Brezkrtacni elektromotorji

Debate o el. motorjih in krmilnikih.

Moderator: Coil

Odgovori
webmaster
Razpravljalec
Prispevkov: 89
Pridružen: 23 Apr 2001, 01:00
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a webmaster »

Miha Holc
1. Brezkrtacni elektromotorji


Za bolj izkušene "mačke":
Tole sem skopiral iz RumRunner-jeve konference. Avtor je kdo drug kot Joerg Mrkwitschka.

Zanimivo se mi zdi to, da je na kratko napisal lep povezetek dogajanja na podrocju motorjev na evropski sceni:

>>
In Germany are some manufacturers of brushless motors and controllers. Most motors are produced for model planes, but some of them are used in boats as well.
motors that can be used for boats:
* Lehner
* Hopf (Hacker but with stronger boridium magnets)
* Hacker
* Kontronik (400size=Hacker)
* Plettenberg
* Bittner

controllers:
* Lehner
* Kontronik
* Schulze

Almost every competition boat drives in Germany and Europe uses brushless motors from Hopf or Lehner and controllers from Kontronik or Lehner.

Over the winter Schulze updated their controllers and a Czech company named Jeti introduced low cost (40A=$75,70A=$95) but pretty good controllers. So they will be seen this year too.

The advantage of Lehner and Hopf motors is that you can order them with any turns you want. Thats a problem with most other manufacturers and needed for boats.

In the 7 cell classes we use Lehner 1530 and Hopf Viper 35 Boridium (480 size, $145).

In the 12 cell classes Lehner 1920/1930 or Hopf Viper 500/600 Boridium (500=$170, 600=$190).

In the 20 cell classes Lehner 1940/2240 or Hopf Viper 600/740 Boridium (740=$215).

The advantage of brushless motors is not only their higher efficiency. Their biggest advantage is their wider bandwidth.

The max. efficency (with controller) is around 85% in 7 cell classes and goes up to 90% in the 20 cell classes.

Thats not much better than a good brush motor but a 7 cell motors has more than 80% from 20 A up to 60/70A. 20 cell motors have more than 85% from 25A propably up to 80/90A.

So especially for the american sprint races with high currents these motors would propbly be a big step forward.

<<

Miha

Date: 01 Feb, 2001 on 02:51

Miha
Razpravljalec
in [saso.cc.st]

posts: 129
since: 03 Feb, 2001 2. Re:Brezkrtacni elektromotorji


Debata gre naprej...
http://www.rumrunnerracing.com/ubb/Foru ... 01247.html

Miha

Date: 10 Feb, 2001 on 18:58

jholc
3. Re:Brezkrtacni elektromotorji


Zivijo,
O brezkrtacnih motorji bi nadaljeval tukaj..

Kot prvo vsakogar prestrasi malo vecja investicija. Res da je cena "kitajckov", to so vsi mogoci tipi 400,500,600,700 itd., relativno nizka, toda tudi zivljenska doba in karakteristike teh motorjev so temu primerne. Ni za pricakovati, da bi lahko iz motorja tipa 600 iztisnili pri napetosti 7 celic kaj vec kot 150 W v spici seveda. Brezkrtacnim pa se tam zacne sele smejati, saj zaradi nizke notranje upornosti navitja tam sele "zazivijo".
Vceraj sem recimo videl model zelo lepega letala na E-pogon(pisi tudi zelo dragega), in kaj je poganjalo model, motorcek - dobesedno, tipa 600, ki je bil v primerjavi z ostalimi deli vreden toliko, kot rocica za servomotorja. Mislim da v malo drazji model zmontira vsak modelar servomotor(je), ki so vsaj desetkrat drazji kot je tak E-motor. Koncna takšna kombinacija pa spominja na Mercedesa z yugo masino.
Sicer je odlocitev kaj kupiti odlocitev posameznika, toda preden se odlocate o nakupu motorja za model, ki vcasih potrebuje tudi malo vec "moci" (Mono, Hidro colni, tezja letala, hitrejsi modeli letal, vecja jadralna letala na E-pogon...) da vzamete kos papirja in sestejete stroske nakupa motorja, regulatorja, kratck, rezervni rotorjev ipd. vse pluse in vse minuse. Potem pristejte se obcasne tezave z motnjami sprejemnika zaradi iskrenja, kaksen skurjen regler zaradi premocnega iskrenja kolektorja, poln model crnega prahu namletih krtack....pa se vam bo cena kaksnega Yeti brezkrtacnega motorja zazdela naravnost nizka.

JanezH

Date: 16 Feb, 2001 on 09:58
Odgovori

Vrni se na Motorji in krmilniki