Temperatura brezkrtačnih motorjev

Debate o el. motorjih in krmilnikih.

Moderator: Coil

Odgovori
mk
Razpravljalec
Prispevkov: 174
Pridružen: 13 Maj 2008, 22:04
Kraj: Ljubljana

Temperatura brezkrtačnih motorjev

Odgovor Napisal/-a mk »

Kakšne so vaše kaj izkušnje oz. koliko se lahko segreje brezkrtačni motor, da ne pride do poškodb. Na net-u sem zasledil, da okrog 80 C, je neka meja, ki je naj nebi prekoračil.

Mogoče še butasto vprašanje, koliko je to 80 C. Nimam termometra, da bi meril temperaturo motorja, mam pa prste, kok je vroče je pa relativno.
Torej kolikšna je približna temperatura, če je motor vroč:
- da komaj prst držim gor
- da ga lahko držim npr. max. 3 sek
- da ga lahko pipnem za 1 sek.

Problem je sedaj, ko so že precej topli dnevi in se motor ne hladi dobro. Imam Rustler VXL, kateri ima okrog motorja zelo zaprto, zato je težko montirat, kakšen soliden hladilnik. Sedaj prakticiram, da ko se mi zdi vroč, ga popiham kar z električno pumpo za blazine pumpat in potem naprej gasa. Ne da se mi preveč čakat, da se sam hladi.
Na regulator sem namestil ventilator in od takrat je regulator vedno hladen, ne glede na to koliko je obremenjen.

Torej koliko me more prst pečt, da rečem, ja sedaj je potrebno hlajenje?
Uporabniški avatar
Coil
Profesor
Prispevkov: 1145
Pridružen: 22 Mar 2008, 00:00
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Coil »

Če se motor greje do te mere, da ga ne moraš držati za 3s, se definitivno greje preveč, kar pomeni da ga (goniš) s prevelikim propelerjem. Ko se motor greje se bakru povečuje notranja upornost in s tem s motrju slabša izkoristek in se greje še bolj.

Navitja na motorju naj bi prenesla od 160-300°C, magneti pa veliko manj, v cenejših motorjih so magneti deklerirani do 80-100°C zaenkrat edini motorji na svetu za katere vem jaz ki so magneti dobri do 200°C so Scorpion in novi Hyperion.

Prva stvar, ki bi jo naredil jaz bi bil nakup turbo spinerja z luknjo in v steni na katero je privijačen motor naj bi bile enake luknje kot so na prednji strani motorj.
mk
Razpravljalec
Prispevkov: 174
Pridružen: 13 Maj 2008, 22:04
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a mk »

Hvala za hiter odgovor.
Tore, če motorja ne morem držati nekaj časa, sem na meji.
Drugače jaz vozim studiom truck 1:10 Rustler, ti si govoril za avione, saj princip pri motorijh je pa isti.
Uporabniški avatar
Coil
Profesor
Prispevkov: 1145
Pridružen: 22 Mar 2008, 00:00
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Coil »

Seveda princip je isti... Dobo prezračevanje je dobrodošlo povsod. Če nisi omejen s težo pa bi bil večji motor prava izbira.
Uporabniški avatar
Melly
Dr. Modelar
Prispevkov: 3879
Pridružen: 15 Feb 2007, 22:51
Kraj: Ankaran, Ocizla

Odgovor Napisal/-a Melly »

Lahko ga prisilno hladiš z ventilatorjem (taki za PCje so zelo uporabni).
lp Melly
Uporabniški avatar
AnteJ
Freak
Prispevkov: 560
Pridružen: 08 Okt 2007, 07:11

Odgovor Napisal/-a AnteJ »

Uporabi ventilator/hladilno rebro. Če je stvar hladna je tudi izkoristek motorja boljši (upornost bakra se poveča), obenem pa se remanenca magnetov zmanjsa = poveča se KV motorja=manj navora). Navitje zdrzi zagotovo vec kot 160C vendar bos samo z tipanjem tezko ugotovil temperaturo navitja ki se skriva znotraj motorja. Glede magnetov pa je tako (bolj mocni (vecja remanenca) kot so, manjse temperature zdrzijo). Kaksni magneti so v tvojem motorju pa ve samo proizvajalec.
Zadnjič spremenil AnteJ, dne 25 Maj 2009, 07:34, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Coil
Profesor
Prispevkov: 1145
Pridružen: 22 Mar 2008, 00:00
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Coil »

Žal to kar praviš AnteJ glede magnetov ni res. Močnejši kot so magneti manjši je Kv motorja. Moč magnetov in temperatura katero zdržijo nista v neposredni povezavi obstajajo tudi zelo močni magneti z visokim temperaturnim koeficientom.


Tukaj je spodaj je TABELA ki bo v pomoč.
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Zadnje čase ima vse več motorjev magnete z vrednostmi nad 45 in tempreaturno obstojnostjo do 200 oC. Hoffman beast je že en od takih primerov outrunerjev. Medvedje odporne magnete ima npr Mega 16/25/2 pylon...
lp
Sašo
Uporabniški avatar
AnteJ
Freak
Prispevkov: 560
Pridružen: 08 Okt 2007, 07:11

Odgovor Napisal/-a AnteJ »

"Močnejši kot so magneti manjši je Kv motorja" - to 100% drži - ne vidim kje v mojem odgovoru temu oporekam.

Pravim le da se z temperaturo remanenca in koercitivnost magneta precej zmanjšata pri višjih temperaturat kar privede do povečanja KVja motorja med delovanjem - posledično se zmanjša navor motorja.

"Moč" (remanenca) magnetov in temperatura sta v hudi povezavi.
Spodaj sem pripel podatke o nekaterih magnetih (N38SH, vd776). Modra krivulja je delovna, rdeča je uporabna pri magnetenju magnetov.

Vsekakor se splača da je temperatura motorja v čim nižja.

Kar se tiče remanence tisti ta hudi magneti z Br = 1.5 T (N50XYZ) ponavadi
ne zdržijo kaj več kot 80-100 C trajno. Če ima kdo druge podatke
naj mi jih prosim pošlje.

Več informacij o magnetih:
http://www.vacuumschmelze.de
http://www.vacuumschmelze.de/dynamic/do ... 310807.pdf
Priponke
vd776e.pdf
(582.98 KiB) Prenešeno 63 krat
N38SH.pdf
(81.31 KiB) Prenešeno 63 krat
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

http://shop.mantua-model.si/index.php?i ... d=314&prod

V linku lahko najdeš opisno predstavljene lastnosti NdFeB N50EH magnetov. Enkrat mi je že uspelo najti tabelo v kateri lepo piše, da EH pomeni obstojnost do 200 oC, a je žal ne najdem več.
Vem, da ima tudi Hoffmanov Beast sintrane magnete z podobnimi lastnostmi.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
Coil
Profesor
Prispevkov: 1145
Pridružen: 22 Mar 2008, 00:00
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Coil »

V linku ki sem ti ga dal zgoraj se lepo vidi da NxxEH magneti zdržijo temperaturo 200°C. TUKAJ in TUKAJ pa imaš magnete N50EH.


PS: Take magnete kolikor vem jaz izdelujejo le Kitajci.
Zadnjič spremenil Coil, dne 25 Maj 2009, 09:35, skupaj popravljeno 2 krat.
Uporabniški avatar
AnteJ
Freak
Prispevkov: 560
Pridružen: 08 Okt 2007, 07:11

Odgovor Napisal/-a AnteJ »

Popravil sem rel. permeabilnost -> remanenco - moja napaka. Drugega nisem spreminjal - Coil ne bi se rad kregal.

Tisti link ne pomeni nič.

Vsakdo lahko napiše kar hoče (posebej marketing). Še tisti grafi ki sem jih jaz poslan ne pomenijo nič. Šele ko narediš kakšen test lahko rečeš ti magneti so zdržijo tisto kar obljublja proizvajalec.

Pri meni v službi testirajo demagnetizacijo na naslednji način: Motor segrejemo na predpisano temperaturo (npr. 150C), nato skozi navitje spustimo tok (npr. 200A, pri čemer ena faza služi kot izvor, drugi dve kot ponor) - ko se rotor poravna le tega zavtrimo počasi za par obratov. Nato se izmeri za koliko se je spremenila karakteristika motorja.

In velikokrat se zgodi da magneti ne zdržijo čeprav bi po specifikacijah morali (proizvajalec magnetov dobi popravca :D - ponavadi jim v drugo uspe).
Uporabniški avatar
Coil
Profesor
Prispevkov: 1145
Pridružen: 22 Mar 2008, 00:00
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Coil »

Zaenkrat je tako, po branji tujih forumov pač verjamem da Scorpionovi, Hyperion in Hoffman magneti zdržijo 200°C

Kdor pa ne verjame pa naj jih kupi in preizkusi doma, Ko bo imel rezultate da to ne drži, bom z veseljem priznal da sem se zmotil.

Mene je prepričal tale prispevek ki ga je objavil neodvisni skeptik.
Odgovori

Vrni se na Motorji in krmilniki