Temperatura brezkrtačnih motorjev
Moderator: Coil
Temperatura brezkrtačnih motorjev
Kakšne so vaše kaj izkušnje oz. koliko se lahko segreje brezkrtačni motor, da ne pride do poškodb. Na net-u sem zasledil, da okrog 80 C, je neka meja, ki je naj nebi prekoračil.
Mogoče še butasto vprašanje, koliko je to 80 C. Nimam termometra, da bi meril temperaturo motorja, mam pa prste, kok je vroče je pa relativno.
Torej kolikšna je približna temperatura, če je motor vroč:
- da komaj prst držim gor
- da ga lahko držim npr. max. 3 sek
- da ga lahko pipnem za 1 sek.
Problem je sedaj, ko so že precej topli dnevi in se motor ne hladi dobro. Imam Rustler VXL, kateri ima okrog motorja zelo zaprto, zato je težko montirat, kakšen soliden hladilnik. Sedaj prakticiram, da ko se mi zdi vroč, ga popiham kar z električno pumpo za blazine pumpat in potem naprej gasa. Ne da se mi preveč čakat, da se sam hladi.
Na regulator sem namestil ventilator in od takrat je regulator vedno hladen, ne glede na to koliko je obremenjen.
Torej koliko me more prst pečt, da rečem, ja sedaj je potrebno hlajenje?
Mogoče še butasto vprašanje, koliko je to 80 C. Nimam termometra, da bi meril temperaturo motorja, mam pa prste, kok je vroče je pa relativno.
Torej kolikšna je približna temperatura, če je motor vroč:
- da komaj prst držim gor
- da ga lahko držim npr. max. 3 sek
- da ga lahko pipnem za 1 sek.
Problem je sedaj, ko so že precej topli dnevi in se motor ne hladi dobro. Imam Rustler VXL, kateri ima okrog motorja zelo zaprto, zato je težko montirat, kakšen soliden hladilnik. Sedaj prakticiram, da ko se mi zdi vroč, ga popiham kar z električno pumpo za blazine pumpat in potem naprej gasa. Ne da se mi preveč čakat, da se sam hladi.
Na regulator sem namestil ventilator in od takrat je regulator vedno hladen, ne glede na to koliko je obremenjen.
Torej koliko me more prst pečt, da rečem, ja sedaj je potrebno hlajenje?
Če se motor greje do te mere, da ga ne moraš držati za 3s, se definitivno greje preveč, kar pomeni da ga (goniš) s prevelikim propelerjem. Ko se motor greje se bakru povečuje notranja upornost in s tem s motrju slabša izkoristek in se greje še bolj.
Navitja na motorju naj bi prenesla od 160-300°C, magneti pa veliko manj, v cenejših motorjih so magneti deklerirani do 80-100°C zaenkrat edini motorji na svetu za katere vem jaz ki so magneti dobri do 200°C so Scorpion in novi Hyperion.
Prva stvar, ki bi jo naredil jaz bi bil nakup turbo spinerja z luknjo in v steni na katero je privijačen motor naj bi bile enake luknje kot so na prednji strani motorj.
Navitja na motorju naj bi prenesla od 160-300°C, magneti pa veliko manj, v cenejših motorjih so magneti deklerirani do 80-100°C zaenkrat edini motorji na svetu za katere vem jaz ki so magneti dobri do 200°C so Scorpion in novi Hyperion.
Prva stvar, ki bi jo naredil jaz bi bil nakup turbo spinerja z luknjo in v steni na katero je privijačen motor naj bi bile enake luknje kot so na prednji strani motorj.
Uporabi ventilator/hladilno rebro. Če je stvar hladna je tudi izkoristek motorja boljši (upornost bakra se poveča), obenem pa se remanenca magnetov zmanjsa = poveča se KV motorja=manj navora). Navitje zdrzi zagotovo vec kot 160C vendar bos samo z tipanjem tezko ugotovil temperaturo navitja ki se skriva znotraj motorja. Glede magnetov pa je tako (bolj mocni (vecja remanenca) kot so, manjse temperature zdrzijo). Kaksni magneti so v tvojem motorju pa ve samo proizvajalec.
Zadnjič spremenil AnteJ, dne 25 Maj 2009, 07:34, skupaj popravljeno 1 krat.
Žal to kar praviš AnteJ glede magnetov ni res. Močnejši kot so magneti manjši je Kv motorja. Moč magnetov in temperatura katero zdržijo nista v neposredni povezavi obstajajo tudi zelo močni magneti z visokim temperaturnim koeficientom.
Tukaj je spodaj je TABELA ki bo v pomoč.
Tukaj je spodaj je TABELA ki bo v pomoč.
"Močnejši kot so magneti manjši je Kv motorja" - to 100% drži - ne vidim kje v mojem odgovoru temu oporekam.
Pravim le da se z temperaturo remanenca in koercitivnost magneta precej zmanjšata pri višjih temperaturat kar privede do povečanja KVja motorja med delovanjem - posledično se zmanjša navor motorja.
"Moč" (remanenca) magnetov in temperatura sta v hudi povezavi.
Spodaj sem pripel podatke o nekaterih magnetih (N38SH, vd776). Modra krivulja je delovna, rdeča je uporabna pri magnetenju magnetov.
Vsekakor se splača da je temperatura motorja v čim nižja.
Kar se tiče remanence tisti ta hudi magneti z Br = 1.5 T (N50XYZ) ponavadi
ne zdržijo kaj več kot 80-100 C trajno. Če ima kdo druge podatke
naj mi jih prosim pošlje.
Več informacij o magnetih:
http://www.vacuumschmelze.de
http://www.vacuumschmelze.de/dynamic/do ... 310807.pdf
Pravim le da se z temperaturo remanenca in koercitivnost magneta precej zmanjšata pri višjih temperaturat kar privede do povečanja KVja motorja med delovanjem - posledično se zmanjša navor motorja.
"Moč" (remanenca) magnetov in temperatura sta v hudi povezavi.
Spodaj sem pripel podatke o nekaterih magnetih (N38SH, vd776). Modra krivulja je delovna, rdeča je uporabna pri magnetenju magnetov.
Vsekakor se splača da je temperatura motorja v čim nižja.
Kar se tiče remanence tisti ta hudi magneti z Br = 1.5 T (N50XYZ) ponavadi
ne zdržijo kaj več kot 80-100 C trajno. Če ima kdo druge podatke
naj mi jih prosim pošlje.
Več informacij o magnetih:
http://www.vacuumschmelze.de
http://www.vacuumschmelze.de/dynamic/do ... 310807.pdf
- Priponke
-
- vd776e.pdf
- (582.98 KiB) Prenešeno 63 krat
-
- N38SH.pdf
- (81.31 KiB) Prenešeno 63 krat
http://shop.mantua-model.si/index.php?i ... d=314&prod
V linku lahko najdeš opisno predstavljene lastnosti NdFeB N50EH magnetov. Enkrat mi je že uspelo najti tabelo v kateri lepo piše, da EH pomeni obstojnost do 200 oC, a je žal ne najdem več.
Vem, da ima tudi Hoffmanov Beast sintrane magnete z podobnimi lastnostmi.
V linku lahko najdeš opisno predstavljene lastnosti NdFeB N50EH magnetov. Enkrat mi je že uspelo najti tabelo v kateri lepo piše, da EH pomeni obstojnost do 200 oC, a je žal ne najdem več.
Vem, da ima tudi Hoffmanov Beast sintrane magnete z podobnimi lastnostmi.
lp
Sašo
Sašo
Popravil sem rel. permeabilnost -> remanenco - moja napaka. Drugega nisem spreminjal - Coil ne bi se rad kregal.
Tisti link ne pomeni nič.
Vsakdo lahko napiše kar hoče (posebej marketing). Še tisti grafi ki sem jih jaz poslan ne pomenijo nič. Šele ko narediš kakšen test lahko rečeš ti magneti so zdržijo tisto kar obljublja proizvajalec.
Pri meni v službi testirajo demagnetizacijo na naslednji način: Motor segrejemo na predpisano temperaturo (npr. 150C), nato skozi navitje spustimo tok (npr. 200A, pri čemer ena faza služi kot izvor, drugi dve kot ponor) - ko se rotor poravna le tega zavtrimo počasi za par obratov. Nato se izmeri za koliko se je spremenila karakteristika motorja.
In velikokrat se zgodi da magneti ne zdržijo čeprav bi po specifikacijah morali (proizvajalec magnetov dobi popravca - ponavadi jim v drugo uspe).
Tisti link ne pomeni nič.
Vsakdo lahko napiše kar hoče (posebej marketing). Še tisti grafi ki sem jih jaz poslan ne pomenijo nič. Šele ko narediš kakšen test lahko rečeš ti magneti so zdržijo tisto kar obljublja proizvajalec.
Pri meni v službi testirajo demagnetizacijo na naslednji način: Motor segrejemo na predpisano temperaturo (npr. 150C), nato skozi navitje spustimo tok (npr. 200A, pri čemer ena faza služi kot izvor, drugi dve kot ponor) - ko se rotor poravna le tega zavtrimo počasi za par obratov. Nato se izmeri za koliko se je spremenila karakteristika motorja.
In velikokrat se zgodi da magneti ne zdržijo čeprav bi po specifikacijah morali (proizvajalec magnetov dobi popravca - ponavadi jim v drugo uspe).
Zaenkrat je tako, po branji tujih forumov pač verjamem da Scorpionovi, Hyperion in Hoffman magneti zdržijo 200°C
Kdor pa ne verjame pa naj jih kupi in preizkusi doma, Ko bo imel rezultate da to ne drži, bom z veseljem priznal da sem se zmotil.
Mene je prepričal tale prispevek ki ga je objavil neodvisni skeptik.
Kdor pa ne verjame pa naj jih kupi in preizkusi doma, Ko bo imel rezultate da to ne drži, bom z veseljem priznal da sem se zmotil.
Mene je prepričal tale prispevek ki ga je objavil neodvisni skeptik.