Stran 1 od 14

Previjanje BK motorja

Objavljeno: 29 Dec 2007, 20:26
Napisal/-a Melly
Ob padcu je ostal BK motor blokiran na polovici plina. Sicer se še zavrti vendar bi ga bilo treba previti (kar pošteno se je kadilo iz njega). Pustimo ob strani racionalnost tega početja (cena novega motorja je nižja od porabljenega časa), vendar razmišljam, da bi ga tako za "šport" previl.
Motor je welgard A22/12/15. Zanima me, če se da mehansko ločiti navitje od ohišja v katerem so ležaji, a je samo naprešano ali tudi zalepljeno.
Če razstavim, bom veliko lažje navil žico...
Prosim z idejami na dan.

Objavljeno: 29 Dec 2007, 22:53
Napisal/-a Melly
Segrejem z plinskim gorilnikom in počasi povelečem narazen - zalepljeno, verjetno z epoksijem... sedaj počasi odvijam žice, previl bom pa verjetno na LRK...

Objavljeno: 29 Dec 2007, 23:27
Napisal/-a raktivec
Malce si ga polomil z gorilnikom. Verjetno si poslabšal lastnosti feritne pločevine in zagotovo osmodil izolacijsko barvo, ki je izolirala žico od statorja. Ne spomnem se v kaj je treba namočit, bom jutri vprašal brata. Vse skupaj namočiš v to redčilo in čez en dan lepo čisto odviješ.

Objavljeno: 30 Dec 2007, 10:26
Napisal/-a raktivec
Lavakol. Slika

Objavljeno: 30 Dec 2007, 10:28
Napisal/-a Ultralajt
Tudi magneti izgubijo na magnetnosti, če jih preveč segrejemo...recimo nad 150°C....nekateri pa že veliko prej.

Objavljeno: 30 Dec 2007, 11:32
Napisal/-a Slowfly
Lavakol bo verjetno tudi "spucal" barvo s statorja. Običajno se take zadeve razdira povsem mehnsko, seveda s primernim orodjem (preša, abciger), za segrevanje vsega skupaj jaz uporabim samo fen z regulacijo temperature, ali pa kar ženino kuhinjsko pečico. Segrevam le toliko, da se lepilo malenkost zmehča-popusti. Vsekakor pa pod 120° C.

lp

Objavljeno: 25 Feb 2008, 10:07
Napisal/-a Melly
S prešo bi v tem primeru težko, saj nimaš kam vpeti kosa. Sem ga pa segrel mogoče do 80 stopinj in ne več (izolacija se ni topila...), tako da je pločevina še OK. Magneti (rotor) so bili pa na varnem. Ob priliki (ko skočim do kolega, ki previja motorje) dobim pravo žico pa na juriš.

p.s. eno so feriti (lepljen prah), drugo pa transformatorska pločevina (komot greš do 150 stopinj celzija).

Objavljeno: 25 Feb 2008, 21:33
Napisal/-a tedy
zivjo . tudi jaz imam tak problem z BK motorjem in sicer tower pro ki vleče 900g.problem pri meni je z žičkami.odtrgale so se mi in sem probaval zaspajkat vendar zaradi vibracij mi razpoka cin v motorju in tisti cin opade in po nekaj sekundah letenja motor postane tako vroč da mi ga regler odklopi pri 100 stopinjah.mislil sem da sem ga zakuril pa je bil še čisto vredu. sicer nevem kako se navija novo navitje pa bi rad to izvedel da tudi sam to prenovim. zato prosim za nasvete.

Objavljeno: 26 Feb 2008, 07:14
Napisal/-a raktivec
@Melly;



Pri tistem kolegu, ki navija motorje dobi še izolacijski papir in naj ti pokaže kako se natakne na jedro.
V kolikor nisi poškodoval barvne izolacije bi bilo vseeno dobro, da z lepilom Patex Extreme prevlečeš vse ostre robove in pustiš en dan, da se strdi. Tako boš imel precej manj možnosti, da vzpostaviš kontakt med žico in jedrom.
Ko naviješ premeri, da ni kakega preboja, zlotaj konce, na debelo prelakiraj z lakom za žice in daj v pečico na 80-100 oC (prej se dogovori z družino, ker smrdi).



@teddy; Tvoj motor je skoraj zagotovo uničen. Tudi, če ga uspeš previt ne bo nič iz njega, ker si skuril magnete.

Objavljeno: 26 Feb 2008, 08:50
Napisal/-a Melly
Hvala za nasvet Sašo. Izolacijski papir bo pa pravo filigransko delo notri postaviti, original zgleda izolacija podobna epoksiju. Bo pa to previjanje res v študijske namene, že samo gorivo do kolega, ki ima žico me bo stalo več kot nov motorček :D

Objavljeno: 26 Feb 2008, 15:30
Napisal/-a raktivec
@Melly, v kolikor je tale epoxi barva nepoškodovana bo dovolj, če ostre robove prevlečeš z 0,5-1 mm debelo plastjo Patex extreme.
Ne pozabi nataknit mehkih usnjenih rokavic na roko, ki bo vlekla, ker znaš imeti brez tega globoke udrtine med členki na prstih. Prav vsak navoj posebej poravnaj z leseno palčko, da ti ne zmanjka prostora.

Objavljeno: 26 Feb 2008, 15:54
Napisal/-a SUKHOI
@tedy

To sem ti ze zadnjic reku, da si "skuru"motor, pa mi nisi verjel.

Objavljeno: 26 Feb 2008, 21:40
Napisal/-a tedy
samo Sašo, ko sem ga na novo zaspajkal je spet deloval normalno .mogoče se ga da še kako rešiti ali moram kupiti novi BK motor?

Objavljeno: 26 Feb 2008, 22:32
Napisal/-a raktivec
Če se tako segreje, da ga ne moreš držat je zelo verjetno, da si pregrel magnete. Četudi na oko izgleda vse lepo in prav je verjetno mnogo šibkejši kot prej. Tista spajka ti ne odpade zaradi vibracij, temveč se stali in klasični mehki loti se talijo med 185 in 200 oC.

Objavljeno: 27 Feb 2008, 08:17
Napisal/-a SUKHOI
@tedy Bolje, da si kupis nov motor, ker ne bos mel problemov, pa se mocnejsi bo.

Objavljeno: 27 Feb 2008, 12:42
Napisal/-a Brane
SUKHOI napisal/-a:@tedy Bolje, da si kupis nov motor, ker ne bos mel problemov, pa se mocnejsi bo.

Taki komentarji so nepotrebni, saj je iz prvega posta jasno, kako in kaj, so pa razni triki in izkušnje dobrodošle, saj tudi mene mika, da bi malo za šport previl en motor, ga morda tudi malo prilagodil svojim željam.

Objavljeno: 16 Maj 2008, 15:59
Napisal/-a Melly
Danes sem ga previl, uporabil sem bakreno žico, odvito iz starih transformatorjev iz PC napajalnikov.
Bifilarno (dve tanjši žici naenkrat), vendar sem na žalost naredil zvezdo namesto trikot in dobil manjše obrate. Vrti se lepo enakomerno, jutri bom še enkrat navil v trikot.

http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... 580&page=4

Objavljeno: 17 Maj 2008, 18:38
Napisal/-a Melly
Zgornji link ima narobe vezavo delta(trikot), ne dela.

V pdf je shema za oboje in dela, motorček se prav lepo vrti. Sicer ima zvito os, jutri dobi novo.

p.s. če seštejem ure dela bi verjetno kupil 3 nove motorje.

Objavljeno: 18 Maj 2008, 19:00
Napisal/-a Melly
Gred ima premr 3,17mm????? Jao Welgard, kje ste se pa to spomnili, zanimivo, da je izhod gredi postružen na 3mm.
Tako ni bilo druge, kot vpeti gred v stružnico, merilno urico prisloniti na gred in na roko poiskati največji odklon in tam udariti s kladivom in takole nekajkrat, sedaj je iz prvotnega odklona skoraj 1mm, odklon gredi max. +- 0,02mm.

GWS oranžen 10x4,7SF zavrti na 6000 obratov na 3s, 11A.

Objavljeno: 19 Maj 2008, 06:38
Napisal/-a Brane
Krtačni motorji tipa 540-600 so imeli vsi 3,17 gred, najbrž so te osi ostale od tam.
Drugače gre pa ravnanje gredi tudi brez urice.
Jaz uporabljam alkoholni flomaster. Motor poženem, na rahlo pritisnem ob vrtečo se gred flomaster in tam kjer je sled najdebelejša s primerno silo udarim z manjšim kladivom, ali, da bolj ohranim ležaje ( če so kroglični) vzamem palico fi 10-12 vanjo zvrtam luknjo, da jo lahko nataknem na gred in v primerni smeri poravnam gred.
Seveda to ne rata od prve, zato postopek ponavljam, dokler gred ni povsem ravna.
Da vem ali sem poravnal preveč ali premalo, vedno puščam sled od prejšjega poizkusa, ostale pa brišem z nitro razredčilom.
Ko po zelo rahlem dotiku flomastra ostane samo še povsem enakomeren tanek obroček, je gred povsem ravna.

Objavljeno: 19 Maj 2008, 07:50
Napisal/-a Matjaz
3.17mm je 1/8inche

To je to!

LP

Objavljeno: 19 Maj 2008, 09:18
Napisal/-a Melly
Ja sem tudi jaz razmišljal, pa verjetno so tudi ležaji ostali od krtačnih časov.

Danes je zavrtel 9x4,7 na 7000 obratov, bo dovolj, motorček gre v Minimaga. (kolega prehaja s EasyStarja na Minimag), pa rabi poceni setup.

p.s. dobra ideja s flomastrom.

Objavljeno: 19 Maj 2008, 09:20
Napisal/-a Melly
Matjaz napisal/-a:3.17mm je 1/8inche

To je to!

LP


Ja. Samo čudilo me je, potem sem se pa spomnil na krtačnike in tale welgard je prilično star.

Objavljeno: 19 Maj 2008, 12:07
Napisal/-a mihah
1/8" je že od vekomaj ...

Veliko kitajskih motorjev je narejenih po zgledu AXIja. Si preveril kakšne osi imajo AXIji serije 22xx? :lol:

Previjanje BK

Objavljeno: 20 Jun 2008, 21:56
Napisal/-a Cevecs
Kako naj se lotim razdiranja motorja, ali im kodo kakšno idejo.
potrebno ga je previti. Motor nima nobenih vijakov. Potrebno ga je previti.

LP