Stran 12 od 14

Objavljeno: 07 Jun 2011, 11:43
Napisal/-a denys
Imam tudi jaz eno vprašanje, ki se nanaša na moja sporočila zgoraj glede previjanja. Ko sem pognal motor s propelerjem se je ponovno skuril in nato sem stvar opustil.
Danes sem ugotovil, da je na statorju stik med lamelami. Kaj je možno, da zaradi tega se je skuril že prvič? To mi je prišlo na pamet ko sem pred nekaj dnevi slučajno prišel do tega filmčka na youtube http://www.youtube.com/watch?v=7_-RqkYatWI . Ti "eddy currents" bi zdej ko je stator v stiku lahko zavirali motor, ali ne?

Objavljeno: 07 Jun 2011, 12:18
Napisal/-a THE DOCTOR
Hoj !

Mora delati s kontronikom tud v redu, drugače nekaj ni v redu z navitjem.

Edina omejitev ki jo imaš je 150000 obratov na 2 polnem motorju,4 polnem 75000, 6 polnem 50000, 14 polnem cca 22000.................

Drugače pa merkaj da drot ne pride v stik s statorjem, ter da niso v stiku poli med seboj.

Pa vsaka faza mora imeti isto upornost, to pa izmeriš tako da lepo na fazo pripneš 3 žarnice od avta cca 150, priklopiš na 12-15 Voltov ( najbolje stabiliziran usmernik ) in izmeirš padec napetosti čez navitja ( po vseh fazah mora napetost pasti enako ), tako se prepričaš da navitje ni v šlusu med seboj.

Pa "lerlaufštrom" mora biti nekje v mejah normale.


LP

Objavljeno: 07 Jun 2011, 12:21
Napisal/-a THE DOCTOR
Pa ponavadi so vse lamele na statorju v šlusu, jaz še nisem previjal motorja da bi imel izolirane.

Samo drot ti ne sme priidit v kontakt z lamelami.

LP

Objavljeno: 07 Jun 2011, 12:51
Napisal/-a denys
Ok, hvala.

Objavljeno: 07 Jun 2011, 20:38
Napisal/-a Coil
Formula je 25ovojevx2200kv = 55000 konstanta

55000/št novih ovojev = nov kv

T0RN4D0 napisal/-a:Prvič se spravljam previjat motor. Gre za 9N12P 15 gramski motorček. Prej je bil navit z okoli (so kitajci vse zlimalo, da ni bilo preveč enostavno odvijat) 25 ovoji 0.32mm žice po ABC vezavi in naj bi bil 2200kV. Magneti pokrivajo 100%.

Zdaj sem našel eno 0.45mm žico, ampak da ne bi bilo prelahko ji na parih mestih že odstopa lak, tako da moram jutri dobro pregledat in dobit ven tri lepe kose. Pri vezavi menda nimam kaj komplicirat in samo navijem isto kot je bilo. Sumim da bom gor spravil nekje 15 ovojev, morda malo več. Torej se bo zadeva vrtela hitreje... Je kje kak programčič ali formule/tabele, iz katerih se da približno predvided kaj bo prišlo iz motorja po previjanju? Ali pa kak maher ki mi zna na oko ven vržt eno približno cifro, da vidim če bo uredu ali bo prehuda.

Se morem poleg živčnega zloma paziti še česa? :)

Objavljeno: 23 Jun 2011, 19:28
Napisal/-a Krist
Imam eno malo težavico...v bistvu 4 take.
Imam nove motorje za quadcopter, ki pa bi jim moral zamenjati osi z daljšimi, ker te originalne ne pridejo spredaj ven. Ponavadi so šle osi ven zelo preprosto s vrtenjem osi ali pa rahlim udarjanjem po osi. Teh pa ne dobim nikakor ven.
Gre za te motorje:

Slika

Objavljeno: 23 Jun 2011, 21:04
Napisal/-a Melly
Lokalno gretje, verjetno so zalepljene. Spajkalnik na gred potem pa v prešo, če nimaš preše je dober tudi stabilni vrtalni stroj.

Objavljeno: 23 Jun 2011, 21:58
Napisal/-a Krist
Hvala za odgovor.
Ma bom probal, čeprov bi to najraj dal nekomu, ki obvlada. Ker če ne bo šlo, bom raje probal vpet propeler kako drugače. Razmišljal sem, da bi dal postružit nastavek, ki bi šel na ohišje motorja in bi bil pritrjen s pomočjo teh dveh vijakov, ki sta že gor.

Objavljeno: 06 Jul 2011, 20:08
Napisal/-a Melly
Takole se je začelo, najprej je bil nov EMAX 5345/8, cena v giantcod.co.uk dobrih 50e. Potem ga je dobil v roke Doctor, še čisto novega, in mu zamenjal baker. (1,6mm, dvakrat lakirana in odporna do 200 stopinj). Dodal sem še priključke in pošteno termoskrčko.

Potem pa stružnica in poln kos alu fi 36 mm. Postreuženo za en ležaj 8x19x6 in dva 8x16x5. Potem v rezkar in delilno mizo in šest lukenj M4 je narejenih. Potem sem dal še na mesto kjer lahko dotakne navitje še plastično termoskrčko (rdeče). Ležaji so zalepljeni z loctite 638.

Objavljeno: 06 Jul 2011, 20:13
Napisal/-a Melly
Potem sem po Doktorjevih navodilih namazal navitje z epoksijem (300 stopinjski) in pogrel stator na dobrih 60 stopinj, da se je epoksi lepo razlezel in posušil (4 ure).
Nato je bil na vrsti spet loctite 638 za lepljenje nosilca v stator.
Vmes je še cnc dobil delo (rezkal sem križ iz 5mm alu...), pa vijake M4 vgrezne, sem moral pokrajšati na 11 mm, 6 kos. Pa še nosilec za motor iz železa 3mm (na ročni rezkar 2 uri...).

Objavljeno: 06 Jul 2011, 20:55
Napisal/-a Krist
Melly napisal/-a:Potem sem po Doktorjevih navodilih namazal navitje z epoksijem (300 stopinjski) in pogrel stator na dobrih 60 stopinj, da se je epoksi lepo razlezel in posušil (4 ure).
Nato je bil na vrsti spet loctite 638 za lepljenje nosilca v stator.
Vmes je še cnc dobil delo (rezkal sem križ iz 5mm alu...), pa vijake M4 vgrezne, sem moral pokrajšati na 11 mm, 6 kos. Pa še nosilec za motor iz železa 3mm (na ročni rezkar 2 uri...).
Tistih 300 pomeni 300N/cm², samo lepilo zdrži veliko manj. Obstaja 2 komponentno lepilo od 3M, ki prenese 125°C.

Objavljeno: 06 Jul 2011, 21:14
Napisal/-a Melly
Potem pa meritve... pa podatke v drivecalc...
20,8V 1,4A 3600obr brez propa, 20V, 19,6A, 3160 obratov z Mejzlik 24x10TH

No podatki pravijo, da gre lahko v zrak in danes popoldan sem najprej naredil dva poleta z axijem 5345 potem pa še en z temle dohtarčkom. Sicer je malo manj vlekel, ker ima nižji kv (170) in bi potreboval 22x12 (imel sem 22x10) vendar je bil motor po petih minutah poleta hladen.

Sedaj je na vrsti nov prop (pa še ICE 120HV mora priti s servisa) potem pa spet v zrak.

Objavljeno: 06 Jul 2011, 22:09
Napisal/-a Coil
Super, res je dohtarsko previt. Naj ti dolgo služi!

Objavljeno: 06 Jul 2011, 23:10
Napisal/-a THE DOCTOR
Hoj!
No to je pa lepo slisat da se vrti tako kot je treba! Sploh zato ker nisem mogel nic pomerit.
Po moje mu das lahko gor se vecjo lato pa Jo bo glihtako vleku.
Tukajle je se datasit od limcka in kolker sem razbral iz podatkov bi moral bit stabilen tja do 80 stopinj, kar je pa dovolj.
http://www.google.si/m/url?ei=rtcUTvAui ... 0+datashet
Lp

Objavljeno: 06 Jul 2011, 23:15
Napisal/-a Krist
3M™ Scotch-Weld™ Epoxy Adhesive DP125
Tole uporabljam v službi za lepljenje led diod na medeninast obroč, je pa lepilo sive barve . Delovna temperatura tega obroča je nekje 60°C s hlajenjem in delovna doba 5 let (brez prestanka).

Objavljeno: 07 Jul 2011, 19:24
Napisal/-a Melly
No pa je. Danes sem dopoldan imel na obisku g. Dorija, kot ponavadi je imel sabo en kup propelerjev. Pa sem testiral novi motor in različne prope. Pri tazadnjem mejzliku carbon 24x10 je bil nekam čuden zvok na malem gasu. Ustavim in pogledam, večina magnetov se je odlepila in drsala po kablih od motorja. Na srečo ni bilo poškodb saj sem kable oblekel v dve plasti termoskrčke.

Potem sem odprl motor in 12 od 14 magnetov odlepljeni... tista dva sta šla pa ven brez problemov, sem segrel na 50 stopinj in je bilo. Pač kitajsko lepilo za magnete...

Nato sem razstavil vse skupaj, pobrusil ostanke lepila...

Potem sem porezkal kronco... kronco in nosilec gredi sem zalepil z loctite 638.

Pa se je začelo lepljenje, vsak magnet sem pobrusil z dremlom in potem namazal s Patex Extreme in noter v zvon.

Na koncu sem postružil še rob kronce in sedaj se suši.

Objavljeno: 07 Jul 2011, 20:40
Napisal/-a Coil
Tole bo pa res pravi remont.

Objavljeno: 07 Jul 2011, 21:13
Napisal/-a T0RN4D0
Hehe, najbolje da naslednjič naročiš od kitajcev samo par statorjev in morda še kak zvonček, drugo boš že sam naprej rešil =D> Še polovico dela z razdiranjem bi si prihranil. =)

Objavljeno: 07 Jul 2011, 21:53
Napisal/-a Melly
Res je. Po drugi strani pa sem dal 50e za nov motor, recimo pri Scorpionu bi dal za kit dobrih 320$... Sicer pa sem sedal osvojil izdelavo kronce in verjetno jo bo dobil tudi stari dobri welgard 5345.

p.s. verjetno bi sedaj že lahko dal dol nalepko od EMAXa, saj je njihovega že zelo malo v tem motorju :D

Objavljeno: 08 Jul 2011, 06:28
Napisal/-a corsair
Kronca je ratala kraljevsko. =D> =D>

Objavljeno: 08 Jul 2011, 11:07
Napisal/-a klementercon
Melly mojster =D>

Previjanje 9N6P

Objavljeno: 31 Jul 2011, 10:47
Napisal/-a Ultimate
Da se po dolgem času brez brzine v luftu navadim na FJ ultro, sem za prva laširanja nabavil kitajca in da ne bom v prvo spravil do krta frišnega CCja in pa HETa #-o

Turnigy 2226-3000 EDF Outrunner - 9N6P

Specifications:
Suits: 70mm EDF Unit
RPM/v: 3000kv
Max RPM: 44000
No load current: 4A
Max Current: 40amp
Max Watts: 600w
Thrust: 1200gram
Voltage: 14.8v (4s)
Diameter of shaft: 4mm
Bolt Holts: 19mm
Weight: 98g
ESC: 45A

Tak pravijo kitajci, vse lepo in prav za ceno 11,34$, ampak že na začetku so obstoječi lagerji fuč :evil: , kateri proizvajajo zvoke na nivoju koruznega mlina "šrotarja" #-o

Sama zasnova se mi ne zdi švoh, zato se odločim, da ga posodobim.

Torej rabim ležaje 4x8x3 2kos in 4x9x4 1kos (kateri so najprimernejši (keramika)? in kje jih nabavit?)

Previt v nove plenice, bi bil gnan na 4s...

Katero žico, kolko navojev in katera vezava?

Na RCgupsu so dve temi v katerih sem videl, da je tudi Coil oz. Dejan eksperimentiral nekaj na tem področju, zato bom vprašal online kar tukaj...

Objavljeno: 31 Jul 2011, 11:43
Napisal/-a Coil
Prvo izmeri kv na originalnem motorju, odvij stator in preštej ovoje na zob. Premeri in preštej št. žic v enem snopu. Na prvi starni tega oddelka so navodila kako previti 9N6P motor, ABC vezava.

Ko boš imel vse zgoraj naštete podatke se da izračunati kakšno žico in koliko ovojev potrebuješ za željen kv.

stari kv * št ovojev = konstanta

konstanta / željen kv = št ovojev

Objavljeno: 06 Okt 2011, 07:38
Napisal/-a THE DOCTOR
Lep pozdrav !

Bojsi jaz pa iščenm shemo navitja za outranerja 6N4P.

Na žalost sem mogel pri podiranju vse kable pošipat, da sem dobil ven stator.

Informacija ki jo imam je da je bilo na tuljavo 4 ovoje, navito z enim drotom, ven iz motorja pa gre 12 drotov ( se pravi 4 droti na fazo )

A se komu kaj sanja kaksna bi lahko bila vezava ?



LP

Objavljeno: 06 Okt 2011, 07:45
Napisal/-a mihah