Previjanje BK motorja

Debate o el. motorjih in krmilnikih.

Moderator: Coil

Odgovori
Uporabniški avatar
Coil
Profesor
Prispevkov: 1145
Pridružen: 22 Mar 2008, 00:00
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Coil » 30 Nov 2009, 23:40

=D> , super da previja še kdo drug.

Uporabniški avatar
snoopy
Freak
Prispevkov: 788
Pridružen: 18 Avg 2007, 13:18
Kraj: Posavec

Odgovor Napisal/-a snoopy » 01 Dec 2009, 12:11

Zdravo Dejan, a mi lahko poveš s katerim programom ti tole testiraš? Imam polnilec Graupner Ultra Duo 50 in me zanima (ker vem da ima nekaj za testirat motorje), če ga lahko kaj ponucam za testiranje brushless-ov?

Hvala
vaja dela mojstra..

Uporabniški avatar
Coil
Profesor
Prispevkov: 1145
Pridružen: 22 Mar 2008, 00:00
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Coil » 01 Dec 2009, 12:24

Mislim da ima tvoj polnilec program za utekanje krtačnih motorjev. Rabiš merilec napetosti, toka ter obratov.

In začneš:

2S baterija - tok, napetost, obrati (brez elise)
3S baterija - tok, napetost, obrati (brez elise)
3S baterija - tok, napetost, obrati (4 različne elise)

Ko imaš 6 meritev jih vneseš v DriveCalc pod Edit/Motor - izbereš prvega praznega in vpišeš svoje podatke.

Vse seveda meriš pod polnim gasom...

Uporabniški avatar
snoopy
Freak
Prispevkov: 788
Pridružen: 18 Avg 2007, 13:18
Kraj: Posavec

Odgovor Napisal/-a snoopy » 01 Dec 2009, 12:48

Sam kako si to mislu brez elise obrate mert?
vaja dela mojstra..

Uporabniški avatar
Coil
Profesor
Prispevkov: 1145
Pridružen: 22 Mar 2008, 00:00
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Coil » 01 Dec 2009, 13:06

Pomeriš obrate brez elise :) če meriš z napravo ki odčitava obrate na eni fazi ni nobenega problema npr. Hyperion EmeterII. Za obratomer pa je odvisno kakšnega imaš, če imaš laserskega prilepiš odbojno nalepko na lonček motorja in pomeriš, za optičnega nevem, ker ga nimam. Najbrž bi lahko vpel kakšen cd ali kaj podobnega, nevem do koliko obratov je dober. Mislim pa da bi moral zdržati 15k brez problem. To pa je v tvojem primeru čez glavo...

Uporabniški avatar
Coil
Profesor
Prispevkov: 1145
Pridružen: 22 Mar 2008, 00:00
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Coil » 01 Dec 2009, 21:25

In še eden :) Turnigy 3536A lonček z skrajšanim statorjem od SK3545 kupil nov ležaj, vse izoliral in previl...

Navit z 5 ovoji 0,85 žice delta.

Slika

Slika

Slika

Uporabniški avatar
Coil
Profesor
Prispevkov: 1145
Pridružen: 22 Mar 2008, 00:00
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Coil » 13 Dec 2009, 16:52

Spet sem previl 2 motorja. Eden je Tower Pro, 0,5mm laminati :) 10 ovojev 0,65Y izkoristk bolj slab tako da so verjeto magneti bolj bogi. Ax z lončkom pa ima 0,3mm laminate navit z 12 ovoji 0,65D. Oba sta ABC 9n12p.
Priponke
AX- 12x0,65D.jpg
AX- 12x0,65D.jpg (98.66 KiB) Pogledano 2307 krat
TP - 10x0,65Y.jpg
TP - 10x0,65Y.jpg (98.04 KiB) Pogledano 2307 krat

Uporabniški avatar
Coil
Profesor
Prispevkov: 1145
Pridružen: 22 Mar 2008, 00:00
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Coil » 22 Dec 2009, 21:33

Evo spet sem se maksimalno potrudil :) sem komaj spravil zadnji ovoj. Žice sem malo zalil z lepilom, ker je šlo res na tesno. Pomerim jutri...

Kora 15-16 - 7ovojev 0,95D
Priponke
kora.jpg
kora.jpg (101.52 KiB) Pogledano 2176 krat

Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane » 23 Dec 2009, 08:56

Res občudujem takole navite motorje, posebej zato, ker sem že večkrat neuspešno poizkušal previti motor.
Mi je pa pred časom le uspelo, in to ravno Koro. Moram reči, da je ta motor res prijazen za previjanje, saj je za razliko od večine drugih motorjev narejena tako da se lepo razstavi in sestavi.
Je pa ta Kora posebna zgodba, prvič mi je pregorela kmalu potem ko sem jo kupil, reklamiral, a mi reklamacije niso priznali. Plačal sem toliko, da bi ceneje dobil ustreznega novega kitajca, kar mi je bilo kasneje hudo žal, saj sem se je potem, ko mi je po enem letu pri preizkušanju nove Turnigy baterije, Korica ponovno pregorela, lotil sam.

Zaradi več neuspešnih poizkusov na raznih motorjih, jo niti nisem odpiral, da bi jo previl, a ko sem videl, kako razstavljanju prijazno, je narejena in predvsem, kako nagravžno gnilo je navita, sem si rekel, če je pa takole grdo navit motor, z na več delih vidno oglodanim lakom delal, je pa vredno poizkusiti.

Po sreči sem imel pri roki še ravno ustrezno dimenzijo lakirane žice in uspelo je, motor dela kot prej :D :D

Priznati moram, da sem navdušen nad konstrukcijsko izvedbo motorja, a toliko bolj razočaran nad kvaliteto navitja (slabše od najslabšega kitajca) .

No ampak sedaj je notri ta domača žica, bomo videli koliko časa bo, a tudi če ne bo dolgo me ne skrbi, naslednjič, bom skušal s kako malo debelejšo žico =P~
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???

Uporabniški avatar
Coil
Profesor
Prispevkov: 1145
Pridružen: 22 Mar 2008, 00:00
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Coil » 23 Dec 2009, 11:44

Res je tale patent odstranjevanja statorja je SUPER. Če bi bilo povsod tako izvedeno, drugače pa tudi jaz sovražim odstranjevanje statorja če je le ta preveč prilepljen. Zato pa zadnje čase previjam Cobre, kjer gre stator dol z nežnim zasukom klešč :)

Uporabniški avatar
Coil
Profesor
Prispevkov: 1145
Pridružen: 22 Mar 2008, 00:00
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Coil » 23 Dec 2009, 13:31

Evo pomerjeno :D
Priponke
kora-1.jpg
kora-1.jpg (98.46 KiB) Pogledano 2038 krat

Uporabniški avatar
Pisaneli
Dr. Modelar
Prispevkov: 3490
Pridružen: 13 Sep 2006, 20:47
Kraj: Žiče-Slov. Konjice

Odgovor Napisal/-a Pisaneli » 23 Dec 2009, 21:30

Dejan, kitajcem bi verjetno prav prišle tvoje izkušnje:

http://www.hobbyking.com/hobbycity/foru ... p?TID=5212

P.S.: DVD še ni prišel.
Fear of a Flat Planet.

Uporabniški avatar
FastOne
Freak
Prispevkov: 686
Pridružen: 06 Maj 2007, 20:10
Kraj: M. Sobota

Odgovor Napisal/-a FastOne » 23 Dec 2009, 21:34

Coil napisal/-a:Jaz prvo odstranim ležaje vse skupaj segrejem, med nosilec statorja in statorjem podložim 2-3mm jekleno ploščico in z ročajem od metle in kladivom izbijem izbijem nosilec iz statorja...
Kolega dprules mi je dal v previjanje dva lepo zakurjena rdeča Turnigya 2836. En je bil 3700, drugi pa 3200kv. Seveda ne uspem odstraniti statorjev :evil: . Coilova navodila pa mi tudi niso nič jasna. Kako podložim jekleno ploščico? Samo z ene strani? Po čem tolčem z ročajem od metle in kladivom? Jaz ne vidim druge varijante, kot da segrejem in vlečem narazen, kar seveda ne uspevam. S čim oz. koliko sploh segrevam? Motorčki po 17$ :D

lp Mitja

Uporabniški avatar
Igor63
Tekmovalec
Prispevkov: 263
Pridružen: 17 Jan 2009, 19:04
Kraj: Gorenjska

Odgovor Napisal/-a Igor63 » 23 Dec 2009, 22:32

Živjo!

Jaz sem vedno odstranil srator, da sem nanj prislonil aluminijasto polno cev. Z eno roko sem prijel stator, z drugo sem z kladivom udarjal po aluminiju. Če mi to ni uspelo sem okoli statorja dal debelejši depron in vpel v primež. Še vsakemu zažganemu motorju mi je na ta nčin uspelo odstraniti stator.

lp
Priponke
slike04 012 [320x200].jpg
slike04 012 [320x200].jpg (15.16 KiB) Pogledano 1921 krat

Uporabniški avatar
Coil
Profesor
Prispevkov: 1145
Pridružen: 22 Mar 2008, 00:00
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Coil » 23 Dec 2009, 22:34

Gorazd - Vidim da so kar na dobri poti, motorji so vedno boljši. Moja ura dela pa najbrž ni primerliva z njihovo :oops:

FastOne - Segrevaš z spajkalnikom, prej odstraniš ležaje.
Priponke
Motor.001.jpg
Motor.001.jpg (92.65 KiB) Pogledano 1917 krat

Uporabniški avatar
FastOne
Freak
Prispevkov: 686
Pridružen: 06 Maj 2007, 20:10
Kraj: M. Sobota

Odgovor Napisal/-a FastOne » 23 Dec 2009, 22:58

Hvala obema za trud in slike, toda še vseeno meni ni jasno kaj naj v konkretnem primeru sploj odstranjujem. V mojemprimeru je nosilec statorja iz dveh delov, vidi se lepo iz prve slike v notranjosti, kjer se stikata srebrni in eloksirani rdeči del nosilca. Naj poskusim izbiti oba dela nosilca statorja hkrati tako, da mi ostane samo Fe del z navitjem? To dvomim, da bo šlo saj je nosilec cel v zeleni zaščiti (druga slika).

lp Mitja
Priponke
P1100343b.JPG
P1100343b.JPG (107.63 KiB) Pogledano 2621 krat
P1100345b.JPG
P1100345b.JPG (142.5 KiB) Pogledano 2621 krat

Uporabniški avatar
Coil
Profesor
Prispevkov: 1145
Pridružen: 22 Mar 2008, 00:00
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Coil » 23 Dec 2009, 23:18

Pa saj mi ni dalo miru, sem šel pogledat kako se ga res odstrani.

1. Segrej motor z spajkalnikom.
2. Privijači ga na podlago.
3. Z vrtečimi gibi vleci stator z nosilca.
Priponke
turnigy.jpg
turnigy.jpg (86.45 KiB) Pogledano 2585 krat

Uporabniški avatar
FastOne
Freak
Prispevkov: 686
Pridružen: 06 Maj 2007, 20:10
Kraj: M. Sobota

Odgovor Napisal/-a FastOne » 23 Dec 2009, 23:27

Coil napisal/-a:Pa saj mi ni dalo miru, sem šel pogledat kako se ga res odstrani.

1. Segrej motor z spajkalnikom.
2. Privijači ga na podlago.
3. Z vrtečimi gibi vleci stator z nosilca.

AAAAAAAAAAAAAAAAA =D>
Točno to sem počel, a ker nisem bil prepričan, da gre na ta način narazen, se ga nisem upal lotiti preveč močno. Segreval sem s pištolo, bom pa jutri poskusil še s spajkalnikom, kar bo bolje, ker bo segreto na pravem mestu!
Privijem na podlago in če bo treba tudi z rolcangami snamem stator :)
Malo so me tudi zavedla ostala navodila, ki so za druge tipe motorjev.
Dejan, najlepša ti hvala!

lp Mitja

Uporabniški avatar
johhan
Razpravljalec
Prispevkov: 150
Pridružen: 02 Nov 2006, 06:57
Kraj: Ljubljana-Bizovik

Odgovor Napisal/-a johhan » 01 Jan 2010, 21:13

Haj
Po parih poizkusih (neuspelih) zaradi slabo lakirane žice mi je uspelo previti dva motorjavelikosti 28 .Enega sem že sestavil in preizkusil, vendar zaradi "preslabotnega" regulatorja nisem šel do konca. Enkrat v naslednjih dneh pričakujem A-meter in regulator ,tako da bom vse skupaj lahko še preizkusil.
Za pokušino še slika enega previtega ki je orig. imel 10 ovojev po 4 žice 0,2mmSlika
Življenje je lepo,brez modelarstva pa bi bilo kot sadna kupa brez smetane!!!
40Mhz K58,K83

Uporabniški avatar
Coil
Profesor
Prispevkov: 1145
Pridružen: 22 Mar 2008, 00:00
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Coil » 01 Jan 2010, 21:22

Super =D> =D>

Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2840
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: http://jure.pecar.org/prodam/index.html
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a pegasus » 23 Feb 2010, 17:07

Coil, veš mogoče na pamet dimenzije statorja cobre e10? Zanima me, če paše v f5j "outrunner" pravilnik.

Koliko je v teoriji mogoče največ moči izvlečt iz motorčka z 22x9mm statorjem, tako da vrti 10" prop?

Uporabniški avatar
Coil
Profesor
Prispevkov: 1145
Pridružen: 22 Mar 2008, 00:00
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Coil » 23 Feb 2010, 17:58

Dimenzije ne vem iz glave, vem pa da paše, samo zadni del je treba malo pobrusiti, za okoli 3-4mm, glej na sliki.
Slika

Trenutno jin ni na zalogi, a naj bi prišli do začetka nove sezone. Takega kot ima @rossi je 6.5x0,65D, kv-1712, 7,2V - 10x7=8673rpm-36,4A-in262W-out178W-68,2%eff --10x8=8158rpm-41.4A-in298W-out192W-64,3%eff.

Mislim da več ne bo šlo, ker potem izkoristek toliko pade da nima smisla. Motor sem probal samo na mizi tako da z leta nimam nobenih podatkov, takoj ko jih dobijo na zalogo jih bom vzel nekaj kosov in probal z logerjem.

9mm stator je malo kratek (govorim iz glave), Cobra E10 se mi zdi najboljša izbira za trenutni pravilnik.

Uporabniški avatar
jannyy
Freak
Prispevkov: 918
Pridružen: 19 Jul 2006, 12:37
Kraj: koper-škofije

Odgovor Napisal/-a jannyy » 06 Mar 2010, 22:52

Kje pa se žica dobi ? A je kupljena že polakirana ali jo moraš sam ?

hvala
"Na tisoč neumnih pride en moder in trije, ki se imajo za modre."

plinar
Začetnik
Prispevkov: 43
Pridružen: 09 Feb 2007, 15:39
Kraj: pr`kurah,Ljubljana

Odgovor Napisal/-a plinar » 07 Mar 2010, 12:57

Se jaz bi vas vprasal,kje se da kupit bakreno zico za previjanje.
hvala

Uporabniški avatar
Coil
Profesor
Prispevkov: 1145
Pridružen: 22 Mar 2008, 00:00
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Coil » 07 Mar 2010, 13:08

Žico dobiš že polakirano. Kupiš jo pri kakšnem mojstru, ki popravlja motorje.
Ali online TULE.

Odgovori

Vrni se na