Izdelave dušilca
Izdelave dušilca
Odločil sem se, da za moj motor nabavim ameriški izpuh- resonco. V pričakovanju paketa mi je za testiranje Rajko- Corsair iz Kopra posodil svoj izpuh. To je aluminjasti izpuh proizvajalca Gizmo motors
LINK.
Ker vem, da so ti izpuhi za naše normative preglasni sem se odločil izdelati dušilec ali mufler kakor ga imenujejo Ameriji.
To je dušilec, ki ''poreže'' pokajoči zvok iz izpušne cevi. Verjetno ste že vsi slišali kako ''poka'' resonanca brez dušilca.
Uporabil sem aluminijasto cev premera 40mm in polni materijal za izelavo prirobnic. Sredinska cev, ki je navrtana z 8x5mm luknjami je premera18, postužena na 17mm. Za fiksiranje prirobnic sem uporabil navojno palico M3 in na vsaki strani samovarovalne matice M3.
Dušilec bo fiksiran na izpuh z cevno objemko. Steblo je prerezo za navadno žago.
Luknja na izstopu je 1mm manjša kot je na resonanci. To sem naredil namenoma v upanju, da boljše duši zvok. Teorija mi ni poznana a jo bom poiskal po medmrežju. Mislim, da mora bit izstopna luknja enake ali večje dimenzije.
Ko sem dušilec testiral se je pokazal kot efekten in zelo lepo ''poreže'' pokajoč zvok.
Dušilec razstaljen v delih
Sestavljen dušilec
Prerez za fiksiranje z cevno objemko
Izstopna stran premer 11mm
Resonanca brez dušilca
Resonanca z dušilcem
LINK.
Ker vem, da so ti izpuhi za naše normative preglasni sem se odločil izdelati dušilec ali mufler kakor ga imenujejo Ameriji.
To je dušilec, ki ''poreže'' pokajoči zvok iz izpušne cevi. Verjetno ste že vsi slišali kako ''poka'' resonanca brez dušilca.
Uporabil sem aluminijasto cev premera 40mm in polni materijal za izelavo prirobnic. Sredinska cev, ki je navrtana z 8x5mm luknjami je premera18, postužena na 17mm. Za fiksiranje prirobnic sem uporabil navojno palico M3 in na vsaki strani samovarovalne matice M3.
Dušilec bo fiksiran na izpuh z cevno objemko. Steblo je prerezo za navadno žago.
Luknja na izstopu je 1mm manjša kot je na resonanci. To sem naredil namenoma v upanju, da boljše duši zvok. Teorija mi ni poznana a jo bom poiskal po medmrežju. Mislim, da mora bit izstopna luknja enake ali večje dimenzije.
Ko sem dušilec testiral se je pokazal kot efekten in zelo lepo ''poreže'' pokajoč zvok.
Dušilec razstaljen v delih
Sestavljen dušilec
Prerez za fiksiranje z cevno objemko
Izstopna stran premer 11mm
Resonanca brez dušilca
Resonanca z dušilcem
Lp Rado
Re: Izdelave dušilca
Potrebuješ volno za polnilo? Mam še nekaj viška, sem predeloval en izpuh za motor .
Re: Izdelave dušilca
Hvala za ponudbo, ampak volne ne bom dajal notri, ker povzroča same probleme.
Lp Rado
Re: Izdelave dušilca
Ne razumem ?tornado napisal/-a:Hvala za ponudbo, ampak volne ne bom dajal notri, ker povzroča same probleme.
Re: Izdelave dušilca
Nerjaveča jeklena volna ima dober efekt dušenja, vendar se zelo hitro ''zapaca'' z oljem in sajami. Potrebna je kar pogosta menajva in če jo pozabiš zamenjati duši motor. Takšni so nasveti strokovnjakov.jaka napisal/-a: Ne razumem ?
Lp Rado
Re: Izdelave dušilca
Saj ne daš volne v cev in tako plini ne gredo čez volno Dokler cev ni zabita, ne boš imel omejitve.tornado napisal/-a:Nerjaveča jeklena volna ima dober efekt dušenja, vendar se zelo hitro ''zapaca'' z oljem in sajami. Potrebna je kar pogosta menajva in če jo pozabiš zamenjati duši motor. Takšni so nasveti strokovnjakov.jaka napisal/-a: Ne razumem ?
V teoriji moraš zmanjšati amplitudo valovanja. To pa storiš tako, da npr. pelješ pline čez labirint (aka pri Tomosovem Avtomatiku) ali pa čez nek gost material skozi katerega se zvok težje prebija (vata, tervol,...) in s tem izgublja energijo.
Jaz bi na tvojem mestu notranjo cev navrtal kot mrežico in okoli dal npr jekleno volno ali pa kar stekleno volno. Sama masa izpušnih plinov bo tako ali tako šla ven, volna pa bo ˝vsrkavala˝ energijo zvoka
Daljši kot je dušilec, boljši je za dušenje zvoka ter slabši za pretok ker se ustvarja več turbulence in stem povečuje upor.
Akrapovičev dušilec je narejen tako, da je notranja cev zakrivljena iz luknjičaste mreže, okoli nje je še ovita bolj fina mreža, ki preprečuje da bi volno tok izpušnih plinov sessal / trgal in odnašal ven, nato pa sta dve vrsti volne; bolj groba in nato bolj fina za dušenje zvoka ter karbonska ali titan cev
Drugače si pa lepo naredil
Re: Izdelave dušilca
Za vzor pri izdelavi mi je bil eden najbolj razširjenih in popularnih dušilcev čez lužo. Proizvajalec je Mike Tyson. V njegovih dušilcih ni dodatne mrežice ali volne. Za test bom uporabil nerjavečo žico za čiščenje posode.
Sicer imam za moj izpuh na 90% dokončen dušilec z labirintom. Predstavil ga bom v naslednjih dneh.
Jaka pošlji mi sliko volne, ki jo imaš.
Sicer imam za moj izpuh na 90% dokončen dušilec z labirintom. Predstavil ga bom v naslednjih dneh.
Jaka pošlji mi sliko volne, ki jo imaš.
- Priponke
-
- Mike Tyson mufler.jpg (44.08 KiB) Pogledano 10000 krat
Lp Rado
Re: Izdelave dušilca
tornado napisal/-a:Nerjaveča jeklena volna ima dober efekt dušenja, vendar se zelo hitro ''zapaca'' z oljem in sajami. Potrebna je kar pogosta menajva in če jo pozabiš zamenjati duši motor. Takšni so nasveti strokovnjakov.jaka napisal/-a: Ne razumem ?
Sem lepo napisal, da je volna za izpušne lonce za motocikle... jekleno volno so uporabljali ljudje ko niso mel za pravo volno, pa so v dušilce tlačili mrežice za pomivanje posode.
Nevem kako ne bi volna zdržala totega malega motorja, ko pa zdrži na motorju do 50 000km ... no nevem, očitno se pa motim.
Re: Izdelave dušilca
Pošljem ko pridem domov, jaz bi naredil kopijo lonca kot imajo to narejeno motocikli...notranja cev, katero imaš ti naluknjano z malo večjim svedrom, bi naredil ponovno in povrtal z svedrom 1,5mm in izvrtal koliko lukenj bi pač lahko. tako je tudi manjša možnost, da sama volna ne prodre skozi luknje.tornado napisal/-a:Za vzor pri izdelavi mi je bil eden najbolj razširjrnih in popularnih dužilcev čez lužo. Proizvajalec je Mike Tyson. V njegovih dušilcih ni dodatne mrežice ali volne. Za test bom uporabil nerjavečo žico za čiščenje posode.
Sicer imam za moj izpuh na 90% dokončen dušilec z labirintom. Predstavil ga bom v naslednjih dneh.
Jaka pošlji mi sliko volne, ki jo imaš.
p.s.
Pa samo en predlog... notranja cevka bi ti lahko segala izven dušilca. Tako kot imaš ti sedaj narejeno, je na robu kjer se stikata notranja in zunanja cev rob, v katerega se bo lovilo "izpljuvano" olje in ga bo iz dušilca zelo grdo odvajalo...
Pa še nekaj sem se spomnil, če ne boš uporabil volne za dušenje, naredi še luknju na spodnjem delu dušilca, saj se bo notri nabiralo olje in bo lahko na ta način odteklo iz dušilca.
- Priponke
-
- d_33547.jpg (28.15 KiB) Pogledano 9986 krat
Re: Izdelave dušilca
Teorija je eno, praksa je pa čisto drugačna. Dušilec mora biti čim lažji, M. Tyson dušilec ima 55g. Konec izpuha ima zelo tanko cev, tale Al konkretno 1,2mm, moj izpuh iz rostfei pločevine ima zadnjo cevko debeline 0,6mm na steni.
Samo prestavlješ si lahko kako hitro bi zaradi vibracij cel zadnji del odpadel. Tak problem so imeli prvi CMB35 izpuhi. Naslednja serija je bila ojačana in zadnja serija je čez cel dušilec dobil plašč. Jaz tega nočem, saj imam že dva takšna izpuha in me zanima razlika med izvedbama.
Proizvajalec izpuha celo priporoča dva nosilca, eden za izpuh, drugi za dušilec in povezavo z silikonsko cevko.
Samo prestavlješ si lahko kako hitro bi zaradi vibracij cel zadnji del odpadel. Tak problem so imeli prvi CMB35 izpuhi. Naslednja serija je bila ojačana in zadnja serija je čez cel dušilec dobil plašč. Jaz tega nočem, saj imam že dva takšna izpuha in me zanima razlika med izvedbama.
Proizvajalec izpuha celo priporoča dva nosilca, eden za izpuh, drugi za dušilec in povezavo z silikonsko cevko.
Lp Rado
Re: Izdelave dušilca
Dobro, sam pri vas bencinarjih, bi se dal težo kje drugje zbit, pa bi se malo prišparalo za dušilec...tornado napisal/-a:Teorija je eno, praksa je pa čisto drugačna. Dušilec mora biti čim lažji, M. Tyson dušilec ima 55g. Konec izpuha ima zelo tanko cev, tale Al konkretno 1,2mm, moj izpuh iz rostfei pločevine ima zadnjo cevko debeline 0,6mm na steni.
Samo prestavlješ si lahko kako hitro bi zaradi vibracij cel zadnji del odpadel. Tak problem so imeli prvi CMB35 izpuhi. Naslednja serija je bila ojačana in zadnja serija je čez cel dušilec dobil plašč. Jaz tega nočem, saj imam že dva takšna izpuha in me zanima razlika med izvedbama.
Proizvajalec izpuha celo priporoča dva nosilca, eden za izpuh, drugi za dušilec in povezavo z silikonsko cevko.
obljubljena slika:
Re: Izdelave dušilca
Saj ne gre za težo čolna!
Govorim o teži dušilca, ki visi na zelo krhki cevki na koncu izpuha. Fiziki se ne moreš izogniti, saj veš, sila x ročica,.............
Za to zadevo bi se priporočal. Od česa je?
Govorim o teži dušilca, ki visi na zelo krhki cevki na koncu izpuha. Fiziki se ne moreš izogniti, saj veš, sila x ročica,.............
Za to zadevo bi se priporočal. Od česa je?
Lp Rado
Re: Izdelave dušilca
Ja seveda, o dušilcu maš pravtornado napisal/-a:Saj ne gre za težo čolna!
Govorim o teži dušilca, ki visi na zelo krhki cevki na koncu izpuha. Fiziki se ne mreoš izogniti, saj veš, sila x ročica,.............
Za to zadevo bi se priporočal. Od česa je?
Zadeva je iz steklenih sukancev prepletena na vse možne načine, na sliki izgleda mogoče malo razcufano, zaradi rezanja, drugače pa je sama struktura prepletena-zbita, da jo same eksplozije ne razmečejo iz lonca na motorju.
Pošlji mi naslov, ti dam na pošto.
Re: Izdelave dušilca
Včeraj sem opravil preizkus na vodi. Prvo sem odpeljal nekaj krogov brez dušilca in nato z dušilcem.
Opazna je velika razlika. Dušilec dejansko ''poreže'' tisti pokajoči zvok, ki je ''viška''.
Mislim, da ni razlike v hrupnosti med zaprtim in odprtim izpuhom. Zadnjo odprtino na dušilcu sem obdelal na 12,7mm. Sedaj ne more priti do dušitve motorja.
V končni fazi sem zadovoljen z opravljenim.
Opazna je velika razlika. Dušilec dejansko ''poreže'' tisti pokajoči zvok, ki je ''viška''.
Mislim, da ni razlike v hrupnosti med zaprtim in odprtim izpuhom. Zadnjo odprtino na dušilcu sem obdelal na 12,7mm. Sedaj ne more priti do dušitve motorja.
V končni fazi sem zadovoljen z opravljenim.
Lp Rado
- shqwarch
- Profesor
- Prispevkov: 1482
- Pridružen: 02 Avg 2006, 20:24
- Kraj: Nisem Profesor, Sem Razpravljalec :) ;)
- Kontakt:
Re: Izdelave dušilca
Emm, to je govora o koncu cevi. Če je samo konec kritičen bi se mogoče s kakšnim kolenom, dalo dušilec obrniti in fiksirat na resonančno cev. Ampak to je samo glasno razmišljanje. Če ti odgovarja trenutno po pravilniku dovoljene hrupnosti potem je seveda popolnoma vredu. Hkrati sem vesel za tako simpel izvedbo dušilca, na moji strani je samo problem, da nimam ustrezne strušnice, da bi si sam poskusil izdelati podobnega tako za prakso in lastno dušo.tornado napisal/-a:Saj ne gre za težo čolna!
Govorim o teži dušilca, ki visi na zelo krhki cevki na koncu izpuha. Fiziki se ne mreoš izogniti, saj veš, sila x ročica,.............
Re: Izdelave dušilca
Še ena diy verzija za tiste brez stružnice itd..(zna pa bit težji od tornadotove verzije)
http://www.modelgasboats.com/Make_a_Muffler/
http://www.modelgasboats.com/Make_a_Muffler/
Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..
- shqwarch
- Profesor
- Prispevkov: 1482
- Pridružen: 02 Avg 2006, 20:24
- Kraj: Nisem Profesor, Sem Razpravljalec :) ;)
- Kontakt:
Re: Izdelave dušilca
Veste kja bi se dobil tale JB Weld epoxy oz. poznate alternativo pri nas?
Re: Izdelave dušilca
Išči pod: "kemiskit"
http://www.mavrica.si/Trgovina-B2C/003/11.28286/
http://www.mavrica.si/Trgovina-B2C/003/11.28286/
www.okarbon.eu
- shqwarch
- Profesor
- Prispevkov: 1482
- Pridružen: 02 Avg 2006, 20:24
- Kraj: Nisem Profesor, Sem Razpravljalec :) ;)
- Kontakt:
Re: Izdelave dušilca
Zanima me, če se da z to dvokomponentno maso železa ali aluminija, predstavljeno na zadnjih dveh povezavah, popravljat urezane navoje na način, da namažeš vijak s to maso in ga porineš v mesto kjer je bil „pojeden” navoj? Imam težave z nekimi uplinjači, ker medeninaste šobe nikakor ne morem zatesnit/ zategniti zaradi prej omenjene težave
Re: Izdelave dušilca
vreži večji navoj, in na drugi strani večji šrauf pa je boljše...
shqwarch napisal/-a:Zanima me, če se da z to dvokomponentno maso železa ali aluminija, predstavljeno na zadnjih dveh povezavah, popravljat urezane navoje na način, da namažeš vijak s to maso in ga porineš v mesto kjer je bil „pojeden” navoj? Imam težave z nekimi uplinjači, ker medeninaste šobe nikakor ne morem zatesnit/ zategniti zaradi prej omenjene težave
Re: Izdelave dušilca
Mislim, da se tak postopek ne obnese! Kakšna je dimenzija navoja?shqwarch napisal/-a:Zanima me, če se da z to dvokomponentno maso železa ali aluminija, predstavljeno na zadnjih dveh povezavah, popravljat urezane navoje na način, da namažeš vijak s to maso in ga porineš v mesto kjer je bil „pojeden” navoj? Imam težave z nekimi uplinjači, ker medeninaste šobe nikakor ne morem zatesnit/ zategniti zaradi prej omenjene težave
Lp Rado
- shqwarch
- Profesor
- Prispevkov: 1482
- Pridružen: 02 Avg 2006, 20:24
- Kraj: Nisem Profesor, Sem Razpravljalec :) ;)
- Kontakt:
Re: Izdelave dušilca
Diza oz. šoba ima navoj M6, naslednja standardna bi morala biti od M8, ker M7 v standardnem kompletu za izdelavo teh ne obstaja.
Surfer10, če te prav zastopim, mi želiš sporočiti, da naj najdem kovinsko cevko ustreznega premera, ter vrežem navoj zunaj in znotraj. Znotraj mora biti M6, zunaj pa M8 in slednjega vlepim.
Surfer10, če te prav zastopim, mi želiš sporočiti, da naj najdem kovinsko cevko ustreznega premera, ter vrežem navoj zunaj in znotraj. Znotraj mora biti M6, zunaj pa M8 in slednjega vlepim.
Re: Izdelave dušilca
Mene tudi zanima, kje se dobi ta zadeva?HyperJack napisal/-a:
Re: Izdelave dušilca
Kupil sem novo rezonanco. V akciji sem našel jekleno izvedbo Gizmo VICTORY pipe. Ker amerški pravilnik dovoljuje hrupnost do 92dB, Naviga pravilnik pa samo 82dB sem si moral omisliti dušilec.
Od prijatelja Hendik Spoora iz Nizozemske, ki je velik poznavalec izpuhov sem dobil program za izračun dušilca. Obstajajo neke zakonitosti, ki jih moraš upoštevati da se izpuh utiša in obenem najmanj vpliva na izgubo moči.
Po tem programu sem izdelal aluminijasti notranji del dušilca. Na sliki še ni prevrtanih lukenj za pretok plinov.
Varjenje mi je opravil Miran Jelen (Mr. S2k).
Dušilec sem izdelal iz 40mm cevi. Notranjost sem prestružil na premer 37,5mm, da sem zmanjšal težo.
Varjenje plašča dušilca na rezonanco je strokovno zopet opravil Miran.
Cel izpuh bo pritrjen z namensko objemko:
Barvaje z 800°C črno mat barvo bom opravil v komori pri 120°C za boljši oprijem.
Sledijo še testiranja in meritev hrupa.
V planu imam izdelati še podoben dušilec kjer bodo plini neovirano leteli skozi prevrtano cev. Takšen sistem se uporablja pri cestnih motorjih. Takšno izvedbo dušilca prodaja na EU tržišče priznani proizvajalec motorjev Quickdraw. Trdijo, da so izgube nične, nivo hrupa pa v dovoljenih merah 80dB.
Notranjost bom obložil z namensko vato, ki je na zgornji sliki.
Od prijatelja Hendik Spoora iz Nizozemske, ki je velik poznavalec izpuhov sem dobil program za izračun dušilca. Obstajajo neke zakonitosti, ki jih moraš upoštevati da se izpuh utiša in obenem najmanj vpliva na izgubo moči.
Po tem programu sem izdelal aluminijasti notranji del dušilca. Na sliki še ni prevrtanih lukenj za pretok plinov.
Varjenje mi je opravil Miran Jelen (Mr. S2k).
Dušilec sem izdelal iz 40mm cevi. Notranjost sem prestružil na premer 37,5mm, da sem zmanjšal težo.
Varjenje plašča dušilca na rezonanco je strokovno zopet opravil Miran.
Cel izpuh bo pritrjen z namensko objemko:
Barvaje z 800°C črno mat barvo bom opravil v komori pri 120°C za boljši oprijem.
Sledijo še testiranja in meritev hrupa.
V planu imam izdelati še podoben dušilec kjer bodo plini neovirano leteli skozi prevrtano cev. Takšen sistem se uporablja pri cestnih motorjih. Takšno izvedbo dušilca prodaja na EU tržišče priznani proizvajalec motorjev Quickdraw. Trdijo, da so izgube nične, nivo hrupa pa v dovoljenih merah 80dB.
Notranjost bom obložil z namensko vato, ki je na zgornji sliki.
Lp Rado
Re: Izdelave dušilca
Dobro si se lotil izpuha, lepo lepotornado napisal/-a:
Dušilec sem izdelal iz 40mm cevi. Notranjost sem prestružil na premer 37,5mm, da sem zmanjšal težo.
Varjenje plašča dušilca na rezonanco je strokovno zopet opravil Miran.
p.s.
Cev dušilca - steno sem ti stanjšal na 0,7mm, ker je bila 1mm predebela in pretežka, ker ti želim da bi ti čoln letel hehehehe