Modelarske priprave in orodja za bencinarje

Vse o modelih čolnov z motorji z notranjim izgorevanjem (FSR-V/H, Offshore,...).

Moderatorji: tornadofenix

Odgovori
Uporabniški avatar
tornado
Dr. Modelar
Prispevkov: 2383
Pridružen: 17 Jan 2003, 01:00
Kraj: Maribor

Modelarske priprave in orodja za bencinarje

Odgovor Napisal/-a tornado » 08 Jul 2012, 16:31

Za potrebe tuniranja in popravila je potrebno imeti nekaj specifičnega orodja oz. priprav.
V ta namen sem si izdelal nekaj teh priprav in jih bom tukaj predstavil. Vse to je možno tudi kupiti pri raznih modelarskih trgovcih.

Za merjenje in kontrolo odprtosti kotov na izpušnem in sesalnem kanalu potrebujemo običajen šolski kotomer in štoper bata.
Z tem štoperjem blokiramo bat v poziciji kjer je potrebno začeti odčitavati vrednost. Ko bat obrnemo v drugo krajno lego je le-ta vedno v isti izhodiščni poziciji. Tako laho zelo natančno odčitamo vrednost na kotomeru.
Štoper sem naredil iz 6 kotne mesing palice 13, obdelal , vrezal navoj M10x1, luknjo povrtal z povrtalom 6mm. Za steblo sem uporabil 6mm svetlo vlečen materijal. Na strani sem vrezal navoj M4 za fiksiranje stebla. Ta vijak bom nadomesti z krilato matico.
Tako izgleda:
Slika

Naslednja zadeva je t.i. SQUISH meter. Ne poznam izraza za ''squish''. To je razmak med batom v ZMT in glavo. (Če kdo pozna naš izraz naj mi to javi, da se ne bo našel kakšen čistun, ki ga motijo tujke).
Na standardnih motorjih je ta razmak cca. 0,7mm , za izboljšanje performans motorja je ta razmik potrebno zmanjšati na 0,4-0,5mm. To je praktično enkraten poseg, ki pa ga je treba (za miren spanec) prekontrolirati.
Za te meritve potrebujemo merilno uro z hodom do 10mm. Na srečo jih je doma kar nekaj.
Tudi ta nosilec sem izdelal iz 6 kotne bronze, prevrtal luknji 5,5 in 8mm kolikor je steblo merilne ure.
Nosilec in uro sem fiksiral z imbus vijakom, ker se ura ne prestavlja v nosilcu.
Izgled:
Slika
Slika
Lp Rado


Slika
Slika


Skype: tornado2405

bm
Razpravljalec
Prispevkov: 83
Pridružen: 08 Avg 2011, 10:02
Kraj: KOPER

Re: Modelarske priprave in orodja za bencinarje

Odgovor Napisal/-a bm » 09 Jul 2012, 09:20

Pozdravljeni, ko smo šraufali Tomose smo temu postopku rekli, da moramo nastaviti predvžig , je to mogoče kar iščeš Rado?

Uporabniški avatar
tornado
Dr. Modelar
Prispevkov: 2383
Pridružen: 17 Jan 2003, 01:00
Kraj: Maribor

Re: Modelarske priprave in orodja za bencinarje

Odgovor Napisal/-a tornado » 09 Jul 2012, 09:50

bm napisal/-a:Pozdravljeni,ko smo šraufali Tomose smo temu postopku rekli, da moramo nastaviti predvžig ,je to mogoče kar iščeš Rado?
Ne, Boris to nima veze z prevžigom. Na teh motorjih je nastavljen fiksno.
To, kar počnem jaz je zniževanje glave in posledično zmanjševanje izgorevalne komore. Z takšnim zmanjševanjem dosežemo, da se mešanica pred vžigom bolj stisne in pri vžigu ima večjo moč.

http://www.muller.net/mullermachine/docs/squish1.html
Lp Rado


Slika
Slika


Skype: tornado2405

bm
Razpravljalec
Prispevkov: 83
Pridružen: 08 Avg 2011, 10:02
Kraj: KOPER

Re: Modelarske priprave in orodja za bencinarje

Odgovor Napisal/-a bm » 10 Jul 2012, 07:39

Potem je to, podomače rečeno friziranje :D

Uporabniški avatar
tornado
Dr. Modelar
Prispevkov: 2383
Pridružen: 17 Jan 2003, 01:00
Kraj: Maribor

Re: Modelarske priprave in orodja za bencinarje

Odgovor Napisal/-a tornado » 10 Jul 2012, 08:34

''Friziranje'' je zelo širok pojem. Vanj spada spreminjanje kotov izpuha in sesalnih kanalov, poliranje le-teh, povečanje hoda motorna gredi, dodelava uplinjača,.............in tudi zniževanja glave(squish-a)
Lp Rado


Slika
Slika


Skype: tornado2405

ECO
Razpravljalec
Prispevkov: 117
Pridružen: 30 Sep 2006, 15:45
Kraj: maribor

Re: Modelarske priprave in orodja za bencinarje

Odgovor Napisal/-a ECO » 10 Jul 2012, 17:48

lp

no pa da še jaz tukaj pri tej temi prislonim svoj piskerček, oz malo pomodrujem.
squish; pomojem, sicer je to angleški izraz za mljackanje :-), pomeni na kakšen volumen se bo stisnila mešanica goriva in zraka pred vžigom.
pri avtomobilih, motorjih in drugih bencinsko ali dizeljsko gnanih agregatih je to kompresijsko razmerje, ki se označuje s (11:1,13,5:1,2...itd odvisno od motorja).
se pravi če ima celinder volumen (v najinem primeru 26ccm) je poterbno še izračunat volumen ko je bat v ZMT.
no pojasnilo iz foruma strojništvo:

Kompresijsko razmerje e je razmerje med maksimalno prostornino Vc, ki jo napolni mešanica zraka in goriva, in minimalno prostornino Ve, ko je bat v zgornji mrtvi legi:
e=Vc/Ve
e=Vv/Ve+1
Ker velja, da je celotni volumen enak: Vc = Vv + Ve, sledi:
Vidimo, da je kompresijsko razmerje vedno večje od 1. Zaželeno je, da je čim višje, saj se s tem izboljša izkoriščenost goriva in s tem torej izkoristek motorja. Vendar je pri višanju kompresijskega razmerja treba paziti na lastnosti goriva (oktansko število) in pojav klenkanja. Z različnimi ukrepi lahko kompresijsko razmerje povečamo ali zmanjšamo na željeni nivo.

lp Dejan

mihec87
Dr. Modelar
Prispevkov: 3845
Pridružen: 24 Jan 2005, 18:57
Kraj: Velenje

Re: Modelarske priprave in orodja za bencinarje

Odgovor Napisal/-a mihec87 » 10 Jul 2012, 18:47

"Squish" je razdalja/razmak med batom v ZMT ter glavo oz cilindrom...Nekateri ga zmerijo bolj po domače in sicer skozi luknjo za svečko potisnejo tanko cin oz spajkalno žico v L obliki ter motor zavrtijo in bat stisne žico skupaj nato pa jo potegnejo ven in z kljunastim merilom zmerijo debelino..npr 0,6mm..Je potem squish 0,6mm
Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..

Uporabniški avatar
Alex 76
Profesor
Prispevkov: 1189
Pridružen: 27 Okt 2006, 08:14
Kraj: Ljubljana

Re: Modelarske priprave in orodja za bencinarje

Odgovor Napisal/-a Alex 76 » 11 Jul 2012, 07:11

Najpreprostejši motorji imajo zgorevalno komoro oblikovano v obliki valja, bat pa ima ravno odrezano čelo. V tem primeru višanje in nižanje glave zgolj spreminjanje kompresijskega razmerja tistega valja.
Nekoliko naprednejši motorji pa imajo tako zgornji del izgorevalne komore in/ali bat oblikovan tako, da celotna površina prereza valja ne predstavlja tudi primarne površine izgorevalne komore. Tak tipičen primer so motorji s izgorevalno komoro v obliki polkrogle (hemi – Hemisphere) ter motorji s čeli batov, ki imajo vdolbino ali izdolbino. V teh primerih položaj ob zgornji mrtvi legi (ZML) razdalja med delom bata ter delom glave, ki ne tvorita primarne izgorevalne komore, zaželeno čim manjša. Seveda spreminjanje višine glave tudi tu vpliva na kompresijsko razmerje, vendar glede na izredno majhne spremembe skorajda zanemarljivo malo, se pa s tem lahko zmanjša zgoraj omenjena razdalja.

Razlogov za tako oblikovanje izgorevalnih komor je več, saj je s specifičnim oblikovanjem tega neprimernega dela izgorevalne komore v povezavi s sekundarnim, mogoče zagotoviti specifično vrtinčenje plinov, kar lahko prispeva k boljšemu izmenjevanju le teh ter posledično boljšemu izgorevanju, kar naredi motor učinkovitejši. V kolikor je omenjeni pas napolnjen s plini, zaradi zakonitosti dinamike gorenja, obstaja velika verjetnost, da le ti pri vžigu ne bodo zgoreli, vse to pa pomeni zmanjševanje učinkovitosti motorja ter nepotrebno povečevanje porabe goriva.

V angleščini omenjeno območje imenujejo »Squish Band« kar bi lahko prevedli »Pas cmokanja«, »Območje cmokanja«, izraz »cmokanje« pa bi lahko zamenjali tudi z izrazom »mlaskanja«. Razdaljo med omenjenima deloma v angleščini poimenujejo »Squish Band Clearance«, kar bi lahko prevedli z »Razmik pasu cmokanja«, izraz razmik bi bilo mogoče nadomestiti tudi z razmakom, oddaljenostjo, odmikom, ipd.
Angleško poimenovanje je do neke mere smiselno, saj dve površini, ki se med seboj tesno prilegata ob razdružitvi ustvarjata zelo podoben učinek, kot ga ustvarja jezik in nebo ust, kadar cmokamo.

Kar se tiče ustreznega slovenskega poimenovanja, žal nisem našel uveljavljenega prevoda, zato predlagam naslednje;

Za območje tega pojava »Squish Band« »Pas cmokanja valja« ali skrajšano »Pas cmokanja«,
Za razdaljo med batom v ZML in glavo motorja »Squish Band Clearance« »Razmik pasu cmokanja valja« ali skrajšano »Razmik pasu cmokanja«.
Za napravo za merjenje »Squish Band Clearance Meter« »Merilnik razmika pasu cmokanja valja« ali skrajšano »Merilnik razmik pasu cmokanja«.
Za zgoraj navede predloge zaželeni komentarji in mnenja.


Eden od mojih predhodnikov je zapisal, da je ustrezen prevod izraza »to squish« »mljackati«. Zelo lep dokaz, kako neustrezne prevode posredujejo različna orodja za prevajanje. Ta na primer sploh ni slovenski, temveč ga uporabljajo naši južni sosedje.
Mihec87 je pravilno navedel, resda nekoliko grob, postopek za merjenje omenjene razdalje.


LP
Alex

mihec87
Dr. Modelar
Prispevkov: 3845
Pridružen: 24 Jan 2005, 18:57
Kraj: Velenje

Re: Modelarske priprave in orodja za bencinarje

Odgovor Napisal/-a mihec87 » 11 Jul 2012, 09:00

Kaj pa če bi se zadevi enostavno reklo..
"Razdalja med batom v ZMT in glavo motorja" ter "Merilnik razdalje med batom v ZMT in glavo motorja"

Ker tole cmokanje se mi zdi precej neroden oz smešen izraz oz primer ko hočemo nekaj skoraj dobesedno prevesti iz tujega jezika..
Zadnjič spremenil mihec87, dne 11 Jul 2012, 09:21, skupaj popravljeno 1 krat.
Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..

Uporabniški avatar
tornado
Dr. Modelar
Prispevkov: 2383
Pridružen: 17 Jan 2003, 01:00
Kraj: Maribor

Re: Modelarske priprave in orodja za bencinarje

Odgovor Napisal/-a tornado » 11 Jul 2012, 09:09

tornado napisal/-a: Naslednja zadeva je t.i. SQUISH meter. Ne poznam izraza za ''squish''. To je razmak med batom v ZMT in glavo. (Če kdo pozna naš izraz naj mi to javi, da se ne bo našel kakšen čistun, ki ga motijo tujke).
Lp Rado


Slika
Slika


Skype: tornado2405

Uporabniški avatar
Alex 76
Profesor
Prispevkov: 1189
Pridružen: 27 Okt 2006, 08:14
Kraj: Ljubljana

Re: Modelarske priprave in orodja za bencinarje

Odgovor Napisal/-a Alex 76 » 11 Jul 2012, 16:20

quote="mihec87"]Kaj pa če bi se zadevi enostavno reklo..
"Razdalja med batom v ZMT in glavo motorja" ter "Merilnik razdalje med batom v ZMT in glavo motorja"

Ker tole cmokanje se mi zdi precej neroden oz smešen izraz oz primer ko hočemo nekaj skoraj dobesedno prevesti iz tujega jezika..[/quote]

Mora reči, da predlogi niso bili niti usklajeni, niti ni bilo o njih oblikovano dokončno mnenje; šlo je zgolj za misel. Prvotna ideja, ki jo je zapisal tornado mi je bila tako všeč, da sem jo prvotno kar dopisal v slovar, pomanjkljivost pa je relativno velika dolžina besedne zveze.

Vsekakor je tudi opisno opredeljevanje možna pot, bi bilo pa potrebno poskrbeti za opredelitev območja med batom in glavo motorja, ki zgolj nalega eden na drugega ter območjem, ki tvori primarni del izgorevalne komore.

Prav tako sem v svojem prvotnem tekstu naredil napako pri poimenovanju skrajnega zgornjega položaja bata. Pravilna oznaka je ZML; povzeto po ustreznem strokovnem slovarju.

Top Dead Centre, TDC – Zgornja mrtva lega, ZML
Bottom Dead Centre, BDC – Spodnja mrtva lega, SML
Squish Band - Pas naleganja bata in glave motorja
Squish Band Clearance - Razdalja med batom v ZML in glavo motorja
Squish Band Clearance Meter - Merilnik razdalje med batom v ZML in glavo motorja


LP
Alex

P.S.
Vem, da gre moje prizadevanje za iskanje jezikoslovnih rešitev ter uveljavljanje neproblematičnih in sprejetih, marsikomu močno v nos. Ne gre za čistunstvo, le za ohranjanje in razvoj jezika, saj na tem področju močno pešamo, kar dolgoročno ni dobro.

Uporabniški avatar
tornado
Dr. Modelar
Prispevkov: 2383
Pridružen: 17 Jan 2003, 01:00
Kraj: Maribor

Re: Modelarske priprave in orodja za bencinarje

Odgovor Napisal/-a tornado » 11 Jul 2012, 19:02

Upam, da smo končali s slavistiko, sedaj se vrnimo k temi. :lol:

Naslednja zadeva, ki bi jo rad predstavil je snemalec vztrajnika. Vztrajnik se običajno po daljši uporabi zelo ''zapeče'' na konus.
Za snemanje se uporablja zelo preprosto orodje. Izdelal sem ga iz Al materijal debeline 12mm.
Na potrebni razdalji sem izvrtal 6,2mm prenesene luknje iz vztrajnika. Med obema luknjama je vijak in navoj M10.
Vijake M6 privijačim skozi pripravo v vztrajnik, vijak M110 enostavno pritegnem z ključem in vztrajnik elegantno popusti.
Isto pripravo uporabim tudi pri zategovanju matice vztrajnika.

Slika
Lp Rado


Slika
Slika


Skype: tornado2405

Uporabniški avatar
shqwarch
Profesor
Prispevkov: 1479
Pridružen: 02 Avg 2006, 20:24
Kraj: Nisem Profesor, Sem Razpravljalec :) ;)
Kontakt:

Re: Modelarske priprave in orodja za bencinarje

Odgovor Napisal/-a shqwarch » 14 Jul 2012, 23:31

mihec87 napisal/-a:Kaj pa če bi se zadevi enostavno reklo..
"Razdalja med batom v ZMT in glavo motorja" ter "Merilnik razdalje med batom v ZMT in glavo motorja"
Mogoče razdalja pri max. kompresijskem prostoru?

@Alex 76, problem je, da nekateri upeljujejo preveč tujk tam kjer sploh ni prav nobene potrebe in s tem mažejo materinščino. Če je kaj v tvoji moči potem poskrbi za to čiščenje, ker si omenil, da si družboslovec ali nekaj takega.

Tujke me osebno precej motijo, me zmedejo, jih sploh ne razumem... Nekateri hočejo s tem izpasti bolj intelektualca(da je bolj UUWAU in je snov težje razumljiva). Pozabljajo pa na materinčšino. Tujke bi se dale na seznam samo takrat, ko je res sila, ko se res ne da najti primerne besede ali besedne zveze, kot je npr. trenutni problem.
Slika

Uporabniški avatar
3D
Freak
Prispevkov: 677
Pridružen: 07 Jun 2005, 13:38
Kraj: Kranj

Re: Modelarske priprave in orodja za bencinarje

Odgovor Napisal/-a 3D » 17 Jul 2012, 12:36

Prostornina motorja je volumen cilindra med ZMT in SMT bata.
Kar je nad ZMT bata se imenuje kompresijski prostor in se ne šteje v prostornino motorja.
Kompresijsko razmerje je razmerje med kompresijskim prostorom in prostornino motorja.

Ko smo pri nižanju glave hoteli doseči večje kompresijsko razmerje, smo se vedno pogovarjali, za koliko si pa znižal glavo motorja (v mm).
Podatek se vedno šteje od tovarniške (serijske) glave.

LP Bogo
V mladosti modelar, v starosti iz dneva v dan večkrat pilot kot modelar.

altonsuny
Začetnik
Prispevkov: 1
Pridružen: 08 Dec 2012, 12:33

Re: Modelarske priprave in orodja za bencinarje

Odgovor Napisal/-a altonsuny » 08 Dec 2012, 12:47

Nice post. I like it. Thanks for sharing these information. Keep it up. :-({|=
free testking test prep free testking test prep
70-685 test 70-685 test
650-377 test 650-377 test

Uporabniški avatar
tornado
Dr. Modelar
Prispevkov: 2383
Pridružen: 17 Jan 2003, 01:00
Kraj: Maribor

Re: Modelarske priprave in orodja za bencinarje

Odgovor Napisal/-a tornado » 24 Okt 2013, 09:28

Na motorjih je za prenos montirana sklopka. Nased na osi je konusen. Pri demontaži sklopke večno nastanejo problemi, ker se le-ta zelo težko odstrani. Vsak uporaba sile lahko poškoduje motor. Zato je najbolje uporabiti pripravo, ki je lepo slovensko rečemo ''abciger''.
Za sklopke na marine motorjih je izdelava malo komplicirana, saj je navoj specifičen-1/2 20 UNT (fini colski navoj). Ob prijazni pomoči Ivana Bizjaka iz Krškega, ki mi je posodil navojne svedre sem izdelal takšno pripravo.
Celotna priprava
Slika

M10 navojna palica
Slika

Navoj 1/2' 20UNF
Slika

Za boljšo predstavo snemanja sklopke sem si sposodil tale video
http://www.youtube.com/watch?v=Zp6aTouoiLs
Lp Rado


Slika
Slika


Skype: tornado2405

Uporabniški avatar
tornado
Dr. Modelar
Prispevkov: 2383
Pridružen: 17 Jan 2003, 01:00
Kraj: Maribor

Re: Modelarske priprave in orodja za bencinarje

Odgovor Napisal/-a tornado » 11 Mar 2014, 17:37

Za dodelavo ''abcigerja'' potrebujem navojne svedre M14x1,5. Jih morda kdo ima?
Lp Rado


Slika
Slika


Skype: tornado2405

Uporabniški avatar
tornado
Dr. Modelar
Prispevkov: 2383
Pridružen: 17 Jan 2003, 01:00
Kraj: Maribor

Re: Modelarske priprave in orodja za bencinarje

Odgovor Napisal/-a tornado » 16 Nov 2014, 20:35

Za potrebe izdelave kakšnih manjših delov sem si omislil manjšo stružnico.
Po daljšem iskanju in ocenjevanju kaj kupitim mi je ''v oko padla'' malo večja stružnica od večine na tržišču.
Pritegnila me je primerna ravno velikost, reverzibilno vrtenje glave, kovinski zobniki, možnost rezanja navojev. Prodaja jih Merkur.
Našel sem rabljeno, ki jo sicer prejšni lastnik ni dosti koristil, a bolj malo čistil. zamenjal je tudi kolesa za dodajanje, ki so bila plastična.
Prostor je našla na starejši mizi (panku), ki sem in ga še bom dodelal. Za začetek sem jo ''pohoblati'' in odstraniti staro umazanijo. Sledi še barvanje.
Na levo stan bom še poskusil umestiti vrtalni stroj.

Slika
Lp Rado


Slika
Slika


Skype: tornado2405

Uporabniški avatar
Mr. S2k
Freak
Prispevkov: 860
Pridružen: 10 Maj 2010, 21:52
Kraj: Mengeš
Kontakt:

Re: Modelarske priprave in orodja za bencinarje

Odgovor Napisal/-a Mr. S2k » 17 Nov 2014, 16:31

Mater je lušna, idealna za finomehanike :-)
Yes we can! ;)

www.jelen.si
Slika

Uporabniški avatar
rc-ryder
Dr. Modelar
Prispevkov: 2721
Pridružen: 10 Dec 2012, 23:03

Re: Modelarske priprave in orodja za bencinarje

Odgovor Napisal/-a rc-ryder » 17 Nov 2014, 19:38

tornado napisal/-a:Za potrebe izdelave kakšnih manjših delov sem si omislil manjšo stružnico.
Po daljšem iskanju in ocenjevanju kaj kupitim mi je ''v oko padla'' malo večja stružnica od večine na tržišču.
Pritegnila me je primerna ravno velikost, reverzibilno vrtenje glave, kovinski zobniki, možnost rezanja navojev. Prodaja jih Merkur.
Našel sem rabljeno, ki jo sicer prejšni lastnik ni dosti koristil, a bolj malo čistil. zamenjal je tudi kolesa za dodajanje, ki so bila plastična.
Prostor je našla na starejši mizi (panku), ki sem in ga še bom dodelal. Za začetek sem jo ''pohoblati'' in odstraniti staro umazanijo. Sledi še barvanje.
Na levo stan bom še poskusil umestiti vrtalni stroj.

Slika
Eden od nujnih pripomočkov modelarja, ki kaj naredi sam ;-)

Bravo - korak v pravo smer =D>

Veliko koristnih informacij na isto in podobno temo boš našel tule:
viewtopic.php?f=12&t=70395

LP
RC-Ryder - Degustiram modelarstvo O:)

Uporabniški avatar
tornado
Dr. Modelar
Prispevkov: 2383
Pridružen: 17 Jan 2003, 01:00
Kraj: Maribor

Re: Modelarske priprave in orodja za bencinarje

Odgovor Napisal/-a tornado » 17 Nov 2014, 20:15

No saj to ni moja prva stružnica. Imel sem dve ''normalni'' stružnici, ki sem jih ''pretopil'' v to malo, ki je bolj priročna.
Lp Rado


Slika
Slika


Skype: tornado2405

Odgovori

Vrni se na