Mr. S2k´s FSR-O MHZ Cayman
Re: Mr. S2k´s FSR-O MHZ Cayman
Prop je MHZ 70mm:
http://shop.mhz-powerboats.com/Propelle ... ---DD.html
Odklone krmila bom pa še malo zmanjšal.
Kako rešujete zavijanje čolna zaradi vrtenja vijaka? Jaz sem os zamaknil malo v levo. Ko ga pa zamenjam z trokrakim 7016, moram pa še krmilo zamakniti. Ali obstajajo kakšni vijaki z manjšim spodnašanjem ali je to normalno?
http://shop.mhz-powerboats.com/Propelle ... ---DD.html
Odklone krmila bom pa še malo zmanjšal.
Kako rešujete zavijanje čolna zaradi vrtenja vijaka? Jaz sem os zamaknil malo v levo. Ko ga pa zamenjam z trokrakim 7016, moram pa še krmilo zamakniti. Ali obstajajo kakšni vijaki z manjšim spodnašanjem ali je to normalno?
Re: Mr. S2k´s FSR-O MHZ Cayman
Predvidevam, da misliš spodnašanje krme v ovinkih? Izgleda kot, da čoln drifta v ovinek.
Če je to potem moraš na zanji del privijačiti t.i. ''turn fin-e'' ali smerna krilca. le-te imajo funkcijo stabilizirati čoln v ovinkih.
Lahko jih izdelaš sam ali kupiš kar narejene. Oblika je lahko poljubna. Nekateri so zelo našpičeni in zelo nevarni za poškodbe. Naš kolega je že imel prerezano nartno kito, ko mu je 3,5 čoln padel na nogo, drugi so polokrogli ali pa ravni. Kateri so boljši,......???? Bistvo je, da je rob rezilni naostren. Meni so bolj všeč pravokotni ravno zaradi manjših poškodb.
Dimenzijsko je desni večji od levega zaradi smeri vožnje. Nekateri levega celo ne montirajo.
Čoln se pri različnih propih različno obnaša. Na delu je pač fizika in momenti, ki delujejo iz propa.
Os se postavi ravno iz čolna, če se premika se premakne v desno in ne v levo!!!!!!!!.
http://www.tfl-hobby.de/product_info.ph ... 21-mm.html
Tako izgledajo moji turn fini na Lazerju. Domača izdelava iz 2mm prokroma in Al kotnika. Edina napaka je , da sem jih privijačil na zunanji strani nosilca. Bolje je, da so znotraj.
Lokacija namestitva:
Dimenzije za izdelavo zelo razširjene oblike Al finov:
Če je to potem moraš na zanji del privijačiti t.i. ''turn fin-e'' ali smerna krilca. le-te imajo funkcijo stabilizirati čoln v ovinkih.
Lahko jih izdelaš sam ali kupiš kar narejene. Oblika je lahko poljubna. Nekateri so zelo našpičeni in zelo nevarni za poškodbe. Naš kolega je že imel prerezano nartno kito, ko mu je 3,5 čoln padel na nogo, drugi so polokrogli ali pa ravni. Kateri so boljši,......???? Bistvo je, da je rob rezilni naostren. Meni so bolj všeč pravokotni ravno zaradi manjših poškodb.
Dimenzijsko je desni večji od levega zaradi smeri vožnje. Nekateri levega celo ne montirajo.
Čoln se pri različnih propih različno obnaša. Na delu je pač fizika in momenti, ki delujejo iz propa.
Os se postavi ravno iz čolna, če se premika se premakne v desno in ne v levo!!!!!!!!.
http://www.tfl-hobby.de/product_info.ph ... 21-mm.html
Tako izgledajo moji turn fini na Lazerju. Domača izdelava iz 2mm prokroma in Al kotnika. Edina napaka je , da sem jih privijačil na zunanji strani nosilca. Bolje je, da so znotraj.
Lokacija namestitva:
Dimenzije za izdelavo zelo razširjene oblike Al finov:
Lp Rado
Re: Mr. S2k´s FSR-O MHZ Cayman
Ne odnaša ga v ovinkih. Če nimam tako postavljene osi, ga pri vožnji naravnost vleče v desno in naredi velik krog. Ne pelje naravnost, ampak zavija v desno.
Tako kot imam sedaj, se z poravnanim krmilom pelje naravnost.
Tako kot imam sedaj, se z poravnanim krmilom pelje naravnost.
Re: Mr. S2k´s FSR-O MHZ Cayman
Mr. S2k napisal/-a:Ne odnaša ga v ovinkih. Če nimam tako postavljene osi, ga pri vožnji naravnost vleče v desno in naredi velik krog. Ne pelje naravnost, ampak zavija v desno.
Tako kot imam sedaj, se z poravnanim krmilom pelje naravnost.
Potem pa samo trimanje na komandi. Ni ga čolna, ki bi peljal ob vseh nastavitvah ''0'' ravno. Stalno delujejo kakšni momenti, ki ga vsaj malo odnašajo.
Lp Rado
Re: Mr. S2k´s FSR-O MHZ Cayman
To mi je jasno, da nikoli ne gre povsem ravno.tornado napisal/-a: Potem pa samo trimanje na komandi. Ni ga čolna, ki bi peljal ob vseh nastavitvah ''0'' ravno. Stalno delujejo kakšni momenti, ki ga vsaj malo odnašajo.
Če pa imam 3kraki prop, ga pa tako vleče v desno, da pri trimanju ni zadosti hoda. Moram center serva premaknit.
Re: Mr. S2k´s FSR-O MHZ Cayman
To je to kar ti razlagam. Če boš dal gor drug prop se ti bo stanje zapet spremenilo.Mr. S2k napisal/-a:
To mi je jasno, da nikoli ne gre povsem ravno.
Če pa imam 3kraki prop, ga pa tako vleče v desno, da pri trimanju ni zadosti hoda. Moram center serva premaknit.
Na servu moraš imeti ročico postavljeno tako, da ti omogoča trimanje še nekje +- 5%. Najbolje je, da snameš ročico, komando postaviš v ''0'' in ročico postaviš na servo. Tako boš dobil možnost večjega manevra z trimom.
Lp Rado
Re: Mr. S2k´s FSR-O MHZ Cayman
Če ga tako strimam, ga lahko strimam le za zelo majhno hitrostno območje. Npr. pri polnem gasu gre lepo, pri polovičnem pa potem zavija v levo. Tu bi rabil trim mikser. Razen če je to normalno da ko plin odpiram in pripiram da se pelje kot kača?
Re: Mr. S2k´s FSR-O MHZ Cayman
To je popolnoma normalno, ker tukaj deluje moment propa. Nastaviš ravno linijo za režim vožnje, ki ga voziš največ, to pa je polni gas.Mr. S2k napisal/-a:Če ga tako strimam, ga lahko strimam le za zelo majhno hitrostno območje. Npr. pri polnem gasu gre lepo, pri polovičnem pa potem zavija v levo. Tu bi rabil trim mikser. Razen če je to normalno da ko plin odpiram in pripiram da se pelje kot kača?
Na malem plinu boš pač rahlo korigiral smer.
Lp Rado
Re: Mr. S2k´s FSR-O MHZ Cayman
Gledam da je pri meni vodni rep precej višji kot pri vaših čolnih. Nisem še nič ekperimentiral z dvigovanjem oz. spuščanjem vijaka. Predvidevam, da je prop postavljen previsoko?
Re: Mr. S2k´s FSR-O MHZ Cayman
Miran, sedaj pa že greš v takšne detajle, da glava boli.
Rep za čolnom je v prvi vrsti odvisen od propa. Ko je rep visok pomeni, da prop vodo dviguje in meče v zrak. Ko je curek nizek pomeni, da ima prop dober potisk in deluje blizu optimuma.
Lep primer dobre nastavitve in izbora propa:
http://www.youtube.com/watch?v=AygvH6AEuTw
Rep za čolnom je v prvi vrsti odvisen od propa. Ko je rep visok pomeni, da prop vodo dviguje in meče v zrak. Ko je curek nizek pomeni, da ima prop dober potisk in deluje blizu optimuma.
Lep primer dobre nastavitve in izbora propa:
http://www.youtube.com/watch?v=AygvH6AEuTw
Lp Rado
Re: Mr. S2k´s FSR-O MHZ Cayman
Rado ne razumem te??? To so ja osnovne nastavitve. Mene samo zanima če višje nastavljen prop pomeni višji rep oz obratno.tornado napisal/-a:Miran, sedaj pa že greš v takšne detajle, da glava boli.
Rep za čolnom je v prvi vrsti odvisen od propa. Ko je rep visok pomeni, da prop vodo dviguje in meče v zrak. Ko je curek nizek pomeni, da ima prop dober potisk in deluje blizu optimuma.
Ker imam trenutno razmak med dnom ter osjo pletenice / vijaka 1,5cm in je v teoriji prop za 1cm premalo potopljen v vodi, če predpostavljam da mora imeti površinski vijak samo krake potopljene v vodi.
Seveda bom te nastavitve tudi v praksi sprobal, bi pa rad poprej nekaj malega teoretično naredil
Re: Mr. S2k´s FSR-O MHZ Cayman
Glede na napisano imaš poden v zadnji tretjini verjetno neraven (konkaven/konveksen) in ti ga pelje po svoje. Malo premeri z ravnilom in ustrezno pokitaj. Potem boš videl, da bo treba os premaknit na desno , ne bo več težav s trimanjem, skratka veliko lepše se bo peljalo (podobno kot model iz linka, ki ga je dal Rado).
www.lipo.si
Re: Mr. S2k´s FSR-O MHZ Cayman
Strut imaš definitivno pre visoko nastavljen, ti lahko povem iz izkušenj. Za čim manj trimanja na krmilu, moreš imeti postavljen strut malenkost v levo. Šele na to postaviš krmilo vodoravno in seveda trime nastaviš na 0, da lahko pozneje trimaš levo in desno.
Lp. Leon
Lp. Leon
Re: Mr. S2k´s FSR-O MHZ Cayman
mene zanima lega čolna na vodi, če gledaš v krmo in voziš na maksimun čoln stoji vodoravno ali je nagnjen v desno, če je nagnjen v desno moraš obtežit ob motorju na levi strani toljko koljko rabi, da bo čoln stal vodoravno za primerjavo (na mojem bombleku2 je 90 dkg svinca). ostalo so ti že obširno povedali, na tvojem mestu se nebi bremenil zaradi tega kdo pa vozi čoln na pol plina razen, ko pripeljemo k sebi .
Re: Mr. S2k´s FSR-O MHZ Cayman
@ mihah: Bravo sosed! Sem pomeril zadnjo tretjino čolna in je desna stran konkavna. Izgleda da se ustvari podtlak in ga zato vleče v desno.
@spic: danes bo drugi testni dan in bom pogledal kako je nagnjen čoln pri vožnji na max, čeprav dokler ne bom popravil dna, ne bo verodostojno
@Yeon: tudi z višino struta se bom poigral danes
Fantje hvala za navodila in usmeritve
@spic: danes bo drugi testni dan in bom pogledal kako je nagnjen čoln pri vožnji na max, čeprav dokler ne bom popravil dna, ne bo verodostojno
@Yeon: tudi z višino struta se bom poigral danes
Fantje hvala za navodila in usmeritve
Re: Mr. S2k´s FSR-O MHZ Cayman
Kako je z tablicami s številkami? Jih moram narediti sam ali jih dobimo na tekmi?
Če jih moram izdelati sam, moram imeti vseh 10 tablic ali npr. od 5-10?
Če jih moram izdelati sam, moram imeti vseh 10 tablic ali npr. od 5-10?
Re: Mr. S2k´s FSR-O MHZ Cayman
Praviloma jih moraš imeti sam. Za začetek ti jo bomo že posodili na tekmi, ti pripravi samo nosilec.
Lp Rado