Gradnja hydro sport čolna - WHIPLASH
Gradnja hydro sport čolna - WHIPLASH
Predstavil bi vam gradnjo čolna, ki je zelo priljubljen in razširjen preko luže. Sodi v tekmovalno skupino Hydro sport. Po pravilih NAVIGA ta model spada v kategorijo FSR-H.
Za pogon se uporabljajo dobro tunirani bencinski motorji med 26 in 30ccm. Model strahovito hiter in stabilen.
VIDEO
Po zapletih z izrezovanjem mi je končno uspelo kompletirati vse dele za pričetek gradnje.
Za gradnjo nosilnih prečnih in vzdolžnih reber ter ojašitev se uporablja 3mm aviošper, za pokrivanje pa 1,5mm aviošper
Večina delov je izrezana z laserjem
Za lažjo in natančnejšo montažo sem si izdelalal montažno mizo.
Komplet prečnih reber
Vzdolžne rebre
Za pogon bom najverjetneje uporabil glow motor CMB90 15ccm. Zraven je že del pogonskega sklopa, turn fin (v grobem stanju) in krmilo.
''Suha'' namestitev
Na voljo ima dva izpuha, original CMB, ki je tako dolg, da gleda čez čoln in Cooper izpuh, ki je malce glasnejši a krajši.
Na razpolago že imam nekaj različnih propov, večina že obdelanih v lastni režiji.
Za pogon se uporabljajo dobro tunirani bencinski motorji med 26 in 30ccm. Model strahovito hiter in stabilen.
VIDEO
Po zapletih z izrezovanjem mi je končno uspelo kompletirati vse dele za pričetek gradnje.
Za gradnjo nosilnih prečnih in vzdolžnih reber ter ojašitev se uporablja 3mm aviošper, za pokrivanje pa 1,5mm aviošper
Večina delov je izrezana z laserjem
Za lažjo in natančnejšo montažo sem si izdelalal montažno mizo.
Komplet prečnih reber
Vzdolžne rebre
Za pogon bom najverjetneje uporabil glow motor CMB90 15ccm. Zraven je že del pogonskega sklopa, turn fin (v grobem stanju) in krmilo.
''Suha'' namestitev
Na voljo ima dva izpuha, original CMB, ki je tako dolg, da gleda čez čoln in Cooper izpuh, ki je malce glasnejši a krajši.
Na razpolago že imam nekaj različnih propov, večina že obdelanih v lastni režiji.
Lp Rado
Re: Gradnja
...to zna biti še zelo zanimivo ....
Re: Gradnja
Danes sem fiksiral prečna rebra z zunanjimi vzdolžnimi rebri.
Uporabil sem 5min. UHU epoxi.
Za poravnavo reber sem uporabil Al kotnik, ki sem ga fiksiral z modelarskimi klupicami. Za obtežitev so zelo priročni odsluženi akumulatorji.
Za potrebe reševanja iz vode je v hiši nov reševalni čoln, dolžine cca 800mm. Obarvan v tradicionalno rumeno- črno.
Uporabil sem 5min. UHU epoxi.
Za poravnavo reber sem uporabil Al kotnik, ki sem ga fiksiral z modelarskimi klupicami. Za obtežitev so zelo priročni odsluženi akumulatorji.
Za potrebe reševanja iz vode je v hiši nov reševalni čoln, dolžine cca 800mm. Obarvan v tradicionalno rumeno- črno.
Lp Rado
Re: Gradnja
V teh dneh sem nadaljeval z gradnjo. Žal se mi je malce zaustavilo, ker nimam 3mm letvic, ki jih dobim v naslednjih dneh. Te so potrebne za razširitev vzdolžne linije kamor se lepijo zgornja in spodnja plošča.
Izrezana in prilagojena rebra v prostoru za montažo motorja.
Fiksirana rebra na desnem plovku
Fiksirana rebra na levem plovku
Izrezana plošča spodnjega dela čolna.
Ker v načrtu ni tega dela je potrebno kar precej improvizacije in poskušanja z prilagoditvijo.
Robove, ki bodo ostali viška bom obrusil po končnem lepljenju.
Čoln v je v kar velik. Na načrtu nimaš takšnega občutka.
Izrezana in prilagojena rebra v prostoru za montažo motorja.
Fiksirana rebra na desnem plovku
Fiksirana rebra na levem plovku
Izrezana plošča spodnjega dela čolna.
Ker v načrtu ni tega dela je potrebno kar precej improvizacije in poskušanja z prilagoditvijo.
Robove, ki bodo ostali viška bom obrusil po končnem lepljenju.
Čoln v je v kar velik. Na načrtu nimaš takšnega občutka.
Lp Rado
Re: Gradnja
Rado, kako to, da se za samo lepljenje ne poslužuješ sekundnega lepila? Bi bila gradnja hitrejša ... čakam nove slike
Re: Gradnja
Saj se poslužujem tudi tega. Rabim ga za rahlo fiksiranje, malo močneje fiksiram z epoxijem.
Trenutno ne morem nadaljevati z gradnjo, ker mi manjkajo ''usrane'' 3mm letvice. Postopek pač zahteva vrstni red.
Iskal sem jih preko oglasa in nihče v Mariboru nima 6 komadov za prodajo ali posojo.
Trenutno ne morem nadaljevati z gradnjo, ker mi manjkajo ''usrane'' 3mm letvice. Postopek pač zahteva vrstni red.
Iskal sem jih preko oglasa in nihče v Mariboru nima 6 komadov za prodajo ali posojo.
Lp Rado
Re: Gradnja
Tako, letvice so vlepljene na svoje mesto in gradnja se nadaljuje.
V tem času sem dobil tudi ''privijačne matice'' (Anschraubmuttern). Te rabim za fiksiranje stekla na RC prostoru.
Ta sistem se mi je pokazal kot najenostavnejši in najsigurnejši.
Leseni okvir iz vezane plošče sem postavil na mesto in ga fiksiral z malimi vijaki.
Privijačene matice -pogled odspodaj:
Pogled od zgoraj:
Sledi zame najodvratnejše delo, lepljenje z epoxi smolo.
Za začetek sem spodnjo ploščo fiksiral z 4mm lesenimi čepi. Te sem namestil v zadnje in sprednje 3-slojno prečno rebro.
Z tem sem se izognil premikanju plošče.
Spdnjo ploščo- trebuh čolna sem zalepil z ogrodjem. Obtežitev bom pustil čez noč, da epoxi smola z vmešanimi bombažnimi sekanci in trixijem učvrsti.
V tem času sem dobil tudi ''privijačne matice'' (Anschraubmuttern). Te rabim za fiksiranje stekla na RC prostoru.
Ta sistem se mi je pokazal kot najenostavnejši in najsigurnejši.
Leseni okvir iz vezane plošče sem postavil na mesto in ga fiksiral z malimi vijaki.
Privijačene matice -pogled odspodaj:
Pogled od zgoraj:
Sledi zame najodvratnejše delo, lepljenje z epoxi smolo.
Za začetek sem spodnjo ploščo fiksiral z 4mm lesenimi čepi. Te sem namestil v zadnje in sprednje 3-slojno prečno rebro.
Z tem sem se izognil premikanju plošče.
Spdnjo ploščo- trebuh čolna sem zalepil z ogrodjem. Obtežitev bom pustil čez noč, da epoxi smola z vmešanimi bombažnimi sekanci in trixijem učvrsti.
Lp Rado
Re: Gradnja
Je že kaj napredka Rado?
Re: Gradnja
Sedaj, koje pričelo sijati sonce sem ''odmrzil'' status lenuha. Nadaljujem gradnjo.
Za začetek sem zaščitil notranjost, ojačal robove in stike. Motorni prostor.
Ojačani ''nos'' čolna
RC prostor in napeljan vod hladilne vode do motorja in kolektorja
Zadnji del čolna , na to steno se vijači krmilo in strut.
Turn fin postavljen na mesto. List še ni obdelan.
Vijaki oz. matice za krmilo in strut
Krmilo in strut
Čoln počasi dobiva tudi zgornjo ''kožo''. V originalu je celotna oplata v enem kosu. Ker nimam tako dolge vezane plošče bom pokrival v dveh kosih.
To je za sabo potegnilo določene spremembe in ojačitve v notranjosti.
Za začetek sem zaščitil notranjost, ojačal robove in stike. Motorni prostor.
Ojačani ''nos'' čolna
RC prostor in napeljan vod hladilne vode do motorja in kolektorja
Zadnji del čolna , na to steno se vijači krmilo in strut.
Turn fin postavljen na mesto. List še ni obdelan.
Vijaki oz. matice za krmilo in strut
Krmilo in strut
Čoln počasi dobiva tudi zgornjo ''kožo''. V originalu je celotna oplata v enem kosu. Ker nimam tako dolge vezane plošče bom pokrival v dveh kosih.
To je za sabo potegnilo določene spremembe in ojačitve v notranjosti.
Lp Rado
Re: Gradnja
Leva stran že ima vljepljeno oplato. Za fiksiranje sem koristil male lesne vijake z vgreznjeno glavo. Pod oplatami na plovkih je dodana pena. Služi kot zaščita pred potopitvijo. Uporabil sem okroglega ''plavalnega črva'' ali ''pool noodle'' kakor ga tudi imenujejo.
Motorni nosilci so fiksirani in postavljeni na mesto.
Motorni nosilci so fiksirani in postavljeni na mesto.
Lp Rado
Re: Gradnja
Čoln je dobil praktično celo ''kožo'' na zgornji strani. Na plovkih sem si pri pritrditvi obilno pomagal z vijaki. Te sem prvotno hotel nadomestiti z 3mm lesenimi čepki in epoxi smolo, vendar sem se odločil, da bom vijake pustil. Pri kitanju se bodo lepo skrili.
Na sprednji notranji strani sem imel malo površine za fiksiranje oplate. Uporabil sem deščico iz vezanega lesa, ki sem jo prilepil in privijačil na eno od vzdolžnih reber. Tako sem dobil veliko ploskev kamor sem nanesel epoxi smolo pomešano z bombažnimi sekanci.
Zgonji del sem v prehodu med plovki in trupom sem označil z šiviljskim krivuljnikom in odbrusil višek. Sedaj je prehod lepo zaokrožen.
V del med plovki in trupom sem vlepil tudi debelejše letvice iz smrekovine. Ko se je vse strdilo sem ta del oblikoval. Najprej z grobo pilo- rašplo, potem z tračnim brusilnikom in na koncu še z smirkovim papirjem.
Sedaj, ko je čoln obojestransko pokrit je iz prvotne krhke konstrukcije nastal zelo kompakten in čvrst čoln.
Manjka prekrivanje dveh prekatov v zadnjem delu trupa. Imel sem obljubljeno, da dobim ta del lasersko izrezan, žal se mi je moj dobavitelj ''izneveril''. Sedaj sem se odločil, za drugačen pristop. Prečno bom vlepil štiri letvice širine 20mm. Na te letvice bom vijačil cel zaprt pokrov in držalo za izpuh.
Razmišljam o prekrivanju s tkanino. Najverjetneje bom prekril samo spodnji del plovkov, kjer nastajajo največje obremenitve.
Na sprednji notranji strani sem imel malo površine za fiksiranje oplate. Uporabil sem deščico iz vezanega lesa, ki sem jo prilepil in privijačil na eno od vzdolžnih reber. Tako sem dobil veliko ploskev kamor sem nanesel epoxi smolo pomešano z bombažnimi sekanci.
Zgonji del sem v prehodu med plovki in trupom sem označil z šiviljskim krivuljnikom in odbrusil višek. Sedaj je prehod lepo zaokrožen.
V del med plovki in trupom sem vlepil tudi debelejše letvice iz smrekovine. Ko se je vse strdilo sem ta del oblikoval. Najprej z grobo pilo- rašplo, potem z tračnim brusilnikom in na koncu še z smirkovim papirjem.
Sedaj, ko je čoln obojestransko pokrit je iz prvotne krhke konstrukcije nastal zelo kompakten in čvrst čoln.
Manjka prekrivanje dveh prekatov v zadnjem delu trupa. Imel sem obljubljeno, da dobim ta del lasersko izrezan, žal se mi je moj dobavitelj ''izneveril''. Sedaj sem se odločil, za drugačen pristop. Prečno bom vlepil štiri letvice širine 20mm. Na te letvice bom vijačil cel zaprt pokrov in držalo za izpuh.
Razmišljam o prekrivanju s tkanino. Najverjetneje bom prekril samo spodnji del plovkov, kjer nastajajo največje obremenitve.
Lp Rado
- MatejMusic
- Freak
- Prispevkov: 658
- Pridružen: 06 Apr 2009, 14:53
- Kraj: Cerklje
Re: Gradnja hydro sport čolna
Danes sem začel postavljati osovinski vod. Odločil sem se, da bo ta demontažen. Za osnovno vodilo, ki bo vlepljeno v dno čolna sem uporabil vodilo avtomobilskega venitila. Premer 16mm sem postružil na dimenizijo 13mm, notranja luknja je 10mm. Z povrtalom 10 mm sem ''osvežilo''luknjo. Mesing cev z zunanjim premerom 10mm se tesno prilega v vodilo.
Pri centriranju sem si pomagal z postruženim Al trnom premera 8mm, ki se tesno prilega v mesing cev.
Na slikah so vidne razilčne barve materijalov. Naslednja faza bo lepljenje vodila. Prvo bom celoten sklop samo fisiral z mešanico epoxi smole in bombažnih sekancev. Ko bo smola otrdela pride na vrsto končno lepljenje in oblikovanje.
Pogled v notranjosti čolna.
Pogled od spodaj
V levem delu so vidni postavljeni servoji v RC boxu. Manjkajo še nastavki za fiksiranje gumi mehov za zaščito vdora vode.
Pri centriranju sem si pomagal z postruženim Al trnom premera 8mm, ki se tesno prilega v mesing cev.
Na slikah so vidne razilčne barve materijalov. Naslednja faza bo lepljenje vodila. Prvo bom celoten sklop samo fisiral z mešanico epoxi smole in bombažnih sekancev. Ko bo smola otrdela pride na vrsto končno lepljenje in oblikovanje.
Pogled v notranjosti čolna.
Pogled od spodaj
V levem delu so vidni postavljeni servoji v RC boxu. Manjkajo še nastavki za fiksiranje gumi mehov za zaščito vdora vode.
Lp Rado
Re: Gradnja hydro sport čolna
Počasi se premikamo k finalizaciji. Po kitanju je sledil prvi nanos bele barve in priprava za barvno shemo. Čeprav je ''moja'' kombinacija barv črno-rumena sem se topot odločil za drugačno izvedbo.
Pogled na zgornjoi del
Prvotno je bil mišljen rdeč samo zgornji del, vendar so me prepričali, da naj mu izdelam še ''vodno linijo''.
Pokrov bom uporabil kar od bencinarske izvedbe. Ta na čolnu je sposojen in čaka na izdelavo kalupa.
Pogled na zgornjoi del
Prvotno je bil mišljen rdeč samo zgornji del, vendar so me prepričali, da naj mu izdelam še ''vodno linijo''.
Pokrov bom uporabil kar od bencinarske izvedbe. Ta na čolnu je sposojen in čaka na izdelavo kalupa.
Lp Rado
Re: Gradnja hydro sport čolna
Tako, čoln je končno ''splaval''. Prvo vožnjo sem opravil po tekmi v Lendavi. Z velikim rešpektom sem se pripravil na to. Iskreno moram povedati, da so se mi roke pošteno tresle, kolena pa so bila čisto mehka.
Ker je to moj prvi izdelan hidro čoln je bilo veliko neznank. Še posebaj zato ker je model v osnovi namenjen bencinskemu motorju. Motor sem na grobo že nastavil doma. Pri izbiri propelerja sem se za prvič odločil za Octuro X462/2. Ta je občutno premali, vendar je za prvič odlično opravil svoje delo. Po zbranih podatkih bi lahko uporabil prop do premera 70mm. Sedaj ko imam vsaj približno sliko delovanja in obnašanja čolna bom testiral tudi kaj večjega.
Pri odklonu krmila sem se pošteno uštel. Hode sem nastavil približno takšne kot jih imajo offshore modeli. Že takoj pri prvem zavijanju sem videl, da je to občutno premalo. Za drugo vožnjo sem jih povečal na makimalno in z zavojem ni več bilo problema. Na prvem posnetku (4-6 sek. posnetka) sem na desni strani odpeljal kaskadersko vožnjo med verigami bagerja. To ni bilo izzivnje usode pač pa posledica premalega hoda krmila. V trenutku sem se odločil, da ne bom ustavil motorja, pač pa, da peljem skozi. Če bi zadel verigo bi,..........sploh pomisliti ne upam
http://www.youtube.com/watch?v=HqX4YP0V ... e=youtu.be
Opravil sem še drugo vožnjo. Dotočil sem gorivo, ker je rezervoar relativno mali (cca.4dl). Hode krmila sem povečal na maksimum in izkazalo se je, da je vodljivost enkratna. Razlika med lokom v ovinku je lepo primerljiva na prvem in drugem posnetku. Na prvem je čoln delal lok v radijusu 35-40m. Na drugem sem že obračal na 15m. Čoln sem lahko bolj spustil na polno, ker sem ga imel pod kontrolo. Na zgornji strani proge je čoln na ravnini pričelo rahlo povzdigovati, saj je tudi pihal nasprotni veter. Umiriti sem ga moral z odvzemom gasa. Ob pravem izboru propa pričakujem še večjo hitrost, tako da bo potrebno malo spremeniti kot pogona. Tudi prop mora biti tipično ''hidraški'', ki ima večji ''lift'' - dvig.
http://www.youtube.com/watch?v=gbPIpFXM ... fDOsA6tY3Q
Prvi vtis po prvi vožnji je zelo dober in sem zelo, zelo zadovoljen z opravljenim delom in mi žal, da sem se lotil izdelave tega čolna. Čoln ne bo namenjen tekmovanju, pač pa je čisto za zabavo in dvig adrenalina.
Hvala Miranu za oba posnetka in vsem kolegom za spodbudo in pohvale pri prvi vožnji.
Ker je to moj prvi izdelan hidro čoln je bilo veliko neznank. Še posebaj zato ker je model v osnovi namenjen bencinskemu motorju. Motor sem na grobo že nastavil doma. Pri izbiri propelerja sem se za prvič odločil za Octuro X462/2. Ta je občutno premali, vendar je za prvič odlično opravil svoje delo. Po zbranih podatkih bi lahko uporabil prop do premera 70mm. Sedaj ko imam vsaj približno sliko delovanja in obnašanja čolna bom testiral tudi kaj večjega.
Pri odklonu krmila sem se pošteno uštel. Hode sem nastavil približno takšne kot jih imajo offshore modeli. Že takoj pri prvem zavijanju sem videl, da je to občutno premalo. Za drugo vožnjo sem jih povečal na makimalno in z zavojem ni več bilo problema. Na prvem posnetku (4-6 sek. posnetka) sem na desni strani odpeljal kaskadersko vožnjo med verigami bagerja. To ni bilo izzivnje usode pač pa posledica premalega hoda krmila. V trenutku sem se odločil, da ne bom ustavil motorja, pač pa, da peljem skozi. Če bi zadel verigo bi,..........sploh pomisliti ne upam
http://www.youtube.com/watch?v=HqX4YP0V ... e=youtu.be
Opravil sem še drugo vožnjo. Dotočil sem gorivo, ker je rezervoar relativno mali (cca.4dl). Hode krmila sem povečal na maksimum in izkazalo se je, da je vodljivost enkratna. Razlika med lokom v ovinku je lepo primerljiva na prvem in drugem posnetku. Na prvem je čoln delal lok v radijusu 35-40m. Na drugem sem že obračal na 15m. Čoln sem lahko bolj spustil na polno, ker sem ga imel pod kontrolo. Na zgornji strani proge je čoln na ravnini pričelo rahlo povzdigovati, saj je tudi pihal nasprotni veter. Umiriti sem ga moral z odvzemom gasa. Ob pravem izboru propa pričakujem še večjo hitrost, tako da bo potrebno malo spremeniti kot pogona. Tudi prop mora biti tipično ''hidraški'', ki ima večji ''lift'' - dvig.
http://www.youtube.com/watch?v=gbPIpFXM ... fDOsA6tY3Q
Prvi vtis po prvi vožnji je zelo dober in sem zelo, zelo zadovoljen z opravljenim delom in mi žal, da sem se lotil izdelave tega čolna. Čoln ne bo namenjen tekmovanju, pač pa je čisto za zabavo in dvig adrenalina.
Hvala Miranu za oba posnetka in vsem kolegom za spodbudo in pohvale pri prvi vožnji.
Lp Rado
Re: Gradnja hydro sport čolna
Tudi jaz si ne upam pomisliti kaj bi bilo, če bi zadel verigo. Najbrž bi bager potegnil s seboj v vodo...
Rado ti le naštimaj še kakšen hujši propeler, ker ga je z veseljem gledati kako leti po vodi
Rado ti le naštimaj še kakšen hujši propeler, ker ga je z veseljem gledati kako leti po vodi
Re: Gradnja hydro sport čolna - WHIPLASH
Lepo.Kratka in jedrnata predstavitev...Kaj pa je to za en motor? Koliko ccm? Čoln jo namreč res kar pošteno 'žge' .
Re: Gradnja hydro sport čolna - WHIPLASH
Hvala!
Motor je t.i. ''nitro'' , CMB90 EVO, prostornine 15ccm
http://www.xae-team.org/first_US.html
Kar se tiče hitrosti še nisem rekel zadnje.
Po pregledu doma sem namreč ugotovil nekaj slabih nastavitev, ki sem jih že spremenil.
Povečal bom odstotek nitra iz 15 na 25% in veliko rezerve še je na propih.
Motor je t.i. ''nitro'' , CMB90 EVO, prostornine 15ccm
http://www.xae-team.org/first_US.html
Kar se tiče hitrosti še nisem rekel zadnje.
Po pregledu doma sem namreč ugotovil nekaj slabih nastavitev, ki sem jih že spremenil.
Povečal bom odstotek nitra iz 15 na 25% in veliko rezerve še je na propih.
Lp Rado
Re: Gradnja hydro sport čolna - WHIPLASH
Dobra mašina! Nadejam se tudi novega posnetka 'naspidiranega' Whiplasha...25% ,boljši propeler... pa tole... hudo!
Re: Gradnja hydro sport čolna - WHIPLASH
Za prvi preizkus si si nastavil kar precej ovir...
Sicer pa je tole obetavno. Sploh vodljivost.
Upam, da boš še dodal par(10) km/h...
Sicer pa je tole obetavno. Sploh vodljivost.
Upam, da boš še dodal par(10) km/h...
Lep pozdrav,
Jaro
___________________________________
"Zeit ist weg! Letzte Runde!" (Ivan Kneys)
Jaro
___________________________________
"Zeit ist weg! Letzte Runde!" (Ivan Kneys)
Re: Gradnja hydro sport čolna - WHIPLASH
Enkratno, ko boš čoln vozil kaj po domačih mlakah, pa se priporočam za ogled.
Bravo
Bravo