Povezava rezervoarjev

Vse o modelih čolnov z motorji z notranjim izgorevanjem (FSR-V/H, Offshore,...).

Moderatorji: tornadofenix

Odgovori
Uporabniški avatar
cosmic
Začetnik
Prispevkov: 27
Pridružen: 17 Maj 2006, 17:20
Kraj: Izola

Povezava rezervoarjev

Odgovor Napisal/-a cosmic » 13 Avg 2011, 17:44

Po dolgih letih smo s kolegi obudili tekmovalni čoln H&M NoStep 3,5 Valvola..

Ker smo, še tisto malo kar smo znali pozabili se nam pojavlja problem z dotokom goriva. Dotok goriva ni konstanten, čoln posledično ugaša, cuka ne dosega dovolj obratov itd..

Prosim za kakšno skico kako pravilno povezati rezervoarja z motorjem brez rezervoarja za konstantni nivo goriva.

Prilagam še dve sliki s treninga s kopanjem našega pilota .

#-o

LP
Priponke
2a.jpg
2a.jpg (46.13 KiB) Pogledano 2897 krat
1a.jpg
1a.jpg (37.47 KiB) Pogledano 2897 krat

Uporabniški avatar
tornado
Dr. Modelar
Prispevkov: 2399
Pridružen: 17 Jan 2003, 01:00
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a tornado » 13 Avg 2011, 18:20

V ''glow''- nitro čolne se pred motor vgradi predrezervoar, ki skrbi za konstaten nivo goriva. Uplinjač deluje na principu podtlaka in tako vleče gorivo v motor. V kolikor je takn in nivo goriva predaleč in prenizko nastanejo problemi. Prvo kar je moraš iz izpuha imeti nadtlak v rezervoar. Že v tem primeru mora motor delovati. V kolikor imaš prerezvoar je zadeva rešena in teh problemov nimaš. Vse to delije ob predpostavki, da vse ostalo štima.
Imaš kakšno sliko napelajve goriva in notranjosti čolna?

Na tej sliki vidi shematsko prikazan o izveden pritisk v predrezervoar. Iz resonance daješ pritisk v glavni rezervoar (rdeča pika), nato pritiska gorivo v prerezervoar (rumena pika) in od tukaj v uplinjač.
Slika
Lp Rado


Slika
Slika


Skype: tornado2405

Uporabniški avatar
cosmic
Začetnik
Prispevkov: 27
Pridružen: 17 Maj 2006, 17:20
Kraj: Izola

Odgovor Napisal/-a cosmic » 13 Avg 2011, 20:36

Bomo poskušali prilepiti kakšno slikico našega sistema (je res Boris).
Kaj je posodica v zgornjem levem kotu?
Če sta v čolnu dva rezervoarja mora biti sistem narejen tako da prazni oba hkrati ali tako da se iz enega pretaka gorivo v drugega in nato v uplinjač (se prazne najprej eden in nato drugi)?

LP

Uporabniški avatar
uros.skoflek
Razpravljalec
Prispevkov: 164
Pridružen: 20 Maj 2008, 11:39
Kraj: Velenje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a uros.skoflek » 13 Avg 2011, 22:09

No upam, da nimaš kakšne Valvole RSV07 ker potem je lahko problem tudi drugje :X
^^^
(.)(.)
------

***SLO-131***

Uporabniški avatar
tornado
Dr. Modelar
Prispevkov: 2399
Pridružen: 17 Jan 2003, 01:00
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a tornado » 13 Avg 2011, 22:15

Posodica levo zgoraj je v bistvu samo ''prehodna'', v kolikor iz izpuha prihajajo kakšni tekoči delci- gorivo ali voda. Temu bi lahko rekli ekspanzijski rezervoar. Ni njuno, da ga imaš in nič ni narobe, če ga imaš.
Če imaš dva rezevoarja moraš pritisk iz rezonance peljati v oba in tudi izhod mora biti dvojen, speljan v enega v predrezvoar.
To rešiš z ''Y'' vmesniki.
Mislim, da je Claudio eksperimentiral z pretokom iz enega v drugega. V tem primeru za vsak slučaj rabiš večjo količino goriva.
Lp Rado


Slika
Slika


Skype: tornado2405

bm
Razpravljalec
Prispevkov: 83
Pridružen: 08 Avg 2011, 10:02
Kraj: KOPER

Odgovor Napisal/-a bm » 14 Avg 2011, 08:56

Hvala Simonu za te prelepe slike mokrega pilota.Bom poslikal notranjost našega čolna.Ker smo iz Kopra, se bomo oglasili pri izkušenemu Klavdjotu ,da nam pokaže kako je predrezervar narejen. :D :D

Uporabniški avatar
tornado
Dr. Modelar
Prispevkov: 2399
Pridružen: 17 Jan 2003, 01:00
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a tornado » 14 Avg 2011, 09:39

Predrezevoar enostavno kupiš. Dvomim, da se ga izplača delati. Povprašaj Claudia, verjetno ima kakšno rezervo.

Tukaj je opisana teorija delovanja predrezervoarja.
Lp Rado


Slika
Slika


Skype: tornado2405

Uporabniški avatar
AnteJ
Freak
Prispevkov: 560
Pridružen: 08 Okt 2007, 07:11

Odgovor Napisal/-a AnteJ » 14 Avg 2011, 12:00

Če je problem samo penjenje/premikanje goriva po rezervoarju lahko problem rešiš tako da na konec cevke v rezervoarju namesto uteži postaviš nekaj takega:

http://shop.avicraft.co.uk/felt-clunk-f ... -2805.html

Stvar se da enostavno narediti tudi doma.

Ko sem se pred par leti še ukvarjal z nitro outrigerjem sem problem rešil na ta način.

Uporabniški avatar
spic
Tekmovalec
Prispevkov: 444
Pridružen: 27 Apr 2005, 19:50
Kraj: Koper

Odgovor Napisal/-a spic » 14 Avg 2011, 15:00

Pozdravljeni,danes sem prišel iz dopusta, v kratkem:
Za Uroša motor je majhen draguljček, stara Valvola 21 zelena glava (sicer nerabljena, kar pomeni nova).
Za Anteja ni problem v penjanju, cel sistem povezave je zgrešen.
Pohvale Borisu, na čolnu je odpravil veliko napak, čoln smo testirali in so bile opravljene potrebne nastavitve (pravilen naklon struta, nastavitev igle, konta igle in resonančne cevi) potrebni so samo novi rezervaji z novo povezavo in rezervar s kostantnim dovodom goriva.
Mislim, da je čoln premajhen čeprav se dobro pelje, zelo hiter je, v gužvi in nemirni vodi predvidevam probleme.

Uporabniški avatar
cosmic
Začetnik
Prispevkov: 27
Pridružen: 17 Maj 2006, 17:20
Kraj: Izola

Odgovor Napisal/-a cosmic » 14 Avg 2011, 21:01

Prej smo imeli povezano tako da je črpalo gorivo iz obeh rezervoarjev hkrati (Y kos). Motor je deloval pravilno, vendar se je en rezervoar praznil dvakrat hitreje kot drugi. Ko je bil prvi prazen je povleklo zrak (čoln ni zdržal dovolj časa).
Zdaj imamo povezano tako in ne dela prav. Cuka, nihajo vrtljaji itd., tudi ko sta oba rezervoarja polna.
Priponke
3a.jpg
3a.jpg (60.1 KiB) Pogledano 2592 krat

Uporabniški avatar
spic
Tekmovalec
Prispevkov: 444
Pridružen: 27 Apr 2005, 19:50
Kraj: Koper

Odgovor Napisal/-a spic » 14 Avg 2011, 22:13

cosmic napisal/-a:Prej smo imeli povezano tako da je črpalo gorivo iz obeh rezervoarjev hkrati (Y kos). Motor je deloval pravilno, vendar se je en rezervoar praznil dvakrat hitreje kot drugi. Ko je bil prvi prazen je povleklo zrak (čoln ni zdržal dovolj časa).
Zdaj imamo povezano tako in ne dela prav. Cuka, nihajo vrtljaji itd., tudi ko sta oba rezervoarja polna.
Gledano iz krme, zaradi centrifugalne sile se desni rezervoar vedno hitreje prazni od levega. Z Borisom sem že govoril, imam za vas en rezervarček s kostantni dovodom goriva, nabavite še dve plastenki šampona za nova rezervoarja in bomo vse rešili.
Ne pozabit, da vsaka sprememba zahteva nove nastavitve igle itd.

Uporabniški avatar
uros.skoflek
Razpravljalec
Prispevkov: 164
Pridružen: 20 Maj 2008, 11:39
Kraj: Velenje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a uros.skoflek » 15 Avg 2011, 08:36

Jah če je Zelena Valovla pol pa maš res srečo, da si še dobil takšen motor (res je draguljček).
Jah če voziš 3,5 je fluter nuja brez njega si niti predstavljam ne več delovanja 3,5 motorja :)
No pa če maš Klavdija zraven tako ne bo problema saj je stari maček v modelarstvu ;)
^^^
(.)(.)
------

***SLO-131***

bm
Razpravljalec
Prispevkov: 83
Pridružen: 08 Avg 2011, 10:02
Kraj: KOPER

Odgovor Napisal/-a bm » 15 Avg 2011, 09:40

:D Dober dan Boris tu. :D hvala Klavdjutu za pohvale .Kaj je to fluter? :oops: Pri tej zadevi mora Simon kot lastnik povedat, kaj je najbolje za njegov čoln in kaj naj se naredi(predvsem iz finančnega vidika).Zanima me kakšne dimenzije je štartna številka .Naredil sem jo dimennzije 120mm za120mm in nanjo napisal št .111 .Je kakšno pravilo glede teh številk? Za enkrat hvala vsem :D [/img]

Uporabniški avatar
spic
Tekmovalec
Prispevkov: 444
Pridružen: 27 Apr 2005, 19:50
Kraj: Koper

Odgovor Napisal/-a spic » 15 Avg 2011, 10:27

bm napisal/-a::D Dober dan Boris tu. :D hvala Klavdjutu za pohvale .Kaj je to fluter? :oops: Pri tej zadevi mora Simon kot lastnik povedat, kaj je najbolje za njegov čoln in kaj naj se naredi(predvsem iz finančnega vidika).Zanima me kakšne dimenzije je štartna številka .Naredil sem jo dimennzije 120mm za120mm in nanjo napisal št .111 .Je kakšno pravilo glede teh številk? Za enkrat hvala vsem :D [/img]

Fluter je rezervoar s kostantnim dovodom goriva.
Glede številjk sem ti že razložil in tudi poslal dokumentacijo za včlanitev v klub notri je lepo razvidno ...reg. št, ki so na razpolago za Navtimod :roll: verjetno je bil prepih.
še enkrat tudi za ostale.
Priponke
tablica.doc
(29 KiB) Prenešeno 55 krat

Uporabniški avatar
tornado
Dr. Modelar
Prispevkov: 2399
Pridružen: 17 Jan 2003, 01:00
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a tornado » 15 Avg 2011, 10:45

V uporabi sta dve številki. Prva je nacionalna registerska trimestna številka čolna, SLO XXX. Po dogovoru je pri nas razdelajno tako, da ima ljubljanski klub številke od 100-199, koprski 200-299, velenjski 300-399.
Te številke so pomembne za udeležbo na mednarodnih tekmah in so obvezne.

Druga številka je štartna številka, ki jo dobiš dodeljeno na vsaki tekmi iz strani organizatorja. Štejejo od 1-12 (izjemoma do 15). Ta številka pomeni štartno mesto na pontonu in služi za pomoč pri štetju krogov.

V prilogi tolmačenje in dimenzije obeh številk iz pravilnika Naviga.
Slika

Slika
Priponke
Reg.doc
(39 KiB) Prenešeno 42 krat
Zadnjič spremenil tornado, dne 15 Avg 2011, 12:07, skupaj popravljeno 1 krat.
Lp Rado


Slika
Slika


Skype: tornado2405

bm
Razpravljalec
Prispevkov: 83
Pridružen: 08 Avg 2011, 10:02
Kraj: KOPER

Odgovor Napisal/-a bm » 15 Avg 2011, 11:08

:D Hvala obema.Ker mi nismo člani nobenega kluba ,ali moremo imeti številko na boku SLO-XXX :oops:

Uporabniški avatar
tornado
Dr. Modelar
Prispevkov: 2399
Pridružen: 17 Jan 2003, 01:00
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a tornado » 15 Avg 2011, 12:10

Mislim, da ne bo noben domač organizator kompliciral z oznako.
Kot nečlan kluba ne moreš dobiti točk za DP. Sicer pa nič ne boli, če si član kakšnega kluba. :wink:
Lp Rado


Slika
Slika


Skype: tornado2405

Uporabniški avatar
janezm
Tekmovalec
Prispevkov: 275
Pridružen: 14 Avg 2006, 19:38
Kraj: Velenje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a janezm » 06 Sep 2011, 19:12

Rado, slučajno sem si danes vzel malo časa za forum in te moram popraviti.
Številke za reg. čolnov so objavljene v gradivu Modelarske komisije, nekje nazaj in sicer:
00 do 99 je DML
100 do 199 DMMV
200 do 299 je NAVTIMOD
300 do 399 je DTKN in tako dalje.
To samo zato da ne bo pomote, če se boš slučajno včlanil v klub in naredil številke, pa da ne bo nepotrebnih stroškov.
Lep pozdrav čolnarjem!
SLO-120

Uporabniški avatar
tornado
Dr. Modelar
Prispevkov: 2399
Pridružen: 17 Jan 2003, 01:00
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a tornado » 06 Sep 2011, 20:45

Jani, hvala za popravek. To sem napisal kar iz ''fraj glave''. No, Borisa je tako zanimala za domači klub, kar pa je pravilno od 200 - 299.
Lp Rado


Slika
Slika


Skype: tornado2405

bm
Razpravljalec
Prispevkov: 83
Pridružen: 08 Avg 2011, 10:02
Kraj: KOPER

Odgovor Napisal/-a bm » 06 Sep 2011, 22:05

:D Lep pozdrav Boris tu .Meni je Klavdjo poslav prijavni obrazec za članstvo v klubu .V njemu piše , da so na razpolago št. od 201 pa do 300 .Jaz sem seveda izbral št. 300 .Zdaj pa nevem, kaj je prav. :o Pa lahko noč

Uporabniški avatar
spic
Tekmovalec
Prispevkov: 444
Pridružen: 27 Apr 2005, 19:50
Kraj: Koper

Odgovor Napisal/-a spic » 07 Sep 2011, 07:45

Moram priznat , da spisa o gradivu reg. št. nisem našel. Zdelo pa se mi je samoumevno, ker se začne s številjko 1in da se gre do 100, ker v nasprotnem primeru je DML prikrajšan za eno številjko.
Sicer pravila so pravila in po teh se moramo ravnat.
Prijavne obrazce v Klubu Navtimod bom spremenil od 200 do 299.
Za Borisa...žal boš moral si izbrat drugo številjko (preglej spisek in mi sporoči).

bm
Razpravljalec
Prispevkov: 83
Pridružen: 08 Avg 2011, 10:02
Kraj: KOPER

Odgovor Napisal/-a bm » 08 Sep 2011, 16:01

:D Ja SLO 200 Kot zmenjeno. po telefonu. 8)

Odgovori

Vrni se na