Kako preveriti delovanje vžigalne tuljave?????

Vse o modelih čolnov z motorji z notranjim izgorevanjem (FSR-V/H, Offshore,...).

Moderatorji: tornado, fenix

Odgovori
Uporabniški avatar
tornado
Dr. Modelar
Prispevkov: 2463
Pridružen: 17 Jan 2003, 01:00
Kraj: Maribor

Kako preveriti delovanje vžigalne tuljave?????

Odgovor Napisal/-a tornado »

Zanima me ali obstaja kakšen način mereitve delovanja vžigalne tuljave na bencinskem motorju. Kot izgleda mi je ''pihnila'' že tretja tuljava. #-o #-o [-( [-(

Motor se nahaja v čolnu, vsa elektrika je v stiku z vodo. To ne bi smel biti problem saj so ti motorji namenjeni za vodne modele.
Muči me tudi vprašanje vzroka, zakaj tako pogosto odpove tuljava? Ali ima kdo kakšne konkretne izkušnje.
Priponke
VĹľigalna tuljava.jpg
VĹľigalna tuljava.jpg (63.04 KiB) Pogledano 11430 krat
Lp Rado
mihec87
Dr. Modelar
Prispevkov: 3864
Pridružen: 24 Jan 2005, 18:57
Kraj: Velenje

Odgovor Napisal/-a mihec87 »

Tornado podoben problem:klik
Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..
Uporabniški avatar
tornado
Dr. Modelar
Prispevkov: 2463
Pridružen: 17 Jan 2003, 01:00
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a tornado »

Hvala za link.

Scott Schneider, ki je nedvomno starosta in eden večjih poznavalcev bencinskih motorjev piše tako:
Generally all that is required is for the Engine and it's coils to all have a good ground between them.
A jumper wire from the mounting area of each coil to a cylinder bolt is ideal. On secondary coil make sure the brass tab is scuffed up and gets a daub of dialectic grease on it, same with the primary coil area against case. Signal lead plug between coils as well !!
Če prav razumem je potrebno zagotoviti dobro zemljitev med tuljavo in motorjem (moja angleščina je bolj li-la). Ali mi lahko kdo točno prevede to misle.
Lp Rado
mihec87
Dr. Modelar
Prispevkov: 3864
Pridružen: 24 Jan 2005, 18:57
Kraj: Velenje

Odgovor Napisal/-a mihec87 »

Na grobo,prevedeno..

V glavnem je pomembna dobra ozemljitev med motorjem in tuljavo.
Povezava z žico iz pritrdilnega dela tuljav do vijaka cilindra je idealna.Na sekundarni tuljavi je potrebno nahrapiti medeninasto površino ter namazati z "dialetic grease"(dialitetična mast sklepam..),isto velja za primarno tuljavo pri površini ki se stika z ohišjem motorja.

""Signal lead plug between coils as well.(isto velja za signalen svinčen vtikač med tuljavama)"" Nisem čist prepričan v tale zadnji del.. Saj se na zadeve še ne spoznam veliko oz se toliko kolikor preberem preden bo šlo za res..

Upam da je kaj pomagalo tole...

Je pa to kar pogost problem rcmk motorjev vsaj kolikor berem...
Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..
Uporabniški avatar
Melly
Dr. Modelar
Prispevkov: 3879
Pridružen: 15 Feb 2007, 22:51
Kraj: Ankaran, Ocizla

Odgovor Napisal/-a Melly »

Lahko pa zamenjaš klasično vžigalno tuljavo (transformator) z elektronsko pa imaš mir.
lp Melly
Uporabniški avatar
tornado
Dr. Modelar
Prispevkov: 2463
Pridružen: 17 Jan 2003, 01:00
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a tornado »

Melly napisal/-a:Lahko pa zamenjaš klasično vžigalno tuljavo (transformator) z elektronsko pa imaš mir.
Kakšen tip bi bil primeren?


.........dialitetična mast..........
Kakšna masta pa je to. Predvidevam, da služi boljšemu stiku in prevodnosti.
Lp Rado
mihec87
Dr. Modelar
Prispevkov: 3864
Pridružen: 24 Jan 2005, 18:57
Kraj: Velenje

Odgovor Napisal/-a mihec87 »

Glede masti sem z prevodom vsekal čist mimo.. #-o :oops:
Verjetno bo držalo, da služi boljšemu stiku oz prevodnosti,verjetno pa tudi da tam zadeva ne oksidira...
Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..
Uporabniški avatar
tornado
Dr. Modelar
Prispevkov: 2463
Pridružen: 17 Jan 2003, 01:00
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a tornado »

Diagnoza napačno postavljena.
Ni kriva tuljava pač pa t.i. ''killswitch'', ki ga uporabljam kot stikalo za ugasniti motor in fail safe.
V rezervi imam še eno tuljavo in ker tudi ta ni dajala iskre sem iskal naprej. Prav tako imam definitvno dokazano neispravno tuljavo.
Z inštrumentom sem zaznal, da v pokvarjeni ni nikakršne prevodnosti v ostalih dveh pa so. Po preverbi svečke, zazora med magnetom in elektroniko za iskro sem še odklopil stikalo. Iskra je zasvetila, kot da oznanja rojstvo novega Božjega sina.

Prilagam tudi tabelo o vrednostih za elektriko na 26ccm motorjih. Za vrednosti izražene v ohmih pojma nimam kaj določajo.
Priponke
Tabela.jpg
Tabela.jpg (42.87 KiB) Pogledano 11279 krat
Lp Rado
Uporabniški avatar
tornado
Dr. Modelar
Prispevkov: 2463
Pridružen: 17 Jan 2003, 01:00
Kraj: Maribor

Re: Kako preveriti delovanje vžigalne tuljave?????

Odgovor Napisal/-a tornado »

Zelo uporaben nasvet, ko si v dvomih ali je ze elektriko vse OK: LINK
Lp Rado
oldtimer 65
Razpravljalec
Prispevkov: 171
Pridružen: 14 Jul 2012, 14:10
Kraj: Ljubljana

Re: Kako preveriti delovanje vžigalne tuljave?????

Odgovor Napisal/-a oldtimer 65 »

Uporabniški avatar
tornado
Dr. Modelar
Prispevkov: 2463
Pridružen: 17 Jan 2003, 01:00
Kraj: Maribor

Re: Kako preveriti delovanje vžigalne tuljave?????

Odgovor Napisal/-a tornado »

Vsak nasvet je dobrodošel, četudi z veliko zamudo. :lol:
V tabeli, ki sem jo priložil so podane vrednosti za konkretne motorja, ki jih mi koristimo v modelarstvu.
Lp Rado
Uporabniški avatar
Mr. S2k
Profesor
Prispevkov: 1067
Pridružen: 10 Maj 2010, 21:52
Kraj: Mengeš
Kontakt:

Re: Kako preveriti delovanje vžigalne tuljave?????

Odgovor Napisal/-a Mr. S2k »

Tole sem našel na http://www.ModelPowerBoat.com in se mi zdi zelo uporabno:

Jim asked Zenoah about specifications for the manufacturers coils. That's the response:

RED Coil: Secondary voltage Ignition Timing
@1.000 rpm 16KV @ 7.000 rpm 30 BTDC
@7.000 rpm 28KV @10.000 rpm 28 BTDC

GRAY Coil: @1.000 rpm 20KV @ 7.000 rpm 28 BTDC
@7.000 rpm 20KV @10.000 rpm 25 BTDC

"As you maybe know, the gray coil has good performance at low (idle-7.000rpm) and the red coil has good performance at high (over 7.000rpm) range."

"This difference is set up according to the engine purpose, red coil (G230PUH/PUM is for high power at high rpm range, gray coil G230PU) is for easy starting by propeller flipping and good power at mid (7.000)rpm range."

Komatsu said the coil/flywheel gap should be .3mm, and .2mm if you can get it. The smaller gap the hotter the fire.

Not a word on the mysterious black coil.

Additional information from the 260 Zenoah Manual

Source Coil 1160-71211:
Between Coil core and Red wire = infinite resistance (open)
Between Coil core and Black wire = 185 ohms

Source Coil 2629-71210:
Between Coil core and Red wire = infinite resistance (open)
Between Coil core and Black wire = 255 ohms
Yes we can! ;)

www.jelen.si
Slika
Uporabniški avatar
MatejMusic
Freak
Prispevkov: 658
Pridružen: 06 Apr 2009, 14:53
Kraj: Cerklje

Re: Kako preveriti delovanje vžigalne tuljave?????

Odgovor Napisal/-a MatejMusic »

Uff, dobro je tole vedeti kar se tiče upornosti.
Uporabniški avatar
Mr. S2k
Profesor
Prispevkov: 1067
Pridružen: 10 Maj 2010, 21:52
Kraj: Mengeš
Kontakt:

Re: Kako preveriti delovanje vžigalne tuljave?????

Odgovor Napisal/-a Mr. S2k »

Zanimivo mi je, da z sivo tuljavo lahko vžgeš motor z obračanjem propelerja 8)
Yes we can! ;)

www.jelen.si
Slika
mihec87
Dr. Modelar
Prispevkov: 3864
Pridružen: 24 Jan 2005, 18:57
Kraj: Velenje

Re: Kako preveriti delovanje vžigalne tuljave?????

Odgovor Napisal/-a mihec87 »

Kolikor razumem je z sivo lažje vžigati na roke(za letala)..Z rdečo pa crkneš:)
Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..
Uporabniški avatar
MatejMusic
Freak
Prispevkov: 658
Pridružen: 06 Apr 2009, 14:53
Kraj: Cerklje

Re: Kako preveriti delovanje vžigalne tuljave?????

Odgovor Napisal/-a MatejMusic »

Mr. S2k napisal/-a:Zanimivo mi je, da z sivo tuljavo lahko vžgeš motor z obračanjem propelerja 8)
Pazi na prste!!
Uporabniški avatar
Mr. S2k
Profesor
Prispevkov: 1067
Pridružen: 10 Maj 2010, 21:52
Kraj: Mengeš
Kontakt:

Re: Kako preveriti delovanje vžigalne tuljave?????

Odgovor Napisal/-a Mr. S2k »

Fantje imam eno tehnično vprašanje - crknila mi je primarna tuljava (rdeča Zenoah).

Slika

Ali je RCMK-jeva tuljava bolj kvalitetna od Zenoahove? Ali je primerljiva v delovanju In ali dela na Zenoahov vztrajnik / magnet?

Slika

Kakšne izkušnje imate s temi tuljavami? Se rade kvarijo ali so bolj občutljive sekundarne tuljave?

Pa še nekaj me zanima; gledam tele Gizmomotors-ove tuljave, ki so smešno poceni:

Slika
http://www.gizmomotors.com/index.php?pa ... &Itemid=56

Slika
http://www.gizmomotors.com/index.php?pa ... &Itemid=56

Ali je kdo zasledi na kakšnem tujem forumu kaj o njih? Za kakšne linke bi bil zelo vesel, da si malo preberem... :wink:

LP
Yes we can! ;)

www.jelen.si
Slika
Uporabniški avatar
tornado
Dr. Modelar
Prispevkov: 2463
Pridružen: 17 Jan 2003, 01:00
Kraj: Maribor

Re: Kako preveriti delovanje vžigalne tuljave?????

Odgovor Napisal/-a tornado »

Baje sta rdeča in siva tuljava enako kvalitetni. Razlika je v sekundarni tuljavi. RCMK -jeva je zelo ''muhasta''.
Te poceni tuljave so kitajska varijanta. Jaz bi za vsaki primer vzel saj dve. Siccer pa so okrog teh kitajskih kopij imeli na ameri forumu žolčno debato.
Bruce (Gizmomotors) je ponudil zelo poceni tuniran kitajski motor, ki ga pač zaradi miselnosti nekateri nočejio sprejeti.
V odgovor vsem ''nejavernim Tomažem'' je prilepil ta video:
http://www.youtube.com/watch?v=YGqie-FX5_Q

Da se vrnem k temi in vprašanju. Kupi takšno tuljavo kot si jo imel in ne boš kisnil. :lol:
Lp Rado
Uporabniški avatar
Mr. S2k
Profesor
Prispevkov: 1067
Pridružen: 10 Maj 2010, 21:52
Kraj: Mengeš
Kontakt:

Re: Kako preveriti delovanje vžigalne tuljave?????

Odgovor Napisal/-a Mr. S2k »

Rado katere tuljave pa bolj crkavajo? Primarne ali sekundarne? Da si nabavim še kakšno za rezevo?
Yes we can! ;)

www.jelen.si
Slika
TineK
Razpravljalec
Prispevkov: 78
Pridružen: 07 Jun 2005, 19:19
Kraj: Podbrezje

Re: Kako preveriti delovanje vžigalne tuljave?????

Odgovor Napisal/-a TineK »

Če kdo rabi: viewtopic.php?f=10&t=81244

lp jez
Odgovori

Vrni se na Eksplozijski