Hydroplane Tornado in nitro

Vse o modelih čolnov z motorji z notranjim izgorevanjem (FSR-V/H, Offshore,...).

Moderatorji: tornado, fenix

Odgovori
Uporabniški avatar
cucusnip
Začetnik
Prispevkov: 48
Pridružen: 11 Feb 2010, 08:31
Kraj: Vurberk

Hydroplane Tornado in nitro

Odgovor Napisal/-a cucusnip »

Lp po dvodnevnem prebiranju foruma nažalost nisem našel kaj dosti pomoči za moj problem in odpiram eno dokaj nemogočo temo, mogoče je res da bo marsikdo rekel da delam nemogočo izvedbo in projekt samo jaz upam da bo mi pa le uspel.
Modelar sem že moram reči kar nekaj let čeprav delam bolj zase in sem že izdelal kar nekaj manjših čolnov hidro1 , hidro 2 in pa mono1 in 2 in pa tudi nekaj Hidro 3 čolnov domenzij 75 cm vse z motorji kategorije 700 mi se je zaluštalo da bi izelal nekaj ekstremnega z nitro motorjem ,nekaj lahkega in pa hitrega.
Tako sem se odločil da bi predelal enega od mojih čolnov sem predvidel da bi bil za to nalogo nekako najbolj primeren Hydroplane tornado ki je bil tudi do sedaj nkako čoln za eksperimente.
Včolno imam vgrajeno osovino 4mm na koncu 4mm fleksibilni kardan in pa premično krmilo z propelerjem za krmilo sem si omislil servo ta Power HD DS120M ki je digitalen še dokaj cenovno ugoden s tem pa tudi pri 6V doseže še kar solidnih 12,8 kgcm za motor pa OS MAX 46 VX-M.
Zanjima me kako je potem kaj z montažo takšnega motorja?
Temperaturo motorja in izpušne cevi?
Ali je potrebno vgradnja sklopke ?
Kakšen rezervar ali mora bit rezervar pod pritiskom?
Velikost propelerja?
če je zadovoljiva tudi moč servomotorja ?
in pa nasploh vse ostale možne napake podrobnosti na kaj je treba pazit
Spodej še pa je mogoče za začetek nekaj slikic kako sedaj trenutno izgleda.
Lp . Dejan
Slika

Slika

Slika

Slika
Uporabniški avatar
tornado
Dr. Modelar
Prispevkov: 2463
Pridružen: 17 Jan 2003, 01:00
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a tornado »

Ta čoln ni najbolj primeren za vgradnjo ''nitro'' motorja, sploh pa ne velikosti 7,5ccm. Eventuelno bi prišel v upoštev motorček 2,5ccm.
Pred leti je Miha Holc takšnim (sicer močno modificiranim) postal evropski prvak. Če misliš dodelati ta čoln razmišljaj v smeri kakšnega dobrega BK motorja.

Servo, ki si mu ga namenil je krepko premočan. To je servo, ki bi optimalno deloval v čolnu teže nekje okrog 10kg. Sam uporabljam za krmilo Hitec HS 755 (slike).

Vgradnja ''sklope'' ni potrebna. Vezati moraš pletenica (os) z motorjem. Pri večjih motorjih se upoprablja sistem z kvadratno stisnejno pletenico, ali t.i. ekspanzijska sklopka. Večina prisega na kvadratno, saj v delovanju ne povzroča aksijalnih sil na motor in ležaje.

Pri ''nitro'' motorjih je priporočljivo imeti rezervoar pod pritiskom, saj je podtlak, ki ga ustvarja vplinjač premajhen za nemoteno delovanje motorja. Priporočljiv je tudi predrezervoar. V kolikor je rezervoar blizu motorja je lahko tudi brez pritiska. Primerni so vsi trdi modelarski rezervoarji. Vrečka za infuzijo ni najbolj primerna. Ta je bolj primerna za bencinarje, ki imajo membransko črpalko. Problem pri tej vrečki je v tem, da mora biti polnjena brez mehurčkov. Te lahko zaradi vibracij in poskakovanja čolna potegna v vplinjač, kar ni dobro za tekoče delovanje motorja - shema pretoka.
-rdeča pika- ustvarjanje pritiska v rezervoar
-rumena pika- pot goriva iz rezervoarja v predrezovoar in v motor
-modra pika- preto vode za hlajenje

Za motor, ki ga omenjaš je priporočljiva velikost tanka 0,7-1l, prop pa nekje velikosti Octura 455.
Lp Rado
Uporabniški avatar
cucusnip
Začetnik
Prispevkov: 48
Pridružen: 11 Feb 2010, 08:31
Kraj: Vurberk

Odgovor Napisal/-a cucusnip »

Najprej Hvala za nasvete.

Zanjima me pa še nekaj malo glede sklopke. Tudi pri meni okrog nimam kaj dosti velikih ribnikov in se mogoče bojim potem malo kako obvladat čoln, ki nima sklopke. Pri nitro motorjih se os vrti le z približno 2500 obrati. Iz elektro modelov pa vem da na takšnem manjšem modelo pomeni 2500 obratov za njegovo težo kar veliko in vsebolj bi pomoje prišla v pomoč sklopka. Sklopke se lahko uporabijo te od avtomobilov ali kako? Samo motem mora pomoje pa biti tudi oboje priterjeno na fiksno osovino. Potem mi pri motorju kakšne pletenice za povezavo povsem odpadejo.

Glede servo motorja, če misliš na tega hitec servo http://mibomodeli.si/trgovina/index.php ... ts_id=3242
je skorej enako močan kot ta HD120MG s tem ima v razliko ta metalne zobnike in je digitalen. Hitec ima karbonitne zobnike in je analogen (1kg/cm =10 Ncm). Pri meni pa mislim da mora imeti kar metalne zobnike ali pa mogoče celo titan zaradi tega ker je propeler in pa njegova osovina obešena direktno na servo ročici in so kar veliki tresljaji. Aja

Predelava na elektro mi ni najbolj, kajti tako že imam en kup elektro čolnov. Resnično rad bi imel po dolgem času enega na metanol. Upam, da imam po tolkem času le dovolj izkušenj pri gradnji in vožnji in bom uspel sestavit kaj takega. Tudi pri prvem elektro čolnu so bile težave pa sem jih z izgradnjo drugega popravil.
Uporabniški avatar
tornado
Dr. Modelar
Prispevkov: 2463
Pridružen: 17 Jan 2003, 01:00
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a tornado »

Pri čolni na notranje izgorevanje se klasične torzijske sklopke ne uporabljajo. Izjema so semi scale modeli, kjer hočejo doseči realen efekt prostega teka. Vsi ostali čolni imajo direkten pogon in ne razmišljaj o vgradnji le-te.. [-X [-X

Glede servoja ne rabiš pretiravati. Moj čoln je težak cca.8kg in ga servo obrača brez problema. V kolikor imaš ta servo ga pač uporabi.

Upam, da ti je jasno, da Tornado ni za predelavo, kot si si jo zamislil.
Kakšni tipi čolnov so ti všeč? Malo več napiši o željah in pričakovanjih, da ti lažje svetujemo.
V tvoji bližini imaš dober ribnik za vožnjo. :wink:


Ekspanzijska sklopka
Slika



Kvadratna sklopka
Slika
Lp Rado
EURO-DRIVER
Začetnik
Prispevkov: 27
Pridružen: 28 Sep 2008, 07:50

Odgovor Napisal/-a EURO-DRIVER »

lep pozdrav. jaz imam motor 2.5ccm ki bi bil primeren za ta tvoj colen... mislim da je 7.5ccm kar pretirana prostornina.. ce pa mislis imet motor in colen 7.5ccm pa se posvetuj z radoju mislim da bi on imel kaj taksnega ali bi ti pa vsaj svetoval kje dobiti primeren colen in motor.
Offshore
Dr. Modelar
Prispevkov: 6685
Pridružen: 23 Avg 2005, 14:24

Odgovor Napisal/-a Offshore »

ČOLN ne colen #-o
Uporabniški avatar
uros.skoflek
Razpravljalec
Prispevkov: 164
Pridružen: 20 Maj 2008, 11:39
Kraj: Velenje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a uros.skoflek »

HJA,... odvisno v kirem narečju govoriš :)
^^^
(.)(.)
------

***SLO-131***
Uporabniški avatar
cucusnip
Začetnik
Prispevkov: 48
Pridružen: 11 Feb 2010, 08:31
Kraj: Vurberk

Odgovor Napisal/-a cucusnip »

Vrjamem da je ta tornado za motorje velikosti Speed 500 do 600 vendar in da bi rad motor ki je mogoče več kot 10x močnejši ,sem pa se tudi nekako že bi rekel naveličal elektro in bi rad poskusil nekaj bol atrakcijskega mogoče bi tudi to da nebi rabil nosit zmerom enega kupa batarij polnilcov hladilnikov za pakete in vsega, to je pa le natankaš voziš se vstavi ponovno natankaš in gre dalje. Pri meni obstajajo še samo eni čolni in to so hidro nekako so mi najbolj pri srcu. Rad bi pa mogoče sedaj naredil nekaj kar bi pri voznji moral le dobro razmisli ali naj dam do polnega gasa ali ne.
Ribnik hm kok mam kaj časa grem vozit na Ptujsko jezero tudi po stari strugi Drave gre ali pa kje v kaki Sveti trojici.

Mogoče za zanimivost da je že nekaj časa nastajal pri meni tudi projekt Hidro čolna vendar samo še v računalniko in 3D programom večjih dimenzij govorim o dolžini skorej 4m in 3m širini pri plovcih z motorjem okrog 200 konjev , v tem projektu je bilo tudi že nekaj opravljenih pot bil sem pri človeku naprimer ki se ukvarja z varjenjem aluminija in pri človeku ki bi se dalo dobit stekleno satovje za polnila in pa karbonske tkanine tudi pri ličarju za te stvari in pa človeku ki bi lahko marsikaj potem tudi zastružo vendar pri vsem tem je še nakoncu največji problem finance.
Heh mogoče sem nor mogoče pa bi se dalo tudi kaj takega uresničit. čeprav bi bile pa tam potrebne lete za izdelavo in pa načrtovanja.
Odgovori

Vrni se na Eksplozijski