Pogon z nitro motorji + izdelava hidro modela

Vse o modelih čolnov z motorji z notranjim izgorevanjem (FSR-V/H, Offshore,...).

Moderatorji: tornadofenix

Uporabniški avatar
AnteJ
Freak
Prispevkov: 560
Pridružen: 08 Okt 2007, 07:11

Odgovor Napisal/-a AnteJ » 22 Mar 2008, 14:18

Podvodni pogon - propeler je v celoti pod vodo (čolni ala ECO, FSR-V) - os je navadno speljana skozi dno modela - propeler je pod dnom.

Površinski pogon - en krak propelerja je potopljen v vodo - tako da se pesto propelerja ravno dotika vodne gladine (ko se čoln pomika, ko je čoln na mestu je vse pod vodo). Os je navadno speljana skozi krmo modela (enotrupni čolni).

Pri površinskem pogonu lahko uporabljaš precej večji propeler (ker ga je manj v vodi) kot pri modelu z podvodnim pogonom (če uporabljaš enako močan motor). Navadno so modeli z površinskim pogonom hitrejši - zaradi manjšega vodnega upora (ni propelerja pod vodo, ki bi ustvarjal upor).

Pri podvodnem pogonu se navadno uporablja tudi reduktor - ker ima podvodni pogon pri velikih vrtljajih slab izkoristek (http://de.wikipedia.org/wiki/Kavitation). Zato se uporablja reduktor, ki zmanjša vrtljaje (poveča navor) tako, da se lahko uporablja večji propeler kot pri direktnem pogonu, ki se vrti z manjšim številom obratov.

Sklopke ne rabiš (avtomatske - take kot je v avtomobilčku).

Model štartaš tako, da ga vržeš/spustiš v vodo pri malo višjih vrtljajih motorja, ugasneš ga pa z gumbom na oddajniku (če ga imaš) - oziroma tako da popolnoma zapreš plin na vplinjaču.

Za hidrota bo tisti motorček dovolj (za začetek).

Odgovori

Vrni se na