Pogon z nitro motorji + izdelava hidro modela

Vse o modelih čolnov z motorji z notranjim izgorevanjem (FSR-V/H, Offshore,...).

Moderatorji: tornadofenix

Uporabniški avatar
AnteJ
Freak
Prispevkov: 560
Pridružen: 08 Okt 2007, 07:11

Pogon z nitro motorji + izdelava hidro modela

Odgovor Napisal/-a AnteJ » 25 Nov 2007, 22:15

Zanima me par reči okrog pogona z eksplozijskimi motorji.


1. A je kdo že naredil kakšen hidro model na nitro pogon ? Nekaj podobnega kot na spodnjih slikah. Sam sem naredil dva podobna modela na elektro pogon (proton + predator). Sem še kar zadovoljen, razen mogoče pri hitrosti in predvsem času vožnje. Sem razmišljal da bi naredil kakšen podoben večji model z večjim BK motorjem na 12 celic ali Lipo (sedaj uporabljam krtačne motorje) ampak nekako se mi zdi da bo cifra ($$$) podobna kot če bi kupil kakšen cenejši nitro motor, pa še več časa se da voziti. Zdaj naredim tri vožnje po 5 min, celice so prazne - pa se lahko odpravim domov.

Slika
Slika

Model bi rad naredil sam, nočem kupovati raznih lupin ker raje naredim vse sam, tudi če na koncu ne izpade ravno 100% OK. Se vsaj kaj naucim. Neke načrte sem dobil na internetni strani severnjakov (Scorpion .45, Scorpion .95, Hydro 95). Čoln mogoče ne bo ravno enak (bom prilagodil velikosti motorja), ampak kake velike napake verjetno ne bi smel narediti če se bom držal glavnih dimenzij.

2. Zakaj nekateri uporabljajo zobniški prenos pri pogonu, nekateri pa uporabljajo direkten pogon ? A se uporablja samo kot reduktor (za povečevanje navora) ali pa kot multiplikator (za povečevanje števila vrtljajev elise) ? Kakšna je življenska doba teh reduktorjev ?

3. Kako je z zagonom teh motorjev ? Eni kot vidim uporabljajo jermen, ki ostane v modelu (se mi zdi da je to malo nerodno). Kako je z poteznim vžigom ? A je mogoče motor vžgati tudi prek elise - z štarterjem z prigrajeno enosmerno sklopko ?

4. Kako uporabljate prek servomotorja nastavljivo iglo vplinjača ? A imate ta servo vezan na isto ročico RV naprave kot servo za plin ? (Gor dol - plin, levo - desno nastavitev igle).

5. Kako je z uporabo motorjev, ki niso bili ravno namenjeni za pogon ladijskih modelov. Vem da letalski motorji niso najbolj primerni zaradi premajhnega števila vrtljajev. Našel pa sem kar precej poceni varjante avtomobilskih motorjev različnih kubatur, z poteznim vzigom, moči okrog 1.2-2.5 KM pri ~30000 vrt/min. Več kot večina elektro motorjev dostopnih za normalne cifre. Z tako močjo bo lahko verjetno brez problema vrtel kakšen X442-X445 mm ali celo kakšne z večjim naklonom (17XX), tako da bo tudi hitrosti dovolj.

Na zgornjih slikah je ravno en tak model z avtomobilskim motorjem.

6. Kakšene težave lahko pričakujem pri uporabi nitro motorjev ?

7. Kje se lahko vozi modele z temi motorji ? Sam sem dokaj blizu morja (najbližje je Sestljan v Italiji). Na kakšnih jezerih v Slo verjetno ne bo šlo.

Uporabniški avatar
vunek
Tekmovalec
Prispevkov: 266
Pridružen: 12 Jun 2002, 01:00

Odgovor Napisal/-a vunek » 25 Nov 2007, 23:08

Pozdravljeni !

1. Kaj dosti takšnih modelov v Sloveniji ni, no nekaj pa vseeno.
Kar se tiče lastne konstrukcije sem jih nekaj videl, vendar do sedaj sta se dobro obnesla dva modela EAGLE SGX (USA), ki je tudi najbolj razširjen in najbolj zanesljiv ter nek Francoski model.
2. Pri hidro modelih se NE uporabljajo zobniški prenosi oz. reduktor ampak direktni prenos.
3. Vsi boljši motorji nimajo start na vrvico in zato je tisti jermen, ki res ni najbolj praktičen. Vrvice imajo motorji, ki so bolj namenjeni za rekreacijo.
Letalski motor ni primeren za čolne ima premalo obratov in še bolj premalo moči. Kakšen avtomobilski bi bil vendar ne za dolgo, ker je problem hlajenje, ker se čoln vozi skoraj cel čas pod polnim plinom in je tudi obremenitev nekoliko večja (voda, zrak in te stvari)
4. Gas in igla sta vsak na svojem servotu in sta neodvisna eden od drugega.
5. glej točko3.
6. Težave: nastavitev motorja, okvara motorja (počeni bat, ojnica,ležaji), svečka, dolžina resonance, velikost in naklon elise...
7. Če hočeš se da voziti na kar dostih jezerih (jamah, gramoznicah...), morje ni najbolj priporočljivo (sol je zelo nežaljena snov s precej stranskimi učinki)

LP Wunek
Priponke
Eagle 3,5ccm.JPG
Eagle 3,5ccm.JPG (76.23 KiB) Pogledano 4687 krat

Uporabniški avatar
AnteJ
Freak
Prispevkov: 560
Pridružen: 08 Okt 2007, 07:11

Odgovor Napisal/-a AnteJ » 26 Nov 2007, 07:09

Hvala lepa wunek, vdim pri vas imate zlato rezervo v motorjih :wink:


Imam še nekaj vprašanj na tvoje odgovore:

2. Bolj me zanima zakaj se uporablja reduktor (namen) ?
4. Mislim da je logočno da sta gas in igla neodvisna vsak na
svojem servomotorju. Bolj me zanima upravljanje igle - a je
na isti ročici RV komande kot za gas ali jo imate samo na kakšnem
kanalu kjer uporabljate samo trim ?

8. Kako je z vodo, ki šprica po modelu - a dela včasih težave če slučajno kaka kapljica zaide v uplinjač.

9. Kaj se zgodi če čoln malo v vodo zarije (preostro speljevanje ovinka, kakšen večji val) - a motor navadno crkne, nato pa sledi plavanje ?

Uporabniški avatar
vunek
Tekmovalec
Prispevkov: 266
Pridružen: 12 Jun 2002, 01:00

Odgovor Napisal/-a vunek » 26 Nov 2007, 08:39

2. Reduktur je namenjen za povečanje navora in moči. Razmerje je nekaj pod dva (15:29 ali 14:29 in seveda podobno). Posledično večji propeler in manj obratov na propelerju
4. Igla je ponavadi na kakšnem drsniku, ker se veliko ne uporablja. (5. 6. kanal).
8. Špricanje ne sme povzročati težav, dobro je če je vplinjač minimalno zaščiten pred direktnim dotokom vode. (predvsem pred vodo, ki šprica iz modela pred tabo), drugače par kaplic ne povzroča večjih težav, mogoče manjši kašelj.
9. Ko je dotok zraka do motorja prekinjen takrat res sledi "brodospas", ribičija, veter ali plavanje.

Uporabniški avatar
AnteJ
Freak
Prispevkov: 560
Pridružen: 08 Okt 2007, 07:11

Odgovor Napisal/-a AnteJ » 26 Nov 2007, 10:54

Kakšni so vrtljaji motorja pri modelih kjer se uporablja reduktor. Če se stvar vrti na ~30000 vrt/min potem je to na propu ~15000. To pa verjetno ni uporabno za površinske pogone (Hydro, Mono), ker mislim da morajo biti vrtljaji tam večji da propeler dela z primernim izkoristkom. A se stvar uporablja bolj pri podvodnem pogonu ?

To da razmerje ni ravno 2 pa je verjetno bolj strojniška finta - navadno se v zobniškem paru uporabljajo taka števila zob, da je skupni imenovalec čim večji tako, da se ista dva zoba srečata čim manjkrat (zaradi obrabe).

Uporabniški avatar
alesb
Profesor
Prispevkov: 1627
Pridružen: 03 Maj 2001, 01:00
Kraj: Nova Gorica

Odgovor Napisal/-a alesb » 26 Nov 2007, 12:25

Reduktorje se največ rabi za podvodne pogone. Pri površinskih pa najraje vidimo višje vrtjaje (20 k +)
Slika

Uporabniški avatar
AnteJ
Freak
Prispevkov: 560
Pridružen: 08 Okt 2007, 07:11

Odgovor Napisal/-a AnteJ » 26 Nov 2007, 13:01

Evo naredil bi Hydro 95 (3.5 cm3) iz te strani:

http://www.smbf.info/Hydro/ritningar.htm

Uporabniški avatar
alesb
Profesor
Prispevkov: 1627
Pridružen: 03 Maj 2001, 01:00
Kraj: Nova Gorica

Odgovor Napisal/-a alesb » 26 Nov 2007, 13:23

AnteJ napisal/-a:Evo naredil bi Hydro 95 (3.5 cm3) iz te strani:

http://www.smbf.info/Hydro/ritningar.htm

S kakšnim motorjem?
Slika

Uporabniški avatar
AnteJ
Freak
Prispevkov: 560
Pridružen: 08 Okt 2007, 07:11

Odgovor Napisal/-a AnteJ » 26 Nov 2007, 14:08


Uporabniški avatar
alesb
Profesor
Prispevkov: 1627
Pridružen: 03 Maj 2001, 01:00
Kraj: Nova Gorica

Odgovor Napisal/-a alesb » 26 Nov 2007, 14:35

Ne odpre link. Pa pri Conradu se ne splača kupovat takih stvari, ker je drago.

Uporabniški avatar
AnteJ
Freak
Prispevkov: 560
Pridružen: 08 Okt 2007, 07:11

Odgovor Napisal/-a AnteJ » 26 Nov 2007, 14:38

Glej www.conrad.de koda izdelka = 223268-62

Cena 129 €, pa je mislim da več kot ugodna.

Uporabniški avatar
vunek
Tekmovalec
Prispevkov: 266
Pridružen: 12 Jun 2002, 01:00

Odgovor Napisal/-a vunek » 26 Nov 2007, 20:55

To je avtomobilski motor, ki ima vodno hlajeno glavo, vse ostalo je enako kot pri avtomobilskem motorju (vplinjač, os...)
Cena je res ugodna, vendar temu primerno lahko pričakuješ kvaliteto.
Motorji za čolne se gibljejo nekako v okvirih 40.000 do 45.000 obrati in
moči 2,8KS.
Novarossi, CMB, Rossi, Največ se uporablja CMB,
Najdražji pa je Novarossi.

Wunek

Uporabniški avatar
AnteJ
Freak
Prispevkov: 560
Pridružen: 08 Okt 2007, 07:11

Odgovor Napisal/-a AnteJ » 26 Nov 2007, 21:00

Koliko so kaj cene teh motorjev, mislim da so cene teh motorjev zunaj mojega proračuna. Navadno ne rad kupujem kakih preveč cenenih reči, čeprav potem od tiste reči za katero sem odštel veliko denarja pričakujem mogoče preveč.

Uporabniški avatar
alesb
Profesor
Prispevkov: 1627
Pridružen: 03 Maj 2001, 01:00
Kraj: Nova Gorica

Odgovor Napisal/-a alesb » 27 Nov 2007, 07:39

Kako misliš krmilit iglo pri takem setupu in ozkemu trupu?

Uporabniški avatar
AnteJ
Freak
Prispevkov: 560
Pridružen: 08 Okt 2007, 07:11

Odgovor Napisal/-a AnteJ » 27 Nov 2007, 09:50

Ne mislim uporabiti nastavljive igle. Spraševal sem zato ker me je zanimalo predvsem kako stvar uporabljate, na netu sem namreč zasledil da imajo nekateri stvar celi na ročicah RV naprave, tako da stvar štelajo celo med vožnjo (ravnina, ovinek).

alesb ti ki si iz NG - kako je z vožnjo takih modelov po Vogrščku ?

Drugače pa bi bilo verjetno mogoče stvar narediti tudi v tako majhnem trupu.
Glej tle:

Slika

Uporabniški avatar
alesb
Profesor
Prispevkov: 1627
Pridružen: 03 Maj 2001, 01:00
Kraj: Nova Gorica

Odgovor Napisal/-a alesb » 27 Nov 2007, 11:50

Mislil sem na iglo za regulacijo plina, ki se premika pravokotno na trup. na Vogrščku sem parkrat vozil, nikoli problemov.

Pa še nekaj bi ti svetoval.

Glede na to, da bo to tvoj prvi nitro model, ti ne bi priporočal gradnje riggerja. Raje se odloči za nek bolj zaprt model, kjer motor ne bo toliko izpostavljen vodi. Elektro variante so hermetično (skoraj :D ) zaprte in zato ni toliko težav, če so problemi v zavojih, stabilnosti, valovi,.... Ne vem, če si že kdaj videl, kako težavno je nastavit tak model, da gre dobro (saj takrat res leti...)? Ker predvidevam, da tudi z nastavitvami nitro motorjev nimaš velikih izkušenj, boš imel na začetku veliko, veliko in še več plavanja :D , pa tudi volja te bo zapustila..... Pa ne misli, da bo gradnja iz lesa dosti bolj poceni, kot če nabaviš preizkušeno lupino iz epoxy-a.

Uporabniški avatar
AnteJ
Freak
Prispevkov: 560
Pridružen: 08 Okt 2007, 07:11

Odgovor Napisal/-a AnteJ » 27 Nov 2007, 13:24

Ne vem, zame ni užitka če kupim nekaj že narejenega. Doma imam en čoln iz steklene tkanine pa ga razen na začetku 2x nisem nikoli vozil. Z hidro modeli ki sem jih naredil sam pa sem naredil več ur - vsakič nekaj spremenim pa vidim kako stvar gre.

Verjetno bo ta nitro model bolj projekt za pomlad/poletje ko se bo dalo plavati. Zdaj ni čas za takšne reševalne akcije.

Uporabniški avatar
alesb
Profesor
Prispevkov: 1627
Pridružen: 03 Maj 2001, 01:00
Kraj: Nova Gorica

Odgovor Napisal/-a alesb » 27 Nov 2007, 14:29

Je velika razlika med narejenim modelom, kjer samo vstaviš baterije v komando in natankaš rezervoar in modelom, kjer v narejeno lupino vse sam zmontiraš. Tudi dosti delov je treba še sam narediti. Ne mislit, da je malo dela in nastavljanja. Je pa dosti manj šans, da boš zgrešil že v osnovi.

Uporabniški avatar
Hy2
Profesor
Prispevkov: 1056
Pridružen: 18 Nov 2001, 01:00
Kraj: Krasnja 77
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Hy2 » 27 Nov 2007, 16:49

Antej: na začetku si omenil da je nitro model cenejši...samo če sešteješ stroške goriva za vsako furo :roll: Brat je imel nitro heli...zdej sam še elektro fura ker je tut cenejš.

Pa še neki me zanima. Na slikcah nitro čolnov velikokrat opazim skor neobdelane prope #-o
Pa zakaj ima večina nitro hydro outriggerjev zadi plovke? a zaradi high-lift propov al ker imajo nazaj težišče pomaknjeno?
kolesarjev.info...najbolša stran o vrhunskem kolesarstvu in drugih dobrih zadevah

Uporabniški avatar
vunek
Tekmovalec
Prispevkov: 266
Pridružen: 12 Jun 2002, 01:00

Odgovor Napisal/-a vunek » 27 Nov 2007, 17:25

Gregor !

Ko boš starejši ti bodo razmišljanja drugih tudi bolj sprejemljiva in razumevanje eksplozijskega motorja ter posledičnih dogodkov tudi bolj jasna.

LP Boris

Uporabniški avatar
AnteJ
Freak
Prispevkov: 560
Pridružen: 08 Okt 2007, 07:11

Odgovor Napisal/-a AnteJ » 27 Nov 2007, 20:09

Hy2, če hočem da elektro čoln kam gre, je edina varijanta da naredim kakšen hydro model na 4S Lipo (Hydro 2). SubC ceilc se ne dotaknem več - kolikor denarja sem zapravil za dva paketa 7xSubC pri Delkotu raje ne povem. Na koncu pa se moram še zajebavat z praznjenjem, kekci. Zato da vsakič ko pridem do vode naredim dva kroga po 5-min. 4S Lipo po mojem boljša varjanta ker za tisto ceno dobiš vsaj akumulator, ki si zasluži ime akumulator. Vendar še vedno ostanem pri tistih 2x5 min vožnje.

Za ceno akumulatorjev ki sem jih kupil pri Delkotu, pa bi dobil vsaj 10 L goriva. Kar mislim da bo zadostovalo za kar nekaj časa.

Kakšen poceni BK Regulator + el. motor pa me pride ~ toliko kot tisti Conradov motor, moči pa še vedno ne bo imel niti pol toliko.

Ne vem no, z nitro motorji nimam izkušenj in se bo na koncu izkazalo, da se motim.

Uporabniški avatar
Hy2
Profesor
Prispevkov: 1056
Pridružen: 18 Nov 2001, 01:00
Kraj: Krasnja 77
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Hy2 » 27 Nov 2007, 20:56

no eno je če tekmuješ drugo če hočeš čim več furat
Tekme so 5 min in imaš pač NiMh celice. Zdaj nočem napeljevati da si naredi elektro čoln (čeprov sem zagovornik čstega,tihega in hitrega)
Čoln komplet Hydro 2 z normalno tekmovalno opremo te pride:
BK motor (Hacker,Lehner,Hopf,Kontoronik...)...150-200EUR
Regler BK (Hacker,Jeti,Kontronik,Schulze,Lehner...)...150-300EUR
celice 12x4200 ...cene ne vem je pa okoli 100-150EUR za selektiran in pušnjen komplet
Servo jaz uporabljam najcenej MS-11 ...15EUR(sem uporabljal)

to je top tehnika...zdaj so na pohodu poceni roba made in China.Pomojem lahko prepoloviš stroške. Moraš pa pri elektro pazljivo izbirati komponente in se pozanimati katera stvar deluje (ni nujno da najdražja najbolje)
Glede moči se pa ne strinjam! Hydro 2 model bi lahko spravil do hitrosti 100km/h samo ob manjšem času vožnje
Če se greš pa netekmovalno pa dodaš v isti model do 20 celic (kupiš neke običajne) in imaš model z hitrosto čez 100km/h in atraktivno vožnjo
Celice imaš nekje za 2 leti.
Mogoče te je odvrnilo od elektro modelov ker so bili počasni in niso leteli na njihovi meji stabilnosti...ker to je ko dan in noč

Žal imam od eksplozijskih modelov predstavo da so premalo izkoriščeni vsi elementi na modelu...kar sem videl je šlo hitro kot naši mini modeli.
Gotovo je kdo ki je spadenal nitro model.In to bi rad videl sploh Hydro in Catamarane ki ga žgejo 120-150km/h 30min :o
torej na meji njihovih zmogljivosti.Kje pa so take tekme? Mogoče samo v tujini...in posamzniki v sloveniji ki to ne furajo povsod in na vsakem jezeru.
Pa javi in kaj fotografiraj izdelavo modela! vsakemu ki se bo začel (nitro ali elektro) lahko dobi kako idejo in smernice. Konec koncev elektro hydro modeli izhajajo iz večjih bratov na nitro pogon.

LP
Gregor
kolesarjev.info...najbolša stran o vrhunskem kolesarstvu in drugih dobrih zadevah

Uporabniški avatar
vunek
Tekmovalec
Prispevkov: 266
Pridružen: 12 Jun 2002, 01:00

Odgovor Napisal/-a vunek » 27 Nov 2007, 23:31

Gregor !

Človek ti je jasno povedal kaj hoče in kaj so njegove želje.
Če ne moreš tega razumeni ali ni v skladu s tvojim razmišjanjem, ni
potrebe da nakladaš s svojim PARADAJSANJEM takrat kot to ne spada v koncept (naslov) avtorja in te o tem tudi nobeden ne sprašuje.
Še najmanj pa nas zanima kaj si ti videl ali nisi videl, oz kaj ti veš od 5 let ali več nazaj in kaj se je dogajalo letos.
Če pa želiš razglabljati in pametovati odpreš temo pod hidro mono in seveda po želji.
Lahko pa samo za info nitro scena se krepi, za elekto pa sam veš kako je.
Največkrat na to vplivajo predvsem pristop in odnosi.

LP Boris

Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4024
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a brejker » 12 Mar 2008, 19:44

Če je govora o avtomobilskih motorčkih... Kakšen je princip hlajenja? Imam bratranca ki se ukvarja z avti in če usposobim hlajenje bi bla zadeva kar uporabna :roll: tudi sam imam v planu narest nitro hydrota _vendar zgleda da folk ne zanima tema od avio modelarja :^o
www.okarbon.eu

Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4024
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a brejker » 22 Mar 2008, 12:05

alesb napisal/-a:Reduktorje se največ rabi za podvodne pogone. Pri površinskih pa najraje vidimo višje vrtjaje (20 k +)
Dobil sem OPS motorček (3.5ccm) in se vrti tam okoli 24.000 obratov. 8)
Kakšna je razlika med površinskim in podvodnim pogonom (kakšna slikca? :oops: ) ali pri hydro modelu pride v poštev da bi vozil brez sklopke? Na začetku bi model zalučal v vodo :D kakor delajo pri off shore če se ne motim. Kako se potem model ustavi :o ? ali se samo motor ugasne ko pripelješ dovolj blizu? na koliko vrtljajev naj bi delal v prostem teku motor za na hydrota?
www.okarbon.eu

Odgovori

Vrni se na