Zakaj mi "crkne"?
Moderator: Parky
Zakaj mi "crkne"?
Sem kao ponosen lastnik mosquito sport helita.
Vse dela, sam ko pridem z komando za gas do sredine (kjer bi teoretično moral malo po tem vzleteti) mi v trenutnku motor ugasne. Motor je bul ulaufan na stojalu. Je pa O.S. fx46, gorivo pa cool power (zelene barve).
Vse dela, sam ko pridem z komando za gas do sredine (kjer bi teoretično moral malo po tem vzleteti) mi v trenutnku motor ugasne. Motor je bul ulaufan na stojalu. Je pa O.S. fx46, gorivo pa cool power (zelene barve).
Več možnosti je
1. razštelan motor (nepravilno nastavljeni igli)
2. slabo gorivo (vlaga) - poizkusi z drugim gorivom
3. luknja v dovodu goriva - preglej cevke
4. slaba svečka - zamenjaj
5. preglej spoj med izpuhom in motorjem
6. nadtlak - povratna vezava iz izpuha v rezervoar
V bistvu je lahko, kot vidiš, karkoli. Najprej preveri tesnost vseh cevk, posebno preveri cevko v rezervoarju, potem še enkrat nastavi igle (odpri in potem pripiraj tako dolgo , da bo vredu - najprej zgornjo, nato še prosti tek).
LP
Milan
1. razštelan motor (nepravilno nastavljeni igli)
2. slabo gorivo (vlaga) - poizkusi z drugim gorivom
3. luknja v dovodu goriva - preglej cevke
4. slaba svečka - zamenjaj
5. preglej spoj med izpuhom in motorjem
6. nadtlak - povratna vezava iz izpuha v rezervoar
V bistvu je lahko, kot vidiš, karkoli. Najprej preveri tesnost vseh cevk, posebno preveri cevko v rezervoarju, potem še enkrat nastavi igle (odpri in potem pripiraj tako dolgo , da bo vredu - najprej zgornjo, nato še prosti tek).
LP
Milan
@ Gujzer
Težava je predvsem v temu, da na stojalu ni nobene prave obremenitve na motor oz. je karakteristika malce drugačna.
Poskusi nastavit motor kar na helikoptru. V navodilih zagotovo piše, kakšne so osnovne natavitve (navadno 1,5 do 2 obrata glavne igle in igla za mešanico na sredini ali tudi okoli 2 obrata), in poskusi s tem.
Pri Mosquitu je težava tudi v tem, da je svečka obrnjena proti dol in vprašanje je, kaj se tam z njo dogaja. V mislih imam predvsem ko model stoji, saj se potem na svečki nabere vse, kar je ostalo v cilindru po delovanju.
Kako ti crkne motor? Kakšen je zvok? A crkne kar naenkrat ali slišiš padanje (ali naraščanje) obratov. Je zvok rezek ali ne? Je motor dovolj vroč ali je slučajno že preveč vroč?
V območju lebdenja se karakteristika delovanja načeloma nastavlja predvsem (ob predpostavki, da je glavna igla že do neke mere natavljena) z iglo za mešanico oziroma je to ravno meja, kjer zadevo prevzema glavna igla. Poskusi recimo odpreti glavno iglo (in po potrebi mogoče malce pripreti iglo za mešanico) ali obratno.
Preveri vse, kar piše v predhodnjih postih.
LP, Silvester
Težava je predvsem v temu, da na stojalu ni nobene prave obremenitve na motor oz. je karakteristika malce drugačna.
Poskusi nastavit motor kar na helikoptru. V navodilih zagotovo piše, kakšne so osnovne natavitve (navadno 1,5 do 2 obrata glavne igle in igla za mešanico na sredini ali tudi okoli 2 obrata), in poskusi s tem.
Pri Mosquitu je težava tudi v tem, da je svečka obrnjena proti dol in vprašanje je, kaj se tam z njo dogaja. V mislih imam predvsem ko model stoji, saj se potem na svečki nabere vse, kar je ostalo v cilindru po delovanju.
Kako ti crkne motor? Kakšen je zvok? A crkne kar naenkrat ali slišiš padanje (ali naraščanje) obratov. Je zvok rezek ali ne? Je motor dovolj vroč ali je slučajno že preveč vroč?
V območju lebdenja se karakteristika delovanja načeloma nastavlja predvsem (ob predpostavki, da je glavna igla že do neke mere natavljena) z iglo za mešanico oziroma je to ravno meja, kjer zadevo prevzema glavna igla. Poskusi recimo odpreti glavno iglo (in po potrebi mogoče malce pripreti iglo za mešanico) ali obratno.
Preveri vse, kar piše v predhodnjih postih.
LP, Silvester
Shadow-E
Xplorer
MX22
Xplorer
MX22
Helikopter se enostavno boji odleteti v zrak, ko ti držiš komande v rokahGujzer napisal/-a:Ko crkne, preprosto crkne, nobenega znaka, pojemanja, tako kot da bi dal v trenutku gas na nulo. Nastavljenega mam po navodiih. Ja za svečko vem da je problem če stoji. Sam Men bo laufal tolk časa kolikor bom hotu, ko pa dam gas čez polovico pa crkne. Kar mi pa ni jasno.
Naj poizkusi še kakšen starejši helikopteraš
(mišljeno je bilo kot šala...)
Še enkrat razloži:
Kako je obrnjen motor na stojalu? Na stojalu imaš najbrž drugi set cevk in drug rezervoar, ali ne? A imaš mogoče na heliju ventil za polnjenje, ta namreč zelo rad pušča zrak! Kakšna je temperatura motorja po daljšem delovanju v prostem teku? A uporabljaš ricinus? Imaš speljan nadtlak iz izpušne cevi na rezervoar in kje imaš priključek za nadtlak, biti mora na gornji strani izpuha!
LP
Milan
Kako je obrnjen motor na stojalu? Na stojalu imaš najbrž drugi set cevk in drug rezervoar, ali ne? A imaš mogoče na heliju ventil za polnjenje, ta namreč zelo rad pušča zrak! Kakšna je temperatura motorja po daljšem delovanju v prostem teku? A uporabljaš ricinus? Imaš speljan nadtlak iz izpušne cevi na rezervoar in kje imaš priključek za nadtlak, biti mora na gornji strani izpuha!
LP
Milan
ko je na stojalu je pokonci, v helitu pa je na glavo obrnjen. Na stojalu mam iste cevke, tank in povezave, še s servotam reguliram gas. Vse take napake kot ste povedal sm jih že pred tem pregledu, pa mi ni niti malo jasno zakaj to dela. Sumim da je mogče pitch prevlki in zato mogoče vzame moč motorju.
To s prevelikim pitchem najbrž ni taprava, saj tam kar dobro slišiš pojemanje moči!
Torej, če te prav razumem, se rotor normalno vrti s končnimi obrati?! in ko dodaš še nekaj pitch-a, zadeva crkne???
No ja, v vsakem primeru imamo na voljo dva vzroka:
- preveč goriva v motorju
- premalo goriva v motorju
V obeh primerih na koncu motor crkne, čeprav bi si sam raje želel, da crkne od preveč, kot pa od premalo goriva .
Če je premalo goriva, se motor kmalu začne pregrevati, v letu to navadno zgleda kot izgubljanje moči, pri "talnem ogrevanju" pa navadno dobimo rezek zvok in nenadno ustavitev.
Po mojem mnenju se pri tebi dogaja točno ta primer, saj pri nizkih obratih oziroma obremenitvi prihaja v motor še dovolj goriva, ko pa se vplinjač bolj odpre, pa pride naenkrat v motor premalo goriva. Navadno se to težavo kar enostavno reši s prepihovanjem vplinjača, saj je možno, da se je pri glavni igli zataknila kakšna smet. Druga možna varianta je, da se zaradi podtlaka v cevki, ki dovaja gorivo, le ta "zlepi" skupaj in jasno zapre dovod. Vprašanje je tudi, kako je speljana cevka za nadtlak, koliko se peni gorivo v rezervoarju, ali so v dovodni cevki mehurčki, ...?
Druga možna varianta je preveč goriva v motorju. Opazuj, koliko dima izhaja iz izpuha in koliko "pljuva" motor. Če je zalivanje ekstremno, lahko prav tako pride do trenutne ustavitve, če pa je le majhno, pa se to odraža kot slabo pospeševanje motorja, če recimo na hitro cuknemo z ročico. Navadno če opazimo, da začne motor dušiti, pomaga, če hitro odvzamemo plin. Največja težava je, da se veliko simptomov pojavlja enako pri preredki kot tudi pri prebogati mešanici.
No ja, veliko sreče.
LP, Silvester
Torej, če te prav razumem, se rotor normalno vrti s končnimi obrati?! in ko dodaš še nekaj pitch-a, zadeva crkne???
No ja, v vsakem primeru imamo na voljo dva vzroka:
- preveč goriva v motorju
- premalo goriva v motorju
V obeh primerih na koncu motor crkne, čeprav bi si sam raje želel, da crkne od preveč, kot pa od premalo goriva .
Če je premalo goriva, se motor kmalu začne pregrevati, v letu to navadno zgleda kot izgubljanje moči, pri "talnem ogrevanju" pa navadno dobimo rezek zvok in nenadno ustavitev.
Po mojem mnenju se pri tebi dogaja točno ta primer, saj pri nizkih obratih oziroma obremenitvi prihaja v motor še dovolj goriva, ko pa se vplinjač bolj odpre, pa pride naenkrat v motor premalo goriva. Navadno se to težavo kar enostavno reši s prepihovanjem vplinjača, saj je možno, da se je pri glavni igli zataknila kakšna smet. Druga možna varianta je, da se zaradi podtlaka v cevki, ki dovaja gorivo, le ta "zlepi" skupaj in jasno zapre dovod. Vprašanje je tudi, kako je speljana cevka za nadtlak, koliko se peni gorivo v rezervoarju, ali so v dovodni cevki mehurčki, ...?
Druga možna varianta je preveč goriva v motorju. Opazuj, koliko dima izhaja iz izpuha in koliko "pljuva" motor. Če je zalivanje ekstremno, lahko prav tako pride do trenutne ustavitve, če pa je le majhno, pa se to odraža kot slabo pospeševanje motorja, če recimo na hitro cuknemo z ročico. Navadno če opazimo, da začne motor dušiti, pomaga, če hitro odvzamemo plin. Največja težava je, da se veliko simptomov pojavlja enako pri preredki kot tudi pri prebogati mešanici.
No ja, veliko sreče.
LP, Silvester
Shadow-E
Xplorer
MX22
Xplorer
MX22
E, točno to se meni dogaja, isto na moskitotu, z eno samo izjemo - mašina crkne tudi med letom... čez polovico ga spravim na hitrico, potem prevzame governor.
Na tleh je vse v redu, zvok da pravi, tudi obrati so po zvoku sodeč OK. Ko ga spravim čez polovico, prevzame governor in potem pač dela nekaj časa in crkne.
To se mi je dogajalo na vseh treh mašinah, ki sem jih imel v tem heliju, neodvisno od uporabe governorja, neodvisno od goriva in neodvisno od svečk. Včasih je delal 2, 3 tanke brez problema, pri črtrtem sem ga pa valjda razsul
Mašina je Novarossi C50H z resonanco in vplinjačem z RC iglo + governor GV1, gorivo Morgan 15% heli (zelen), svečke pa vse od originalnih novarossi, pico, rossi...
Kakorkoli, ne znam si več pomagat, zato mi heli že dve leti visi pod stropom za okras...
Če se komu da, da bi skupaj pogledala, kaj je na stvari, bi bil zelo hvaležen.
LP
Jure
Na tleh je vse v redu, zvok da pravi, tudi obrati so po zvoku sodeč OK. Ko ga spravim čez polovico, prevzame governor in potem pač dela nekaj časa in crkne.
To se mi je dogajalo na vseh treh mašinah, ki sem jih imel v tem heliju, neodvisno od uporabe governorja, neodvisno od goriva in neodvisno od svečk. Včasih je delal 2, 3 tanke brez problema, pri črtrtem sem ga pa valjda razsul
Mašina je Novarossi C50H z resonanco in vplinjačem z RC iglo + governor GV1, gorivo Morgan 15% heli (zelen), svečke pa vse od originalnih novarossi, pico, rossi...
Kakorkoli, ne znam si več pomagat, zato mi heli že dve leti visi pod stropom za okras...
Če se komu da, da bi skupaj pogledala, kaj je na stvari, bi bil zelo hvaležen.
LP
Jure
Ko segaš po zvezdah, ne skrbi če katero izmed njih zgrešiš. Morebiti ujameš Luno...
Hm, sicer nimam pojma o RC helikopterjih, samo kolikor se spomnem, ko sem pred časom gledal kako ta mala čuda tehnike delujejo, mi je ostalo v spominu da gre za avtonomni regulator vrtljajev, ki neodvisno od komande "prevzame" nadzor nad pogonom.Ultralajt napisal/-a:Kaj je to "governor"?
{edit} http://www.futabarc.com/faq/faq-gv1.html
Ja, "gadget" v prevodu naprava, priprava.....
Sem našel na zgoraj napisanemu naslovu: http://www.futabarc.com/faq/faq-gv1.html
prav vse kar me je zanimalo!
Hvala MarE69!
Sem našel na zgoraj napisanemu naslovu: http://www.futabarc.com/faq/faq-gv1.html
prav vse kar me je zanimalo!
Hvala MarE69!
Ne, prvi je bil MDS 6.5, ki sem ga zabrisal stran po eni sezoni - zračnost je imel, kjerkoli si pogledal.
Potem sem kupil Magnuma 7.5, ki je tudi delal, razen že omenjenih izpadov.
No, zadj mam že dve leti tega C50H - nimam kaj za rečt, moč je res ogromna, glas je tudi tapravi, a stvar crkne.
Nisem še našel heroja, ki bi se mu ljubilo pogledati to mojo znanost od helikopterja...
Potem sem kupil Magnuma 7.5, ki je tudi delal, razen že omenjenih izpadov.
No, zadj mam že dve leti tega C50H - nimam kaj za rečt, moč je res ogromna, glas je tudi tapravi, a stvar crkne.
Nisem še našel heroja, ki bi se mu ljubilo pogledati to mojo znanost od helikopterja...
Ko segaš po zvezdah, ne skrbi če katero izmed njih zgrešiš. Morebiti ujameš Luno...
Saphir, velja... bom enkrat pritovoril vso to mojo mašinerijo v domžale k punci, pa se bomo potem zmenili...
sicer pa razmišljam, glede na to da je moskito že relativno zastarela mehanika, da bi odmontiral dol tega rossija, ga dal na štant, temeljito pretestiral in zgonil (da vidim če motor dejansko sploh dela) in potem vse skupaj dal v raptorja... po tem, kar sem videl v raznih člankih o raptorju, zgleda stvar bistveno izboljšana glede na moskitota, pa glede na to, da imam že praktično vso opremo doma, sama mehanika niti ni tako velik strošek...
LP
sicer pa razmišljam, glede na to da je moskito že relativno zastarela mehanika, da bi odmontiral dol tega rossija, ga dal na štant, temeljito pretestiral in zgonil (da vidim če motor dejansko sploh dela) in potem vse skupaj dal v raptorja... po tem, kar sem videl v raznih člankih o raptorju, zgleda stvar bistveno izboljšana glede na moskitota, pa glede na to, da imam že praktično vso opremo doma, sama mehanika niti ni tako velik strošek...
LP
Ko segaš po zvezdah, ne skrbi če katero izmed njih zgrešiš. Morebiti ujameš Luno...
@ Boeing
Osebno se niti ne bi trudil s tem rossijem.
Saphir je že nekaj na to temo napisal, in tudi sam ti toplo svetujem, da si nabaviš kakšnega O.S.-a ali YS-a in ne boš razočaran, še posebej če boš šel na kaj novejšega. Moči ogromno, izredno kvalitetno delovanje, precej enostavno za nastavit (oz. tudi če ni v nulo nastavljen, še vedno dela!).
Sicer pa tudi za ostale Mosquito ljubitelje. Tudi sam imam še dan danes letečega Mosquita, a ta že kar nekaj let sameva, saj je zadeva za današnje stanje tehnike že MOČNO ZASTARELA. Veliko boljše kite se da dobiti za izredno malo denarja in praktično VSI bolje letijo.
LP, Silvester
Osebno se niti ne bi trudil s tem rossijem.
Saphir je že nekaj na to temo napisal, in tudi sam ti toplo svetujem, da si nabaviš kakšnega O.S.-a ali YS-a in ne boš razočaran, še posebej če boš šel na kaj novejšega. Moči ogromno, izredno kvalitetno delovanje, precej enostavno za nastavit (oz. tudi če ni v nulo nastavljen, še vedno dela!).
Sicer pa tudi za ostale Mosquito ljubitelje. Tudi sam imam še dan danes letečega Mosquita, a ta že kar nekaj let sameva, saj je zadeva za današnje stanje tehnike že MOČNO ZASTARELA. Veliko boljše kite se da dobiti za izredno malo denarja in praktično VSI bolje letijo.
LP, Silvester
Shadow-E
Xplorer
MX22
Xplorer
MX22