SPLOŠNO - Elektronska stabilizacija (Gyro, FBL, helicommand)

Akrobatski in 3D modeli
Odgovori
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 2936
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Re: SPLOŠNO - Elektronska stabilizacija (Gyro, FBL, helicomm

Odgovor Napisal/-a Mipo » 03 Apr 2012, 17:16

ludwe napisal/-a:Ne dela pa end point.Kraki ne glede na nastavitev v komandi ne potujejo iz ene v drugo skrajno lego,prav tako ne reagira expo na repu.
LP R
End-pointov za rep se ne nastavlja na komandi. Ali pač? Skrajne lege sem vedno nastavljal v meniju gyroskopa. Ali pa sem tole temo slabo prebral in je govora e enem drugem problemu?

ludwe
Freak
Prispevkov: 839
Pridružen: 16 Mar 2008, 14:37
Kraj: CERKNICA

Re: SPLOŠNO - Elektronska stabilizacija (Gyro, FBL, helicomm

Odgovor Napisal/-a ludwe » 03 Apr 2012, 20:25

Ja si tole kar dobro prebral.Še nisem srečal človeka ,ki bi vse znal in vse vedel.Saj veš ko ne ne znaš in nimaš pojma blizu pa nobenga za uprašat je štala .Vse probaš sam da bi delalo :D .V glavnem stvar sva z kolegom zrihtala.Seveda sva v gyru nastavila tudi end pointe tako da zdaj dela tako kot mora(menda)bomo jutr vidli če ne bo iz neba kakšnih kapljic.Je pa bil trik v mixu za normal mode in avcs.Takoj ko sva ga sklopila se je stvarca pustila nastavljat.Skratka hvala vsem ,ki so se potrudili pomagat
Zakaj nimamo nikoli dovolj časa da bi zadevo dobro naredili prvič, vedno pa dovolj časa da jo naredimo še enkrat.

Matey
Razpravljalec
Prispevkov: 162
Pridružen: 19 Mar 2007, 17:17
Kraj: Novo mesto

Re: Razlika med Alignom in "kitajcem"

Odgovor Napisal/-a Matey » 17 Apr 2012, 12:59

Bom kar tukaj vprašal ko je že bilo govora o Gyrotih in repnih servotih...

Tudi sam sem začel pred kratkim z heli sekcijo, in sem si omislil HK 250GT. Sicer nisem začetnik v modelarstvu, sem pa hitro ugotovil od ostalih da 250 velikost ni najboljša za učenje. Pač premamila me je nizka cena, zato sem vseeno naročil vse potrebno za ta heli. Tako kot ste že rekli, to ni heli za sestavljanje ampak za popravljanje napak ki jih imajo HK heliji, seveda med sestavljanjem.
Heli sem že spravil v zrak in se trenutno učim hoveringa in umerjanja helija. Imel sem manjši crash in sicer glavni rotor je udaril ob steno hiše, ampak sem poškodoval samo blejde in to je to. Heli je naslednji dan letel, ker sem imel rezervne blejde.
Res pa je da imam problem, ker nisem pri nabavljanju delov posvečal posebne pozornosti repni elektroniki.
Gyro je tale:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... og%5F.html
Servo je pa mislim da tale tale:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 5F09s.html

Na začetku je bil rep zelo nemiren, nato sem mehaniko repa razstavil in ponovno sestavil da se lažje premika in ponastavil gyro, ampak rep še vedno ni čisto primiru. Je veliko bolj iren kot na začetku, vendar še ni povsem na miru.
Kaj priporočate za repno elektroniko? (imam v mislih tako HK robo kot "evropsko" od firme)

Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Re: SPLOŠNO - Elektronska stabilizacija (Gyro, FBL, helicomm

Odgovor Napisal/-a Brane » 17 Apr 2012, 14:40

Jaz mislim, da se tudi s HK 250 da naučiti lebdenja, pa tudi kaj več, idealen pa ni, je nekako prveč živahen . Hk 450 v2 je cenejši od HK250gt, večji, dokaj odporen na veter in z repnim servotom in gyrotom za skupaj 20$, lahko dosežeš da je rep kot pribit. Vsaj v pogledu mirnosti in stabilnosti repa pri lebdenju, ne bo nič bolje če zapraviš 5 ali 10x več za repno kombinacijo, boljši servoti in gyroti se izkažejo takrat, ko začnemo z agresivnejšimi manevri.
Najbolje da kupiš še en HK450 v2 heli na cikliko daš HXT 900 za rep pa HK GA 250 mini MEMS gyro in HK 922MG repni servo, 30-40 A regler(s HK Blue Series sem jaz izredno zadovoljen) in Turnigy Typhoon 450H 2215H 3550kv motor.
Ta kombinacija meni dela tako perfektno in tako presega vsa pričakovanja, da grem na heli oddelku tega foruma enim že orenk na živce, ker tako hvalim O:)
V začetku sem imel na cikliki servote Turnigy 1800, ki so pa za 450 heli prešibki, čeprav dobro delajo, a pri igračkanju s suvanjem koraka, sem polomil zobnike zadnjega od treh cikličnih servotov, posledica je bil seveda kreš, kjer so šli zobniki na še enem, tako da sem pri približno 200 poletih vse ciklične servote zamenjal z bistveno bolj robustnimi HXT900.
V začetku vgrajeni repni servo HD 3688HB ki je tudi odlično delal, pa mi je crknil pri 242 poletu, kot posledica resetiranja nastavitev gyra, ki je vrgel v osnovno nastavitev. Sicer bi to lahko preprečil, saj je po resetu gyra, začel rahlo nihati rep, vendar takrat še nisem vedel zakaj in sem pač letel naprej, čeprav sem skušal najti vzrok. Torej občasno se splača preveriti nastavitve gyra, ali biti pozoren na spremebo pri obnašanju repa. Je pa zanimivo, da pol cenejši HK 922MG dela enako dobro, trenutno ima 92 poletov.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???

Matey
Razpravljalec
Prispevkov: 162
Pridružen: 19 Mar 2007, 17:17
Kraj: Novo mesto

Re: SPLOŠNO - Elektronska stabilizacija (Gyro, FBL, helicomm

Odgovor Napisal/-a Matey » 19 Apr 2012, 07:39

Sicer imam v planu kupit 450 heli, ampak trenutno bom ostal na 250, samo rad bi malo bolj umiril rep, drugače mi pa že kar dobro gre, za začetnika ki ni nikoli vozil helija (razen fixed pich, 4 kanalni tisti mali heli iz HK-ja).
Pomoje najbolš da kupm ene dva digitalca, pa vidm če bo kej bolš.

Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Re: SPLOŠNO - Elektronska stabilizacija (Gyro, FBL, helicomm

Odgovor Napisal/-a Brane » 19 Apr 2012, 09:57

Ne vem sicer s kako mirnim repom boš zadovoljen. Tudi sam sem imel HK250GT pa je v redu letel, ampak čisto miren pa rep ni bil nikoli, pa tudi odzivnost na komande je čisto nekaj drugega kot pri 450. Pa sem vse iz HK450v2, kjer je rep kot pribit in lepo mehko odziven, zdajal na 250, pa ni bilo dosti razlike.
Pred časom sem malo listal po heli forumu, in sem zasledil da celo na original Trexe 250 dajejo neke upgrade, da rep končno dela kot je treba, boš torej reskiral za upgrade da bo HK 250 (morda) letel kot je treba ali boš za isti denar naštimal še enega novega 450 z opremo, ki itak leti kot je treba.
Tudi sam sem bil nekaj mesecev nazaj čisti heli začetnik, sedaj imam pa že kar nekaj kilometrine in 5 letečih helikopterjev, enega ta malega za po sobi, 2x 450 velikosti enega 550 in enega 600.
550 in 600 imata futaba repno stabilizacijo, eden od 450 Logictech drugi od 450 pa tisto kar sem opisal zgoraj, gyro in servo skupaj za 20$.
Primerjavo imam torej dobro, in verjemi, da tista kombinacija za 20$ odlično opravlja svojo nalogo. Za osnovno letenje povsem enako dobro, kot nekajkrat dražje variante, vse dokler ne začneš orenk mahati z repom. Ampak ne na 250-ki.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???

Uporabniški avatar
sihu
Tekmovalec
Prispevkov: 351
Pridružen: 07 Sep 2011, 10:25
Kraj: Slovenska Bistrica

Re: SPLOŠNO - Elektronska stabilizacija (Gyro, FBL, helicomm

Odgovor Napisal/-a sihu » 19 Apr 2012, 19:39

Jaz, ki se tudi učim letenja s helikopterji, imam pa HK 450 GT, imam vse štiri servote HXT 900 in gyro HK 401 B http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Gyro_.html
in moram povedati, da po 15-tih poletih oz. izpraznjenih baterijah rep stoji kot zalepljen na mestu. Morda včasih malenkost zaniha pri počasnem dvigu od tal, ko pa je vsaj 2cm nad tlemi pa dela v nulo. Ni nobenega nihanja sem in tja ali trzanja, kot so me vsi strašili da bo. Skratka, za osnovno letenje popolnoma zadostna in poceni kombinacija.
Hitec Eclipse 7 Pro, RV-9, Scout, EPP Mustang P-51, Bliss Topmodel CZ, Robbe Charter, CopterX 450

Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Re: SPLOŠNO - Elektronska stabilizacija (Gyro, FBL, helicomm

Odgovor Napisal/-a Brane » 11 Maj 2012, 07:28

Včeraj sem za 450 heli dobil nekoliko daljše 335mm dolge krake in jih sklenil takoj preizkusiti. Vgradil sem jih na Trexa 450 in šel letet. Med poletom sem opazil da heli SPET nekoliko drifta, ker se Logictechov gyro zaradi nekaj tresenja ob zagonu, dokler ne vklopim visokoih vrtljajev in se heli umiri, nekoliko zmede.
Ker mi to ne počne niti najbolj poceni gyro kar jih je na HK 450, sem sklenil preizkusiti ali gre za gyro ali servo.
Vgradil sem torej Assanov GA 250 gyro na t rexa nastavil gyro na pravo frekvenco za Logictechov servo, nastavil revers, end pointe in preizkusil. Nalašč sem pustil heli viseti, da se je ujsal na delnih vrtljajih, nato pa pognal vrtljaje in letel.
Rep kot pribit nobenega driftanja, celo na sunek picha, nobenega sukanja, odzivnost repa podobna kot z Logctechovim gyrom, le zaustavitev po hitri rotaciji-pirueti, kot sem že iz Hk 450 navajen, gumijasta, namesto bi rep obstal, ga vrže krepko nazaj in natančna zaustavitev v želejnem trenutku in položaju, je nemogoča. Torej tu, se veselje s tem gyrom neha, pač cenen gyro.
Bistvo je pa drugje #-o Letel sem za hišo, odletel normalen polet, pristal odnesel heli v delavnico in preden sem na mizi odklopil baterijo, opazil, da se rep ne odziva :o
Odklopim baterijo in jo ponovno priklopim, ponovno brez odziva ](*,) pošlatam repni servo [-( hudo vroč...takoj mi je bilo jasno, da mi je gyro skuril servo.
Upam da je kdo, ki je strokovno podkovan na tem področju, pripravljen napisati kako besedo o razlikah v izhodnem signalu gyrov oz različnih sistemih repnih servotov, saj to da nepravi signal iz gyra skuri repni servo je znano.
Jaz sem sicer prepričan, da sem izbral pravo nastavitev a pri Assanu te nastavitve vseeno kot kaže, niso dobro prilagodili Logictechovim servotom.
Torej, kaj skuri repni servo ??? :-k
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???

Uporabniški avatar
denys
Freak
Prispevkov: 677
Pridružen: 06 Jun 2007, 16:23
Kraj: Koper

Re: SPLOŠNO - Elektronska stabilizacija (Gyro, FBL, helicomm

Odgovor Napisal/-a denys » 11 Maj 2012, 13:00

Torej, kaj skuri repni servo ???
Če je digitalen servo dvomim da je problem v frekvenci. Logitechov servo ima center na 960us, če se ne motim, ostali servoti na 760us ali 1520us. Edino kar pol še preostane, da si mogoče pozabil nastavit limite, ali pa kakšen ležaj nekje na repu, da kaj blokira in je servo delal skozi na maksimumu in je skurilo mosfet.

Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Re: SPLOŠNO - Elektronska stabilizacija (Gyro, FBL, helicomm

Odgovor Napisal/-a Brane » 11 Maj 2012, 20:27

Gyro je bil pravilno nastavljen, štirje rdeči utripi kar je 960/333Hz , prav za logictech servote, kot sem napisal, sem pa tudi end pointe oz limite nastavil.
Sicer bi pa lahko malo preveril temperaturo servota, a je žal nisem, zmeraj se kaj naučiš, čeprav nekaj stane, saj ni prvič da sem kaj skuril.
Bi pa rad vedel, kaj tako obremenjuje repni servo in zakaj je signal iz gyra tako specifičen.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???

Uporabniški avatar
Alex 76
Profesor
Prispevkov: 1189
Pridružen: 27 Okt 2006, 08:14
Kraj: Ljubljana

Re: SPLOŠNO - Elektronska stabilizacija (Gyro, FBL, helicomm

Odgovor Napisal/-a Alex 76 » 12 Maj 2012, 20:43

Brane napisal/-a:...
Bi pa rad vedel, kaj tako obremenjuje repni servo in zakaj je signal iz gyra tako specifičen
...
Nekako sem pričakoval, da se bo odgovora na to vprašanje lotil kdo izmed helikopterske srenje.

Če želimo razumeti, kaj je posebnega pri namenskih repnih sevomehanizmih helikopterjev, si najprej oglejmo običajne servomehanizme in njihov način delovanja

Servomehanizmi se krmilijo s pomočjo signala, ki ga ustvarja krmilnik servomehanizma, običajno pa je to sprejemnik. Signal je vrste PWM, torej modulacija z dolžino signala, njegova dolžina pa določa položaj odklona servomehanizma. Ne glede na to, da to med proizvajalci ni v celoti standardizirana, saj so manjše razlike med njimi, pa je ta približno 1.5 ms za vrednost, ko je servomehanizem v nevtralnem položaju, 2.0 ms, ko je odklonjen v skrajen položaj na eni strni in 1.0 ms, ko je odklonjen v skrajen položaj na drugi. Seveda je možnost s pomočjo komande povečati odklone, to pa še dodatno skrajša ali podaljša dolžino pulza na 0.9 ms oz. 2.1 ms.

Običajni servomehanizmi uporabljajo za krmiljenje elektromotorja v servomehanizmu kar frekvenco vzorčenja naprave, ki ga krmili. Ta je običajno okoli 50 Hz, se pa ta razlikuje med posameznimi izdelovalci. Tako ima na primer Futabin sistem FAST nižjo frekvenco, namenjeno analognim servomehanizmom, 71 Hz, Multiplex-ov M-link pa 48 Hz. Tako velike razlike med proizvajalci so mogoče zaradi preprostega razloga, ker so dejansko servomehanizmi omejeni le z najvišjo frekvenco, ki so jo še sposobne obdelati. Večina servomehanizmov nima nikakršnih težav s frekvencami do 70 Hz, mnogo med njimi jih prenese tudi frekvence okoli 90 Hz, absolutna meja pa je 120 Hz, saj postane interval prekratek, da bi vanj lahko strnili celotno informacijo ter imeli dovolj premora, kar je pri analognih sevomehanizmih minimalno 6 ms. Za lažjo predstavo si poglejmo zgoraj zapisano še v številkah. Hitrost vzorčena 120 Hz pomeni, da je interval dolg 8.33 ms, obvezni premor je dolg 6 ms signal pri absolutnem maksimumu pa je dolg 2.1 ms, tako ostane zgolj 0.23 ms rezerve.

Za krmiljenje hitrosti vrtenja elektromotorja se uporablja sistem, ko v posameznem intervalu nekaj časa napaja elektromotor s polno napetostjo, ki je enaka napetosti servomehanizma, nato pa ji sledi obdobje brez napetosti, čas, ko je elektromotor napajan pa je odvisen od dolžine signala v tistem intervalu. Posledica takšnega načina delovanja in relativno nizke frekvence je slaba odzivnost servomehanizma pri malenkostnih premikih krmil oziroma zaznanega prisilnega odklona servomehanizma.

Pri analognem servomehanizmu pa s povečevanjem hitrosti vzorčenja nastane še ena težava. Glede na to, da se za pogon motorja uporabljana ista, ne enaka, frekvenca vzorčenja, s katero se krmili servomehanizem, postane odzivnejši, se bolje upira sili, ki deluje nanj in ima manjše območje neodzivnosti, vendar na račun večje porabe ter posledično večjega gretja.

Digitalni servomehanizmi se od svojih analognih bratov razlikujejo zgolj po tem, da se za pogon elektromotorja ustvarja ločena frekvenca, ki je običajno tja do 300 Hz. Zaradi tega imajo posebno vezje, ki na podlagi informacij sprejetih od krmilne enote, na primer sprejemnika, ustvarja niz električnih impulzov, ki je neodvisen od frekvence krmiljenja servomehanizma.

Če se sedaj vrnemo na vprašanje zakaj so namenski repni servomehanizmi za helikopterje drugačni od ostalih. Hitrost vzorčenja krmilnega signala za periferno opremo s strani sprejemnika je sicer nizka, vendar zadostna, kadar jo upravlja človek, nastane pa problem, če jo krmili druga elektronika, kot na primer giroskop. Ker so lahko odzivi na spremembe pri giroskopih bistveno hitrejši od odzivov klasičnih servomehanizmov, so proizvajalci začeli z razvojem takšnih, ki so sposobni prenašati višje hitrosti vzorčenja, tudi tja do 333 Hz. Ker je bila želja po še večji odzivnosti še vedno pristna, oziroma bolje rečeno želja proizvajalcev razložiti uporabnikom, da to nujo potrebujejo, so uvedli nov rod servomehanizmov, ki imajo določene krajše čase signala. Pri Futabi je to 760 µs, pri konkurenci pa 960 µs, to pa je pognalo hitrost vzorčena na 560 Hz.

Uporaba digitalnih servomehanizmov z dolžino pulza 1.5 ms na običajni opremi, kot na primer sprejemnikih, ne bo imela negativnih posledic, prav tako pa ne tudi pozitivnih v smislu ultra visokih frekvenc vzorčenja, ki jih tak servomehanizem omogoča, seveda pa ostanejo prednosti in slabosti običajnih digitalnih servomehanizmov.
Uporaba analognega servomehanizma na frekvencah namenjenih digitalnim pa bo kaj hitro privedla do njegovega izdatnega gretja in posledično odpovedi, če pa bodo frekvence izredno visoke, zadeva lahko sploh ne bo delovala. Frekvenca vzorčenja v krmilnem signalu, ki je višja od tiste, ki je zanj predvidena, za digitalni servomehanizem nima posledic v smislu njegovega pregrevanja lahko pa nastanejo težave nedoslednem delovanju servomehanizma.

Digitalnih servomehanizmov, ki za delovanje uporabljajo krajše impulze ni mogoče uporabljati nikjer drugje, razen na napravah, ki tak signal ustvarjajo. Priklop na drugo vrsto signala, zanje nima škodljivih posledic, le delovali ne bodo.

Morda na koncu še poizkus ugotoviti, zakaj je omenjeni servomehanizem odpovedal. Najbolj logična razlaga bi bila, da je le ta pri poizkusu doseči določen položaj, zadel oviro in je daljše obdobje deloval s polno močjo, nebi bilo nemogoče, da se je to zgodilo pri prenašanju. Drug razlog lahko tiči v napajanju, ki bi bilo malenkost previsoko za omenjeni servomehanizem. Če se ne motim, je predvidena napetost za tovrstne servomehanizme zgolj 5.5 V, periferija pa je najverjetneje napajana s 6 V. Lahko pa gre zgolj za splet nesrečnih okoliščin, lahko je giroskop bolje opravljal svojo nalogo in je bil servomehanizem bolj obremenjen,...


LP
Alex

Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Re: SPLOŠNO - Elektronska stabilizacija (Gyro, FBL, helicomm

Odgovor Napisal/-a Brane » 13 Maj 2012, 09:39

Hvala za izčrpno razlago, sicer mi je jasno, da nekdo iz heli srenje ne more odgovorit na tako vprašanje, oni se distancirajo od teh problemov, kupijo gyro-servo repni set za 200+€, ki paše skupaj, zadeva špila 100% -konec zgodbe.
Kaj ga je dejansko skurilo, bo sedaj težko ugotoviti. Moja napaka je bila, da sem na prvem poletu pozabil na kontrolo temperature, še slabše, tudi po poletu je nisem preveril, sedaj seveda obstaja možnost, da končni položaji vseeno niso bili dobro nastavljeni in je pri prenašanju, nekaj časa tiščal v oviro.
Napajanje je bilo isto kot prej, iz ko je z original logictech gyrom, heli naredil cca 40 poletov ( in kdo ve koliko že prej-kupil sem rabljenega).
Sedaj imam na heliju poznan kitajski repni servo in sem opazil, da logictech gyro dela bolj nežno kot GA 250 in sem občutljivost gyra v oddajniku, lahko bistveno bolj privil, pa rep še vedno ne trese, kljub daljši ročici na servu. Rep dela vsaj tako dobro, kot prej z original servom.
No še to, v logictechovem servu, ki je znotraj videti zelo,lepo narejen, motor še dela, vonj pa izdaja, da je nekaj skurjeno, vizuelno bi rekel, da en majhen hudiček na osmih nogah.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???

Uporabniški avatar
capo
Tekmovalec
Prispevkov: 356
Pridružen: 19 Sep 2005, 15:28
Kraj: okolica Domžal

Re: SPLOŠNO - Elektronska stabilizacija (Gyro, FBL, helicomm

Odgovor Napisal/-a capo » 28 Maj 2012, 15:04


marci_boy
Razpravljalec
Prispevkov: 70
Pridružen: 04 Jan 2012, 11:01
Kraj: Vranji Vrh

Re: SPLOŠNO - Elektronska stabilizacija (Gyro, FBL, helicomm

Odgovor Napisal/-a marci_boy » 29 Maj 2012, 10:00

capo napisal/-a:nov bombonček od Aligna :D

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... d5dVxTrygU#!

Če bo šlo to tako naprej sploh ne bo več nobenega čara in adrenalina, če boš lahko vozil kot 4 kanalca. Madonca! =D> :-({|=

Sedaj še samo manjka, da vklopiš spomin in si zapomni par dobrih manevrov, potem pa pred publiko pelješ na playback. :evil:

lp, Marci

Uporabniški avatar
denys
Freak
Prispevkov: 677
Pridružen: 06 Jun 2007, 16:23
Kraj: Koper

Re: SPLOŠNO - Elektronska stabilizacija (Gyro, FBL, helicomm

Odgovor Napisal/-a denys » 29 Maj 2012, 10:53

Sedaj še samo manjka, da vklopiš spomin in si zapomni par dobrih manevrov, potem pa pred publiko pelješ na playback.
Mene se to sploh ne zdi problem. Bi rad videl da to naredijo in da heli izvaja kakšne nadčloveške manevre, za videt kje so fizične meje helikopterja. Mogoče bi bilo dobro kot objektiven test za ugotovljanje kvalitete in sposobnosti različnih helikopterjev, elektronike, itd. Why not?

Uporabniški avatar
jenx1lo
Razpravljalec
Prispevkov: 157
Pridružen: 24 Jan 2010, 11:26
Kraj: Celje

Re: SPLOŠNO - Elektronska stabilizacija (Gyro, FBL, helicomm

Odgovor Napisal/-a jenx1lo » 14 Avg 2012, 12:24

Imam en problem in sicer kupil sem nov gyro mini v-bar ,ki sem ga sedaj zamenjal z 3gx od aligna!
Stvar je ta da mi nikakor ne uspe nastavit swash plate,ko prižgem heli mi swash začne poskakovati! rabim pomoč!!

Uporabniški avatar
pustinek
Razpravljalec
Prispevkov: 65
Pridružen: 18 Maj 2008, 08:28

Re: SPLOŠNO - Elektronska stabilizacija (Gyro, FBL, helicomm

Odgovor Napisal/-a pustinek » 14 Avg 2012, 13:58

http://www.youtube.com/watch?v=4po2c_v3Mp0

Nekaj takega? Se zgodi takoj po startu? Imaš mogoče PRO verzijo?
Drugače pa malo več napiši(Kako imaš vse skupaj povezano,Si že kaj posodabljal,PC nastavljal....)

LP Kristjan

Uporabniški avatar
jenx1lo
Razpravljalec
Prispevkov: 157
Pridružen: 24 Jan 2010, 11:26
Kraj: Celje

Re: SPLOŠNO - Elektronska stabilizacija (Gyro, FBL, helicomm

Odgovor Napisal/-a jenx1lo » 14 Avg 2012, 17:34

Imam pro verzijo,sem jo posodabljal,točno to začne delat kot je na videu!... Bom poizkusil še enkrat naložiti software, če bo kj bolše,ker koliko sem bral na drugih forumih da je lahko tudi sam gyro kriv...!! nimam pojma kaj bi bilo! se bom še malo bolj poglobil v to pa da vidim če bo kaj bolše!!

Uporabniški avatar
pustinek
Razpravljalec
Prispevkov: 65
Pridružen: 18 Maj 2008, 08:28

Re: SPLOŠNO - Elektronska stabilizacija (Gyro, FBL, helicomm

Odgovor Napisal/-a pustinek » 14 Avg 2012, 17:39

Daj prilepi Vbar log da vidimo:
-Priključi vbar na PC in odpri program
-Klikni info zgoraj in Event log
-''Get all data'' in shrani v PDFju in naloži tu

Kateri BEC uporabljaš?

Uporabniški avatar
andrejbu
Tekmovalec
Prispevkov: 376
Pridružen: 30 Sep 2003, 19:45
Kraj: Novo mesto-Otočec

Re: SPLOŠNO - Elektronska stabilizacija (Gyro, FBL, helicomm

Odgovor Napisal/-a andrejbu » 26 Avg 2012, 10:58

Živjo,

Bom kar tule vprašal:

Imam giro GY601 in mi je odpovedal pripadajoči servo Futaba S9251, pa me zanima ali moram sedaj najti točno tak servo, ali je kak drug servo primeren za ta gyro? Poizkusil sem z S9254, pa zadeva ne deluje v redu.

Imam tudi še en gyro GY611 brez servomotorja, ki naj bi poleg pasal servo S9256. Je tudi tu kaka rešitev z drugim sevojem ?

Hvala za odgovore!!

Uporabniški avatar
Roby
Tekmovalec
Prispevkov: 404
Pridružen: 18 Nov 2004, 13:56
Kraj: Poljanska dolina

Re: SPLOŠNO - Elektronska stabilizacija (Gyro, FBL, helicomm

Odgovor Napisal/-a Roby » 26 Avg 2012, 11:05

Polek S9251 in S9256 pase tudi BLS251 (zame najbolsi repni servo na trgu)
˙ʇı ʞɐǝɹq 'ǝʞoɹq ʇ,uıɐ ʇı ɟı

TineK
Razpravljalec
Prispevkov: 70
Pridružen: 07 Jun 2005, 19:19
Kraj: Podbrezje

Re: SPLOŠNO - Elektronska stabilizacija (Gyro, FBL, helicomm

Odgovor Napisal/-a TineK » 26 Avg 2012, 11:18

V "secret menu" se da nastaviti širina pulza, potem bo deloval tudi 9254. Navodila poišči tukaj: http://rc.runryder.com/helicopter/home/

lp jez

Uporabniški avatar
andrejbu
Tekmovalec
Prispevkov: 376
Pridružen: 30 Sep 2003, 19:45
Kraj: Novo mesto-Otočec

Re: SPLOŠNO - Elektronska stabilizacija (Gyro, FBL, helicomm

Odgovor Napisal/-a andrejbu » 26 Avg 2012, 11:49

Hvala obema, bom se pozanimal.

lp.

Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Re: SPLOŠNO - Elektronska stabilizacija (Gyro, FBL, helicomm

Odgovor Napisal/-a Brane » 05 Sep 2012, 11:08

Zelo pogosto se mi pojavlja problem, da mi FBL elektronika po vklopu, preden vzletim, swash plato nagne na polno v levo. Če vzletim, stabilizacija sicer dela, a helikopter leti, kot bi bil rahlo raztriman in sili v levo. Da se zadeva resetira, moram odklopiti baterijo in jo ponovno vklopiti, a se večkrat tudi ponovi.
Med letenjem se to nikoli ne zgodi.
Poizkušal sem že, po vklopu in formiranju gyra, helikoter permikati intenzivno v vse mogoče strani, nato ga postavim na tla in vzletim. V takem primeru, mi zaenkrat še ni prišlo do take napake, a rad bi vedel v čem je problem, povrhu je to mahanje in opletanje s 450 helikopterjem brez problema izvedljivo s 600tko pa je že malo težje.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???

Uporabniški avatar
denys
Freak
Prispevkov: 677
Pridružen: 06 Jun 2007, 16:23
Kraj: Koper

Re: SPLOŠNO - Elektronska stabilizacija (Gyro, FBL, helicomm

Odgovor Napisal/-a denys » 05 Sep 2012, 16:56

Kaj pa imaš za en fbl gyro? Tarot ZYX?

Z BeastX-om ni problemov, je vsaj toliko pameten, da se niti ne inicializira če ga premikaš po vklopu. V vetru sem ga že moral položiti z bokom na tla da je sploh zaštartal, kakor piše v navodilih.

In ja, moraš ga pustiti pri miru da se inicializira, kot vsak žiroskop. Če gre v levo ali je kaj narobe z žirotom, kaj trima na komandi, komanda ne drži točno center(beastx ima za to odpravit funkcijo Stick deadband, poglej na tvojem če je kaj podobnega). Lahko se zgodi, da imaš v throttle hold načinu en klik trima in kadar greš ven iz TH je spet na nuli in gre swash na eno stran, ker žiro zazna kakor da bi držal konstantno komando v levo.

Odgovori

Vrni se na