Century RC - Aerospatiale AS355 1:10
Century RC - Aerospatiale AS355 1:10
Daleč v Braziliji nastaja nekaj povsem novega, kar bo kmalu letelo po slovenskem nebu. Gre pa za povsem scale maketo helikopterja AS355. Povsem scale v smislu, da bo tudi rotor trikraki brez raznih stabilizacijskih bedarij kot je flybar
Mojster, ki mi izdeluje glavčino je Manuel Ramirez, katerega sem spoznal preko Scale RC helis foruma.
Zavoljo nižjih stroškov sem mu poslal:
3x GAUI CNC grip
6x 500mm CF blade (hvala za naročanje Moho)
1x GAUI 550 swash
1x GAUI 550 main rotor shaft
Predelava glave stane približno $800, predvsem zato, ker ima brazilija 70% davka na uvoz. Zaradi tega sem mu poslal dele brez računa kot fizična oseba. Ocenjujeva, da bodo skupni stroški okrog $200 s poštnino.
Od načrtovanega je že naredil glavo in nastavke za gripe, gobo na glavi, ter predelal swash na 120° nastavke, ter dodal še en ball link za t.i. škarje, ki preprečujejo vrtenja dinamičnega swasha. Čaka ga še barvanje krakov, izdelava škarij, balansiranje, trakiranje in pošta
Nekaj slik za domišljijo.
Mojster, ki mi izdeluje glavčino je Manuel Ramirez, katerega sem spoznal preko Scale RC helis foruma.
Zavoljo nižjih stroškov sem mu poslal:
3x GAUI CNC grip
6x 500mm CF blade (hvala za naročanje Moho)
1x GAUI 550 swash
1x GAUI 550 main rotor shaft
Predelava glave stane približno $800, predvsem zato, ker ima brazilija 70% davka na uvoz. Zaradi tega sem mu poslal dele brez računa kot fizična oseba. Ocenjujeva, da bodo skupni stroški okrog $200 s poštnino.
Od načrtovanega je že naredil glavo in nastavke za gripe, gobo na glavi, ter predelal swash na 120° nastavke, ter dodal še en ball link za t.i. škarje, ki preprečujejo vrtenja dinamičnega swasha. Čaka ga še barvanje krakov, izdelava škarij, balansiranje, trakiranje in pošta
Nekaj slik za domišljijo.
Zadnjič spremenil Phoinix, dne 16 Okt 2008, 12:27, skupaj popravljeno 1 krat.
Bomo še vidl če bo projekt za čez zimo. Zaenkrat je plan da bo za zimo tole že v zraku. Predpogoj je le dobavljen jeti in uspešno ojačanje aluminijastih sani.
Haubo še ne bom pokazal, je pa lepa Taka, barvita zasedba bo, da bo izstopala v zraku. Bo pa potrebovala nekaj modifikacij, ker npr. nalepka na mestu kjer mora biti okno ali mrežica vstopnika za zrak enostavno ni v stilu z izdelkom.
Za tem si moram še naredit podvesno kljuko in mehanizem zaklepanja, brez česar bo ta delovni konj kot bik brez jajc
Zelo napreduje zadeva, sploh ker ne delam tega jaz
Še malo napredka:
Haubo še ne bom pokazal, je pa lepa Taka, barvita zasedba bo, da bo izstopala v zraku. Bo pa potrebovala nekaj modifikacij, ker npr. nalepka na mestu kjer mora biti okno ali mrežica vstopnika za zrak enostavno ni v stilu z izdelkom.
Za tem si moram še naredit podvesno kljuko in mehanizem zaklepanja, brez česar bo ta delovni konj kot bik brez jajc
Zelo napreduje zadeva, sploh ker ne delam tega jaz
Še malo napredka:
Manuel obvlada svoj posel. Komaj čakam da sprobam novo glavo na hurricanu. To bo pomojem prava poslastica.
Še nekaj tehnikalij s strani proizvajalca:
Še nekaj tehnikalij s strani proizvajalca:
I just finished your set!.
The hub and shaft are polished and applied a coat of varnish to protect against rust ( the steel shafts).
The rotor head with blade grips will come to you adjusted in "phasing" and balanced. I will send you a CDrom with video of the balance process. You simply change the mainshaft for this one and work in the tracking... thats all you need to fly!.
The pitch curve is the same as for any RC helicopter: -2 / +5,5 / +11 degre. The throtle curve a little bit high: low stick 0% midle stick 75% high stick 100%.
I recommend do not over speed the rotorhead, the best head RPM is 1600 in hovering, higher than that is dangerous and the helicopter become more unstable, I do not trust 100% in the 5 mm spindle shafts with a heavier helicopter like the scale one. Each blade weight 100g, the 600mm T-Rex 600 blades weight 130g and the shaft diameter is 8mm.
Končno sem našel čas za testni let - da nebi bil ravno v zamrzovalni skrinji, bi še kaj odnesel od tega.
http://www.youtube.com/watch?v=4rq33SkNd54
Treba bo še znižati idle in dvigniti delovne obrate, sedaj sta na 1100 in 1560 rpm. Nekaj ga malenkost trese, mogoče bi se spustil v malenkost trackinga, defenitivno pa tak ne sme nositi trupa, ker bo v zraku razpadel.
Občutek? Pojma nimam, čez rokavice sem imel občutek da je slaboten, da potrebuje izredno kolektiva za rahlo dviganje, po drugi strani pa pogledam kolektiv in je malo nad sredino... Bo treba tole testirat na kak toplejši dan ali v praznem hangarju.
Kar lahko rečem je, da ga vsaka sapica zmoti, da se pozna sunek v nagibu pri prehodu v progresivni let in za letenje je potrebno bistveno več dela s ciklikom... izredno mi je to všeč, kot bi letel Jetrangerja
Naj še omenim, da bom moral snovalca glavčine opozoriti na nekaj konkretnih napak. Še dobro da sem se jo lotil razdirat pred testnim letom, drugače bi se med
http://www.youtube.com/watch?v=4rq33SkNd54
Treba bo še znižati idle in dvigniti delovne obrate, sedaj sta na 1100 in 1560 rpm. Nekaj ga malenkost trese, mogoče bi se spustil v malenkost trackinga, defenitivno pa tak ne sme nositi trupa, ker bo v zraku razpadel.
Občutek? Pojma nimam, čez rokavice sem imel občutek da je slaboten, da potrebuje izredno kolektiva za rahlo dviganje, po drugi strani pa pogledam kolektiv in je malo nad sredino... Bo treba tole testirat na kak toplejši dan ali v praznem hangarju.
Kar lahko rečem je, da ga vsaka sapica zmoti, da se pozna sunek v nagibu pri prehodu v progresivni let in za letenje je potrebno bistveno več dela s ciklikom... izredno mi je to všeč, kot bi letel Jetrangerja
Naj še omenim, da bom moral snovalca glavčine opozoriti na nekaj konkretnih napak. Še dobro da sem se jo lotil razdirat pred testnim letom, drugače bi se med
Zadnjič spremenil Phoinix, dne 05 Okt 2009, 09:03, skupaj popravljeno 2 krat.
Edina pomoč je -40% exp. Stabilizacijska elektronika je za p*čke Upam da ga ne usujem do takrat. Glavčina je v spindlu dopuščala premikanje gripa, kar sem rešil z medeninasto podložko. Poleg tega je bil eden od spindlov v premeru četrt milimetra zarezan. Kjerkoli samo na spindlu ne bom tega toleriral. Imel sem tudi težave z navojem spindla v glavčino. Le dva od 6 spindlov sta šla v glavo ne da bi bila zavita navzgor. Potem pa še osnovno šolska napaka, loctitan vijak, ki drži grip na spindle shaft sem odvil z neverjetno lahkoto. O napakah je bil Manuel že obveščen, da se ja ne ponovi
Še vedno sem mnenja da je glavčina super za tako ceno.
Evo video
Še vedno sem mnenja da je glavčina super za tako ceno.
Evo video
Zadnjič spremenil Phoinix, dne 02 Jan 2009, 20:45, skupaj popravljeno 1 krat.