Zbirka sesutih...

Akrobatski in 3D modeli
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Zbirka sesutih...

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Bom prvi. Včeraj sem doživel prvi konkreten crash na tem helikopterju. Kaj naj rečem, boli #-o Ko sem začenjal z letenjem sem si vedno želel, da bi lahko za crash obdolžil tehnične napake in ne napake pilota - treba pazit kaj si želimo...


Letel sem z drugo baterijo, bilo je brezveterje. Planiral sem kak loop, kak valjak, potem pa vrtenje okrog navpične osi kolikor se pač da doterati do perfekcije. Kakorkoli, do zadnje naloge nisem prišel. Pri izvajanju iz loopinga sem slišal frezanje, rotor pa se je vidno upočasnil. Uvedem avtorotacijo, a sem looping izvajal tako daleč, da je vse skupaj potonilo za drevo. Da bi rešil kak del, sem nekje na 10-15m višine ugasnil motor in čakal na hrup.


Slika


Slika



Poškodbe:
- uničen prvi zobnik
- zvit flybar
- polomljen krak
- poškodovan zadnji desni nosilec sani na trupu
- poškodovan desni opornik repa
- počen canopy



Vzrok: Požrlo je prvi zobnik na avtorotacijski enoti, ki je zagotavljal prenos moči na glavni rotor.


Slika



Kaj sem se naučil: Zobnik je od zadnje menjave naletel nekaj več kot 6 ur, 46 ciklov in je že kazal znake obrabe. Če bi malo razmišljal in ga prej zamenjal, se to sigurno nebi zgodilo.
Glede na kratek seznam poškodb lahko spet rečem da je Hurricane zelo trpežna žverca. Zvitost flybara nakazuje, da je res priletel na tla z minimalnimi vrtljaji, sanke in alu struktura pa je absorbirala večino energije trka. Zadnji crosstube je namreč ostal cel.
Uporabniški avatar
Parky
Dr. Modelar
Prispevkov: 3052
Pridružen: 12 Sep 2004, 18:24
Kraj: EU-Slovenia

Odgovor Napisal/-a Parky »

#-o ufff tole ga ja pa kar grdo požrl #-o ... no sej škode ni ravno pretirane ;) od vsakega kreša se kej naučiš! Jest redno pregledujem stvari na svojih brenclnih ...

Lp
Borut
Lp,Borut
IksDe --->Das Hubschrauber Heli Team <---xD :car:
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Pred vsakim letom ga pregledam; vse vitalne dele, zobnike vse zavrtim, na vsake tolko pa še jermen. To pa nič ne pomaga če si govorim "sej tole bo pa še zdržal...". Zdej vem kje je meja :-?
Uporabniški avatar
Parky
Dr. Modelar
Prispevkov: 3052
Pridružen: 12 Sep 2004, 18:24
Kraj: EU-Slovenia

Odgovor Napisal/-a Parky »

No ja sej to je včasih problem ... potem ko spoznaš dodobra svoj heli ti je lažje :)

Lp
Borut
Lp,Borut
IksDe --->Das Hubschrauber Heli Team <---xD :car:
Uporabniški avatar
Saphir
Freak
Prispevkov: 866
Pridružen: 17 Nov 2004, 16:58
Kraj: Domžale
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Saphir »

#-o ...sicer pa... to je del tega hobija tako da....
"Ko sem začenjal z letenjem sem si vedno želel, da bi lahko za crash obdolžil tehnične napake in ne napake pilota..."
Sam se bojim ravno tehničnih napak, zaradi katerih sem največkrat "zabil"--> odpoved komande, repa,... kljub rednim pregledom. Če vsadim zaradi lastne napake vsaj vem, da sem ga "usral"...

Zobnik bi moral držati PRECEJ več kot 50 štartov...slab material?

lp,S
fly it like u stole it
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Nisem zihr. Prvi je zdržal uro in pol, ta zdej 6 ur, ampak sem pri zamenjavi ponovno določal razdaljo med motorskim in tem "drugim" zobnikom. Sem naredil tako kot vsi priporočajo, s tistimi high in low pointi. Bom vidu kaj bo z naslednjim.
NeoTO
Razpravljalec
Prispevkov: 156
Pridružen: 27 Avg 2006, 08:55
Kraj: Ločica ob Savinji

Odgovor Napisal/-a NeoTO »

Saphir napisal/-a: Zobnik bi moral držati PRECEJ več kot 50 štartov...slab material?

lp,S
Kaj pa prevelik razmik med tem zobnikom in zobnikom na motorju? Je bil motor še v redu 'prišraufan'?
Lp,
Matevž
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Motor je tam kjer je bil ves čas. Pozicijo vijakov imam označeno z markerjem, tu je vse ok. Bom malenkost pribljižal zobnik motorja temu zobniku. Malo eksperimentiranja ne škodi, mogoče rata. Sem pa upošteval pri zadnji nastavitvi navodila iz helifreak-ov (finless). Mo vidl je reku slep.
Uporabniški avatar
Parky
Dr. Modelar
Prispevkov: 3052
Pridružen: 12 Sep 2004, 18:24
Kraj: EU-Slovenia

Odgovor Napisal/-a Parky »

Če se ti bo motor preveč segreval to pomeni da imaš preveč na tesno nastavljena zobnika ;) ... preveč na razen pa tudi ni dobro :roll: moraš
ravno prav nastavit :)

Lp
B
Lp,Borut
IksDe --->Das Hubschrauber Heli Team <---xD :car:
NeoTO
Razpravljalec
Prispevkov: 156
Pridružen: 27 Avg 2006, 08:55
Kraj: Ločica ob Savinji

Odgovor Napisal/-a NeoTO »

A ni tako, da je ravno prav, če lahko čez zobnike spustiš tanek papir, ki se ne sme pretrgati, je pa prav lepo zguban kot harmonika?
Lp,
Matevž
Uporabniški avatar
Parky
Dr. Modelar
Prispevkov: 3052
Pridružen: 12 Sep 2004, 18:24
Kraj: EU-Slovenia

Odgovor Napisal/-a Parky »

Ja sej tko je tudi Saphir opisal pri svojem T-600 ;) s tem se pa še bolj prepričaš ;)

Lp
Lp,Borut
IksDe --->Das Hubschrauber Heli Team <---xD :car:
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Motor je bil vedno vroč :D Tudi ko so bili zobniki že obrabljeni... tako da pretesno sigurno ni bil. Testa s papirčkom pa res nisem delal. Si moram pogledat Simonov prispevek o T-rex-u.
Uporabniški avatar
Odisej
Freak
Prispevkov: 506
Pridružen: 06 Jul 2005, 17:00
Kraj: Vrhnika
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Odisej »

No, jaz sem pa prejšnji teden mojega rešil...
Preden sem šele letet, ga za vsak slučaj primem nad glavo in malo poženem, če še vse štima... nekajkrat ga "ruknem" levo-desno, če gyro še dela... in se rep neha vrtet #-o
Vzrok? popustila imbusa na prenosu na rep, zgleda nisem dobro zalepil :oops: To bi se verjetno lahko zelo tragično končalo, če bi bilo v zraku :^o
Uporabniški avatar
Boeing
Freak
Prispevkov: 710
Pridružen: 15 Nov 2004, 15:03
Kraj: Rogaška Slatina

Odgovor Napisal/-a Boeing »

No, jaz sem ga tudi včeraj "posadil".

Vzrok ? Ne, ni bil pilot error... snel se je kugelgelenk na repnem heblu, pa smo šli po svoje :)
Zakaj in kje ne vem čisto točno, ker je večina delov odfrčala na vse strani, imam pa na sumu repni servo (s9254), ker je bil takoj po crashu zelo vroč. Res je malo pihalo in je imel kaj delat, ampak vseeno, to ni to.
Verjetno ga bom poslal na futabo da mi ga zamenjajo in ga imel za gas, na rep bom pa dal jr8900, bojda je špica.

Škode je kar nekaj... klasika - obojni blejdi, glavna in prečna gred, nekaj malega linkov, rep... dodatno pa še jermen (ga je stisnilo in precvikalo, ko se je boom upognil), 85z zobnik in ohišje repnega rotorja, oba stabilizatorja, sani so krepko upognjene a ne zlomljene (ne bom tvegal in bom raje zamenjal, čeprav so še funkcionalne), repni nosilci za servo, alu flybar arm (quickuk #-o)...

Ocenjujem na cca 150€, če bo vse po sreči bo naslednji vikend že turnin' n' burnin' 8)



j
Ko segaš po zvezdah, ne skrbi če katero izmed njih zgrešiš. Morebiti ujameš Luno...
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Sem upal da bo ta tema nekaj časa nedotaknjena. Dobro ti ga je raztrgalo. Kaka slika? :D Črn humor, vem.

Če prav razumem si zgubu repno komando? Si šel v avtorotacijo ali si bil v kakem nemogočem manevru? Moj 9254 se malo segreje ampak nikoli ni vroč. Koliko je pa star tvoj?

Tudi jaz sem imel eno manjšo prigodo, ampak nič konkretnega. Jeti SPIN se mi je izklopil na temperaturni zaščiti. Sem že pisal na JETI da nekaj ne valja... Upam da čim prej zamenjajo. Ne vem kako, ampak pri meni vse preživi, do sedaj sem moral zamenjat le en cross tube sani, eno lopato in včeraj tail boom. Toliko od 4 crashov. Žal že dvakrat Jeti krivec, enkrat pa zobnik...
Uporabniški avatar
Boeing
Freak
Prispevkov: 710
Pridružen: 15 Nov 2004, 15:03
Kraj: Rogaška Slatina

Odgovor Napisal/-a Boeing »

Slika bo, ampak iz delavnice, ne na crime sceni ;)

9254 je star leto in pol... kupljen lani pozimi... sej na rr je polno threadov o tem, kako ti servoti crkujejo na repu, za gas so pa bojda čisto ok. Malo brezveze je, da ti 100€ vreden servo v dveh crashih naredi 300€ škode - enkrat maja sem že počil na isti način, pa modifikacija linka očitno ni bila uspešna... je pa zadaj na repu na nosilcih in direktna karbonska palca 3/5 nazaj...

Ne vem, tole me že rahlo nervira...

Od zdaj naprej en cheap ass digitalc kot obvezna oprema v štartboxu, prmejdun! :)
Ko segaš po zvezdah, ne skrbi če katero izmed njih zgrešiš. Morebiti ujameš Luno...
Uporabniški avatar
Boeing
Freak
Prispevkov: 710
Pridružen: 15 Nov 2004, 15:03
Kraj: Rogaška Slatina

Odgovor Napisal/-a Boeing »

Evo, rešitve...

http://www.rcmarket.org/Futaba-BLS251-B ... 20064.html

3.6kg, 0.06s/60*, brushless motor, dva lagra... samo ceno bojo morali zbiti na manj kot 1/2, pol pa bo...

Zgleda da je s temi 9254 res nekaj narobe, da so pri futabi tako na hitro vrgli ven čisto nov servo...

j
Ko segaš po zvezdah, ne skrbi če katero izmed njih zgrešiš. Morebiti ujameš Luno...
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Greš na brushless? Hehe, samo cena je še tam problemček ja...
Uporabniški avatar
Saphir
Freak
Prispevkov: 866
Pridružen: 17 Nov 2004, 16:58
Kraj: Domžale
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Saphir »

@Boeing: Napisal si da se je snel kugelgelenk...torej ni crknil servo ali pač :praskam:
S 9253 je bil servo kot se šika...nobenih problemov glede na n-uporabikov. In potem pride ven 9254 (zakaj sploh? zaradi tistih 0,02 s? -->bulšit!), ki je polom ,vsaj glede na bad reporte. Futaba je imela probleme, ker je menjala dobavitelja motorjev za servote in mislim, da so do sedaj zamenjali že tri če ne celo štiri #-o . Upam, da je moj eden tistih, ki delajo [-o<

Vsi poznamo GY-601---gyro, ki je bil "pred časom"... ultimate performance, zanesljivost,...in potem dajo ven GY-611. Nič revolucionarnega, dejansko samo "preoblečena" 601-ka. In heliji padajo dol zaradi gyrota, ki crkne. Mislim...no comment! In kaj pomaga, če ga zamenjajo...spet riziko, če odštejem to, da sem prej na kakšnem Vib-u naredil za 300 EUR škode zaradi tega. Tudi Futaba ni več kar je bila... na žalost.

Čimprej poflikaj in nazaj v zrak :wink:

lp,S
fly it like u stole it
Uporabniški avatar
Boeing
Freak
Prispevkov: 710
Pridružen: 15 Nov 2004, 15:03
Kraj: Rogaška Slatina

Odgovor Napisal/-a Boeing »

Kugelgelenk sem videl, da se je snel, ko je bil heli še v zraku. Takoj po crashu pa je bil servo nenormalno vroč.

V vsakem primeru ga bom vzel narazen, da ga pregledam. Zaupanja v ta servo pa definitivno nimam več.
Ko segaš po zvezdah, ne skrbi če katero izmed njih zgrešiš. Morebiti ujameš Luno...
Uporabniški avatar
Boeing
Freak
Prispevkov: 710
Pridružen: 15 Nov 2004, 15:03
Kraj: Rogaška Slatina

Odgovor Napisal/-a Boeing »

Evo, kot rečeno:

Slika

Zanimiv je zobnik, ohišje repnega mehanizma, odlomljene uške na repnem servotu.... na novo oblikovan rep :lol:

Zanimivo, rep je pretrgalo na pol. Ni kaj, fino je počlo... 8)


lp
j
Ko segaš po zvezdah, ne skrbi če katero izmed njih zgrešiš. Morebiti ujameš Luno...
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Uf, dobro ga je raztrgalo. Sanke pa cele? :D
Uporabniški avatar
Saphir
Freak
Prispevkov: 866
Pridružen: 17 Nov 2004, 16:58
Kraj: Domžale
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Saphir »

Pa kaj si to vertikalno na boom fsekal? Ror je tak, da bi ga dal kar na steno "za okras"... Sicer je pa velikokrat tako, da ni tako hudo kot izgleda... čimprej nazaj v zrak.

lp,S
fly it like u stole it
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Uporabljaš step down voltaže za 9254 repni servo? Omenjal si da se greje, zato sprašujem.
Uporabniški avatar
Boeing
Freak
Prispevkov: 710
Pridružen: 15 Nov 2004, 15:03
Kraj: Rogaška Slatina

Odgovor Napisal/-a Boeing »

Bil na morju, zato pozen odgovor :)

Ja, pribil sem ga z repom pri letu nazaj. Ravno sem bil v zavoju cca 3m nad tlemi, pa sem zgubil komando smeri, pa je usekalo še preden sem dobro skapiral, za kaj gre :)
Moral bi (oz. lahko bi) ga ustavit in z avtorotacijo probat kej nardit, pa še nisem tako daleč, da bi obvladal nose-in in avtorotacije. Jebiga, druge smrti nima :)


Ne uporabljam nobenega step-downa, ker imam 4 celični paket. Če bi šel na 6V, bi vzel opcijo 2s lipo + arizona regulator, ker ima 6V za servote in 5V posebej za gyro + rep.


lp
j
Ko segaš po zvezdah, ne skrbi če katero izmed njih zgrešiš. Morebiti ujameš Luno...
Odgovori

Vrni se na Elektro helikopterji