Align T-REX 450

Akrobatski in 3D modeli
Odgovori
Uporabniški avatar
Saphir
Freak
Prispevkov: 866
Pridružen: 17 Nov 2004, 16:58
Kraj: Domžale
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Saphir » 31 Jan 2008, 17:56

@Yamatuma: V mojem primeru znaša razdalja 12mm, sicer pa kot je Ajnstajn rekel, vse povezave pravokotne oz paralelne.
O HeliCommand-u nisem zasledil nič, verjetno deluje BP. Vprašljivo je le če je smiselna montaža na tako majhen model. Za začetek uporabi križ na modelu pa bo šlo. Trening s simulatorjem je zlata vreden.

lp,S
fly it like u stole it

Uporabniški avatar
yamatuma
Freak
Prispevkov: 517
Pridružen: 29 Jan 2008, 09:09
Kraj: Zgornja Kungota

vadba na simulatorjih

Odgovor Napisal/-a yamatuma » 01 Feb 2008, 08:27

Kot vidim, zelo priporočate vadbo na simulatorju. Tudi sam sem že nekaj poizkušal, nabavil sem si usb vmesnik, tu pa je nastal še en problem, ki se mu reče prepočasen računalnik in preslaba grafika. Ker moj PC ni ravno zadnji hit, mi od simulatorjev dela samo FMS, ki pa je (vsaj po mojem opažanju) bolj igrica kot pa resničen simulator. Kot kaže, bom moral še računalnik zamenjati, da bom lahko letel na RealFlightu, Reflexu ali pa na Aeroflyju.
Za ajnstajna: Finless priporoča razdaljo končnika na ročici 13 mm, kar pa v mojem primeru ni bilo paralelno na rotorsko os, prav tako to ni bilo, ko sem prestavil na drugo luknjo (zadeva je bila neparalelna v drugo smer), to je očitno spet en približek, zato sem pač hotel izvedeti, kako imate zadevo rešeno vi. Še vedno mislim, da stari pregovor še kako drži:več glav več ve. Mogoče pa hočem heli narediti preveč natančno...
Opažam tudi, da niste preveč naklonjeni HelliCommandu, oziroma, da še zadeve niste preizkusili, zato je zaenkrat verjetno tudi sam ne bom vgradil. Kako pa je kaj s tem križem, ali je to samo pripomoček pri morebitnem pristajanju pod "čudnimi" koti, ali pa še to tudi heli malo stabilizira (ker je pač dodatna teža spodaj). Pri štartu se najbolj bojim driftanja, takšne težave sem na začetku imel tudi s koaksialcem, samo tam je to zelo počasi, zato je tudi dovolj kakšna dva metra, da ga pravilno natrimaš. Tu pa je zadeva bolj odzivna, bolj hitra...
Veseli me, da ste se odzvali na moja "začetniška" vprašanja, zato se še vnaprej "priporočam" za kakšne pametne napotke.

Uporabniški avatar
ajnstajn
Freak
Prispevkov: 577
Pridružen: 13 Avg 2006, 09:58
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a ajnstajn » 01 Feb 2008, 13:25

Vsi heliji niso 100% enaki, zato ne moreš jemati vsega kar finless pove za sveto resnico. Ravno iz tega razloga sem jaz poleg njegovih videov uporabljal tudi internet in tale forum med drugim.
Mogoče pa hočem heli narediti preveč natančno...
Been there, done that :oops: do neke mere je še vredu, preveč kompliciranja pa ne pripelje nikamor, razen k zakasnitvi prvega poleta.


Križ je pri prvih poletih dobrodošel, zato ker kot začetnik težko umiriš heli, kar je pomembno za varen pristanek. Kaj bolj stabilen pa mislim, da heli zaradi križa ni. Jaz sicer nikoli nisem uporabil križa, čeprav sem ga imel pripravljenega, sem pa se zato pri prvem pristanku kar malo namatral, da ni šel na bok :lol:

Uporabniški avatar
yamatuma
Freak
Prispevkov: 517
Pridružen: 29 Jan 2008, 09:09
Kraj: Zgornja Kungota

simulatorji

Odgovor Napisal/-a yamatuma » 11 Feb 2008, 10:06

Pozdravljeni !

V tem času ko se nisem javljal sem si nabavil simulatorja XTR Reflex in Aerofly, pa seveda rame in grafiko za računalnik. Pridno vadim, tu pa me postaja malo strah. T-Rex je v obeh simulatorjih zelo "divji". Če letim naprimer z "velikim" raptorjem pa zadeva še kar gre. Malo sem to "podivjanost" umilil z zmanjšanjem hitrosti simulacije in pa z exponentional funkcijo na komandah (počasnejši odziv ročic), pa vseeno. Če je zadeva takšna tudi v resnici, potem ne vem.....

Vaši komentarji, nujno.........!
Priponke
afpro-T-Rex-450X-winzeln-mala.jpg
afpro-T-Rex-450X-winzeln-mala.jpg (70.39 KiB) Pogledano 2141 krat

Uporabniški avatar
Parky
Dr. Modelar
Prispevkov: 3052
Pridružen: 12 Sep 2004, 18:24
Kraj: EU-Slovenia

Odgovor Napisal/-a Parky » 11 Feb 2008, 10:17

Zmanjšaj si kote pitcha in ciklika, poglej hitrosti servomotorjev.Lahko pa tudi zmanjšaš head speed da bo manj divji ...
Lp,Borut
IksDe --->Das Hubschrauber Heli Team <---xD :car:

NeoTO
Razpravljalec
Prispevkov: 156
Pridružen: 27 Avg 2006, 08:55
Kraj: Ločica ob Savinji

Odgovor Napisal/-a NeoTO » 11 Mar 2008, 07:15

Prosil bi za en namig. Kje se dobi silikonski sprej, s katerim bi prešprical jermen (ali boom?)?

Namreč predvidevam, da imam probleme z motnjami. Sprejemnik je SPCM (failsafe je na hold). Ko sem šel peš s helijem v rokah, sem se naveličal sprehoda (>200m) in je delalo vse BP. Ko sem dal glavne elise dol in ga držal v rokah tudi, ko pa sem poletel z njim 2 m stran od mene (višina kakšen meter), mi je začel poskakovati, kot to dela regler, ko so baterije prazne (izklaplja in vklaplja na hitro). Preverim baterije > baterije na 11.8 V. Sledil je zasilen pristanek na njivi.
Lp,
Matevž

Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4000
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix » 11 Mar 2008, 07:22

@yamatuma: nič ni tako nujno, da nebi moglo počakati kak dan... :D

V simulatorju je ta t-rex precej preveč divji kot je dejansko. Leti kaj drugega, ni treba da se učiš v simulatorju prav ta model. Vsi helikopterji letijo na praktično enake principe. Bo pa malo večji izziv če je model malo bolj živ. Naj ti bo tak model za finalno za preverjanje znanja :D


@NeoTO: Si preveril da ti ne preskakuje sam jermen? Če ti preskoči kak zobnik bo trznil cel model, ker je repni in glavni prenos eno. Imaš na regler->sprejemnik kablu kak feritni obroček? Imaš pogonski del elektronike dovolj ločen od sprejemniškega?

NeoTO
Razpravljalec
Prispevkov: 156
Pridružen: 27 Avg 2006, 08:55
Kraj: Ločica ob Savinji

Odgovor Napisal/-a NeoTO » 11 Mar 2008, 08:48

Heli v rokah dela BP, poskakoval pa je po višini... Jermen sem pregledal in je OK.
Feritnih obročkov nimam, lahko poskusim. BEC pa je že v reglerju in imam zato vse vezano na eno baterijo.
Lp,
Matevž

Uporabniški avatar
duki
Začetnik
Prispevkov: 18
Pridružen: 06 Okt 2006, 11:45
Kraj: Ljubljana

Motnje

Odgovor Napisal/-a duki » 11 Mar 2008, 08:57

Po lastnih izkušnjah in predvsem po zaslugi drugih motnje delata regler in motor. Motnje izginejo na 2.4 ghz (žal) ali pa če ločiš napajanje - posebna baterija. Nekje na forumu je menda cel traktat na temo filtrov in drugega testiranja.

Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4000
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix » 11 Mar 2008, 09:04

NeoTO napisal/-a:Heli v rokah dela BP, poskakoval pa je po višini... Jermen sem pregledal in je OK.
Feritnih obročkov nimam, lahko poskusim. BEC pa je že v reglerju in imam zato vse vezano na eno baterijo.
Tole se pa sliši kot moje težave na nekdanjem Shogunu. Kateri regler uporabljaš? Jaz sem menjal regler, dodal feritni obroček in povečal razdaljo med sprejemnikom in reglerjem, da je končno deloval kot bi moral. Lahko da bi že s prejšnjim reglerjem, ampak sem raje delal na varni strani.

Uporabniški avatar
duki
Začetnik
Prispevkov: 18
Pridružen: 06 Okt 2006, 11:45
Kraj: Ljubljana

Motnje

Odgovor Napisal/-a duki » 11 Mar 2008, 10:36

Sedaj kurim kar Alignovega, ki je prišel zraven helja SE. Vmes sem imel pa srečo, da mi je crknila Futaba 7 in sem kupil Spectruma na 2.4. In motenj ni. Nas je bilo pa več na šolanju pri Semetu in praktično vsi smo imeli motnje.

NeoTO
Razpravljalec
Prispevkov: 156
Pridružen: 27 Avg 2006, 08:55
Kraj: Ločica ob Savinji

Odgovor Napisal/-a NeoTO » 11 Mar 2008, 10:53

Phoinix napisal/-a:
NeoTO napisal/-a:Heli v rokah dela BP, poskakoval pa je po višini... Jermen sem pregledal in je OK.
Feritnih obročkov nimam, lahko poskusim. BEC pa je že v reglerju in imam zato vse vezano na eno baterijo.
Tole se pa sliši kot moje težave na nekdanjem Shogunu. Kateri regler uporabljaš? Jaz sem menjal regler, dodal feritni obroček in povečal razdaljo med sprejemnikom in reglerjem, da je končno deloval kot bi moral. Lahko da bi že s prejšnjim reglerjem, ampak sem raje delal na varni strani.
Regler je originalni Align-ov za XL (mislim da 25A). Regler je spredaj bočno ob motorju, sprejemnik pa spodaj na zadnjem koncu, tako da bolj narazen skoraj ne moreta biti. Pa motnje se pojavljajo samo pri nas zunaj, ko je helikopter nekaj metrov stran od mene. Če ga držim v rokah, ga lahko brez problemov teram s polnim gasom in ne bo nič trzal...
Je pa danes dal kolega dobro idejo... Kupujem tudi enega jadralca z elektro pogonom in bom kupil nov regler za helija, tega Align-a pa za jadralca uporabil. Kateri regler bi mi svetovali za T-Rexa?

Ampak še vedno, kateri silikonski sprej uporabit?

@duki, mene bi tudi Seme za 2.4GHz prepričal, če ne bi bil kupil novega Graupnerja MX-16s za T-rexa (dobro leto nazaj).
Lp,
Matevž

Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4000
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix » 11 Mar 2008, 11:04

Sprejemnik blizu motorja. Hmm, tu se zna zatikati. V splošnem se svetuje da sprejemnik proč od pogonske elektronike v kateri je tudi motor, ampak ne bom trdil da je to to.

Jaz uporabljam Jeti SPIN 33, večina je na Alignovih reglerjih, nekaj najbolj zagretih pa uporablja kontronik Jazz. Katerega točno pa bodo povedali sami.

Uporabniški avatar
Parky
Dr. Modelar
Prispevkov: 3052
Pridružen: 12 Sep 2004, 18:24
Kraj: EU-Slovenia

Odgovor Napisal/-a Parky » 11 Mar 2008, 12:53

Oj, mene pa zanima kje bi se dalo dobiti trdnejše damperje za glavo T-Rexa za extremno 3D letenje? Mogoče kdo ve kje se jih da dobiti v SLO?

Tele ''stock'' so res mehki, potem pa imam probleme z ''woobloom'' :lol:
Lp,Borut
IksDe --->Das Hubschrauber Heli Team <---xD :car:

Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4000
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix » 11 Mar 2008, 13:54

Bolj podložiš vijaka na vsaki strani feathering shafta pa zategneš gumici v limite.

Uporabniški avatar
duki
Začetnik
Prispevkov: 18
Pridružen: 06 Okt 2006, 11:45
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a duki » 11 Mar 2008, 14:49

Glede reglerja težko ti dobro svetujem. Pr kurah sem od letalcev slišal, da so imeli težave tudi na letalih, kjer pa zadeva ni tako kritična. In potem so eni hvalili Welgard. Jaz bi vseeno za test najprej ločil napajanje za sprejemnik od reglerja. Ob tem ne pozabi prekiniti plusa na povezavi med reglerjem in sprejemnikom (srednja žila). Seme je lani menjal vse živo od motorčka do reglerja, pa se je obnesla samo finta z ločenim napajanjem.

Uporabniški avatar
ajnstajn
Freak
Prispevkov: 577
Pridružen: 13 Avg 2006, 09:58
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a ajnstajn » 15 Mar 2008, 15:18

No pa se je neizogibno zgodilo :) enkrat se je moglo. Pravzaprav je bilo kar dramatično. Ravno pridem iz zavoja s konkretno hitrostjo in malo preveč naklona navzdol in še preden sem uspel odreagirati...no ja, saj veste kaj. Najprej je kabino zmlelo na tisoč koščkov, polomilo ene par stvari na glavi in tako naprej. Sanke sem našel pet cm pod zemljo. Največjo porcijo poškodb je dobila glava. Polovica flybar cagea je odletela neznano kam in se verjetno še vedno nahaja v krtini, družbo ji pa dela še nekaj malih koščkov kabine (za to se krtinčanom opravičujem, ampak koščkov je bilo zelo veliko in večina jih ni bila večja od petih mm). Baterijo sem našel dva metra stran z eno konkretno luknjo v sebi. Bojim se, da ni več uporabna. Glede na to, kako slabo je na začetku zgledalo, sem presenečen, da so jo glavni in repni rotorji, cel repni del, boom, podporniki booma in paddli odnesli brez praske, le z malo zemlje. Poleg tega je preživela tudi vsa elektronika, zobniki in ohišje.

Še celotni seznam poškodovanih delov:
-sanke
-zadnji fin
-kabina
-desno držalo kabine
-glavna os
-mixer arms
-washout arms
-flybar cage
-flybar
-seesaw
-feathering shaft
-rotorholderji
-1 rotor
-lipo(?)

Mater je dolg, pa ziher sem še kake ležaje pozabil #-o :lol: Za vse tole, brez lipota in tiste dele, ki so lahko, aluminijaste, naštejem nekako 160€. Naj mi kdo prosim pove, da sem se zakalukiral #-o

Še najbolj žal mi je lipota, ki je dal skozi komaj 13 ciklov. Najbolj pa me jezi dejstvo, da bom na dele, po vsej verjtnosti, čakal ohoho cajta #-o
Priponke
IMG_6770.JPG
IMG_6770.JPG (68.62 KiB) Pogledano 1866 krat
IMG_6773.JPG
IMG_6773.JPG (93.91 KiB) Pogledano 1866 krat
IMG_6758.JPG
IMG_6758.JPG (112.04 KiB) Pogledano 1868 krat

Uporabniški avatar
Parky
Dr. Modelar
Prispevkov: 3052
Pridružen: 12 Sep 2004, 18:24
Kraj: EU-Slovenia

Odgovor Napisal/-a Parky » 15 Mar 2008, 16:45

Dobr si ga skrešeru, nimaš kaj še nobeden ni gor ostal :lol:
Sej potem kupiš aluminaste dele, da ti naslednje kreše preživijo, ponavadi grejo zobniki in osi ;)

Če imaš doma mastercard ti lahko svetujem eno trgovino za T-Rexe piši mi na ZS ;)

Lp
Lp,Borut
IksDe --->Das Hubschrauber Heli Team <---xD :car:

Uporabniški avatar
ajnstajn
Freak
Prispevkov: 577
Pridružen: 13 Avg 2006, 09:58
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a ajnstajn » 15 Mar 2008, 17:18

Aja sej res, to sem mislu uprašat. Če imaš alu dele na glavi se ob krešu ne zlomijo ali zvijejo ampak zlomijo linke namesto tega? Vedno bolj spoznavam, da bi blo bolš, če bi že takoj na začetku kupil SEja :lol: Pa še nekaj, nikakor mi ne rata dobiti rotorholderjev dol iz feathering shafta. Če hočem tisti vijak odšravfati se zraven vrti cel feathering shaft.

Uporabniški avatar
Parky
Dr. Modelar
Prispevkov: 3052
Pridružen: 12 Sep 2004, 18:24
Kraj: EU-Slovenia

Odgovor Napisal/-a Parky » 15 Mar 2008, 17:26

Probaj nekako prijeti, če se da... drugače pa če sta oba vijaka jih istočasno odtegneš. Se ti je pa res nekako narodno tam zlomilo #-o
Lp,Borut
IksDe --->Das Hubschrauber Heli Team <---xD :car:

Uporabniški avatar
Saphir
Freak
Prispevkov: 866
Pridružen: 17 Nov 2004, 16:58
Kraj: Domžale
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Saphir » 15 Mar 2008, 19:43

#-o -->To pač spada zraven...sicer je pa tudi moj 450 SE v drugačnem "agregatnem" stanju in čaka na servis.
Kabina gre vedno v prafaktorje in si bom verjetno omislil GFK, ki stane malo več kot navadna ABS "kahla".

Če se boš odločil za nakup delov čez mejo svetujem Real Raptors iz UK. Večino delov naročam pri njih. Fantje so zares prijazni in se maksimalno potrudijo, da ustrežejo kupcu, za razliko od nekaterih drugih trgovin (Midland, ...).

Kar se tiče ALu delov bo držalo kar je rekel Parky, v večini primerov ostanejo kovinski deli nepoškodovani.

Čimprej popravi :wink:

lp,Simon

P.S.: Če potrebuješ rotorje ti lahko ugodno prodam par CFK SAB-ov 305mm. Več na ZS
fly it like u stole it

Uporabniški avatar
ajnstajn
Freak
Prispevkov: 577
Pridružen: 13 Avg 2006, 09:58
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a ajnstajn » 16 Mar 2008, 11:27

Eno vprašanje. Ali je dolžina flybara pogojena z dolžino rotorjev? Kolikor gledam sta na voljo 220mm in 190mm.

Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4000
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix » 16 Mar 2008, 11:42

Flybar nima veze z dolžino krakov. Vezo ima le pri karakteristikah krmarljivosti in stabilnosti. Večinoma v trgovinah najdeš 220 mm, na 190 še nisem naletel.


Zakonitost je v grobem taka:

Daljši flybar = hitrejša odzivnost, ob enem bolj stabilen v lebdenju
Težje lopatice flybara (ali uteži) = počasnejša odzivnost
Večja površina lopatice flybara = hitrejša odzivnost


Iz tega je kar logično zakaj se 190 mm flybar bolj ko ne opušča.

Uporabniški avatar
Roby
Tekmovalec
Prispevkov: 406
Pridružen: 18 Nov 2004, 13:56
Kraj: Poljanska dolina

Odgovor Napisal/-a Roby » 16 Mar 2008, 12:56

Phoinix

Sama dolzina flybara nima bistvenega upliva na hitrejso odzivnost ubisvu prav nasprotno, zelo pa upliva na stabilnost v letenju naravnost in preciznost. Posledicno moras povecati povrsino pedlov ce zelis ohraniti odzivnost.
Ce zelis resnicno odziven helikopter moras zrtvovati stabilnost in obratno. to pa lahko dosezes le tako da zmansas upliv flybara in povecas direktni vpliv servomotorjev na halterje. Seveda bi najbol odziven helikopter dobil tako da odstranis flybar vendar je potem helikopter skoraj neobvladljiv v letenju http://www.runryder.com/helicopter/t398376p1/
Ce z belmixerji zmansas upliv flybara pa tako dalsi flybar nima pomena ker ga tako razbremenis in zmansas njegov upliv, v tem primeru pa potrebujemo seveda tudi mocnejse MG servomotorje za cyklic

Do tega zakljucka sem prisel sam v preksi ker sem svojo 90-tko stimal za 3D letenje!!!

Lp, Robert.

Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4000
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix » 16 Mar 2008, 14:08

Roby napisal/-a: Sama dolzina flybara nima bistvenega upliva na hitrejso odzivnost ubisvu prav nasprotno, zelo pa upliva na stabilnost v letenju naravnost in preciznost. Posledicno moras povecati povrsino pedlov ce zelis ohraniti odzivnost.
Ce zelis resnicno odziven helikopter moras zrtvovati stabilnost in obratno. to pa lahko dosezes le tako da zmansas upliv flybara in povecas direktni vpliv servomotorjev na halterje. Seveda bi najbol odziven helikopter dobil tako da odstranis flybar vendar je potem helikopter skoraj neobvladljiv v letenju http://www.runryder.com/helicopter/t398376p1/
Ce z belmixerji zmansas upliv flybara pa tako dalsi flybar nima pomena ker ga tako razbremenis in zmansas njegov upliv, v tem primeru pa potrebujemo seveda tudi mocnejse MG servomotorje za cyklic
Da nekoliko pojasnim moje stavke, mogoče se razvije še kaka konkretna debata iz tega.

Modelarski koncept krmiljenja preko flybara temelji na flybaru samem. Skratka, mi krmilimo flybar, ki naprej dopušča krmiljenje nastavnega kota krakov oz. ciklične komande.

Z daljšanjem ali krajšanjem flybara dosežemo le povečanje ali zmanjšanje ročice krmiljenja. Če bo ročica različna, aerodinamična sila na to ročico pa enaka, iz tega dobimo da bo pri krajši ročici manjši moment kot pri daljši.

M = J*alfa = m2*r*alfa

M/(m2*r) = alfa

Zgoraj navedna enačba momenta izražena z vztrajnostnim momentom točkastega telesa je testament temu. "Alfa" je kotni pospešek in odvisen od mase in radija težišča te mase (če prevedemo geometrijsko telo v eno maso središče na določenem radiju).

Torej bo veljalo, da z večanjem mase in radija zmanjšamo kotni pospešek, z manjšanjem radija pa povečujemo. Tako naj bi skrajšan flybar krmilnega sistema povečal "živčnost" pri krmiljenju.

S tem ko v krmiljenje dodamo aerodinamično silo je moment oz. odnosno alfa, precej odvisna od lastnosti lopatice, oz paddla. Večja kot bo aerodinamična sila, večja bo alfa in s tem odzivnost v krmiljenju.

Če odstranimo flybar ni več nobene mehanske stabilizacije. Tak sistem krmiljenja ne moremo primerjati s flybar sistemom, ker deluje na popolnoma drugačni zasnovi. Krmiljenje preko nihanje plošče gre direktno na krake neglede na gibanje helikopterja.

Upam da nisem kje kiksnu preveč.

Odgovori

Vrni se na