F5J FAI model za 2014
F5J FAI model za 2014
Ker še nimam imena za model, sem preprosto poimenoval temo model za leto 2014. Ko si ga izmislim pa spremenim ime teme.
Krilo je grajeno z vakum tehniko. Sredica za krilo je EPS150. Profil na krilu je NH785. Takšno krilo že ima zgrajeno reaktivec in ker bi naj vrhunsko letelo sma se z Samotom odločla za izgradnjo istega modela.
Razpon krila je 4m, dolžina trupa je od vsakega posameznika odvisna. Moj trup je dolžine 185cm. Sprednji trup je grajen iz stekla in kevlarskega štumfa. Vse skupaj je dano na pozitiv in povito z selotejpom. Zadnja palica je iz enosmernega karbona in karbonskega štumfa. Prav tako delano na pozitivu in povito z selotejpom. Preden sem pa povil z selotejpom pa sem ovil v papirnate servete in dal za 10min v vakum da je popilo odvečno smolo.
Smer in višina sta iz karbonske mate. Mata je bila zelo namočena z smolo in nato prev tako z serveti popivnana odvečna smola. Z tem načinom gradnje sem dobil zelo lahek trup saj KPL trup tehta pod 200g (brez opreme seveda).
Ramenjača za krila je narejena zelo preprosto in sicer iz 10mm karbonske letvice...sredica za ramenjačo je kar stiropor, ki je bil izrezan iz krila. Vse skupaj pa je zavito v 50g steklo in povito z karbonskim rovingom TEX200 in še na mokro zvakumirano nazaj v krilo. Kjer pride bajonet v krila in na sredini centroplana pa je namesto stiropora pokonci rezana lahka balza. Na uškah je samo 50cm ramenjače ostali del do konca krila pa 125g karbonski enosmerc. Celotno krilo je zvakumirano z 50g steklenko in ojačano na potrebnih mestih. Teža centroplana je tako 377g, vsaka uška pa tehta 172g.
Krilo je grajeno z vakum tehniko. Sredica za krilo je EPS150. Profil na krilu je NH785. Takšno krilo že ima zgrajeno reaktivec in ker bi naj vrhunsko letelo sma se z Samotom odločla za izgradnjo istega modela.
Razpon krila je 4m, dolžina trupa je od vsakega posameznika odvisna. Moj trup je dolžine 185cm. Sprednji trup je grajen iz stekla in kevlarskega štumfa. Vse skupaj je dano na pozitiv in povito z selotejpom. Zadnja palica je iz enosmernega karbona in karbonskega štumfa. Prav tako delano na pozitivu in povito z selotejpom. Preden sem pa povil z selotejpom pa sem ovil v papirnate servete in dal za 10min v vakum da je popilo odvečno smolo.
Smer in višina sta iz karbonske mate. Mata je bila zelo namočena z smolo in nato prev tako z serveti popivnana odvečna smola. Z tem načinom gradnje sem dobil zelo lahek trup saj KPL trup tehta pod 200g (brez opreme seveda).
Ramenjača za krila je narejena zelo preprosto in sicer iz 10mm karbonske letvice...sredica za ramenjačo je kar stiropor, ki je bil izrezan iz krila. Vse skupaj pa je zavito v 50g steklo in povito z karbonskim rovingom TEX200 in še na mokro zvakumirano nazaj v krilo. Kjer pride bajonet v krila in na sredini centroplana pa je namesto stiropora pokonci rezana lahka balza. Na uškah je samo 50cm ramenjače ostali del do konca krila pa 125g karbonski enosmerc. Celotno krilo je zvakumirano z 50g steklenko in ojačano na potrebnih mestih. Teža centroplana je tako 377g, vsaka uška pa tehta 172g.
- Priponke
-
- trup.jpg (23.72 KiB) Pogledano 8545 krat
-
- krilo.jpg (19.84 KiB) Pogledano 8545 krat
Re: F5J FAI model za 2014
To pa ne bo držalo! Manj pomembna razlika je, da ima moje krilo 40 cm manjši razpon ob podobni masi, ampak BISTVENA je pa farba! Odločno zanikam, da bi bilo take barve.zerdoner napisal/-a: Takšno krilo že ima zgrajeno reaktivec.
Bi pa imel točno tak rep.
p.s.
Je tvoje krilo predprogramirano za desni zavoj, ali je to le popačena slika?
lp
Sašo
Sašo
Re: F5J FAI model za 2014
Sašo, samo popačena slika...raktivec napisal/-a:To pa ne bo držalo! Manj pomembna razlika je, da ima moje krilo 40 cm manjši razpon ob podobni masi, ampak BISTVENA je pa farba! Odločno zanikam, da bi bilo take barve.zerdoner napisal/-a: Takšno krilo že ima zgrajeno reaktivec.
Bi pa imel točno tak rep.
p.s.
Je tvoje krilo predprogramirano za desni zavoj, ali je to le popačena slika?
Rep pa dobiš ko bo material. Upam, da kmalu.
Re: F5J FAI model za 2014
lepo, lepo glede da na to, da tudi sam pripravljam podoben projekt me zanima kaksne letvice si uporabil za pasnice (presek in dolzina), iz cesa je laminat na repu ali je to karbonski vlies oz. mata -gramatura in kaksno remenjaco imas na repu?
Re: F5J FAI model za 2014
zerdoner napisal/-a: Sašo, samo popačena slika...
Sem se že bal, da ste nagruntali kak nov avtomatski zavoj v termiko.
Ampak rep je resnično lep, nisem te nalašč spomnil nanj.
lp
Sašo
Sašo
Re: F5J FAI model za 2014
Zdravo.belovic napisal/-a:lepo, lepo glede da na to, da tudi sam pripravljam podoben projekt me zanima kaksne letvice si uporabil za pasnice (presek in dolzina), iz cesa je laminat na repu ali je to karbonski vlies oz. mata -gramatura in kaksno remenjaco imas na repu?
Letvice so 0,5x10x1000mm. Za centroplan sem porabil 6 letvic in na vsaki uški po ena letvica. Laminat za rep je iz kitajske karbonske mate 10g/m2...ramenjača na repu je samo en ozek pas na vsaki strani 125g karbonskega traku. Sem pa ugotovil, da na smeri nebi potreboval tega karbonskega traka, ker imam smer dosti debelo in ni potrebna. Če je smer tanka bi pa trak bil potreben.
Re: F5J FAI model za 2014
Hvala za konstruktiven odgovor, tudi sam imam v glavi zelo podobno koncepcijo oz. konstrukcijo ampak pred izvedbo moram naštudirati še nekaj detajlov. Laminat za krilo bi želel izvesti iz kevlarske tkanine vendar osebno ne obvladam tehnologije vakumiranja brez naknadnega brušenja sprednjega roba, kar si pri kevlarski tkanini nikakor ne predstavljam...
Re: F5J FAI model za 2014
Zdravo
Jaz sprednjega roba nikoli ne brusim oziroma ga samo malo potegnem da spravim stran odvečno smolo, ki se je nabrala pri vakumiranju...dvakrat potegnem z 150 in to je to. Drugače pa na sprenji rob z tesa sprejom nalepim 2cm trak rezan pod 45stopinjam tako, da pride pol traka na zgornjo in pol na spodnjo stran krila. Nato ta trak pred laminiranjem povaljčkam na suho z smolo. Folijo skrojim točno po krilu. Ko imam tkanino prepojeno na foliji jo po foliji obrežem, da ne gleda tkanina čez rob folije. Folijo položim na krilo tako, da je od sprednjega roba zamaknjena nazaj kakšnih 5mm. More pa biti čez tisti trak, ki si ga prej nalepil na krilo z tesa sprejem. in tako dobiš super sprenji rob, ki ga ni potrebno brusiti.
Jaz sprednjega roba nikoli ne brusim oziroma ga samo malo potegnem da spravim stran odvečno smolo, ki se je nabrala pri vakumiranju...dvakrat potegnem z 150 in to je to. Drugače pa na sprenji rob z tesa sprejom nalepim 2cm trak rezan pod 45stopinjam tako, da pride pol traka na zgornjo in pol na spodnjo stran krila. Nato ta trak pred laminiranjem povaljčkam na suho z smolo. Folijo skrojim točno po krilu. Ko imam tkanino prepojeno na foliji jo po foliji obrežem, da ne gleda tkanina čez rob folije. Folijo položim na krilo tako, da je od sprednjega roba zamaknjena nazaj kakšnih 5mm. More pa biti čez tisti trak, ki si ga prej nalepil na krilo z tesa sprejem. in tako dobiš super sprenji rob, ki ga ni potrebno brusiti.
Re: F5J FAI model za 2014
Kevlar lahko na gladko na koncu zbrusiš z zelo finim papirjem, pa potegneš s krpico, namočeno v epoxi, pa še enkrat s finim papirjem. Pride čisto gladko, brez dlačic, je pa zamudno.belovic napisal/-a:Hvala za konstruktiven odgovor, tudi sam imam v glavi zelo podobno koncepcijo oz. konstrukcijo ampak pred izvedbo moram naštudirati še nekaj detajlov. Laminat za krilo bi želel izvesti iz kevlarske tkanine vendar osebno ne obvladam tehnologije vakumiranja brez naknadnega brušenja sprednjega roba, kar si pri kevlarski tkanini nikakor ne predstavljam...
Ne vem pa, zakaj bi dal kevlar v oplato. Za torzijsko trdnost je pomembna togost laminata in tu s kevlarjem nič ne pridobiš vs. steklenka. Z najtanjšim kevlarjem je teža ~ 50g steklenka, trdnost pa tudi.
Če rabiš nekaj lahkega in močnega za centroplan, je prava stvar tole
http://www.hyperflight.co.uk/products.a ... INE%2DSC45
Se odlično reže, prepaja, teža malenkost več kot 50g steklo, togost pa neprimerno večja. Je pa drago, ampak če delaš model za dalj časa...
Re: F5J FAI model za 2014
Kevlar je po mojih izkušnjah malce močnejši od 50 g stekla, vendar je nesorazmerno dražji in še valjcat ga moraš ko mutav, drugače pride precej težko. Lažji od 50 g stekla ne bo. Če že hočeš kaj boljšega od 50 g stekla ti predlagam 30 g Vladimirjev biaksialni karbon. Pride skoraj natanko enako težko kot 50 g steklo, vendar je zanimivega videza in precej trdo tako na torzijo, kot na otip. Ima pa vsakih 40 mm eno pojačano nitko in z vakumiranjem na pozitiv pride površina rahlo mrežasta, ampak mene to ne moti.
p.s.
Šele zdaj sem opazil, da je Razkent ravno to prilepil.
p.s.
Šele zdaj sem opazil, da je Razkent ravno to prilepil.
lp
Sašo
Sašo
Re: F5J FAI model za 2014
zanimive ideje, kevlar sem imel v mislih predvsem zaradi netransparentnega videza, kajti ob majhni masi bi zelel tudi koliko toliko vsecen videz. Pri steklenki se vidi ce karkoli zakitas oz. popravljas, seveda pa je pomemben faktor tudi cena.
Doslej sem za sprednji rob uporabljal karbonski roving, ki mocno ojaca sprednji rob ob manjsih trkih, pri vecjih pa je slabost da se roving ne strga ampak le ta poskoduje tudi sredico in je popravilo mocno otezeno, zato bom verjetno uporabil predlog s trakom kar bo posledicno odpravilo velik delez brusenja po vakumiranju.
Doslej sem za sprednji rob uporabljal karbonski roving, ki mocno ojaca sprednji rob ob manjsih trkih, pri vecjih pa je slabost da se roving ne strga ampak le ta poskoduje tudi sredico in je popravilo mocno otezeno, zato bom verjetno uporabil predlog s trakom kar bo posledicno odpravilo velik delez brusenja po vakumiranju.
Re: F5J FAI model za 2014
Model skoraj končan. Manjka samo še motor in gasa. Teža modela brez motorja je 1290g. Ker sem takšno krilo delal prvič in sem videl kar nekaj možnih izboljšal sem že naročil nove sredice. Pri novem krilu pričakujem mnogo hitrejšo izdelavo, ker bom nekaj korakov združil in naredil določene stvari malo drugače in pa sigurno kar nekaj g lažji končni model.
Razpon krila je 4000mm in dolžina trupa 1850mm.
Razpon krila je 4000mm in dolžina trupa 1850mm.
- Priponke
-
- f5j_nov.jpg (147.8 KiB) Pogledano 7977 krat
Re: F5J FAI model za 2014
In končno končan in lahko gre v zrak. Upam na lep vikend, da ga mal naletim do prve tekme.
- Priponke
-
- CAM00347.jpg (100.61 KiB) Pogledano 7684 krat
Re: F5J FAI model za 2014
V zadnjem času brez te lepe mašince že skor ne gre:)
Re: F5J FAI model za 2014
Danes model spravu v zrak. Kaj naj rečem...neverjetno kaj sem do sedaj zamujal. Naredil sem dva štarta in Seba enega. Potrebnega je bilo malo trimanja saj sem že prej vse kar se da dobro nastavu. Težišče še morm spravit malo bolj nazaj, da bo zadeva popolna. Model skor noče iz neba Neverjetno kako se pozna velika površina krila, nizka masa ter seveda skrbno izbran profil . Trud in čas, ki sem ga vložil v ta model sta 1000x poplačana.
Upam na lepo vreme v nedeljo na tekmi da lahko letim z njim in da vidim, kako se obese tudi v praksi med ostalo konkurenco, ki bo letos verjetno zeoooo huda, saj so si vsi naredili/nabavili neke hude spcijalke.
Upam na lepo vreme v nedeljo na tekmi da lahko letim z njim in da vidim, kako se obese tudi v praksi med ostalo konkurenco, ki bo letos verjetno zeoooo huda, saj so si vsi naredili/nabavili neke hude spcijalke.
Re: F5J FAI model za 2014
Ja ni kej dobr leti, sam grd je pa ko smrt..
Re: F5J FAI model za 2014
Grd...je pa sam moj:) Pa še ostali se ga bodo izogibal:)
No danes sem še preveru loger od prvih letov. Termike sploh ni blo, ker je šlo samo navzdol in ni bilo nikjer dviganja. Je pa pokazal propadanje 0,16m/s To ba bol šteje kot pa to al je grd al pa lep
No danes sem še preveru loger od prvih letov. Termike sploh ni blo, ker je šlo samo navzdol in ni bilo nikjer dviganja. Je pa pokazal propadanje 0,16m/s To ba bol šteje kot pa to al je grd al pa lep
Re: F5J FAI model za 2014
Bravo
Glej da v nedeljo zmagaš
Glej da v nedeljo zmagaš
Re: F5J FAI model za 2014
Tok hitr pa ne gre. Ga morm še fina nastavit, kar do nedelje ne bo časa in pa ga mal uletet.pegasus napisal/-a:Bravo
Glej da v nedeljo zmagaš
Re: F5J FAI model za 2014
Tistih 0,16 je Sebo vozu... kolk je pa teb kazal..
Re: F5J FAI model za 2014
zerdoner napisal/-a: Je pa pokazal propadanje 0,16m/s
Dobra taktika, izdelaš tak grd model, da mu je nerodno pristat in zmagaš.
lp
Sašo
Sašo
Re: F5J FAI model za 2014
Maxa (F5J Ripper) od K.Korberja je imela -0,23 m/s. Torej je tvoj rezultat več kot odličen. Skoraj neverjeten.zerdoner napisal/-a:...Je pa pokazal propadanje 0,16m/s ...
Re: F5J FAI model za 2014
Men je pa pokazu 0,21rossi napisal/-a:Tistih 0,16 je Sebo vozu... kolk je pa teb kazal..
Re: F5J FAI model za 2014
Ker se je model izkazal za vrhunskega se že dela nova različica sicer istega krila vendar z malo dodatki/spremembami na samem krilu. Danes je šla prva uška v vakum in upam na težo 150g prazne in na okoli 180g kpl uške.
- Priponke
-
- uška1.jpg (69.18 KiB) Pogledano 6852 krat