Xplorer 2 / F5J FAI
Xplorer 2 / F5J FAI
Končno je tudi k meni v hanger priletel novi ftič
Specifikacija modela:
Razpon: 3800mm
Profil krila: NAN F3J
Površina kril: 81.5dm²
Površina repa: 8.8dm²
Dolžina trupa: 1630mm
Xplorer 2 F5J je bil zasnovan posebej za F5J FAI. Krila imajo enak profil in dizajn kot F3J različica. Na novo je zasnovan trup in višinec ki sta izredno lahka. Krila so iz steklene tkanine, eleroni pa so dodatno ojačane z karbonom ter remenjača je povita v karbonski štumf. Trup pa je v celoti iz kevlarja in ojačan z rovingi.. Zaradi tega je izključno primeren samo za jadranje- brez akro vložkov
Fluorescentno zelena/bela kombinacija zgoraj
Modro/bela spodaj
Oprema:
Motor: Mega 16/15/5
Regulator: Castle Talon 35A
Celice: Gens ACE 3s 800mah 40C
Servoti:
flapi: Graupner DES 448 MG
eleroni: Graupner DES 488 MG
višina, smer: Graupner DES 488 MG
Loger:
RC Multi 2, RC-Electronics
Graupner DES 448 MG +mizica
Graupner DES 488 MG
Teža posameznih komponent:
- trup: 200g
- uška L: 205g
- uška D: 206g
- centroplan: 410g
- bajoneta za krila: 27,5g
- bajonet za višino 2,8g
- višinec: 32g
- kabinica 8,5g
-povezave+konektor: 18g
Skupaj: 1109.8g
Teža opreme:
- kabli v centroplanu: 10g
- loger: 5,5g
-sprejmnik DUPLEX EX R9: 13g
-servota višina+smer: 24g
- eleroni servota+mizica: 37g
- flapi servota+mizica 44g
- motor+ regler+spiner+kraki: 130g
- celice:72 g
Skupna teža opreme: 335.6g
Tako da bi morala biti teža rtf avijona tam okoli 1450g po vse verjetnosti bol proti 1500 Kar pa se mi zdi za 3,8m avijon Odlično.
Pa še nekaj besed v slikah...
Specifikacija modela:
Razpon: 3800mm
Profil krila: NAN F3J
Površina kril: 81.5dm²
Površina repa: 8.8dm²
Dolžina trupa: 1630mm
Xplorer 2 F5J je bil zasnovan posebej za F5J FAI. Krila imajo enak profil in dizajn kot F3J različica. Na novo je zasnovan trup in višinec ki sta izredno lahka. Krila so iz steklene tkanine, eleroni pa so dodatno ojačane z karbonom ter remenjača je povita v karbonski štumf. Trup pa je v celoti iz kevlarja in ojačan z rovingi.. Zaradi tega je izključno primeren samo za jadranje- brez akro vložkov
Fluorescentno zelena/bela kombinacija zgoraj
Modro/bela spodaj
Oprema:
Motor: Mega 16/15/5
Regulator: Castle Talon 35A
Celice: Gens ACE 3s 800mah 40C
Servoti:
flapi: Graupner DES 448 MG
eleroni: Graupner DES 488 MG
višina, smer: Graupner DES 488 MG
Loger:
RC Multi 2, RC-Electronics
Graupner DES 448 MG +mizica
Graupner DES 488 MG
Teža posameznih komponent:
- trup: 200g
- uška L: 205g
- uška D: 206g
- centroplan: 410g
- bajoneta za krila: 27,5g
- bajonet za višino 2,8g
- višinec: 32g
- kabinica 8,5g
-povezave+konektor: 18g
Skupaj: 1109.8g
Teža opreme:
- kabli v centroplanu: 10g
- loger: 5,5g
-sprejmnik DUPLEX EX R9: 13g
-servota višina+smer: 24g
- eleroni servota+mizica: 37g
- flapi servota+mizica 44g
- motor+ regler+spiner+kraki: 130g
- celice:72 g
Skupna teža opreme: 335.6g
Tako da bi morala biti teža rtf avijona tam okoli 1450g po vse verjetnosti bol proti 1500 Kar pa se mi zdi za 3,8m avijon Odlično.
Pa še nekaj besed v slikah...
izdelaj, probaj, izdelaj boljše
Re: Xplorer 2 / F5J FAI
Sporoči kdaj bo fertik, gremo mal skupaj potrenirat.
Re: Xplorer 2 / F5J FAI
V zivo se lepse izgleda...
-
- Razpravljalec
- Prispevkov: 60
- Pridružen: 01 Jan 2009, 11:39
- Kraj: Ajdovščina
Re: Xplorer 2 / F5J FAI
V zraku še lepše.
Re: Xplorer 2 / F5J FAI
Lepo lepo...sedaj pa boš konkurenčen z lahkim modelu. A si nisi tud sam neki zidal?
Re: Xplorer 2 / F5J FAI
Prvo imam namen dokončati xplorerja nato pa supro...zerdoner napisal/-a:Lepo lepo...sedaj pa boš konkurenčen z lahkim modelu. A si nisi tud sam neki zidal?
Danes pa je še prišla Megica iz Miboja . ( http://mibomodeli.si/trgovina/index.php ... 9i5jijolj0 )
Bohoslav je z tem pogonom in kraki 10Ă—6 v 29s dosegel 170m , poraba pa okoli 31A.
izdelaj, probaj, izdelaj boljše
Re: Xplorer 2 / F5J FAI
Kako kaj napreduje model a je že poletel?
Re: Xplorer 2 / F5J FAI
Živjo!
Zaradi natrpanega urnika ni bilo več časa slikati med sestavljanjem zato sedaj prilagam nekaj starejših slikic xplorerja...
RTF teža avijona 1500g
Zaradi natrpanega urnika ni bilo več časa slikati med sestavljanjem zato sedaj prilagam nekaj starejših slikic xplorerja...
RTF teža avijona 1500g
izdelaj, probaj, izdelaj boljše
Re: Xplorer 2 / F5J FAI
Sezona 2014 uspešno končana sedaj pa čas za nove projekte...
Glede na to da sta 2 modela skoraj obvezniva se je bilo potrebno odločiti še za en primeren tekmovalni model…
Tukaj ni bilo nekaj dosti študiranja..
Xplorer 2 full carbon , skratka gre za novo varjanto Xplorerja 2 z novo verzijo trupa ter občutno močnejšo gradnjo kril obenem pa še lažji od predhodnika.
Dizajn je ostal isti..
Spodaj natur carbon z belo šminko
Vsi nosilci dodatno ojačani..
Novi višinec
Novi smerec
=
Klik sistem... preprosto, enostavno, funkcionalno
Teža posameznih komponent:
- trup: 170g
- smerec: 28g
- uška L: 206g
- uška D: 206g
- centroplan: 414g
- bajoneta za krila: 20g
- višinec: 48g
Skupaj; 1092g
Sedaj pa malo na počitnice pol pa v akcijo...
Glede na to da sta 2 modela skoraj obvezniva se je bilo potrebno odločiti še za en primeren tekmovalni model…
Tukaj ni bilo nekaj dosti študiranja..
Xplorer 2 full carbon , skratka gre za novo varjanto Xplorerja 2 z novo verzijo trupa ter občutno močnejšo gradnjo kril obenem pa še lažji od predhodnika.
Dizajn je ostal isti..
Spodaj natur carbon z belo šminko
Vsi nosilci dodatno ojačani..
Novi višinec
Novi smerec
=
Klik sistem... preprosto, enostavno, funkcionalno
Teža posameznih komponent:
- trup: 170g
- smerec: 28g
- uška L: 206g
- uška D: 206g
- centroplan: 414g
- bajoneta za krila: 20g
- višinec: 48g
Skupaj; 1092g
Sedaj pa malo na počitnice pol pa v akcijo...
izdelaj, probaj, izdelaj boljše
Re: Xplorer 2 / F5J FAI
Zmagovalna strategija Da si že konec te sezone polno opremljen za naslednjo ... jaz pa še kar nekaj fantaziram
- tone vidensek
- Dr. Modelar
- Prispevkov: 2126
- Pridružen: 21 Nov 2005, 20:04
Re: Xplorer 2 / F5J FAI
Nimaš kaj fantazirati-99% modelov na tekmovanju doma je Xplorerjov-kupiš enga starega pa nimaš kaj faliti.
- tone vidensek
- Dr. Modelar
- Prispevkov: 2126
- Pridružen: 21 Nov 2005, 20:04
Re: Xplorer 2 / F5J FAI
No-tale tudi spada med 1% iz domačega gnezda
- Priponke
-
- IMG_0556.jpg (68.1 KiB) Pogledano 10380 krat
Re: Xplorer 2 / F5J FAI
Gradnja Xplorera se začela...
0,8mm žička za povezave
Celote šop kablov za krila+ trup
Lotanje, ribarjenje..
Priprava povezav eleroni-servo, flapi-servo 1,5jeklena žica
Po slabi izkušnjami z servoti Graupner 448 sem se odločil da bom vgradil vse graupnerje 488...
Obenem pa bi se še zahvalo Petru iz podjetja REPLIKATOR ( viewforum.php?f=161 ) za izrez registracijske številke..
0,8mm žička za povezave
Celote šop kablov za krila+ trup
Lotanje, ribarjenje..
Priprava povezav eleroni-servo, flapi-servo 1,5jeklena žica
Po slabi izkušnjami z servoti Graupner 448 sem se odločil da bom vgradil vse graupnerje 488...
Obenem pa bi se še zahvalo Petru iz podjetja REPLIKATOR ( viewforum.php?f=161 ) za izrez registracijske številke..
izdelaj, probaj, izdelaj boljše
Re: Xplorer 2 / F5J FAI
Florian Schambeck bol znan kot proizvajalec >dvižnih< motorjev, dodatne opreme za scal jadralne modele, že nekaj čas tudi ponuja motorje primerne za F5J FAI.
V ponudbi ima zaenkrat dva motorja 3 pa je po informacijah že na poti na prodajne police.
1. POWERLINE MICRO 1015/F5J
Tehnični podatki:
Teža 79 Gramm
Dolžina 60 mm
Premer 22 mm
Os 5 mm
Moč 380 W
Priemerni kraki: RF 16Ă—8/ 16Ă—8,5*
Regulator: YGE 40LVs
Napajanje 850 do max 1000 mAh Akku
Motor predvsem primeren za lažje modele..
2.Powerline micro 1025 / F5J
Tehnični podatki:
Teža 99 Gramm
Dolžina 70 mm
Premer 22 mm
Os 5 mm
Moč 430 - 520 W
Priemerni kraki: RF 16Ă—8/ 16Ă—8,5*
Regulator: YGE 60LVs
Napajanje 1000 do max 1300 mAh Akku
Sam sem se odločil za drugo varjanto Powerline micro 1025 / F5J motor je primeren za modele do 2,5kg in 4m razpona.
Lansko leto se je več krat pokazala potreba po močnejšem motorju. Predvsem nastane problem ko začne
pihati...z Megico v kombinaciji z 10Ă—6 kraki v mirnem pridem na 180m ob malo močnejšem vetru 4,5m/s naprej pa še samo na 150-160max.
Ob vsakem dodatnem balastu po 50g pa po -10m... Večji problem kot doseči višino pa predstavlja da ne moreš prilesti na določeno točko...
Tako da sem se odločil da Megico vgradim v novi model, ki bi naj bil lažji od predhodnika, v model iz prejšnje sezone pa vgradim schambeka ter ga opremim z nosilcem za balast.
Set
Nemška kvaliteta
Spiner;
Kraki
V ponudbi ima zaenkrat dva motorja 3 pa je po informacijah že na poti na prodajne police.
1. POWERLINE MICRO 1015/F5J
Tehnični podatki:
Teža 79 Gramm
Dolžina 60 mm
Premer 22 mm
Os 5 mm
Moč 380 W
Priemerni kraki: RF 16Ă—8/ 16Ă—8,5*
Regulator: YGE 40LVs
Napajanje 850 do max 1000 mAh Akku
Motor predvsem primeren za lažje modele..
2.Powerline micro 1025 / F5J
Tehnični podatki:
Teža 99 Gramm
Dolžina 70 mm
Premer 22 mm
Os 5 mm
Moč 430 - 520 W
Priemerni kraki: RF 16Ă—8/ 16Ă—8,5*
Regulator: YGE 60LVs
Napajanje 1000 do max 1300 mAh Akku
Sam sem se odločil za drugo varjanto Powerline micro 1025 / F5J motor je primeren za modele do 2,5kg in 4m razpona.
Lansko leto se je več krat pokazala potreba po močnejšem motorju. Predvsem nastane problem ko začne
pihati...z Megico v kombinaciji z 10Ă—6 kraki v mirnem pridem na 180m ob malo močnejšem vetru 4,5m/s naprej pa še samo na 150-160max.
Ob vsakem dodatnem balastu po 50g pa po -10m... Večji problem kot doseči višino pa predstavlja da ne moreš prilesti na določeno točko...
Tako da sem se odločil da Megico vgradim v novi model, ki bi naj bil lažji od predhodnika, v model iz prejšnje sezone pa vgradim schambeka ter ga opremim z nosilcem za balast.
Set
Nemška kvaliteta
Spiner;
Kraki
izdelaj, probaj, izdelaj boljše
Re: Xplorer 2 / F5J FAI
Odkar je pomembno edino to, da zlezeš do neke višine, časa je pa polna kapa, je po moje napačno izbirat pogone z takimi velikimi propelerji. Med delovanjem pogona izkoristek ni pomemben, med letom ti pa taka velika lata napravi več upora od majhnega 10x6 ali 10x7 propelerčka.
In majčken, roza Hobbykingov outruner mase 78 g je v kombinaciji z tem propelerjem dovolj zmogljiv tudi za 1,8 kg modele ob Holčevem 3s akuju.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 000kv.html
1,45 kg model dvigne pod bolj strmim kotom od 45 stopinj.
In majčken, roza Hobbykingov outruner mase 78 g je v kombinaciji z tem propelerjem dovolj zmogljiv tudi za 1,8 kg modele ob Holčevem 3s akuju.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 000kv.html
1,45 kg model dvigne pod bolj strmim kotom od 45 stopinj.
lp
Sašo
Sašo
Re: Xplorer 2 / F5J FAI
Točno tega Turnigya sem testirao na xplorerju 1,8kg ni šans da z tem motorjem normalno penjaš v vetrovnih razmerah.raktivec napisal/-a:Odkar je pomembno edino to, da zlezeš do neke višine, časa je pa polna kapa, je po moje napačno izbirat pogone z takimi velikimi propelerji. Med delovanjem pogona izkoristek ni pomemben, med letom ti pa taka velika lata napravi več upora od majhnega 10x6 ali 10x7 propelerčka.
In majčken, roza Hobbykingov outruner mase 78 g je v kombinaciji z tem propelerjem dovolj zmogljiv tudi za 1,8 kg modele ob Holčevem 3s akuju.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 000kv.html
1,45 kg model dvigne pod bolj strmim kotom od 45 stopinj.
Če se mene vpraša je ta turnigy v rangu mege se pravi za modele do 1,6kg max, da še potem imaš nekaj rezerve. Kar me pa drugo vedno motilo
pri turnigy motorjih pa so njihove osi ter kabli ki znajo biti problem v ozkih trupih, je pa tudi res da je za ta denar odličen motor.
Sašo z tem se nebi strinjao da je samo pomembno da zlezeš do neke višine...to še samo velja ko je ugodno vreme ter se odklopi pod 100m.
Ko pa začne pihati in niso razmere ravno za odklope pod 100m, pa še kako prav pride močnejši motor z večjo eliso.. predvsem zaradi tega
da se lahko iz točke A na točko B hitro premakneš kar z malimi kraki je misija ne mogoče stestirano letos v fly offu na madžarskem ter na tekmi v trnavi..
izdelaj, probaj, izdelaj boljše
Re: Xplorer 2 / F5J FAI
1,8 lg model z 78 dm2 površine spraviš z tem motorjem, dobrimi 3s Grensi celicami in 10x8 propelerjem komot na 250-280 m višine v 20 sekundah.
Z Hobbyking celicami ne prideš bistveno čez 100 m.
Če hočeš od ene točke do druge točke je korak pomembnejši od premera. Slednji je le za visenje na propelerju in ob taki moči in takem premeru boš v vetru sicer visel na nosu skoraj v vertikali, ampak plul boš v smeri vetra, ker zmanjka za korak. Ne pozabit, da so tile ozkolistni RF propelerji izdelani za visoke Re številke, vsaj za 7.000 rpm, da količkaj primejo, za to pa rabijo kilovate. Ob manj vrtljajih boš moral nataknit Aeronautovega "netopirja", da bo spodobno vlekel.
Tudi ob kvalitetnih pogonih z reduktorjem ni smiselno posegat čez 12" premera, ker zmanjka moči za korak.
Recimo 16x8,5 iz slike te ob 500 w vložene moči ne potegne v veter z več kot 8 m/s, verjetno še manj. Raje preizkusi 12 ali 13 colske Aeronautove propelerje z največjim možnim korakom. Morda bi tudi RF 12,8x13 vlekel, v 16x8,5 preprosto ne verjamem. Kot sem že omenil premali korak ob sicer dobrem statičnem potisku.
Z Hobbyking celicami ne prideš bistveno čez 100 m.
Če hočeš od ene točke do druge točke je korak pomembnejši od premera. Slednji je le za visenje na propelerju in ob taki moči in takem premeru boš v vetru sicer visel na nosu skoraj v vertikali, ampak plul boš v smeri vetra, ker zmanjka za korak. Ne pozabit, da so tile ozkolistni RF propelerji izdelani za visoke Re številke, vsaj za 7.000 rpm, da količkaj primejo, za to pa rabijo kilovate. Ob manj vrtljajih boš moral nataknit Aeronautovega "netopirja", da bo spodobno vlekel.
Tudi ob kvalitetnih pogonih z reduktorjem ni smiselno posegat čez 12" premera, ker zmanjka moči za korak.
Recimo 16x8,5 iz slike te ob 500 w vložene moči ne potegne v veter z več kot 8 m/s, verjetno še manj. Raje preizkusi 12 ali 13 colske Aeronautove propelerje z največjim možnim korakom. Morda bi tudi RF 12,8x13 vlekel, v 16x8,5 preprosto ne verjamem. Kot sem že omenil premali korak ob sicer dobrem statičnem potisku.
lp
Sašo
Sašo
Re: Xplorer 2 / F5J FAI
veliko bolje Micro MEGA 16/7/4 in Reisenauer Edition 4,5:1 za 30 sekund ni panike na 40A elisa 12x8 do 13x6
lažje, ceneje, kvalitetnejše....
Lahko tudi Micro MEGA 16/7/3 in Reisenauer Edition 5:1.....
Pa še nekaj....v močnem vetru moraš imeti čim manj čelnega upora in z tako šaflo je to skoraj nemogoče, da ne omenim dejstvo da že sam model ne gre nikamor....
jao jao spet je bil en pameten....
lažje, ceneje, kvalitetnejše....
Lahko tudi Micro MEGA 16/7/3 in Reisenauer Edition 5:1.....
Pa še nekaj....v močnem vetru moraš imeti čim manj čelnega upora in z tako šaflo je to skoraj nemogoče, da ne omenim dejstvo da že sam model ne gre nikamor....
jao jao spet je bil en pameten....
Re: Xplorer 2 / F5J FAI
Še ne leti?
Na serverjih v službi imam lučke 24/7 ... beat that
A je ta božič vse preveč rdečih
Na serverjih v službi imam lučke 24/7 ... beat that
A je ta božič vse preveč rdečih
Re: Xplorer 2 / F5J FAI
Jure počasi pa na ziher... je še čas
Kabli za trup
Rezkanje požarnih sten
Te dni je bilo pestro v delavnici.. kljuni se žagajo ...
Izdelava servo mizic..
Rezkanje mizice za servo motorje v trupu..
Smola+carbon.. lepljenje v trup
Kabli za trup
Rezkanje požarnih sten
Te dni je bilo pestro v delavnici.. kljuni se žagajo ...
Izdelava servo mizic..
Rezkanje mizice za servo motorje v trupu..
Smola+carbon.. lepljenje v trup
izdelaj, probaj, izdelaj boljše
- Peter Karner
- Freak
- Prispevkov: 558
- Pridružen: 30 Mar 2008, 12:12
- Kraj: Celje
- Kontakt:
Re: Xplorer 2 / F5J FAI
Danes je Primož preizkušal nov tekmovalni model Xplorer 2 FAI. Uspešne lete sem posnel in uredil v kratek filček, ki je na ogled na naslednji povezavi:
https://www.youtube.com/watch?v=sME_q8OHA1I
https://www.youtube.com/watch?v=sME_q8OHA1I
Re: Xplorer 2 / F5J FAI
Zelo lepo leti ta model Primož. Všeč mi je izvedba razstavljanje zadnjega repa
http://www.slometeo.net/bezina/
Re: Xplorer 2 / F5J FAI
Žal imam veliko premalo časa za hobi, a še sreča, da je ta vikend zanič vreme..
Ta vikend je bilo na sporedu vgrajevanje servotov..
Uške:
Centroplan...
Mega...
Spiner fi30
Celice so prirpavljeni... upam da bo jutri/ torek prvi let..
Ta vikend je bilo na sporedu vgrajevanje servotov..
Uške:
Centroplan...
Mega...
Spiner fi30
Celice so prirpavljeni... upam da bo jutri/ torek prvi let..
izdelaj, probaj, izdelaj boljše