Izbira profila za 400 kategorijo
Izbira profila za 400 kategorijo
Lep pozdrav.
Ker me je zamikala kategorija 400 sem pričel z gradnjo modela. Trup je že končan, sedaj pa moram izdelati še krila a nisem prepričan kateri profil bi izbral. Ker imam s tovrstnimi modeli relativno malo izkušenj, bi prosil za nasvet.
Hvala!
Lp Robert
Ker me je zamikala kategorija 400 sem pričel z gradnjo modela. Trup je že končan, sedaj pa moram izdelati še krila a nisem prepričan kateri profil bi izbral. Ker imam s tovrstnimi modeli relativno malo izkušenj, bi prosil za nasvet.
Hvala!
Lp Robert
Trije razlogi zakaj biti učitelj: junij, julij, avgust!
Re: Izbira profila za 400 kategorijo
V bistvu je HN 1033 univerzalen, ampak glede na obliko in vitkost krila bi se tvojemu modelu mogoče še bolje podal kateri drugi profil, zato bi bilo najbolje če imaš kakšno skico krila da jo prilepiš in ti tako lažje pomagamo...
Re: Izbira profila za 400 kategorijo
HN1033! Zahvaljujoč Vikiju, ga tudi moj Guppy2.
Sicer pa je svoje čase s 400tko letel Samo z na "augenmas" narejenim profilom (če me ni nalagal ), pa je kdaj pa kdaj "nabrisal" vse po vrsti.
Nekaj časa je bil aktualen tudi čisto navaden MH32.
Je pa bil v uporabi tudi S4083, ampak ni ravno prodoren. Pobere pa vsak "krtov prdec"!
Kasneje so udarili naprej Drelini profili (AG....)
Kot je dejal Ivica, je pri izbiri profila dobro vedeti kakšno krilo sploh imaš v mislih. Potem se lažje poišče primerna stvar.
Za gradnjo v čistem lesu, potrebuješ dovolj višine za nosilec, če greš na "karbonizirano" klasiko, je lahko profil tanjši, če greš na sendvič kompozit, lahko posežeš po drelinih profilih... Potem pa še ali želiš floaterja, ali puščico...ali nekaj vmes...
LP Mitja
Sicer pa je svoje čase s 400tko letel Samo z na "augenmas" narejenim profilom (če me ni nalagal ), pa je kdaj pa kdaj "nabrisal" vse po vrsti.
Nekaj časa je bil aktualen tudi čisto navaden MH32.
Je pa bil v uporabi tudi S4083, ampak ni ravno prodoren. Pobere pa vsak "krtov prdec"!
Kasneje so udarili naprej Drelini profili (AG....)
Kot je dejal Ivica, je pri izbiri profila dobro vedeti kakšno krilo sploh imaš v mislih. Potem se lažje poišče primerna stvar.
Za gradnjo v čistem lesu, potrebuješ dovolj višine za nosilec, če greš na "karbonizirano" klasiko, je lahko profil tanjši, če greš na sendvič kompozit, lahko posežeš po drelinih profilih... Potem pa še ali želiš floaterja, ali puščico...ali nekaj vmes...
LP Mitja
Re: Izbira profila za 400 kategorijo
Bom napisal še mere krila:
globina centroplana je 180 mm in je enaka čez cel centroplan do prve uške, kjer se na koncu le-te zoži na 140 in na drugi uški se konča na 80mm.
Če napišem v seštevanju bo krilo pod razponu zgledalo takole (recimo desna polovica krila): centroplan (350mm) + I.uška (350mm) + II. uška (200mm) (Razpon krila je 1800mm)
Krilo nameravam izdelati iz stirodurja in ga pokriti s 50g tkanino (bi bila mogoče že 25g dovolj?).
Kar se latalnih lastnosti tiče bi raje imel avion, ki je nekaj vemes, oz bolj na strani dobrega "pobiralca" termike.
Hvala!
lp
PS Tako pa izgleda trup.
globina centroplana je 180 mm in je enaka čez cel centroplan do prve uške, kjer se na koncu le-te zoži na 140 in na drugi uški se konča na 80mm.
Če napišem v seštevanju bo krilo pod razponu zgledalo takole (recimo desna polovica krila): centroplan (350mm) + I.uška (350mm) + II. uška (200mm) (Razpon krila je 1800mm)
Krilo nameravam izdelati iz stirodurja in ga pokriti s 50g tkanino (bi bila mogoče že 25g dovolj?).
Kar se latalnih lastnosti tiče bi raje imel avion, ki je nekaj vemes, oz bolj na strani dobrega "pobiralca" termike.
Hvala!
lp
PS Tako pa izgleda trup.
- Priponke
-
- 2013-11-15 11.04.36.jpg (106.77 KiB) Pogledano 6908 krat
Trije razlogi zakaj biti učitelj: junij, julij, avgust!
Re: Izbira profila za 400 kategorijo
RobertH napisal/-a: Kar se latalnih lastnosti tiče bi raje imel avion, ki je nekaj vemes, oz bolj na strani dobrega "pobiralca" termike.
Potem bi bilo bolje, če je krilo na koncu malce širše. 1800 mm v centroplanu in le 140 oziroma 80 mm na koncu zna biti zoprno za vrtenje v termiki.
Predlagan profil je univerzalc kot je napisal Ivica. Selig, ki ga omenja Ultralajt pobira resnično vse, vendar nikamor ne prideš z njim. Drelini AGji so odlični za vakumiranje, ker imajo spodnjo linijo skoraj ravno, lepo pobirajo, a so manj prodorni kot predlagani HN, ki se meni osebno zdi dobrodušnejši in proti zadnjemu robu krila se počasneje oži, zato je celo krilo močnejše. Glede na to, da kot skoraj vsi Hn profili odlično reagira na uporabo flapov, bi jih morebiti izrezal in jih povezal na fiksno "komando". Zjutraj, ko je še čisto mirno daš te flape pred startom dol za 2 mm, če piha grejo gor za 2 mm, drugače so pa v nevtrali. Glede na to, da jih zreguliraš na tleh pred startom, bi morali biti skladni z pravilnikom. Drelin profil težje uporabiš v ta namen, ker je grozno tanek na koncu in bi morda flatralo, če jih ne ojačaš, to pa stane dodatne mase.
lp
Sašo
Sašo
Re: Izbira profila za 400 kategorijo
Hvala za namige. Tole s flapi bo počakalo na kak drug komplet kril, ostalo bom pa upošteval.
HVALA
HVALA
Trije razlogi zakaj biti učitelj: junij, julij, avgust!
Re: Izbira profila za 400 kategorijo
Recimo 180mm-160mm-120mm in dolžine 300mm-350mm-250mm ali nekaj takega?
@Pisaneli;
Tale je zdaleč predebel za te modelčke in ob tej obremenitvi je manj prodoren od precej boljšega termika S4083
Morda se sliši smešno, ampak za izjemno lahek model z spodnjo dovoljeno krilno obremenitvijo bi bil MH 33 odličen profil. Se spominjate Sebata z njegovim "Raketenwurmom" za F5J-400?
@Pisaneli;
Tale je zdaleč predebel za te modelčke in ob tej obremenitvi je manj prodoren od precej boljšega termika S4083
Morda se sliši smešno, ampak za izjemno lahek model z spodnjo dovoljeno krilno obremenitvijo bi bil MH 33 odličen profil. Se spominjate Sebata z njegovim "Raketenwurmom" za F5J-400?
lp
Sašo
Sašo
Re: Izbira profila za 400 kategorijo
Na mojem Poldetu je MH33 in uživam.
Re: Izbira profila za 400 kategorijo
Pri tej globini krila priporocam iz izkusenj Drelino serijo Ag 16-19, nekateri letimo krila s tem profilom, ki imajo na zakljuckih vsega 75mm.
Zadnjič spremenil belovic, dne 18 Nov 2013, 19:26, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Izbira profila za 400 kategorijo
Stirodur in 50gtkanina bo preteško!
Re: Izbira profila za 400 kategorijo
Glede tkanine je torej boljše 25g. Bo zadosti močno? Ker še nisem nikoli delal po tem postopku in takih modelov raje kako neumnost vprašam, kot pa dvakrat delam.
Kaj pa zvitje krila? Je pri teh modelih potrebno?
lp
Kaj pa zvitje krila? Je pri teh modelih potrebno?
lp
Trije razlogi zakaj biti učitelj: junij, julij, avgust!
Re: Izbira profila za 400 kategorijo
RobertH napisal/-a: Kaj pa zvitje krila? Je pri teh modelih potrebno?
Ne ga srat z zvijanjem krila pri jadralcih. 25 g je za v zraku dovolj, na tleh moraš pa itak že pri 80g pazit ko ga šlataš. Okrog tkanine je še nekaj drugega.
Če vzameš tisto 50 g steklo, ki ima enako nit kot 25 g steklo, le da je tkano gosteje, bo laminat LAŽJI kot z 25 g steklom. Seveda je treba malce potrpljenja z pripravo laminata. Bolje od pivnanja se obnese velur valjček in rolanje do nezavesti. Z pivnanjem ga pri steklu hitro pofiksaš in pobereš preveč smole. In kot je enkrat kazal Ivica pri enem modelu je dobro stirodur pobrusit vsaj z 400 papirjem, da je gladek, da se sveti. Na takega se tudi malce suh laminat dobro prime.
Okrog profila bi bilo za upoštevat Ivico, okrog tovrstnih modelčkov je z vsem žavbam namazan.
lp
Sašo
Sašo
Re: Izbira profila za 400 kategorijo
raktivec napisal/-a: Okrog tkanine je še nekaj drugega.
Če vzameš tisto 50 g steklo, ki ima enako nit kot 25 g steklo, le da je tkano gosteje, bo laminat LAŽJI kot z 25 g steklom. Seveda je treba malce potrpljenja z pripravo laminata. Bolje od pivnanja se obnese velur valjček in rolanje do nezavesti. Z pivnanjem ga pri steklu hitro pofiksaš in pobereš preveč smole. In kot je enkrat kazal Ivica pri enem modelu je dobro stirodur pobrusit vsaj z 400 papirjem, da je gladek, da se sveti.
Res je potrebno posebej paziti pri pivnanju smole kajti hitro se zgodi, da je laminat presuh in slej ko prej bo prišlo do delaminacije tkanine. Pri ta zadnjih krilih, ki sem jih vakumiral sem sredico narahlo povaljčkal s penastim valjčkom za boljši oprijem. Dejansko boš pa s s sredicami iz stirodurja pri takšni površini krila, zelo težko dosegel konkurenčno končno maso krila tj. med 100 in 110gr. in bi veljalo razmislit o drobnozrnatem stiroporju (EPS), ki ima manjšo gostoto ter steklenki 25-50gr., ki je na kritičnih mestih (vijaki, stiki segementov...) dodatno ojačana s trakcem 25.gr tkanine. Vsekakor pa ne pozabit na stojino iz 2-3mm balze+trakec karbona za pasnico, kajti v nasprotnem primeru bodo krila pri zniževanju višine zelo hitro popustila.
Re: Izbira profila za 400 kategorijo
Ta masa je že za rebrnjačo spoštovanja vredna.belovic napisal/-a:l konkurenčno končno maso krila tj. med 100 in 110gr. in bi veljalo razmislit o drobnozrnatem stiroporju (EPS)
Misliš na stiropor, ki ga prodajajo kot pohodnega za plavajoče tlake? Je malce trši od navadnega.
lp
Sašo
Sašo
Re: Izbira profila za 400 kategorijo
Res je, ta stiropor se običajno uporablja za tlake in ima nekaj večjo gostoto kot naveden, a kljub temu nižjo od XPS-a.raktivec napisal/-a:Ta masa je že za rebrnjačo spoštovanja vredna.belovic napisal/-a:l konkurenčno končno maso krila tj. med 100 in 110gr. in bi veljalo razmislit o drobnozrnatem stiroporju (EPS)
Misliš na stiropor, ki ga prodajajo kot pohodnega za plavajoče tlake? Je malce trši od navadnega.
Ne bi rad strašil ampak za konkurenčen model masa kril ne sme presegati 110gr., zato se vse bolj poslužujemo kontrukcije z rebrci, pri kateri je ta masa veliko lažje dosegljiva. Nekje na forumu sem nedolgo nazaj objavil skico enega mojih kril z lesenim D-boxom...
-
- Tekmovalec
- Prispevkov: 262
- Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09
Re: Izbira profila za 400 kategorijo
Zdravo!
Nikomur ne želim soliti pamet, vendar bi opisal moje zadnje krilo, ki tehta 115 gr. Razpetina je 1700 mm, globina je 150 mm s prehodom zadnjih 150 mm v elipso s prisekano konico 80 mm. Površina krila je 25,2 dm. Gradnja je geodetska z rebri iz 1,5 mm balse, 40 mm torzijski nos iz 1mm balse, prednja letvica je 2x5 smreka, nosilec ¨I¨ iz 2x7 smreke in na obeh koncih 1x3 mm karbon in zadnja letvica 2,5 x 10 mm trikot. Krilo je prekrito z Litespan-om. To je šele moje drugo krilo za 400 klaso in mi bo uspelo pri naslednjem pridobiti še kakšen gram. Krilo je zaradi geodetske gradnje izredno togo.
Več o gradnji in o mojem razmišljanju o tej kategoriji sem napisal v letalski sekciji, ¨Splošne teme o...¨ v ¨Moji oldtimerji¨.
Lep pozdrav,
Peter
Nikomur ne želim soliti pamet, vendar bi opisal moje zadnje krilo, ki tehta 115 gr. Razpetina je 1700 mm, globina je 150 mm s prehodom zadnjih 150 mm v elipso s prisekano konico 80 mm. Površina krila je 25,2 dm. Gradnja je geodetska z rebri iz 1,5 mm balse, 40 mm torzijski nos iz 1mm balse, prednja letvica je 2x5 smreka, nosilec ¨I¨ iz 2x7 smreke in na obeh koncih 1x3 mm karbon in zadnja letvica 2,5 x 10 mm trikot. Krilo je prekrito z Litespan-om. To je šele moje drugo krilo za 400 klaso in mi bo uspelo pri naslednjem pridobiti še kakšen gram. Krilo je zaradi geodetske gradnje izredno togo.
Več o gradnji in o mojem razmišljanju o tej kategoriji sem napisal v letalski sekciji, ¨Splošne teme o...¨ v ¨Moji oldtimerji¨.
Lep pozdrav,
Peter
Re: Izbira profila za 400 kategorijo
g.Peter, nikomur ne solite pamet in le naprej z Vašimi idejami, izkušnjami Veseli bomo vsakršnega prispevka, zamisli, kajti glavni čar te kategorije je "samogradnja" in razvoj lastnih konstrukcij, ki se naposled medsebojno "udarijo" na travniku.Peter Burkeljc napisal/-a:Zdravo!
Nikomur ne želim soliti pamet, vendar bi opisal moje zadnje krilo, ki tehta 115 gr. Razpetina je 1700 mm, globina je 150 mm s prehodom zadnjih 150 mm v elipso s prisekano konico 80 mm. Površina krila je 25,2 dm. Gradnja je geodetska z rebri iz 1,5 mm balse, 40 mm torzijski nos iz 1mm balse, prednja letvica je 2x5 smreka, nosilec ¨I¨ iz 2x7 smreke in na obeh koncih 1x3 mm karbon in zadnja letvica 2,5 x 10 mm trikot. Krilo je prekrito z Litespan-om. To je šele moje drugo krilo za 400 klaso in mi bo uspelo pri naslednjem pridobiti še kakšen gram. Krilo je zaradi geodetske gradnje izredno togo.
Več o gradnji in o mojem razmišljanju o tej kategoriji sem napisal v letalski sekciji, ¨Splošne teme o...¨ v ¨Moji oldtimerji¨.
Lep pozdrav,
Peter
Medtem sem izbrskal skico (v merilu 1:1 lahko pošljem po želji na e-mail) in še dva prikaza konstrukcije za informacijo. Za takšno krilo kot sem že napisal potrebujete:
1. lahko balzo 1,5mm - 2kom (rebra in stojina)
2. Lahko balzo 1,0mm - 2kom (plank)
3. Letvica smreka 3x3mm - 4kom
4. Karbonska letvica 3x1mm - 2kom
5. Nekaj m' CF rovinga ali UD-ja (za Capstripse in ojačitev pasice)
6. Folija Oralight transparent - 2m' (prekritje)
7. Ostali drobni material...redko lepilo CA, košček lipe, košček balze 5mm za zaključek krila, itn...
Re: Izbira profila za 400 kategorijo
Veliko debat in kar nekaj poskusov je pokazalo da univerzalnega recepta za f5j 400 ni žal
različne geometrije in različni profili so za posamezne razmere boljš za druge pa slabši
Letošnja sezona npr je pokazala da ni profil ali geometrija tisto kar je najpomembneje ampak uletenost z modelom
Profili pa kot so že drugi napisali samo nihče ni napisal BE 50 ki se ga kar nekaj leti v mirnejših razmerah
Stirodur steklo bo problem zgradit dosti lahko in močno
Bistvena reč če misliš sila resno je teža modela namreč vsak gram se pozna torej model naj ima 351 g štartna masa
različne geometrije in različni profili so za posamezne razmere boljš za druge pa slabši
Letošnja sezona npr je pokazala da ni profil ali geometrija tisto kar je najpomembneje ampak uletenost z modelom
Profili pa kot so že drugi napisali samo nihče ni napisal BE 50 ki se ga kar nekaj leti v mirnejših razmerah
Stirodur steklo bo problem zgradit dosti lahko in močno
Bistvena reč če misliš sila resno je teža modela namreč vsak gram se pozna torej model naj ima 351 g štartna masa
-
- Začetnik
- Prispevkov: 50
- Pridružen: 09 Sep 2005, 06:58
- Kraj: Varaždin
Re: Izbira profila za 400 kategorijo
Ja sam ove godine malo eksperimentirao i napravio krila iz XPS + 25 g staklo. Raspon 185 cm, težina 122 g, uz trup od 180 g, plus LiPo 800 mAh od 50 g težina je taman.
Krilo je vrlo čvrsto na torziju, no elastično je. remenjača je 3 mm balza plus roving. Da sam malo pazio mogao sam uštedjeti još na smoli, no imao sam problema sa razmazivanjem pa sam siguran da ima 10 g smole previše
Za sad sam zadovoljan, jučer napravio prvi let.
Krilo je vrlo čvrsto na torziju, no elastično je. remenjača je 3 mm balza plus roving. Da sam malo pazio mogao sam uštedjeti još na smoli, no imao sam problema sa razmazivanjem pa sam siguran da ima 10 g smole previše
Za sad sam zadovoljan, jučer napravio prvi let.
- Priponke
-
- 20140307_210925490_iOS.jpg (175.66 KiB) Pogledano 6226 krat
-
- 20140308_142257204_iOS-001.jpg (240.6 KiB) Pogledano 6226 krat
- modelarcina
- Profesor
- Prispevkov: 1038
- Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
- Kraj: kamnik
Re: Izbira profila za 400 kategorijo
Lepa fluga!
S čim režete segmente krila pod kotom da je tako lep rez?
lp
S čim režete segmente krila pod kotom da je tako lep rez?
lp
www.okarbon.eu
-
- Začetnik
- Prispevkov: 50
- Pridružen: 09 Sep 2005, 06:58
- Kraj: Varaždin
Re: Izbira profila za 400 kategorijo
Imam svoj CNC. Ovako izgleda segment. Lijevo neobraÄ‘eno, desno ošmirglano sa 600. Spojeve brusim na brusnoj ploči.
btw, ovo je za nova krila, našao sam super XPS. Nisu svi isti, naravno
btw, ovo je za nova krila, našao sam super XPS. Nisu svi isti, naravno
- Priponke
-
- 20140311_175415374_iOS.jpg (157.8 KiB) Pogledano 6088 krat
-
- Začetnik
- Prispevkov: 50
- Pridružen: 09 Sep 2005, 06:58
- Kraj: Varaždin
Re: Izbira profila za 400 kategorijo
Danas sam letio po vjetru 5 do 7 m/s. Profil AG 25,26,27 dobro se ponio