Gradnja F5J modela PIKI
Re: Gradnja F5J modela PIKI
Nekaj me še zanima. Računam v e-calcu za propeler da se dokončno odločim in me zanima kakšna je razlika med prop stall thrust-om in in static thrust-om?
Reaktivc bi lahko mogoče malo bolj razložil, ker se mi zdi da si že ogromno preštudiral o tej temi?
lp
Miha
Reaktivc bi lahko mogoče malo bolj razložil, ker se mi zdi da si že ogromno preštudiral o tej temi?
lp
Miha
Vse je relativno
Re: Gradnja F5J modela PIKI
Nekako tako:
Stall thrust;
Večji je korak v razmerju z premerom, večja je verjetnost, da bo propeler na mestu zdrsnil. Čeprav na mestu kraki nimajo optimalnega zračnega obtoka, temveč zaradi odcepljene mejne plasti delujejo kot lopate, vseeno daje nekaj potiska. Pravi učinek tak propeler doseže šele, ko model leti in "ga ujame", da kraki letijo z dovolj majhnim zdrsom, da je vpadni kot v mejah sprejemljivih za njihovo aerodinamiko. Tak propeler lahko med letom potegne precej večjo moč kot na mestu.
Pri konkretnem hotliner pogonu za resnične hitrosti dviga je tale zdrs tako velik, da ob zagonu propeler spušča glasove, kot bi skozenj vrgel gramoz. Čez nekaj metrov ko zgrabi, le še zapiska in...
Static thrust;
Propelerji z večjim premerom in manjšim korakom imajo že kar na mestu dobre pogoje in zrak, ki obteka krake ne zdrsne dovolj, da bi se mejna plast trgala.
Pozabi statične potiske, glej bolj kaj se dogaja, ko se premika za 15 m/s. Takrat je pomembno kaj dobiš ven.
Napiši vse podatke, ki jih najdeš o tvojem motorju, najpomembnejši so omska upornost, tok prostega teka (Io) in vrtljaji/volt. Dober bi bil tudi blokirni tok, ampak tega podatka verjetno nimaš. Morda kaj o vgrajenih magnetih?
Stall thrust;
Večji je korak v razmerju z premerom, večja je verjetnost, da bo propeler na mestu zdrsnil. Čeprav na mestu kraki nimajo optimalnega zračnega obtoka, temveč zaradi odcepljene mejne plasti delujejo kot lopate, vseeno daje nekaj potiska. Pravi učinek tak propeler doseže šele, ko model leti in "ga ujame", da kraki letijo z dovolj majhnim zdrsom, da je vpadni kot v mejah sprejemljivih za njihovo aerodinamiko. Tak propeler lahko med letom potegne precej večjo moč kot na mestu.
Pri konkretnem hotliner pogonu za resnične hitrosti dviga je tale zdrs tako velik, da ob zagonu propeler spušča glasove, kot bi skozenj vrgel gramoz. Čez nekaj metrov ko zgrabi, le še zapiska in...
Static thrust;
Propelerji z večjim premerom in manjšim korakom imajo že kar na mestu dobre pogoje in zrak, ki obteka krake ne zdrsne dovolj, da bi se mejna plast trgala.
Pozabi statične potiske, glej bolj kaj se dogaja, ko se premika za 15 m/s. Takrat je pomembno kaj dobiš ven.
Napiši vse podatke, ki jih najdeš o tvojem motorju, najpomembnejši so omska upornost, tok prostega teka (Io) in vrtljaji/volt. Dober bi bil tudi blokirni tok, ampak tega podatka verjetno nimaš. Morda kaj o vgrajenih magnetih?
lp
Sašo
Sašo
Re: Gradnja F5J modela PIKI
Evo kompletni podatki motorja
Aeolin C3548:
kV-790
upornost: 0.054Ohm
tok brez obremenitve: 1,3A
št. magnetov: 12
maks moč: 760W (20s)
lp
miha
Aeolin C3548:
kV-790
upornost: 0.054Ohm
tok brez obremenitve: 1,3A
št. magnetov: 12
maks moč: 760W (20s)
lp
miha
Vse je relativno
Re: Gradnja F5J modela PIKI
Motor se prepočasi vrti za pravi 3s pogon, a če podatki resnično držijo bi vseeno šlo nekaj takega:
3s = 13x11, verjetno bo treba vzet 14x9
4s = 12x8 do 12x9
Vzemi najhne in kvalitetne celice, z največ 1100 mAh, da ne boš pretežak.
3s = 13x11, verjetno bo treba vzet 14x9
4s = 12x8 do 12x9
Vzemi najhne in kvalitetne celice, z največ 1100 mAh, da ne boš pretežak.
lp
Sašo
Sašo
Re: Gradnja F5J modela PIKI
OK najlepša hvala. bom izbral nekaj takega Drgač pa se dela počasi zaključujejo in bolj kot ne čakam na elektroniko Upam da bo v roku 14 dni že v zraku za prvi trening
lp
miha
lp
miha
Vse je relativno
Re: Gradnja F5J modela PIKI
Evo od Toneta sem dobil tudi tri višince in eno smer Najlepša hvala!
lp
Miha
lp
Miha
Vse je relativno
Re: Gradnja F5J modela PIKI
Se oproščam vsem, ker nisem dajal sprotnih slik in podatkov, vendar vas lahko razveselim z novico da je Piki končan!!! V nedeljo pa se bo zgodil prvi štart v Vipavi.
Komplet model je težak 1850g z 2200mAh 3S celico. Ampak na žalost sem ga moral obtežiti še za 150g, ker če ne ne pridem skozi s težiščem Tako da bom verjetno nekoč iskal kakšen nov trup z ene 10cm daljšim nosom. Skratka končna teža modela je malenkost čez 2kg.
No pa še slikica Je za čez celo garažo
lp
Miha
Komplet model je težak 1850g z 2200mAh 3S celico. Ampak na žalost sem ga moral obtežiti še za 150g, ker če ne ne pridem skozi s težiščem Tako da bom verjetno nekoč iskal kakšen nov trup z ene 10cm daljšim nosom. Skratka končna teža modela je malenkost čez 2kg.
No pa še slikica Je za čez celo garažo
lp
Miha
Vse je relativno
Re: Gradnja F5J modela PIKI
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Re: Gradnja F5J modela PIKI
Pohvale za uspešen projekt
Re: Gradnja F5J modela PIKI
Upajmo da bo uspesen... bo odlocal jutrijsnji krstni let drzte pesti da v vipavi ne bo kksne burje... ce ne bo treba it na lijak med trte testirat... kar mi pa ne disi ravno najbolj
lp
miha
lp
miha
Vse je relativno
Re: Gradnja F5J modela PIKI
Piki leti Brez nepotrebnega trimanja je samo odletel iz roke... Izredno pohleven model. Kar se pa pobiranja termike tiče... V današnjem ne kaj prida termičnem vremenu mi je iz višine 30m uspelo pobrat in ostat v zraku 15 minut Super je... Moram samo še pristanke natrenirat, potem se pa kmalu vidimo na kakšni tekmi
lp
Miha
p.s.: Slike pa sledijo..
lp
Miha
p.s.: Slike pa sledijo..
Vse je relativno
Re: Gradnja F5J modela PIKI
Čestitke za uspešno končanje samogradnje projekta PIKI .
LP Grega
LP Grega
Re: Gradnja F5J modela PIKI
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Re: Gradnja F5J modela PIKI
Vse je relativno
Re: Gradnja F5J modela PIKI
Super si tole izdelal.
Čestitke
Čestitke
Zakaj nimamo nikoli dovolj časa da bi zadevo dobro naredili prvič, vedno pa dovolj časa da jo naredimo še enkrat.
Re: Gradnja F5J modela PIKI
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Re: Gradnja F5J modela PIKI
Hja danes se je spet letelo Domov sem prišel pa šele ob sedmih zvečer... Piki je rabil reševalno akcijo iz vrha smreke, katera je bila spodaj brez vej . Hvala Idrijskim plezalcem za ves trud. Tokrat ni bila kriva motnja med ušesi, niti ne zunanja motnja ampak nenadna odpoved oddajnika.
Hvala bogu da se je to zgodilo ob počasnem kroženju in je Piki potem po ene 10 minutah prijadral v vrh. Čeprav bi lahko malo bolje izbiral in si izbral sosednjo smreko, ki je imela več vej
No uglavnem je vse celo. vse kar se je zlomilo je nosilec višinca, kateri se je odlepil. 10 minut dela in bo spet kot nov
lp
Miha
p.s.: Kupujem nov oddajnik... Ve kdo za kakšno poceni fc-28 od futabe?
Hvala bogu da se je to zgodilo ob počasnem kroženju in je Piki potem po ene 10 minutah prijadral v vrh. Čeprav bi lahko malo bolje izbiral in si izbral sosednjo smreko, ki je imela več vej
No uglavnem je vse celo. vse kar se je zlomilo je nosilec višinca, kateri se je odlepil. 10 minut dela in bo spet kot nov
lp
Miha
p.s.: Kupujem nov oddajnik... Ve kdo za kakšno poceni fc-28 od futabe?
Vse je relativno
Re: Gradnja F5J modela PIKI
Evo Piki veselo leti. Danes sem ga testiral z novimi gensace akuji in gre pokonci kot se zagre...
Me pa nekaj zanima. V ravnem letu se mi zdi da rep malo tunka navzdol. Kakšen je razlog? Upadni kot krila mogoče? Bi ga bilo treba malo podložit in koliko če že?
lp
Miha
p.s.: Mihah.. Piki ti dela reklamo z nalepkami
Me pa nekaj zanima. V ravnem letu se mi zdi da rep malo tunka navzdol. Kakšen je razlog? Upadni kot krila mogoče? Bi ga bilo treba malo podložit in koliko če že?
lp
Miha
p.s.: Mihah.. Piki ti dela reklamo z nalepkami
Vse je relativno