Talahka kategorija F5J 400

Debata o izredno popularnih tekmovalnih jadralnih modelih z elektropogonom (F5J-400, 7 in Unlimited)

Moderatorji: Pisaneli, rossi

Odgovori
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Profesor
Prispevkov: 1973
Pridružen: 12 Dec 2002, 01:00
Kraj: lj
Kontakt:

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a MC GAYVER »

OOOOOOO Matej si se le odločil nekaj skup vreči in dat zraven 400tko =D>
Uporabniški avatar
tone vidensek
Dr. Modelar
Prispevkov: 2126
Pridružen: 21 Nov 2005, 20:04

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a tone vidensek »

Ker se nam drugo leto obeta" razširjena liga" z sosedi v 400,bo potrebno prilagoditi pravilnike iz obeh držav.Kar se tiče tehničnih karakteristik za športna orodja,tu ni kaj reči.Znani so parametri (teža,površina,obremenitev in set z pogonom) Glede gradnje-nobenih težav(lesenjača,karbonko,kalup,stiroporko...) Ker pa so sosedje imeli težave z nefer tekmovalci,v dolžini vklopa motorja,ali ponovnega zagona so naredili red.Na naših domačih tekmah je to bolj ali manj šlo po vaško,sodniki niso bili na to pozorni,ali neučeni,ali pa so imeli na štartu dobrega prijatelja.Tako,da v tej smeri fer-borbe,je brez smisla iznašati toplo vodo.Torej predlagam,da se pripopamo njihovim Device Control(DC),ki vsebuje vso varovanje pred goljufijo.To torej bi bila prva ,a ne zadnja točka dopolnil SLO pravilnika.Prilagam povezavo in delo,ki ga opravlja DC.
Priponke
CD_F5J-400.pdf
(137.56 KiB) Prenešeno 178 krat
Uporabniški avatar
zerdoner
Freak
Prispevkov: 612
Pridružen: 18 Dec 2005, 13:19
Kraj: Letuš

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a zerdoner »

Ker se bom morda naslednjo sezono udeležil kakšne 400 dike me zanima nekaj glede CD napravce.
-ali ta naprava sama izklopi motor ali samo pokaže, če je bil čas motorja prekoračen?
-motor je dovoljen 30s? kolikšna je toleranca od teh 30s? Ker če ne izklopi samo je verjetno kar težko ujeti točno 30s ali pač? Kako je kaj to iz izkušenj?
-kje se ta naprava dobi in koliko stane?

Hvala za odgovor

Lp, Mitja
Uporabniški avatar
Dlaka
Razpravljalec
Prispevkov: 130
Pridružen: 29 Avg 2005, 12:02
Kraj: zapresic

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a Dlaka »

1. Ne, CD ne isklaplja motor, samo pokazuje nepravilnost.

2. Tolerancija je dovoljna (cca 5-6 sec).

3. Brez problemov mi dela 2 leta.

4. CD dela Tepić Predrag (AMK Sisak) i stane 100 Kn (cca 14 €).

LP
Damir
slabom ku*cu i dlaka smeta!
Uporabniški avatar
tone vidensek
Dr. Modelar
Prispevkov: 2126
Pridružen: 21 Nov 2005, 20:04

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a tone vidensek »

Naslednja točka,ki jo koordinacijski odbor "formule 400" je poenotenje pravil za čas letenja in delovanja motorja.Tako so nekatera tekmovanja v SLO,imela čas jadranja všteto v skupni čas 10 min.Tako so nekateri mojstri panoge pozabili odšteti čas 30 sek odšteti stran. [-( Bodoči pravilnik bo določal,da se čas motorja loči od jadranja(30+600),kar mora programska oprema vsebovati.Ko bo pravilnk Formule 400 vsklajen,in ga bo Karner uredil,dobijo vsi organizatorji za resno delo en izvod. :whistle:
keskopesko
Razpravljalec
Prispevkov: 176
Pridružen: 30 Maj 2006, 14:16

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a keskopesko »

Oj,

mojih 5 centov:

-naj bodo pravila enostavna a vseeno natančna
-naj bodo pravila 100% enaka - usklajena z Hrvati
-naj bodo pravila jasna vsaj par mesecev pred sezono
-naj bo zunaj čimprej okvirni koledar ;)

Aleš
Uporabniški avatar
mitjazgajner
Tekmovalec
Prispevkov: 355
Pridružen: 12 Dec 2006, 21:16
Kraj: lenart

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a mitjazgajner »

Pozdravljeni!
Moj predlog je, da se določi enega proizvajalca motorjev in tudi velikost elise, ki dostopna vsem. Ne tako, da iščejo eni večje elise po Španiji pa ne vem vse kje…
lp. mitja
www.mitjazgajner.com
Mistral S8E/p
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

mitjazgajner napisal/-a:Pozdravljeni!
Moj predlog je, da se določi enega proizvajalca motorjev in tudi velikost elise, ki dostopna vsem. Ne tako, da iščejo eni večje elise po Španiji pa ne vem vse kje…
lp. mitja
A ni velikost elise (premer in korak) določena? Rečeno (zapisano) je bilo:
-elisa 6*3 oz 6*3,5" nemodificirana s spinerjem 30mm
Uporabniški avatar
Zvone
Tekmovalec
Prispevkov: 347
Pridružen: 13 Sep 2006, 16:12
Kraj: Litija

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a Zvone »

PRAVILNIK KATEGORIJE F5J - N MODELI JADRALNIH MODELOV S ELEKTRO POGONOM (SPEED 400)


Tekmovanje radijsko vodenih modelov jadralnih letal z elektro pogonom namenjenim termičnem jadranju. V tem tekmovanju piloti tekmujejo med seboj v tehniki in taktiki jadralnega letenja.
Na tekmovanju se leti osem (8) turnusov, od katerih se vsakemu tekmovalcu izniči eden z najslabšim rezultatom. Za vsak kvalifikacijski turnus so tekmovalci razdeljeni v različne skupine in želeno je, da vsak tekmovalec tekmuje z vsakim. Končni rezultat tekmovalca je seštevek vseh točk vseh letov, razen najslabšega, ki se je brisal. V primeru, da iz upravičljivega razloga ni bilo možno izpeljati vseh osem (8) turnusov, se najslabši rezultat ne briše. Tekmovanje je regularno če se odletijo vsaj štirje turnusi.


1. Splošna pravila
1.1. Definicija radijsko vodenih modelov z elektromotorjem
Model z enim pogonskim elektromotorjem, ki se uporablja za dvig modela. Vir energije za elektromotor mora biti v modelu in mora biti brez kakršnekoli povezave s tlemi ali drugim letečim objektom.
Polnjenje baterijskih celic s pomočjo sončne energije je dovoljeno.

1.2. Izdelava modelov
Ni omejitev, dokler odgovarja pravilom!

1.3. Karakteristike radijsko vodenega modela s električnim pogonom
a) skupne karakteristike:
- minimalna teža modela: 350g,
- minimalna obremenitev: 12g/dm2 (skupna tlorisna preslikava površine vseh kril)
- maksimalno 2 servo motorja (komande so samo na vertikalnem in horizontalnem stabilizatorju (brez zakrilc, krilca..),
- kraki letalskega vijaka (elise) je nemodificiran dvokraki, maksimalno 6x3 ali 6x3,5. Pokrov vijaka (spiner) maksimalno 30mm premera
- motor nemodificiran tip speed 400, 6v brez obroča, samo z feritnimi magneti
b) pogonske baterije morajo biti sestavljene iz NiCd, NiMh, max 7 členov (8,4v) ali Li-xx max 2 celici (7,4v),
c) minimalni premer nosu trupa je 3mm,
d) ni dovoljeno imeti nobenih naprav za zaustavljanje modela ( klin, zobje, brusni papir,…) tako pri pristajanju kot v zraku,
e) radijsko vodena naprava mora delovati skupaj z ostalimi napravami z 20kHz frekvenčnim razmakom. Če oddajnik te zahteve ne omogoča, mora biti delovna širina frekvenčnega pasu 50kHz. O tem mora tekmovalec obvestiti organizatorja,
f) naprave za prenos podatkov iz letala do pilota so prepovedane,
g) tekmovalec lahko na tekmovanju uporablja tri modele,
h) tekmovalec lahko kombinira dele letal med seboj le, če ti odgovarjajo pravilom in če so predhodno pregledani pred tekmovanjem,
I) model mora biti opremljen z nadzorno napravo, ki daje sodniku vpogled o prepovedani uporabi motorja med letom,

i) tekmovalec ob prijavi na tekmovanje, določi glavni in rezervni kanal, tako da organizator lahko tekmovalce razvrsti v skupine, kjer je razlika med kanali najmanj 20 kHz ali dva kanala.
V kolikor pride do podvajanja kanalov, organizator poskrbi, da piloti zamenjajo kanale in to pred pričetkom tekmovanja,
j) ves balast mora biti trdno pritrjen v notranjosti modela,
k) let je vreden nič točk, če z modelom upravlja neprijavljen ali drug tekmovalec,
l) prav tako je let vreden nič točk, če tekmovalec ne uspe pristati znotraj 75 metrskega tekmovalnega prostora.

2. Pravila organizacije letenja, tekmovanja
2.1. Turnusi in skupine
a) skupine tekmovalcev se določajo na osnovi frekvenc in kanalov, ki jih tekmovalci uporabljajo in sicer tako, da omogočajo čim večje število tekmovalcev v skupini. Najmanjše število tekmovalcev v skupini je (4) štiri in največje deset (10),
b) tekmovalci so razvrščeni v skupine in tekmujejo v turnusih,
c) organizator tekmovalce razporedi tako, da vsak tekmuje z vsakim.

2.2. Letenje v skupinah
a) tekmovalcem se dodeli pet (5) minut pripravljalnega časa, ki se začne merit od poziva skupine pa do zvočnega signala za pričetek delovnega časa skupine,
b) delovni čas za vsakega tekmovalca v skupini je točno deset (10) minut, ki ne vključuje 30 sekund delovanja motorja,
c) organizator je dolžan, da prepoznavno zvočno (po potrebi tudi vizualno) označiti začetek delovnega časa skupine,
d) zvočnim (po potrebi tudi vizualno) označiti tudi pretečenih osem (8) minut delovnega časa skupine,
e) zaključek delovnega časa skupine organizator označi enako kot začetek,
f) pilot katerega model je ostal v zraku po pretečenem času, mora takoj začeti z manevrom pristajanja,
g) organizator si pridržuje pravico,da (gleda na vremenske pogoje) skrajša delovni čas motorja.

3. Kontrola oddajnika
a) organizator je dolžan, da poskrbi za frekvenčni red in kontrolo nad oddajniki. V primeru enakih glavnih in rezervnih kanalov, organizator od tekmovalcev zahteva, da mu predajo oddajnik, ki ga deponira v zato predvideno mesto. Tekmovalec oddajnik prejme, ko je na vrsti njegova skupina in ga ponovno vrne po opravljenem letu.
b) vodja tekmovanja ne sme pričeti s tekmovanjem, dokler se vsi oddajniki ne oddajo organizatorju tekmovanja,
c) kršenje tega pravila se sankcionira z diskvalifikacijo tekmovalca.


4. Start - pristajanje
a) organizator odredi startno področje, v katerem se nahajajo: pilot-tekmovalec z enim pomočnikom in sodnik,
b) če tekmovalec starta model pred zvočnim signalom za začetek turnusa, mora pristati in model iz svojega startnega mesta ponovno starta.



5. Pristajanje
a) pred začetkom turnusa organizator za vsakega tekmovalca dodeliti mesto pristanka (pristajalni krog), ki se za vsak turnus menja. Tekmovalec mora vedno uporabljati dodeljen pristajalni krog,
b) časomerilec ne sme ovirati pristajalnega manevra in tekmovalca. Znotraj 15 metrskega premera se lahko nahajajo samo tekmovalec in njegov pomočnik in seveda sodnik,
c) po pristanku tekmovalec ne sme premikati modela dokler sodnik-časomerilec ne izmeri oddaljenosti modela od pristajalne točke. Pred iztekom delovnega časa tekmovalec lahko odnese model, če so bile opravljene meritve in če pri tem ne bo oviral ostale tekmovalce,
d) če se model pri pristajanju dotakne pilota ali pomočnika, tekmovalec za pristanek ne dobi nobenih točk.

6. Točkovanje
a) čas leta se meri od zvočnega signala za začetek delovnega časa do:
- trenutka, ko se letalo prvič dotakne tal,
- trenutka ko se letalo prvič dotakne objekta ki se ima stik s tlemi,
- konca delovnega časa skupine,
b) v primeru ponavljanja, se čas leta meri od trenutka izklopa motorja do:
- trenutka, ko se letalo prvič dotakne tal,
- trenutka ko se letalo prvič dotakne objekta ki se ima stik s tlemi,
- konca delovnega časa skupine,
c) čas leta se meri v sekundah, desetinkah in ni zaokroževanja,
d) vsaka sekunda prinaša eno (1) točko,
e) v primeru, da se preleti delovni čas, se ta prelet šteje do ene (1) minute (60sec). Pristajanje se točkuje z nič (0) točk, ter od rezultata se odvzame 30 točk,
f) v primeru, da se delovni čas preleti za več kot ene (1) min, se zapiše rezultat z nič (0) točk,
g) dodatne točke za pristanek se dodelijo glede na oddaljenost od pristajalne točke po naslednji tabeli:

- 0 do 1m = 100 točk
- 1 - 2m = 95 t.
- 2 - 3m = 90 t.
- 3 - 4m = 85 t.
- 4 - 5m = 80 t.
- 5 - 6m = 75 t.
- 6 - 7m = 70 t.
- 7 - 8m = 65 t.
- 8 - 9m = 60 t
- 9 - 10m = 55 t.
- 10 - 11m = 50 t.
- 11 - 12m = 45 t.
- 12 - 13m = 40 t.
- 13 - 14m = 35 t.
- 14 - 15m = 30 t.
- Od 15m in več, ni dodatnih točk za pristanek.

h) dodatne točke se merijo od nosa letala v mirovanju, do že vnaprej dodeljene pristajalne točke.


7. Tekmovalci in pomočniki
a) tekmovalec-pilot mora osebno upravljati z modelom,
b) vsak tekmovalec lahko ima samo enega pomočnika.

8. Mesto tekmovanja
a) teren za tekmovanje naj bo raven, brez možnosti za pobočno jadranje,
b) tekmovalni poligon ima pristajalne toče, ki so praviloma nameščene pravokotno na smer vetra,
c) pristajalne točke so fiksirane v tleh, dobro vidne in opremljene z merilnim trakom dolžine 15 metrov.

9. Varnostna pravila
a) za kontakt modela z objekti znotraj dodeljenega področja za letenje, se tekmovalca kaznuje z odvzemom 300 točk od končnega rezultata,
b) za kontakt modela z osebo ki je znotraj varovanega območja, se tekmovalca kaznuje z odvzemom 1000 točk od končnega rezultata,
c) organizator ima pravico določiti varnostna področja. Časomerilec je dolžan spremljati let, ter v primeru kršitve varovanega območja, opozoriti tekmovalce da zapustijo varovano območje in tekmovalcu se odšteje 300 točk na končni rezultat. Če pravočasno
opozoriti tekmovalec, se mu točke ne odštejejo.

10. Tekmovalni leti
a) tekmovanje poteka v osmih (8) turnusih, od katerih se eden (1) najslabši ne šteje,
b) tekmovalec ima pravico do neomejeno število poskusov v vsakem uradnem letu,
c) pred ponavljanjem lahko tekmovalec popravi letalo, če je poškodovan,
d) v slučaju ponavljanja se šteje čas doseženo v zadnjem poskusu od katerega se odvzame 30 s delovanja motorja.

11. Ponavljanje
Tekmovalcu se dodeli novi delovni čas če:
- se njegov model zaleti z drugim,
- trajanje leta ni bilo merjeno s strani časomerilca,
- je bil njegov let oviran z nepredvidljivimi ovirami ali dogodki, ki niso pod pilotovo kontrolo,
Tekmovalcu se dodeli novi delovni čas po naslednjem vrstnem redu:
- v nekompletni skupini, ali v skupini kjer se dodeli dodatna pristajalna točka,
- če to ni izvedljivo, lahko z najmanj štirimi (4) tekmovalci, ki ponavljajo,
- če še to ni mogoče, potem se ponavlja v isti skupini pri kateri je prišlo do dogodka.

11. Meteorološki pogoji
Maksimalna hitrost vetra ne sme presegati 32 km/uro (9 m/sekundo).


12. Razveljavitev leta in diskvalifikacija
a) let se razveljavi in zapiše kot nič (0) točk, če tekmovalec koristi letalo ki ne izpolnjuje katerokoli točko pravila 1. V primeru namernega nespoštovanja pravil ga vodja tekmovanja diskvalificira.
b) let se razveljavi in zapiše kot nič (0) točk, če model izgubi kateri koli čas leta, razen če je temu vzrok nesreča z drugim letalom v zraku.
c) izguba katerega koli dela letala pri pristajanju (pri kontaktu s tlemi) se dovoljuje.
D) model mora biti opremljen z nadzorno napravo, ki daje sodniku vpogled o prepovedani uporabi motorja med letom,
13. delovni čas elektromotorja
a) delovni čas elektromotorja speed 400, 6v nemodificiranega pri startu je 30 sekund.


13.1. Prvi poskus
a) za uporabo motorja je dovoljen čas 30 sekund. Tekmovalec lahko v tem času motor vključi in izključi večkrat.
b) časomerilec je dolžan tekmovalcu odštevati zadnjih 10 sekund časa dovoljenega za delo motorja.
c) v primeru uporabe motorja izven dovoljenega časa, se let izniči in se zapiše kot nič (0) točk. To velja razen v primeru ko lahko tekmovalec ponavlja let.

13.2. Drugi poskus
a) za delovanje motorja je dovoljenih 30 sekund,
b) točkuje se samo čas leta

14. Končna razvrstitev
a) če se leti osem (8) turnusov, se seštejejo vsi razen najslabšega!
b) če se leti manj od 8 turnusov, se seštejejo vsi rezultati!
c) če imata dva ali več tekmovalcev enako število točk, se končni vrstni red
tekmovalcev dobi tako, da se upoštevajo najslabši neupoštevani rezultati.



Organizator objavi končne neuradne rezultate na oglasni deski, tako da imajo tekmovalci možnost vpogleda v le-te. Če ni pripomb na končni izračun, ti rezultati po dvajsetih minutah postanejo uradni in proglasitev se lahko prične.
Zadnjič spremenil Zvone, dne 14 Nov 2012, 18:24, skupaj popravljeno 2 krat.
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a belovic »

mitjazgajner napisal/-a:Pozdravljeni!
Moj predlog je, da se določi enega proizvajalca motorjev in tudi velikost elise, ki dostopna vsem. Ne tako, da iščejo eni večje elise po Španiji pa ne vem vse kje…
lp. mitja
Španija pa ja ni tako taleč, kaj bi šele bilo če bi jih iskali na Kitajskem :lol:

sedaj pa zares: Motor je mora biti nemodificiran tip-a 400 6V in ga lahko kupiš od Arktike do Antartike, lahko pa tudi v bližnjem Ptuju, Brežicah ali pa malce dalje v Ljubljani, pač kje hočeš. Enako je z eliso, ki prav tako ne sme biti modificirana in je lahko max. premera 6" ter koraka 3 oz. 3,5" kar pač imaš, želiš itn.
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Profesor
Prispevkov: 1973
Pridružen: 12 Dec 2002, 01:00
Kraj: lj
Kontakt:

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a MC GAYVER »

:oops: Torej v pravilniku nisem zasledil ali pa spregledal

- 30 sek motor + 10 min jadranja
- max veter ki še dopušča letenje (modelčki so peresno lahki) npr 9m/s

nekaj bi bilo pa še doreči okoli kontrole dela motorja (CD control device) ali pa regler, ki kolikor vem nastaja ( programiranih 30 sek oziroma poljubno, programiranje na terenu, ledica za primer ponovnega vklopa po 30 sek)


Potrebe po tem ne vidim, ker imam ljudi za poštene :oops: vendar v CRO ga pač uporabljajo in če mislimo skupaj dirkat bo treba nekaj naredit. Sam se bolj nagibam k reglerju, ker podpira mojo lenobo :lol: ali pa slab refleks, pa me CD lahko pokaže, kot, da bi želel goljufat :o



Za vse ki si želijo pravila, ki se ne bodo spreminjal pa takole, tale se v glavnem nimajo več kam :lol: tako da nič bat, mogoče kakšna sprememba okoli časa dela motorja, ali točkovanja pristanka ali kaj takega ( malo verjetno, če pa pa ne 2013) modeli bodo pa kar ostali taki kot so sedaj ker so res luštkani =D>

Ker nekako nisem našel komercialnega modela, ki bi ustrezal mojim kriterijem pa v delavnico in modelarit 8)
Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a pegasus »

mitjazgajner napisal/-a:Pozdravljeni!
Moj predlog je, da se določi enega proizvajalca motorjev in tudi velikost elise, ki dostopna vsem. Ne tako, da iščejo eni večje elise po Španiji pa ne vem vse kje…
lp. mitja
Ta argument je popolnoma na mestu. Motorji "400 6V" si med seboj niso enaki, 6x3.5 pa so iskana roba, odkar jih robbe ne dela več.
Tako da to ali bolje definirate ali pa ponovno prehodite celo pot, ki je pripeljala do f5j pravilnika z višinomeri.
Uporabniški avatar
mitjazgajner
Tekmovalec
Prispevkov: 355
Pridružen: 12 Dec 2006, 21:16
Kraj: lenart

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a mitjazgajner »

Pomisleke sem dobil, ker jaz nikjer nisem več dobil elise 6x3,5 in z eliso 6x3 se je poznala velika razlika v višini… in tudi če imaš graupnerov motor ali imaš permaxa v modelu…
www.mitjazgajner.com
Mistral S8E/p
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Profesor
Prispevkov: 1973
Pridružen: 12 Dec 2002, 01:00
Kraj: lj
Kontakt:

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a MC GAYVER »

mitjazgajner napisal/-a:Pomisleke sem dobil, ker jaz nikjer nisem več dobil elise 6x3,5 in z eliso 6x3 se je poznala velika razlika v višini… in tudi če imaš graupnerov motor ali imaš permaxa v modelu…

Elise 6x3,5 dobre ni :o
sam uporabljam kar nekaj (10+) let stare motorje in eliso 6x3 gaupner

pomebno je, da je model lahek in prodoren ter, da ga pelješ pod idealnim kotom za tvoj model in motor :o

moj primer se mi zdi kar zgovoren

model 365g 210cm raspon kril po 30 sek 152-157 m
model 352g 160cm raspon kril po 30 sek 178-186m

trup je bil v vseh primerih isti, razlike v višini z istim krilom so pa napake pilota in kak vetrček, na tekmah, ki sem jih letos obiskal sem bil z višino povsem zadovoljen :D in še kako konkurenčen :lol: ostalim kolegom
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a raktivec »

MC GAYVER napisal/-a: Elise 6x3,5 dobre ni :o
Saj tudi dobrega Sped 400-6v ni, so pa vseeno določene razlike!
Iz časov, ko sem se precej ukvarjal z elektrifikacijo HLG modelov se mi je daleč najbolje obnesla Aeronautova elisa 6x3,5, druga je bila Robbe, sivi Graupner je bil le za darilo kakemu gledalcu, oziroma za trupe, kjer sem not stlačil 10 AR 500 celic. Pa še takrat je sivčku najprej odletel kak krak in če nisem bil dovolj hiter, mu je sledil kar cel nos.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Profesor
Prispevkov: 1973
Pridružen: 12 Dec 2002, 01:00
Kraj: lj
Kontakt:

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a MC GAYVER »

raktivec napisal/-a:
MC GAYVER napisal/-a: Elise 6x3,5 dobre ni :o
Saj tudi dobrega Sped 400-6v ni, so pa vseeno določene razlike!
Iz časov, ko sem se precej ukvarjal z elektrifikacijo HLG modelov se mi je daleč najbolje obnesla Aeronautova elisa 6x3,5, druga je bila Robbe, sivi Graupner je bil le za darilo kakemu gledalcu, oziroma za trupe, kjer sem not stlačil 10 AR 500 celic. Pa še takrat je sivčku najprej odletel kak krak in če nisem bil dovolj hiter, mu je sledil kar cel nos.
Mi lahko pomagaš, namreč Aeronautove elise 6x3,5 nisem imel in je ne poznam, bi jo pa poizkusil,google mi jo pa ne najde :oops:
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Sedaj je važno, da so nepotrebne izgube od akumulatorja do motorja čim manjše.
Jaz sploh ne bi uporabljal krmilnika vrtljajev, ampak kar stikalo on/off, ter debele in najkrajše možne kable.

S propom pa ne bi kompliciral: http://modellbau-guru.eshop.t-online.de ... acker-23mm
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Profesor
Prispevkov: 1973
Pridružen: 12 Dec 2002, 01:00
Kraj: lj
Kontakt:

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a MC GAYVER »

Ultralajt napisal/-a:Sedaj je važno, da so nepotrebne izgube od akumulatorja do motorja čim manjše.
Jaz sploh ne bi uporabljal krmilnika vrtljajev, ampak kar stikalo on/off, ter debele in najkrajše možne kable.

S propom pa ne bi kompliciral: http://modellbau-guru.eshop.t-online.de ... acker-23mm
Mitja, a pol pa še UBEC s sabo vozit za napajanje sprejemnika in servo motorčkov, pa ša kako bi pa stikalo prožil #-o kable je pa treba porezat ja pa še vsi acuji, ki jih uporabljamo majo tanke žice :evil:
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

:lol: :lol: Milan, če nimaš odgovorov ampak vprašanja, pomeni, da sem v rahli prednosti! :wink: :D :D

Ja res na UBEC pa še pomislil nisem, da ima maso, pa rc switch tudi. Ne vem, kaj mi je bilo. Trenutna evforija... 8-[

Bajdevej, včeraj sem pospravljal delavnico in sem med kramo našel en čisto nepoškodovan višinski rep od paličnjaka, ki je bil zanj takrat premajhen pa sem moral narediti večjega, ampak za meter pa pol bo pa tale zavržen "taman" taprav.
Uporabniški avatar
mitjazgajner
Tekmovalec
Prispevkov: 355
Pridružen: 12 Dec 2006, 21:16
Kraj: lenart

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a mitjazgajner »

Graupner ima to že rešeno z novimi sprejemniki, napajanje lahko na 2s in servomotorji D47 imajo že nazivno napetost 2s ;) In ne rabiš BECA...
www.mitjazgajner.com
Mistral S8E/p
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a raktivec »

MC GAYVER napisal/-a:Mi lahko pomagaš, namreč Aeronautove elise 6x3,5 nisem imel in je ne poznam, bi jo pa poizkusil,google mi jo pa ne najde :oops:
Kot kaže jih ne delajo več.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Profesor
Prispevkov: 1973
Pridružen: 12 Dec 2002, 01:00
Kraj: lj
Kontakt:

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a MC GAYVER »

Ultralajt napisal/-a::lol: :lol: Milan, če nimaš odgovorov ampak vprašanja, pomeni, da sem v rahli prednosti! :wink: :D :D
Drži!

No evo prednost in rep maš, še flugo, pa bomo na travniku spet kako pogruntal :-({|= :jumpjump:
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a Krist »

Mogoče samo predlog k pravilom....
Naj se štejejo vsi turnusi, bo bolj zabavno.

Če kdo rabi UBEC-e, jih imam nekje 25 komadov. Napajajo se lahko iz 2S lipo.

.Output 5V/1A

.Input 6-12V (2S LIPO PACK,5-8CELLS NiMh)

.Size 2.,6x9.6x4.2 mm

.Weight 4,3g with cables

FEATURES

.LOW DROPOUT PERFORMANCE

.INTERNAL CURRENT LIMITING

.THERMAL SHUTDOWN PROTECTION

.Y SERVO CABLE
image.jpg
Uporabniški avatar
tone vidensek
Dr. Modelar
Prispevkov: 2126
Pridružen: 21 Nov 2005, 20:04

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a tone vidensek »

Karič iz MK Zaprešič mi je poslal sliko novega modela 400,primernega za to vrsto tekmovanja v novi ligi SLO-CRO.Če je kak interesent naj se poveže z njim. =D>
Priponke
verbicki B.jpg
verbicki B.jpg (53.5 KiB) Pogledano 3728 krat
Uporabniški avatar
Zvone
Tekmovalec
Prispevkov: 347
Pridružen: 13 Sep 2006, 16:12
Kraj: Litija

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a Zvone »

Meritve kotov krila in višinca!
Priponke
P1110572.jpg
P1110572.jpg (133.37 KiB) Pogledano 3303 krat
P1110573.jpg
P1110573.jpg (125.98 KiB) Pogledano 3303 krat
Odgovori

Vrni se na F5J