Talahka kategorija F5J 400

Debata o izredno popularnih tekmovalnih jadralnih modelih z elektropogonom (F5J-400, 7 in Unlimited)

Moderatorji: Pisaneli, rossi

Odgovori
LOMI
Razpravljalec
Prispevkov: 142
Pridružen: 21 Avg 2011, 07:57

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a LOMI »

pegasus napisal/-a:Mogoče opazka - preveč se omejujete na same modele. Za začetnika je sam model mogoče najmanjši strošek na začetku, ko mora dobiti nekje še rc napravo, polnilec, osnovno orodje itd, da o potnih stroških (in motivaciji!) za prevoz na tekme ne govorimo. Spodbujanje množičnosti ni samo finančno in tehnično vprašanje ...
Se strinjam, razen!
Naša naloga je v tem, da jim omogočimo čim lažje in sprejemljevo opcijo za stik z modelarskimi vodami!Tudi rc naprave so veliko bolj dosegljive kot nekoč. Neke min. omejitve morajo biti že zaradi izziva, tekmovalnosti, motivacije!Če ni nekega cilja ki si ga želiš doseči, slednje odpade in se s tem okvarjaš za svojo dušo (kar tudi ni slabo)!
Glede modela, (tipa) ne vidim ovir!
Glede ostalih ovir je pa v veliki meri (žal) odvisno od staršev, saj znajo že resno zakomplicirati pri najmanjši poškodbi z modelarskim orodjem, da ne omenjam ostalih nevšečnosti ki se lahko pripetijo!
Da je temu tako, pripisujem popularnosti športa, dejavnosti, saj ti isti starši pri poškodbah svojih malih na kaki nogometni tekmi, (pa četudi zlomljen nos, pošene arkade...), sprejmejo zelo hladnokrvno do klubov in organizatorjev, nasrkajo sodniki z raznimi opaski, to je pa tudi vse (lastne izkušnje)!
Žal je tako in ne vidim, kaj bi se v tem smislu lahko spremenilo! Žal si nekateri starši ineteresno dejavnosti in mentorstvo razlagajo po svoj ( po mojem na škodo otrok in dejavnosti )!
LOMI
Razpravljalec
Prispevkov: 142
Pridružen: 21 Avg 2011, 07:57

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a LOMI »

mihec87 napisal/-a:Ideja ni slaba žal pa je pri nas problem premalo ljudi...že tako se včasih komaj nabere ljudi za eno tekmo za dve klasi bo pa teška razen če se izpelje kljub 2 ali 3em tekmovalcem..Preveč drobit pomoje ni dobro..
Mogoče je bolje da se mladim pomaga pri modelih itd..

Recimo se naredi nek načrt modela iz balse+rebrc ki je konkurenčen(se mogoče nadgradi ideja-> na voljo kit), tako je vstop lažji saj se začne z modelom ki ni hudo za ostalimi(veliko pri vsemu ima tako rokica), potem pa če gdo hoče kaj več si izdela/kupi kaj boljšega..
Se strinjam!
Moje razmišljanje je šlo v smeri , ČE bi stvar zaživela in tako število tekmovalcev, mladih naraslo!!
Uporabniški avatar
JKSniper
Dr. Modelar
Prispevkov: 3614
Pridružen: 02 Sep 2005, 12:38
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a JKSniper »

Itak nebi smeli drobiti na več kategorij. To bi bil poraz. Kategorija mora biti ena, omejitve iste... samo rangiralo bi se juniorje še posebej - za uvrstitev, tako da se jih nekako pritegne še posebej zraven z medaljami in kakšnimi praktičnimi nagradami.

Ne vem, ampak zdi se mi da kronično primanjkuje podmladka. Nekako bi jih morali pritegniti in s pomočjo delavnic, krožkov, modelarskih klubov tamale spraviti do tekem. Ko bi enkrat tekmovali bi zadeva začela it. Prevoz bi moral biti šolski ali kolegialni... vsaj kolikor se spomnim pri nas, je in v osnovni in v sredni šoli bil nek šolski kombi ki je vozil naokrog nekaj tekmovalcev... žal preveč gimnastičarjev in podobnih... Na tehničnem področju se ni naredilo nikoli nič... verjetno tudi za to, ker ni panoge, v kateri bi tekmovali.

Izdelava kita ali načrtov je stvar vsakega kluba posebej. Lahko se ponudi, in se vzamejo kiti ali se delajo modeli po načrtih. Lahko se tudi kaj kombinira in sposodi kdaj kakšno vakuumirko in naredi par kril, vsekakor pa bi to morala biti odločitev voditelja krožka in odločitev mladine - posameznikov.

Kakorkoli že, Hrvaški ECO nam lahko pokaže kako lahko pravila hitro podražijo in zakomplicirajo gradnjo modelov in tega bi se pomojem bilo dobro že v štartu izognat z malo lažje dosegljivimi omejitvami. 350gr 2m avion naredit je že izziv. Daleč od nemogočega, ampak dvomim da je zaželeno da nekdo s specialko (tudi homemade) raztura že v štartu in večina pač ne more zraven. Omejitve nebi smele biti po materialu ali načinu izdelave modela, pač pa neka omejitev mase in razpona ter pogon. Če se omeji recimo na 500gr, lahko torej večina izdela modele med 500 in 600gr in to niti ni tako težko dosegljivo tudi za popolno lesenjačo izdelano na popolnoma klasičen način z belim lepilom in modeli ne bodo toliko narazen po performansah, da nebi odločalo o rezultatu znanje letenja. In to je zakon! :)

LP!
Jure
CNC Frezanje Aluminija, medenine, lesa, karbona in umetnih materialov + Struženje kovin
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Ne vem, ampak malce zahajamo v nadrealizem.
Le zakaj bi čisti začetniki sploh poizkusili letet v nečemu podobnemu f5J? Za nekoga, ki se šele spoznava z modelarsko aviacijo je vsaj po moje MNOGO primernejše nekaj v stilu zračnih bojev z stirporkoti. Zadeva je začetniku zagotovo zanimivejša, mnogo cenejša in na napakah se resnično lahko uči.
Tisti naprednejši, ki bi želeli malce več se kasneje lahko opredelijo za zvrst, ki jim je najbolj všeč. tisti delež modelarjev, ki bi šel v F5J-400 bi skorajda moral imet ambicije za prehod v F5J in ne vem zakaj ne bi za njih obveljala ista pravila kot jih imajo Hrvatje? Če tega ne zmorejo, je bolje če se poizkusijo kje drugje. Menim, da tudi "penzionistom" ta formula nadvse odgovarja.

Zopet sae zastavlja vprašanje kdo koga slepi z cenenostjo, saj model ni nič proti ostalim stroškom. Potegnite potne stroške za 5 tekem z povprečno oddaljenostjo 80 km od prizorišča. Saj vem, da bo kdo dejal da nakladam z potnimi stroški in, da je dovolj obračunat porabljeno gorivo, ampak potem naj sede na kanto in se pelje če more.

In na koncu bo zopet obveljala tista Kajuhova;"Samo milion nas je...", F5J se bo stolkel z F3J za obstanek, F5J 400 pa bo preživel le dokler ga bo gnal naprej vsaj en sposoben in navdušen modelar, takoj, ko bo odnehal, bo disciplina mrknila ne glede na enostavnost, zanimivost in kaj vem kaj še.

Poanta?
Predlagam kopijo Hrvaškega F5J in dokler gre, gre.
lp
Sašo
LOMI
Razpravljalec
Prispevkov: 142
Pridružen: 21 Avg 2011, 07:57

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a LOMI »

Pozdravljeni!
Žal je tako, da so potni stroški velika postavka (verjetno bodo še večja)! Tukaj mislim da je varijanta dogovora s starši oz šolo, kar bi bilo glede na prevoz šolskih otrok še toliko bolj ugodna varijanta!
Sašo, mi lahko naredimo poceni kategorijo, verjetno noben od nas ne bo šel ŠTRAJKAT pred petrol in zahtevat poceni gorivo :D [-X !Glede športov ali društev ki temelji v glavnem na intuzijazmu posameznikov bo pa vedno tako, dokler je ekipa ki je pripravljena stvar terat, gre ,ko te ekipe oz posameznika ni,ni dejavnosti!!
Dokler bo država in občine tako mačehovska do tehnične kulture, je to to, ŽAL!
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Morda še ena iz moje mladosti.

Ko sta Tonči in Samotov oče krojila svetovni vrh v prostoletečih modelih, sem se slinil ob Timu in si želel imet model, ki bi vsaj izgledal podobno kot njune mojstrovine. Če bi mi takrat uspelo priti na neko tekmo, pa četudi z papirnatim modelom, bi me bilo konec od zadovoljstva. Glavno bi bilo to, da bi lahko bil skupaj z mojstri "iz Tima" in jih gledal kako znajo izdelat, dvignit in spustit model z tisto Rusko kljuko.

Povedat hočem, da pravila, ki hudo poenostavijo gradnjo niso vedno nekaj najboljšega. Nadebudni mladci bi z veseljem sprejeli, da so začetniki, da imajo začetniške modele in, da imajo začetniške rezultate in bi z zavidanjem opazovali stare mačke kako obvladujejo svoje leteče mojstrovine. V kolikor v tekmi ni te note, tudi tehničnega napredka ni.

Torej še enkrat: Hrvaški F5J-400 je zakon! Pravila zajemajo nekaj stavkov, omejuje dovolj in obenem omogoča dobre uvrstitve tistim, ki znajo letet, ter tistim, ki znajo delat modele. Zakaj bi nadebudneže prikrajšali za tovrstno občudovanje? To po moje pomeni več od tekem.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
T0RN4D0
Dr. Modelar
Prispevkov: 2979
Pridružen: 15 Feb 2010, 20:40
Kraj: sevnica

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a T0RN4D0 »

Tu si zdaj predstavljate da bodo 10 letni mladiči drli na tekme z avtobusi in tekmovali na državnem prvenstvu, če boste dvignili minimalno maso modelov za 200g. Ker potem bodo pa 10 letniki ki prvič v rokah držijo šmergl papir izdelali konkurenčne modele, in 12 letniki ki že eno leto držijo v rokah komande konkurenčni starim mačkom. :) ](*,)

Dejstvo je kakorkoli stvar poenostaviš je še vedno kar kompleksna, kakorkoli jo poceniš bo še vedno draga. Brez podpore staršev nemogoča, kjer spet enih ne zanima, drugi nimajo denarja, tretji nimajo časa... Lets face it, poleg modela mimo enega normalnega polnilca in komande ne bo šlo, pa en kup drobnarij za popravila... Precej ljudi tudi nima pred pragom primernega travnika za letenje, torej spet starši vozit otroka na travnik in čakat da odleti/zdrobi svoje itd... Modelarjem se nam verjetno to zdi karnekaj samoumnevnega, tistih par 100€ za opremo se bo že našlo (večina lahko en tak začetniški komplet potegne kar iz spodnjega predala...), tamali bo šel pa z vami na pisto.

Poleg tega si tudi predstavljate da so otroke strašno zanima jadralno letalstvo in bodo v tem nekaj let vztrajali... Žal se bojim da je večino bolj zanima plug'n play, letenje ful gas kmečka liga F3P (ali pa EPA combat kot je predlagal reaktivec) dokler se ne naveličamo in to je to. Ne pa iskanje nekakšnih zračnih mehurčkov s čim manj motoriranja.

Skratka, vrhunskih rezultatov od osnovnošolcev ni pričakovati. Zato tudi ni potrebno da je kar vsak avijon popolnoma konkurenečen, saj boste s prilagajanjem eni (neresni?) skupini pokvarili izziv v gradnji nad-konkurenčnega modela.

Največ kar lahko za takšno panogo storite so po mojem enostavne omejitve, ki so zabetonirane za nekaj let in se je treba malo potrudit da jih dosežeš.
Fly it like you stole it!
LOMI
Razpravljalec
Prispevkov: 142
Pridružen: 21 Avg 2011, 07:57

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a LOMI »

Pozdravljeni
:lol: :lol: :lol: mogoče so pa današnji otroci nažrti računalnikov in komaj čakajo, da pridejo v naravo spuščat letala :lol: :lol: #-o #-o !
Mal orng se hecam!
Tudi v moji mladosti je bilo tako kot pravi Sašo, pa ni bilo komand, pa smo jih švercal, pa mami sm sambine štile od metle žagu za špice pri raketah ...:lol: :lol: , pol pa rit :oops: , ampak če ne bomo delali na tem, da jim bo ta šport dostopnejši (z naše strani), ne bo nič! Moramo se pa zavedat, da je modelarstvo neprimerljivo zahtevnejši od brcanje žoge in ga mladi dosti težje osvojijo in preje obupajo,tako pač je!
Zgoraj je negdo omenil junior klaso, to se mi zdi ful dobr, lahko bi bile pa te klase še v drugih kategorijah!!?
l.p.
mihec87
Dr. Modelar
Prispevkov: 3864
Pridružen: 24 Jan 2005, 18:57
Kraj: Velenje

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a mihec87 »

To da bo negdo iz šole iz modelarskega krožka priletu na tekmo je pomoje utopija..
Ma ne saj preveč pomoje ni ok spreminjat od sosednje nacional...Pomoje bi že bilo veliko da je na voljo načrt kolikor toliko konkurenčnega modela in tako tisti ki ima željo lažje štarta oz se priključi karavani..
Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..
Uporabniški avatar
s52go
Razpravljalec
Prispevkov: 62
Pridružen: 04 Apr 2006, 09:28
Kraj: Tropovci

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a s52go »

pegasus napisal/-a:Ne skrbite, v vsakem primeru se oglasim, ker bi tudi sam rad videl, da se razvije eno zdravo jedro na lesenjačah za 20€.

Btw, ste že kaj razmišljali o invaziji na tehnični pouk v osnovnih šolah in srečanja mladih tehnikov?

Pozdravljeni!

Čestitke pobudnikom ta lahke kategorije ali kategorije za tiste, ki nimajo veliko pod palcem, kot si očitno to razlagajo nekateri, ki otkrivajo toplo vodo in fantazira o FAI F5J....po meri posameznika.! Prva letosnja tekma je pokazala, da že spet nekaj ne funkcijonira.

Verjetno tudi organizatorji srečanja ta lahke s težavo berejo članke na tem forumu, ki so bili v začetku isti, kot so bili na f5j sceni pri nas vsa ta leta. Zato upam, da si vzamejo to pravico in povejo kdo kam sodi.....!

Ne morem mimo tistih 20Eurov. Kot samograditelj in upam, da lahko rečem kot samograditelji letal dobro vemo kaj dobiš za ta denar. Če preračunaš vložen čas v izgradnjo lesenjače in primerjaš ceno serijsko izdelanih odlitkov......

Modelarske kategorije, ki se ponašajo s predznakom FAI sodelujejo tudi s šolami ali organizirajo izobraževanja, počitniške tabore.....
Kaj pa F5J???
Seveda po šolah bi naj kalili potencijalne žrtve jastrebov (izdelovalcev, prodajalcev....), ki bodo zagovarjali teorijo, da je za rezultat pomemben drag model, najdražji pogon..!!!

Ampak o tem ni smiselno debatirati, ker upam, da je to obdobje razvoja pri nas preživeto. Bolj je pomembno, da se organizira skupina, ki ne bo po vsaki tekmi menjavala pravila igre, kot se je to dogajalo z f5j kategorijo. Še posebej pa, da se ne okuži s takšnim miselnim vzorcem. Kot vse kaže so končno možnosti za fantaziranje v F5J fai pošle.

F5j ECO ali N zavidljivo funkcijonira pri naših južnih sosedih, kjer so njihove samogradnje v ta 20eurov kategoriji na vrhunski ravni. O tem bi nas lahko Belovič veliko poučil, ker ima izkušnje s terena! Prepis njihovih pravil tekmovanja bi verjetno povečal število krajev, kjer bi se lahko sodelovalo na tekmi.

To srečanje, ki ga organizrate je po moje prava pot, da se ustvari pozitivno vzdušje za tiste, ki se radi družijo in tekmujejo. Morda se še najde kakšen organizator podobnega srečanja, ki bo ostalo tradicionalno seveda obvezno po pravilih neodvisno od ostalih kategorij.
Kakšnih velikih nasvetov razen o gradnji modelov in letenju pa upam, da ne bo s strani aktivnih v F5J (FAI). Ko se začetno navdušenje umiri in dim razkadi pa pričakujem, da se oglasijo stari mački samogradenj.

Pustimo naj se stvari odvijajo spontano. Ne da se postavljajo pravila preden se sploh ljubitelji jadralnega letenja srečajo.
Nekateri so v F5J zaradi tega obupali.



Lep pozdrav
Jernej
...::::: MK FTIČ Moravske Toplice:::::...
(ftič - ptica)
LOMI
Razpravljalec
Prispevkov: 142
Pridružen: 21 Avg 2011, 07:57

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a LOMI »

Pozdravljeni!

Se strinjam, da se pravila min. 3leta ne spreminjajo!
Stari mački, dajte napisat kakšna naj bi bila najprimerneša pravila??
Pobudnik Zvone, dajmo!!
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a raktivec »

@Jernej;

- v F5J-FAI je vse lepo in prav. Težave ki so se dogajale na prvi tekmi in se bodo še na marsikateri so začetniške in v glavnem je zadnje krivo napačno tolmačenje domačih zakonov. Za trenutek je marsikdo pomislil, da so neke društvene zadeve nad državo. V zadnjih dneh smo vsaj po moje zadevo razčistili, tudi v drugih FAI kategorijah so prišli do nekaterih spoznanji in verjamem, da veselo in natančno prevajajo pravila krovnih organizacij in prav je tako. Ker je stvari bolje razčistit na začetku, kot potem, ko so ukoreninjene sem v upanju na takojšno ukrepanje usekal malce bolj dramatično in to zagotovo ni kvarno vplivalo na disciplino. Vsekakor na moje ime, ampak to sem vnaprej vzel v zakup.
- v preteklosti so nekateri obupavali iz različnih vzrokov, kot se to dogaja povsod v življenju. V anarhiji kakršna je delno bila zaradi discipline, ki se je v glavnem zaradi li-Po tehnologije skokovito razvijala, so nekateri videli svojo priložnost in v tekmovalnem žaru morda izsilili kakšno malenkost, ki jim je v tistem trenutku koristila za trenutne cilje, (Kje v življenju je drugače?) Nekateri v zahtevah niso uspeli in so se užaljeno umaknili, nekateri so izgubili veselje, tudi hišo so začeli gradit in zaradi nuje "pozabili" na F5J, tretji so se zelo uspešno vrnili kot recimo Samo3d, tudi iz F3J je nekaj vrhunskih imen, tekem se udeležujejo zamejci iz Trsta. Skratka, zadeva se na moč ugodno razvija.
- ne vem kje piše, da so v F5J konkurenčni le izjemno dragi modeli, nasprotno! Samotov model ima krilo z na stirodur naplankano steklenko kao "Supra", malce spremenjena na njegov način, poganja jo outruner. Krilo mojega modela je na stirodur naplankana steklenka in je zagotovo več kot konkurenčen, Perpar tekmuje z nekaj let starim doma zgrajenim modelom in sploh ni slab, Sevo je nosil naokrog soliden trup, Žerdonar nekaj pripravlja, konkurenčni so Pike, Xplorer, Elektra, Supra...
- na današnji tekmi je vse potekalo dogovorno, brez zapenjanja okrog uradnih pritožb in podobnega in verjamem, da je prav tako.


Sicer pa kot sem že nekajkrat napisal, se mi zdi za ta male Hrvaški model z njihovimi pravili več kot primeren.
lp
Sašo
mihec87
Dr. Modelar
Prispevkov: 3864
Pridružen: 24 Jan 2005, 18:57
Kraj: Velenje

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a mihec87 »

raktivec napisal/-a:
Vzemi razpon 2 m kot pravi Ivica in recimo:
- centroplan 700 mm dolg, globina 160 mm (11,2 dm2)
- prva uška preide iz 160 mm na 145 mm in je dolga 400 mm, V-lom 8 stopinj (12,1 dm2)
- druga uška preide iz 140 mm na 110 mm in je dolga 240 mm, V lom 10 stopinj na prvi lom, 16 na ravnino. (5,75 dm2)
Zadnji rob krila raven, prednji se krivi nazaj. Površine segmentov so horizontalne preslikave. Površina je ravno prava za 350 g.
Je tukaj ok ali se je prikradel škrat, da je med prvo uško in drugo uško na prehodu druga uška 5mm ožja..?
Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Slika 140 mm in tudi zadnja globina je lahko 100 mm namesto 110 mm, če želiš.
V primeru V repa je dobro dodat 2 stopinji vsakemu V-lomu krila, rep pa naj ima 115 stopinj.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
Zvone
Tekmovalec
Prispevkov: 347
Pridružen: 13 Sep 2006, 16:12
Kraj: Litija

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a Zvone »

Žiu!
Končno smo pripravili pravilnik!
Komentarji zaželjeni, pametni :lol: !

PRAVILNIK KATEGORIJE F5J - MODELI JADRALNIH LETAL S ELEKTRO POGONOM (SPEED 400)

Tekmovanje radijsko vodenih modelov jadralnih letal z elektro pogonom namenjenim termičnem jadranju. V tem tekmovanju piloti tekmujejo med seboj v tehniki in taktiki jadralnega letenja.
Na tekmovanju se leti osem (8) turnusov, od katerih se vsakemu tekmovalcu izniči eden z najslabšim rezultatom. Za vsak kvalifikacijski turnus so tekmovalci razdeljeni v različne skupine in želeno je, da vsak tekmovalec tekmuje z vsakim. Končni rezultat tekmovalca je seštevek vseh točk vseh letov, razen najslabšega, ki se je brisal. V primeru, da iz upravičljivega razloga ni bilo možno izpeljati vseh osem (8) turnusov, se najslabši rezultat ne briše. Tekmovanje je regularno če se odletijo vsaj štirje turnusi.

1. Splošna pravila
1.1. Definicija radijsko vodenih modelov z elektromotorjem
Model z enim pogonskim elektromotorjem, ki se uporablja za dvig modela. Vir energije za elektromotor mora biti v modelu in mora biti brez kakršnekoli povezave s tlemi ali drugim letečim objektom.
Polnjenje baterijskih celic s pomočjo sončne energije je dovoljeno.

1.2. Izdelava modelov
Ni omejitev, dokler odgovarja pravilom!

1.3. Karakteristike radijsko vodenega modela s električnim pogonom
a) skupne karakteristike:
- minimalna teža modela: 350g,
- minimalna obremenitev: 12g/dm2 (skupna tlorisna preslikava površine vseh kril)
- maksimalni razpon kril je: 200 cm, plus minus 1cm.
- maksimalno 2 servo motorja (komande so samo na vertikalnem in horizontalnem stabilizatorju (brez zakrilc, krilca..),lahko v rep.
- kraki letalskega vijaka (elise) je nemodificiran dvokraki, maksimalno 6x3 ali 6x3,5. Pokrov vijaka (spiner) maksimalno 30mm premera
- motor nemodificiran tip speed 400, 6v brez obroča, samo z feritnimi magneti
b) pogonske baterije morajo biti sestavljene iz NiCd, NiMh, max 7 členov (8,4v) ali Li-xx max 2 celici (7,4v),
c) minimalni premer nosu trupa je 3mm,
d) ni dovoljeno imeti nobenih naprav za zaustavljanje modela ( klin, zobje, brusni papir,…) tako pri pristajanju kot v zraku,
e) radijsko vodena naprava mora delovati skupaj z ostalimi napravami z 20kHz frekvenčnim razmakom. Če oddajnik te zahteve ne omogoča, mora biti delovna širina frekvenčnega pasu 50kHz. O tem mora tekmovalec obvestiti organizatorja,
f) naprave za prenos podatkov iz letala do pilota so prepovedane,
g) tekmovalec lahko na tekmovanju uporablja tri modele,
h) tekmovalec lahko kombinira dele letal med seboj le, če ti odgovarjajo pravilom in če so predhodno pregledani pred tekmovanjem,
i) tekmovalec ob prijavi na tekmovanje, določi glavni in rezervni kanal, tako da organizator lahko tekmovalce razvrsti v skupine, kjer je razlika med kanali najmanj 20 kHz ali dva kanala.
V kolikor pride do podvajanja kanalov, organizator poskrbi, da piloti zamenjajo kanale in to pred pričetkom tekmovanja,
j) ves balast mora biti trdno pritrjen v notranjosti modela,
k) let je vreden nič točk, če z modelom upravlja neprijavljen ali drug tekmovalec,
l) prav tako je let vreden nič točk, če tekmovalec ne uspe pristati znotraj 75 metrskega tekmovalnega prostora.

2. Pravila organizacije letenja, tekmovanja
2.1. Turnusi in skupine
a) skupine tekmovalcev se določajo na osnovi frekvenc in kanalov, ki jih tekmovalci uporabljajo in sicer tako, da omogočajo čim večje število tekmovalcev v skupini. Najmanjše število tekmovalcev v skupini je (4) štiri in največje deset (10),
b) tekmovalci so razvrščeni v skupine in tekmujejo v turnusih,
c) organizator tekmovalce razporedi tako, da vsak tekmuje z vsakim.

2.2. Letenje v skupinah
a) tekmovalcem se dodeli pet (5) minut pripravljalnega časa, ki se začne merit od poziva skupine pa do zvočnega signala za pričetek delovnega časa skupine,
b) delovni čas za vsakega tekmovalca v skupini je točno deset (10) minut,
c) organizator je dolžan, da prepoznavno zvočno (po potrebi tudi vizualno) označiti začetek delovnega časa skupine,
d) zvočnim (po potrebi tudi vizualno) označiti tudi pretečenih osem (8) minut delovnega časa skupine,
e) zaključek delovnega časa skupine organizator označi enako kot začetek,
f) pilot katerega model je ostal v zraku po pretečenem času, mora takoj začeti z manevrom pristajanja.

3. Kontrola oddajnika
a) organizator je dolžan, da poskrbi za frekvenčni red in kontrolo nad oddajniki. V primeru enakih glavnih in rezervnih kanalov, organizator od tekmovalcev zahteva, da mu predajo oddajnik, ki ga deponira v zato predvideno mesto. Tekmovalec oddajnik prejme, ko je na vrsti njegova skupina in ga ponovno vrne po opravljenem letu.
b) vodja tekmovanja ne sme pričeti s tekmovanjem, dokler se vsi oddajniki ne oddajo organizatorju tekmovanja,
c) kršenje tega pravila se sankcionira z diskvalifikacijo tekmovalca.

4. Start - pristajanje
a) organizator odredi startno področje, v katerem se nahajajo: pilot-tekmovalec z enim pomočnikom in sodnik,
b) če tekmovalec starta model pred zvočnim signalom za začetek turnusa, mora pristati in model iz svojega startnega mesta ponovno starta.

5. Pristajanje
a) pred začetkom turnusa organizator za vsakega tekmovalca dodeliti mesto pristanka (pristajalni krog), ki se za vsak turnus menja. Tekmovalec mora vedno uporabljati dodeljen pristajalni krog,
b) časomerilec ne sme ovirati pristajalnega manevra in tekmovalca. Znotraj 15 metrskega premera se lahko nahajajo samo tekmovalec in njegov pomočnik in seveda sodnik,
c) po pristanku tekmovalec ne sme premikati modela dokler sodnik-časomerilec ne izmeri oddaljenosti modela od pristajalne točke. Pred iztekom delovnega časa tekmovalec lahko odnese model, če so bile opravljene meritve in če pri tem ne bo oviral ostale tekmovalce,
d) če se model pri pristajanju dotakne pilota ali pomočnika, tekmovalec za pristanek ne dobi nobenih točk.

6. Točkovanje
a) čas leta se meri od zvočnega signala za začetek delovnega časa do:
- trenutka, ko se letalo prvič dotakne tal,
- trenutka ko se letalo prvič dotakne objekta ki se ima stik s tlemi,
- konca delovnega časa skupine,
b) v primeru ponavljanja, se čas leta meri od trenutka izklopa motorja do:
- trenutka, ko se letalo prvič dotakne tal,
- trenutka ko se letalo prvič dotakne objekta ki se ima stik s tlemi,
- konca delovnega časa skupine,
c) čas leta se meri v sekundah, desetinkah in ni zaokroževanja,
d) vsaka sekunda prinaša eno (1) točko,
e) v primeru, da se preleti delovni čas, se ta prelet šteje do ene (1) minute (60sec). Pristajanje se točkuje z nič (0) točk, ter od rezultata se odvzame 30 točk,
f) v primeru, da se delovni čas preleti za več kot ene (1) min, se zapiše rezultat z nič (0) točk,
g) dodatne točke za pristanek se dodelijo glede na oddaljenost od pristajalne točke po naslednji tabeli:

0 do 1m = 100 točk
1 - 2m = 95 t.
2 - 3m = 90 t.
3 - 4m = 85 t.
4 - 5m = 80 t.
5 - 6m = 75 t.
6 - 7m = 70 t.
7 - 8m = 65 t.
8 - 9m = 60 t
9 - 10m = 55 t.
10 - 11m = 50 t.
11 - 12m = 45 t.
12 - 13m = 40 t.
13 - 14m = 35 t.
14 - 15m = 30 t.
Od 15m in več, ni dodatnih točk za pristanek.

h) dodatne točke se merijo od nosa letala v mirovanju, do že vnaprej dodeljene pristajalne točke.

7. Tekmovalci in pomočniki
a) tekmovalec-pilot mora osebno upravljati z modelom,
b) vsak tekmovalec lahko ima samo enega pomočnika.

8. Mesto tekmovanja
a) teren za tekmovanje naj bo raven, brez možnosti za pobočno jadranje,
b) tekmovalni poligon ima pristajalne toče, ki so praviloma nameščene pravokotno na smer vetra,
c) pristajalne točke so fiksirane v tleh, dobro vidne in opremljene z merilnim trakom dolžine 15 metrov.

9. Varnostna pravila
a) za kontakt modela z objekti znotraj dodeljenega področja za letenje, se tekmovalca kaznuje z odvzemom 300 točk od končnega rezultata,
b) za kontakt modela z osebo ki je znotraj varovanega območja, se tekmovalca kaznuje z odvzemom 1000 točk od končnega rezultata,
c) organizator ima pravico določiti varnostna področja. Časomerilec je dolžan spremljati let, ter v primeru kršitve varovanega območja, opozoriti tekmovalce da zapustijo varovano območje in tekmovalcu se odšteje 300 točk na končni rezultat. Če pravočasno
opozoriti tekmovalec, se mu točke ne odštejejo.

10. Tekmovalni leti
a) tekmovanje poteka v osmih (8) turnusih, od katerih se eden (1) najslabši ne šteje,
b) tekmovalec ima pravico do neomejeno število poskusov v vsakem uradnem letu,
c) pred ponavljanjem lahko tekmovalec popravi letalo, če je poškodovan,
d) v slučaju ponavljanja se šteje čas doseženo v zadnjem poskusu od katerega se odvzame 40 s delovanja motorja.

11. Ponavljanje
Tekmovalcu se dodeli novi delovni čas če:
se njegov model zaleti z drugim,
trajanje leta ni bilo merjeno s strani časomerilca,
je bil njegov let oviran z nepredvidljivimi ovirami ali dogodki, ki niso pod pilotovo kontrolo,
Tekmovalcu se dodeli novi delovni čas po naslednjem vrstnem redu:
v nekompletni skupini, ali v skupini kjer se dodeli dodatna pristajalna točka,
če to ni izvedljivo, lahko z najmanj štirimi (4) tekmovalci, ki ponavljajo,
če še to ni mogoče, potem se ponavlja v isti skupini pri kateri je prišlo do dogodka.

12. Razveljavitev leta in diskvalifikacija
a) let se razveljavi in zapiše kot nič (0) točk, če tekmovalec koristi letalo ki ne izpolnjuje katerokoli točko pravila 1. V primeru namernega nespoštovanja pravil ga vodja tekmovanja diskvalificira.
b) let se razveljavi in zapiše kot nič (0) točk, če model izgubi kateri koli čas leta, razen če je temu vzrok nesreča z drugim letalom v zraku.
c) izguba katerega koli dela letala pri pristajanju (pri kontaktu s tlemi) se dovoljuje.

13. delovni čas el. Motorja
a) delovni čas el. Motorja speed 400, 6v nemodificiranega pri startu je 40 sekund.


13.1. Prvi poskus
a) za uporabo motorja je dovoljen čas 40 sekund. Tekmovalec lahko v tem času motor vključi in izključi večkrat.
b) časomerilec je dolžan tekmovalcu odštevati zadnjih 10 sekund časa dovoljenega za delo motorja.
c) v primeru uporabe motorja izven dovoljenega časa, se let izniči in se zapiše kot nič (0) točk. To velja razen v primeru ko lahko tekmovalec ponavlja let.

13.2. Drugi poskus
a) za delovanje motorja je dovoljenih 40 sekund,
b) točkuje se samo čas leta

14. Končna razvrstitev
a) če se leti osem (8) turnusov, se seštejejo vsi razen najslabšega!
b) če se leti manj od 8 turnusov, se seštejejo vsi rezultati!
c) če imata dva ali več tekmovalcev enako število točk, se končni vrstni red tekmovalcev dobi tako, da se upoštevajo najslabši neupoštevani rezultati.
Zadnjič spremenil Zvone, dne 05 Apr 2012, 19:40, skupaj popravljeno 2 krat.
LOMI
Razpravljalec
Prispevkov: 142
Pridružen: 21 Avg 2011, 07:57

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a LOMI »

Pozdravljeni!
Odlično Zvone =D> =D> =D> =D> !!!
Moj predlog bi bil samo to, da ko se dorečejo pravila, naj veljajo vsaj 3, še bolje pa 5 let!!
Upam, da se bodo stari mački in ostali strinjali z njim in da se s tem ustvarijo osnovni pogoji za oživitev discipline!
Samo vprašanje!!?
Kako pa je s kontrolo motorja (40 sec.)??
Bravo Litjani =D> =D> =D>
l.p.
Uporabniški avatar
Zvone
Tekmovalec
Prispevkov: 347
Pridružen: 13 Sep 2006, 16:12
Kraj: Litija

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a Zvone »

Prosim da se prijavite do petka v čim večjem številu zaradi nabave pijače hrane itd.
Zbor 8.30h pričetek prvega turnusa cca 9.00h.


L.P. Zvone
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Kje se še da kupiti SPEED 400 6V, ter kako dolgo je še za računati, da se bodo prodajali?
Ali je snemanje originalnega obroča z motorja modifikacija?
Uporabniški avatar
Zvone
Tekmovalec
Prispevkov: 347
Pridružen: 13 Sep 2006, 16:12
Kraj: Litija

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a Zvone »

400-ke se dobijo pri Koletu v Brežicah!
mtepod
Začetnik
Prispevkov: 48
Pridružen: 11 Avg 2007, 19:55
Kraj: Litija

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a mtepod »

Ultralajt


Motorji speed 400 6v se dobijo z obročem in brez.
Prodajali se bodo dokler jih bomo kupovali ha ,ha :D/ :D
Mislm da se jih bo dal dobit še kar nekaj časa ker so vgrajeni v vsemogočih igračah.
Dobiš jih lahko v mladem tehniku , pri Stoparju v schweighofer-ju pa verjetno še kje???
Priponke
1227-1726-large.jpg
1227-1726-large.jpg (9.03 KiB) Pogledano 4176 krat
Zadnjič spremenil mtepod, dne 12 Apr 2012, 10:56, skupaj popravljeno 2 krat.
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a raktivec »

mtepod napisal/-a: Prodajali se bodo dokler jih bomo kupovali ha ,ha :D/ :D

In tudi še pozneje.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
Zvone
Tekmovalec
Prispevkov: 347
Pridružen: 13 Sep 2006, 16:12
Kraj: Litija

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a Zvone »

Aero klub Milan Borišek zaradi slabe vremenske napovedi srečanje 15. 4.2012 odpoveduje! Naslednji termin bo objavljen naknadno. Hvala za razumevanje!
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a belovic »

Za vse graditelje lahkih in poceni F5J-400 modelov prilagam link modelarskega kolega Damira (Diogen) iz Hrvaške, ki je objavil pravo enciklopedijo znanja o gradnji kril za talahke F5J modele:
http://www.flyfreak.net/samogradnja/bui ... dinica/60/

:xmas:

Zvone, upam da bom tudi jaz ob prihodnjem terminu prost in se Vam pridružim na travniku :wink: Mimogrede če ni skrivnost koliko je bilo prijavljenih?
Uporabniški avatar
s5mar
Tekmovalec
Prispevkov: 217
Pridružen: 02 Dec 2006, 09:54
Kraj: Tolmin

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a s5mar »

Fantje, če pomeni "ta lahka" kategorija enostavnost in dostopnost, potem je zadeva namenjena izkušenim za nadeljsko letenja obenem pa začetnikom (takim in drugačnim) dovoljuje dovolj poceni vstop v F5J kategorijo.

Tukaj se strinjam s komentarji rektivca in dodajam; vzemite za zgled F1A oz. H. Tam na tekmi vidiš 5-10 letal ki so full carbon in z vso možno elektroniko ter kopico klasično grajenih modelov, od katerih mnogi še vedno letijo na enostavno kljuko, bolj pogumni na rusko, ali podobne "hitre" odklope. Ve se, da prva mesta pobirajo vedno isti (Koglot in podobni mački), pa vendar se zgodi, da na prvih 10mestih pristane tudi kakšen "novinec" s klasično gradnjo in nekaj sreče.

Pravila pri F1a so enostavna. Obremenitev kril, dolžina vrvice, brez RC vodenja, še nekaj glede trkov in prehitrih odklopov, potem pa se že počasi konča. RC model je rahlo drugačen - na srečo ne vzletamo z vrvico, zato bi tudi pravila morala biti podobno enostavna in dosegljiva začetnikom, obenem pa bi izkušenim dovoljila konkuriranje na tekmi že z modelom, ki je zgrajen preko vikenda (npr. Terminator). Ni vedno izziv v tem kako tehnološko izpopolnjen model spraviti na prva mesta, lahko je izziv tudi kako zmagati v skupini enakovrednih si modelov. Težavnost (in cena) letanja je čisto drugačna, če vsi vozijo "stock" in začetniške modele - zgledov je v modelarstvu kar nekaj. Zanimivo, kako vsi kričijo in stremijo za vesoljskimi materiali in modeli, obenem pa z nostalgijo razmišljajo o Bird of Time, Gentle Lady, Telstarju, ...

Menim, da bi bilo zanimivo spremljati in sodelovati v tekmi, kjer vsi letijo podoben profil (važno, da je spodaj 60% raven - enostavna klasična gradnja), podobno velikost 1,5-2,2m, podobno krilno obremenitev 20g/dm2??, "enak" motor in eliso ter 2 oz. 3 kanalno napravo (RE, S), kjer si za klasično grajen model zaslužijo 50 točk plusa itd.
mihec87
Dr. Modelar
Prispevkov: 3864
Pridružen: 24 Jan 2005, 18:57
Kraj: Velenje

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a mihec87 »

Mogoče za razmislit..Se povzame pravila sosedov tako se vsaj lahko medsebojno družimo oz hodi na tekme eden drugemu če ima gdo željo(do sedaj so pravila verjetno izpilili-edino če v nam všečno smer)..?
Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..
Odgovori

Vrni se na F5J