Žiu!
Končno smo pripravili pravilnik!
Komentarji zaželjeni, pametni
!
PRAVILNIK KATEGORIJE F5J - MODELI JADRALNIH LETAL S ELEKTRO POGONOM (SPEED 400)
Tekmovanje radijsko vodenih modelov jadralnih letal z elektro pogonom namenjenim termičnem jadranju. V tem tekmovanju piloti tekmujejo med seboj v tehniki in taktiki jadralnega letenja.
Na tekmovanju se leti osem (8) turnusov, od katerih se vsakemu tekmovalcu izniči eden z najslabšim rezultatom. Za vsak kvalifikacijski turnus so tekmovalci razdeljeni v različne skupine in želeno je, da vsak tekmovalec tekmuje z vsakim. Končni rezultat tekmovalca je seštevek vseh točk vseh letov, razen najslabšega, ki se je brisal. V primeru, da iz upravičljivega razloga ni bilo možno izpeljati vseh osem (8) turnusov, se najslabši rezultat ne briše. Tekmovanje je regularno če se odletijo vsaj štirje turnusi.
1. Splošna pravila
1.1. Definicija radijsko vodenih modelov z elektromotorjem
Model z enim pogonskim elektromotorjem, ki se uporablja za dvig modela. Vir energije za elektromotor mora biti v modelu in mora biti brez kakršnekoli povezave s tlemi ali drugim letečim objektom.
Polnjenje baterijskih celic s pomočjo sončne energije je dovoljeno.
1.2. Izdelava modelov
Ni omejitev, dokler odgovarja pravilom!
1.3. Karakteristike radijsko vodenega modela s električnim pogonom
a) skupne karakteristike:
- minimalna teža modela: 350g,
- minimalna obremenitev: 12g/dm2 (skupna tlorisna preslikava površine vseh kril)
- maksimalni razpon kril je: 200 cm, plus minus 1cm.
- maksimalno 2 servo motorja (komande so samo na vertikalnem in horizontalnem stabilizatorju (brez zakrilc, krilca..),lahko v rep.
- kraki letalskega vijaka (elise) je nemodificiran dvokraki, maksimalno 6x3 ali 6x3,5. Pokrov vijaka (spiner) maksimalno 30mm premera
- motor nemodificiran tip speed 400, 6v brez obroča, samo z feritnimi magneti
b) pogonske baterije morajo biti sestavljene iz NiCd, NiMh, max 7 členov (8,4v) ali Li-xx max 2 celici (7,4v),
c) minimalni premer nosu trupa je 3mm,
d) ni dovoljeno imeti nobenih naprav za zaustavljanje modela ( klin, zobje, brusni papir,…) tako pri pristajanju kot v zraku,
e) radijsko vodena naprava mora delovati skupaj z ostalimi napravami z 20kHz frekvenčnim razmakom. Če oddajnik te zahteve ne omogoča, mora biti delovna širina frekvenčnega pasu 50kHz. O tem mora tekmovalec obvestiti organizatorja,
f) naprave za prenos podatkov iz letala do pilota so prepovedane,
g) tekmovalec lahko na tekmovanju uporablja tri modele,
h) tekmovalec lahko kombinira dele letal med seboj le, če ti odgovarjajo pravilom in če so predhodno pregledani pred tekmovanjem,
i) tekmovalec ob prijavi na tekmovanje, določi glavni in rezervni kanal, tako da organizator lahko tekmovalce razvrsti v skupine, kjer je razlika med kanali najmanj 20 kHz ali dva kanala.
V kolikor pride do podvajanja kanalov, organizator poskrbi, da piloti zamenjajo kanale in to pred pričetkom tekmovanja,
j) ves balast mora biti trdno pritrjen v notranjosti modela,
k) let je vreden nič točk, če z modelom upravlja neprijavljen ali drug tekmovalec,
l) prav tako je let vreden nič točk, če tekmovalec ne uspe pristati znotraj 75 metrskega tekmovalnega prostora.
2. Pravila organizacije letenja, tekmovanja
2.1. Turnusi in skupine
a) skupine tekmovalcev se določajo na osnovi frekvenc in kanalov, ki jih tekmovalci uporabljajo in sicer tako, da omogočajo čim večje število tekmovalcev v skupini. Najmanjše število tekmovalcev v skupini je (4) štiri in največje deset (10),
b) tekmovalci so razvrščeni v skupine in tekmujejo v turnusih,
c) organizator tekmovalce razporedi tako, da vsak tekmuje z vsakim.
2.2. Letenje v skupinah
a) tekmovalcem se dodeli pet (5) minut pripravljalnega časa, ki se začne merit od poziva skupine pa do zvočnega signala za pričetek delovnega časa skupine,
b) delovni čas za vsakega tekmovalca v skupini je točno deset (10) minut,
c) organizator je dolžan, da prepoznavno zvočno (po potrebi tudi vizualno) označiti začetek delovnega časa skupine,
d) zvočnim (po potrebi tudi vizualno) označiti tudi pretečenih osem (8) minut delovnega časa skupine,
e) zaključek delovnega časa skupine organizator označi enako kot začetek,
f) pilot katerega model je ostal v zraku po pretečenem času, mora takoj začeti z manevrom pristajanja.
3. Kontrola oddajnika
a) organizator je dolžan, da poskrbi za frekvenčni red in kontrolo nad oddajniki. V primeru enakih glavnih in rezervnih kanalov, organizator od tekmovalcev zahteva, da mu predajo oddajnik, ki ga deponira v zato predvideno mesto. Tekmovalec oddajnik prejme, ko je na vrsti njegova skupina in ga ponovno vrne po opravljenem letu.
b) vodja tekmovanja ne sme pričeti s tekmovanjem, dokler se vsi oddajniki ne oddajo organizatorju tekmovanja,
c) kršenje tega pravila se sankcionira z diskvalifikacijo tekmovalca.
4. Start - pristajanje
a) organizator odredi startno področje, v katerem se nahajajo: pilot-tekmovalec z enim pomočnikom in sodnik,
b) če tekmovalec starta model pred zvočnim signalom za začetek turnusa, mora pristati in model iz svojega startnega mesta ponovno starta.
5. Pristajanje
a) pred začetkom turnusa organizator za vsakega tekmovalca dodeliti mesto pristanka (pristajalni krog), ki se za vsak turnus menja. Tekmovalec mora vedno uporabljati dodeljen pristajalni krog,
b) časomerilec ne sme ovirati pristajalnega manevra in tekmovalca. Znotraj 15 metrskega premera se lahko nahajajo samo tekmovalec in njegov pomočnik in seveda sodnik,
c) po pristanku tekmovalec ne sme premikati modela dokler sodnik-časomerilec ne izmeri oddaljenosti modela od pristajalne točke. Pred iztekom delovnega časa tekmovalec lahko odnese model, če so bile opravljene meritve in če pri tem ne bo oviral ostale tekmovalce,
d) če se model pri pristajanju dotakne pilota ali pomočnika, tekmovalec za pristanek ne dobi nobenih točk.
6. Točkovanje
a) čas leta se meri od zvočnega signala za začetek delovnega časa do:
- trenutka, ko se letalo prvič dotakne tal,
- trenutka ko se letalo prvič dotakne objekta ki se ima stik s tlemi,
- konca delovnega časa skupine,
b) v primeru ponavljanja, se čas leta meri od trenutka izklopa motorja do:
- trenutka, ko se letalo prvič dotakne tal,
- trenutka ko se letalo prvič dotakne objekta ki se ima stik s tlemi,
- konca delovnega časa skupine,
c) čas leta se meri v sekundah, desetinkah in ni zaokroževanja,
d) vsaka sekunda prinaša eno (1) točko,
e) v primeru, da se preleti delovni čas, se ta prelet šteje do ene (1) minute (60sec). Pristajanje se točkuje z nič (0) točk, ter od rezultata se odvzame 30 točk,
f) v primeru, da se delovni čas preleti za več kot ene (1) min, se zapiše rezultat z nič (0) točk,
g) dodatne točke za pristanek se dodelijo glede na oddaljenost od pristajalne točke po naslednji tabeli:
0 do 1m = 100 točk
1 - 2m = 95 t.
2 - 3m = 90 t.
3 - 4m = 85 t.
4 - 5m = 80 t.
5 - 6m = 75 t.
6 - 7m = 70 t.
7 - 8m = 65 t.
8 - 9m = 60 t
9 - 10m = 55 t.
10 - 11m = 50 t.
11 - 12m = 45 t.
12 - 13m = 40 t.
13 - 14m = 35 t.
14 - 15m = 30 t.
Od 15m in več, ni dodatnih točk za pristanek.
h) dodatne točke se merijo od nosa letala v mirovanju, do že vnaprej dodeljene pristajalne točke.
7. Tekmovalci in pomočniki
a) tekmovalec-pilot mora osebno upravljati z modelom,
b) vsak tekmovalec lahko ima samo enega pomočnika.
8. Mesto tekmovanja
a) teren za tekmovanje naj bo raven, brez možnosti za pobočno jadranje,
b) tekmovalni poligon ima pristajalne toče, ki so praviloma nameščene pravokotno na smer vetra,
c) pristajalne točke so fiksirane v tleh, dobro vidne in opremljene z merilnim trakom dolžine 15 metrov.
9. Varnostna pravila
a) za kontakt modela z objekti znotraj dodeljenega področja za letenje, se tekmovalca kaznuje z odvzemom 300 točk od končnega rezultata,
b) za kontakt modela z osebo ki je znotraj varovanega območja, se tekmovalca kaznuje z odvzemom 1000 točk od končnega rezultata,
c) organizator ima pravico določiti varnostna področja. Časomerilec je dolžan spremljati let, ter v primeru kršitve varovanega območja, opozoriti tekmovalce da zapustijo varovano območje in tekmovalcu se odšteje 300 točk na končni rezultat. Če pravočasno
opozoriti tekmovalec, se mu točke ne odštejejo.
10. Tekmovalni leti
a) tekmovanje poteka v osmih (8) turnusih, od katerih se eden (1) najslabši ne šteje,
b) tekmovalec ima pravico do neomejeno število poskusov v vsakem uradnem letu,
c) pred ponavljanjem lahko tekmovalec popravi letalo, če je poškodovan,
d) v slučaju ponavljanja se šteje čas doseženo v zadnjem poskusu od katerega se odvzame 40 s delovanja motorja.
11. Ponavljanje
Tekmovalcu se dodeli novi delovni čas če:
se njegov model zaleti z drugim,
trajanje leta ni bilo merjeno s strani časomerilca,
je bil njegov let oviran z nepredvidljivimi ovirami ali dogodki, ki niso pod pilotovo kontrolo,
Tekmovalcu se dodeli novi delovni čas po naslednjem vrstnem redu:
v nekompletni skupini, ali v skupini kjer se dodeli dodatna pristajalna točka,
če to ni izvedljivo, lahko z najmanj štirimi (4) tekmovalci, ki ponavljajo,
če še to ni mogoče, potem se ponavlja v isti skupini pri kateri je prišlo do dogodka.
12. Razveljavitev leta in diskvalifikacija
a) let se razveljavi in zapiše kot nič (0) točk, če tekmovalec koristi letalo ki ne izpolnjuje katerokoli točko pravila 1. V primeru namernega nespoštovanja pravil ga vodja tekmovanja diskvalificira.
b) let se razveljavi in zapiše kot nič (0) točk, če model izgubi kateri koli čas leta, razen če je temu vzrok nesreča z drugim letalom v zraku.
c) izguba katerega koli dela letala pri pristajanju (pri kontaktu s tlemi) se dovoljuje.
13. delovni čas el. Motorja
a) delovni čas el. Motorja speed 400, 6v nemodificiranega pri startu je 40 sekund.
13.1. Prvi poskus
a) za uporabo motorja je dovoljen čas 40 sekund. Tekmovalec lahko v tem času motor vključi in izključi večkrat.
b) časomerilec je dolžan tekmovalcu odštevati zadnjih 10 sekund časa dovoljenega za delo motorja.
c) v primeru uporabe motorja izven dovoljenega časa, se let izniči in se zapiše kot nič (0) točk. To velja razen v primeru ko lahko tekmovalec ponavlja let.
13.2. Drugi poskus
a) za delovanje motorja je dovoljenih 40 sekund,
b) točkuje se samo čas leta
14. Končna razvrstitev
a) če se leti osem (8) turnusov, se seštejejo vsi razen najslabšega!
b) če se leti manj od 8 turnusov, se seštejejo vsi rezultati!
c) če imata dva ali več tekmovalcev enako število točk, se končni vrstni red tekmovalcev dobi tako, da se upoštevajo najslabši neupoštevani rezultati.