Pokal 2012 - Vipava, 25.3.

Debata o izredno popularnih tekmovalnih jadralnih modelih z elektropogonom (F5J-400, 7 in Unlimited)

Moderatorji: Pisaneli, rossi

Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Pokal 2012 - Vipava, 25.3.

Odgovor Napisal/-a pegasus »

MD Ventus nas vabi na prvo letošnjo tekmo. Prijave do srede, 21.3. Glej priponko.

Tekma bo kombinirana z F3J, prvi tak poskus pri nas. To prakso že nekaj let uporabljajo sosedje Madžari in so z njo zadovoljni.

Nekaj besed o loggerjih pa v prihodnjih dneh.
Priponke
Razpis za tekmovanje F3J 2012.doc
(102 KiB) Prenešeno 193 krat
Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Re: Pokal 2012 - Vipava, 25.3.

Odgovor Napisal/-a pegasus »

Novica - tekma se prične že ob 9.00, tako da bodite tam malo prej.

Glede logerjev - opremite se z zadnjimi verzijami za basic #2 (FAI v0.04, display v1.3). Kdor ne bo uspel, mu bom lahko namestil ti verziji pred tekmo.
Če ima kdo kak drug logger, naj poskrbi, da bo uporaben za namene tekmovanja (multija stestiram jutri).
Uporabniški avatar
sevo
Freak
Prispevkov: 582
Pridružen: 08 Apr 2007, 20:40
Kraj: Letuš

Re: Pokal 2012 - Vipava, 25.3.

Odgovor Napisal/-a sevo »

Tekma je za nami. Kot vsi vemo je bila napovedana lažja burja. F3J tekmovanje je bilo odpovedano zaradi nepravilne smeri vetra glede na postavitev vlečnih vitel. F5J pa se je izpeljal do konca. =D> Vreme je postreglo z zelo močnimi dviganji in tudi eksponentno močnimi "upwindi". Zelo specifično vreme za takšno tekmovanje. Veter je pognal tudi nekaj straha po kosteh tekmovalcem, tako da so nekateri avijoni ostali nesestavlenji in lepo zavarovani pred vetrom. Čestital bi našemu Tončiju za hrabro in neusmiljeno tekmovanje v Fly offu. Čestitke prvim trem tekmovalcem.

Dodal bom svoje grafe...
1.let Slika
2.let Slika
3.let Slika
4.let Slika
5.letSlika

Loger je deloval brez težav tako kot mora...

Prilagam tudi nekaj grafov zmagovalca Primoža Rižnerja
1.letSlika
2.letSlika
3.letSlika
4.letSlika
5.letSlika
1.fly off Slika
2.fly off
Slika

Nekaj slik iz tekmovanja...
Slika Slika Slika

X-Lite Carbon Xplorer z dodatnim 500gr balastom...Nobenih problemov za vgradnjo 50cm medeninaste palice.
Slika
Moj zelenec
Slika
Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika

Nekaj več slik pa na prezentaciji....
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: Pokal 2012 - Vipava, 25.3.

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Nekaj malega vprašanj Pegasusu:

- ali si uradni predstavnik FAI organizacije za F5J v Sloveniji?
- ali potekajo letošnja tekmovanja pod okriljem FAI?
- kaj točno piše v pravilniku FAI za delegate na tovrstnih tekmovanjih? Je lahko v komisiji tekmovanja vsak penzionist, mora imeti kak poseben izpit, je morda dovolj, če ima FAI člansko izkaznico? Lepo prosim za natančen odgovor. Po mojem skromnem mnenju je navidez dvoumen zapis zelo natančen in sicer predpisuje, da naj bi se člani komisije izbirali med predstavniki vsaj treh različnih klubov registriranih pri FAI, torej avtomatsko določa članstvo v FAI org.
- kaj je z regularnostjo tekme v kateri FAI predstavljajo osebe, ki morebiti sploh niso člani te organizacije?
- kaj je z tekmo, če sodelujejo taki brez članske izkaznice?
- menda naj bi bila skrajna hitrost vetra za izvedbo tekmovanja 15 m/s. So to sunki, je to povprečje in kako se določi, kako se na tekmovanju izmeri hitrost vetra (aparat, kalibracija...)? To me že dolgo zanima.
- in še tale: Menda utež ne sme biti pritrjena nekje zunaj na modelu. Zastavlja se vprašanje kaj je drugotna funkcija pogonskega motorja, ki je dodatno pritrjen v težišču modela? Za moje pojme ima neko maso in ni videti, da bi bil skrit v trup, ali vsaj v linijo z trupom.

Po doslej slišanem imaš glede dogajanja vsaj po mojem skromnem mnenju tri možnosti:
- rezultati te tekme ne gredo v nobeno točkovanje.
- povprašaj za mnenje na krovno organizacijo in ukrepaj kot ti svetujejo.
- sam ugani.

Žal si bil od začetka med pobudniki FAI okrilja in sedaj se BOŠ MORAL navadit, da se je treba strogo držat pravil in ti si vsaj po tistem kar mi je znano naš najbolj pristojen čuvaj regularnosti.
V kolikor si vzel v komisijo tekmovanja neke ljudi, ki sploh niso včlanjeni v kakršen koli od FAI priznan klub si vsaj po moje negiral tekmo in bi bilo dobro, da nekdo vso stvar razveljavi in krivec povrne stroške udeležencem, ki to zahtevajo.

Seveda je zaenkrat vse skupaj hipotetično, ampak, če se izkaže, da vsaj eden od članov komisije niti FAI članske izkaznice kakšnega od naših klubov ne premore, potem najbrž adijo tekma! Mi je prav žal, ampak z zadnjo lansko tekmo v Prekmurju je vrag odnesel šalo! V 2012 smo se odločili igrat po pravilih neke organizacije in kupčkanja ne bo več! V kolikor naši uradniki ne zmorejo ustvariti ustreznega reda, bomo pač tožarili v Švico in se na polno prepirali doma. V dobrobit F5J, ki je gotovo cokla za marsikakega domačega junaka želim, da stvar urediš natančno po predpisih in nič drugače. Žal navkljub tvoji mili in kompromisov polni naravi po moje ne boš več mogel ustregat vsem po vrsti, lahko boš le tistim, ki izražajo z pravili skladne zahteve.

V kolikor so moje informacije napačne, vzemi tole pisanje kot popolnoma brezpredmetno čvekanje. V kolikor so točne, ti ne dam miru dokler se zadeva ustrezno ne zaključi.



p.s.
Čestitke prvim trem za dosežek na kot je slišat zelo zahtevni tekmi.
lp
Sašo
razkent
Freak
Prispevkov: 909
Pridružen: 21 Mar 2006, 19:11
Kraj: Ljubljana

Re: Pokal 2012 - Vipava, 25.3.

Odgovor Napisal/-a razkent »

](*,) V petek se zatiral one iz F5J 400, danes pa že tele. Good work. ](*,)
Uporabniški avatar
pan hlastek
Razpravljalec
Prispevkov: 102
Pridružen: 26 Dec 2006, 18:47
Kraj: Slov. Konjice

Re: Pokal 2012 - Vipava, 25.3.

Odgovor Napisal/-a pan hlastek »

Ker je f3j tekma žal odpadla, sem v Vipavi ostal kot opazovalec dogajanja na f5j tekmi. Kot je že bilo povedano je bilo ozračje kar precej zanimivo... Vendar so tisti ki poznajo svoje modele in so jih tudi uleteni pokazali, da se je dalo pojadrati v stratosfero in to v rekordnem času. Zmaga Primoža me ni presenetila saj vem, da obvlada model in taktiko letenja, ki je glede na nova FAI pravila odločilnega pomena. Presenetil pa me je Sebastjan! V vetrnih razmerah kakršne so bile, je v predtekmovanju res že zelo hitro ugašal motor in naletel polni čas! V enem izmed zadnjih štartov je pokazal zares odlično letenje in poznavanje modela, ko se je z blagim dviganjem odnesel nazaj in pridobil na višini. Stvar je v istem štartu moral ponoviti kar nekajkrat, da mu je uspelo naleteti 10 mininut. Mislim, da je s takšnimi štarti pokazal na zelo dobro stran novih pravil, saj je kljub slabim pristankom (govorim glede na merila v f3j, kjer je nujen pristanek 100 in 99) v predtekmovanju osvojil 1. mesto!! 8) Pokazal pa je tudi, da je izbira modela ob dobrem letenju drugotnega pomena. Torej smo le dočakali čas, ko se bo tudi v f5j pojadralo iz par 10 metrov in na koncu ne bo potrebno razbiti spinerja, da boš zmagal, kar se mi zdi super stvar. Kar se tiče organizacije, mislim da so se fantje iz MD Ventus in Jure izkazali in da kar se tiče organizacije ni bilo težav! =D>

Kar se tiče vaših FAI pravil in "špikanja" po forumu pa upam, da se čimprej dogovorite, ker drugače se bom res preveč zredil od vseh kokic, ki sem jih med prebiranjem F5J teme že pojedel!! :D :lol: [-o<


Veliko užitkov v letenju ob razčiščenih FAI pravilih vam želim!
LP Jan
There is no need to be Perfect, you just have to have a Vision!!
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: Pokal 2012 - Vipava, 25.3.

Odgovor Napisal/-a raktivec »

pan hlastek napisal/-a:Ker je f3j Kar se tiče organizacije, mislim da so se fantje iz MD Ventus in Jure izkazali in da kar se tiče organizacije ni bilo težav!

To je tvoje mnenje, moje pa je, da ni šlo čisto nič po regelcih. Dogajalo se je še več konkretnih kokic. Tistim prejšnjim dodajam le nekatere od njih:

- Korbarjev Rok je bil izločen, ker je imel utež pritrjeno izven trupa. Istočasno je na nekaj slikah videti modele, ki so imeli motor pritrjen nad krilom, torej izven trupa in očitno kot dodatno utež. Prav nihče ne more trditi, da motor n ima nobene mase. In če je to dovoljeno, bi moralo biti dovoljeno recimo tudi pritrjevanje motorja pod trup in na ta način bi negiral pravilo o izrastkih pod trupom. Morda je zanimivo tudi to, da v našem materinem jeziku nikjer ne piše kako naj bi morala biti utež spravljena v trup. In dokler je Slovenija enakopravna članica EUja, velja pravilo, da je Slovenščina primarna, vsi ostali jeziki so v pomoč tujcem, torej velja, da mora biti utež trdno pritrjena, kje naj bo pa naj se ubadajo na tekmah v tujini, pri nas to ni pomembno. Se pravi, motorji so lahko v težišču in Rok je bil po krivem izločen zaradi ne vem kakšnih pukštabov v tujem jeziku, ki pri nas na nacionalni tekmi nima kaj iskat.
- Vsaj enemu modelu so med pristankom, preden se je ustavil odletele uške. Menda nič ne sme letet od modela, dokler je v gibanju. In kdo ga je nagradil z nič točkami za tisti pristanek?
- dinamika tekmovanja je odločno prehitevala ritem določen z pravili. Menda mora biti med dvema letoma vsaj 5 minut ali nekaj takega za pripravo na nov start. V posmeh so se dogajali okrog dvominutni intervali! Zaradi tega vzorka, ki nima nič z pravili je bil vsaj en tekmovalec ob turnus, saj se ni utegnil pripravit na drug polet.


Vem, da zdaj delujem kot najhujši nergač, ampak postavite se recimo v Korbarjevo kožo. Mladinc je strašno tekmovalen, kar je včasih že malce moteče, ampak tak pač je. V zameno ga ni treba kaznovat z nekimi pravili, ki jih ob najboljši volji noben slovenec ne more prebrat v svojem domačem jeziku na svoji domači zemlji. Nekdo ga je lepo čedno ogoljufal!


Če vam v F3J taka organizacija ustreza in se vam zdi regularna naj vam kar, tukaj bomo vsaj nekateri poizkusili vpeljat striktno upoštevanje poravil. Če greš zaradi tega na kako shujševalno kuro je to tvoj problem.

V kolikor so vse novice, ki jih imam resnične (ali vsaj pol od njih) in bo tekma na koncu štela v skupni seštevek pokala, gre na arbitražo skupaj z vso dokumentacijo. Žal sem mnenja, da je treba zadeve uredit takoj na začetku.
Ne dvomim, da so se vipavci potrudili, ampak saj oni nimajo čisto nič z temi "zapleti".
lp
Sašo
Uporabniški avatar
pan hlastek
Razpravljalec
Prispevkov: 102
Pridružen: 26 Dec 2006, 18:47
Kraj: Slov. Konjice

Re: Pokal 2012 - Vipava, 25.3.

Odgovor Napisal/-a pan hlastek »

1) Kolikor vem, vas ni bilo na tekmi (ali pa vas jaz ne poznam) in zato ne komentirajte stvari, ki ste jih izvedeli od nekoga drugega!!
2) Res je, kar se tiče organizacije je to le moje subjektivno mnenje! Dejstvo: pripravljalni čas (5 min) se lahko skrajša če se vsi tekmovalci strinjajo, če se kdo ni strinjal vem, da bi zagotovo počakali še tiste 3 minute.
3) Citiram iz pravilnika: "All ballast must be carried internally and fastened securely within the airframe", kar pomeni da mora biti balast znotraj modela varno pritrjen (jaz si varno razlagam tako, da palica za balast na startu ali med letom ne more "odleteti" ven iz modela in tudi v primeru trka modelov ostane pritrjena na en del). Kaj predstavlja motor nad krilom ne vem in tudi ne bom komentiral (pa ne zato ker koga zagovarjam!!), motor pod trupom pa zagotovo predstavlja napravo, ki pomaga ustaviti model na pristanku, ali iz pravilnika: "The underside of the model aircraft must not have any protuberances other than the tow hook and surface control linkages (with or without fairings)".
4) Modelu MED startom in letom ne sme nič odpasti!! Na pristanku lahko model "razsuješ" v prafaktorje in se pristanek meri od konice trupa, kjerkoli se pač ta del nahaja!!! (model se je v tla zapičil, torej se je let končal, nato pa je odletela uška) Pravilnik:"The loss of any part of the model aircraft during the landing (coming into contact with the
ground) is not taken into account." !! Zopet nikogar ne zagovarjam, ampak navajam dejstva!!

Vesel sem, da je Rok zagrizen tekmovalec kajti takšni so gonilo panoge, ne pa tisti ki so glasni na forumu!!

Mislim, da sem vam navedel dovolj točk, da lahko končava z razpravo...
There is no need to be Perfect, you just have to have a Vision!!
Uporabniški avatar
JKSniper
Dr. Modelar
Prispevkov: 3614
Pridružen: 02 Sep 2005, 12:38
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: Pokal 2012 - Vipava, 25.3.

Odgovor Napisal/-a JKSniper »

Mislim da se razprava ne konča na ta način...

Glede na to da ni več "tovariškega dogovarjanja" glede pravil kot pri kartah, in bi se naj igralo po nekih mednarodnih pravilih je že prvi kiks to, da ne najdem slovenskega pravilnika. Včeraj sem ga namreč iskal, ko sem slišal za to bedarijo s svincem zunaj ali znotraj trupa. Sem mnenja da svinec (dokler ne odpade z modela pri pristanku ali med letom) sodi kamorkoli na model, je pa najverjetneje že itak slabše za aerodinamiko če je zunaj. Ampak če je tako v pravilniku, so štručkoti že vedeli zakaj so to dali noter. Bolj boleče je v glavnem to, da ne premoremo (ali jaz ne najdem) slovenske različice pravil, ob vseh težkih slovničarjih na forumu. Mislim da če je zadeva uradna, in glede na plačevanje za FAI licence JE, je uradni angeški pravilnik v naši deželi dober le kot nadomestek wc papirja (vsaj ko se ga uporabi za ugotavljanje neskladnosti in citate).

Kot drugo je pa to le prva tovrstna tekma pri nas (???) in bi se za neskladja s pravilnikom (katerega je treba prevesti) lahko opozarjalo tekom tekme, sploh pa zaradi tako nepomembnih bedarij /ki že same po sebi škodijo tekmovalcu/ nebi kaznovali tekmovalca iz prve, pač pa ga opozorili bodisi pred ali po letu. Ker smo še vedno ljudje, in se uvajamo v nov sistem, ki je še cel luknjast.

To, ali je OK da nalepiš nad krilo direkt utež, zalogovnik za utež in utež v njega (to bi bilo "inside airframe", ane?), motor, servomotor poln svinca, reklamni pano - mora nekdo ki ima to moč odločiti in določiti PRED tekmo. ZATO bi bilo potrebno vse dele modela in vse kar bi se dodalo modelu "požegnat" pred štartom tekme in OPOZORITI na nepravilnosti, da se odpravijo še pred štartom. NAPRIMER: Kaj pa če tisti svinec od Nekoga ni bil mišljen kot utež, pač pa kot sredstvo za zmanjševanje prodornosti modela z povečevanjem čelnega upora (part of airframe), tako kot je bilo od Nekoga#2 sredstvo na vrh krila mišljeno kot pogon in ne kot dodaten balast "outside of airframe"? ???? WTF ????

Take stvari je treba doreči ZDAJ - razčistit, poslovenit, odločit, vprašat v tujino - tako da se v nadaljevanju sezone ve pri čem smo. Če se za katerokoli od teh reči potrebuje pomoč, se pa pove na forumu in se bio priskočilo na pomoč. Saj je v interesu vseh, da se tekmuje po pravilih ki jih vsak razume in ki niso dvoumna. Najverjetneje je bedn občutek namenit FAI licenco, štartnino, 4 ure vožnje, če te v finalih odrežejo zaradi dvoumnih angleških pravil.

Predlagam torej Pegasusu da se te malenkosti uredijo do konca. Če sam ne zmoreš vsega, povej. Na forumu imamo zagriženega prevajalca "eleronov v krilca", sigurno bi bil navdušen nad prevajanjem pravilnika v nedvoumno knjižno slovenščino.

LP!
Jure
Zadnjič spremenil JKSniper, dne 26 Mar 2012, 18:58, skupaj popravljeno 1 krat.
CNC Frezanje Aluminija, medenine, lesa, karbona in umetnih materialov + Struženje kovin
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: Pokal 2012 - Vipava, 25.3.

Odgovor Napisal/-a raktivec »

pan hlastek napisal/-a: 3) Citiram iz pravilnika: "All ballast must be carried internally and fastened securely within the airframe".
Tega mi v Sloveniji na slovenski tekmi ni treba razumet, v našem jeziku pa nič od tega ne moreš najti, zato je Rok postopal enako pravilno kot tisti, ki so imeli uteži prefarbane v motorje. V pristopni pogodbi slovenije k EU lepo piše kateri jezik je glavni v naši deželici in kako se ga upošteva. Niti posebna opomba, da naj bi v primeru nesporazuma veljala določila iz nekega tujega jezika te tu ne reši, ker ga mi ni treba znat in me diskriminiraš. To velja za vsa področja našega življenja in če je prevajalec v uradnem prevodu storil napako to ni problem tekmovalca, ki upošteva zapis. Prevajalci nimajo zastonj take cene.

Z skrajšanim pripravljalnim časom se niso vsi strinjali, če prav razumem je bila težava v povezavi z ozvočenjem, a to naj dorečejo vpleteni, ki se zagotovo niso strinjali v skrajšanem času.

Okrog pristanka in odpadlih delov si lepo razložil, hvala za poduk, to je marsikaterega mučilo.

Okrog motorja nad krilom je vsekakor siva megla, ki jo bodo morali do naslednje mednarodne tekme razpihati. Po moje ima neko maso in če je nad težiščem je to v prvi vrsti utež, ter šele nato neka pogonska naprava.



Res je, da me ni bilo tam, podatke sem dobil od vsaj štirih tekmovalcev, ki se zaenkrat ne želijo izpostavljat, jim pa niti približno ni vseeno za način izvedbe.


Naenkrat sem postal mnenja, da sem ga polomil, ker nisem pričel najprej komunikacije preko ZSjev in e-mailov, ampak sem "v bistvu v množini" začel javno. To je moja napaka, ampak ne vem, če po teži odtehta kopico neregularnih dogodkov iz tekme.

Kardinalni včerajšnji napaki sta:
Vsaj en tekmovalec je bil po krivici vržen iz finala in vsaj en član komisije ni in zaenkrat ne more biti član komisije tekmovanja, torej je odločal nekdo, ki bi moral stat za ograjo pripravljeno gledalcem. Že to je dovolj, da tekme ne gre upoštevat.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
zerdoner
Freak
Prispevkov: 612
Pridružen: 18 Dec 2005, 13:19
Kraj: Letuš

Re: Pokal 2012 - Vipava, 25.3.

Odgovor Napisal/-a zerdoner »

JKSniper napisal/-a:Mislim da se razprava ne konča na ta način...

Glede na to da ni več "tovariškega dogovarjanja" glede pravil kot pri kartah, in bi se naj igralo po nekih mednarodnih pravilih je že prvi kiks to, da ne najdem slovenskega pravilnika. Včeraj sem ga namreč iskal, ko sem slišal za to bedarijo s svincem zunaj ali znotraj trupa. Sem mnenja da svinec (dokler ne odpade z modela pri pristanku ali med letom) sodi kamorkoli na model, je pa najverjetneje že itak slabše za aerodinamiko če je zunaj. Ampak če je tako v pravilniku, so štručkoti že vedeli zakaj so to dali noter. Bolj boleče je v glavnem to, da ne premoremo (ali jaz ne najdem) slovenske različice pravil, ob vseh težkih slovničarjih na forumu. Mislim da če je zadeva uradna, in glede na plačevanje za FAI licence JE, je uradni angeški pravilnik v naši deželi dober le kot nadomestek wc papirja (vsaj ko se ga uporabi za ugotavljanje neskladnosti in citate).

Kot drugo je pa to le prva tovrstna tekma pri nas (???) in bi se za neskladja s pravilnikom (katerega je treba prevesti) lahko opozarjalo tekom tekme, sploh pa zaradi tako nepomembnih bedarij /ki že same po sebi škodijo tekmovalcu/ nebi kaznovali tekmovalca iz prve, pač pa ga opozorili bodisi pred ali po letu. Ker smo še vedno ljudje, in se uvajamo v nov sistem, ki je še cel luknjast.

To, ali je OK da nalepiš nad krilo direkt utež, zalogovnik za utež in utež v njega (to bi bilo "inside airframe", ane?), motor, servomotor poln svinca, reklamni pano - mora nekdo ki ima to moč odločiti in določiti PRED tekmo. ZATO bi bilo potrebno vse dele modela in vse kar bi se dodalo modelu "požegnat" pred štartom tekme in OPOZORITI na nepravilnosti, da se odpravijo še pred štartom. NAPRIMER: Kaj pa če tisti svinec od Nekoga ni bil mišljen kot utež, pač pa kot sredstvo za zmanjševanje prodornosti modela z povečevanjem čelnega upora (part of airframe), tako kot je bilo od Nekoga#2 sredstvo na vrh krila mišljeno kot pogon in ne kot dodaten balast "outside of airframe"? ???? WTF ????

Take stvari je treba doreči ZDAJ - razčistit, poslovenit, odločit, vprašat v tujino - tako da se v nadaljevanju sezone ve pri čem smo. Če se za katerokoli od teh reči potrebuje pomoč, se pa pove na forumu in se bio priskočilo na pomoč. Saj je v interesu vseh, da se tekmuje po pravilih ki jih vsak razume in ki niso dvoumna. Najverjetneje je bedn občutek namenit FAI licenco, štartnino, 4 ure vožnje, če te v finalih odrežejo zaradi dvoumnih angleških pravil.

Predlagam torej Pegasusu da se te malenkosti uredijo do konca. Če sam ne zmoreš vsega, povej. Na forumu imamo zagriženega prevajalca "eleronov v krilca", sigurno bi bil navdušen nad prevajanjem pravilnika v nedvoumno knjižno slovenščino.

LP!
Jure
Jure, na strani www.f5j.si pod Organizacijo imaš pravilnik v slo jeziku.
mihec87
Dr. Modelar
Prispevkov: 3864
Pridružen: 24 Jan 2005, 18:57
Kraj: Velenje

Re: Pokal 2012 - Vipava, 25.3.

Odgovor Napisal/-a mihec87 »

Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..
Uporabniški avatar
JKSniper
Dr. Modelar
Prispevkov: 3614
Pridružen: 02 Sep 2005, 12:38
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: Pokal 2012 - Vipava, 25.3.

Odgovor Napisal/-a JKSniper »

Super! Potem je to rešeno.

Samo še tale dva problema vedno ostaneta....
1.
Torej je po pravilu:
ANG
"All ballast must be carried internally and fastened securely within the airframe"
SLO
f) Morebitni balast v modelu mora biti pritrjen nepremično.

Super, torej Rok ni dobro prilepil balasta in je bil zato diskvalificiran?

2.
Torej je:
ANG
The loss of any part of the model aircraft during the landing (coming into contact with the ground)
SLO
?????? NI TEGA PRAVILA ?????
blizu:
g) Model med letom ne sme izvreči ničesar. Pravtako od modela ne sme odpasti noben del. To ne velja, če je prišlo do trka večih modelov v zraku.

Torej velja da ne sme nič odpadit od modela tudi pri pristanku?

LP!
Jure
CNC Frezanje Aluminija, medenine, lesa, karbona in umetnih materialov + Struženje kovin
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si
Uporabniški avatar
F3J JURE
Tekmovalec
Prispevkov: 225
Pridružen: 10 Jan 2007, 21:18
Kraj: Planina pri Ajdovščini

Re: Pokal 2012 - Vipava, 25.3.

Odgovor Napisal/-a F3J JURE »

Najprej čestitke Sebastjanu Hajnsku za zelo precizno in lepo letenje. Skakal je iz stuba v stub kot da bi vedel že v naprej kje je stub. Tekma je bila vredu izpeljana , škoda je le tega ker F3j tekovalci nismo leteli. Tisti , ki so bili na zmagovalnih stopničkah si so to zaslužili , ker so pokazali zelo dobro letenje .
mihec87
Dr. Modelar
Prispevkov: 3864
Pridružen: 24 Jan 2005, 18:57
Kraj: Velenje

Re: Pokal 2012 - Vipava, 25.3.

Odgovor Napisal/-a mihec87 »

ANG
"All ballast must be carried internally and fastened securely within the airframe"
SLO
f) Morebitni balast v modelu mora biti pritrjen nepremično.

Ne vem kaj je bilo me niti ne zanima..V je V in ne NA.Bi pa mogoče na začetku ko je še bolj novo se na take stvari opozorilo..
Zadnjič spremenil mihec87, dne 26 Mar 2012, 19:25, skupaj popravljeno 1 krat.
Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..
Uporabniški avatar
zerdoner
Freak
Prispevkov: 612
Pridružen: 18 Dec 2005, 13:19
Kraj: Letuš

Re: Pokal 2012 - Vipava, 25.3.

Odgovor Napisal/-a zerdoner »

Meni http://Www.f5j.si dela čisto lepo. Je pa res da me takj vrže na stran katero si navedu.

Kakorkoli že tu se najdejo slo pravila.
Uporabniški avatar
F3J JURE
Tekmovalec
Prispevkov: 225
Pridružen: 10 Jan 2007, 21:18
Kraj: Planina pri Ajdovščini

Re: Pokal 2012 - Vipava, 25.3.

Odgovor Napisal/-a F3J JURE »

JKSniper napisal/-a:Super! Potem je to rešeno.

Samo še tale dva problema vedno ostaneta....
1.
Torej je po pravilu:
ANG
"All ballast must be carried internally and fastened securely within the airframe"
SLO
f) Morebitni balast v modelu mora biti pritrjen nepremično.

Super, torej Rok ni dobro prilepil balasta in je bil zato diskvalificiran?

2.
Torej je:
ANG
The loss of any part of the model aircraft during the landing (coming into contact with the ground)
SLO
?????? NI TEGA PRAVILA ?????
blizu:
g) Model med letom ne sme izvreči ničesar. Pravtako od modela ne sme odpasti noben del. To ne velja, če je prišlo do trka večih modelov v zraku.

Torej velja da ne sme nič odpadit od modela tudi pri pristanku?

LP!
Jure
Pa še to Rok sploh ni bil diskvalificiran ampak je dobil samo kazenske točke in bi lahko brez problem letel v finalu , to se bo tudi videlo ko se bo dalo uradne rezultate na internet
mihec87
Dr. Modelar
Prispevkov: 3864
Pridružen: 24 Jan 2005, 18:57
Kraj: Velenje

Re: Pokal 2012 - Vipava, 25.3.

Odgovor Napisal/-a mihec87 »

zerdoner napisal/-a:
Meni http://Www.f5j.si dela čisto lepo. Je pa res da me takj vrže na stran katero si navedu.

Kakorkoli že tu se najdejo slo pravila.
hm čudno ko sem prvič kliknil na www.f5j.si mi je vrglo error potem pa sem odbrisal www in me je vrglo na http://f5j.eu/w/index.php?title=Slovenski_F5J sedaj pa tudi www.f5j.si dela..
Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..
Uporabniški avatar
JKSniper
Dr. Modelar
Prispevkov: 3614
Pridružen: 02 Sep 2005, 12:38
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: Pokal 2012 - Vipava, 25.3.

Odgovor Napisal/-a JKSniper »

F3J JURE napisal/-a: Pa še to Rok sploh ni bil diskvalificiran ampak je dobil samo kazenske točke in bi lahko brez problem letel v finalu , to se bo tudi videlo ko se bo dalo uradne rezultate na internet
Taka kazen je po pravilniku?
The flight is cancelled and recorded as a zero score if the competitor used a model aircraft not conforming to any item of rule 5.5.10.1.
Sicer "rule 5.5.10.1." sploh ne najdem, ampak menim da so to pravila o tem kakšen mora biti model.
Neustrezen model
Če model ne ustreza splošnim pravilom ali omejitvam kategorije, se pilot s tem modelom diskvalificira iz tekmovanja.
Torej spet nekaj po svoje in ne po pravilniku. Zadeva je pač luknjasta - ni čudno, saj je komaj začetek. Treba bo pisat opazke, in ob naslednji reviziji pravilnika to upoštevat in napisat tko kot je treba. Najprej angleška, in nato iz njih uradno v slovenska. Do takrat ko bo pa pravilnik tipitopi, pa je pač treba bit pazljiv da se komu ne naredi krivice in da se tekma izpelje tako, da je regularna. Upoštevat se mora uradni SLO pravilnik in vse dvoumnosti v njem, dokler niso napisane tako da niso dvoumne.

- THE END -

Zdaj pa počakajmo na Pečarja, da razloži zakaj in kako in kako dalje/naslednjič.

LP & over and out!
Jure
CNC Frezanje Aluminija, medenine, lesa, karbona in umetnih materialov + Struženje kovin
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: Pokal 2012 - Vipava, 25.3.

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Žerdonar menda pravi, da bo naslednji vikend Sneguljčica v komisiji.

Predlagam, da se v prihodnje hudo dobesedno upošteva vsa nedvoumna v slovenščini napisana pravila. V primeru dvoumja se dosodi v korist tistemu tekmovalcu, ki naj bi jih kršil, a ni čisto jasno če jih.

Tole včeraj je bilo krivično in naj bo pozabljeno - dobesedno!
lp
Sašo
Uporabniški avatar
zerdoner
Freak
Prispevkov: 612
Pridružen: 18 Dec 2005, 13:19
Kraj: Letuš

Re: Pokal 2012 - Vipava, 25.3.

Odgovor Napisal/-a zerdoner »

raktivec napisal/-a:Žerdonar menda pravi, da bo naslednji vikend Sneguljčica v komisiji.
Sašo, js ne bom v komisiji, poleg tega kot eden izmed organizatorjev to verjetno niti ne morem biti.
Uporabniški avatar
rossi
Freak
Prispevkov: 951
Pridružen: 08 Dec 2004, 07:42

Re: Pokal 2012 - Vipava, 25.3.

Odgovor Napisal/-a rossi »

.....in sedem palčkov, ki se igrajo v peskovniku... :P

no ja sej ni blo tako slabo...neki sem se pa naučil...ne proslavljaj prehitro ker lahko odletiš še finale... :kronik:
..fajn je blo..
RoK-K
Tekmovalec
Prispevkov: 349
Pridružen: 04 Nov 2007, 16:51
Kraj: Celje

Re: Pokal 2012 - Vipava, 25.3.

Odgovor Napisal/-a RoK-K »

Živijo!

Se mi je kar zdelo, da tega pogovora ne bomo zaključili na tekmi. Tudi meni osebno se to ne zdi pravično, saj so na tekmi bile še druge stvari, ki so ostale ''nekaznovane''.
Prav je, da se upošteva pravila, ampak morajo biti jasno napisana. Ampak včasih je to kršenje pravil v breme tekmovalcu ki to počne ( naprimer ta moj primer). Na tekmi sem videl 2 tekmovalca, ki sta modele metala že med piskom za štart, ampak pač nisem nič tožaril, saj bi s tem izpadel ____ , in ker tekmovalec s tem dobi samo mogoče 0.3 točke.

Zaradi tega nisem užaljen, ampak mogoče ni bilo najlepše, da se je tako kaznovalo.

Sicer pa glede moje tekmovalnosti. Res je da sem zelo tekmovalen in se zavedam da včasih preveč (poveličevanje Supre) in koga s tem spravim v slabo voljo ( se opravičujem). To kar se je včeraj zgodilo me ne moti, saj vedno pomislim koliko tekem je še pred mano in koliko priložnosti. Prav uživam pa v tem, ko vidim obraze nekaterih tekmovalcev, ki me postrani gledajo, se z menoj ne pogovarjajo in čakajo, da naredim kakšno napako. Trenirajo non-stop, imajo ogromno modelov, tekmujejo že od takrat, ko sem se jaz učil hodit, sedaj pa jih skrbi 17 letnik, ki gre na letališče ''trenirat'' mogoče 1x na teden.

To me spravi v dobro voljo, saj je zabavno gledati lubosumne in neprijazne poglede. Hkrati mi pa da voljo do še večje tekmovalnosti. Od sedaj naprej bom tudi več treniral in si uzel čas, da bo balast znotraj modela.
Še vedno nimam namena biti pikolovski do napak sotekmovalcev, ampak če bo to potrebno bom pa še to počel.

Upam, da se pravila razčistijo, in natisnejo v slovenski izvedbi. Se že veselim naslednje tekme, kjer bom pridobil izkušnje in novo znanje :) . Pri tem pa vseeno nimam namena zabijati modela v tla in lomiti bajonetov.

LP!
Rok
Slika
Uporabniški avatar
rossi
Freak
Prispevkov: 951
Pridružen: 08 Dec 2004, 07:42

Re: Pokal 2012 - Vipava, 25.3.

Odgovor Napisal/-a rossi »

Rok... =D> =D> =D>
Uporabniški avatar
samo3d
Freak
Prispevkov: 483
Pridružen: 18 Nov 2004, 19:10
Kraj: Celje

Re: Pokal 2012 - Vipava, 25.3.

Odgovor Napisal/-a samo3d »

Rok, spoštovanje. Tole si lepo napisal. In vem, da tudi misliš tako. Kmalu bova 2, samo da moja bo še lažja (saj veš, najina ljubica:)). Raktivec, nadaljuj svojo rdečo nit, kljub temu, da nekaterim ni čisto povšeči. Imaš čisto prav pri svojem razmišljanju in prav je, da se sporne situacije razrešijo takoj. Seba, daj nalimaj še tvoje grafe, da vidimo, če si res tak frajer kot pravijo ;)
Okoli pravil bi morda eno pripombo. Tudi za F3K ni v slovenščino uradno prevedenih in akceptiranih pravil, vsaj kolikor je mini znano. Angleška zadostujejo in kot takšna še niso povzročila sporov na tekmah (res, da je na tekmah veliko manj se......ev, kot v F3/5J). Glede balasta pa tu ni odstopanj. Ne sme biti zaselotejpan na model. Tu so pravila jasna. Na svetovnem F3K smo po večni vsi šmirgali nose, ker niso imeli pravega radija (gre za par desetink milimetra), nekateri pa so celo krajšali krila (urejeno v 2 minutah s šmiglom granulacije 600), ker so bila za mišjo finko predolga. Seveda se je vsem to zdelo poplnoma brezveze. Po dogajanu tukaj vidim zakaj je bilo to potrebno.
Motor na gondoli pa...okusi so različni. Meni so všeč punce z velikimi j..ki ;)
Nehote imam dejavu izpred 5 let, iz Krtine, le da sva bila tam openaljena midva z Raktivcem.
Aja, čestitke zmagovalcu (baje je bil flyoff poplnoma neregularen, ker bi najmanj eden od finalistov padel na FAI antidoping testu) in drugo ter tretje uvrščenemu.

LP Samo
Odgovori

Vrni se na F5J