Supra E-Competition

Debata o izredno popularnih tekmovalnih jadralnih modelih z elektropogonom (F5J-400, 7 in Unlimited)

Moderatorji: Pisaneli, rossi

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

RoK-K napisal/-a:Živijo!

Bom kar v tej temi napisal.

24,25 junija bo tekma v Franciji v Loire Valley in sem se odločil, da grem tekmovat :D .

S punco bova šla tja z vlakom ( kot nekakšen izlet ), tam naju bo pa sprejel en tekmovalec ( organizator tekme), ki ga poznam ( saj tudi on leti Supro-Competition) .

Zanima me, če ima kdo izkušnje z transportom modela. Se naredi škatla in vzame zraven na vlak? Kakšna škatla bi to lahko bila... ? Mogoče je že kdo kaj podobnega počel?

LP!
Rok
Jaz bi ga na tvojem mestu zapakiral v lesen zaboj in ga po pošti poslal prijatelju v Francijo... in seveda od tam nazaj domov na enak način.
Tako bi na vlaku imel več časa za punco in ne bi vseskozi razmišljal, kako se kaj godi modelu med ostalo kramo na vlaku....
kos
Profesor
Prispevkov: 1622
Pridružen: 29 Dec 2001, 01:00
Kraj: Maribor-USA-Bangkok-Doha-Bogota-Teheran-Maribor kolodvor

Odgovor Napisal/-a kos »

prva varianta:
gres iz Ljubljane? vzemi spalnik,
na spodnji postelji sta s punco skupaj, na zgornjo posteljo polozis model in komadne. Ni nujno, da je lesena skatla, lahko je kartonska.
Lahko pa spis z modelom in je punca zgoraj bolj komot (ziher je ziher):D



druga varianta: vprasaj pilote, ki hodijo na evropska/svetovna prvenstva
oni imajo izkusnje iz Kanade..ipd...
Zadnjič spremenil kos, dne 23 Jan 2012, 10:27, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
gandalf
Freak
Prispevkov: 881
Pridružen: 13 Jul 2008, 12:40
Kraj: Slov. Konjice
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a gandalf »

kos napisal/-a:gres iz Ljubljane? vzemi spalnik,
na spodnji postelji sta s punco skupaj, na zgornjo posteljo polozis model in komadne. Ni nujno, da je lesena skatla, lahko je kartonska.
Lahko pa spis z modelom in je punca zgoraj bolj komot (ziher je ziher):D
:lol: :lol: :lol: :D
http://www.slometeo.net/bezina/
RoK-K
Tekmovalec
Prispevkov: 349
Pridružen: 04 Nov 2007, 16:51
Kraj: Celje

Odgovor Napisal/-a RoK-K »

Hvala za nasvete! :D Tudi sam sem razmišljal v tej smeri...
Se bom pozanimal kaj je boljše ( cenejše ) .

Nekaj slik od danes:
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika


LP!
Rok
Slika
RoK-K
Tekmovalec
Prispevkov: 349
Pridružen: 04 Nov 2007, 16:51
Kraj: Celje

Re: Supra E-Competition

Odgovor Napisal/-a RoK-K »

Živijo!

Supra se počasi pripravlja za vgradnjo nove FAI opreme.

Z novo opremo bo 188g lažji... Če se nisem zmotil bo končna teža 1592g... :) Ampak pustimo se presenetit :D

Slika
Slika
Uporabniški avatar
rossi
Freak
Prispevkov: 951
Pridružen: 08 Dec 2004, 07:42

Re: Supra E-Competition

Odgovor Napisal/-a rossi »

ni problem spravit dol težo problem bo s težiščem....
RoK-K
Tekmovalec
Prispevkov: 349
Pridružen: 04 Nov 2007, 16:51
Kraj: Celje

Re: Supra E-Competition

Odgovor Napisal/-a RoK-K »

Težišče bo idealno, saj imam sedaj baterije pod krilom. In na repu prilepljeno 25g svinca :D :) .

LP!
Rok
Slika
kos
Profesor
Prispevkov: 1622
Pridružen: 29 Dec 2001, 01:00
Kraj: Maribor-USA-Bangkok-Doha-Bogota-Teheran-Maribor kolodvor

Re: Supra E-Competition

Odgovor Napisal/-a kos »

sedaj samo se cakam, da vidim leteti Maxo pod 1,5kg #-o
Zadnjič spremenil kos, dne 13 Feb 2012, 01:17, skupaj popravljeno 1 krat.
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: Supra E-Competition

Odgovor Napisal/-a raktivec »

RoK-K napisal/-a:Težišče bo idealno, saj imam sedaj baterije pod krilom. In na repu prilepljeno 25g svinca :D :) .

LP!
Rok

Tudi sam sem bil podobnega mnenja, na repu je bil svinec, ampak, ko sem dal not lahek motor, manjši regler, manjši aku in lahek spiner sem ugotovil, da ima Seba prav. Težišče bo verjetno tudi tebi dalo kost za glodat, še posebej ker model glede na krilno površino sploh ni lahek.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
JKSniper
Dr. Modelar
Prispevkov: 3614
Pridružen: 02 Sep 2005, 12:38
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: Supra E-Competition

Odgovor Napisal/-a JKSniper »

raktivec napisal/-a:Težišče bo verjetno tudi tebi dalo kost za glodat, še posebej ker model glede na krilno površino sploh ni lahek.
Ima krilna površina kakšno vezo glede težišča?

Sicer matematično pride 1592g/75.54dm^2(@Vladimir homepage)=21.07g/dm^2 kar je noro malo za avion, kjer se zdaleč ne poznajo prstni odtisi pri prijemanju in ni kritično če ga kdo grdo pogleda :O

LP!
Jure
CNC Frezanje Aluminija, medenine, lesa, karbona in umetnih materialov + Struženje kovin
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: Supra E-Competition

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Jure saj ne rečem, da je Supra zanič izdelana. Nasprotno! Glede profila bi se dalo debatirat v to ali ono smer, ampak izdelava je vrhunska! Hec je v tem, da je model dovolj močan za stare F5J pogone, ali celo za F3J starte in posledično žal nosi svojo maso. Le 1/3 krila je pred, ostali 2/3 sta za težiščem in malce težje krilo še kako vpliva na težižče modela.
Teh 75 dm2 ni le krilo, temveč cela površina z repom vred. Krilo ima 69 dm2, torej imaš slabih 23 g/dm2, kar tudi ni slabo, posebej ob nosilnem profilu Supre, nikakor pa ni 21 g/dm2. Kolikor mi je znano se bodo v letožnji sezoni šteli za lahke kompozitni modeli, ki bodo imeli pod 21 g/dm2 KRILNE obremenitve.
Upam, da vam hitro uspe najti pravo razporeditev opreme za optimalno težišče. Opazko sem navrgel iz lastnih izkušenj, ko sem ob starem f5j pogonu moral dati servote čisto nazaj pod zadnji rob krila in aku pod krilo, pa še sem dal nekaj svinca na smernik, da je bilo težišče kjer mora biti. Vgradnja lažjega pogona mi je prinesla druge skrbi in isti model potrebuje vsaj 1.600 mAh 3s aku in Alu spiner, da je težišče na mestu. Upam, da mi novo krilo uspe zgradit dovolj lahko, da bo težišče ob 1.100 mAh akuju in lahkem spinerju kjer mora biti.

Še okrog površine in težišča. Glede na to, da so trupi modelov glede dolžin in mase več ali manj premosorazmerni, ima krilna obremenitev precejšen vpliv na težišče.
- večja je krilna obremenitev, večjo maso krila lahko pričakuješ. Ob takem krilu se težišču zelo hitro približaš, ampak točno ga je zelo težko doseči brez dodajanja dodatne mase v kljun.
- manjša je krilna obremenitev, lažje je krilo in z manj mase v nosu boš našel optimalno težišče.

Menim, da ima ravno specifična masa krila odločujočo vlogo v končni masi modela. Med repom in krilom mora biti določena razdalja, repa ne moreš izdelat lažjega kot je in tudi daljšanje nosu ne gre v nedogled.
Če gledam recimo Suprine slike (OFFTOPIC) je nos že čisto na meji, ali morda še čez. Predolg nos namreč prinese z sabo vzdolžno nestabilnost modela, kar navkljub idealnem težišču privede do neustavljivega pumpanja modela, ki ga je potem tako težko letet, da je bolje imet kak gram težjega, a z krajšim nosom. Tu nobeni supidupi profili višinca ne poimagajo, treba se je drat osnov glede dimenzij.
Glede na to, da lahek model absolutno potrebuje zelo hiter profil, da ne obstoji na mestu kot recimo Ava, se mi zdi, da bo 20-21 g/dm2 za daljši čas norma. Tanjši profil je pač nižji, zato potrebuje težji nosilec... in krog je zaključen, saj bo končna masa odvisna le od mase krila. Trup se že zdaj da izdelat z maso okrog 250 g (z repom vred) in tudi visokotlačne avtoclave... ne pripomorejo več kot kakih 50 g, na krilih je pa vsaj 200-300 g rezerve, ampak je pregrešno draga. Prepričan sem, da bi lahko krilo velikosti Supre ali Electre tehtalo okrog 700 g in smo na 20 g/dm2, a ne vem kdo si bo upal tako krilo ponudit na trgu, saj bo potrebna bolana cena.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
matej rozman
Freak
Prispevkov: 852
Pridružen: 26 Jul 2005, 15:06
Kraj: Velenje

Re: Supra E-Competition

Odgovor Napisal/-a matej rozman »

OFFTOPIC

Ne vem zakaj tako noro hujšanje modelov, raje jih naredite tako težke kot morajo biti, da bodo najbolje leteli. Za tako noro hujšanje ni potrebno samo tanjšati profilov, treba jim je vzeti tudi precej ukrivljenosti. Za 21 g/dm2 bi po mojem morali biti profili z 1,5 in manj ukrivljenimi tetivami, mogoče celo okoli 1 stopinje. Obtežite modele tako, da bodo obremenjeni v tistem CL-u v katerem profil najbolje deluje in problem rešen. To pa z 20g/dm2 ne ustreza popolnoma nobenemu aktualnemu modelu (razen za brezveterje).

Mogoče si za primer vzamite Sal-e. Po mojem videnju največji razvoj (aerodinamično gledano) med modeli v zadnjem desetletju.
plp, Matej
Uporabniški avatar
JKSniper
Dr. Modelar
Prispevkov: 3614
Pridružen: 02 Sep 2005, 12:38
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: Supra E-Competition

Odgovor Napisal/-a JKSniper »

Matej, najbrž je hujšanje modelov ravno zato, da imaš ob brezvetrju lahek model, ko pa pihne pa v lahek (in še zmerom dovolj trden model) nabašeš balast in loviš CL v katerem profil najbolje leti ali še kaj preko tega.

LP!
Jure
CNC Frezanje Aluminija, medenine, lesa, karbona in umetnih materialov + Struženje kovin
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si
Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Re: Supra E-Competition

Odgovor Napisal/-a pegasus »

matej rozman napisal/-a:Mogoče si za primer vzamite Sal-e. Po mojem videnju največji razvoj (aerodinamično gledano) med modeli v zadnjem desetletju.
Matej, tvoja supra je pustila izjemne spomine ("pa to se pelje kot velik SAL!") ... in če se spomniš njene mase, bomo še nekaj časa lovili njeno referenco ;)

Sicer pa ja, SALi bodo potreben element treninga za bodoči F5J, če se bodo zadeve razvijale tako kot sedaj kažejo ... Pa ne toliko zaradi aerodinamike, pač pa zaradi učenja branja znakov termike iz bližnje okolice. Po mojem skromnem mnenju bo to večji faktor kot pa teoretične razlike med modeli.
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: Supra E-Competition

Odgovor Napisal/-a raktivec »

@Matej;

O ukrivljenosti profila sem podobnega mnenja kot ti, o potrebni masi pa ne. Še več. Menim, da bodo tudi v F3J v bližnji prihodnosti posegli po manj kot 2% krivih in največ 8% debelih profilih in minimalni masi. Hec je še v tem, da lahko z globjim krilom pariraš Re številkam ob bistveno manjši hitrosti in tudi Cl se da ob majhnih masah lepo uporabljat, če Cd zmanjšaš na minimum. Torej tanko in malo krivo, a dovolj globoko krilo, pa si z lahkim modelom konkurenčen ob brezvetrju. V kolikor pihne je ob takem modelu več kot dovolj 200 g svinca in si glede drsnega kota v nebesih. Dobra stran takega pristopa je tudi potreba po manjšem višincu, saj imajo manj krivi profili manj tovrstnega navora.



@Pegasus;

Vsekakor, ampak tudi o tehniki je zanimivo kurblat.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Re: Supra E-Competition

Odgovor Napisal/-a pegasus »

raktivec napisal/-a:tudi o tehniki je zanimivo kurblat.
Vem vem, predvsem je to veliko lažje, ker imaš konkretne številke, ne pa nekih subjektivnih občutkov pri letenju ... Inžinerstvo proti umetnosti ;)
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: Supra E-Competition

Odgovor Napisal/-a raktivec »

pegasus napisal/-a:Inžinerstvo proti umetnosti ;)
Le na videz!
Zos je v tem, da pod Re 200.000 skoraj nič od napisanega za raznorazne profile ne drži, pod Re 100.000 pa čisto nič ne drži in vse skupaj je eno navadno copranje. Vse leti in to presenetljivo dobro leti, a nič ni tako kot naj bi bilo in pri vsem skupaj drži le tvoja zadnja beseda. Pri vsem skupaj so zaenkrat empirične formule mnogo uporabnejše od eksaktnih, pol si pa misli.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
matej rozman
Freak
Prispevkov: 852
Pridružen: 26 Jul 2005, 15:06
Kraj: Velenje

Re: Supra E-Competition

Odgovor Napisal/-a matej rozman »

@raktivec

Točno tako, majhna masa že, ampak s katerim modelom? To kar je trenutno na trgu in s čimer se leti po slovenskem nebu....vsekakor neprimerno.
Še mogoče o debelni profilov, dobro veš tudi sam, da debelina in s tem čelni upor ne igrata ključne vloge pri performansh profila/krila in tudi osebno sem mnenja, da pri globinah ki se uporabljajo na 3,5m modelih pod 8% nima smisla hoditi. To je kvečjemu uporabno za sal-e, ki imajo bistveno manjše globine kril in tam tanki profili tudi delujejo, pri večjih globnah pa lahko tanek profil povzroči več škode kot koristi.

Mimogrede, prepričal da ni vse v teži sem se sam osebno z 4m Explorerjem, ki si ga lastim in ob obremenitvi dobrih 30g/dm2 leti kot sal-dobesedno. Sem pobiral skupaj z sal-i isti steber in na isti višini :wink: . Da bi bil lažji :roll: , kaj pa vem, jaz vsekakor ne vidim potrebe, še manj da bom zaradi tega šel karkoli olajševati, prej dam raje še kakšno palco svinca not :D

Torej hočem povedati, da ni keč v teži, temveč modelu in za kaj je grajen. Osebno se mi Explorer ne dopade, da ne bo kdo mislil da delam kakšno reklamo za njega, ampak za to kar je bil narejen, t.j. F3J in sorodne discipline, opravlja svojo nalogo z čisto odliko. Dejansko je to ozko usmerjena specialka in ravno v to smer bi morali razmišljati tudi graditelji F5J modelov, oziroma pač kupiti eno od teh specialk in ji vgraditi elektro motor.

@ Pegasus

Mislim, da si me ti malo zamešal pri supri, je nikoli nisem imel, še manj gradil. In ne pravim (nimam nobenega mnenja o njem), da je slab model, pravim le, da je šel čas naprej in mislim, da je prav da gremo z njim tudi mi. Se pa tudi strinjam o tem in onem okoli letenja, ampak to je stvar in debata za tekmovanja in letenje in ne na forum, sedaj je pa čas ko modeli nastajajo in mislim da bolj pravi čas niti ne more biti, da rečemo kakšno o tehniki :D .

Lastniku teme se opravičujem za offtopic in obljubim da nem več :oops:
plp, Matej
Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Re: Supra E-Competition

Odgovor Napisal/-a pegasus »

matej rozman napisal/-a:Mislim, da si me ti malo zamešal pri supri
Hm pa res :oops: ... no ampak Rok se jo pa še gotovo spomni, da? 8)
Uporabniški avatar
zerdoner
Freak
Prispevkov: 612
Pridružen: 18 Dec 2005, 13:19
Kraj: Letuš

Re: Supra E-Competition

Odgovor Napisal/-a zerdoner »

pegasus napisal/-a:
matej rozman napisal/-a:Mislim, da si me ti malo zamešal pri supri
Hm pa res :oops: ... no ampak Rok se jo pa še gotovo spomni, da? 8)
Jure, tisto supro je Samo skupi spravu in je res bil neverjeten izdelek. Škoda, da je končala tako kot pač je. Sicer roko na srce res ni bila preveč lepa vendar je pa svojo funkcijo vrhunsko opravljala.
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: Supra E-Competition

Odgovor Napisal/-a raktivec »

@Matej;

Ja, razen debeline. Ob dovolj lahkem modelu tudi pod 8% koristi.
lp
Sašo
razkent
Freak
Prispevkov: 910
Pridružen: 21 Mar 2006, 19:11
Kraj: Ljubljana

Re: Supra E-Competition

Odgovor Napisal/-a razkent »

Supra ima po Drelinem načrtu 1370 g RTF. Pripombe o "norem hujšanju" :-k
RoK-K
Tekmovalec
Prispevkov: 349
Pridružen: 04 Nov 2007, 16:51
Kraj: Celje

Re: Supra E-Competition

Odgovor Napisal/-a RoK-K »

Živijo!

Moj komentar na vaše razglablanje: AHA

Uglavnem... nekaj slik od danes, ter legendaren graf !!
Letel sem kar pred hišo, in naredil 40 min letenja iz začetne višine 60m! :D Podrobnosti so na grafu :D :)

Slike:
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

LP!
Rok
Slika
RoK-K
Tekmovalec
Prispevkov: 349
Pridružen: 04 Nov 2007, 16:51
Kraj: Celje

Re: Supra E-Competition

Odgovor Napisal/-a RoK-K »

Živijo!

No, danes se je pa zgodilo nekaj izjemnega!

Pojadral sem iz roke in vse je na posnetku! In to na ravnini ;) . Supra še vedno s težo 1760g. Kaj bo šele ko bo olajšana!

Model je nepremagljiv in mislim, da se boste kmalu vsi strinjali.

p.s. govoril sem z Joe Wurtsom ( svetovni prvak v F3J, F3K ), ki je zdizajniral Supro ter Maxo. Pravi, da ne pozna izraza, da bi model bil prelahek in da je Supra narejena za težo 1400g. :-({|=

Poglejte si video v HD !
http://www.youtube.com/watch?v=I4BD3wQ3 ... e=youtu.be

Še graf:
Slika

Vladimir models je le Vladimir models

LP!
Rok Korber
Slika
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: Supra E-Competition

Odgovor Napisal/-a raktivec »

RoK-K napisal/-a: Model je nepremagljiv in mislim, da se boste kmalu vsi strinjali.

p.s. govoril sem z Joe Wurtsom ( svetovni prvak v F3J, F3K ), ki je zdizajniral Supro ter Maxo.


Je vse to res?

Prvi stavek da mislit, ampak za Supro sem bil žal ves čas v zmoti, ker sem bil prepričan, da je "otrok" gospoda Marka Drele.
Lepo, da na tem forumu vsak dan spoznamo nekaj novega. Slika


p.s.
Z katerim modelom je bil g. Wurts svetovni prvak?
lp
Sašo
Odgovori

Vrni se na F5J