''Atlantis by Belovic''

Debata o izredno popularnih tekmovalnih jadralnih modelih z elektropogonom (F5J-400, 7 in Unlimited)

Moderatorji: Pisaneli, rossi

Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Odgovor Napisal/-a belovic »

Čimprej popravit... zrak je njegov dom :wink:

p.s.
trenutno v manufakturi nastajata 2 popolnoma nova modela (po pravilih CRO "nacional") s ciljano maso RTF 351gr. in sicer ta prvi "allround" s površino 24dm2 in drugi za mirno vreme s površino med 27 in 28dm2. Modela imata novo zasnovano geometrijo in profila kril.
Uporabniški avatar
Coil
Profesor
Prispevkov: 1145
Pridružen: 22 Mar 2008, 00:00
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Coil »

Lahko napišeš približno težo krila in trupa. Kakšen je način gradnje?
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Odgovor Napisal/-a belovic »

Trenutno nimam fotoaparata da bi poslikal zadeve (v prilogi zaenkrat samo trupi), vendar nakratko:
Model Nr.1 "Allround"
-sprednji del trupa karbon = 28gr.
-cev karbon = 14gr.
-V-rep balza laminirana z UD-jem = 18gr.
-krilo-stiro sredice vakumirane s 27gr. steklenko = 90gr.
------------------
+ 10gr. drobnarije = masa praznega modela 160gr.

Model Nr.2 "mirno vreme"
-sprednji del trupa kevlar = 24gr.
-cev karbon+alu = 16gr.
-X-rep balza = 20gr.
-krilo-"D-box"+rebra+spars strips = 90gr.
------------------
+ 10gr. drobnarije = masa praznega modela 160gr.
Priponke
1 008.jpg
1 008.jpg (119.31 KiB) Pogledano 6620 krat
Uporabniški avatar
Coil
Profesor
Prispevkov: 1145
Pridružen: 22 Mar 2008, 00:00
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Coil »

:o, to pa je lahko.
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Odgovor Napisal/-a belovic »

Mora biti... (konkurenca ze leti s taksno maso :wink: )
Ne pozabiti da gre za pravila ala ECO torej slaboten motor tipa 400 na 2S in eliso 6*3. Delovni cas motorja je letos skrajsan na samo 40 sek. in le s taksno maso lahko dosezes zeljeno startno visino. #-o
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Odgovor Napisal/-a belovic »

Tako, uspelo mi je zvakumirati vse segmente krila za 1. model. Edino bom se pokusal vingletice namesto iz Herex-a izdelati iz brusene balze in jih ojacati s steklenko. Masa se neobdelanih segmentov je 88gr. tako, da je realno pricakovati koncno maso krila okoli 90gr.
Priponke
DSC00137.JPG
DSC00137.JPG (35.62 KiB) Pogledano 7988 krat
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Odgovor Napisal/-a belovic »

Krilo je prakticno gotovo. Manjkajo se ta male vingletice. Masa izgotovljenega krila je 84gr., z zalepljenimi malimi vingleticami pa bo 86gr... Tako torej tudi s tole tehnologijo se dajo narediti krila pod 90gr. :P
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Odgovor Napisal/-a belovic »

Model "Atlantis10" ima v letošnji sezoni za seboj dve bolj ali manj uspešna nastopa na hrvaškem pokalu. Zamišljena konstrukcija se je iskazala kot zelo konkurenčna, saj model v 40-ih sekundah kolikor je na razpolago motornega časa, pridobi po mojih ocenah ~20% večjo višino na štartu od konkurence. Letalne lastnosti v različnih vremenskih razmerah so tudi po pričakovanjih, zaradi nekoliko manjše razpetine in hitrega profila pa nekoliko zaostaja v popolnoma mirnem ozračju brez termičnih dviganj. Zato v "delavnici" že nastaja krilo s povečano razpetino, ki bo enakovredno tudi v brezvetrju.

Še nekaj...za model Nr.2 so v pripravi krila izdelana po principu FF tehnologije :glasba:
Priponke
F5J11.JPG
F5J11.JPG (96.18 KiB) Pogledano 7382 krat
F5J10.JPG
F5J10.JPG (105.09 KiB) Pogledano 7382 krat
Uporabniški avatar
Zvone
Tekmovalec
Prispevkov: 347
Pridružen: 13 Sep 2006, 16:12
Kraj: Litija

Odgovor Napisal/-a Zvone »

Kateri stiropor uporabljaš za krila!
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Odgovor Napisal/-a belovic »

Relativno finozrnati in kompakten ~15-18kg/m3 iz JUB-a :wink:
Uporabniški avatar
A. Kovač
Freak
Prispevkov: 789
Pridružen: 16 Nov 2004, 10:21

Odgovor Napisal/-a A. Kovač »

Izredno lep model Ivica =D> , želim ti čim več dobrih rezultatov z njim.
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Odgovor Napisal/-a belovic »

A. Kovač napisal/-a:Izredno lep model Ivica =D> , želim ti čim več dobrih rezultatov z njim.
Aleš hvala tebi najprej za gradivo...pa tudi ata je opravil odlično delo (kot vedno) :wink:
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Odgovor Napisal/-a belovic »

Kot sem že omenil, je v pripravi model s povečano razpetino ~210cm po vzoru FF kategorije in sicer s karbonskim D-boxom. Ker še nisem 100% prepričan kakšen profil krila izbrati sem se za jesenske tekme odločil pripraviti testna krila za šibkejše pogoje, s katerimi naj bi model nekoliko boljše planiral od predhodnika. Glede na to, da je izdelava karbonskih kril dokaj zamudna in ne ravno poceni, imajo tale testna krila D-box iz balze vendar bodo rebra ravno tako ojačana s CF-trakci oz. "Cap Strips-i", ki sem jih narezal iz UD-laminata.
Prilagam še nekaj slik iz priročne delavnice v dnevni sobi :oops:
Priponke
D-box je že nared, potrebno je samo izbrati "ta pravi" profil...
D-box je že nared, potrebno je samo izbrati "ta pravi" profil...
D-box 002.jpg (150.08 KiB) Pogledano 6664 krat
Izrezani "Cap Strips-i" širine 1.5mm
Izrezani "Cap Strips-i" širine 1.5mm
F5J-N 004.jpg (190.55 KiB) Pogledano 6664 krat
Testno krilo na katerem je modificiran profil iz serije HN
Testno krilo na katerem je modificiran profil iz serije HN
F5J-N 002.jpg (170.14 KiB) Pogledano 6664 krat
Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Odgovor Napisal/-a pegasus »

Hehe, zdej pa samo še outrunner pogon gor, pa greš lahko zmagat na dvojno eurocup tekmo ;)
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Odgovor Napisal/-a belovic »

Zaenkrat nimam kakšnih europskih ambicij, še 2 tekmi imamo namreč jeseni v CRO prvenstvu, mogoče pa prihodnjo sezono ko bo nared kompletna flota "Atlantisov 2011" ampak vse bo seveda odvisno od družinskega proračuna :wink:
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Odgovor Napisal/-a belovic »

Naposled je končano tudi testno krilo nekoliko večje razpetine 190cm, z novo serijo profilov za boljše letalne lastnosti v šibkejših pogojih. Za dobro planiranje je pomembna tudi dobra aerodinamika modela s čim manjšim uporom. Glede na to, da letala v tej kategoriji ala ECO lahko uporabljajo samo 2 servota za smer in višino je pomembno narediti ustrezno geometrijsko zvitje krila proti koncu ušk, za lažje kroženje v ozkih balončkih ter posledično manjšo izgubo višine.

Za konec še nekoliko slik:
Priponke
Majhen presek trupa za boljšo aerodinamiko
Majhen presek trupa za boljšo aerodinamiko
Atlantis11 023.jpg (161.15 KiB) Pogledano 6821 krat
Zvitje krila
Zvitje krila
Atlantis11 022.jpg (188.44 KiB) Pogledano 6821 krat
Atlantis 11
Atlantis 11
Atlantis11 1.jpg (132.87 KiB) Pogledano 6821 krat
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Odgovor Napisal/-a belovic »

še malo:
Priponke
Potrjeno uspešna konstrukcija. Osvojen je naslov DP-a
Potrjeno uspešna konstrukcija. Osvojen je naslov DP-a
Atlantis11 3.jpg (189.07 KiB) Pogledano 6805 krat
V elementu.. nastop na DP-u
V elementu.. nastop na DP-u
Atlantis11 4.jpg (88.1 KiB) Pogledano 6805 krat
Dobro viden termičen profil
Dobro viden termičen profil
Atlantis11 028.jpg (130.71 KiB) Pogledano 6805 krat
mihec87
Dr. Modelar
Prispevkov: 3864
Pridružen: 24 Jan 2005, 18:57
Kraj: Velenje

Odgovor Napisal/-a mihec87 »

Gradnja kril =P~ =P~ =D> =D>
Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..
Uporabniški avatar
modelarcina
Profesor
Prispevkov: 1038
Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
Kraj: kamnik

Odgovor Napisal/-a modelarcina »

:o najbrž enega "prdneš" pa gre gor :lol: :lol: =D>
www.okarbon.eu
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Odgovor Napisal/-a belovic »

Obremenitev kril površine ca. 26dm2 pri masi 351 gr. v kombinaciji s ta pravim profilom povedo svoje :wink:
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Odgovor Napisal/-a belovic »

Tako se z "Atlantisom" prebije pristajalna točka :wink:
Priponke
PA090014.JPG
PA090014.JPG (64.09 KiB) Pogledano 6446 krat
mihec87
Dr. Modelar
Prispevkov: 3864
Pridružen: 24 Jan 2005, 18:57
Kraj: Velenje

Odgovor Napisal/-a mihec87 »

Ni škoda modela?

p.s.
Preveč kostanja in sladkega jabolčnika?
Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Slika Šminker model. Slika

Profil me spominja na stare HLG profile.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Odgovor Napisal/-a belovic »

mihec87 napisal/-a:Ni škoda modela?
Pri lahkih modelih (350gr.) in izpopolnjenih konstrukcijah ter trpežni osi Speed-a 400 to več niti ni tako velik problem, je pa potrebno nekaj občutka da ne pretiravaš. Sicer pa je vse to posledica izenačenosti modelov in tekmovalcev, za uvrstitev v finale-7 najboljših tekmovalcev je namreč včeraj na tekmi v Sisku bilo potrebno zbrati kar 99,2% tock (v šestih kvalifikacijskih poletih) :o in se vsak pristanek, ki je > 1-2m lahko še kako maščuje...

Profil je pa kot že rečeno malce modificiran iz serije HN-ov :wink:
Uporabniški avatar
muha
Freak
Prispevkov: 700
Pridružen: 05 Feb 2006, 18:59
Kraj: nekje vmes

Odgovor Napisal/-a muha »

belovic napisal/-a:
Profil je pa kot že rečeno malce modificiran iz serije HN-ov :wink:
HN-1033???
Life is short.
Fly hard!!!
Odgovori

Vrni se na F5J