F5J400 + 100W

Debata o izredno popularnih tekmovalnih jadralnih modelih z elektropogonom (F5J-400, 7 in Unlimited)

Moderatorji: Pisaneli, rossi

Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Odgovor Napisal/-a pegasus »

~6 m/s? Potem sploh ni potrebe po omejevanju gasa ... Žiga?
Uporabniški avatar
Sigismund
Tekmovalec
Prispevkov: 284
Pridružen: 08 Mar 2005, 00:35
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Sigismund »

Hm... ne vem, od kod Mihi te cifre... on je vedno znal s pogoni :D

Jure, predlagam da stestiramo v živo. Moj lanski F5J je šel gor zelo solidno, novi motor 400 (še od meritev) je še vedno nov. Vse imam ready za letet, tako da se zmeniva (najbolje kar po telefonu) in odletiva z variotom. Prinesem tudi vse krake, ki so bili uporabljeni na meritvah, da se za tvoj pogon najde optimum.


Upam, da se bova lahko uskladila že za med tednom.

lp Žiga
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Sigismund napisal/-a: Do 75W na osi motorja in 600g minimalna teža, to bo formula za brezkrtačnike v sezoni 2007 v F5J-400!

Precej pošteno! Pazljivo izdelan model z 400 motorčkom bo lahko konkurenčen.
lp
Sašo
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

viewtopic.php?t=2800&postdays=0&postorder=asc&start=100

Povprečje 5,5m/s največ na momente >7m/s...vendar s 400RACE
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Moj gre z navadnim 400-6V v čisto vertikalo. Koliko m/s je to ne vem, zagotovo pa vsaj 8! Seveda k temu ogromno pripomore majhna masa, ki je z tremi servoti in zračno zavoro le okrog 430 g.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Odgovor Napisal/-a pegasus »

Danes popoldne sva z Žigo malce primerjala njegovega S400 allegra proti mojemu welgard allegru. Vreme je bilo za to idealno ... skoraj popoln dead air :)
Razlike so komaj opazne ...večja elisa na S400 bolje grabi in dovoljuje bolj strme vzpone, a v 20s delovanja motorja prilezem malenkost višje.

Takole izgledajo vertikalne hitrosti:
Priponke
ziga-vspeed.gif
ziga-vspeed.gif (7.32 KiB) Pogledano 4613 krat
jure-vspeed.gif
jure-vspeed.gif (8.96 KiB) Pogledano 4613 krat
Uporabniški avatar
Sigismund
Tekmovalec
Prispevkov: 284
Pridružen: 08 Mar 2005, 00:35
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Sigismund »

Jure, dej gor raje raztegnjene posamezne lete (višina / čas); tile odvodi so zelo nepregledni in skoraj neuporabni... plis!

Sicer je pa Jure letel s polnim gasom, okrog 75W. Prišel je za kako četrtino višje od 400-tke. Zaradi nižje teže (dobrih 100g lažji) je imel najbrž tudi nekoliko manjše propadanje.

Na koncu sva odletela dva "telmovalna" leta: 20 sek motorja. Vsakič me je nažgal za približno minuto (moja časa dobre 4 minute, njegova dobrih 5 minut).

V tehniki je imel nekaj prednosti, ampak kake krize pa ni bilo.

lp Žiga
Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Odgovor Napisal/-a pegasus »

Nista čisto primerljiva grafka ... imava pač samo en logger in nisva letela skupaj. Zato se da primerjati samo naklone, ki pa so na prejšnjih dveh grafkih. Ali pa mogoče še teh ne, ker meni brez logerja lepše floata :)

PS. vidim, da bo treba poleg gnuplota še octave zalaufat ...
Priponke
ziga.gif
ziga.gif (6.19 KiB) Pogledano 4529 krat
jure.gif
jure.gif (7.59 KiB) Pogledano 4529 krat
Uporabniški avatar
Sigismund
Tekmovalec
Prispevkov: 284
Pridružen: 08 Mar 2005, 00:35
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Sigismund »

Jure, če sem te zadnjič prav razumel, tvoj logger vzorči enkrat na sekundo(en "plusek" na grafu); iz grafov se da prečitat, da v 20 sekundah 400-tka s toplimi akuji in mrzlim motorjem doseže 100m (cca 5m/s ,moj prvi dvig), kasneje (ne več topli akuji) pa cca 90m (4,5m/s).
Tvoj brezščetinar se v 20 sekundah prigrize do cca 120m (cca 6m/s). In to je ta prednost, ki ni več bogve kaj.

Seveda se da 400-tko naredit tudi lažjo (moj model ima 720g :roll: ).

In pol boste brezkrtačaši jokal, da gredo 400-tke bolš gor... :D

Men se zdi to OK.

lp Žiga
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Aeronaut 11x4 bi moral potegnit podobno kot 9x5.
Pegasus, tega natakni na brezkrtačarja in še enkrat primerjaj. Slika

Verjetno pri 10x4 sploh ne bi bilo treba trimat moči.
Tudi 12x5 se da implicirat na kak drug ustrezen motor. Na primer Axi 2208/20 z reduktorjem in 3s aku lahko žene 14 colski prop, če za to obstaja potreba, izkoristek pa nad 80%.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9303
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

Kot član kluba DMA Modra Ptica, ki bo organiziral tekmo v F5J čez slabih 14 dni sprašujem pobudnike ideje, po katerih pravilih se naj ravnamo v kategoriji F5J-400?! :roll:


V kolikor je sedaj "na papirju" velja:
1.4 Razdelitev po motorju

1.4.1 F5J
Tip motorja ni omejen. Baterija, ki poganja elektromotor, ima lahko največ 7 cilindričnih
Sub-C členov oz. ima lahko poljubno število kakršnih koli drugih členov, vendar ni težja od 425g. V težo baterije so vključeni tudi priključni kabli in njen ovoj.

1.4.2 F5J-400
Dovoljena je uporaba zaprtega krtačnega motorja tipa 400 s tremi poli, feritnimi magneti in drsnimi ležaji. Posegi v notranjost motorja niso dovoljeni. Baterija, ki poganja electromotor je lahko sestavljena iz največ 8 členov NiCd, NiMH baterij ali Li-Ion, Li-Po baterij maksimalne napetosti 8.4V.

Res je malo pozno že po prvi tekmi nekaj flancat..... prva tekma v F5J-400 je bila milo rečeno mala zmešnjava! :roll:
www.lipo.si
Uporabniški avatar
rossi
Freak
Prispevkov: 951
Pridružen: 08 Dec 2004, 07:42

Odgovor Napisal/-a rossi »

Pred tekmo v Preboldu sem dal to na forum pa očitno nobenega ne briga več, sem dobr vedu ta to ne bo šlo tko enostavn.. Razlike so takšne da je preveč očitno da tu nekaj ne štima..
Po moje bi veljalo tisto kar je v pravilniku NAPISANO, TUDI KAR SE TIČE BRISANJA TURNUSOV. Če ne nima smisla pisat pravilnika....
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Kaj vam ne paše?

Zmagal je polžasto leteči eco z pilotom, ki mora tršico vprašat, če lahko gre lulat, najbolj hitro pa se je dvigal Dolinškov model z starim 400 motorjem, ki pupa skromnih 12 amperov ob še bolj skromnem izkoristku. Slika
lp
Sašo
Borut Talian
Freak
Prispevkov: 914
Pridružen: 02 Dec 2004, 23:38
Kraj: Mlajtinci

Odgovor Napisal/-a Borut Talian »

Miha, hvala za pobudo! Tudi mi, kot organizatorji za vami, že stikamo glave skupaj in se mučimo. Ne morem si zamišljati organizacijo tekme pod takšnimi pogoji. Tu predvsem mislim na novo panogo.

Prosim za naslednja pojasnila:
- čistopis pravil (velja F5J - 2006)
- katera tabela je merodajna za določitev omejitve moči (uradna),
- kaj mora vse prijaviti tekmovalec (vmesnik, propeler, ...)
- kaj vse meriti
- ali meriti vsakega tekmovalca, ki bo šel na bojišče
- kaj napraviti s tekmovalcem, ki bo prekoračeval mejo (izključitev, odvzem točk- koliko)
- koliko instrumentov moramo imeti pripravljenih na tekmi
- verjetno bo moral biti vsak tekmovalec pripravljen vsaj 10 min. pred startom

?
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Da si olajšate delo, pred tekmo najavite, da se bodo izvajale posamične "štih probe"!
Preverite pa samo tekmovalca(e), ki se bo(do) pred tekmo vnaprej izbrani komisiji, zdel(i) "sumljiv(i)".

Na ta način bo vse "strah" goljufati, ker so lahko ujeti, po drugi strani, pa zadeva ne bo zahtevala nekih strogih meritev vsakega posameznika, kar zna biti preveč zamudno.

Je pa res, da verjetno niso vsi modelarji preizkusili svoje brezščetinarje, koliko obratov imajo njihovi propelerji in morda bo kdo šele na tekmi izvedel, ali pade noter ali ven s svojo kombinacijo....kar pa še ne pomeni, da je hotel goljufati.

Mitja
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Kdor vozi na NiMh ne more biti pripravljen 10 minut pred startom.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
tone vidensek
Dr. Modelar
Prispevkov: 2126
Pridružen: 21 Nov 2005, 20:04

F5j400+100w

Odgovor Napisal/-a tone vidensek »

Že na začetku tekmovalne sezone sem omenil "delovno mesto-merilca moči",ki bi kakšnega ven vrgu.Odlično delo modelarja Žige,žal tu ni bilo prisotno. :razpaljot:
keskopesko
Razpravljalec
Prispevkov: 176
Pridružen: 30 Maj 2006, 14:16

100 ali 75 W

Odgovor Napisal/-a keskopesko »

Mislim da se bo F5J400 spridil.
Je na najboljši poti.
Pa je zame tamali F5J vsaj toliko če ne bolj zanimiv kot taveliki.

Morda bi mojstri predlagali nekaj setupov, ki so po PSu:

motor, aku, elisa....

Par najpopularnješih motorčkov, najbrž 3S LiPo in ustrezna elisa....

Pa seveda popraviti pravilnike...
Je že prepozno???

ALeš
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9303
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

Takole bomo naredili v Krtini:

Slika

Več pa v razpisu tekme.

Hvala za vaše razumevanje! Vabljeni vsi!
www.lipo.si
Uporabniški avatar
zerdoner
Freak
Prispevkov: 612
Pridružen: 18 Dec 2005, 13:19
Kraj: Letuš

f5j-400

Odgovor Napisal/-a zerdoner »

Glede na to, da sta v uporabi eden ali pa dva motorja, ki se uporabljata za 75W, kaj nebi bilo enostavneje predpisati določene elise za določen pogon glede na celice(2s/3s) in bi bila stvar rešena...mogoče se motim vendar pri nekom, ki bo imel na pol prazne celice in ga bo komisija določila za meritve bodo rezultati drugačešni kot pa po tem ko jih bo napolnil....potem takem, da bi zagotovili pravičnost bi morali pred vsakem turnosu meriti vsakemu tekmovalcu obrate...
Uporabniški avatar
AD
Freak
Prispevkov: 597
Pridružen: 21 Nov 2004, 16:57
Kraj: Trebnje

Odgovor Napisal/-a AD »

Zdravo!

Zadevo se da enostavno pomerit, torej kje je problem? Naredi se par štih prob in to je to.
Če želi kdo zmagat z zvijačo pa naj mu kure pocrkajo!

Sicer se mi pa zdi, da je ferplej kar na nivoju. Če ima kdo preveč obratov je to morda zaradi nevednosti, zagotovo pa se bodo do Krtine že vsi sami osvestili o tem.
Lep pozdrav,
Aleksej Dolinšek - LMD Kanja Hrastnik
razkent
Freak
Prispevkov: 910
Pridružen: 21 Mar 2006, 19:11
Kraj: Ljubljana

Re: f5j-400

Odgovor Napisal/-a razkent »

zerdoner napisal/-a:Glede na to, da sta v uporabi eden ali pa dva motorja, ki se uporabljata za 75W, kaj nebi bilo enostavneje predpisati določene elise za določen pogon glede na celice(2s/3s) in bi bila stvar rešena...mogoče se motim vendar pri nekom, ki bo imel na pol prazne celice in ga bo komisija določila za meritve bodo rezultati drugačešni kot pa po tem ko jih bo napolnil....potem takem, da bi zagotovili pravičnost bi morali pred vsakem turnosu meriti vsakemu tekmovalcu obrate...
Če je predpisana znamka propelerja, se lahko predpiše tudi znamko in model motorja + kombinacija z velikostjo propelerja in številom celic.

Ideja o tablah z dimenzijami in obrati je neživljenska in dolgoročno ne more zaživeti in se uveljaviti. Kako bi to izgledalo, če bi bilo 15 ali 20 tekmovalcev, kar bi se lahko zgodilo, če bi naredili eno atraktivno kategorijo.

Še vedno pa mislim, da je najenostavneje predpisati težo baterije in ciao. In prepovedati polnjenje in menjanje baterije med tekmo.
Uporabniški avatar
Sigismund
Tekmovalec
Prispevkov: 284
Pridružen: 08 Mar 2005, 00:35
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Sigismund »

Miha je za tekmo v Krtini lepo povzel pravila 75W =D> .
Za letos povsem zadostuje.

lp Žiga
razkent
Freak
Prispevkov: 910
Pridružen: 21 Mar 2006, 19:11
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a razkent »

Sigismund napisal/-a:Miha je za tekmo v Krtini lepo povzel pravila 75W =D> .
Za letos povsem zadostuje.

lp Žiga
Zadostuje tistim, ki uživajo v tem, da kupijo deset propelerjev, tri motorje, in potem merijo obrate, toke, hitrost vzpenjanja itd.

Za tiste, ki hočemo samo dati nekaj na jadralca, da ga bo peljalo v zrak, pa je to čist mim.

Če ne drugega, lahko vsaj kakšna trgovina kot čisto komercialno potezo pripravi par kombinacij x motor + y LiPo + w*z propeler, certificirano za 75 W.
Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Odgovor Napisal/-a pegasus »

Ne pretiravaj. En motor, dva propa, nič celic (imel še ene stare). Dela bp.
Če se ti vrti preveč, pa malo trimer na komandi nazaj potegneš ...

Če hočeš trgovino, se MIBO že skoraj pol leta trudi s kitajci ... za ostalo pa pobrskaj sam.

Sicer pa, samo da se vrti :)
Odgovori

Vrni se na F5J