F5J400 + 100W
Hm... ne vem, od kod Mihi te cifre... on je vedno znal s pogoni
Jure, predlagam da stestiramo v živo. Moj lanski F5J je šel gor zelo solidno, novi motor 400 (še od meritev) je še vedno nov. Vse imam ready za letet, tako da se zmeniva (najbolje kar po telefonu) in odletiva z variotom. Prinesem tudi vse krake, ki so bili uporabljeni na meritvah, da se za tvoj pogon najde optimum.
Upam, da se bova lahko uskladila že za med tednom.
lp Žiga
Jure, predlagam da stestiramo v živo. Moj lanski F5J je šel gor zelo solidno, novi motor 400 (še od meritev) je še vedno nov. Vse imam ready za letet, tako da se zmeniva (najbolje kar po telefonu) in odletiva z variotom. Prinesem tudi vse krake, ki so bili uporabljeni na meritvah, da se za tvoj pogon najde optimum.
Upam, da se bova lahko uskladila že za med tednom.
lp Žiga
viewtopic.php?t=2800&postdays=0&postorder=asc&start=100
Povprečje 5,5m/s največ na momente >7m/s...vendar s 400RACE
Povprečje 5,5m/s največ na momente >7m/s...vendar s 400RACE
Danes popoldne sva z Žigo malce primerjala njegovega S400 allegra proti mojemu welgard allegru. Vreme je bilo za to idealno ... skoraj popoln dead air
Razlike so komaj opazne ...večja elisa na S400 bolje grabi in dovoljuje bolj strme vzpone, a v 20s delovanja motorja prilezem malenkost višje.
Takole izgledajo vertikalne hitrosti:
Razlike so komaj opazne ...večja elisa na S400 bolje grabi in dovoljuje bolj strme vzpone, a v 20s delovanja motorja prilezem malenkost višje.
Takole izgledajo vertikalne hitrosti:
- Priponke
-
- ziga-vspeed.gif (7.32 KiB) Pogledano 4613 krat
-
- jure-vspeed.gif (8.96 KiB) Pogledano 4613 krat
Jure, dej gor raje raztegnjene posamezne lete (višina / čas); tile odvodi so zelo nepregledni in skoraj neuporabni... plis!
Sicer je pa Jure letel s polnim gasom, okrog 75W. Prišel je za kako četrtino višje od 400-tke. Zaradi nižje teže (dobrih 100g lažji) je imel najbrž tudi nekoliko manjše propadanje.
Na koncu sva odletela dva "telmovalna" leta: 20 sek motorja. Vsakič me je nažgal za približno minuto (moja časa dobre 4 minute, njegova dobrih 5 minut).
V tehniki je imel nekaj prednosti, ampak kake krize pa ni bilo.
lp Žiga
Sicer je pa Jure letel s polnim gasom, okrog 75W. Prišel je za kako četrtino višje od 400-tke. Zaradi nižje teže (dobrih 100g lažji) je imel najbrž tudi nekoliko manjše propadanje.
Na koncu sva odletela dva "telmovalna" leta: 20 sek motorja. Vsakič me je nažgal za približno minuto (moja časa dobre 4 minute, njegova dobrih 5 minut).
V tehniki je imel nekaj prednosti, ampak kake krize pa ni bilo.
lp Žiga
Nista čisto primerljiva grafka ... imava pač samo en logger in nisva letela skupaj. Zato se da primerjati samo naklone, ki pa so na prejšnjih dveh grafkih. Ali pa mogoče še teh ne, ker meni brez logerja lepše floata
PS. vidim, da bo treba poleg gnuplota še octave zalaufat ...
PS. vidim, da bo treba poleg gnuplota še octave zalaufat ...
- Priponke
-
- ziga.gif (6.19 KiB) Pogledano 4529 krat
-
- jure.gif (7.59 KiB) Pogledano 4529 krat
Jure, če sem te zadnjič prav razumel, tvoj logger vzorči enkrat na sekundo(en "plusek" na grafu); iz grafov se da prečitat, da v 20 sekundah 400-tka s toplimi akuji in mrzlim motorjem doseže 100m (cca 5m/s ,moj prvi dvig), kasneje (ne več topli akuji) pa cca 90m (4,5m/s).
Tvoj brezščetinar se v 20 sekundah prigrize do cca 120m (cca 6m/s). In to je ta prednost, ki ni več bogve kaj.
Seveda se da 400-tko naredit tudi lažjo (moj model ima 720g ).
In pol boste brezkrtačaši jokal, da gredo 400-tke bolš gor...
Men se zdi to OK.
lp Žiga
Tvoj brezščetinar se v 20 sekundah prigrize do cca 120m (cca 6m/s). In to je ta prednost, ki ni več bogve kaj.
Seveda se da 400-tko naredit tudi lažjo (moj model ima 720g ).
In pol boste brezkrtačaši jokal, da gredo 400-tke bolš gor...
Men se zdi to OK.
lp Žiga
Aeronaut 11x4 bi moral potegnit podobno kot 9x5.
Pegasus, tega natakni na brezkrtačarja in še enkrat primerjaj.
Verjetno pri 10x4 sploh ne bi bilo treba trimat moči.
Tudi 12x5 se da implicirat na kak drug ustrezen motor. Na primer Axi 2208/20 z reduktorjem in 3s aku lahko žene 14 colski prop, če za to obstaja potreba, izkoristek pa nad 80%.
Pegasus, tega natakni na brezkrtačarja in še enkrat primerjaj.
Verjetno pri 10x4 sploh ne bi bilo treba trimat moči.
Tudi 12x5 se da implicirat na kak drug ustrezen motor. Na primer Axi 2208/20 z reduktorjem in 3s aku lahko žene 14 colski prop, če za to obstaja potreba, izkoristek pa nad 80%.
lp
Sašo
Sašo
Kot član kluba DMA Modra Ptica, ki bo organiziral tekmo v F5J čez slabih 14 dni sprašujem pobudnike ideje, po katerih pravilih se naj ravnamo v kategoriji F5J-400?!
V kolikor je sedaj "na papirju" velja:
Res je malo pozno že po prvi tekmi nekaj flancat..... prva tekma v F5J-400 je bila milo rečeno mala zmešnjava!
V kolikor je sedaj "na papirju" velja:
1.4 Razdelitev po motorju
1.4.1 F5J
Tip motorja ni omejen. Baterija, ki poganja elektromotor, ima lahko največ 7 cilindričnih
Sub-C členov oz. ima lahko poljubno število kakršnih koli drugih členov, vendar ni težja od 425g. V težo baterije so vključeni tudi priključni kabli in njen ovoj.
1.4.2 F5J-400
Dovoljena je uporaba zaprtega krtačnega motorja tipa 400 s tremi poli, feritnimi magneti in drsnimi ležaji. Posegi v notranjost motorja niso dovoljeni. Baterija, ki poganja electromotor je lahko sestavljena iz največ 8 členov NiCd, NiMH baterij ali Li-Ion, Li-Po baterij maksimalne napetosti 8.4V.
Res je malo pozno že po prvi tekmi nekaj flancat..... prva tekma v F5J-400 je bila milo rečeno mala zmešnjava!
www.lipo.si
Pred tekmo v Preboldu sem dal to na forum pa očitno nobenega ne briga več, sem dobr vedu ta to ne bo šlo tko enostavn.. Razlike so takšne da je preveč očitno da tu nekaj ne štima..
Po moje bi veljalo tisto kar je v pravilniku NAPISANO, TUDI KAR SE TIČE BRISANJA TURNUSOV. Če ne nima smisla pisat pravilnika....
Po moje bi veljalo tisto kar je v pravilniku NAPISANO, TUDI KAR SE TIČE BRISANJA TURNUSOV. Če ne nima smisla pisat pravilnika....
-
- Freak
- Prispevkov: 914
- Pridružen: 02 Dec 2004, 23:38
- Kraj: Mlajtinci
Miha, hvala za pobudo! Tudi mi, kot organizatorji za vami, že stikamo glave skupaj in se mučimo. Ne morem si zamišljati organizacijo tekme pod takšnimi pogoji. Tu predvsem mislim na novo panogo.
Prosim za naslednja pojasnila:
- čistopis pravil (velja F5J - 2006)
- katera tabela je merodajna za določitev omejitve moči (uradna),
- kaj mora vse prijaviti tekmovalec (vmesnik, propeler, ...)
- kaj vse meriti
- ali meriti vsakega tekmovalca, ki bo šel na bojišče
- kaj napraviti s tekmovalcem, ki bo prekoračeval mejo (izključitev, odvzem točk- koliko)
- koliko instrumentov moramo imeti pripravljenih na tekmi
- verjetno bo moral biti vsak tekmovalec pripravljen vsaj 10 min. pred startom
?
Prosim za naslednja pojasnila:
- čistopis pravil (velja F5J - 2006)
- katera tabela je merodajna za določitev omejitve moči (uradna),
- kaj mora vse prijaviti tekmovalec (vmesnik, propeler, ...)
- kaj vse meriti
- ali meriti vsakega tekmovalca, ki bo šel na bojišče
- kaj napraviti s tekmovalcem, ki bo prekoračeval mejo (izključitev, odvzem točk- koliko)
- koliko instrumentov moramo imeti pripravljenih na tekmi
- verjetno bo moral biti vsak tekmovalec pripravljen vsaj 10 min. pred startom
?
Da si olajšate delo, pred tekmo najavite, da se bodo izvajale posamične "štih probe"!
Preverite pa samo tekmovalca(e), ki se bo(do) pred tekmo vnaprej izbrani komisiji, zdel(i) "sumljiv(i)".
Na ta način bo vse "strah" goljufati, ker so lahko ujeti, po drugi strani, pa zadeva ne bo zahtevala nekih strogih meritev vsakega posameznika, kar zna biti preveč zamudno.
Je pa res, da verjetno niso vsi modelarji preizkusili svoje brezščetinarje, koliko obratov imajo njihovi propelerji in morda bo kdo šele na tekmi izvedel, ali pade noter ali ven s svojo kombinacijo....kar pa še ne pomeni, da je hotel goljufati.
Mitja
Preverite pa samo tekmovalca(e), ki se bo(do) pred tekmo vnaprej izbrani komisiji, zdel(i) "sumljiv(i)".
Na ta način bo vse "strah" goljufati, ker so lahko ujeti, po drugi strani, pa zadeva ne bo zahtevala nekih strogih meritev vsakega posameznika, kar zna biti preveč zamudno.
Je pa res, da verjetno niso vsi modelarji preizkusili svoje brezščetinarje, koliko obratov imajo njihovi propelerji in morda bo kdo šele na tekmi izvedel, ali pade noter ali ven s svojo kombinacijo....kar pa še ne pomeni, da je hotel goljufati.
Mitja
- tone vidensek
- Dr. Modelar
- Prispevkov: 2126
- Pridružen: 21 Nov 2005, 20:04
F5j400+100w
Že na začetku tekmovalne sezone sem omenil "delovno mesto-merilca moči",ki bi kakšnega ven vrgu.Odlično delo modelarja Žige,žal tu ni bilo prisotno.
-
- Razpravljalec
- Prispevkov: 176
- Pridružen: 30 Maj 2006, 14:16
100 ali 75 W
Mislim da se bo F5J400 spridil.
Je na najboljši poti.
Pa je zame tamali F5J vsaj toliko če ne bolj zanimiv kot taveliki.
Morda bi mojstri predlagali nekaj setupov, ki so po PSu:
motor, aku, elisa....
Par najpopularnješih motorčkov, najbrž 3S LiPo in ustrezna elisa....
Pa seveda popraviti pravilnike...
Je že prepozno???
ALeš
Je na najboljši poti.
Pa je zame tamali F5J vsaj toliko če ne bolj zanimiv kot taveliki.
Morda bi mojstri predlagali nekaj setupov, ki so po PSu:
motor, aku, elisa....
Par najpopularnješih motorčkov, najbrž 3S LiPo in ustrezna elisa....
Pa seveda popraviti pravilnike...
Je že prepozno???
ALeš
f5j-400
Glede na to, da sta v uporabi eden ali pa dva motorja, ki se uporabljata za 75W, kaj nebi bilo enostavneje predpisati določene elise za določen pogon glede na celice(2s/3s) in bi bila stvar rešena...mogoče se motim vendar pri nekom, ki bo imel na pol prazne celice in ga bo komisija določila za meritve bodo rezultati drugačešni kot pa po tem ko jih bo napolnil....potem takem, da bi zagotovili pravičnost bi morali pred vsakem turnosu meriti vsakemu tekmovalcu obrate...
Zdravo!
Zadevo se da enostavno pomerit, torej kje je problem? Naredi se par štih prob in to je to.
Če želi kdo zmagat z zvijačo pa naj mu kure pocrkajo!
Sicer se mi pa zdi, da je ferplej kar na nivoju. Če ima kdo preveč obratov je to morda zaradi nevednosti, zagotovo pa se bodo do Krtine že vsi sami osvestili o tem.
Zadevo se da enostavno pomerit, torej kje je problem? Naredi se par štih prob in to je to.
Če želi kdo zmagat z zvijačo pa naj mu kure pocrkajo!
Sicer se mi pa zdi, da je ferplej kar na nivoju. Če ima kdo preveč obratov je to morda zaradi nevednosti, zagotovo pa se bodo do Krtine že vsi sami osvestili o tem.
Lep pozdrav,
Aleksej Dolinšek - LMD Kanja Hrastnik
Aleksej Dolinšek - LMD Kanja Hrastnik
Re: f5j-400
Če je predpisana znamka propelerja, se lahko predpiše tudi znamko in model motorja + kombinacija z velikostjo propelerja in številom celic.zerdoner napisal/-a:Glede na to, da sta v uporabi eden ali pa dva motorja, ki se uporabljata za 75W, kaj nebi bilo enostavneje predpisati določene elise za določen pogon glede na celice(2s/3s) in bi bila stvar rešena...mogoče se motim vendar pri nekom, ki bo imel na pol prazne celice in ga bo komisija določila za meritve bodo rezultati drugačešni kot pa po tem ko jih bo napolnil....potem takem, da bi zagotovili pravičnost bi morali pred vsakem turnosu meriti vsakemu tekmovalcu obrate...
Ideja o tablah z dimenzijami in obrati je neživljenska in dolgoročno ne more zaživeti in se uveljaviti. Kako bi to izgledalo, če bi bilo 15 ali 20 tekmovalcev, kar bi se lahko zgodilo, če bi naredili eno atraktivno kategorijo.
Še vedno pa mislim, da je najenostavneje predpisati težo baterije in ciao. In prepovedati polnjenje in menjanje baterije med tekmo.
Zadostuje tistim, ki uživajo v tem, da kupijo deset propelerjev, tri motorje, in potem merijo obrate, toke, hitrost vzpenjanja itd.Sigismund napisal/-a:Miha je za tekmo v Krtini lepo povzel pravila 75W .
Za letos povsem zadostuje.
lp Žiga
Za tiste, ki hočemo samo dati nekaj na jadralca, da ga bo peljalo v zrak, pa je to čist mim.
Če ne drugega, lahko vsaj kakšna trgovina kot čisto komercialno potezo pripravi par kombinacij x motor + y LiPo + w*z propeler, certificirano za 75 W.