F5J400 + 100W
Ugovori proti omejitvi teže se mi ne zdijo argumentirani.
Dober modelar bo pač naredil iz 500g 230 cm razpona, prodoren profil in geometrijo in bo imel čisto dovolj prednosti pri jadranju pred tistimi, ki se bomo že z 200 cm namučili. Z minimalno težo se izenačuje samo vzpenjanje.
Verjetno pa je 100W na propelerju za to težo res veliko. Sam imam na 500g jadralcu GWS 2205 motorček (15$, 80 W porabe pri 2S, torej kakih 60 W na propelerju), pa se dviga precej hitro, po moji oceni kakšnih 7m/s. Kar je več, je že dirkanje.
Dober modelar bo pač naredil iz 500g 230 cm razpona, prodoren profil in geometrijo in bo imel čisto dovolj prednosti pri jadranju pred tistimi, ki se bomo že z 200 cm namučili. Z minimalno težo se izenačuje samo vzpenjanje.
Verjetno pa je 100W na propelerju za to težo res veliko. Sam imam na 500g jadralcu GWS 2205 motorček (15$, 80 W porabe pri 2S, torej kakih 60 W na propelerju), pa se dviga precej hitro, po moji oceni kakšnih 7m/s. Kar je več, je že dirkanje.
Pegasus ima prav! Praktični preizkus bo najboljši, čeprav je 250W/kg kolikor je 100W propa za 500 g model, še pred kratkim veljalo za zmogljiv hotliner.
Tiste o dobrih pilotih, ki zmagujejo z "cigli" in podobno me precej motijo in ne morem si kaj, da ne bi nadaljeval takole:
Predstavljajte si v kakem stanju bi moralo biti cestno kolesarstvo, če bi na državnem prvenstvu zmagal nekdo, ki bi vozil damsko mestno kolo. Dokler zmaguje nekdo, ki obvlada nekonkurečnen model, bi se morali vsi premagani pošteno zamislit, če niso tam le zaradi večjega števila tekmovalcev.
Tekma je TEKMA šele takrat, ko se gre pri tehniki, fiziki in psihi do konca. Prej je vse skupaj v najboljšem primeru le srečanje vaških korenjakov.
Tiste o dobrih pilotih, ki zmagujejo z "cigli" in podobno me precej motijo in ne morem si kaj, da ne bi nadaljeval takole:
Predstavljajte si v kakem stanju bi moralo biti cestno kolesarstvo, če bi na državnem prvenstvu zmagal nekdo, ki bi vozil damsko mestno kolo. Dokler zmaguje nekdo, ki obvlada nekonkurečnen model, bi se morali vsi premagani pošteno zamislit, če niso tam le zaradi večjega števila tekmovalcev.
Tekma je TEKMA šele takrat, ko se gre pri tehniki, fiziki in psihi do konca. Prej je vse skupaj v najboljšem primeru le srečanje vaških korenjakov.
lp
Sašo
Sašo
Iz čokolada reporta:
12x8 je na 42mm mittelstucku 5300rpm
9x5 je na 42mm mittlestucku 8800 rpm (Tone je verjetno imel manjšega)
Tako bom sam 100w najverjetneje letel na 9x5. Dviganje je nekje tam-tam. V vetru je bilo težko primerjat ... Tonetov 11x8 je pa res skoraj primerljiv z ostalimi 3metrskimi kračami
Primerjajte to z aeronautovimi tabelami:mihah napisal/-a:Korberjev 400, 12x8, 5000
Tone 100 W,
11x8, 6800
9x5, 8800
10x7, 7300
12x8 je na 42mm mittelstucku 5300rpm
9x5 je na 42mm mittlestucku 8800 rpm (Tone je verjetno imel manjšega)
Tako bom sam 100w najverjetneje letel na 9x5. Dviganje je nekje tam-tam. V vetru je bilo težko primerjat ... Tonetov 11x8 je pa res skoraj primerljiv z ostalimi 3metrskimi kračami
torej... videlo se je, da gre z 100W u iber . dosti hitreje kot z 400 in mislim da speed 400 sploh nebi bil konkurenčen... ali pač?
Z spremembo iz speed 400 na brushless z 100W bi sicer tehnološko kategorija napredovala, ampak bi obvezno mogli vsi zamenjati pogone, tudi vso rezervo, ki je doma, celice ... kar pa bi mogoče pomenilo izgubo še kakšnega (rednega) tekmovalca, katirih pa že tako primankuje!
do sedaj si pri speed 400, lahko ugasnil motor po 20sec, si reskiral in dobil cca. 30-40sec več časa, če ti je uspelo. sedaj bi lahko reskiral in pridobil... 3-8 sekund... kar pa lahko hitro zgubiš na pristanku in ne odtehta tega, da nonstop švicaš pri podnu.
kaj sedaj?
LP!
Jure
Z spremembo iz speed 400 na brushless z 100W bi sicer tehnološko kategorija napredovala, ampak bi obvezno mogli vsi zamenjati pogone, tudi vso rezervo, ki je doma, celice ... kar pa bi mogoče pomenilo izgubo še kakšnega (rednega) tekmovalca, katirih pa že tako primankuje!
do sedaj si pri speed 400, lahko ugasnil motor po 20sec, si reskiral in dobil cca. 30-40sec več časa, če ti je uspelo. sedaj bi lahko reskiral in pridobil... 3-8 sekund... kar pa lahko hitro zgubiš na pristanku in ne odtehta tega, da nonstop švicaš pri podnu.
kaj sedaj?
LP!
Jure
Nič panike, Jure, mečken počakat, plis, do konca tedna se bo vedelo mnogo več.JKSniper napisal/-a:torej... videlo se je, da gre z 100W u iber . dosti hitreje kot z 400 in mislim da speed 400 sploh nebi bil konkurenčen... ali pač?
Z spremembo iz speed 400 na brushless z 100W bi sicer tehnološko kategorija napredovala, ampak bi obvezno mogli vsi zamenjati pogone, tudi vso rezervo, ki je doma, celice ... kar pa bi mogoče pomenilo izgubo še kakšnega (rednega) tekmovalca, katirih pa že tako primankuje!
do sedaj si pri speed 400, lahko ugasnil motor po 20sec, si reskiral in dobil cca. 30-40sec več časa, če ti je uspelo. sedaj bi lahko reskiral in pridobil... 3-8 sekund... kar pa lahko hitro zgubiš na pristanku in ne odtehta tega, da nonstop švicaš pri podnu.
kaj sedaj?
LP!
Jure
lp Žiga
Tisti 100w "u iber" je bil bližje 150w kot pa 100w. Zato je bil "u iber"
Ko je Tone probal 9x5, je blo na vhodu 102w, na osi motorja pa zato verjetno nekaj pod 80w. Kljub temu se je zadeva vrtela nekje 8700-8800 rpm, kar je po aeronaut tabeli ravno malce pod 100w. Dviganje pa je bilo imho na nivoju najboljših s400 dviganj.
Kar se mene tiče, je to to.
Ko je Tone probal 9x5, je blo na vhodu 102w, na osi motorja pa zato verjetno nekaj pod 80w. Kljub temu se je zadeva vrtela nekje 8700-8800 rpm, kar je po aeronaut tabeli ravno malce pod 100w. Dviganje pa je bilo imho na nivoju najboljših s400 dviganj.
Kar se mene tiče, je to to.
Kakšna je masa tega "testnega" modela?
Za lažji premislek o usklajevanju pravil za obe vrsti pogonov:
Sped 400 nikakor, tudi teoretično ne pride čez 60W na gredi motorja.
Ob uporabi dobrega akuja, ki daje od sebe 9V, so moči na gredi 400 motorčka sledeče:
1.) 10A = 53 W
2.) 12A = 57 W
3.) 15A = 58 W
4.) 18A = 54 W
Če bi se še kdo rad poigral z podatki je spodaj razgaljen Permax, ostali so pa tako ali tako enaki.
Motor Permax 400-6V:
- blokirni tok 27,5A
- tok praznega teka 0,7A
- motorna konstanta 2800rpm/v
- notranji upor 0,28 Ohm
- konstanta navora 0,32 Ncm/A
- startni navor 8,6 Ncm
- zavorni moment 0,23 Ncm
Upoštevani so vhodni podatki zelo dobro utečenega motorčka z čistimi krtačkami, kar je v resničnih pogojih tudi ob uporabi kapljic zelo težko dosegljivo. Tudi 9V je optimistična napetost, ki jo zmore le zelo dobro streniran aku. Realne moči na gredi se pri teh motorčkih vrtijo okrog 50W.
p.s.
Vsi, ki uporabljate sped 400-6V motorčke iz gornjih podatkov vidite, da se ne izplača iti čez 12A. Bolje je iti na 10A in kako celico več.
Za lažji premislek o usklajevanju pravil za obe vrsti pogonov:
Sped 400 nikakor, tudi teoretično ne pride čez 60W na gredi motorja.
Ob uporabi dobrega akuja, ki daje od sebe 9V, so moči na gredi 400 motorčka sledeče:
1.) 10A = 53 W
2.) 12A = 57 W
3.) 15A = 58 W
4.) 18A = 54 W
Če bi se še kdo rad poigral z podatki je spodaj razgaljen Permax, ostali so pa tako ali tako enaki.
Motor Permax 400-6V:
- blokirni tok 27,5A
- tok praznega teka 0,7A
- motorna konstanta 2800rpm/v
- notranji upor 0,28 Ohm
- konstanta navora 0,32 Ncm/A
- startni navor 8,6 Ncm
- zavorni moment 0,23 Ncm
Upoštevani so vhodni podatki zelo dobro utečenega motorčka z čistimi krtačkami, kar je v resničnih pogojih tudi ob uporabi kapljic zelo težko dosegljivo. Tudi 9V je optimistična napetost, ki jo zmore le zelo dobro streniran aku. Realne moči na gredi se pri teh motorčkih vrtijo okrog 50W.
p.s.
Vsi, ki uporabljate sped 400-6V motorčke iz gornjih podatkov vidite, da se ne izplača iti čez 12A. Bolje je iti na 10A in kako celico več.
lp
Sašo
Sašo
-
- Razpravljalec
- Prispevkov: 176
- Pridružen: 30 Maj 2006, 14:16
100W preveč?
Še enkrat:
- speed 400 "umira"
- dejstvo: treba bo iti na BK in LiPo
- rabimo "poceni" in dostopen razred
- če se le da naj bo primerljiv z speed 400 da so lahko skupaj
- 100 W BK je konkretno boljše (preveč) od 400 motorja
Predlog:
Vse isto kot je predlagal Žiga in 75 Wattov - merjeno na osi (elisa in obrati)
Posledica: poceni pogoni, ljudski razred, veliko jadranja
Aleš
- speed 400 "umira"
- dejstvo: treba bo iti na BK in LiPo
- rabimo "poceni" in dostopen razred
- če se le da naj bo primerljiv z speed 400 da so lahko skupaj
- 100 W BK je konkretno boljše (preveč) od 400 motorja
Predlog:
Vse isto kot je predlagal Žiga in 75 Wattov - merjeno na osi (elisa in obrati)
Posledica: poceni pogoni, ljudski razred, veliko jadranja
Aleš
Meritve propelerjev CAM Carbon so narejene z motorčkom Welgard in 18A Welgard krmilnikom (Mibo-kitajci); ker s 15 ovojnim motorčkom ni šlo dovolj hitro, da bi dosegel (ali se vsaj približal) 100W, je vskočil Aleš (keskopesko) in posodil 13 ovojni model. Tudi 1300mAh 3SLipo celice so sposojene iz istega vira. Tak setup je KOMAJ zadoščal za testiranja okoli 100W. Samo poln aku in hladen motor in krmilnik so (pri večini propov) zmogli poganjati z več kot 100W, pa še to le za kratek čas; obrati so hitro padali in moč je hitro padla pod 100W. Pri največjem izmerjenem propu (11x10) je izhodna moč padla pod 100W v nekaj sekundah...
Rezultati so izračunani iz vrtljajev in momenta, se pravi da je to izhodna moč na gredi motorja. Tok in napetost nista merjena.
Rezultati so izračunani iz vrtljajev in momenta, se pravi da je to izhodna moč na gredi motorja. Tok in napetost nista merjena.
- Priponke
-
- graf9x5.JPG (28.61 KiB) Pogledano 6186 krat
-
- 9x5.JPG (14.25 KiB) Pogledano 6186 krat