F5J400 + 100W

Debata o izredno popularnih tekmovalnih jadralnih modelih z elektropogonom (F5J-400, 7 in Unlimited)

Moderatorji: Pisaneli, rossi

razkent
Freak
Prispevkov: 910
Pridružen: 21 Mar 2006, 19:11
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a razkent »

Ugovori proti omejitvi teže se mi ne zdijo argumentirani.

Dober modelar bo pač naredil iz 500g 230 cm razpona, prodoren profil in geometrijo in bo imel čisto dovolj prednosti pri jadranju pred tistimi, ki se bomo že z 200 cm namučili. Z minimalno težo se izenačuje samo vzpenjanje.

Verjetno pa je 100W na propelerju za to težo res veliko. Sam imam na 500g jadralcu GWS 2205 motorček (15$, 80 W porabe pri 2S, torej kakih 60 W na propelerju), pa se dviga precej hitro, po moji oceni kakšnih 7m/s. Kar je več, je že dirkanje.
Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Odgovor Napisal/-a pegasus »

Pridite jutri v Celje, pa lahko ob praktičnih primerih predebatiramo zadevo.

PS. dober pilot bo s staro ciglo namahal vse, ki se tle prepucavate o +- 50g in +-10w ...
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Pegasus ima prav! Praktični preizkus bo najboljši, čeprav je 250W/kg kolikor je 100W propa za 500 g model, še pred kratkim veljalo za zmogljiv hotliner.Slika



Tiste o dobrih pilotih, ki zmagujejo z "cigli" in podobno me precej motijo in ne morem si kaj, da ne bi nadaljeval takole:

Predstavljajte si v kakem stanju bi moralo biti cestno kolesarstvo, če bi na državnem prvenstvu zmagal nekdo, ki bi vozil damsko mestno kolo. Dokler zmaguje nekdo, ki obvlada nekonkurečnen model, bi se morali vsi premagani pošteno zamislit, če niso tam le zaradi večjega števila tekmovalcev.Slika

Tekma je TEKMA šele takrat, ko se gre pri tehniki, fiziki in psihi do konca. Prej je vse skupaj v najboljšem primeru le srečanje vaških korenjakov.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Odgovor Napisal/-a pegasus »

Iz čokolada reporta:
mihah napisal/-a:Korberjev 400, 12x8, 5000
Tone 100 W,
11x8, 6800
9x5, 8800
10x7, 7300
Primerjajte to z aeronautovimi tabelami:
12x8 je na 42mm mittelstucku 5300rpm
9x5 je na 42mm mittlestucku 8800 rpm (Tone je verjetno imel manjšega)

Tako bom sam 100w najverjetneje letel na 9x5. Dviganje je nekje tam-tam. V vetru je bilo težko primerjat ... Tonetov 11x8 je pa res skoraj primerljiv z ostalimi 3metrskimi kračami 8)
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9304
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

Zaključek: Tale kitajček komplet za 9 čukov seka k pr norcih za ta denar. ;)

Tone, dobr si spedenu!! =D>
www.lipo.si
Uporabniški avatar
JKSniper
Dr. Modelar
Prispevkov: 3614
Pridružen: 02 Sep 2005, 12:38
Kraj: Celje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a JKSniper »

torej... videlo se je, da gre z 100W u iber :o . dosti hitreje kot z 400 in mislim da speed 400 sploh nebi bil konkurenčen... ali pač?

Z spremembo iz speed 400 na brushless z 100W bi sicer tehnološko kategorija napredovala, ampak bi obvezno mogli vsi zamenjati pogone, tudi vso rezervo, ki je doma, celice ... kar pa bi mogoče pomenilo izgubo še kakšnega (rednega) tekmovalca, katirih pa že tako primankuje!

do sedaj si pri speed 400, lahko ugasnil motor po 20sec, si reskiral in dobil cca. 30-40sec več časa, če ti je uspelo. sedaj bi lahko reskiral in pridobil... 3-8 sekund... kar pa lahko hitro zgubiš na pristanku in ne odtehta tega, da nonstop švicaš pri podnu.

kaj sedaj? :o

LP!
Jure
Uporabniški avatar
Sigismund
Tekmovalec
Prispevkov: 284
Pridružen: 08 Mar 2005, 00:35
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Sigismund »

JKSniper napisal/-a:torej... videlo se je, da gre z 100W u iber :o . dosti hitreje kot z 400 in mislim da speed 400 sploh nebi bil konkurenčen... ali pač?

Z spremembo iz speed 400 na brushless z 100W bi sicer tehnološko kategorija napredovala, ampak bi obvezno mogli vsi zamenjati pogone, tudi vso rezervo, ki je doma, celice ... kar pa bi mogoče pomenilo izgubo še kakšnega (rednega) tekmovalca, katirih pa že tako primankuje!

do sedaj si pri speed 400, lahko ugasnil motor po 20sec, si reskiral in dobil cca. 30-40sec več časa, če ti je uspelo. sedaj bi lahko reskiral in pridobil... 3-8 sekund... kar pa lahko hitro zgubiš na pristanku in ne odtehta tega, da nonstop švicaš pri podnu.

kaj sedaj? :o

LP!
Jure
Nič panike, Jure, mečken počakat, plis, do konca tedna se bo vedelo mnogo več.

lp Žiga
Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Odgovor Napisal/-a pegasus »

Tisti 100w "u iber" je bil bližje 150w kot pa 100w. Zato je bil "u iber" :)

Ko je Tone probal 9x5, je blo na vhodu 102w, na osi motorja pa zato verjetno nekaj pod 80w. Kljub temu se je zadeva vrtela nekje 8700-8800 rpm, kar je po aeronaut tabeli ravno malce pod 100w. Dviganje pa je bilo imho na nivoju najboljših s400 dviganj.

Kar se mene tiče, je to to.
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Kakšna je masa tega "testnega" modela?



Za lažji premislek o usklajevanju pravil za obe vrsti pogonov:


Sped 400 nikakor, tudi teoretično ne pride čez 60W na gredi motorja.

Ob uporabi dobrega akuja, ki daje od sebe 9V, so moči na gredi 400 motorčka sledeče:

1.) 10A = 53 W
2.) 12A = 57 W
3.) 15A = 58 W
4.) 18A = 54 W



Če bi se še kdo rad poigral z podatki je spodaj razgaljen Permax, ostali so pa tako ali tako enaki.

Motor Permax 400-6V:
- blokirni tok 27,5A
- tok praznega teka 0,7A
- motorna konstanta 2800rpm/v
- notranji upor 0,28 Ohm
- konstanta navora 0,32 Ncm/A
- startni navor 8,6 Ncm
- zavorni moment 0,23 Ncm


Upoštevani so vhodni podatki zelo dobro utečenega motorčka z čistimi krtačkami, kar je v resničnih pogojih tudi ob uporabi kapljic zelo težko dosegljivo. Tudi 9V je optimistična napetost, ki jo zmore le zelo dobro streniran aku. Realne moči na gredi se pri teh motorčkih vrtijo okrog 50W.



p.s.

Vsi, ki uporabljate sped 400-6V motorčke iz gornjih podatkov vidite, da se ne izplača iti čez 12A. Bolje je iti na 10A in kako celico več.
lp
Sašo
keskopesko
Razpravljalec
Prispevkov: 176
Pridružen: 30 Maj 2006, 14:16

100W preveč?

Odgovor Napisal/-a keskopesko »

Še enkrat:

- speed 400 "umira"
- dejstvo: treba bo iti na BK in LiPo
- rabimo "poceni" in dostopen razred
- če se le da naj bo primerljiv z speed 400 da so lahko skupaj
- 100 W BK je konkretno boljše (preveč) od 400 motorja

Predlog:
Vse isto kot je predlagal Žiga in 75 Wattov - merjeno na osi (elisa in obrati)

Posledica: poceni pogoni, ljudski razred, veliko jadranja

Aleš
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Mislim, da je to precej bliže duhu F5J-400. Le še morebitnih spodnjih 550g in se bo izplačalo izklopit na manjši višini kot govori JKSniper.
Ob dobri izbiri propa bi to pomenilo do 7,5 m/s.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
jurehb
Tekmovalec
Prispevkov: 423
Pridružen: 01 Sep 2004, 10:08

Odgovor Napisal/-a jurehb »

Ali je kakšen končen predog setup-a ki naj bi veljal za naslednje leto? (če sploh bo)! Moj model bo kmalu pripravljen za vgrajevane elektronike, pa mu ne bi rad dal setup-a od aegea ki je nesrečno končala v logatcu.


LP Jure
Najlaži ti je če kupš!
Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Odgovor Napisal/-a pegasus »

Samo da aeronautov prop znane velikosti vrti največ toliko obratov, kot so v aeronaut tabeli ... tako nekako. Ostalo je prepuščeno tvoji izbiri.

Kaj in kako v naslednji sezoni mislim da imamo še dobra dva meseca časa, da dorečemo ... :)
Uporabniški avatar
jurehb
Tekmovalec
Prispevkov: 423
Pridružen: 01 Sep 2004, 10:08

Odgovor Napisal/-a jurehb »

Pa je že dorečeno kateri prop na koliko obratov?
Najlaži ti je če kupš!
Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Odgovor Napisal/-a pegasus »

Še enkrat:

Slika

Potegni tu črto čez 100w (ali kolikorkoli se že odločimo) in izberi prop, ki ustreza tvojemu motorju in modelu.

To je osnova ideje ... če se bo še kaj dodatno naštrikalo za boljš kompatibilnost s s400, tudi prav. Meni je vseeno, samo da bo večina srečna :)
Uporabniški avatar
Sigismund
Tekmovalec
Prispevkov: 284
Pridružen: 08 Mar 2005, 00:35
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Sigismund »

Po VELIKI zamudi so tule meritve:

Vse meritve so opravljene z vmesnikom 35mm/0stopinj

Speed 400 se je kar dobro odrezal:
Priponke
permax6V_14x9.JPG
permax6V_14x9.JPG (23.62 KiB) Pogledano 6190 krat
Uporabniški avatar
Sigismund
Tekmovalec
Prispevkov: 284
Pridružen: 08 Mar 2005, 00:35
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Sigismund »

Meritve propelerjev CAM Carbon so narejene z motorčkom Welgard in 18A Welgard krmilnikom (Mibo-kitajci); ker s 15 ovojnim motorčkom ni šlo dovolj hitro, da bi dosegel (ali se vsaj približal) 100W, je vskočil Aleš (keskopesko) in posodil 13 ovojni model. Tudi 1300mAh 3SLipo celice so sposojene iz istega vira. Tak setup je KOMAJ zadoščal za testiranja okoli 100W. Samo poln aku in hladen motor in krmilnik so (pri večini propov) zmogli poganjati z več kot 100W, pa še to le za kratek čas; obrati so hitro padali in moč je hitro padla pod 100W. Pri največjem izmerjenem propu (11x10) je izhodna moč padla pod 100W v nekaj sekundah...

Rezultati so izračunani iz vrtljajev in momenta, se pravi da je to izhodna moč na gredi motorja. Tok in napetost nista merjena.
Priponke
graf9x5.JPG
graf9x5.JPG (28.61 KiB) Pogledano 6186 krat
9x5.JPG
9x5.JPG (14.25 KiB) Pogledano 6186 krat
Uporabniški avatar
Sigismund
Tekmovalec
Prispevkov: 284
Pridružen: 08 Mar 2005, 00:35
Kraj: Kamnik

naprej...

Odgovor Napisal/-a Sigismund »

in še...
Priponke
graf9_5x5.JPG
graf9_5x5.JPG (28.31 KiB) Pogledano 6180 krat
9_5x5.JPG
9_5x5.JPG (16.92 KiB) Pogledano 6180 krat
Uporabniški avatar
Sigismund
Tekmovalec
Prispevkov: 284
Pridružen: 08 Mar 2005, 00:35
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Sigismund »

in še...
Priponke
graf9x7.JPG
graf9x7.JPG (29.81 KiB) Pogledano 6178 krat
9x7.JPG
9x7.JPG (15.49 KiB) Pogledano 6178 krat
Uporabniški avatar
Sigismund
Tekmovalec
Prispevkov: 284
Pridružen: 08 Mar 2005, 00:35
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Sigismund »

in še
Priponke
graf10x4.JPG
graf10x4.JPG (30.55 KiB) Pogledano 6175 krat
10x4.JPG
10x4.JPG (20.9 KiB) Pogledano 6175 krat
Uporabniški avatar
Sigismund
Tekmovalec
Prispevkov: 284
Pridružen: 08 Mar 2005, 00:35
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Sigismund »

in še
Priponke
graf10x6.JPG
graf10x6.JPG (25.93 KiB) Pogledano 4259 krat
10x6.JPG
10x6.JPG (15.52 KiB) Pogledano 4259 krat
Uporabniški avatar
Sigismund
Tekmovalec
Prispevkov: 284
Pridružen: 08 Mar 2005, 00:35
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Sigismund »

in še
Priponke
graf10x7.JPG
graf10x7.JPG (26.66 KiB) Pogledano 4256 krat
10x7.JPG
10x7.JPG (14.21 KiB) Pogledano 4256 krat
Uporabniški avatar
Sigismund
Tekmovalec
Prispevkov: 284
Pridružen: 08 Mar 2005, 00:35
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Sigismund »

in še
Priponke
graf10x8.JPG
graf10x8.JPG (25.75 KiB) Pogledano 4254 krat
10x8.JPG
10x8.JPG (14.16 KiB) Pogledano 4254 krat
Uporabniški avatar
Sigismund
Tekmovalec
Prispevkov: 284
Pridružen: 08 Mar 2005, 00:35
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Sigismund »

in še
Priponke
graf11x4.JPG
graf11x4.JPG (25.15 KiB) Pogledano 4250 krat
11x4.JPG
11x4.JPG (16.7 KiB) Pogledano 4250 krat
Uporabniški avatar
Sigismund
Tekmovalec
Prispevkov: 284
Pridružen: 08 Mar 2005, 00:35
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Sigismund »

in še
Priponke
graf11x6.JPG
graf11x6.JPG (26.66 KiB) Pogledano 4247 krat
11x6.JPG
11x6.JPG (15.57 KiB) Pogledano 4247 krat
Odgovori

Vrni se na F5J