Stran 1 od 3

F3B CUP Slovenije in Hrvaške

Objavljeno: 26 Sep 2007, 07:36
Napisal/-a CINX
No pa se je končno začelo nekaj resnega dogajat okoli F3B scene. Včeraj sem dobil klic in z klicom vprašanje ali bi hodil na F3B tekme??????????? :o :o :o Malo sem bil presenečen, saj vem, da se že, dve leti nekaj kuha pa nič ni bilo iz te juhe.
Ker vemo, da je samo v Sloveniji trenutno premalo tekmovalcev za izvedbo resne tekme, sta se Slovenski in Hrvaški tabor dogovorila, da se bo drugo leto ob zadostnem zanimanju za to kategorijo, vsaj po pet resnih tekmovalcev iz vsake strani meje, izvedlo tekmo za DRŽAVNO PRVENSTVO in pa po eno ODPRTO TEKMO na vsaki strani.
Za držano prvenstvo se bi naredilo eno tekmo na kateri bi sodelovali tekmovalci iz obeh držav, medalje pa bi se podelilo prvim trem iz obeh držav po končni razporeditvi.
Že za naslednje leto 2009 bi se na osnovi doseženih rezultatov iz leta 2008 izbralo tri najboljše za državno reprezentanco.

Zanima me koliko RESNIH PILOTOV bi se odločilo drugo leto za to kategorijo in se redno udeleževalo teh tekem. Prosim, da se oglašate in pišete v tej temi samo tisti, ki resno mislite kakorkoli sodelovati v tej kategoriji, kot tekmovalci, pomočniki, organizatorji tekem,.....Drugače raje tišina.

Za resne velja tudi povabilo na sestanek, ki bo nekje v mesecu Novembru na LZS Slovenije, da se o stvari resno pogovorimo in da se F3B tekmovanja oživijo v smeri, ki bo to kategorijo peljala v pravo smer!!!

Še vprašanje!!!! Koliko in kdo ste tisti, ki bi se drugo leto udeležili teh treh tekem kot tekmovalci, pomočniki ali pa bi na kakšen drug način ponovno pomagali k življenju spravit F3B sceno???????????

Objavljeno: 26 Sep 2007, 09:56
Napisal/-a Dlaka
Pozdrav,

nakon jučerašnjeg razgovora s Primožem otvorio sam temu na našem forumu. Nadam se da bumo uspeli zajedničkim snagama vratiti F3B.

http://www.aeromodelarstvo.net/Forum/fo ... ts=1#M2215

LP

Damir Kosir - Dlaka

Objavljeno: 28 Sep 2007, 08:59
Napisal/-a Primož R.
No piloti ,modelarji...
Z F3b sceno se da popestrit modelarsko sezono.

Objavljeno: 28 Sep 2007, 10:10
Napisal/-a CINX
Alo Primož!
Dobrodošel na forumu :lol:

No, da rečemo še kakšno o modelih za te naše F3B tekme. Ali je nujno imet F3B letalo za tako tekmo? Bi mogoče v poštev prišla tud kakšna jotica in če katera???

Objavljeno: 28 Sep 2007, 13:45
Napisal/-a raktivec
Bomba!

Končno tudi pri nas nekaj hitrejšega. Slika Model bi se našel, ravno tako rezervni deli.

Preden se vržem med "resne pilote" me zanima:
- bodo pravila enaka mednarodnim FAI za F3B?
- kako bo z vitli in vrvmi?
- kako naj bi bilo z sodniki, pomočniki in varnostjo?
- bo zadeva vnaprej določena brez fige v žepu, brez naknadnih sprememb dogovorjenega in podobnih fint v smislu "cilj opravičuje sredstvo"?


V kolikor bo vse skupaj urejeno kot se spodobi, se z veseljem pridružim z svojim F3B oldijem. Slika

Objavljeno: 29 Sep 2007, 13:53
Napisal/-a no_name
raktivec napisal/-a:Bomba!
V kolikor bo vse skupaj urejeno kot se spodobi, se z veseljem pridružim z svojim F3B oldijem. Slika
Jest pa kar z svojim "NEWijem" :wink:

Objavljeno: 30 Sep 2007, 07:51
Napisal/-a CINX
raktivec napisal/-a:
Preden se vržem med "resne pilote" me zanima:
- bodo pravila enaka mednarodnim FAI za F3B?
- kako bo z vitli in vrvmi?
- kako naj bi bilo z sodniki, pomočniki in varnostjo?
- bo zadeva vnaprej določena brez fige v žepu, brez naknadnih sprememb dogovorjenega in podobnih fint v smislu "cilj opravičuje sredstvo"?

Slika

Pravila za F3B so določene iz strani FAI organizacije in jih ni mogoče spreminjati.

Vitlo moraš imet svojo. Glede laksa se ga pa na našem nivoju letenja ne bo menjalo po vsakem štartu :lol:

Sodnike skoraj vedno priskrbi organizator, če to ni možno si na tekmah sodimo sami. Varnost. Organizator take tekme mora vedno določit koridorje, varnostne cone.
Je pa na modelarskih tekmeh bilo katere kategorije, obvezno imet na zatilju še en par oči :lol: :lol: :lol: Šalo na stran. Čeprav je v tem malo resnice.

Problem je samo v številu tekmvalcev, če bo to zadostno se bodo tekme zagotovo organizerale. Zato pa fantje povejte kaj in kako, da se bo v novembru na sestanku vse dogovorilo in določilo datume tekem.

Objavljeno: 30 Sep 2007, 07:58
Napisal/-a CINX
Še naloge sem si sposodil od Hrvaškega kolega :lol: Da vidimo zakaj sploh gre!

Objavljeno: 30 Sep 2007, 08:00
Napisal/-a CINX
Boris BOBON je pa carski, svaka čast =D> =D> =D>

Objavljeno: 30 Sep 2007, 10:35
Napisal/-a raktivec
Je po FAI pravilih dovoljeno medsebojno sposojanje vitle? Glede na betonski model, ki ga imam bom vsekakor moral imeti svojo špulo z laksom, vitlo bi se pa dalo sposojat, mar ne?

V kolikor bo vse skupaj zaživelo bom poizkusil sodelovat. To bom storil z staro dobro Ellipse, ki bo zaradi rohacela, ogljika, križnega namesto T repa in še česa namesto originalnih 2,5 kg tehtala slabe 2,1 kg. Mislim,da bo to poceni in konkurenčna zadeva, ki bo v zraku preživela tistih 10 minut, glede štreke in hitrosti ob 3,2 kg pa pri tem modelu glede na naše znanje tako ali tako ni panike. Slika


Sicer je pa zadeva precej komplicirana, predvsem hitri preleti. Včeraj sem malo poizkušal zapikirat, opravit prelete in pri tem izgubit 200 m višine. Mislim, da bo potrebnih vsaj dobrih 14 dni trimanja preden bo model v vsakem režimu letel kot po tračnicah in zadnja dva zavoja opravil brez izgub hitrosti ali dinamičnega kovita. Dokler ne poizkusiš si ne moreš predstavljat kak šment so ti štirje preleti.



Vprašanje za znalce.

Ko model zadržiš do konca in ga izstreliš samo bliskne v zrak. Kako se na najboljši možni način zavaruješ, da ga v primeru napake kot je snetje... ne dobiš naravnost v hrbet. Ne verjamem namreč, da imaš čas za umik, ker resnično samo švigne iz rok. Bi bilo smiselno malce reducirat moč vitle, ali uporabit manj nategljiv laks?

Objavljeno: 30 Sep 2007, 12:42
Napisal/-a kos
ce se bo tekmovalo res po aktualnem FAI F3B pravilniku se zna pojaviti problem vitel, saj je v SLO malo vitel umerjenih na 23 miliohm... (akku, kabli, stikalo in motor)

Objavljeno: 30 Sep 2007, 14:48
Napisal/-a mihec87
Še ene par filmčkov na to temo..Če ne pašejo sem ali pa če se avtor teme ne strinja z filmi se lahko briše..

Spreepokal2007
Jesenicky F3B

Objavljeno: 30 Sep 2007, 19:25
Napisal/-a Primož R.
oj...
malo člankov in vrašanj pa je... =D>
kolikor poznam sceno kaj sploh imamo za letenje in jadranje sem mnenja da pride v upoštev vsak model,z veliko karbona togih kril in krmil, debeline profila pod !!!,8.5% in ukrivljenosti 2 ,razpetine okoli tri metre in seveda moznost povečanja krilne obremenitve...
In tu se vse začne, poleg sposobnosti ravnega leteja v disciplini preleti in temeljitega obračanja v speeeeeeed poziciji...
marsikdo bo sedaj ugotovil zakaj so vsi programi v oddajniku in :D faze letenja...
Tekma kot taka bo in je kategorizirana kot F3b ,kaj to pomeni vemo vsi ,ker F3b je samo eno....
če kdo želi pomoč se dobimo na travniku....tam najraje in najlažje odpravimo napake...
lep pozdravček...

Objavljeno: 01 Okt 2007, 06:31
Napisal/-a raktivec
@Primož;


V svojem modelu se bom navkljub tvojemu nasvetu moral zadovoljit z RG 15, ki je debelejši od priporočenih 8,5%. Mislim, da bo ob slovenski orožarni tudi to delovalo.Slika
Glede na to, da si menda že zmagoval v domačem F3B in si verjetno na tekočem te prosim za nekaj odgovorov. (Za vsako figo nimam časa skakat na tvoj travnik in ko se bo dovolj nabralo, te bom verjetno prosil tudi za to.)

- se pri hitrosti uporablja snap-flap in če se, v katerem zavoju in kaj je še pomembno za uporabo te funkcije?
- v napotkih za ellipse se hitrost leti z zravnanimi krilci. Bi šlo z krilci navzgor hitreje in bolj natančno? (originalni RG15)
- so v hitrosti vsi zavoji resnično zavoji, ali je vmes tudi kak zvrt čez krilo?
- je bolje do kraja obremenit model in delat malce večje zavoje, ali letet z malo lažjim in zaridat "na mestu"? Ob 3,2 kg mi namreč model pade v dinamični kovit, ko na polno potegnem.
- do kake višine vitel pribije model, če se dobro izkažeš? To me zanima zaradi treninga z elektro trupom. Ne morem namreč vsak dan 40 km daleč do prvega primernega travnika in bom treniral večinoma z elektro pogonom nad dvema goloma. Slika
- kako priti do značke, ki ti daje pravico sodelovanja na tekmah?


p.s.
Kaki so trenutno časi v aktualnih ligah, da vidimo koliko smo zadaj. Slika (Vem, da tudi bomo, pa vseeno.)

Objavljeno: 01 Okt 2007, 08:28
Napisal/-a Primož R.
oj...
da ,uporabjaj miks višina flap...po možnosti kombinacije nagiba...
RG15 je zadovoljiv profil za naše zmožnosti.............
Kje pa smo mi?
Na začetku....
In prav rad bi videl letet pri nas našega modelarja s TOP modelom hitrost 16s....ali 17s...
V razdalji 40 km ....a je to kak problem????

Objavljeno: 01 Okt 2007, 09:14
Napisal/-a raktivec
Primož R. napisal/-a: In prav rad bi videl letet pri nas našega modelarja s TOP modelom hitrost 16s....ali 17s...
V razdalji 40 km ....a je to kak problem????
20 sekund bo kar vredu, kar je manj je pa luksus. Slika Če se ne motim je imela Ellipse nekaj časa svetovni rekord nekje okrog 15 sekund. So morda v teh letih zmanjšali moč vitla, da novi bolidi niso nič kaj hitrejši? Kar se tiče top modelov bo pa itak za večino lastnikov totalna polomija, so preveč zoprni za letet. Posebej na čas bo veselo.

40 km je problem, dokler imam uporaben travnik za hišo in imam vsak dan kako uro časa, pol dneva je pa že luksus.

Objavljeno: 01 Okt 2007, 16:22
Napisal/-a Matjaž_Černivc
Živjo

Zanima me, če bi bil Escape od Jarota Mullerja http://www.jaro-muller.com/escape.html primeren in predvsem vsaj približno konkurenčen za f3b?

lp

Objavljeno: 01 Okt 2007, 21:53
Napisal/-a Primož R.
hoj.
aha pa smo tam...betice se nič kaj prijetno ne letijo kaj šele jadrajo,zato bo veliko bolj humano leteti(prelete) in jadrati z joticam novejše generacije ki so prav tako zelo prodorne a je še za marsikoga problem jadranja 10 min...
escape-a sem sam letel imel sem kar 3 pa me nekako ni navdušil a imel je resnično visoke štarte tako da tu imaš samo en +, ostalo pa zaostaja. . .
ni pa greh probat in se uletet saj pri počasnejših modelih piliš letenje in odpravljaš napake...in se držiš pravila sodelovanje.
vsekakor se bom jaz najbolje posvečal jadranju in pristajanju ter preletom,v obziru kako se model obnaša v ekstremnih pogojih v različnih fazah letenja.
z brzino pa lepo počasi...
ellips pa je bilo kar nekaj 1,2,3,4...pa se kaka izpeljanka se da narediti.vsaka ima kak+ za naše razmere.
lep pozdravček.

F3B v 90tih

Objavljeno: 02 Okt 2007, 12:04
Napisal/-a dr.lojz
Alora,
Zlocinci se vracajo na kraj zlocina, racunajte na "stare kozle" ;-)
Postavite sceno in sem zraven, bo zanimivo videt kolko je
kdo zgubil/pridobil v tehniki letenja!
Za vse tiste ki se sprasujete kateri model je primeren,
tole so zadeve izpred 17let s katerimi sem letel na evropskem
v Popradu. Rumeni Concept90 ima profil Delft /ze takrat/ Modra
"zverina" pa je republiska prvakinja, no katerega leta ze??
Tole je bilo sposobno leti hitrost tam do 21', med 16-18 preletov, 7min trajanje??
A ja, vitle se delajo, uporabljajo so se za hude zadeve
http://www.sportpoint.com/plugins/p13_d ... &fileid=20
Tolk za feeling kolk vitle vlecejo, torej vitle orgrete, hocmo vizirje za prelete/brzino!

Flota F3B v 90tih
Slika

Tale YU nas postavi v en casovni okvir, hudica moram preverit kje je FAI licenca, tezka bo ;-)
Slika

Slika

Zdej pa letite vsi iste modele...............buuuuuuuu
dr.lojz

Objavljeno: 02 Okt 2007, 12:57
Napisal/-a MELO
helou!

Telih se pa spomnim! :D

To je bilo obdobje , ko sem imel največ kondicije! :D


hodil sem namreč po padalo od vitle! :-? #-o :lol:


lp.

Objavljeno: 02 Okt 2007, 13:16
Napisal/-a raktivec
Dajmo malce slik?


Take zverke so v originalu z T repom žgale globoko pod 20 sekundami. Če me spomin ne vara je nekaj let držal rekord v hitrosti. Zaradi mode in trdnosti sem rep spremenil, krilo pa ostaja enako. Če bo iz te F3B moke res kaj konkretnega kruha, bom vrgel ven krilo iz 2 mm rohacela in nekaj malega ogljika, da bo z 2 kg zmožen dovolj dolgo ostat v zraku, obenem pa bo (upam) preživel ostre vende pri polnem šusu ob 2,8 kg.
Slika

Objavljeno: 02 Okt 2007, 14:01
Napisal/-a dr.lojz
MELO napisal/-a:helou!
Telih se pa spomnim! :D
To je bilo obdobje , ko sem imel največ kondicije! :D
hodil sem namreč po padalo od vitle! :-? #-o :lol:
lp.
Yeaaa,
temu bi se reklo da si treniral za stare cajte, vsaka cast!Thx for help!
dr.

PS:
mr. Kurt Weller /A/ te pozdravlja, je imel predavanje na Waserkuppe,
samokrilci pa te zadeve, je scena se kako ziva v /D/ kot sem dobil obcutek!
Wellerr ne more pozabit tvojih 24 preletov v WinnerNeustat-u. Takrat sem
res uzival biti pomocnik ;-)

Objavljeno: 02 Okt 2007, 18:39
Napisal/-a majstr
Tarmen je od Črnetovega Primoža, taplau pa od Kolarjovga Sašota! A je tako!!

Še jaz prlimam eno iz tistih cajtov, k sm tud jest bil pouhn kundicije, k sm po padalčke profesionalcem hodu: ha, ha Kaj pa pravte na tole:

Melo

Objavljeno: 02 Okt 2007, 19:16
Napisal/-a Glider
Melo, na konc si kr s kolesom že hodu po padalček :wink: .
Trikrat po padalček pa pol en štart, Dinko nas je pa veselo šlepu!
Spomnim se ta "lesene", "srebrne" in "oranžne" vitle.

Primož mogoče še kakšna slika Mungota iz sredine 80-ih.

LP Uroš

Objavljeno: 02 Okt 2007, 20:47
Napisal/-a dr.lojz
majstr napisal/-a:Tarmen je od Črnetovega Primoža, taplau pa od Kolarjovga Sašota! A je tako!!

Še jaz prlimam eno iz tistih cajtov, k sm tud jest bil pouhn kundicije, k sm po padalčke profesionalcem hodu: ha, ha Kaj pa pravte na tole:
Nop, ta Modr je odnesel republiski pokal, se zdej je v hangarju,
mojem ne Sasotovem! Ce bo vse po sreci pride na Hluchijev memorjal ;-) /2007/

@majstr, kje si pa tole staknu??Privat arhivi a ne da......da ne bo severina??
Evo vracam servis, zdej je 1:1 v nizih, mas servis ;-)

Slika

Ali ga kdo pozna, da ne bo tajil da je samokrilce delal/letel/24preletov/4min naredu, bravo!
dr.