F3J servoti

Visokozmogljivi tekmovalni modeli jadralnih letal

Moderatorji: Pisanelirossi

Odgovori
bavmir
Razpravljalec
Prispevkov: 65
Pridružen: 01 Dec 2004, 20:56

F3J servoti

Odgovor Napisal/-a bavmir » 19 Avg 2007, 08:24

Kakšne servote uporabljate za flape, kaj za elerone, višina, smer? Kaj bi uporabljali če ne bi bilo finannčnih omejitev? Navadni ali digitalni servoti?

Uporabniški avatar
MATJAŽ
Freak
Prispevkov: 879
Pridružen: 19 Sep 2005, 20:16
Kraj: KAMNIK

Odgovor Napisal/-a MATJAŽ » 19 Avg 2007, 09:33

futaba 3150,3155 metal getribe, digital
modelarstvo je ta bol'\:D/

Uporabniški avatar
Matjaž_Černivc
Profesor
Prispevkov: 1259
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04

Re: F3J servoti

Odgovor Napisal/-a Matjaž_Černivc » 19 Avg 2007, 10:43

bavmir napisal/-a:Kakšne servote uporabljate za flape, kaj za elerone, višina, smer? Kaj bi uporabljali če ne bi bilo finannčnih omejitev? Navadni ali digitalni servoti?

Če ni finančnih omejitev... http://www.volz-servos.de/ht/servo/servos_en.html

118€ za servo...no, sedaj definitivno so... :lol:

lp

Uporabniški avatar
zmrzek
Razpravljalec
Prispevkov: 147
Pridružen: 25 Apr 2006, 15:07
Kraj: prekmurje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a zmrzek » 19 Avg 2007, 11:42

Z!

Jaz man v krilu štiri Hitec HS-125MG (metal getribe ) za smer in višino pa dva HS- 85 MG .

Lp mitja P.S. nobeden ni digitalec pa vendar delajo bp !
LP MITJA H.

Uporabniški avatar
no_name
Profesor
Prispevkov: 1134
Pridružen: 18 Nov 2004, 13:25
Kraj: Lesce
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a no_name » 19 Avg 2007, 21:44

Za naslednji F3X model sem se ognil Hitec125 za elerone ter Hitec85 za flape.
Uporabil sem S3150 za elerone ter Fs550MG za flape.

Vedeti pa je treba da ni vse v servomotorju. Veliko pripomore tudi "pravilna" povezava serva z krmilno površino...
Babooni so ponovno med nami !

Uporabniški avatar
Matjaž_Černivc
Profesor
Prispevkov: 1259
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04

Odgovor Napisal/-a Matjaž_Černivc » 19 Avg 2007, 22:48

no_name napisal/-a:Za naslednji F3X model sem se ognil Hitec125 za elerone ter Hitec85 za flape.
Uporabil sem S3150 za elerone ter Fs550MG za flape.

Vedeti pa je treba da ni vse v servomotorju. Veliko pripomore tudi "pravilna" povezava serva z krmilno površino...
Ne dojamem... s 3150 so klasa zase v svojem cenovnem razredu...fs550 je zgolj 15€ cenejši, le enkrat uležajen, ni digitalc... Sicer gre na 6V...
Je bisto, da lahko veliko drži 80N+?

lp

P.s. kako je z zračnostjo pri obeh?

P.s.s. Hitec ima naprimer probleme z tem, da servo počasi dobiva luft...sploh mg...v mislih imam 81-tko... Kako je z futabo?

Uporabniški avatar
no_name
Profesor
Prispevkov: 1134
Pridružen: 18 Nov 2004, 13:25
Kraj: Lesce
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a no_name » 20 Avg 2007, 09:32

Po izkušnjah, ki sem jih z omenjenima Hitecoma imel sem se odločil za drugega proizvajalca.

S3150 ter FS550 MGBB imata oba minimalno zračnost.
S3150 ima manjšo kot HS125 že v štartu. Pri HS125 se ta še nekoliko poveča.
FS550 pa ima zračnosti v zobnikih nekoliko več kot Hs85MG v štartu, vendar po izkušnjah bo po 2h letenja imel HS85 ravno tako oz. večjo zračnost.
To so predvidevanja, ki sem jih spravil skupaj po tem kar sem videl na drugih modelih ter svojih, več bom lahko napisal ko bo model poletel.

Hitrost meni ne igra bistvene vloge, največ mi pomeni zadrževalna sila, ter točnost.

Za flape sem se za cenejši servo odločil zato ker se držim načela da vedno vstavim notr največji možen servomotor. Zato se mi zdi neumno dajati 46€ za 10,8mm, če se 13mm za 13€ manj popolnoma skrije v krilo.
Tudi premer glavnega zobnika je pri debelejšem servu večji, kar pomeni manjšo silo na zobnike, pa še absolutna zračnost zob. zveze rezultira v manjšem kotu...
Babooni so ponovno med nami !

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 20 Avg 2007, 09:56

Tole o zračnost HS125 servov sem tudi jaz opazil in sumim, da precej pripomore k flatru. Povezave so popolnoma brez zračnosti, pa mi krilca vseeno migljajo gor dol za cel milimeter. Sicer vedno obstojijo v enem položajo, toda z roko jih zamigaš in čutiš zrak.
Se da morda kaj založit, ali natolčt, da se je znebiš?
lp
Sašo

Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9132
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah » 20 Avg 2007, 10:01

Moje izkušnje s S3150.

Imam en par izjemno "mučenih" S3150 servotov. 8)

Najprej tišanje v Enigmi do daske v Dolomitih in nekajkrat doma, potem pa direta v zemljo s sapojemajočo hitrostjo, delali so BP (btw ostali D60 oz B109 so bili dobesedno uprašeni, enega sploh nisem našel). Potem pa v Swifta, ki sem ga tudi stresel na Dovški. Sedaj opravljajo delo v uškah na Visionu, BP. Zračnost taka kot na začetku.

Zelo zadovoljen.
www.lipo.si
https://www.youtube.com/user/RCracingSLO
http://www.multigp.com/chapters/view/DMA-Modra-Ptica-Multi-GP-2016

Uporabniški avatar
Matjaž_Černivc
Profesor
Prispevkov: 1259
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04

Odgovor Napisal/-a Matjaž_Černivc » 20 Avg 2007, 16:21

mihah napisal/-a: Imam en par izjemno "mučenih" S3150 servotov.
Po tujih forumih so zelo skritizirali hitec-ove 5125 digitalce. Zobniki naj bi se pri f3f-f3b lomili-drobili kot za stavo. Vedno je bilo kot alternativa napisan prav s3150... tudi za zakrilca!

Ima mogoče kdo kake izkušnje tudi z uporabo s3150 na zakrilcih?

lp

Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9132
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah » 20 Avg 2007, 17:46

Seveda, S3150 imam povsod. Za F3J modele se jih jemlje kar za vse krmilne površine (X-rep). :)

5125 imam na flapih pri Mysteryju. Smo se vsakič smejali v dolomitih, ko sem dal ven metuljasto zavoro...lepo zapiskajo :) Bomo videli kako dolgo še. Zaenkrat tok, tok...
www.lipo.si
https://www.youtube.com/user/RCracingSLO
http://www.multigp.com/chapters/view/DMA-Modra-Ptica-Multi-GP-2016

Uporabniški avatar
MATJAŽ
Freak
Prispevkov: 879
Pridružen: 19 Sep 2005, 20:16
Kraj: KAMNIK

Odgovor Napisal/-a MATJAŽ » 20 Avg 2007, 19:31

nemorem prahvalit 3150...
Danes so se iskazali za kot odlične... :lol:
modelarstvo je ta bol'\:D/

Uporabniški avatar
CINX
Profesor
Prispevkov: 1212
Pridružen: 16 Nov 2004, 08:33
Kraj: Poljane nad Šk. Loko
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a CINX » 21 Avg 2007, 09:42

Ja 3150 je res eden boljših servomehanizmov za te modele, pa tud ta crkne, kot je meni na tekmi, za DP v Kranju. Enostavno več ne drži nule tako, da gre vn in nov noter. Crknil je po kakih petik urah delovanja.
Imam pa v krilih za alerone kar navadne HS 125 in držijo. Če bodo še naprej bom začel pošteno sumit (to že sumim), v vse nakladanje okoli, tega, da za v jotico pa nič drugega kot digitalci, ki pa niso prav poceni. Zdi se mi, da je ves špas v tem, da nam spretni trgovci ponujajo dražje stvari, zaslužek je že večji.
Prepričan sem, da v jotice in podobne modele ni potrebno vstavljat dragih digitalnih servomehanizmov, važno je, da ima dva ležaja in metalne getribe in seveda dovolj moči.

Uporabniški avatar
Paps
Tekmovalec
Prispevkov: 444
Pridružen: 12 Jun 2008, 17:49
Kraj: Tržič

Odgovor Napisal/-a Paps » 20 Avg 2008, 18:07

ne da se mi nove teme odpirat pa bom kar tukaj napisal.
Sem namreč v dilemi.
Za višinsko krmilo bom uporabil digitalni servo. Kolebam namreč med Futabinima S3150 in S3155 NANO. Vem da je S3150 močnejši in počasnejši od S3155.
Kaj bi vi izbrali?

LP, Aleš

Uporabniški avatar
CINX
Profesor
Prispevkov: 1212
Pridružen: 16 Nov 2004, 08:33
Kraj: Poljane nad Šk. Loko
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a CINX » 21 Avg 2008, 07:04

Oboje je predobr za višino. Če bi bil jaz na tvojem mestu bi dal Hitecov HS-85MGBB, to tud sam dajem za višino in smer, pa še to je predimenzioneran servo.

Uporabniški avatar
Paps
Tekmovalec
Prispevkov: 444
Pridružen: 12 Jun 2008, 17:49
Kraj: Tržič

Odgovor Napisal/-a Paps » 21 Avg 2008, 08:36

aha no sej zej sem se odločil da bom vzel DS 281. Ubistvu sm ga že naročil

Uporabniški avatar
Matjaž_Černivc
Profesor
Prispevkov: 1259
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04

Odgovor Napisal/-a Matjaž_Černivc » 12 Apr 2009, 13:52

Pozdravljeni,

Graupner je dal na trg cel kup novih nizkocenovnih (22-26€) digitalnih servomehanizmov.

Npr: http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=78319

Pa me zanima če je mogoče že kdo preizkusil katerega od njih?

Dosedaj sem bil z poceni standrdnimi digitalnimi graupnerjevimi mehanizmi zelo zadovoljen; tako da jih imam namen uporabiti za v-rep in zakrilca pr prihajajočem f3x projektu...

lp

Uporabniški avatar
miholič
Freak
Prispevkov: 499
Pridružen: 06 Nov 2005, 11:38
Kraj: Odranci

Odgovor Napisal/-a miholič » 23 Sep 2010, 21:56

Da nebom otpirao nove teme me zanima kateri kabli so naj bol primerni za f3j modele?

Nekako se nagibam k tem 0,14Qmm http://www.der-schweighofer.at/artikel/ ... 4qmm_robbe ?

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 24 Sep 2010, 06:01

miholič napisal/-a:Da nebom otpirao nove teme me zanima kateri kabli so naj bol primerni za f3j modele?

Nekako se nagibam k tem 0,14Qmm http://www.der-schweighofer.at/artikel/ ... 4qmm_robbe ?
Slika Ta je dobra!

Modelom ne moreš določit primernih kablov, temveč jim določiš primerne servote. Ko si jih našel pogledaš koliko amperov vlečejo, koliko se jih bo napajalo v liniji preko enega kabla, kako so oddaljeni od vira napajanja in nato izračunaš presek tega kabla.
Prav lahko se zgodi, da bi bila krmilna žila 0,14 mm2 dovolj, težko pa verjamem, da bi napajalni žici kabla v krilu, kjer krmita vsaj dva servota ustrezali. Predvsem digitalci potegnejo odločno preveč!
Zračunaj, saj ni težko.
lp
Sašo

Uporabniški avatar
sly
Tekmovalec
Prispevkov: 380
Pridružen: 03 Jan 2005, 14:10
Kraj: Krško

Odgovor Napisal/-a sly » 25 Sep 2010, 18:37

Raktivec, izračuni kažejo, da so lahko žice tudi 0,14 mm2, saj je padec napetosti minimalen, pregrevanje pa je tudi zanemarljivo...

Če goniš zadevo na 5 celic ali s kakim drugim virom, potem to itak ni kritično.

Sam sicer uporabljam 0,25 mm2... saj je razlika v masi cca. 10g pri celem krilu. :lol:

Lp,

Silvester
Shadow-E
Xplorer

MX22

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 25 Sep 2010, 19:26

@Sly;
Morda, če imaš za vsak servo svojo žico in analogne servote, ampak to na koncu pripelje do večje mase kot ena napajalna žica za polovico krila.




p.s.

Če en servo potegne 5 A ob 5V imaš na koncu 1,5 m dolge A=0,14 mm2 žice okrog 1,8 V padca, za dva kar 3V (flap + eleron), to pa ni več mačji kašelj. In digitalci menda mimogrede potegnejo krepko čez 5A. Zaradi padca verjetno potegnejo še več in padec se množi. Ob pristankih celo krilo dela z polno paro in jaz ne bi šel v tak riziko.


u = (2l*q*P)/(A*U)

u = končna napetost
U = začetna napetost
P = moč v watih
l = dolžina v metrih
A je presek v mm
q = 0,01724 za baker
lp
Sašo

Uporabniški avatar
sly
Tekmovalec
Prispevkov: 380
Pridružen: 03 Jan 2005, 14:10
Kraj: Krško

Odgovor Napisal/-a sly » 25 Sep 2010, 20:45

No ja, glede 5A bi se pa dalo dolgo debatirati...

BEC-i so danes večinoma 5A, 4 Eneloopke se že pri 3A sesedejo na 1V po celici...

Glede na to, da že dve leti letim s temi kombinacijami, lahko zagotovim, da se praktično nikoli ne zgodi, da bi servo potegnil več kot 0,5A, kar pa privede do padca napetosti, ki je 10 krat manjša od te, ki si jo navedel.

Teoretično in praktično obstajajo ternutki, ko se ta obremenitev poveča (npr. drsanje s flapi po tleh pri pristanku, F3J štarti ipd), vendar so to izredno kratkotrajne obremenitve.

Padec napatosti imamo v obeh primerih in v obeh je ta praktično zanemarljiv.

Večja težava je padec napetosti na viru, kot pa je ta na vodnikih.

Osebno uporabljam 0,25 mm2 zato, ker je:
1. večji presek in verjetnost, da žica kje poči (npr. na lotu), je manjša
2. imam je na pretek doma
3. padec napetosti je manjši
4. lažje jo lotam
5. ...

Lp,

Silvester
Shadow-E
Xplorer

MX22

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 25 Sep 2010, 21:51

Ravno zaradi Enelop celic sem prišel do sklepa, da zna priti do občutnih padcev napetosti. Še vedno jih krivim, da sem bil pred leti povsem brez moči, ko je 3,2 kg elipsa z polnim šusom podrla spomenik in popolnoma demolirala dekoracijo sosednjih dveh grobov na krajevnem pokopališču. (Celice sem našel kakih 30 m naprej.) Je pa res, da sem imel na tistem modelu namenoma trše pante, da zaradi zračnosti v S3150 ne bi zaflatralo.
Ob gibkih pantih bi polžasto leteči F3J modeli verjetno res lahko imeli tanjše kable.
lp
Sašo

Odgovori

Vrni se na