Kako izdelati F3F model
-
- Razpravljalec
- Prispevkov: 142
- Pridružen: 09 Dec 2004, 12:30
Kako izdelati F3F model
Zdravo!
Po dolgem času in premisleku sem se odločil da si izdelam malo boljšega model. Odločitev je padla F3F model.
Razpon 3m, profil RG15, centroplan + uške, trup (F3J Mavrica), T rep.
Rabim predvsem nasvet za gradnjo kril. Vem, da so ti modeli po vzdržljivosti podobni F3B modelom, katerih se je kar nekaj izdelalo v Sloveniji. Zato vse tiste, ki imate izkušnje z izdelavo takšnih kril naprošam za nasvet kako izdelati kvalitetna krila.
Zanimam me:
- izdelava nosilca,
- dimenzije bajonetov,
- kakšno in koliko tkanine pod plank,
- kaj dodatno ojačat,
- ….
Za nasvete se vam zahvaljujem.
Lep pozdrav,
Matej Mejač
Po dolgem času in premisleku sem se odločil da si izdelam malo boljšega model. Odločitev je padla F3F model.
Razpon 3m, profil RG15, centroplan + uške, trup (F3J Mavrica), T rep.
Rabim predvsem nasvet za gradnjo kril. Vem, da so ti modeli po vzdržljivosti podobni F3B modelom, katerih se je kar nekaj izdelalo v Sloveniji. Zato vse tiste, ki imate izkušnje z izdelavo takšnih kril naprošam za nasvet kako izdelati kvalitetna krila.
Zanimam me:
- izdelava nosilca,
- dimenzije bajonetov,
- kakšno in koliko tkanine pod plank,
- kaj dodatno ojačat,
- ….
Za nasvete se vam zahvaljujem.
Lep pozdrav,
Matej Mejač
Re: Kako izdelati F3F model
matej_mejac napisal/-a: Zanimam me:
- izdelava nosilca,
- dimenzije bajonetov,
- kakšno in koliko tkanine pod plank,
- kaj dodatno ojačat,
3 m je malce huda za F3F
- nosilec je lahko 6 do 8 mm stojina iz prečno rezane balse, zgoraj in spodaj pa do 30 rovingov tex 1200
- bajonet? Če bo v korenu krila in masa modela do 3 kg bi bilo 18x25 mm komaj dovolj. Vprašanje višine je odvizno od globine tvojega krila. Dolžina bajoneta na krilo je okrog 14 mm.
- a.) 25 g tkanina, 2 mm balsa, brušeno in 80 g tkanina 45o, čez pa orastick ali kitanje/lakiranje.
b.) 50-80 g 45o tkanina, abachi in oracover.
- ojačat centroplan nad trupom v obliki paralelograma, v obliki trikotnika ojačat spoje ušk in centroplana, ojačat mesto izreza za servo, ojačat mesta vijakov. Za ojačitev je dovolj ena ali več plasti 80 g tkanine. Obvezno ojačat zadnji rob vsaj v globini krilc. Tu pride 50 g tkanina med furnir in stirodur. Na mestu tečaja krilc vlepi v peno 8 mm lahko balso in jo zbrusi, da bo poravnana z sredico. Tako bodo krilca že ob izrezu končno zaprta in se ne bo treba ukvarjat z torzijo.
lp
Sašo
Sašo
-
- Razpravljalec
- Prispevkov: 142
- Pridružen: 09 Dec 2004, 12:30
Sašo hvala za odgovor.
Po tem kar si mi svetoval in kar sem našel na netu bom naredil takole:
-nosilec: prečno rezana balza 10mm, po 10 rovingov na vsaki strani (tex 1800), na vsaki strani centroplana okrogli bajonet D10 dolžine100mm, v uškah bo nekoliko manj karbona in nosilec se bo po dolžini uške ožal. Bo bolj nedeljski F3F .
- plankano z abahi furnirjem 1mm spodi 80g steklo pod 45deg,
- eleroni, flapi in odprtine za servote dodatno ojačane 50-80g,
Malo me skrbi T izvedba višinca, rado se naredi da trup pri pristanki poči (torzija). Bo treba dobro zapret zadnjo stran.
Sej drugače kar bom pri tem modelu zaj… bom pri drugem sigurno naredil drugače
LP Matej
Po tem kar si mi svetoval in kar sem našel na netu bom naredil takole:
-nosilec: prečno rezana balza 10mm, po 10 rovingov na vsaki strani (tex 1800), na vsaki strani centroplana okrogli bajonet D10 dolžine100mm, v uškah bo nekoliko manj karbona in nosilec se bo po dolžini uške ožal. Bo bolj nedeljski F3F .
- plankano z abahi furnirjem 1mm spodi 80g steklo pod 45deg,
- eleroni, flapi in odprtine za servote dodatno ojačane 50-80g,
Malo me skrbi T izvedba višinca, rado se naredi da trup pri pristanki poči (torzija). Bo treba dobro zapret zadnjo stran.
Sej drugače kar bom pri tem modelu zaj… bom pri drugem sigurno naredil drugače
LP Matej
- Priponke
-
- F3F.jpg (38.1 KiB) Pogledano 7263 krat
matej_mejac napisal/-a:
-nosilec: prečno rezana balza 10mm, po 10 rovingov na vsaki strani (tex 1800), na vsaki strani centroplana okrogli bajonet D10 dolžine100mm, v uškah bo nekoliko manj karbona in nosilec se bo po dolžini uške ožal. Bo bolj nedeljski F3F .
1.) Dovolj je 6 mm balsa, z 10 mm ne boš nič pridobil. Odreži joi tako, da bo v korenu za 6 mm nižja od debeline sredice, na koncu krila pa se poravna z sredico. Ko jo z uhu porjem vlepiš v sredico slednji z ostrim olfa nožem pod kotom 45o poreži robove, da boš dobil nekak V kanal. Pred plankanjem ga enostavno napolniš z namočenim rovingom, oplankaš in gotovo.
- plankano z abahi furnirjem 1mm spodi 80g steklo pod 45deg,
2.) Steklenka pod abahijem je čez glavo dovolj 50 g.
Tam kjer pride nosilec dodatno zlaminiraj na abahi en trikotnik, ki ima v korenu globino krila, na koncu krila pa se konča. To naj bo enaka tkanina in zelo pripomore k togosti krila.
- eleroni, flapi in odprtine za servote dodatno ojačane 50-80g,
3.) Ni treba, če bo steklo čez celo krilo.
Malo me skrbi T izvedba višinca, rado se naredi da trup pri pristanki poči (torzija). Bo treba dobro zapret zadnjo stran.
4.) Če boš sam delal trup mu daj vzdolžno po vsaki stranici po en roving in ga zaključi navzgor po repu.
Tu boš našel nekaj opisanega: viewtopic.php?t=4910
5.) Še vedno lahko iz T repa izdelaš pendel križni rep.
lp
Sašo
Sašo
Re: Kako izdelati F3F model
Tudi sam sem si umislil nekaj podobnega. Le trup imam od enega elektrota (slovaške izdelave)matej_mejac napisal/-a:Zdravo!
Odločitev je padla .
Razpon 3m, profil RG15, centroplan + uške, trup (F3J Mavrica), T rep.
Rep bo "pendel".( kako se temu pravilno reče?)
Ojačitve na vseh mestih so zelo dobro opisane.
Le zanima me nekaj, kar nisem zasledil (ali sem pa spregledal)
Centroplan +uške
Kako spojiti uške z centroplanom?
Bajonet. Dva okrogla bajoneta ali en velik škatlaste oblike?
Kako fikserate uške, da se ne snamejo med letom? Lepilni trak?
Krila bodo stiro-abahi.
Hvala za vašo pomoč.
www.okarbon.eu
Govorite o bajonetu ali nosilcu?
Taki ploščati bajoneti so v korenu le zato, ker za kaj drugega enostavno ni prostora. Problem ni le v bajonetu, temveč tudi v ojačitvi krila. Z plankanjem penaste sredice navadno pride taka zadeva precej težka.
Izdelaj centroplan in dve uški, pa boš lahko dal not klasične bajonete. Navadno ob centroplanu 10 mm bajonet iz ogljika zadostuje za divje letenje 3 kg težkega modela ob 2,8 m razpona.
Taki ploščati bajoneti so v korenu le zato, ker za kaj drugega enostavno ni prostora. Problem ni le v bajonetu, temveč tudi v ojačitvi krila. Z plankanjem penaste sredice navadno pride taka zadeva precej težka.
Izdelaj centroplan in dve uški, pa boš lahko dal not klasične bajonete. Navadno ob centroplanu 10 mm bajonet iz ogljika zadostuje za divje letenje 3 kg težkega modela ob 2,8 m razpona.
lp
Sašo
Sašo
@reaktivec:
Tako da. Potreboval bom bajonet za na uške. (transport v nahrbtiku)
10mm ogljikov bajonet, da bo dober. Koliko naj bo dolg?
Čim daljši tem boljši verjetno
Bo pa verjetno okoli treh kil ja.
_mogoče totalno zgrešeno vprašanje, a vseeno vprašam:
Je krilo pri takem modelu lahko ravno ??
Potrebujem kakršni koli V lom centoplana (v primeru ravne polovice)
Ali je lahko kompletno krilo ravno kot šajba
Poenostavi gradnjo.
Gledal sem že tak način izgradnje bajoneta za uške.
viewtopic.php?t=22374&postdays=0&postorder=asc&start=60
Ravne 10milimetrske Ogljikove palice bi zadeve zelo
poenostavile (na to računam)
Tako da. Potreboval bom bajonet za na uške. (transport v nahrbtiku)
10mm ogljikov bajonet, da bo dober. Koliko naj bo dolg?
Čim daljši tem boljši verjetno
Bo pa verjetno okoli treh kil ja.
_mogoče totalno zgrešeno vprašanje, a vseeno vprašam:
Je krilo pri takem modelu lahko ravno ??
Potrebujem kakršni koli V lom centoplana (v primeru ravne polovice)
Ali je lahko kompletno krilo ravno kot šajba
Poenostavi gradnjo.
Gledal sem že tak način izgradnje bajoneta za uške.
viewtopic.php?t=22374&postdays=0&postorder=asc&start=60
Ravne 10milimetrske Ogljikove palice bi zadeve zelo
poenostavile (na to računam)
www.okarbon.eu
Ne vem, kje vidiš problem z 10mm karbonsko palico, če imajo uške lom.
viewtopic.php?t=30094&postdays=0&postorder=asc&start=10
viewtopic.php?t=30094&postdays=0&postorder=asc&start=10
Se opravičujem, ker sva se narobe razumela.brejker napisal/-a:Mogoče posta nisi razumel ali je bilo to sarkastičen odgovor (kar dvomim)
Trenutno so uške problem,
ker še nisem ziher ali jih MORAM lomiti
ali je lahko celo krilo ravno !?
Če si dobro gledal link, si lahko videl kako je vgrajena cevka bajoneta v nosilec. Sicer je tu lom samo na sredini, ampak postopek je enak kot če bi imel uške z lomom.
Mogoče ne bi bilo slabo, če bi poslikal trup, preden se debata nadaljuje.
Glej to sliko
Tale je tudi uporabna
brejker napisal/-a:@reaktivec:
Tako da. Potreboval bom bajonet za na uške. (transport v nahrbtiku)
10mm ogljikov bajonet, da bo dober. Koliko naj bo dolg?
Čim daljši tem boljši verjetno
Bo pa verjetno okoli treh kil ja.
_mogoče totalno zgrešeno vprašanje, a vseeno vprašam:
Je krilo pri takem modelu lahko ravno ??
Potrebujem kakršni koli V lom centoplana (v primeru ravne polovice)
Ali je lahko kompletno krilo ravno kot šajba
Poenostavi gradnjo.
Gledal sem že tak način izgradnje bajoneta za uške.
viewtopic.php?t=22374&postdays=0&postorder=asc&start=60
Ravne 10milimetrske Ogljikove palice bi zadeve zelo
poenostavile (na to računam)
Čim daljši, tem boljši? NE!! 10 mm bajonet naj ima skupno dolžino 140-150 mm in nič več!
Krilo brez V-loma je dobro za akrobate z simetričnim profilom, za kaj drugega ni smiselno. Če hočeš okreten padinski model mu daj 1,5 o na krilo. Za malce bolj dobrodušen model, ki se "sam" vrti v termiki daj 30 na krilo. "Zlomi" mu centroplan pa bo.
Če te je slučajno strah nad trdnostjo bajonetov in boš pristajal na slabših terenih vtakni not 12 mm ogljik, čeprav je navadno 10 mm vrh glave.
Jaz to navadno izdelam tako, da v centroplan vlepim medeninasto cevko za nožnico, bajonet pa vlepim direkt v uške. Tako se znebim cevke za uško in še bajonetov ne izgubim, kar se mi je včasih večkrat dogodilo.
Ko boš lepil cevke ali bajonete v nosilec ga ne pozabi povit z stekleno, ogljikovo ali celo bombažno nitko, ter prepojit z epoxijem. Brez povijanja se zna krilo razcepit.
lp
Sašo
Sašo
Zanima me tole okrog medeninaste cevke in karbonskega bajoneta. Vsaj v dveh primerih sem videl (na srečo ne na mojem modelu) gladko "odrezan" karbonski bajonet, ki je bil vložen v medeninasto cevko.raktivec napisal/-a:
... Jaz to navadno izdelam tako, da v centroplan vlepim medeninasto cevko za nožnico, bajonet pa vlepim direkt v uške. Tako se znebim cevke za uško in še bajonetov ne izgubim, kar se mi je včasih večkrat dogodilo.
Po mojem mnenju lahko oster rob cevke poškoduje karbonski bajonet ravno na mestu, kjer je le-ta najbolj obremenjen.
Sam zato raje okrog bajoneta izdelam cevko, ki jo navijem iz več plasti 80 g/m2 steklene tkanine.
LP, Andrej
Jast sem tudi že večkrat videl povsem ravno "odrezan" grafitni bajonet. na žalost tudi pri mojem modelu, trdim da so karbonske palice, ki jih prodajajo med seboj sila različne in nekatere zdržijo silo kril nekatere pa ne, da gre pa za različne palice nam pa kot prvi pokazatelj pove že teža same palice (zelo so različne pri enakem preseku) katera je dobra in katera ne pa nisem nikoli ugotavljal.
narediš kvadratni bajonet pa je, tudi če potrebuješ kako stopinjo V loma ni problem izdelat
narediš kvadratni bajonet pa je, tudi če potrebuješ kako stopinjo V loma ni problem izdelat
Zanimive izkušnje, ki jih na srečo še nimam.
Problem pri karbonu je v tem, da preobremenitve ne pokaže kot kak jeklen bajonet. Če ga preobremeniš se nič ne upogne, temveč poči. Tam kjer bi bil dovolj dober 10 mm jeklen bajonet , naj bi držal tudi enako debel karbonski, vendar se ravno iz napisanega raje daje 12 mm palco.
Vsekakor je karbon površinsko mehkejši in mnogo bolj občutljiv na zarezni učinek kot jeklo. Medeninasto cevko je treba lepo zaoblit in pri vstavljanju bajoneta pazit, da ga ne poškoduješ ali celo zabrusiš.
@Mc Gayver;
Karbon je precej težji od epoxija.
Problem pri karbonu je v tem, da preobremenitve ne pokaže kot kak jeklen bajonet. Če ga preobremeniš se nič ne upogne, temveč poči. Tam kjer bi bil dovolj dober 10 mm jeklen bajonet , naj bi držal tudi enako debel karbonski, vendar se ravno iz napisanega raje daje 12 mm palco.
Vsekakor je karbon površinsko mehkejši in mnogo bolj občutljiv na zarezni učinek kot jeklo. Medeninasto cevko je treba lepo zaoblit in pri vstavljanju bajoneta pazit, da ga ne poškoduješ ali celo zabrusiš.
@Mc Gayver;
Karbon je precej težji od epoxija.
lp
Sašo
Sašo
raktivec napisal/-a:Zanimive izkušnje, ki jih na srečo še nimam.
Problem pri karbonu je v tem, da preobremenitve ne pokaže kot kak jeklen bajonet. Če ga preobremeniš se nič ne upogne, temveč poči. Tam kjer bi bil dovolj dober 10 mm jeklen bajonet , naj bi držal tudi enako debel karbonski, vendar se ravno iz napisanega raje daje 12 mm palco.
Vsekakor je karbon površinsko mehkejši in mnogo bolj občutljiv na zarezni učinek kot jeklo. Medeninasto cevko je treba lepo zaoblit in pri vstavljanju bajoneta pazit, da ga ne poškoduješ ali celo zabrusiš.
@Mc Gayver;
Karbon je precej težji od epoxija.
raktivec napisal/-a:
@Mc Gayver;
Karbon je precej težji od epoxija.
Vse pobrušeno vse neprizadeto ITD pa je odletel kot bi bil šibica
Torej moje mnenje: če ne gre za kak res hud tekmovalni model, kjer je pombno kje na njemu je kak gram več ali manj, torej če gre za model ki se uporablja za rekreativno letenje je za na hrib pametneje not vtaknit jekleno palico in je zadeva sigurna, če pa pride do resnih pretiravanj pa model pridobi malo večji V lom je pa še vedno normalno obvladljiv in ni nikakršne škode .........