Izdelava DLG modela "iz nule"
Moderator: samo3d
Izdelava DLG modela "iz nule"
Glede na to, da mineva cca eno leto, od kar sva se z blahh-om začela spogledovati z idejo o "boljšem" dlg letalcu, mislim da je čas, da objavim kak prispevek na to temo.
Iskrica se je porodila, z modelom Kolibri (by Krist). Doma sem na laser odrezal dva seta balse in v manj kot tednu dni sta bila narejena dva komada . Sledilo je nekaj mesecev metanja "bumeranga", ker roko na srce, več kot 30s na ravnini je redkost, ne glede na veter. Je pa dobra vaja. Nadaljevanje so bili razni eksperimenti s kompozitnimi krili, a zaradi kratkega booma prav dosti več kot je predvideno na načrtu ne moreš spravit gor, brez da žrtvuješ višino meta.
Višje, hitreje, močneje. Vodilo današnje družbe... začelo se je iskanje načrta za "pravo" ladjo, za to tudi kar nekaj prebitega časa za računalnikom v iskanju načrta in predvsem navodil za izdelavo. Čeprav modelarim od malega, sem v tej točki prvič prišel pred dejstvo, da pač tu klasika odpade in bo potrebno narest kompletno zgodbo iz kompozitnih materialov. Tu se je pokazalo, da če se lotevaš sam, te čaka velik finančni zalogaj. Ker brez:
- kante epoksija
- dveh vrst stekla (25g in 50g)
- vsaj dveh vrst karbona (tkanina + uni(enosmerni) karbon)
nimaš kaj praskat. Žal.
Kot prvi model (nekje decembra 2014) domače proizvodnje je luč sveta ugledal Supergee II (by dr. Mark Drela). Bila je dobra vaja za rezanje stiroporja, tkanin, iskanja tehnike, kako prepojiti laminat, a ne preveč, a ne premalo,... a je na koncu koncev zadeva nekako letela. Navkljub teži, ki je bila na začetku nezavidljivih 300g, trenutno pa počiva v miru pri nekje 325g (slope-aircombat, anyone? ). Da vaja dela mojstra, mojster pa vajo, se je izkazalo pri naslednjih (tokrat dveh, za vsakega svoj) modelih, ker je bil napredek opazen. Oba modela sta poletela pri cca 250g, kar je za pretežno steklen model zelo solidno. Trenutno imata ta dva modela že ničkoliko naletenih ur
A vsakega lepega je enkrat konec in nikoli nam ni dovolj. Če ravno ostaja dejstvo, da je SG genialno zasnovan model in je načrt narisan do zadnjega detajla (če ga znaš poiskat), se izkaže da za današnje standarde in tehnologije vlaken, ki so na voljo, model ni več vrhunski in se da stvari narest boljše. Temu je namenjeno tudi nadaljevanje te teme, ki se bo počasi sestavilo v celoto.
Predpostavka za začetek gradnje je, da imamo material in nobene predpripravljene stvari.
Letalo (na sploh) se sestoji iz sledečih sklopov:
-> krila bodo v skladu s standardom, 150cm, nekje 5stopinj v-loma
-> repi, profilirani
-> trup, oblikovan glede na trend trenutno top modelov
Izdelave sva se lotila po sledečem vrstnem redu:
KRILA:
-> izbira profila
-> izbira materiala
-> izbira laminata
Ker ena krila niso nikoli dovolj, in ker "če že delaš" narediš malo raznolikosti, sva izbrala dve platformi, ki so objavljene na RCGroupsih: Ultima in Synergy II. Gre se za 4panelna krila, ki se jih da relativno preprosto s šablonami odrezat na žico. Ker gre za domač produkt, sva izbrala xps iz baubau-a, poceni, solidne gostote. Odrezano v enem popoldnevu, vključno s pripravo in pospravljanjem.
Laminat je malo "poseben", ker tudi na tujih forumih nisem zasledil podobne metode. Namreč, na police je prišla enosmerna tkanina 30g/m2 za relativno ugodno ceno. Za full-carbon krila se porabijo 4 plahte te tkanine, položene pod max kotom kar se še da iz kosa odrezat (bala je širine cca 50cm, polovička krila pa ima 75cm), nekje 60stopinj. Za togost krila skrbi ramenjača iz enosmerca 80g/m2, širine cca 2,5cm zgoraj in spodaj. Končni izplen, s servoti, 145g.
Iskrica se je porodila, z modelom Kolibri (by Krist). Doma sem na laser odrezal dva seta balse in v manj kot tednu dni sta bila narejena dva komada . Sledilo je nekaj mesecev metanja "bumeranga", ker roko na srce, več kot 30s na ravnini je redkost, ne glede na veter. Je pa dobra vaja. Nadaljevanje so bili razni eksperimenti s kompozitnimi krili, a zaradi kratkega booma prav dosti več kot je predvideno na načrtu ne moreš spravit gor, brez da žrtvuješ višino meta.
Višje, hitreje, močneje. Vodilo današnje družbe... začelo se je iskanje načrta za "pravo" ladjo, za to tudi kar nekaj prebitega časa za računalnikom v iskanju načrta in predvsem navodil za izdelavo. Čeprav modelarim od malega, sem v tej točki prvič prišel pred dejstvo, da pač tu klasika odpade in bo potrebno narest kompletno zgodbo iz kompozitnih materialov. Tu se je pokazalo, da če se lotevaš sam, te čaka velik finančni zalogaj. Ker brez:
- kante epoksija
- dveh vrst stekla (25g in 50g)
- vsaj dveh vrst karbona (tkanina + uni(enosmerni) karbon)
nimaš kaj praskat. Žal.
Kot prvi model (nekje decembra 2014) domače proizvodnje je luč sveta ugledal Supergee II (by dr. Mark Drela). Bila je dobra vaja za rezanje stiroporja, tkanin, iskanja tehnike, kako prepojiti laminat, a ne preveč, a ne premalo,... a je na koncu koncev zadeva nekako letela. Navkljub teži, ki je bila na začetku nezavidljivih 300g, trenutno pa počiva v miru pri nekje 325g (slope-aircombat, anyone? ). Da vaja dela mojstra, mojster pa vajo, se je izkazalo pri naslednjih (tokrat dveh, za vsakega svoj) modelih, ker je bil napredek opazen. Oba modela sta poletela pri cca 250g, kar je za pretežno steklen model zelo solidno. Trenutno imata ta dva modela že ničkoliko naletenih ur
A vsakega lepega je enkrat konec in nikoli nam ni dovolj. Če ravno ostaja dejstvo, da je SG genialno zasnovan model in je načrt narisan do zadnjega detajla (če ga znaš poiskat), se izkaže da za današnje standarde in tehnologije vlaken, ki so na voljo, model ni več vrhunski in se da stvari narest boljše. Temu je namenjeno tudi nadaljevanje te teme, ki se bo počasi sestavilo v celoto.
Predpostavka za začetek gradnje je, da imamo material in nobene predpripravljene stvari.
Letalo (na sploh) se sestoji iz sledečih sklopov:
-> krila bodo v skladu s standardom, 150cm, nekje 5stopinj v-loma
-> repi, profilirani
-> trup, oblikovan glede na trend trenutno top modelov
Izdelave sva se lotila po sledečem vrstnem redu:
KRILA:
-> izbira profila
-> izbira materiala
-> izbira laminata
Ker ena krila niso nikoli dovolj, in ker "če že delaš" narediš malo raznolikosti, sva izbrala dve platformi, ki so objavljene na RCGroupsih: Ultima in Synergy II. Gre se za 4panelna krila, ki se jih da relativno preprosto s šablonami odrezat na žico. Ker gre za domač produkt, sva izbrala xps iz baubau-a, poceni, solidne gostote. Odrezano v enem popoldnevu, vključno s pripravo in pospravljanjem.
Laminat je malo "poseben", ker tudi na tujih forumih nisem zasledil podobne metode. Namreč, na police je prišla enosmerna tkanina 30g/m2 za relativno ugodno ceno. Za full-carbon krila se porabijo 4 plahte te tkanine, položene pod max kotom kar se še da iz kosa odrezat (bala je širine cca 50cm, polovička krila pa ima 75cm), nekje 60stopinj. Za togost krila skrbi ramenjača iz enosmerca 80g/m2, širine cca 2,5cm zgoraj in spodaj. Končni izplen, s servoti, 145g.
- Priponke
-
- Izrezana sredica, združevanje panelov
- image2.jpeg (94.6 KiB) Pogledano 12785 krat
-
- priprava ojačitvenih trakov (L proti D): ramenjače, sprednji rob, ojačitve pri pantu ailerona, pant
- image3.jpeg (114.59 KiB) Pogledano 12785 krat
-
- ojačitve pri panta, sestavljene na krilu - prilepljeno z lepilom v sprayu, pripravljeno za laminiranje
- image4.jpeg (88.16 KiB) Pogledano 12785 krat
Re: Izdelava DLG modela "iz nule"
nadaljevanje...
- Priponke
-
- po odpiranju vreče nas čaka lepo presenečenje
- image6.jpeg (79.42 KiB) Pogledano 12785 krat
-
- detajl narejenega panta
- image7.jpeg (78.09 KiB) Pogledano 12785 krat
Re: Izdelava DLG modela "iz nule"
TRUP:
zanimiva zgodba. Dejansko pri samogradnji ne ostane drugega, kot da se zadeve lotiš iz dveh kosov. Kabina (sprednji del) ter palica (boom). Če delaš "zase" je izdelava kalupov lahko kar velik zalogaj
-> palica
Kot so pisali že mnogi, je (dejansko) edini način, da brez neke drage priprave izdelaš boom, navijanje na "pozitiv". V preteklih iteracijah sem nekako sledil trendu in priporočilom, in izkaže se, da je to tudi bolj ali manj edina opcija in sicer, da probaš dobit neko konusno palico ustreznih premerov. Najboljše kar se "da" kupit je kaka cenena golf palica, kjer gre premer nekako iz 16mm na 8mm. Super. Dokler je ugotoviš, da bo palica teh premerov morala imeti precej materiala, da bo (sploh) zdržala met. Iskanje boljšega cenenega pramodela ni obrodilo sadu, za to je padla odločitev in sta se pravnik in štromar spravila za stružnico No, to je bilo seveda vredu do neke mere. Dan danes je trend, da je celoten trup ovalne oblike, predvsem zaradi porazporeditve sil pri metu (največ prispeva smernik, za to mora biti elipsa ležeča, da lažje prenese težnjo po nihaju levo-desno, kar močno vpliva na sam met). Za to sva, po sicer enem uspešnem poiskusu okroglega booma premerov 25mm na 15mm zadevo obrusila po merah načrta, objavljenega na RCGroupsih.
Izkaže se, da se, z nekaj napora in kletvicami, da naviti tudi ovalen boom. In še več, ob pravilni uporabi lubrikantov se zadeva tudi lepo sname s palice, brez da bi jo bilo potrebno zavrtet!
[seveda, se ne hvalim s tem, ker s prve palice laminat ni šel. Nikakor. Niti z uporabo pretirane sile, za to sva pač še malo stružila in brusila in... ]
Prva iteracija je prišla na natanko 17g. Kar ni odlično je pa več kot zadovoljivo. In izgleda tudi dovolj trdno, laminat pa sestoji iz steklo + spreadtow + enosmerc + steklo.
-> kabina
dejansko sta tu dve opciji. Če ne veš, ali bo zadeva izpadla vredu in hočeš z minimalnimi stroški narest en kos, po tem je najlažje vzeti ustrezno dolg kos striropora, ga obrusiti na mero, oblečt s tkanino, prepojit in na koncu z nitro razredčilom "uničit" stiropor, ki lepo steče ven.
Ker sem po nekaj poskusih in primeranju različnih modelov prišel do nekako željene oblike, sem tokrat naredil "improviziran" kalup. Da sicer zdrži nekaj odtisov, ampak na dolgi rok to ni rešitev. Narediti kalup iz gipsa je sicer sila preprosto: tako kot pri metodi z oblačenjem pozitiva, potrebujemo izrezljan kos, najlažje iz xps-a, ki je že sam po sebi gladek, vlijemo plast gipsa, pozitiv do sredinske črte notri, ko zatrdi ponoviš z zgornjo polovičko in voila, čez kak dan ali dva, ko je zadeva zares suha, imamo narejen kalup. Z nekaj sreče celo pozitiv preživi brez poškodb...
Po tem se zabava prične. Rezanje tkanin in zlaganje v kalup. Kot se vidi na slikah, je sprednji del daljši kot le kabina in to za to, da pride spoj nekje za zadnjim vijakom pritrditve kril. Sprednji del je narejen iz kevlarja za dober domet sprejemnika, zadnji del je iz istega laminata kot palica. Ko je laminat enkrat zložen v kalupu in le-ta dobro zaprt se s pomočjo balona laminat lepo poda po kalupu. Razen zamudnega postopka je zadeva precej preprosta...
Po združevanje sem prišel na 45gramov, kar je sicer cca 10g več kot "kupljen" (pro) izdelek. Ni najbolje, ampak, letelo pa bo
zanimiva zgodba. Dejansko pri samogradnji ne ostane drugega, kot da se zadeve lotiš iz dveh kosov. Kabina (sprednji del) ter palica (boom). Če delaš "zase" je izdelava kalupov lahko kar velik zalogaj
-> palica
Kot so pisali že mnogi, je (dejansko) edini način, da brez neke drage priprave izdelaš boom, navijanje na "pozitiv". V preteklih iteracijah sem nekako sledil trendu in priporočilom, in izkaže se, da je to tudi bolj ali manj edina opcija in sicer, da probaš dobit neko konusno palico ustreznih premerov. Najboljše kar se "da" kupit je kaka cenena golf palica, kjer gre premer nekako iz 16mm na 8mm. Super. Dokler je ugotoviš, da bo palica teh premerov morala imeti precej materiala, da bo (sploh) zdržala met. Iskanje boljšega cenenega pramodela ni obrodilo sadu, za to je padla odločitev in sta se pravnik in štromar spravila za stružnico No, to je bilo seveda vredu do neke mere. Dan danes je trend, da je celoten trup ovalne oblike, predvsem zaradi porazporeditve sil pri metu (največ prispeva smernik, za to mora biti elipsa ležeča, da lažje prenese težnjo po nihaju levo-desno, kar močno vpliva na sam met). Za to sva, po sicer enem uspešnem poiskusu okroglega booma premerov 25mm na 15mm zadevo obrusila po merah načrta, objavljenega na RCGroupsih.
Izkaže se, da se, z nekaj napora in kletvicami, da naviti tudi ovalen boom. In še več, ob pravilni uporabi lubrikantov se zadeva tudi lepo sname s palice, brez da bi jo bilo potrebno zavrtet!
[seveda, se ne hvalim s tem, ker s prve palice laminat ni šel. Nikakor. Niti z uporabo pretirane sile, za to sva pač še malo stružila in brusila in... ]
Prva iteracija je prišla na natanko 17g. Kar ni odlično je pa več kot zadovoljivo. In izgleda tudi dovolj trdno, laminat pa sestoji iz steklo + spreadtow + enosmerc + steklo.
-> kabina
dejansko sta tu dve opciji. Če ne veš, ali bo zadeva izpadla vredu in hočeš z minimalnimi stroški narest en kos, po tem je najlažje vzeti ustrezno dolg kos striropora, ga obrusiti na mero, oblečt s tkanino, prepojit in na koncu z nitro razredčilom "uničit" stiropor, ki lepo steče ven.
Ker sem po nekaj poskusih in primeranju različnih modelov prišel do nekako željene oblike, sem tokrat naredil "improviziran" kalup. Da sicer zdrži nekaj odtisov, ampak na dolgi rok to ni rešitev. Narediti kalup iz gipsa je sicer sila preprosto: tako kot pri metodi z oblačenjem pozitiva, potrebujemo izrezljan kos, najlažje iz xps-a, ki je že sam po sebi gladek, vlijemo plast gipsa, pozitiv do sredinske črte notri, ko zatrdi ponoviš z zgornjo polovičko in voila, čez kak dan ali dva, ko je zadeva zares suha, imamo narejen kalup. Z nekaj sreče celo pozitiv preživi brez poškodb...
Po tem se zabava prične. Rezanje tkanin in zlaganje v kalup. Kot se vidi na slikah, je sprednji del daljši kot le kabina in to za to, da pride spoj nekje za zadnjim vijakom pritrditve kril. Sprednji del je narejen iz kevlarja za dober domet sprejemnika, zadnji del je iz istega laminata kot palica. Ko je laminat enkrat zložen v kalupu in le-ta dobro zaprt se s pomočjo balona laminat lepo poda po kalupu. Razen zamudnega postopka je zadeva precej preprosta...
Po združevanje sem prišel na 45gramov, kar je sicer cca 10g več kot "kupljen" (pro) izdelek. Ni najbolje, ampak, letelo pa bo
- Priponke
-
- palica po načrtu
- image.jpg (47.84 KiB) Pogledano 12686 krat
-
- višina je manj od širine
- image-6d9b1213.jpg (44.03 KiB) Pogledano 12686 krat
-
- Končana palica
- image-f6cd73e3.jpg (78.65 KiB) Pogledano 12686 krat
Re: Izdelava DLG modela "iz nule"
...
- Priponke
-
- Izdelava kalupa
- image1-2.jpeg (78.82 KiB) Pogledano 12686 krat
-
- Zaprt kalup, bolje ena spona (?) preveč, kot premalo
- IMG_3118.JPG (110.39 KiB) Pogledano 12686 krat
-
- Narezana tkanina, spodnja in zgornja polovička
- IMG_3117.JPG (133.05 KiB) Pogledano 12686 krat
Re: Izdelava DLG modela "iz nule"
...
- Priponke
-
- napihnjen balon, samo počit ne sme...
- IMG_3119.JPG (74.66 KiB) Pogledano 12686 krat
Re: Izdelava DLG modela "iz nule"
eno stvar sem pozabil omenit pri izdelavi krila: palčka, oziroma, štift. "Naprava", ki mora v prvi vrsti zdržati silo meta, sicer ti ostane med prsti. Kot mnogokatera (zaenkrat sem polomil več palčk kot kril )
Najlažje seveda je, da vzameš veliko slojev tkanine, prepojiš, daš v vakuum (ali vsaj obtežiš s knjigami) in upaš na najbolje (ko boš po tem to postavil na tehtnico).
Izkaže se, da realno to ni opcija, saj pride zadeva zelo hitro zelo ostra in ni prijetna za metanje. Neka vmesna opcija je, da iz balse recimo narediš sredico, ki jo po tem oblečeš z sloji tkanin in prideš do podobnega rezultata kot pri prvi metodi s tem, da je zadeva debelejša in predvsem udobnejša.
...
no, in ko sva tako že nekaj mesecev letela, in ko misliš, da sej "to je pa to", ko že nekaj tednov nisem odtrgal nobene palčke... sem v roke dobil en profi model (Vortex2) in kar pravijo tudi na tujih forumih, palčka se mora podat prstom. In šli smo po nakupih...
Od tu tudi ideja (hvala Denisu za navodila), da pa, čeprav se zaradi cene izogibam kalupiranju ko hudič križa, za palčko bo pa kalup kar treba narest. In sem se lotil, palčka (pozitiv) je iz bukovine, lepo obrušena in zalita s poliestrom, Spodnji sloj je iz poliesterskega kita, zgornji je vlit poliester. Na koncu izpade neverjetno kompaktno.
Sama palčka sestoji iz stiro sredice, okoli pa nekaj slojev rovinga, zalito v epoksi in sprešano skupaj. Končni izdelek je tog, praktično, se ne upogni nič, teža pa znese ranga 1g.
Najlažje seveda je, da vzameš veliko slojev tkanine, prepojiš, daš v vakuum (ali vsaj obtežiš s knjigami) in upaš na najbolje (ko boš po tem to postavil na tehtnico).
Izkaže se, da realno to ni opcija, saj pride zadeva zelo hitro zelo ostra in ni prijetna za metanje. Neka vmesna opcija je, da iz balse recimo narediš sredico, ki jo po tem oblečeš z sloji tkanin in prideš do podobnega rezultata kot pri prvi metodi s tem, da je zadeva debelejša in predvsem udobnejša.
...
no, in ko sva tako že nekaj mesecev letela, in ko misliš, da sej "to je pa to", ko že nekaj tednov nisem odtrgal nobene palčke... sem v roke dobil en profi model (Vortex2) in kar pravijo tudi na tujih forumih, palčka se mora podat prstom. In šli smo po nakupih...
Od tu tudi ideja (hvala Denisu za navodila), da pa, čeprav se zaradi cene izogibam kalupiranju ko hudič križa, za palčko bo pa kalup kar treba narest. In sem se lotil, palčka (pozitiv) je iz bukovine, lepo obrušena in zalita s poliestrom, Spodnji sloj je iz poliesterskega kita, zgornji je vlit poliester. Na koncu izpade neverjetno kompaktno.
Sama palčka sestoji iz stiro sredice, okoli pa nekaj slojev rovinga, zalito v epoksi in sprešano skupaj. Končni izdelek je tog, praktično, se ne upogni nič, teža pa znese ranga 1g.
- Priponke
-
- zgornja in spodnja polovička kalupa
- IMG_3114.JPG (95.86 KiB) Pogledano 12684 krat
-
- stisnjeno skupaj
- IMG_3115.JPG (117.89 KiB) Pogledano 12684 krat
-
- ob odpiranju se lepo vidi, koliko epoksija je stisnilo ven, sledi samo še brušenje in tehtanje...
- IMG_3116.JPG (106.85 KiB) Pogledano 12684 krat
Re: Izdelava DLG modela "iz nule"
Mogoče še par konkretnih informacij, kako sem zadeve sestavil skupaj:
KRILA:
trenutno imam narejena dva seta in sicer po načrtih, ki jih najdete na:
ULTIMA - funky oblika (za to mi je bil še zlasti všeč), hitro krilo, ful zahtevno za vozit, hitro gre v stall pri ozkem kroženju
http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... 395&page=6
SYNERGY II - zelo sipmatično krilo za vozit, sicer mnogo hitrejše v primerjavi s Supergeejem, ampak zelo hvaležen profil
http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... 57&page=62
REPI:
profili in dolžine so narejeni po priporočilih, ki pridejo skupaj s profili edge-horizontal in ecge-vertical, oboje je istega avtorja kot synergyII
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1172423
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1170265
TRUP:
za dolžine in premere sem vzel predvsem načrt s strani na spodnjem linku, sem se pa oziral predvsem na trenutno najaktualnejše modele, Snipe in Vortex. Pač, mere, ki sem jih uspel dobit in kar sem lahko izmerim sproti na terenu (hvala Denis )
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2443883
KRILA:
trenutno imam narejena dva seta in sicer po načrtih, ki jih najdete na:
ULTIMA - funky oblika (za to mi je bil še zlasti všeč), hitro krilo, ful zahtevno za vozit, hitro gre v stall pri ozkem kroženju
http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... 395&page=6
SYNERGY II - zelo sipmatično krilo za vozit, sicer mnogo hitrejše v primerjavi s Supergeejem, ampak zelo hvaležen profil
http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... 57&page=62
REPI:
profili in dolžine so narejeni po priporočilih, ki pridejo skupaj s profili edge-horizontal in ecge-vertical, oboje je istega avtorja kot synergyII
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1172423
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1170265
TRUP:
za dolžine in premere sem vzel predvsem načrt s strani na spodnjem linku, sem se pa oziral predvsem na trenutno najaktualnejše modele, Snipe in Vortex. Pač, mere, ki sem jih uspel dobit in kar sem lahko izmerim sproti na terenu (hvala Denis )
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2443883
Re: Izdelava DLG modela "iz nule"
Za trup uprašaj, če ima wortex Team kakega z lepotno napako, raje daš tistih 60-100€, pa samo popraviš ležišče krila in si zmagal.
Pri repih bi jaz raje delal iz balze, sicer je malce zamudno, ampak se da izvest. 4mm balza pobrušena v simetričen profil, zgoraj in spodaj daš pri višincu karbonski roving v utore in na koncu prekriješ z oralight folijo. S težo boš konkurenčen tistim iz kalupov.
Škoda se je matrat z rezanjem tako tankih sredic, pa še velika verjetnost je, da se ti zvije rep ali kmalu poškoduje.
Pri repih bi jaz raje delal iz balze, sicer je malce zamudno, ampak se da izvest. 4mm balza pobrušena v simetričen profil, zgoraj in spodaj daš pri višincu karbonski roving v utore in na koncu prekriješ z oralight folijo. S težo boš konkurenčen tistim iz kalupov.
Škoda se je matrat z rezanjem tako tankih sredic, pa še velika verjetnost je, da se ti zvije rep ali kmalu poškoduje.
Re: Izdelava DLG modela "iz nule"
Hja, nekateri imajo to naše "malo letalstvo" - modelarstvo za hobi, drugi to jemljejo kot šoping
Če reskiram nekih 100 ali 200€ za material, mi ni toliko problem. Sploh, ker sva v to investirala dva in v roku slabega leta je zaenrkat iz tega "padlo" 6 dlgjev (6 trupov, 7 kril). Ko pa zaenkrat začneš kupovat polprodukte, pa hitro pridemo na polno ceno dlg modela. Ne pravim, da ni po liniji najmanjšega odpora najhitrejša pot do modela, ampak je to rezervirano za tiste, ki si to želijo privoščit
Kar se tiče tankih provilov... ko enkrat osvojiš koncept rezanja z žico, nobena debelina profila ni problem. Sploh, če imaš pravilno pripravljene cokle na profilih. Meni je dejansko zdaj lažje odrezati repe kot štiripanelno krilo. Ko narediš par setov pogruntaš layup in prideš na željeni rezultat. Trenutno letim s setom, ki je prišel z nosilčkom višinca skupaj 16g in ima že nekaj naletenih ur.
Pri trenutnem modelu sem prišel na slabih 300g. Meti so 30-40m, iz recimo povpračnih cca 33m pridem na minuto leta v brezveterju pretty well za nek doma narejen model
Če reskiram nekih 100 ali 200€ za material, mi ni toliko problem. Sploh, ker sva v to investirala dva in v roku slabega leta je zaenrkat iz tega "padlo" 6 dlgjev (6 trupov, 7 kril). Ko pa zaenkrat začneš kupovat polprodukte, pa hitro pridemo na polno ceno dlg modela. Ne pravim, da ni po liniji najmanjšega odpora najhitrejša pot do modela, ampak je to rezervirano za tiste, ki si to želijo privoščit
Kar se tiče tankih provilov... ko enkrat osvojiš koncept rezanja z žico, nobena debelina profila ni problem. Sploh, če imaš pravilno pripravljene cokle na profilih. Meni je dejansko zdaj lažje odrezati repe kot štiripanelno krilo. Ko narediš par setov pogruntaš layup in prideš na željeni rezultat. Trenutno letim s setom, ki je prišel z nosilčkom višinca skupaj 16g in ima že nekaj naletenih ur.
Pri trenutnem modelu sem prišel na slabih 300g. Meti so 30-40m, iz recimo povpračnih cca 33m pridem na minuto leta v brezveterju pretty well za nek doma narejen model
- Priponke
-
- IMG_3215.JPG (149.48 KiB) Pogledano 12434 krat
-
- IMG_3216.JPG (85.18 KiB) Pogledano 12434 krat
-
- IMG_3214.JPG (155.71 KiB) Pogledano 12434 krat
Re: Izdelava DLG modela "iz nule"
Dans je super gor držalo
- Priponke
-
- screen-capture-38.png (166.27 KiB) Pogledano 12432 krat
Re: Izdelava DLG modela "iz nule"
Kar se balza repov tiče boš težko s težo tam tam... Tale konkretni rudder je kar "debel" ker je palca malo krajša" tako da 4mm balza ne bo dovolj oziroma bi bila na mestih zelo mejna...Krist napisal/-a:Za trup uprašaj, če ima wortex Team kakega z lepotno napako, raje daš tistih 60-100€, pa samo popraviš ležišče krila in si zmagal.
Pri repih bi jaz raje delal iz balze, sicer je malce zamudno, ampak se da izvest. 4mm balza pobrušena v simetričen profil, zgoraj in spodaj daš pri višincu karbonski roving v utore in na koncu prekriješ z oralight folijo. S težo boš konkurenčen tistim iz kalupov.
Škoda se je matrat z rezanjem tako tankih sredic, pa še velika verjetnost je, da se ti zvije rep ali kmalu poškoduje.
Brez povrtanih lukenj boš težko tam tam, ko pa enkrat luknje začneš delat pa stvar zelo hitro premehka pride...
In kar mi je bilo pri balzi najbolj živčno.. čez čas se oralihgt malo odlima... kar če letiš v vseh vremenskih pogojih (helou), je zelo sranje ker se ti v snegu in mokrih tleh slej ali prej rep napoji in potem pa pa...
Nazadnje ko sem primerjal na kolibriju je bil depron rep (dimenzijsko identičen originalnem kolibrijevemu) fibran z 25 steklom in 1k roving 2 špuri cca 0.3g lažji od identičnega balsinega pa mnogo "trši"
Re: Izdelava DLG modela "iz nule"
Na svojem SuperGee-ju imam repke iz balse, ojačane z ogljikom in oblečene z oralight folijo. Enostavno in poceni za izdelavo, ampak po dobrem letu dni vidim,da so repki konkretno krivi. Vlaga dela svoje, sploh če letiš v vsakem vremenu, pa naj bo še tako dobro zavito v folijo.
Re: Izdelava DLG modela "iz nule"
Na eni strani vlaga, na drugi strani vročina. Je bilo že kar nekaj kril, ki sem jih moral ponovno likat, ker jih je na soncu zvilo...
Se sicer strinjam, da je bolj preprosto, vzeti kos balse in ga malo na pamet obrusit in oblečt, ampak ko začneš gledat simulacije upora, vidiš da morda pa je res nekaj na tem, da uporabiš nek konkreten profil
p.s.: ker nekateri letimo po barju, pristanki v vodo/vlago niso nekaj neobičajnega. Nos sicer še potegneš gor, rep se pa hitro namoči
Se sicer strinjam, da je bolj preprosto, vzeti kos balse in ga malo na pamet obrusit in oblečt, ampak ko začneš gledat simulacije upora, vidiš da morda pa je res nekaj na tem, da uporabiš nek konkreten profil
p.s.: ker nekateri letimo po barju, pristanki v vodo/vlago niso nekaj neobičajnega. Nos sicer še potegneš gor, rep se pa hitro namoči
Re: Izdelava DLG modela "iz nule"
Še vedno pravim, da je rep iz balze boljši z ustreznimi šablonami za kontrolo profila. Lahko ga oblečeš v steklo in zvakumiraš, pa bo večen. Problem pri repih iz vakuma in stirodir sredic je v karbonskih ojačitvah, če želiš brezhibne repe, uporabi spredaj recimo 1mm okroglo palico za lepši prvi rob, za zadaj pa recimo 3x0,5 ploščat karbon. Tudi same ojačitve moraš skrit, da se zlijejo s profilom, drugače imaš slabše repe, kot če bi samo na hitro pooblal balzo.Odisej napisal/-a:Na eni strani vlaga, na drugi strani vročina. Je bilo že kar nekaj kril, ki sem jih moral ponovno likat, ker jih je na soncu zvilo...
Se sicer strinjam, da je bolj preprosto, vzeti kos balse in ga malo na pamet obrusit in oblečt, ampak ko začneš gledat simulacije upora, vidiš da morda pa je res nekaj na tem, da uporabiš nek konkreten profil
p.s.: ker nekateri letimo po barju, pristanki v vodo/vlago niso nekaj neobičajnega. Nos sicer še potegneš gor, rep se pa hitro namoči
Re: Izdelava DLG modela "iz nule"
Pri malih re številih je boljša ravna plošča, pri visokih pa "profil". Ker DLG model "uporablja" velik spekter hitrosti (Izmet v vertikalo višja re števila ~120.000, pri jadranju pa manjša~40.000), pride pri izmetu za čim manjši upor bolje profilirana zadeva, za počasno jadranje je pa skoraj vseeno kaj imaš.Odisej napisal/-a:.... ampak ko začneš gledat simulacije upora, vidiš da morda pa je res nekaj na tem, da uporabiš nek konkreten profil...
Ne glede na to, ima lahko profiliran rep do 50% manj profilnega upora pri vpadnem kotu 0° od neprofiliranega, in če ta procent (odvisno od razmerja krilne in repne površine) vidno vpliva na upor celega modela, se ga splača uporabiti..vendar mora rezultat ali zadovoljstvo odtehtati dodaten trud in material, ki se ga vloži v model.
Po moje se pri F3K modelih to skorajda ne more povrniti, razen če res "ornk noter padeš" in ti zadovoljstvo ob modelu pomeni res neprimerno več kot kaj drugega.
Re: Izdelava DLG modela "iz nule"
OK, torej predpostavljaš da ne brusiš na pamet in delaš z nekimi šablonami. To pije vodo, normalno...
Ampak s stališča izdelave (šablone torej itq rabiš), je meni mnogo lažje oblikovat sredico iz xps-a, kot brusit balso Nadaljni postopek je pa itq isti (recimo da delaš 25gsm steklo laminat). Bom poslikal od blizu sprednji in zadnji rob, brez nekih vlepljenih karbonov, pa tudi 30gsm uni-cf trak se ne pozna čez laminat...
lp
Ampak s stališča izdelave (šablone torej itq rabiš), je meni mnogo lažje oblikovat sredico iz xps-a, kot brusit balso Nadaljni postopek je pa itq isti (recimo da delaš 25gsm steklo laminat). Bom poslikal od blizu sprednji in zadnji rob, brez nekih vlepljenih karbonov, pa tudi 30gsm uni-cf trak se ne pozna čez laminat...
lp
Re: Izdelava DLG modela "iz nule"
Ne vem no, jaz se ne morm strinjati...
Balza je tam cca 3x (če ne celo 4x) težja od xpsja torej pri 2 enakih repih enemu iz balse drugemu iz xpsja na koncu dneva ne boš prišel na isto težo. Ja xps moraš oblečt ampak balzo tudi.
Iz vidika dela... če se ne motim Odisej že masovno štanca tele repe zaradi mene (ker na njih testiram zadeve) in ne vem če rabi 10min da odreže set repov iz xpsja. Nadaljna obdelava je odvisna od stopnje pedantnosti... Samo fibranje repov pa tudi toliko ne vzame spet časa... smo že kdaj kakega tudi usput naredili.
Tudi ko iz balze režeš in brusiš repe bo nekaj časa vzelo...
Aja pa drugače, lahko sicer da se motim ampak mislim da so vsi moji repi še celi in v prvih verzijah gor. Res da sem rudder malo fental na spodnji strani ampak to je predvsem zaradi neprimernih pristankov na asfaltu in makedamu... popravilo je vzelo par sekund za aplikacijo sekundarja in potem še kako minuto da se strdi toj to...
Lahko pa za hec probam iz 3mm balze en ala geejev višinc odrezat pa mal pobrusit pa da vidim na kako težo pride samo material če bo slučajno kaj več časa, ampak ugibam da obstajajo razlogi zakaj na redkokaterih dlg modelih vidiš balza repe...
Balza je tam cca 3x (če ne celo 4x) težja od xpsja torej pri 2 enakih repih enemu iz balse drugemu iz xpsja na koncu dneva ne boš prišel na isto težo. Ja xps moraš oblečt ampak balzo tudi.
Iz vidika dela... če se ne motim Odisej že masovno štanca tele repe zaradi mene (ker na njih testiram zadeve) in ne vem če rabi 10min da odreže set repov iz xpsja. Nadaljna obdelava je odvisna od stopnje pedantnosti... Samo fibranje repov pa tudi toliko ne vzame spet časa... smo že kdaj kakega tudi usput naredili.
Tudi ko iz balze režeš in brusiš repe bo nekaj časa vzelo...
Aja pa drugače, lahko sicer da se motim ampak mislim da so vsi moji repi še celi in v prvih verzijah gor. Res da sem rudder malo fental na spodnji strani ampak to je predvsem zaradi neprimernih pristankov na asfaltu in makedamu... popravilo je vzelo par sekund za aplikacijo sekundarja in potem še kako minuto da se strdi toj to...
Lahko pa za hec probam iz 3mm balze en ala geejev višinc odrezat pa mal pobrusit pa da vidim na kako težo pride samo material če bo slučajno kaj več časa, ampak ugibam da obstajajo razlogi zakaj na redkokaterih dlg modelih vidiš balza repe...
Re: Izdelava DLG modela "iz nule"
Ob skrbno izbrani balzi se da marsikaj naredit. Je pa še ena fora. Glede na to, da imata sredice, lahko negative uporabita kot kalup. Izdelaš oplate iz recimo lahke C rezane balze. Zunaj daš laminat iz 25g stekla, zaključke lahko narediš naknadno. Oplati zvakumiraš in ko sta suhi, notri vržeš še stojino in zadevo skupaj zlepiš ter na koncu dodaš zaključke. Pač ena od idej.
Verjemi, da karbon pogleda iz laminata, samo nisi bil dovolj pozoren na te detaile.
Verjemi, da karbon pogleda iz laminata, samo nisi bil dovolj pozoren na te detaile.
Re: Izdelava DLG modela "iz nule"
Če balso prelakiraš z nitro lakom bo spila precej manj smole.
šmergl itaq rulz
Re: Izdelava DLG modela "iz nule"
http://youtu.be/6xGI3N7XNY4
Ko drzi, je hitro guzva je poba zavohal moj steber im me ujel in prehitel
Ko drzi, je hitro guzva je poba zavohal moj steber im me ujel in prehitel
Re: Izdelava DLG modela "iz nule"
Zeleni te bojo za ušesa, ke rmobiraš redke price
Re: Izdelava DLG modela "iz nule"
For the record, se je on meni pridruzil pri krozenju, ponavadi tako nizko tu ni ptic