Alu-carbon tailboom

Modeli jadralnih letal z metom iz roke

Moderator: samo3d

Odgovori
razkent
Freak
Prispevkov: 910
Pridružen: 21 Mar 2006, 19:11
Kraj: Ljubljana

Alu-carbon tailboom

Odgovor Napisal/-a razkent »

V roke mi je prišla repna cevka, ki je kombinacija karbona in alu folije.

Slučajno kdo ve, če ima to kakšne prednosti pred navadno karbonsko ?
Uporabniški avatar
Kralj Luka
Freak
Prispevkov: 720
Pridružen: 25 Avg 2006, 10:49
Kraj: Rožna dolina (Nova gorica)

Odgovor Napisal/-a Kralj Luka »

Pomojw imaš kato kot se uporablja pri F1A,F1H, in ostalih prostoletečih kategorijah. Je pa varjanta sendvič (alu folja karbon alu folja) je pa dosti boljša od navadne karbonske cevke ampak tudi bolj občutljiva(ce boš po njej malo bolj močno štrknil s prstom oziroma če pride do točkovne obremenitve jo raznese ). Sestava karbona pa je kot pri ud traku torej vse niti potekajo v eno smer (nisem 100% prepričan :oops: )
http://www.vasi.scana.com.ua/component/ ... cle/3.html
Lp Luka
razkent
Freak
Prispevkov: 910
Pridružen: 21 Mar 2006, 19:11
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a razkent »

Kralj Luka napisal/-a:Pomojw imaš kato kot se uporablja pri F1A,F1H, in ostalih prostoletečih kategorijah. Je pa varjanta sendvič (alu folja karbon alu folja) je pa dosti boljša od navadne karbonske cevke ampak tudi bolj občutljiva(ce boš po njej malo bolj močno štrknil s prstom oziroma če pride do točkovne obremenitve jo raznese ). Sestava karbona pa je kot pri ud traku torej vse niti potekajo v eno smer (nisem 100% prepričan :oops: )
http://www.vasi.scana.com.ua/component/ ... cle/3.html
Saj to me zanima, glede česa naj bi bila boljša in zakaj ?
Uporabniški avatar
Kralj Luka
Freak
Prispevkov: 720
Pridružen: 25 Avg 2006, 10:49
Kraj: Rožna dolina (Nova gorica)

Odgovor Napisal/-a Kralj Luka »

Je lažja, močnejša slaba stran pa je ta je občutljivejša na udarce
Lp Luka
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Karbon je trd in krhek, aluminij je prožen, ter plastičen. Združena dasta od sebe material ki je trden kot karbon a zaradi aluminija manj krherk.

Zadeva je podobna kot pri medeninah. Baker in cink sta sama po sebi nikakva materiala, zmešana pa ravno prav zapolnita praznine med kristali in dobiš precej trdnejšo zmes. Tudi Dural je nekaj podobnega.
lp
Sašo
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Pri prostoletečih modelih že najmanjša sprememba vpadnega kota repa, pomeni, da model ne leti z najboljšim trimom. To je pa vsekakor slabo za rezultat, saj je natančno trimanje modela eden od poglavitnih pogojev za dobre čase letenja..

Ko stoji karbonska cevka na soncu, je z ene strani obsijana, z druge pa v senci. Cevka se zato zvije, zaradi različnih temperaturnih raztezkov.

V aluminijasto folijo oblečena cevka pa enakomerno razporedi toploto po celem obodu, ker aluminij zelo dobro prevaja toploto. Poleg tega, zrcalna površina aluminijaste folije odbije nekaj svetlobe stran in tako pomaga "hladiti" cevko.
zaradi tega, se cevka ne tvija toliko zaradi vpliva enostranskega obsevanja s sončnimi žarki.

Lahko, da sem si tole sproti izmišljeval, ko sem pisal, lahko, da sem slišal od koga iz FF vrst, lahko da sem kje prebral....

LP Mitja

:wink: :lol: :lol:
razkent
Freak
Prispevkov: 910
Pridružen: 21 Mar 2006, 19:11
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a razkent »

Ultralajt napisal/-a: ...........

Lahko, da sem si tole sproti izmišljeval, ko sem pisal, lahko, da sem slišal od koga iz FF vrst, lahko da sem kje prebral....

LP Mitja

:wink: :lol: :lol:
Kakorkoli, sliši se logično.
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Ampak stvar ni v tem.
Tale Al/karbon kompozit so na veliko uporabili pri največjem Airbusu in brez njega tudi tega maxi letala ne bi bilo, ker bi bile karbonske, aluminijaste ali kake druge oplate trupa pretežke ob potrebni varnosti.




p.s.
Karbon je odličen toplotni prevodnik-mnogo boljši od aluminija in po tanki palčki trupa se toplota sončnega sevanja mimogrede prenese okrog in okrog, tako da temperatura na enem mestu ni pretirano višja kot je temp. cele palčke.
Tako grajen bajonet sem videl v F5B hotlinerjih in takrat mi ni bilo najbolj jasno za kaj gre, vsekakor pri bajonetu hotlinerja ni nojazni okrog sonca.
lp
Sašo
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

raktivec napisal/-a: Karbon je odličen toplotni prevodnik-mnogo boljši od aluminija ...
Aluminij ima k= 250 W/(m.K)
Epoksi ima k=0,35 W/(m.K)
Za karbon/epoksi laminat pa žal nimam podatka, vendar dvomim v tvojo trditev, ker delež epoksija v laminatu zagotovo deluje zelo "izolacijsko".
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Karbonske nitke se stikajo in delujejo kot prevodniki. Izolacijski učinek epoxija deluje kvečjemu na višjo temperaturo izdelka, na porazdelitev po volumnu pa ne bistveno. Če ne verjameš preizkusi električno prevodnost karbonske palčke in boš videl kaka količina stikov je. Karbon je nekaj manj toplotno prevoden od diamanta in, če se ne motim precej bolj od bakra in celo zlata.

Čeprav sem precej prepričan v svoj prav okrog prevodnosti menim, da to sploh ni poanta te debate. Glavno je, da je kompozit aluminija in karbona precej trdnejši od karbona samega. Če kdo ne verjame naj so ogleda strukturo oplate trupa na Airbusu 380. Pred letom ali dvema je bila precej poučna oddaja okrog tega na Discoveriju. Razliko o trdnosti samega durala, samega karbon laminata in kompozita obeh so nazorno pokazali z streljanjem zmrznjenih piščancev v plošče. Trk je preživela le plošča iz al/karbon kompozita.

p.s.
Dva Ravenska modelarja sta pred leti nabavila hotlinerje od Valente in na mitingu v libeličah smo z začudenjem debatirali okrog bajonetov iz aluminija in karbona.
lp
Sašo
Odgovori

Vrni se na HLG/SAL/DLG modeli