SALonit

Modeli jadralnih letal z metom iz roke

Moderator: samo3d

Uporabniški avatar
vocal
Tekmovalec
Prispevkov: 280
Pridružen: 24 Feb 2005, 15:39

Sal

Odgovor Napisal/-a vocal » 08 Mar 2009, 20:41

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

lpS :P

Uporabniški avatar
aspirin1
Freak
Prispevkov: 766
Pridružen: 10 Feb 2008, 07:31

salOnIt

Odgovor Napisal/-a aspirin1 » 08 Mar 2009, 21:18

Torej sveže pečeno-letel z napačnimi nastavitvami-pa kako človek misli,da je dosegel optimum.Popravil nastavitve po Andreju in dal Sal-a spat.Naslednji teden igra z težiščem in občutki.Ne glede na to je šlo v redu (?) vsaj zame.Avion je glede na FW in delno tudi Aspirina precej "nov" občutek v rokah.Občutek lahkotnosti tudi pri metu-kot,da nima upora.Met gladko steče brez žvižganja in pri moji tehniki in napačnih nastavitvah do višine cca.40m ob skoraj brezveterju.Letenje ob težišču 83mm od roba bilo neproblematično,zavoji pravi užitek.Predvsem bo treba vkomponirat pri zavojih poteg višine-trening!!Pendel zaenkrat funkcionira čeprav sem zopet na spodnji meji glede trdnosti.Težko sicer ocenjevati na uro in pol letenja vendar je avion kar krotek glede na potencijal.

Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1263
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06
Kraj: CRO/SLO
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a belovic » 18 Mar 2009, 07:10

Vceraj je krst dozivel tudi prvi iz flote mojih Salonitov. :P Pozno popoldne vreme oblacno vendar mirno, obcasno se je cutil rahel "juzni zrak". Za zacetek sem nastavil tezisce na 78mm kar je ze ce se ne motim na 43% globine krila (kako imate ostali tezisce [-o< ). Imam obcutek da bo nekje 80mm maksimum, saj je ze zdaj dokaj zivahen... :-k Presenetila me je potreba po mocnem diferencialu na "flaperonih" in sicer imam sedaj 70%, zavoji z 80% po mirnem vremenu so se lepsi... [-o<

Starti so neproblematicni, visina meta po zimskem premoru in pri nekje 80-90% moci - zavidljiva, o "floaterju" za zdaj ne duha ne sluha in zelim si, da tako tudi ostane pri mocnejsem vetru. Zamisel o zaprtju "flaperonov" se je tako iskazala za odlično saj model pri startu deluje kompaktno.
Vtisi ob samem letenju so zaenkrat dobri, model se lepo pelje, minimalno propadanje in finesa pri 276gr. tezkem avionu se mi zdita zelo dobri. Nekaj prilagajanje je potrebno pri ostrih zavojih, saj model zahteva veliko dela z visino, kar je po moje posledica male globine na koncih kril. Potrebno bo se nekaj "igranja" z nastavitvami ampak ze na zacetku je videti, da model ima potencial. =;

V naslednjih dneh vremenska napoved ni obetajoca, zato bo potrebno v delavnici odpraviti se nekaj tezavic, ki so posledica improviziranih resitev tekom gradnje in potem seveda veliko, veliko uric v zraku ce hocem kaj pricakovati od tekmovalne sezone... :-({|=

Uporabniški avatar
samo3d
Freak
Prispevkov: 483
Pridružen: 18 Nov 2004, 19:10
Kraj: Celje

Odgovor Napisal/-a samo3d » 18 Mar 2009, 07:19

Čestitam za uspešen krst. Glede zapiranja flaperonov; noben v FF timu tega ni naredil in na nobenem modelu še nismo dožifeli frrrrrlaterja :). Glede težišča pa ne morem napisati nič, ker ga vedno določim od oka, potem pa fino nastavim med trimanjem. Sam uporabljam za utež v kljunu cin žico (žico za spajkanje), ki jo zvijem v klobčič in nalepim na mizico. Izkazalo se je za dobro metodo, ker lahko na terenu preščipneš žico kar z nohti in tako natančno doziraš količino brez orodja na mestu samem.
LP Samo

Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1263
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06
Kraj: CRO/SLO
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a belovic » 18 Mar 2009, 10:05

samo3d napisal/-a:Glede zapiranja flaperonov; noben v FF timu tega ni naredil in na nobenem modelu še nismo dožifeli frrrrrlaterja :)
Na žalost je pri Mimiju glede tega velik misterij... :praskam: Ampak tudi on je sedaj zaprl flaperone in bomo videli ce se bo zadeva izboljsala [-o<

Uporabniški avatar
aspirin1
Freak
Prispevkov: 766
Pridružen: 10 Feb 2008, 07:31

Težišče

Odgovor Napisal/-a aspirin1 » 18 Mar 2009, 20:31

Ivica en post višje:Težišče 83mm! =D>

Uporabniški avatar
CINX
Profesor
Prispevkov: 1212
Pridružen: 16 Nov 2004, 08:33
Kraj: Poljane nad Šk. Loko
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a CINX » 24 Mar 2009, 10:02

Od včeraj imam tudi jaz svojega!!! Salonita mislim :lol:

Uporabniški avatar
Mimi
Razpravljalec
Prispevkov: 93
Pridružen: 30 Jun 2005, 12:54

Odgovor Napisal/-a Mimi » 25 Mar 2009, 09:07

Po zapiranju eleronov tudi pri meni več nima flaterja!!!! :lol: :lol:
Testirano po dosti močnem južnem vetru in punem metu.
Mimi

Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1263
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06
Kraj: CRO/SLO
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a belovic » 25 Mar 2009, 12:19

Včeraj sem nastavil težišče na 77mm in Salonit je letel kot prerojen... :P Še vedno "pomrznjena" krtina pa je botrovala k poškodbi pylona za višinsko krmilo, ki je že itak papirnate izvedbe.. 3 ure dela v 3. izmeni in zadeva je sanirana vendar je vse to zahtevalno 2-3 gr. dodatnega svinca v nosu. Nova vzletna masa je tako sedaj 282 gr. #-o

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13454
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 31 Mar 2009, 13:54

=D> =D>

SALOnit omenjen in slikan v aprilskem RC Soaring Digest magazine !!

Bravo!!

keskopesko
Razpravljalec
Prispevkov: 176
Pridružen: 30 Maj 2006, 14:16

SALONIT

Odgovor Napisal/-a keskopesko » 31 Mar 2009, 14:28

OJ!
Seveda bo SALonit nekoč še boljši in še lepši ampak...

Rad bi pred vsemi povedal, da so zame Rokove roke zlate in imam občutek da, če bi mu človek dal malo lesa in žebljev bi še Airbusa znal narediti.

Seveda se najde tukaj še nekaj mojstrov, ki to znajo, ampak zame je Rok ta-glavni, sploh če upoštevamo da je treba za ljubi kruhek dopoldan zaslužiti in še kak triatlon čez vikend premagat ;)

Rok,
zmeraj znova - kapo dol,
Aleš

Uporabniški avatar
rock
Freak
Prispevkov: 596
Pridružen: 28 Avg 2001, 01:00
Kraj: Celje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a rock » 01 Apr 2009, 13:59

Ultralajt napisal/-a:=D> =D>

SALOnit omenjen in slikan v aprilskem RC Soaring Digest magazine !!

Bravo!!
Hvala Mitja

Hja, kaj naj rečem. Malo se mi res smeji :)
Amerikancem je res precej všeč. Dva že letita čez lužo, štirje so pa še na poti. Kadar govorim z njimi je to kako je narejen, tisto, kar jih privlači. Oni prisegajo na polne SAL-e (krila s sredico). SALonit je pa ravno to, kar si želijo, polno krilo iz kalupa.

lp, rok

Uporabniški avatar
A. Kovač
Freak
Prispevkov: 789
Pridružen: 16 Nov 2004, 10:21

Odgovor Napisal/-a A. Kovač » 02 Apr 2009, 17:30

Vrhunski model, ni kaj =D> =D> =D> =D>

Uporabniški avatar
samo3d
Freak
Prispevkov: 483
Pridružen: 18 Nov 2004, 19:10
Kraj: Celje

Odgovor Napisal/-a samo3d » 06 Apr 2009, 09:19

Salonit št 1:
Kevlarski rep (malo težji), zato okoli 10g svinca v nosu, trup iz enosmerca (malo težji), masa RTF 283g

Salonit št. 2:
pazite na tole: Masa RTF 243g :lol: :lol: :lol: . Ne potrebuje svinca v nosu, če bi šlo, bi napihnil balonček helija, ker je težišče celo mal ospredaj za moj okus.

Slike bodo ko bodo.

Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1263
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06
Kraj: CRO/SLO
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a belovic » 06 Apr 2009, 11:50

Jaz sem vikend izkoristil za testiranje po termiki in moram povedati da moj (282gr.) izredno lepo pobira termiko, nakaže še tako šibko dviganje, tako da sem s to fazo izredno zadovoljen, nekoliko manj pa v brezvetrju kadar ni ničesar v zraku...

Uporabniški avatar
samo3d
Freak
Prispevkov: 483
Pridružen: 18 Nov 2004, 19:10
Kraj: Celje

Odgovor Napisal/-a samo3d » 06 Apr 2009, 14:35

Po mojih izkušnjah je potrebno imeti za takšno letenje še referenčen model, saj časi enega modela ne pomenijo nič. Namreč tudi ko je navidezna "nula", ni nule in je vedno prisotno minimalno vertikalno gibanje zraka. In velika razlika je, če je to minimalno gibanje navzdol ali navzgor.
Testirali smo 3 modele v "nuli". Tako opevanega SALpetra, SALonita in eno mojo precej staro in sklepano različico supergeeja. ( v resnici ni bilo pravo testiranje, leteli smo trije, vsak s svojim modelom) Višine meta so bile tutu, časi v zraku pa prav tako. Nihče ni nikoli dobil kakšnega dviganja, da bi lahko obrnil, več ali manj smo leteli naravnost. Razlika je bila samo kje se je kdo peljal. Na oko se spomnim, je bilo približno enako uspeha za vse 3 modele, razlike vedno po par sekund, vsekakor pa ni bilo takšnih razlik, da bi lahko rekli, da je en model bistveno boljši od drugega v tem elementu. Iz tega smo sklepali, da v minimalnem propadanju bistvenih razlik med modeli ne more biti. Verjetno bi bilo drugače, če bi pihalo. Takrat bi zagotovo jaz, s supergejem potegnil takratko, ker se oba druga modela bolje peljeta. Za Salpetra so objavljali neke divje čase v "nuli". Tem podatkom nisem verjel, a ko sem videl, kako visoko ti fantje modele vržejo, sem videl, za kaj gre. Pa ni da gre model tako visoko. Fantje so natrenirali met v nulo in eostavno ne moreš verjet, s kakšno brzino gre model iz roke in kako visoko se ustavi.

LP Samo

Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9127
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah » 06 Apr 2009, 14:47

samo3d napisal/-a:
Salonit št. 2:
pazite na tole: Masa RTF 243g :lol: :lol: :lol: . Ne potrebuje svinca v nosu, če bi šlo, bi napihnil balonček helija, ker je težišče celo mal ospredaj za moj okus.
Ali je ta z lipci al še na nimhovke?
www.lipo.si
https://www.youtube.com/user/RCracingSLO
http://www.multigp.com/chapters/view/DMA-Modra-Ptica-Multi-GP-2016

Uporabniški avatar
samo3d
Freak
Prispevkov: 483
Pridružen: 18 Nov 2004, 19:10
Kraj: Celje

Odgovor Napisal/-a samo3d » 06 Apr 2009, 22:40

He he. Z nimhovkami. Na model sem namontiral 14g repe. Če bi uporabil ultralhke, z 11g, bi imel v nosu še okoli 7g (3grame na repu x 2,5 - razmerje med dolžino kluna in repa) maneverskega prostora. Rok uporablja že spktrumov sistem s 4g sprejemnikom in brez antene, jaz pa še 40Mhz, graupner R16, ki vaga okoli 15g, pa še antena je speljana po trupu, 40 cm pa je gleda ven. Tukaj se skriva še 10g, ki bi jih lahko mimogrede odstranil. Torej brez problema 230g full karbon model.
A otroci, ne počnite tega doma. Karbon na krilih je posušen do nule, tako da je potrebno biti pri metu 100% brez obremenjevanja modela s sukanjem zapestja, oz. neprimernimi obremenitvami. Poleg tega je model izdelan strogo namensko za jutranje in večerne turnuse na tekmah, ko je potrebna maksimalna višina (model gre kljub nizki masi v "nebesa") in maksimalna občutljivost na kakršenkoli "krtji prdec" 8)

Pa je kljub temu, brez poškodb preživel prezkus, kako dela 4 cm dolga antena v karbonskem trupu na 40Mhz, v bližini motokros steze #-o #-o

LP Samo

Uporabniški avatar
rock
Freak
Prispevkov: 596
Pridružen: 28 Avg 2001, 01:00
Kraj: Celje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a rock » 08 Apr 2009, 16:21

Očitno je imel SALonit naporen vikend tudi čez lužo.

Seid sporoča, da je odletel odlično. V predtekmovanju zasedel 3. mesto. Fly off pa na 4.mestu. Fly off bi dobil, če nebi v zadnjem letu po že doseženem maxu sedel zunaj... #-o se zgodi

lp, rok
Priponke
BSA2785A.jpg
upam da se čez lužo še pri modelih ne bodo začeli deliti na black and white :)))
BSA2785A.jpg (90.75 KiB) Pogledano 8492 krat
100_1098.jpg
Mike Seid
100_1098.jpg (104.2 KiB) Pogledano 8492 krat

meda
Razpravljalec
Prispevkov: 104
Pridružen: 04 Feb 2006, 18:00
Kraj: Ižakovci

Odgovor Napisal/-a meda » 08 Apr 2009, 20:00

Eno vprašanje glede izdelave SAL-a doma. Pripravljam izdelavo super geeja II. Trup in repi so pri kraju sedaj pa vprašanje glede kril. Ker imate bistveno več izkušen kot jaz in da ne bom odkrival tople vode bi vprašal ali po načrtu ali naj kaj popravim oziroma pazim, da ne bo preveč mimo oziroma da bo primerno letelo.

lp
Damjan

Uporabniški avatar
rock
Freak
Prispevkov: 596
Pridružen: 28 Avg 2001, 01:00
Kraj: Celje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a rock » 09 Apr 2009, 21:29

Če si nabavil ves material, kot po načrtu se kar načrta drži.

V primeru, da še nisi kupil kevlarja pa lahko tudi s steklenko poizkusiš. Delaj s 50gramskim. Kjer ima Drela dva sloja naredi enako. Edino po prednjem robu bi bilo fino dodati karbonski roving oziroma karbonskega enosmerca

lp, rok

Uporabniški avatar
extremist1
Tekmovalec
Prispevkov: 397
Pridružen: 03 Apr 2004, 22:44
Kraj: lj

Odgovor Napisal/-a extremist1 » 09 Apr 2009, 22:05

Gledam slikco in se mi zdi precej vroče.
Kako so pa kaj izdelana tale krila za +40°???

meda
Razpravljalec
Prispevkov: 104
Pridružen: 04 Feb 2006, 18:00
Kraj: Ižakovci

Odgovor Napisal/-a meda » 10 Apr 2009, 04:35

Rok hvala za odgovor.

lp
Damjan

Uporabniški avatar
rock
Freak
Prispevkov: 596
Pridružen: 28 Avg 2001, 01:00
Kraj: Celje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a rock » 10 Apr 2009, 07:37

extremist1 napisal/-a:Gledam slikco in se mi zdi precej vroče.
Kako so pa kaj izdelana tale krila za +40°???
Ni posebnega.
Po končanem letu še nikoli model ni bil vroč. Vsekakor v zraku ni težav.
Ko se ga pusti med turnusi na travi se vedno obleče v "srajčke" oziroma postavi v senco. Tako prakso se gremo že nekaj sezon in še ni bilo težav. Seveda nismo "super duper" perfekcionisti, ker model enostavno vse kje drugje prej poškodujemo kot na soncu...
Priponke
20090404_6326.JPG
v takih srajčkah model pustimo na soncu... foto by Martin Pirker
20090404_6326.JPG (175.49 KiB) Pogledano 8100 krat
Zadnjič spremenil rock, dne 10 Apr 2009, 07:37, skupaj popravljeno 1 krat.

Uporabniški avatar
samo3d
Freak
Prispevkov: 483
Pridružen: 18 Nov 2004, 19:10
Kraj: Celje

Odgovor Napisal/-a samo3d » 10 Apr 2009, 07:37

extremist1 napisal/-a:Gledam slikco in se mi zdi precej vroče.
Kako so pa kaj izdelana tale krila za +40°???
V sončnem vremenu je potrbno model pospravit v senco ali nataknit na krila prevleke.
V zraku ni problema, ker krila hladi zračni tok.

LP Samo

Odgovori

Vrni se na