Sv.Peter na gorenjskem
Moderatorji: Pisaneli, Zaunkönig
Sv.Peter na gorenjskem
Danes spet odlične razmere z lepo kuliso jadralnih
padalcev in jadralnih letal. Termika odlična, saj so jadralna letala
odpenjala na 400metrih in se nato 100 metrov nad hribom pridružila
modelu v dviganju, priletel pa je tudi sokol. Ni lepšega sožitja.
Cesta in pot sta kopni, tako, da ste vabljeni, problemov s kmetom pa ni.
Lp Gašper
padalcev in jadralnih letal. Termika odlična, saj so jadralna letala
odpenjala na 400metrih in se nato 100 metrov nad hribom pridružila
modelu v dviganju, priletel pa je tudi sokol. Ni lepšega sožitja.
Cesta in pot sta kopni, tako, da ste vabljeni, problemov s kmetom pa ni.
Lp Gašper
Evo sem se enkrat danes peš gor skočil.
Jadrati bi se danes dalo do teme na vzhodniku brez problema.
Dostop je enostaven, najdeš Begunje na gorenjskem,
že ko se pelješ mimo tovarne Elan, pogledaš proti Severu in
vidiš markantno cerkvico na hribu visokem 839m. Poti gor je več,
vendar najdaljša vzame 30 minut zmerne hoje. Da se pripeljati tudi
na vrh hriba, vendar priporočam sprehod.
Pelješ se skozi Begunje mimo cerkve, ter po cca 150 metrih zaviješ
proti Krpinu, kjer je velik parkirni prostor, nad njim je smučišče,
kjer se najde primerna termika samo v dopoldanskih urah do cca 14:00,
model vržeš pri hišici na vrhu smučišča. Pozoren je treba biti na žico
žičnice in električnega pastirja s količki pri pristanku.
Če pot nadaljuješ naprej, po 10-15 minutah prideš na Sv. Petra.
Teren je primeren za modele razpetine do 3 metre, ker je prostora za
pristanek malo. Čez dan se leti na termiki in komponenti Vzhodnega
vetra. Proti večeru, ko termike ni več, pa ostane Vzhodnik, ki preverjeno
'drži' do trde teme. Bili so časi, ko se nam ni dalo modela dol nositi in smo,
kar odjadrali peš v dolino in spodaj na smučišču pristali, ter obratno.
Lp Gašper
Jadrati bi se danes dalo do teme na vzhodniku brez problema.
Dostop je enostaven, najdeš Begunje na gorenjskem,
že ko se pelješ mimo tovarne Elan, pogledaš proti Severu in
vidiš markantno cerkvico na hribu visokem 839m. Poti gor je več,
vendar najdaljša vzame 30 minut zmerne hoje. Da se pripeljati tudi
na vrh hriba, vendar priporočam sprehod.
Pelješ se skozi Begunje mimo cerkve, ter po cca 150 metrih zaviješ
proti Krpinu, kjer je velik parkirni prostor, nad njim je smučišče,
kjer se najde primerna termika samo v dopoldanskih urah do cca 14:00,
model vržeš pri hišici na vrhu smučišča. Pozoren je treba biti na žico
žičnice in električnega pastirja s količki pri pristanku.
Če pot nadaljuješ naprej, po 10-15 minutah prideš na Sv. Petra.
Teren je primeren za modele razpetine do 3 metre, ker je prostora za
pristanek malo. Čez dan se leti na termiki in komponenti Vzhodnega
vetra. Proti večeru, ko termike ni več, pa ostane Vzhodnik, ki preverjeno
'drži' do trde teme. Bili so časi, ko se nam ni dalo modela dol nositi in smo,
kar odjadrali peš v dolino in spodaj na smučišču pristali, ter obratno.
Lp Gašper
Špico lahko neseš na perota vsak termični dan od začetka meseca marca,
pa do konca septembra. Termika je uporabna med 1100 in 1700 lokalno, dežurni steber se nahaja cca 100-150 metrov od štarta v smeri Begunj, smer jugo-vzhod. Na višini 100m, prime že vzhodnik. Ko se naveličaš peglati, se odpelješ proti severo-zahodu, proti kotanji, kjer drži prej omenjeni veter. Paziš samo še na padalce in glajde, ki so ponavadi v bližini
modela.
Pristajalni manever bi bil pa za špico najbolši na sledeč način;
-na žalost z vetrom in cca 10 metrov pod stojiščem,
-nižji moraš biti zato, ker te termika in veter hitro dvigneta od željene višine, in če si pol previsok, pa brez zavor si čez, zadaj pa turbolenca, grmovje in samo po sreči cel model
-na minimalki in čim nižje preletiš vrh, nadaljuješ do malega travnička in
pristaneš, za rezervo, če si predolg in previsok imaš še malo hriba pred seboj
-prenizek pristanek v pobočje je otežen zaradi spodaj od letos postavljenega
el.pastirja in grdih skal na pobočju, ter precej strmega terena
Sam sem pristajal tu z letečim krilom, ki je tudi hiter in zgoraj opisani
manever pristajanja je po mojem mnenju edini primeren, saj pristanki v veter od zadaj ne omogočajo stalne optimalne upravljivosti modela zaradi
turbolenc za pobočjem. Je pa tu pristajal tudi model ASW z razpetino treh
metrov.
Še ena malenkost, en dan po prehodu fronte je termika in ozračje zelo turbulentno, pojavi se še nenaden sunek severnega vetra in pri neprodornem modelu se zgodi, da ne dosežeš več terena za pristanek.
Tako, da se splača po fronti počakati kakšen dan.
Lp Gašper
pa do konca septembra. Termika je uporabna med 1100 in 1700 lokalno, dežurni steber se nahaja cca 100-150 metrov od štarta v smeri Begunj, smer jugo-vzhod. Na višini 100m, prime že vzhodnik. Ko se naveličaš peglati, se odpelješ proti severo-zahodu, proti kotanji, kjer drži prej omenjeni veter. Paziš samo še na padalce in glajde, ki so ponavadi v bližini
modela.
Pristajalni manever bi bil pa za špico najbolši na sledeč način;
-na žalost z vetrom in cca 10 metrov pod stojiščem,
-nižji moraš biti zato, ker te termika in veter hitro dvigneta od željene višine, in če si pol previsok, pa brez zavor si čez, zadaj pa turbolenca, grmovje in samo po sreči cel model
-na minimalki in čim nižje preletiš vrh, nadaljuješ do malega travnička in
pristaneš, za rezervo, če si predolg in previsok imaš še malo hriba pred seboj
-prenizek pristanek v pobočje je otežen zaradi spodaj od letos postavljenega
el.pastirja in grdih skal na pobočju, ter precej strmega terena
Sam sem pristajal tu z letečim krilom, ki je tudi hiter in zgoraj opisani
manever pristajanja je po mojem mnenju edini primeren, saj pristanki v veter od zadaj ne omogočajo stalne optimalne upravljivosti modela zaradi
turbolenc za pobočjem. Je pa tu pristajal tudi model ASW z razpetino treh
metrov.
Še ena malenkost, en dan po prehodu fronte je termika in ozračje zelo turbulentno, pojavi se še nenaden sunek severnega vetra in pri neprodornem modelu se zgodi, da ne dosežeš več terena za pristanek.
Tako, da se splača po fronti počakati kakšen dan.
Lp Gašper
Sem si rekel že včeraj, da vremenarjem ni vedno za vrjet, pa sem
napolnil baterije in šel na perota.
Bil je lep dopoldan s cirozo po nebu, pa sem vseeno vrgel.
Malo bolj zunaj(stran od hriba), močan sunek termike, pa še
dva sokola se pridružita, kasneje pa še glajda z motorjem, ki ga sto metrov nad perotom ugasne. Vreme trga, pa me začne skrbet, kako bom
drvarnco dol spravu(tisti k bolj poznate veste katero). Pa je cumulus nad
Jelovico ratal congestus, na koncu pa Cb, naredil senco in ugasnil sonce.
Držalo je še pol ure v senci, pol se je pa veter spremenil in je blo treba jt.
Uživancija ni kej!!
Lp Gašper
napolnil baterije in šel na perota.
Bil je lep dopoldan s cirozo po nebu, pa sem vseeno vrgel.
Malo bolj zunaj(stran od hriba), močan sunek termike, pa še
dva sokola se pridružita, kasneje pa še glajda z motorjem, ki ga sto metrov nad perotom ugasne. Vreme trga, pa me začne skrbet, kako bom
drvarnco dol spravu(tisti k bolj poznate veste katero). Pa je cumulus nad
Jelovico ratal congestus, na koncu pa Cb, naredil senco in ugasnil sonce.
Držalo je še pol ure v senci, pol se je pa veter spremenil in je blo treba jt.
Uživancija ni kej!!
Lp Gašper
Pa kaj hodiš ti na kkšn šiht .... al maš sponzorja da hodš na Perota.
Jest delam u elanu in te lahko samo gledam tm gor kako uživaš. Ampak prišel bo dan ko bom pobegnil kakšno uro prej in vsaj zame razdeviču Perota.
Hvala za napotke kako letet bodo več kot koristni; najprej malo na levo potem na desno, pristanki z vetrom z noro hitrostjo so pa tako ali tako standard na Homu.
Jest delam u elanu in te lahko samo gledam tm gor kako uživaš. Ampak prišel bo dan ko bom pobegnil kakšno uro prej in vsaj zame razdeviču Perota.
Hvala za napotke kako letet bodo več kot koristni; najprej malo na levo potem na desno, pristanki z vetrom z noro hitrostjo so pa tako ali tako standard na Homu.
Ou jeahhh!!
Prav fletno je bilo, pa tudi Kamikaza je dokazal,
da nima vzdevka tja v tri dni.
Drugače pa je elegantno pripeljal svojo špico
na tla, samo skala je bila narobe postavljena.
Slope racer pa že trenira za F3F zavoje, pa mislim,
da bo model lepo konkurenčen. Do dirke pa naj bo
skrivnost, kateri je.
Dobrodošli tudi ostali na Perotu!!
Lp Gašper
da nima vzdevka tja v tri dni.
Drugače pa je elegantno pripeljal svojo špico
na tla, samo skala je bila narobe postavljena.
Slope racer pa že trenira za F3F zavoje, pa mislim,
da bo model lepo konkurenčen. Do dirke pa naj bo
skrivnost, kateri je.
Dobrodošli tudi ostali na Perotu!!
Lp Gašper
- slope racer
- Freak
- Prispevkov: 826
- Pridružen: 30 Dec 2004, 10:01
- Kraj: radovljica
- Kontakt: