DART II, Jadralček za vsak hribček!
Moderatorji: Pisaneli, Zaunkönig
- Nejc-flyer
- Tekmovalec
- Prispevkov: 283
- Pridružen: 07 Sep 2007, 21:28
DART II, Jadralček za vsak hribček!
Ker je letošnje leto polno vetrovnih dni in je tako veliko priložnosti za pobočno letenje sem se odločil, da sestavim in stestiram nov model
jadralnega letala DART, podjetja Mibo Modeli.
V preteklosti sem že imel podoben model SIXTY, s katerim se bil zelo zadovoljen in me je spremljal vsakič ko smo se odpravljali na
hribček ali pa večje pobočje.
Model je bil zelo hiter in hkrati zelo dovzeten za termično jadranje,
ni pa bilo prostora v trupu za montažo balastnih vložkov kar je bila v močnem vetru pomankljivost.
Dart ima v primerjavi z Sixty-jem več prostora v trupu,
krila pa imajo elerone ter flape kar je odlična kombinacija,
v primeru uporabe balastnih vložkov lahko tako pristajalno dolžino skrajšamo z uporabo metuljastih zavor!
Te lastnosti so me prepričale da model vzamem pod drobnogled.
Nekaj glavnih lastnosti:
jadralnega letala DART, podjetja Mibo Modeli.
V preteklosti sem že imel podoben model SIXTY, s katerim se bil zelo zadovoljen in me je spremljal vsakič ko smo se odpravljali na
hribček ali pa večje pobočje.
Model je bil zelo hiter in hkrati zelo dovzeten za termično jadranje,
ni pa bilo prostora v trupu za montažo balastnih vložkov kar je bila v močnem vetru pomankljivost.
Dart ima v primerjavi z Sixty-jem več prostora v trupu,
krila pa imajo elerone ter flape kar je odlična kombinacija,
v primeru uporabe balastnih vložkov lahko tako pristajalno dolžino skrajšamo z uporabo metuljastih zavor!
Te lastnosti so me prepričale da model vzamem pod drobnogled.
Nekaj glavnih lastnosti:
- Priponke
-
- DART 2.jpg (20.32 KiB) Pogledano 9383 krat
Lep pozdrav, Nejc
- Nejc-flyer
- Tekmovalec
- Prispevkov: 283
- Pridružen: 07 Sep 2007, 21:28
DART II
Glavna razlika je daljši trup, večji smerni stabilizator, nova barvna shema,
v krilih so večje odprtine za montažo servomehanizmov ( Futaba s3150).
v krilih so večje odprtine za montažo servomehanizmov ( Futaba s3150).
Lep pozdrav, Nejc
- Nejc-flyer
- Tekmovalec
- Prispevkov: 283
- Pridružen: 07 Sep 2007, 21:28
DART II
Nekaj o opremi zanj:
Večino opreme sem našel v delavnici saj model ne zahteva spacifične ter
drage opreme, zadovoljivi servomehanizmi so že HS-65MG v krilih,
HS-82MG višina. Za krmilne površina v krilu so priporočljivi servomehanizmi Futaba S3150.
Model v osnovi nima krmiljene smeri vendar je z malo modifikacije
možno narediti tudi to, saj je v smerni stabilizator
vlepljena stojina ki služi kot opora in orentacija kako veliko naj bo
smerno krmilo.
Za napajanje servomehanizmov sem uporabil 4x ENELOOP 2000 mAh
NiMh celice velikosti AA.
Moj setup je bil:
Eleroni: 2x Futaba S3150
Flapi: 2x HS-65MG
Višina: 1x HS-82MG
Smer: 1x Dimond D60
Sprejemnik: R16 SCAN
Potreboval sem tudi cca 2,5m servo kabla,
ter MPX konektor za ločevanje kril od trupa.
Večino opreme sem našel v delavnici saj model ne zahteva spacifične ter
drage opreme, zadovoljivi servomehanizmi so že HS-65MG v krilih,
HS-82MG višina. Za krmilne površina v krilu so priporočljivi servomehanizmi Futaba S3150.
Model v osnovi nima krmiljene smeri vendar je z malo modifikacije
možno narediti tudi to, saj je v smerni stabilizator
vlepljena stojina ki služi kot opora in orentacija kako veliko naj bo
smerno krmilo.
Za napajanje servomehanizmov sem uporabil 4x ENELOOP 2000 mAh
NiMh celice velikosti AA.
Moj setup je bil:
Eleroni: 2x Futaba S3150
Flapi: 2x HS-65MG
Višina: 1x HS-82MG
Smer: 1x Dimond D60
Sprejemnik: R16 SCAN
Potreboval sem tudi cca 2,5m servo kabla,
ter MPX konektor za ločevanje kril od trupa.
Lep pozdrav, Nejc
- Nejc-flyer
- Tekmovalec
- Prispevkov: 283
- Pridružen: 07 Sep 2007, 21:28
DART II
Slikce, slikce...
Vse servomotorje za krilo sem oblekel v bužirko in jo obrusil za boljši oprijem na krilo.
Tu velja omeniti da ima krilo na mestih kjer so pritrjeni servomotorji
že pripravljeno podlago in nam tako olajša delo, saj je bila pri laminaciji
krila na tistih delih nalepljena "abrajza" ki so jo kasneje odstranili, tako nam površin ni treba brusiti.
Podaljšal sem servo kable 2x 50cm za servote ki krmilijo nagib.
Servomotorjem za flape ni potrebno podaljševati kabla, odstranil sem jim
servokonektor ter jih skupaj z tistimi za nagib prispajkal na en del MPX konektorja.
Vse servomotorje za krilo sem oblekel v bužirko in jo obrusil za boljši oprijem na krilo.
Tu velja omeniti da ima krilo na mestih kjer so pritrjeni servomotorji
že pripravljeno podlago in nam tako olajša delo, saj je bila pri laminaciji
krila na tistih delih nalepljena "abrajza" ki so jo kasneje odstranili, tako nam površin ni treba brusiti.
Podaljšal sem servo kable 2x 50cm za servote ki krmilijo nagib.
Servomotorjem za flape ni potrebno podaljševati kabla, odstranil sem jim
servokonektor ter jih skupaj z tistimi za nagib prispajkal na en del MPX konektorja.
- Priponke
-
- Nepogrešljiv pripomoček
- 27052009262.jpg (87.95 KiB) Pogledano 9130 krat
-
- 27052009263.jpg (68.07 KiB) Pogledano 9130 krat
-
- 27052009260.jpg (80.78 KiB) Pogledano 9130 krat
Lep pozdrav, Nejc
- Nejc-flyer
- Tekmovalec
- Prispevkov: 283
- Pridružen: 07 Sep 2007, 21:28
DART II
Uporabil sem mešanico 5 min. epoxy-ja in bombaževih kosmičev,
ter servomotorje vlepil v krilo.
Za krmilne vzvode sem izbral navojno palico 2,5mm in vilice M2,5.
Krmilne površine imajo že vlepljene navojne puše M3 za lažjo montažo ročic.
ter servomotorje vlepil v krilo.
Za krmilne vzvode sem izbral navojno palico 2,5mm in vilice M2,5.
Krmilne površine imajo že vlepljene navojne puše M3 za lažjo montažo ročic.
- Priponke
-
- Konektor MPX na katerega so ločeno prispajkani 2x flapi in 2x eleroni
- 30052009267.jpg (36.69 KiB) Pogledano 9104 krat
-
- Eleroni
- 31052009275.jpg (42.53 KiB) Pogledano 9104 krat
-
- Flapi
- 31052009276.jpg (42.45 KiB) Pogledano 9104 krat
Lep pozdrav, Nejc
- Nejc-flyer
- Tekmovalec
- Prispevkov: 283
- Pridružen: 07 Sep 2007, 21:28
DART II
Malce "pavze" zdej pa spet mal iz domače delavnice...
Najprej komentar na Miskolina:
Hvala, tud men se zdi da mu kr paše, malo bolj športnega ga naredi
pa še v zraku je dobro viden.
Ko so bili vsi servoti v krilu zalepljeni in vse žice na mestu, sem se lotil
podaljška, ki bo od krila v trupu od sprejemnika...
Približno sem ocenil kje naj bi stal sprejemnik, za vsak slučaj pa sem
dodal še 5cm kabla za rezervo.
Najprej komentar na Miskolina:
Hvala, tud men se zdi da mu kr paše, malo bolj športnega ga naredi
pa še v zraku je dobro viden.
Ko so bili vsi servoti v krilu zalepljeni in vse žice na mestu, sem se lotil
podaljška, ki bo od krila v trupu od sprejemnika...
Približno sem ocenil kje naj bi stal sprejemnik, za vsak slučaj pa sem
dodal še 5cm kabla za rezervo.
- Priponke
-
- Takole :)
- 31052009271.jpg (54.91 KiB) Pogledano 8588 krat
-
- Za boljšo preglednost
- 31052009273.jpg (87.41 KiB) Pogledano 8588 krat
-
- Vsi plusi od servotov so skupaj pravtako
minusi, signali pa po vrstnem redu ločeni. - 31052009274.jpg (81.23 KiB) Pogledano 8588 krat
- Vsi plusi od servotov so skupaj pravtako
Lep pozdrav, Nejc
Nebi raje dal na vsak signalni kabel kakšno termoskrčko majhno, da malo zaščitiš kontakte? Saj veš, malo rukanja, pa če pade kaj prevodnega zraven, ali pa če se jim uspe dotakniti... ne bo ravno prijetno. glede na to, da pa imaš vse že zalotano, lahko samo med kontakte daš kakšno plastiko in jo fiksiraš... Prelep avion, da bi zaradi banalnosti padel dol.
LP!
Jure
LP!
Jure
CNC Frezanje Aluminija, medenine, lesa, karbona in umetnih materialov + Struženje kovin
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si
Sem tudi jaz mislil, da so kontakti nezasciteni pa sem se enkrat pogledal prvo sliko na kateri se vidi, da skrcke so...ampak so prozorne tako da so komaj vidne.
Se pa da podobne zadeve lepo resit tudi s kapljico vrocega lepila ali 5min epoxy-a.
Se pa da podobne zadeve lepo resit tudi s kapljico vrocega lepila ali 5min epoxy-a.
I didn't know it was impossible when i did it!
http://www.sdgpslogger.com
http://bpp-blog.blogspot.com
http://www.sdgpslogger.com
http://bpp-blog.blogspot.com
- Nejc-flyer
- Tekmovalec
- Prispevkov: 283
- Pridružen: 07 Sep 2007, 21:28
DART II
[quote="JKSniper"]
Bilo je dobronamerno.
Želim prijetno gradnjo do konca, pa da bo dobro letel!
LP!
Jure[/quote]
Pozdravljen!
Kot je Bray opazil drži, božirke so prozorne, slabo opazne vendar funkcionalne
Bi pa rad povedal vsem, ki spremljate to temo da so mnenja ZELO
zaželjena, kritike in prav tako pohvale.
Bilo je dobronamerno.
Želim prijetno gradnjo do konca, pa da bo dobro letel!
LP!
Jure[/quote]
Pozdravljen!
Kot je Bray opazil drži, božirke so prozorne, slabo opazne vendar funkcionalne
Bi pa rad povedal vsem, ki spremljate to temo da so mnenja ZELO
zaželjena, kritike in prav tako pohvale.
Lep pozdrav, Nejc
- Nejc-flyer
- Tekmovalec
- Prispevkov: 283
- Pridružen: 07 Sep 2007, 21:28
DART II
No in če spet malo nadaljujem...
Krilu so manjkali samo še servo pokrovi katere pa sem pustil za konec, saj se lahko izkaže da je potrebno katerega od servotov še nastaviti.
Lotil sem se trupa.
V osnovi model nima narejenega smernega krmila, sam pa tudi zelo
rad lovim termične balončke na pobočju, zato sem se odločil da mu le to naredim.
Modifikacije sledijo...
Krilu so manjkali samo še servo pokrovi katere pa sem pustil za konec, saj se lahko izkaže da je potrebno katerega od servotov še nastaviti.
Lotil sem se trupa.
V osnovi model nima narejenega smernega krmila, sam pa tudi zelo
rad lovim termične balončke na pobočju, zato sem se odločil da mu le to naredim.
Modifikacije sledijo...
- Priponke
-
- Na tej sliki je vidna ramenjača, ki je narejena iz "sendvič" karbonske tkanine in rohacela.
- 01062009280.jpg (100.53 KiB) Pogledano 6099 krat
-
- Uporabil sem novo klino in tako brez težav izrezal krmilni del. ekola :)
- 01062009284.jpg (53.41 KiB) Pogledano 6099 krat
-
- Naredil sem šablono, s katero sem določil velikost krmilne površine, oporna točka pa je bila ramenjača ki je oddaljena 5mm od vrtišča krmila.
- 01062009278.jpg (58.43 KiB) Pogledano 6099 krat
Lep pozdrav, Nejc
...prav prijeten allrounder, se lepo pelje, ko pa je treba gassa, polej pa žvižga (dobro da smo navajeni že Banance, da vemo, da lahko tudi lahek model pošteno piči)
- Priponke
-
- DSC_1157.JPG (54.52 KiB) Pogledano 5650 krat
-
- DSC_1142.JPG (31.69 KiB) Pogledano 5650 krat
-
- DSC_1051.JPG (9.17 KiB) Pogledano 5650 krat
__od oka, prbližn genau__
______________________
----lp Rupert----
______________________
----lp Rupert----
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
Pozdravljeni,
že nakaj časa se odločam, za nakup 60" velikega pobočnjaka primernega za kak zavoj v zavetrju. Prva izbira je bil mibov sixty z krbonskim krilom. Ker pa tega ni več moč doboti mi je poleg Blade DS, in Fredy-a ta trenutek padel v oči tale novi dart...
Sedaj ko vidim, da le-ta že leti, mogoče kak komentar na pretvarjanje višine v hitrost in obratno, ter kako dobro ohranja nabrano hitrost? Seveda v primerjavi z Sixtyem...
lep pozdrav in hvala za odgovor!
že nakaj časa se odločam, za nakup 60" velikega pobočnjaka primernega za kak zavoj v zavetrju. Prva izbira je bil mibov sixty z krbonskim krilom. Ker pa tega ni več moč doboti mi je poleg Blade DS, in Fredy-a ta trenutek padel v oči tale novi dart...
Sedaj ko vidim, da le-ta že leti, mogoče kak komentar na pretvarjanje višine v hitrost in obratno, ter kako dobro ohranja nabrano hitrost? Seveda v primerjavi z Sixtyem...
lep pozdrav in hvala za odgovor!
- Nejc-flyer
- Tekmovalec
- Prispevkov: 283
- Pridružen: 07 Sep 2007, 21:28
DART II
Pozdravljen!
Najprej se malce opravičujem ker rahlo zamujam z odgovorom...morje je krivec
Glede DART-a in DS-a. :
Letalne lastnosti so odlične, model je možno opremiti z balastom in mu tako povečati vztrajnost v zavojih ter ohranjanje hitrosti. Razpon mase modela je tako od 1000g do 1500g kar je zelo praktično ker tako lahko max. izkoristimo vremenske pogoje.
Je pa ta model v osnovi mišlen kot jadralec za pobočje dostopen vsakomur tako po zahtevnosti izgradnje, letenja ter ceni.
Sama konstrukcija krila, trupa ni namenjena za letenje kot je DS, saj za tako letenje potrebujemo model ki prenese zelo velike obremenitve
ponavadi so taki modeli precej ojačani z karbonom tudi njihova teža je večja.
Konec septembra bo na voljo nov model in sicer MINI TERMINATOR
namenjen prav za DS, cena pa bo cca 350€.
Najprej se malce opravičujem ker rahlo zamujam z odgovorom...morje je krivec
Glede DART-a in DS-a. :
Letalne lastnosti so odlične, model je možno opremiti z balastom in mu tako povečati vztrajnost v zavojih ter ohranjanje hitrosti. Razpon mase modela je tako od 1000g do 1500g kar je zelo praktično ker tako lahko max. izkoristimo vremenske pogoje.
Je pa ta model v osnovi mišlen kot jadralec za pobočje dostopen vsakomur tako po zahtevnosti izgradnje, letenja ter ceni.
Sama konstrukcija krila, trupa ni namenjena za letenje kot je DS, saj za tako letenje potrebujemo model ki prenese zelo velike obremenitve
ponavadi so taki modeli precej ojačani z karbonom tudi njihova teža je večja.
Konec septembra bo na voljo nov model in sicer MINI TERMINATOR
namenjen prav za DS, cena pa bo cca 350€.
Lep pozdrav, Nejc
Ima kdo kako skico pogona flapov pri tem modelu? Sama povezava naj bi bila skrita v notranjosti krila, pa mi ni čisto jasno kako naj bi bilo to izvedeno. Vem da je to najbrž začetniško vprašanje, pa vendar se s podobnim še nisem srečal. Navodila pa so zares skopa in samo v nemščini. Na eni strani sem nekaj poizkušal na način ki je skiciran spodaj.... pa nisem ravno najbolj navdušen, saj je hod servota za moje pojme čisto premalo izkoriščen.
Hvala že vnaprej!
Hvala že vnaprej!
- Priponke
-
- flap.jpg (9.27 KiB) Pogledano 5902 krat
Skrajšaj razdaljo med osjo servota in vilico na minimum.zmelly napisal/-a:pa nisem ravno najbolj navdušen, saj je hod servota za moje pojme čisto premalo izkoriščen.
Hvala že vnaprej!
Na eni strani pobrusi vilico, da se bo lahko prepogibala čez os servomotorčka.
Na videu je lepo prikazano (2:06s)
http://www.youtube.com/watch?v=w-Kkrskb ... re=channel
Ja, vilico imam že na skrajno notranji luknjici in je tudi že pobrušena. Servo je futaba s3150. Glede na to da potrebujem samo 3mm odklona navzgor in 30 navzdol, se servo ročica premakne slab mm v eno stran in dobrih 5 v drugo. Če je tako tudi mišljeno, potem vredu,... je pa najbrž to težko dobro narediti v tako majhnem krilu.