Atlantis SLOPE 2m

Splošna debata o jadralnih modelih, maketah, termičnem jadranju, itd.

Moderatorji: Pisaneli, Zaunkönig

Odgovori
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Atlantis SLOPE 2m

Odgovor Napisal/-a belovic »

Že nekaj časa si želim izdelati vsestranski model, ki mi bo zapolnil "luknjo" med lahkimi modeli kategorije F5J-400 in elektrificirano "jotico". Model naj bi mi nadomestil "Spirita V", ki mi je kljub dobrim letalnim lastnostim vendarle bil nekoliko pretežak za termično jadranje. Tudi ostali modeli, ki so na voljo na tržišču ne zadovoljujejo vseh kriterijev, ki si jih želim pri takem modelu, zato sem se odločil, da to zgodbo izpeljem kot svoj zimski projekt. Torej zadal sem si končno maso 900gr. - kar bi bilo za 0,5kg manj od Spirita, razpetino 2m - krilo bo deljivo za lažji transport, hkrati pa si želim da bi model bil karseda močno zgrajen tako, da bi ga lahko obtežil in z njim "divjal" po hribih v vetrovnih pogojih. Lahko in močno pomeni le eno in sicer kompozitna gradnja (karbon in še enkrat karbon). Zaenkrat sem v fazi projektiranja in sicer trenutno nastajajo osnovne skice, krilo bo na osnovi lanskoletnega projekta SAL: viewtopic.php?t=32144&start=0
upam pa, da bo do konca tedna prišel iz kalupa tudi trup oz. dva. Namreč tudi Tadej M. je izrazil željo za podobnim modelom, zato bosta najverjetneje istočasno nastajala 2 modela.
Nisem si še čisto na jasnem glede konstrukcije krila in sicer imam še nekaj pomislekov:
1. Kakšno sredico uporabiti ali stirodur ali stiropor 30kg/m3? Stirodur je nekoliko težji, vendar pri vakumiranju izpade boljša površina, kajti zrnavost stiroporja pri vakumu vedno naredi svoje #-o
2. Kako izdelati nosilec krila oz. stojino? Balza z navpičnimi letnicami + pasnice iz karbona ali stirodur oblečen v karbonski "štumf"?
3. Plank krila bo iz 163gr. karbona vendar še vedno razmišljam, da bi med sredico in karbonsko tkanino dal zelo lahko 0,6mm balzo :-k
4. Tudi s profilom si še nisem čisto na jasnem, saj si želim prodoren in termičen profil hkrati (podobno kot SAL in F3B modeli). Tu imam več variant ali kateri iz serije HN npr. 354, MH30 ali pa bom modificiral kaj po svoje na podlagi F3K izkušenj...Debelina med 7,5 in 7,85%, ukrivljenost 1,8-2,0% [-(

Za začetek prilagam moji idejni skici ter design by Miholič :xmas:
Priponke
1.JPG
1.JPG (17.18 KiB) Pogledano 9675 krat
ATLANTIS_SLOPE_.JPG
ATLANTIS_SLOPE_.JPG (29.09 KiB) Pogledano 9675 krat
2.JPG
2.JPG (34.51 KiB) Pogledano 9675 krat
Zadnjič spremenil belovic, dne 31 Okt 2011, 22:51, skupaj popravljeno 1 krat.
kos
Profesor
Prispevkov: 1622
Pridružen: 29 Dec 2001, 01:00
Kraj: Maribor-USA-Bangkok-Doha-Bogota-Teheran-Maribor kolodvor

Odgovor Napisal/-a kos »

bravo =D>

jaz bi zaupal Norbert Habe profilom.
Zadnjič spremenil kos, dne 31 Okt 2011, 09:58, skupaj popravljeno 1 krat.
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Jaz bi storil takole:
- profil MG 06. Ta je več ali manj univerzalen in odličen padinski model, posebej primeren za take male modele. Zelo dober je tudi RG 14 in njegove MH ali NH izpeljanke, ampak pride do izraza šele ob krilnih obremenitvah daleč nad 50 g/dm2, tale Mg pa je prodoren že ob manjši masi. (Glej banano...)
Če že vztrajaš pri MH, potem MH 33 in ne 30.
- stojina iz 10 mm pokončno rezane balse
- pasnica do 15 karbon rovingov tex 1.600 na vsaki strani. Za boljši spoj in manjšo maso jaz vedno polagam pasnice in oplato v isti fazi vakumiranja.
- Bajonet kakršnega dela Matjaž Črnivc, ampak z stirodurno sredico, da je stena lupine debela 2 mm v navpični in 2,5 v vodoravni ploskvi. Izdelaj korensko rebro iz 2 mm vitroplasta z natančnimi nasedi za bajonet, ter centrirne čepe in jo pred vakumiranjem oplate dobro vlepi na sredico. To rebro bo dovolj vezalo koren, da ne bo potrebnega nobenega povijanja nosilca okrog bajonetov in ne bo strahu, da delaminira.
- za sredico zelo trd stiropor. Stirodur morda pride na prvi pogled lepši, ampak je iz drobnih zrnc in pri večjih obremenitvah rad delaminira. Stiroporne krogljice držijo globinsko in bo krilo prej počilo kot pa bo delaminiral. Vzemi morda tistega modro zelenega, ki se uporablja za cokl pri hišah. Tudi modelarji v kakšni livarni imajo odličen, zelo trd stiropor.
- če uporabiš za vakumiranje 0,6 ali 0,7 mm vakumirno folijo, že bolje pa 0,7 ali 1 mm debel vivak, potem ne rabiš nobene balse v oplati. Folijo reži tako, da je kak mm gleda čez sredico in jo bo podtlak lahko lepo potegnil dol po sredici. Če je prekratka boš dobil velik lunker pri nosu krila. Tako krilo bo kot iz kalupa, le nos boš moral izdelat iz mikrobalonov in epoxija. Za karbonsko krilo je po moje najelegantneje tako, da izdelaš spodnjo ploskev, odrežeš cca 2,5-3 mm sredice po napadni ivici in z vrečko kot pri krašenju tort naneseš mešanico epoxija, mikrobalonov, ter nekaj črnega pigmenta. Preden se to strdi zvakumiraš še gornjo ploskev.
Vsekakor bi dal na vivak najprej eno 25 ali 50 g steklo, da dobro prepojil in šele nato karbon, pri katerem tudi ne bi varčeval z smolo. Kak gram več ni take škode kot jo da grda ali celo balončkasta površina in saj sam veš kako smotan zna biti včasih karbon.
lp
Sašo
razkent
Freak
Prispevkov: 910
Pridružen: 21 Mar 2006, 19:11
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a razkent »

SAL profili se na pobočju ne obnesejo (PREVERJENO). Narejeni so za termično letenje z majhnim razponom vpadnih kotov, na pobočju pa letiš z večjim razponom vpadnih kotov. Zato bi ti tudi priporočil debelejši profil in večjo vitkost krila.
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

razkent napisal/-a: Zato bi ti tudi priporočil debelejši profil in večjo vitkost krila.

Galebi, ter albatrosi, ki so najbolj planinske ptice od vseh imajo hudo vitko krilo, planinski orel, ki je tipična oceanska ptica in le gnezdi na kopnem, pa ima majhno vitkost. Tale neumna narava res ne ve kaj storiti z svojimi izdelki. Slika

V DSu zna biti tudi malo drugače, a ne hudo drugače. Na eni strani imaš čokatega in zelo hitrega Opusa, na drugi pa tudi kar precej vitkih in hitrih modelov.

Padinski modeli imajo debele profile zaradi trdnosti in zaradi večje aerodinamične nosilnosti pri teh ogromnih obtežitvah. Za klasično padinsko letenje se je vsaj meni na Smrekovcu, na Peci in v domači luknji odlično obnesla Strelica z 6,5% HD profilom navkljub 45 g/dm2.
Kmalu bom ugotovil, kako se na Peci obnese debeli SD2030, le pogum za reglažne mete moram zbrat.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
muha
Freak
Prispevkov: 700
Pridružen: 05 Feb 2006, 18:59
Kraj: nekje vmes

Odgovor Napisal/-a muha »

Pa še moja malenkost:
Profil MG06 bo vsekakor vredu izbira, dober v termiki (thermal mode), ter z funkcijo snap flap na pobočju zelo prijazen.
Moj model regi z 1.6m ter 850g vzletne mase ob površini 28-29?dm2-
http://www.youtube.com/user/cavka16#p/u/4/locMJ05Wtkk

Pri tehniki stirodur-karbon boš zelo težko prišel ob uporabi 160g karbona, z vzletno maso pod 1kg!!! posebej če boš delal remenjačo iz pokončne balze, pasnic ter ovil z tkanino... Če bi uporabil eno plast 80-100g karbonske tkanine, bi bila trdost več kot dovolj, ter s tem tudi teža.
Life is short.
Fly hard!!!
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

@Muha, ne narobe razumet, ampak:
- če delaš stojino iz pokončno rezane balse NE potrebuješ nobenega ovijanja z kakršno koli tkanino, le prav moraš vse skupaj dimenzionirat in na pravi način moraš lepit.
- če delaš stojino iz kakršne koli pene razen PET, potem moraš vse skupaj ovit z neko tkanino.


Tisto lepljenje z mikrobaloni ni vredu. So sicer lahki, a hudičevo okrogli in se jih smola ne prime dovolj, zadeva je krhka in lahka. Nosilec z stojino iz balse naj bi bil zlepljen tako nekako:

- za lahke nosilce stojino najprej zelo na tanko premažeš z zgoščeno smolo, ki ji primešaš tixi. Smolo vribaš v površino z grobo cunjo. Ko je to trdo lahko tako stojino vlepiš v sredico in rovinge naložiš čez, ter zvakumiraš direkt z oplato, lahko pa delaš kot ti in sicer tako, da pasnico malce pobrusiš z obeh strani, da je hrapava. Nato zmešaš epoxi z 5-10% tixija, bombažnimi kosmiči po občutku (ne preveč), siliko ali aerosilom, da dobiš pasto željene gostote. To pasto namažeš na pasnico in na stojino, ter zlepiš tako, da je vmes vsaj 0,1 mm prostora in absolutno brez mehurčkov.

- za težje in trdnejše nosilce je daleč najbolje nanesti pasnice v obliki rovingov z postopkom infuzije. Če to ne gre najprej namažeš stojino z navadnim (za čopič) pogretim epoxijem, da ga čim več vpije. Nato naneseš močno namočene rovinge, daš za 15 minut pod vakum z brisačami, nato pa vzameš brisače ven, ter vakumiraš naprej. V kolikor želiš delat z vnaprej pripravljenimi pasnicami jih isto obrusiš, ter naneseš nanje lepilo iz epoxija, ter 10-15% tixija brez bombaža... in stisneš na mero.
Najenostavneje in zelo učinkovito je vlepit stojino v sredico in jo tik pred plankanjem "prebarvat" z segretim epoxijem, ter čez nanesti vnaprej namočene in rahlo ožete rovinge. Ob pravem utoru v sredici se stojina sploh ne vidi na površini krila in še iz enega kosa je vse skupaj, ali kot pravijo plastičarji-integrirana vgradnja nosilca. Če si izdelal preglobok utor in bi bil zrak med oplato, ter nosilcem, zmešaš kit iz 5-10% tixija, epoxija in toliko mikrobalonov, ta se lepo kita z lopatico. Z to pasto pokitaš čez nosilc, da dobiš lepo obliko in pozneje ne bo lunkerjev. Seveda položiš oplato preden je nosilec trd. To napraviš na eni ploskvi, čez dan ali dva ponoviš vajo še na drugi. Naenkrat celo krilo je zoprna stvar.

Mikrobaloni so lahko med nosilcem in laminatom oplate, NIKAKOR pa nikjer med pasnico in stojino. Povijanje stojine iz balse je bresmiselno dejanje in le povečuje maso. Če predvidene strižne napetosti presežejo dopustne napetosti v kontroliranem preseku, ga pač razširiš, da boš dobil ugodno razmerje-povečaš širino balse.
Tudi na območju bajoneta se balsa stojina povija le izjemoma, ko ni druge rešitve.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
Pisaneli
Dr. Modelar
Prispevkov: 3509
Pridružen: 13 Sep 2006, 20:47
Kraj: Žiče-Slov. Konjice

Odgovor Napisal/-a Pisaneli »

Kupi Nan Omega. Je vse kar iščeš.
Fear of a Flat Planet.
-slopescream-
Uporabniški avatar
muha
Freak
Prispevkov: 700
Pridružen: 05 Feb 2006, 18:59
Kraj: nekje vmes

Odgovor Napisal/-a muha »

Pisaneli napisal/-a:Kupi Nan Omega. Je vse kar iščeš.
Ali pa dokažeš kako se v domači delavnici da narediti boljšega jadralca, kar z tvojim znanjem verjetno ne bo težko =D>
Life is short.
Fly hard!!!
Uporabniški avatar
Matija Škerjanec
Tekmovalec
Prispevkov: 203
Pridružen: 23 Avg 2010, 10:39
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Matija Škerjanec »

Eno vprašanje :D
Kateri program uporabljaš za kotiranje in risanje načrtov? :)
Se vidimo v zraku ;)
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Odgovor Napisal/-a belovic »

Pisaneli napisal/-a:Kupi Nan Omega. Je vse kar iščeš.
[-X

Ravno to mi je izziv narediti boljši avion od serijskih 2m, kajti še noben me ni prepričal ravno nasprotno, Omego sem v živo samo videl leteti tisto od Sevo-ta in me tudi ta na ravnini ni prepričala... Kvečjemu takrat sem si mislil, da za tak model nebi dal nikoli toliko denarja [-X Pa tudi po posnetkih (http://www.youtube.com/watch?v=LXuvoFCY ... re=related) se mi zdi, da se konstruktorji temu avionu niso kaj prida posvečali in je le zapolnitev tržne luknje saj podobne modele sedaj ponuja večina proizvajalcev F3J modelov in temeljijo na uškah od jotic, ki jim nataknejo manjše trupe (glej mini Vision, Pike Perfect Mini, Sprite, Espadita...)
Všeč mi je edino Typhoon-X vendar njegov profil SD8020 za moje pogoje nebi prišel v poštev.

Za 2D risanje še uporabljam ACAD.

Vprašal bi samo, če ima kdo tale MG06 v .cor ali .dat, kajti v moji bazi ga nimam [-o<
Zadnjič spremenil belovic, dne 31 Okt 2011, 17:39, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
muha
Freak
Prispevkov: 700
Pridružen: 05 Feb 2006, 18:59
Kraj: nekje vmes

Odgovor Napisal/-a muha »

Tukaj jih imaš, samo prilepi jih v ''notepad'', ter dodaj prave končnice npr: ime.cor

http://tracfoil.free.fr/airfoils/profils/dat/mg06.dat
Life is short.
Fly hard!!!
Uporabniški avatar
Pisaneli
Dr. Modelar
Prispevkov: 3509
Pridružen: 13 Sep 2006, 20:47
Kraj: Žiče-Slov. Konjice

Odgovor Napisal/-a Pisaneli »

belovic napisal/-a:
Pisaneli napisal/-a:Kupi Nan Omega. Je vse kar iščeš.
[-X

Ravno to mi je izziv narediti boljši avion od serijskih 2m, kajti še noben me ni prepričal ravno nasprotno, Omego sem v živo samo videl leteti tisto od Sevo-ta in me tudi ta na ravnini ni prepričala... Kvečjemu takrat sem si mislil, da za tak model nebi dal nikoli toliko denarja [-X Pa tudi po posnetkih (http://www.youtube.com/watch?v=LXuvoFCY ... re=related) se mi zdi, da se konstruktorji temu avionu niso kaj prida posvečali in je le zapolnitev tržne luknje saj podobne modele sedaj ponuja večina proizvajalcev F3J modelov in temeljijo na uškah od jotic, ki jim nataknejo manjše trupe (glej mini Vision, Pike Perfect Mini, Sprite, Espadita...)
Všeč mi je edino Typhoon-X vendar njegov profil SD8020 za moje pogoje nebi prišel v poštev.

Za 2D risanje še uporabljam ACAD.

Vprašal bi samo, če ima kdo tale MG06 v .cor ali .dat, kajti v moji bazi ga nimam [-o<
Imaš ZS.
Fear of a Flat Planet.
-slopescream-
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Odgovor Napisal/-a belovic »

razkent napisal/-a:SAL profili se na pobočju ne obnesejo (PREVERJENO). Narejeni so za termično letenje z majhnim razponom vpadnih kotov, na pobočju pa letiš z večjim razponom vpadnih kotov.
Ojoj, že ko sem odprl tale MG06 se mi je zdel nekam znan :D Na hitro pobrskam po svoji bazi Drelinih SAL profilih in dobim potrditev
MG06 7,4% = AG44ct 7,29% odebeljen na 7,4% :lol: (glej prilogo) Resda je malce modificiran zadnji del profila zaradi manjše globine "zakrilc" ampak to je tako minimalno, da spada tolerance napak pri gradnji. Sedaj mi je MG06 še bolj všeč in padla je odločitev, da ga bom uporabil na svojem krilu. Pričakoval sem, da je Marcel Guwang bolj izviren :nene:

Malo sem še pobrskal o tej tematiki in ugotovim, da podobna diskusija že obstaja: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=297265
Priponke
AG44ct VS MG06
AG44ct VS MG06
CFWIN.JPG (41.97 KiB) Pogledano 8616 krat
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

belovic napisal/-a:Pričakoval sem, da je Marcel Guwang bolj izviren :nene:

Da ne bi bil Marcel osamljen na prangerju primerjaj še:
- HQ 2/9 in RG 15 ob tem HQja zravnaj na isto ukrivljenost kot jo ima RG 15
- MH 32 primerjaj z AG 40 in AG 41, le malce ju debeli ali tanjšaj
- RG 14 odebelji na NACA 2410
- epler 205 in S 3021
- RG 15 in HN 184
Tile so mi najbolj znani, je pa še en kup takih. V glavnem je eden kpoija drugega, le malce drugače je ukrivljen ali pa različno debel. Osnovni parametri so povsem isti. Menda naj bi vse kar modelarji letimo zadnjih 20. let izhajalo iz Eplerjevih profilov, za hitre profile pa je ata in mama RG 14 in RG 15 (eden je le modifikacija drugega).
lp
Sašo
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Odgovor Napisal/-a belovic »

Evolucija v slogu F3F mašin :glasba: vendar še vedno delovna verzija...
Priponke
Atlantis SLOPE.JPG
Atlantis SLOPE.JPG (35.83 KiB) Pogledano 7884 krat
Zadnjič spremenil belovic, dne 07 Nov 2011, 14:42, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Odgovor Napisal/-a belovic »

Nekaj se je premaknilo... trenutno se ukvarjam z obrezovanjem in brušenjem kabine ter pokrovčkov na trupu. Malo sem ga kiksnil pri pokrovčku pod krilom, ki sem ga prebrusil po dolžini za 3-4mm vendar se z 1 metra ne bo videlo :oops:
Drugače pa je trup "bombenfest", saj je izdelan iz 2 plasti karbona ~200gr. in steklenke. Masa je 185gr. kar je v primerjavi s Spiritom -35gr. :P
Priponke
Atlantis 001.jpg
Atlantis 001.jpg (143.52 KiB) Pogledano 8183 krat
Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a brejker »

Še kakšna zoom slika trupa?
=P~
www.okarbon.eu
Uporabniški avatar
muha
Freak
Prispevkov: 700
Pridružen: 05 Feb 2006, 18:59
Kraj: nekje vmes

Odgovor Napisal/-a muha »

Tole je pa tako sexy trup, da bi se kar v vrsto postavil za enega =D> =D> =D>
Life is short.
Fly hard!!!
Uporabniški avatar
Cac
Razpravljalec
Prispevkov: 90
Pridružen: 01 Jan 2005, 23:01
Kraj: Maribor
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Cac »

Ivica,pokrovček lepo paše v navadno kuverto ;) !
Uporabniški avatar
miholič
Freak
Prispevkov: 499
Pridružen: 06 Nov 2005, 11:38
Kraj: Odranci

Odgovor Napisal/-a miholič »

Pa še bolj detaljno poslikan trup :)

Še ne pobrušena pokrovčka in kabinica
Slika

Površina trupa pa kot steklo =D>
Slika

Slika

Neverjetno lep dizajn :D
Slika
izdelaj, probaj, izdelaj boljše
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Rudolfo!
lp
Sašo
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Odgovor Napisal/-a belovic »

raktivec napisal/-a:Rudolfo!

[-X
Zlatko! - njegov brat dvojček :lol:
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Potem pa lepo prosim še kako dobro sliko trupa z boka, da se vidi mojster. Tam pod kabino je nekaj sumljivega. Slika
Oblika je res lepa.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
Zvone
Tekmovalec
Prispevkov: 347
Pridružen: 13 Sep 2006, 16:12
Kraj: Litija

trup

Odgovor Napisal/-a Zvone »

Kdo dela te trupe in kakšna je cena?
lp zvone
Odgovori

Vrni se na Jadralni modeli splošno