GUPPY GS
Moderatorji: Pisaneli, Zaunkönig
GUPPY GS
Zadnja šlepanja in z njimi povezano jadranje velikih jadralcev, me je končno prebudilo iz sanj (beri "Butterfly efekt"), da že enkrat naredim enega res velikega Gupija. Že nekaj časa se mi na računalniku valja napol narejen načrt za model Guppy GrossSegler (Gupi, velik jadralec).
Danes mi je padlo na misel, da se mi ne splača tuhtati, kako izdelati lesen trup za Gupija, če je ta lahko iz plastike-laminata. Ker Gupi močno diši po letalih ASW, mi je kapnilo, da lahko uporabim trup ASW-24, ter mu samo prilagodim nastavek za korenski del krila.
Špricnem trup na rumeno, dodam čez zimo narejena rumenomodra krila in rep...klasika, pa imam spomladi pripravljeno novo letalo za prihajajočo sezono.
Glede na velikost trupa, ki mi je v dosegu, bi Gupi izgledal kot prikazuje spodnja risba. Risba je že v merilu, razen za krilca in zavore še nisem vrisal pravih proporcij.
Model bi bil po moje izvrsten jadralec, ker ima za to velikost precej zajetno krilno površino, ne bi pa bil za nažigancije.....ki mi itak še ne dišijo, razen kakih lenobnih akrobacij.
Toliko za enkrat. Upam, da v tem vzdušju in navdihu ostanem še nekaj časa, da me zagnanost ne zapusti preden pride trup domov.
Prav zato sem tudi objavil tole novico, da me bo nekaj gnalo naprej.
Danes mi je padlo na misel, da se mi ne splača tuhtati, kako izdelati lesen trup za Gupija, če je ta lahko iz plastike-laminata. Ker Gupi močno diši po letalih ASW, mi je kapnilo, da lahko uporabim trup ASW-24, ter mu samo prilagodim nastavek za korenski del krila.
Špricnem trup na rumeno, dodam čez zimo narejena rumenomodra krila in rep...klasika, pa imam spomladi pripravljeno novo letalo za prihajajočo sezono.
Glede na velikost trupa, ki mi je v dosegu, bi Gupi izgledal kot prikazuje spodnja risba. Risba je že v merilu, razen za krilca in zavore še nisem vrisal pravih proporcij.
Model bi bil po moje izvrsten jadralec, ker ima za to velikost precej zajetno krilno površino, ne bi pa bil za nažigancije.....ki mi itak še ne dišijo, razen kakih lenobnih akrobacij.
Toliko za enkrat. Upam, da v tem vzdušju in navdihu ostanem še nekaj časa, da me zagnanost ne zapusti preden pride trup domov.
Prav zato sem tudi objavil tole novico, da me bo nekaj gnalo naprej.
- Priponke
-
- GUPPY GS 3view.jpg (68.6 KiB) Pogledano 14990 krat
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 02 Dec 2010, 06:55, skupaj popravljeno 3 krat.
- UROŠ MURKOVIČ
- Dr. Modelar
- Prispevkov: 2428
- Pridružen: 25 Dec 2005, 12:29
- Kraj: Lj-Črnuče MKV-Vrhnika
- matej rozman
- Freak
- Prispevkov: 852
- Pridružen: 26 Jul 2005, 15:06
- Kraj: Velenje
Krilo bo imelo snemljiv krilni zaključek, namesto katerega se bo lahko montiral krilni podaljšek, tako, da bo max. razpon krila znesel 5m. To je nekako v sorazmerju glede na trup, kot 18 m klasa.
Malo sem se poigral z risbo, kaj več pa nimam časa
Kot zanimivost, lahko povem za ta model, da bo izjemen primer "semi sale" jadralca v merilu ~3:1.... , ker je v bistvu povečana varianta Gupija in ne pomanjšana varianta pravega letala.
Mitja
Malo sem se poigral z risbo, kaj več pa nimam časa
Kot zanimivost, lahko povem za ta model, da bo izjemen primer "semi sale" jadralca v merilu ~3:1.... , ker je v bistvu povečana varianta Gupija in ne pomanjšana varianta pravega letala.
Mitja
- Priponke
-
- GUPPY GS 3view-LS.jpg (58.46 KiB) Pogledano 14484 krat
Odlično
Bravo...kot kaže bo naslednja sezona polna novitet...
LP Uroš
LP Uroš
Ne, ni šlo razmišljanje v tej smeri.robin24 napisal/-a:Pozdravljen Mitja!
A bo 5m varijanta za jadranje, 4.2 pa za akro... !
LP Robi
Ko sem ugotavljal, ali naj naredim deljivo krilo pri trupu in med prehodom iz pravokotnega v trapezni del, sem se spomnil, da v avtu komot peljem 2 m dolgo krilo. Zato sem se odločil, da naredim 2 meterski segment krila. To pa je nekako krilo brez zaključka.
Odločil sem se, da bo zaključek krila snemljiv, ko pa je že snemljiv, sem dorisal še podaljške za razpon 5 m. To je sedaj tako, kot če bi imel scale jadralca, ki mu lahko spreminjam klaso od 15 m na 18m.
Tale model bo imel glede na modele te velikosti precej manjšo krilno obremenitev in bo letel bolj tako kot tista velika krača od Dorija, počasi in ubogljivo, tako da za kake dih jemajoče akrobacije ne bo..ne glede na malo ali veliko razpetino.
Sedaj sem malce v dvomih okoli izbire primernega profila krila.
Krilo bo namreč klasika v lesu, s torzijskim nosom oblečenim v aviošper, vendar pri korenu malce dlje nazaj, proti koncu krila pa samo do glavnega nosilca. Na koncu krila bo kakšen pohleven profil, recimo FX 60 126, v korenu pa kakšen HQ 3/12 ali nekaj podobnega...
Ni pa še nič zakoličeno..moram narediti še kakšne vaje.
LP Mitja
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 29 Avg 2010, 10:33, skupaj popravljeno 2 krat.
Se opravičujem, hotel sem se samo malo pohecat...
Res je, da npr. na Vremščici, ko že vsi scurimo in pospravljamo, še vedno leti le Dori s svojimi kračami in pa Radovan z z Alpino 2500.
Je pa tudi res, da se Dori skoraj vedno domov vrača s celimi modeli, kar tudi ni zanemarljivo
LP Robi
Res je, da npr. na Vremščici, ko že vsi scurimo in pospravljamo, še vedno leti le Dori s svojimi kračami in pa Radovan z z Alpino 2500.
Je pa tudi res, da se Dori skoraj vedno domov vrača s celimi modeli, kar tudi ni zanemarljivo
LP Robi
Majhna žaba daleč skoči...
Ja, saj sem vedel da je hec.
Ampak sem vseeno razložil kako sem prišel do take variante krila.
Če pogledamo posnetek enega od Dorijevih pristankov v Krškem (poglej video, ki ga je naredil Bogo, se pri enem vidi, da je letalo na pragu piste skoraj ustavil, rahlo povesil nos in se odpeljal naprej, kot da ni bilo nič kaj takega, ter čisto počasi poglihal model, da se je prav nežno dotaknil piste.
Vsak drug model z večjo krilno obremenitvijo in tankimi krilnimi zaključki, jo v enaki situaciji ne bi tako dobro izpeljal.
Zato se mi zdi, da če mi uspe z Gupijem doseči nekaj takega, bom lahko letel brezskrbno in sproščeno, tako kot sedaj s Čapljo.
Bom sedajle pregledal video s Krškega in povedal, v katerem času se vidi Dorijev pristanek o katerem sem govoril.
Ja, tale video:
http://www.youtube.com/watch?v=59VgxpT98eI
v času 4:43 do 5:00
4:46 skorajda stalling
4:49 gladko sede na pisto
LP Mitja
Ampak sem vseeno razložil kako sem prišel do take variante krila.
Če pogledamo posnetek enega od Dorijevih pristankov v Krškem (poglej video, ki ga je naredil Bogo, se pri enem vidi, da je letalo na pragu piste skoraj ustavil, rahlo povesil nos in se odpeljal naprej, kot da ni bilo nič kaj takega, ter čisto počasi poglihal model, da se je prav nežno dotaknil piste.
Vsak drug model z večjo krilno obremenitvijo in tankimi krilnimi zaključki, jo v enaki situaciji ne bi tako dobro izpeljal.
Zato se mi zdi, da če mi uspe z Gupijem doseči nekaj takega, bom lahko letel brezskrbno in sproščeno, tako kot sedaj s Čapljo.
Bom sedajle pregledal video s Krškega in povedal, v katerem času se vidi Dorijev pristanek o katerem sem govoril.
Ja, tale video:
http://www.youtube.com/watch?v=59VgxpT98eI
v času 4:43 do 5:00
4:46 skorajda stalling
4:49 gladko sede na pisto
LP Mitja
TRup bo narejen standardno belo. Po pravici povedano, niti pomislil nisem na to varianto, da bi mu podal željen barvni odtenek.brejker napisal/-a:Bo trup "pihnen" že v kalupu ali ga boš naknadno barval?
Je pa res, da tudi ni bilo kake take opcije, ker je zadeva naročena prek Ebaya.
Barvo bom dal zamešat po vzorcu Oracover folije, ki bo uporabljena za krilo.
Danes sem narisal krilo z rebri, potem, pa ko sem že imel tloris krila in izbrane profile, narisal še sendvič varianto.
In vse bolj me mika narediti stiroporo krilo, ker tako z najmanj muke in časa pridem do kvalitenega krila.
Odločil sem se za uporabo profilov HQ 3-12, 3-11, 3-10, in FX 60-126
In vse bolj me mika narediti stiroporo krilo, ker tako z najmanj muke in časa pridem do kvalitenega krila.
Odločil sem se za uporabo profilov HQ 3-12, 3-11, 3-10, in FX 60-126
- Priponke
-
- 5m.jpg (48.79 KiB) Pogledano 7982 krat
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 28 Sep 2010, 20:03, skupaj popravljeno 1 krat.
Eno vprašanje !
Pri uporabi abrajze (Peel ply... Dacron) za tečaje krmilnih površin , me zanima sledeče:
glede na dejstvo, da se abrajza (njen osnovni namen) uporablja na laminatih, kjer želimo imeti "hrapavo" površino za nadaljno obdelavo izdelka, kjer se abrajza z lahkoto potegne z narejenega lamita
in pa
dejstvo, da je oplata krila bolj močna na torzijo, če je ta struktiralno neprekinjena okoli in okoli po celem obodu, me muči tole vprašanje:
Abrajza uporabljena za tečaj krmilne površine, dejansko ločuje zgornjo oplato in pa zadnji nosilec, ki povezuje zgornjo in spodnjo oplato.
Četudi je zadeva zalepljena z epoksijem, me "skrbi" ali abrajza, ki je v osnovi namenjena temu, da se odtrga od laminata, ne bo zmanjšala trdnost tega spoja?
Ker vem, da se ta način na široko uporablja, se mi zdi, da mi tukaj nekaj ni jasno!
Kolikor mi pride na pamet, takole po "kmečki" logiki, bi jaz abrajzo na delu, ki je skrit med sredico in oplato, naluknjal z luknjačem, tako da bi skozi perforacijo dobil direkten stik oplat, vmesne steklenke in stiropornega jedra ter zadnjega nosilca.
Kaj menite tisti, ki uporabljate abrajzo?
Ne pozabiti, da gre tukaj za ~1 meter doglo krilce.
(moti me uporaba "ločevalnega" materiala za "nosilni" element.... nekako skregano z logiko)
Mitja
Pri uporabi abrajze (Peel ply... Dacron) za tečaje krmilnih površin , me zanima sledeče:
glede na dejstvo, da se abrajza (njen osnovni namen) uporablja na laminatih, kjer želimo imeti "hrapavo" površino za nadaljno obdelavo izdelka, kjer se abrajza z lahkoto potegne z narejenega lamita
in pa
dejstvo, da je oplata krila bolj močna na torzijo, če je ta struktiralno neprekinjena okoli in okoli po celem obodu, me muči tole vprašanje:
Abrajza uporabljena za tečaj krmilne površine, dejansko ločuje zgornjo oplato in pa zadnji nosilec, ki povezuje zgornjo in spodnjo oplato.
Četudi je zadeva zalepljena z epoksijem, me "skrbi" ali abrajza, ki je v osnovi namenjena temu, da se odtrga od laminata, ne bo zmanjšala trdnost tega spoja?
Ker vem, da se ta način na široko uporablja, se mi zdi, da mi tukaj nekaj ni jasno!
Kolikor mi pride na pamet, takole po "kmečki" logiki, bi jaz abrajzo na delu, ki je skrit med sredico in oplato, naluknjal z luknjačem, tako da bi skozi perforacijo dobil direkten stik oplat, vmesne steklenke in stiropornega jedra ter zadnjega nosilca.
Kaj menite tisti, ki uporabljate abrajzo?
Ne pozabiti, da gre tukaj za ~1 meter doglo krilce.
(moti me uporaba "ločevalnega" materiala za "nosilni" element.... nekako skregano z logiko)
Mitja
Abrajza je v prvi vrsti namenjena za pregrado med laminatom in ostalo navlako, ki jo je treba naložit čezenj za uspešno vakumiranje. Za nadaljno laminiranje ti hrapava površina drek kaj pomaga, saj je treba laminat zbrusit do vlaken, da se naslednji sloji vežejo direktno nanje.
V bistvu je to navadna poliesterska tkanina, pri kateri so nitke obdelane z ločilcem. Kljub temu se presneto prime na laminat in pri večjih izdelkih je dobrodošla uporaba dvigalke ali viličarja, da šmenta potegneš dol.
Spoj šarnirja je obremenjen večinoma na strig in vsekakor se dovolj prime, da krilo ne bo delaminiralo. Ravno zaradi čim manj upogiba in čim bolj čistega striga se jo da med dve tkanini, po možnosti dodaš še kako tkanino zraven, da je tam bolj tog laminat.
V bistvu je to navadna poliesterska tkanina, pri kateri so nitke obdelane z ločilcem. Kljub temu se presneto prime na laminat in pri večjih izdelkih je dobrodošla uporaba dvigalke ali viličarja, da šmenta potegneš dol.
Spoj šarnirja je obremenjen večinoma na strig in vsekakor se dovolj prime, da krilo ne bo delaminiralo. Ravno zaradi čim manj upogiba in čim bolj čistega striga se jo da med dve tkanini, po možnosti dodaš še kako tkanino zraven, da je tam bolj tog laminat.
lp
Sašo
Sašo
Hvala za odgovor,
čeprav pa je majčkeno skregan s tistim, kar pravi Burt Rutan na VHS kaseti "Building Rutan Composites", kjer se peel ply izrecno uporablja le tam, kjer na primer v lupino trupa kasneje nalaminiramo predelna rebra, in tik pred lepljenjem predelnega rebra odtrgamo trak peel plya, in imamo površino že pripravljeno za strukturalni spoj, brez da bi ga bilo treba kakorkoli brusiti ali površinsko obdelovati.
Prav to (da se peel ply lahko odtrga dol z utrjenega laminata) mi je potem dalo misliti, da sem zastavil vprašanje s prejšnjega posta.
Da bi peel ply vnešen v laminat, povečal njegovo trdnost, pa slišim prvič.
Morda le za posebne vrste obremenitev, ki ne povzročajo sil, ki hočejo posamezne sloje laminata potegniti narazen.
čeprav pa je majčkeno skregan s tistim, kar pravi Burt Rutan na VHS kaseti "Building Rutan Composites", kjer se peel ply izrecno uporablja le tam, kjer na primer v lupino trupa kasneje nalaminiramo predelna rebra, in tik pred lepljenjem predelnega rebra odtrgamo trak peel plya, in imamo površino že pripravljeno za strukturalni spoj, brez da bi ga bilo treba kakorkoli brusiti ali površinsko obdelovati.
Prav to (da se peel ply lahko odtrga dol z utrjenega laminata) mi je potem dalo misliti, da sem zastavil vprašanje s prejšnjega posta.
Da bi peel ply vnešen v laminat, povečal njegovo trdnost, pa slišim prvič.
Morda le za posebne vrste obremenitev, ki ne povzročajo sil, ki hočejo posamezne sloje laminata potegniti narazen.
Abrajz
Kot je napisal Sašo, treba jo je dat vmes med laminat... že ko boš plankal, si moraš predvidet linije eleronov, flapov... na tem območju pač rukneš not po dva sloja tkanine (ali več odvisno od g/m2) vmes pa abrajz... tudi za prepirunge si naštudiraj vse vnaprej... plankat boš moral z epoksijem...
To je to:
http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=62260
Not daj raje bolj grobi oz. močnejši abrajz, ker ko boš žagal plank iz zgornje strani se rado zgodi, da tanjšega hitro preglodaš..
To špila...
To je to:
http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=62260
Not daj raje bolj grobi oz. močnejši abrajz, ker ko boš žagal plank iz zgornje strani se rado zgodi, da tanjšega hitro preglodaš..
To špila...
Albert Einstein:
Samo dve stvari sta neskončni: vesolje in človeška neumnost, čeravno glede prvega nisem gotov.
Samo dve stvari sta neskončni: vesolje in človeška neumnost, čeravno glede prvega nisem gotov.
OFF TOPIC:
Ne vem kako to delajo čez lužo, a praviloma to ne drži.
- abrajza vedno pusti sledi ločilca tudi na tej hrapavi strukturi in ločilec gotovo ni koristen, če želiš lepit.
- površina nearmiranega epoxija deluje kot krhko steklo in če nanjo nalepiš nek nosilec, ga boš garantirano odluščil brez poškodb v strukturi osnovnega laminata.
- hrapava struktura je gotovo boljša od gladke, a neprimerljivo slabša od primerno obdelanega osnovnega laminata. Verjetno je taka oblika odlična za lepljenje z elastičnimi strukturalnimi lepili, ki so na prvi pogled podobni silikonom. Za lepljenje z epoxijem , vinilestrom ali poliestrom se je treba malce bolj potrudit, da je stvar resnično taka kot naj bi bila.
Da se nov nanos laminata resnično prime na osnovni laminat je potrebno:
- osnovo zbrusit "do kosti"
- osnovo zelo bogato premazat z ustreznim topilom, da zmehčaš površino. Za poliester in vinilester je to aceton, za epoxije aceton ali metanol, odvisno od tega kaki so. Po potrebi se natapljanje površine nekajkrat ponovi.
- preden se osnova zopet strdi-ostara je potrebno nanesti kar želiš. Za poliestre in vinilestre naj bi veljalo, da je treba nadaljevat isti dan, za epoxi ne vem, poznam pa primere, ko modelarji nikakor niso mogli popravit počenega epoxidnega trupa, ker je vsak nov laminat padel dol. Z malce brušenja in raztapljanja površine gre!
Ultralajt napisal/-a:tik pred lepljenjem predelnega rebra odtrgamo trak peel plya, in imamo površino že pripravljeno za strukturalni spoj, brez da bi ga bilo treba kakorkoli brusiti ali površinsko obdelovati.
Ne vem kako to delajo čez lužo, a praviloma to ne drži.
- abrajza vedno pusti sledi ločilca tudi na tej hrapavi strukturi in ločilec gotovo ni koristen, če želiš lepit.
- površina nearmiranega epoxija deluje kot krhko steklo in če nanjo nalepiš nek nosilec, ga boš garantirano odluščil brez poškodb v strukturi osnovnega laminata.
- hrapava struktura je gotovo boljša od gladke, a neprimerljivo slabša od primerno obdelanega osnovnega laminata. Verjetno je taka oblika odlična za lepljenje z elastičnimi strukturalnimi lepili, ki so na prvi pogled podobni silikonom. Za lepljenje z epoxijem , vinilestrom ali poliestrom se je treba malce bolj potrudit, da je stvar resnično taka kot naj bi bila.
Da se nov nanos laminata resnično prime na osnovni laminat je potrebno:
- osnovo zbrusit "do kosti"
- osnovo zelo bogato premazat z ustreznim topilom, da zmehčaš površino. Za poliester in vinilester je to aceton, za epoxije aceton ali metanol, odvisno od tega kaki so. Po potrebi se natapljanje površine nekajkrat ponovi.
- preden se osnova zopet strdi-ostara je potrebno nanesti kar želiš. Za poliestre in vinilestre naj bi veljalo, da je treba nadaljevat isti dan, za epoxi ne vem, poznam pa primere, ko modelarji nikakor niso mogli popravit počenega epoxidnega trupa, ker je vsak nov laminat padel dol. Z malce brušenja in raztapljanja površine gre!
lp
Sašo
Sašo
Med "pospravljanjem" delavnice sem našel en velik kos aluminija, ki ga bom uporabil za izdelavo uvlačljivega podvozja.
Le razžagati ga moram da dobim ven ravne plošče, ker je ta kos v bistvu ekstrudiran profil, kar precej skravžljan, vendar z zelo lepim ravnim 12,4 cm širokim in 3mm debelim delom. In ta del moram vzeti ven. Je pa še nekaj krakov iz 2,5 in 2mm debeline, tako da je profil prava "samopostrežba"
Le razžagati ga moram da dobim ven ravne plošče, ker je ta kos v bistvu ekstrudiran profil, kar precej skravžljan, vendar z zelo lepim ravnim 12,4 cm širokim in 3mm debelim delom. In ta del moram vzeti ven. Je pa še nekaj krakov iz 2,5 in 2mm debeline, tako da je profil prava "samopostrežba"
- Priponke
-
- material.jpg (99.93 KiB) Pogledano 8477 krat
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 18 Sep 2010, 20:17, skupaj popravljeno 1 krat.
- Bošti
- Tekmovalec
- Prispevkov: 214
- Pridružen: 15 Nov 2004, 23:25
- Kraj: Pokoše, na sončni strani Pohorja
- Kontakt:
Hej lo,
peel ply oz. abrajza, ali po slovensko hrapalna tkanina je ponavadi iz Nylona in vsaj ta navadna ni nujno obdelana z ločilcem http://www.cramerfabrics.com/PeelPly.htm....
lahko pa tudi je, kot je omenil Raktivec http://www.peelply.com/
Namen te "tanavadne" je priprava površine za nadaljno lepljenje in kaj drugega od blagega peskanja ali šmirglanja površine z šmirglom 60 ni potrebno delat.
Vsakršno natapljanje z topili Aceton, nitro ni priporočljivo in epoksiju škodi.
Mitja, pri pantih za krilca jo lahko mirne duše uporabiš. Sam bi uporabil trak take širine(1-1,5cm), da ne bi segal med oplato in zadnjo stojino.
Če pa te je vseeno strah, da se bo razslojilo, pa lahko vzameš kevlarsko tkanino. Uporabi vsaj 80g/m2.
Lp, Boštjan
peel ply oz. abrajza, ali po slovensko hrapalna tkanina je ponavadi iz Nylona in vsaj ta navadna ni nujno obdelana z ločilcem http://www.cramerfabrics.com/PeelPly.htm....
lahko pa tudi je, kot je omenil Raktivec http://www.peelply.com/
Namen te "tanavadne" je priprava površine za nadaljno lepljenje in kaj drugega od blagega peskanja ali šmirglanja površine z šmirglom 60 ni potrebno delat.
Vsakršno natapljanje z topili Aceton, nitro ni priporočljivo in epoksiju škodi.
Mitja, pri pantih za krilca jo lahko mirne duše uporabiš. Sam bi uporabil trak take širine(1-1,5cm), da ne bi segal med oplato in zadnjo stojino.
Če pa te je vseeno strah, da se bo razslojilo, pa lahko vzameš kevlarsko tkanino. Uporabi vsaj 80g/m2.
Lp, Boštjan
"if it looks good, it will perform well"
Burt Rutan
Burt Rutan
Organskemu že, anorganskemu pa ne. Zato sem napisal "odvisno od epoxija". Tole "natapljanje" v bistvu le zmehča in odstrani oksodirano mikro plast in dosežeš enako kot z trganjem abrajze tik pred laminiranjem, le da se nalepiš direkt na vlakna in v največji možni meri izničiš vpliv steklene ploskve.Bošti napisal/-a: Vsakršno natapljanje z topili Aceton, nitro ni priporočljivo in epoksiju škodi.
Tole o lepljenu in pripravi površine sem slišal od lastnika firme www.AEROVAC.com , ki nam je razvil in nas naučil tehnologijo infuzije za naš čolniček. Ta firma dela hudiča in pol za civilna in vojaška letala. Do te "šole" sem bil tudi sam mnenja, da je abrajz površina dovolj dobra za nadaljno delo, a me je opozoril, da je to le potuha za poceni industrijsko gradnjo z globokim varnostnim koeficientom. Če greš z konstrukcijo do roba moraš brusit..., da ne razpade in v modelarstvu se splača iti do roba.
lp
Sašo
Sašo