Pilatus B-4 2m

Splošna debata o jadralnih modelih, maketah, termičnem jadranju, itd.

Moderatorji: PisaneliZaunkönig

Uporabniški avatar
čavka
Profesor
Prispevkov: 1605
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:45
Kraj: Besnica

Pilatus B-4 2m

Odgovor Napisal/-a čavka » 29 Nov 2004, 20:28

Dve sezoni letim Mibov mali Pilatus. Drugače čisti soliden model, ni mi pa všeč, da se rad zvrača v kovit....kakšne imate pa vi z njim izkušnje??? Razmišljam, da bi mu naredil še ena krila z drugim profilom (s3021 ali SD7037), pa dvomim da bo dosti bolje, ker so precej vitka krila :roll:
Priponke
Pilatus.jpg
Pilatus.jpg (76.38 KiB) Pogledano 7339 krat

Uporabniški avatar
MC GAYVER
Profesor
Prispevkov: 1973
Pridružen: 12 Dec 2002, 01:00
Kraj: lj
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a MC GAYVER » 30 Nov 2004, 00:24

Profik najbrž da ni kriv

Problem pri maketah je pomanjševanje. Če hočemo da še zgleda v nekih proporcih je dostikrat problem geometrije krila.

Mislim da je prav zaradi tega malo maket majhnih ali pa niso dovolj makete :o

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13454
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 30 Nov 2004, 07:44

ni mi pa všeč, da se rad zvrača v kovit....
Za začetek lahko zmanjšaš odklon višinskega krmila navzgor za par milimetrov. Tako boš težje prevlekel model in bo imel zaradi tega manjkrat tendenco padanja v kovit.

Tudi sam sestavljam Pilatusa in sem večkrat slišal podobne izjave, na internetu pa sem glede tega našel podatek, da je treba zmanjšati odklon višinskega krmila, potem pa je veliko bolje.

LP Mitja

Uporabniški avatar
Roberto
Dr. Modelar
Prispevkov: 8479
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:16
Kraj: Idrija

Odgovor Napisal/-a Roberto » 30 Nov 2004, 09:00

Če se model rad zvrača v kovit, potem je napaka izključno na strani pilota. Model ni narejen za počasno letenje in ga je traba vozit malo bolj dinamično. Tenki konci kril čisto sigurno ne dovoljujejo vlečenje ročice nase v zavojih v stilu F5J modelov. Gasa, pa tudi kovitov ne bo več.

Roberto

Leopard2
Razpravljalec
Prispevkov: 139
Pridružen: 19 Nov 2004, 11:34
Kraj: Gorenjska/Kokra

Odgovor Napisal/-a Leopard2 » 30 Nov 2004, 10:15

Zdravo.

Tudi sam sem lastnik mibo pilatusa B4. Ja, res letalo se rado vrže v spin. Krilo nima namreč nič zvitja, zato se pri minimalki poruši ves vzgon na krilu naenkrat.

Rešitve so sledeče.

Težišče letala pomaknit malo naprej cca:2 do 3cm.
Zmanjšat hod višinskega krmail.
Ali pa umetno narest geometrijsko negativno zvitje krila na koncu. Kako?
Zmiksat krilca tako da se enako odklonita navzgor "butterfly". Pomakneš jih navzgor kake 2mm pa dobiš negativno zvitje. To recimo uporabiš pri pristajanju ali pa pri letenju z minimalko.

Pilatus je grajen za dobro vreme. Pobirat se nekje nisko je velik problem, morš zelo pazit kaj se dogaja z njim. Če vreme bruha, pa sam gas. Pa ne bo problemov.

Lep pozdrav
Salto H101

Uporabniški avatar
MELO
Profesor
Prispevkov: 1008
Pridružen: 16 Dec 2004, 11:47
Kraj: RADOVLJICA

Odgovor Napisal/-a MELO » 16 Dec 2004, 12:13

LEP POZDRAV!!

Pilot naj se zaveda, da vaja dela mojstra.
Priporoča se nekaj uric letenja v slabem vremenu in bo problem rešen!!!

Uporabniški avatar
čavka
Profesor
Prispevkov: 1605
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:45
Kraj: Besnica

Odgovor Napisal/-a čavka » 16 Dec 2004, 21:41

Anže, a je tvoj še cel???

Uporabniški avatar
MC GAYVER
Profesor
Prispevkov: 1973
Pridružen: 12 Dec 2002, 01:00
Kraj: lj
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a MC GAYVER » 16 Dec 2004, 22:39

Večkrat sem imel priložnost opazovat mladega vendar dobro naletenega pilota, ki je po moji presoji "najboljši" pilot 2 M mibo pilatusa B4. pri nas :o

Ko je bilo za vse nas "prešvoh" ali celo nič je veselo vrgel in peglal "nulco" čim je kje kej našel je bila že akrobacija za tem ali pa vsaj hrbtni prelet.

Veliko nas je trdilo da : "to ni možno" čeprav smo to opazovali, čista poeezija letenja je pa potrebno vedet, da se je za vsem skrivalo velikkkoooooo ur naletenih z tem modelom.

Bi se kar pridružil mnenju ostalih verjetno so koviti "pilot eror" 8)

Ampak nič ne de na napakah se učimo :praskam:

Uporabniški avatar
extremist1
Tekmovalec
Prispevkov: 397
Pridružen: 03 Apr 2004, 22:44
Kraj: lj

Odgovor Napisal/-a extremist1 » 17 Dec 2004, 00:47

Kovit meni enako to ni pilot napaka (Pilatus 2m ).
Ta model ni konstruiran za počasno letenje!
Glede teže pa ne duha ne sluha?
Razgrnite doma načrt in grem stavit ,da je vaš model 200g prelahek kokr je na načrtu?
Torej če je lažji leti počasneje kaj sledi?

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13454
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 17 Dec 2004, 09:20

Vsako letalo ima svojo tako imenovano envelopo leta, pa naj bo to mali model ali pa veliko pravo letalo.
Čim potisnemo režim letenja preko te meje, letalo več ne more izvajati tega za kar je namenjeno in sposobno. Torej, če se nam dogajajo neprijetnosti med letenjem ko silimo letalo preko mej njegove zmogljivosti, se malo brzdajmo in se ogibajmo tej meji.

Vsako letalo omahne, če ga preveč silimo da bi letel počasi, torej pod velikimi vpadnimi koti krila. Nekaterim se »utrga« prej nekaterim pa kasneje. Odvisno od tlorisne oblike krila, zvitja krila, in Re števila pod katerim leti krilo (pravzaprav vsak njegov delček posebej, ker je razlika v Re števili odvisna od tetive lokalnega aeroprofila in trenutne hitrosti tega dela krila)

Znano je da ima Pilatus veliko zoženje krila (razlika med tetivo profila pri trupu in na koncu). Zelo ošpičena (veliko zoženje) krila imajo to slabo lastnost, da na koncu krila profili prej dosežejo max. količnik vzgona, kakor pa v sredini, zato se najprej vzgon poruši tam. Poleg tega ima profil na koncu krila slabše aerodinamične lastnosti zaradi malega Re števila. Če bi pri taki obliki krila kot jo ima Pilatus hoteli doseči, da bi se zelo dobro obnašal pri malih brzinah (seveda je to takoj na škodo performans pri večjih hitrostih letenja), bi morali na koncu krila izbrati profil, ki ima visok količnik vzgona pri zrlo malih Re številih, poleg tega pa bi lahko naredili tudi zvitje krila..torej torzijsko zviti krilo, da bo na koncu letelo z manjšim vpadnim kotom kot pa profil v srednjem delu krila (pravokotni del krila na Pilatusu)

Za boljšo predstavo tega teksta, vam predlagam da si pogledate zanimivo stran mojega brata, ki je zelo nazorno opisal teorijo ki se nanaša tudi na zgornji primer.

http://www2.arnes.si/~lzs1/aerodynamic/osnova.htm (kliknite na gumb <Teorija>
ali pa direktno na omenjeno zadevo: http://www2.arnes.si/~lzs1/aerodynamic/teorija.htm

z njegove domače strani sem vzel tri sike, ki marsikaj o zgoraj napisanem pojasnijo.

LP Mitja
Priponke
sl3.gif
kako se obnasajo razlicne oblike kril pri velikih vpadnih kotih. Ko lokalni klicnik vzgona krila (crno) preseze max kolicnik lokalnega profila, ze na tem mestu vzgon porusi in krilo &quot;omahne&quot;
sl3.gif (11.63 KiB) Pogledano 7093 krat
sl6.gif
konkreten primer na krilu zelo podobnem Pilatusovem. Razlicne &quot;lastnosti&quot; pri razlicnem &quot;pristopu&quot; k zunanjemu trapeznemu delu krila
sl6.gif (19.19 KiB) Pogledano 7092 krat
sl4.jpg
poleg vsega, pa je tudi pomembnko kake ima karakteristike profil pri &quot;porusitvi&quot; vzgona..to pomeni &quot;na kak nacin se utrga vzgon&quot; postopno, sunkovito....itd...
sl4.jpg (36.47 KiB) Pogledano 7091 krat
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 17 Dec 2004, 11:14, skupaj popravljeno 1 krat.

Uporabniški avatar
extremist1
Tekmovalec
Prispevkov: 397
Pridružen: 03 Apr 2004, 22:44
Kraj: lj

Odgovor Napisal/-a extremist1 » 17 Dec 2004, 10:01

Hudo sicer pri prvem programčku pogrešam elipso krila :cry:
Drugače pa pohvale avtorju strani:)

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13454
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 17 Dec 2004, 11:08

extremist1 napisal/-a:Hudo sicer pri prvem programčku pogrešam elipso krila :cry:
Drugače pa pohvale avtorju strani:)
Program je narejen za preračunavanje porazdelitve vzgona na krilu ki ni eliptično. Pri eliptičnem tlorisu krila je itak znano da ima pri izračunavanju induciranega upora konstantni faktor pri dodatku na koncu formule 1. Ne rabiš nobenega »fancy« programa za to. 1= ena in nič drugega! Preračun eliptičnega krila je zaradi tega enostaven, zakomplicira se pri trapeznih in kombinacijah pravokotne in trapezne oblike…in temu je program namenjen.

Predlagam da prebereš kompletno razpravo na tej web strani.
http://www2.arnes.si/~lzs1/aerodynamic/teorija.htm

LP Mitja

Uporabniški avatar
samo3d
Freak
Prispevkov: 483
Pridružen: 18 Nov 2004, 19:10
Kraj: Celje

Odgovor Napisal/-a samo3d » 17 Dec 2004, 13:14

Bravo Mitja!!!

Lepa razlaga.

(da ne boš govoril, da te samo :razpaljot: )

L.P. Samo

Uporabniški avatar
čavka
Profesor
Prispevkov: 1605
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:45
Kraj: Besnica

Odgovor Napisal/-a čavka » 17 Dec 2004, 20:19

Ste pa zapel za tole teorijo. Po moje če stvar poenostavimo in zaključimo je tkole: profil RG-15 je že v osnovi namenjen hitremu letenju.....poglejte polare....krila so proti koncu vitka in ne nosijo....spet je treba hitro letet.....niso vitoperjena.....model se rad pri počasnemu letenju zvrača. To so dejstva....a ma kdo drugačno razlago??????

Uporabniški avatar
MELO
Profesor
Prispevkov: 1008
Pridružen: 16 Dec 2004, 11:47
Kraj: RADOVLJICA

Odgovor Napisal/-a MELO » 20 Dec 2004, 11:21

SPET JEST!!!

Mislim da se preveč pričakuje od dvometrskega modela s tako površino in s tem profilom! Mislim da se je koncept modela izkazal v vseh pogledih za zelo dobrega, tudi v aerozapregi!!!

Težavo s kovitom v zavoju se uspešno odpravlja s koordiniranem letenjem po smeri in nagibu!
Veliko pa k vsemu pripomore diferencialni odklon krilc!

KDAJ GREMO TRENIRAT!!! :wink:

Uporabniški avatar
čavka
Profesor
Prispevkov: 1605
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:45
Kraj: Besnica

Odgovor Napisal/-a čavka » 20 Dec 2004, 20:55

A gremo kr na Robleka :P
A ma Gapec zdej kej za letet (glajdo)????

Uporabniški avatar
MELO
Profesor
Prispevkov: 1008
Pridružen: 16 Dec 2004, 11:47
Kraj: RADOVLJICA

Odgovor Napisal/-a MELO » 21 Dec 2004, 07:40

JASNO DA MA!!!

IN TO ŽE ENE 15 LET!!!

NAGRADNO VPRAŠANJE - KAJ?


:lol:

JA AIRFISHA!!!!

mdm-1
Razpravljalec
Prispevkov: 154
Pridružen: 15 Dec 2004, 13:55

Odgovor Napisal/-a mdm-1 » 21 Dec 2004, 09:13

Lepo pozdravljeni,

no ja tudi kaj bolj primernega se za na Robleka še najde.
Airfish ima samo še 32ur do konca resursa (300ur), pa ga bom
šparal za stare case.

Lp vsem,
G

P.S. ROBLEK VABI 8) 8) :D :D

Uporabniški avatar
MELO
Profesor
Prispevkov: 1008
Pridružen: 16 Dec 2004, 11:47
Kraj: RADOVLJICA

Odgovor Napisal/-a MELO » 21 Dec 2004, 09:22

A BOMO ZVEDL KO BO ŽURKA OB UPOKOJITVI ?

JE PA VERJANTA TUT PERO ZA TAKE GALEJE!
V DECEMBRU SMO PA MALKRAT BLI GOR!

LP!

Uporabniški avatar
no_name
Profesor
Prispevkov: 1134
Pridružen: 18 Nov 2004, 13:25
Kraj: Lesce
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a no_name » 21 Dec 2004, 10:38

Fantje računajte name.

Upam da bom obveščen.

Kdaj pa bo happening?

Uporabniški avatar
čavka
Profesor
Prispevkov: 1605
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:45
Kraj: Besnica

Odgovor Napisal/-a čavka » 21 Dec 2004, 11:05

Sam do cajta povejte, da nafilam....

Uporabniški avatar
MELO
Profesor
Prispevkov: 1008
Pridružen: 16 Dec 2004, 11:47
Kraj: RADOVLJICA

Odgovor Napisal/-a MELO » 21 Dec 2004, 11:18

Samo bi res lahko izvedli en športni dan.

BOŽIČNO JADRANJE - recimo

Ampak Gapcova RIBA ne sme manjkat!

lp.

Uporabniški avatar
no_name
Profesor
Prispevkov: 1134
Pridružen: 18 Nov 2004, 13:25
Kraj: Lesce
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a no_name » 21 Dec 2004, 12:46

Božično jadranje pod dežnikom.

Menda bo dež.

Uporabniški avatar
čavka
Profesor
Prispevkov: 1605
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:45
Kraj: Besnica

Odgovor Napisal/-a čavka » 21 Dec 2004, 19:38

Ne klič hudiča, men na bajt streho delajo...menda še en teden :evil:

Uporabniški avatar
MELO
Profesor
Prispevkov: 1008
Pridružen: 16 Dec 2004, 11:47
Kraj: RADOVLJICA

Odgovor Napisal/-a MELO » 23 Dec 2004, 13:40

A SI ŽE NABAVU POLIVINIL ZA NA STREHO?
LP.

SLABO BO ŠE V NEDELJO! #-o

Odgovori

Vrni se na