Alpen Flieger
Moderatorji: Pisaneli, Zaunkönig
Alpen Flieger
Pozdravljeni!
Tole temo odpiram bolj za zabavo, kot pa za kakšno globoko tehnično zadevo.
V njej želim predstaviti en moj jadralni model, ki je v bistvu "imaginary scale oldtimer".
Model navkljub scale trupu (debelinko) leti presenetljivo dobro, ter pobere še najmanjšo sapico.
In kako se je zgodba o tem modelu začela?
Ker se za letala zanimam odkar vem zase, poznam tudi precej dobro zgodovino jadralnega letalstva. Poznam tudi "zlato dobo jadranega letalstva", ki se je odvijala v letih pred drugo svetovno vojno. Takrat so se jadralna letala z bregov odrinila v pobočne vzgornike, od tam pa odhajala na prelete, z iskoriščanjem termičnih vzgornikov, dostikrat pa tudi z letenjem (bežanjem) pred nevihto.
Letala so bila takrat v nenehnem razvoju in konstruktorji so z vsakim dizajnom odkrivali novo do takrat neznano področje, tako v gradnji, aerodinamiki in tehniki preletov...
V tistih časih, so se oblikovale kategorije jadralnih letal, ki so bila vse od začetniških (s katerimi je bodoči pilot naredil prve "skoke" in zavoje), do prehodnih-trenažnih (s katerimi se je dalo jadrati na pobočnem vetru), do termičnih (s katerimi se je lahko jadralo v termiki in odhajalo na daljše prelete).
Takrat so začetniška, ter prehodna ali trenažna letala na veliko delali kar člani posameznih letalskih skupin sami, v domačih delavnicah. Konstrukcija teh letal je bila zato prilagojena takratnim povprečno opremljenim mizarskim delavnicam.
In jaz sem se v mislih postavil v tisto obdobje in si dejal: "Ajde Mitja, pa skonstruirajva eno trenažno jadralno letalo za letenje na Blokah!"
Ker sem vedel, katera letala iz tistega obdobja so mi bila všeč, ter katere so zahteve za gradnjo preprostega a dovolj sposobnega letala, so na papirju hitro nastale skice bodočega letala.
Trup je sedmerokotnik, ki se proti repu spremeni v trikotni presek.
Spredaj je trup oblečen v oplato iz vezane plošče (na modelu v balzo), zadnji del trupa pa je rešetkasta konstrukcija z nekaj rebri iz vezane plošče, ter močnimi smrekovimi vzdolžnicami.
Kabina je odprta, s snemljivim delom, na katerem se nahaja mali vetrobran.
Krilo je pravokotno z eliptičnimi zaključki. Tako je večina reber enakih, zato je izdelava hitra in enostavna.
Repne površine imajo ravne prednje, ter eliptično oblikovane zadnje robove. Stabilizatorji imajo oplato, krmila pa so rešetkaste gradnje.
No, sedaj pa še kaka slika in pa videoposnetek.
LP Mitja
P.S.: prosim, da še obiščete tole temo, ker bom prikazal še dosti tega o tem modelu, tako, da bo še kaj za videti.
Prosil bi tudi, da se ob morebnitnih komentarjih in vprašanjih držite teme, da ne bo po nepotrebnem zatavala od svojega prvotnega namena, to je, predstavitve mojega modela.
Tole temo odpiram bolj za zabavo, kot pa za kakšno globoko tehnično zadevo.
V njej želim predstaviti en moj jadralni model, ki je v bistvu "imaginary scale oldtimer".
Model navkljub scale trupu (debelinko) leti presenetljivo dobro, ter pobere še najmanjšo sapico.
In kako se je zgodba o tem modelu začela?
Ker se za letala zanimam odkar vem zase, poznam tudi precej dobro zgodovino jadralnega letalstva. Poznam tudi "zlato dobo jadranega letalstva", ki se je odvijala v letih pred drugo svetovno vojno. Takrat so se jadralna letala z bregov odrinila v pobočne vzgornike, od tam pa odhajala na prelete, z iskoriščanjem termičnih vzgornikov, dostikrat pa tudi z letenjem (bežanjem) pred nevihto.
Letala so bila takrat v nenehnem razvoju in konstruktorji so z vsakim dizajnom odkrivali novo do takrat neznano področje, tako v gradnji, aerodinamiki in tehniki preletov...
V tistih časih, so se oblikovale kategorije jadralnih letal, ki so bila vse od začetniških (s katerimi je bodoči pilot naredil prve "skoke" in zavoje), do prehodnih-trenažnih (s katerimi se je dalo jadrati na pobočnem vetru), do termičnih (s katerimi se je lahko jadralo v termiki in odhajalo na daljše prelete).
Takrat so začetniška, ter prehodna ali trenažna letala na veliko delali kar člani posameznih letalskih skupin sami, v domačih delavnicah. Konstrukcija teh letal je bila zato prilagojena takratnim povprečno opremljenim mizarskim delavnicam.
In jaz sem se v mislih postavil v tisto obdobje in si dejal: "Ajde Mitja, pa skonstruirajva eno trenažno jadralno letalo za letenje na Blokah!"
Ker sem vedel, katera letala iz tistega obdobja so mi bila všeč, ter katere so zahteve za gradnjo preprostega a dovolj sposobnega letala, so na papirju hitro nastale skice bodočega letala.
Trup je sedmerokotnik, ki se proti repu spremeni v trikotni presek.
Spredaj je trup oblečen v oplato iz vezane plošče (na modelu v balzo), zadnji del trupa pa je rešetkasta konstrukcija z nekaj rebri iz vezane plošče, ter močnimi smrekovimi vzdolžnicami.
Kabina je odprta, s snemljivim delom, na katerem se nahaja mali vetrobran.
Krilo je pravokotno z eliptičnimi zaključki. Tako je večina reber enakih, zato je izdelava hitra in enostavna.
Repne površine imajo ravne prednje, ter eliptično oblikovane zadnje robove. Stabilizatorji imajo oplato, krmila pa so rešetkaste gradnje.
No, sedaj pa še kaka slika in pa videoposnetek.
LP Mitja
P.S.: prosim, da še obiščete tole temo, ker bom prikazal še dosti tega o tem modelu, tako, da bo še kaj za videti.
Prosil bi tudi, da se ob morebnitnih komentarjih in vprašanjih držite teme, da ne bo po nepotrebnem zatavala od svojega prvotnega namena, to je, predstavitve mojega modela.
- Priponke
-
- alpenflieger 01.jpg (30.61 KiB) Pogledano 7507 krat
-
- alpenflieger 03.jpg (17.57 KiB) Pogledano 7507 krat
-
- alpenflieger 04.jpg (18.88 KiB) Pogledano 7507 krat
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 21 Dec 2006, 22:39, skupaj popravljeno 3 krat.
Začelo pa se je s skico, nato malo bolj točno skico, ki je bila namesto načrta, ter zatem nadaljevalo s samo gradnjo modela...
- Priponke
-
- začelo se je z risanjem skic letala v duhu takratnih popularnih jadranih letal, vendar s strogim vodilom, naj moj model ne bo kopija neke obstoječe konstrukcije!
- ideja.jpg (31.46 KiB) Pogledano 7481 krat
-
- Načrt je vseboval zgolj glavne obrise letala in njegovih delov...z detalji sem se ubadal pri gradnji, kakor sem na katerega naletel...
- naÄŤrt.jpg (30.5 KiB) Pogledano 7477 krat
Slik med samo gradnjo nimam kvalitetnih, ker tedaj še ni bilo digitalne fotografije, sem pa naredil nekaj digitalnih slik z video kamero, zato je resolucija teh precej pod današnjim nivojem kvalitete. Ampak vidi se pa vseeno, kako je takrat izgledalo...
- Priponke
-
- alpenflieger7.jpg (12.89 KiB) Pogledano 7470 krat
-
- alpenflieger4.jpg (14.75 KiB) Pogledano 7470 krat
-
- alpenflieger2.jpg (13.16 KiB) Pogledano 7470 krat
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 21 Dec 2006, 11:45, skupaj popravljeno 3 krat.
Še nekaj slik z letenja, potem pa poiščem še kak videoposnetek, da boste presenečeni ugotovili, kako ta model leti zelo v redu!
Pa še nekaj o njegovem imenu!
Ime "Alpenflieger" sem izbral zato, ker so bili v Nemčiji v tistem času vodilni v konstruiranju letal. Ker smo mi (naši dedje) živeli na vzhodni strani Alp, bili pa smo pod vplivom germanov, sem izbral mešanico, ki pove, da je letalo namenjeno za alpsko letenje...AlpenFlieger. Upam, da ne bo zaradi imena kake zamere...
LP Mitja
Pa še nekaj o njegovem imenu!
Ime "Alpenflieger" sem izbral zato, ker so bili v Nemčiji v tistem času vodilni v konstruiranju letal. Ker smo mi (naši dedje) živeli na vzhodni strani Alp, bili pa smo pod vplivom germanov, sem izbral mešanico, ki pove, da je letalo namenjeno za alpsko letenje...AlpenFlieger. Upam, da ne bo zaradi imena kake zamere...
LP Mitja
- Priponke
-
- jadranje alpenflieger.jpg (51.69 KiB) Pogledano 7456 krat
-
- k nogi.jpg (93.75 KiB) Pogledano 7456 krat
-
- Moj sin, se je eno leto zelo zabaval s tem modelom...
- vzlet z roke.jpg (67.13 KiB) Pogledano 7456 krat
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 21 Dec 2006, 21:22, skupaj popravljeno 1 krat.
Video posnetek AlpenFliegerja
http://p-chan.prkoritu.net/rc/src/Alpen ... 202004.avi
Xvid Mpeg-4 avi 16,5MB 4 minute in pol velikost 360x288
LP Mitja
http://p-chan.prkoritu.net/rc/src/Alpen ... 202004.avi
Xvid Mpeg-4 avi 16,5MB 4 minute in pol velikost 360x288
LP Mitja
Seveda pa me precej mika misel, da bi naredil ta model v večji različici, nekje okoli 2,5 metra razpona, ter z vgrajenimi krilci in zračnimi zavorami, ter ausklinkom v nosu.
Pokrit bi bil s Solartexom, da bi bolj dišal po starem.
Ta model bi bil odlična platforma za vgradnjo mini video kamere v odprt kokpit, ker bi nudil izreden pogled iz letala med letenjem. Sploh pa še, če bi bila kamera usmerjana preko dveh servomotrojev.
No, pa o tem kdaj drugič in kje drugje (gradnja in projekti), če me bo to kdaj zares zagrabilo, da bi naredil.
LP Mitja
@Zmrzek, Čavka in Jastreb nista slovenski letali. Bili sta narejeni v stari Jugoslaviji.
Pokrit bi bil s Solartexom, da bi bolj dišal po starem.
Ta model bi bil odlična platforma za vgradnjo mini video kamere v odprt kokpit, ker bi nudil izreden pogled iz letala med letenjem. Sploh pa še, če bi bila kamera usmerjana preko dveh servomotrojev.
No, pa o tem kdaj drugič in kje drugje (gradnja in projekti), če me bo to kdaj zares zagrabilo, da bi naredil.
LP Mitja
@Zmrzek, Čavka in Jastreb nista slovenski letali. Bili sta narejeni v stari Jugoslaviji.
Mislim da ne gre za to da bi bilo nekaj objavljeno samo zato da je objavljeno... tvoji načrti so roka na srce bomba. In bolje je da se objavi tak luštkan načrt in da ga naredijo samo trije al pa da si ga da mulc na steno nad posteljo, pa VEŠ da je načrt kvaliteten, kot pa da imaš notri spet miljavžnt strani stiropornih kuglic in nevemkakšneganakita.
Letos imam dve dobri ideji za načrt ki jih kolikor čas dopušča počasi dodelujem - oziroma izumljam "toplo vodo", pa mi zaradi vseh stvari ne uspeva najbolje. Vem pa, da je tak material za TIM zelo iskan in predvsem nujno potreben.
Lp, Sašo
Letos imam dve dobri ideji za načrt ki jih kolikor čas dopušča počasi dodelujem - oziroma izumljam "toplo vodo", pa mi zaradi vseh stvari ne uspeva najbolje. Vem pa, da je tak material za TIM zelo iskan in predvsem nujno potreben.
Lp, Sašo
"It's not how close you get to the ground, but how precise you can fly the airplane..." - Bob Hoover
helou!
Kar se tiče revije Tim bi bilo mogoče dobro odpreti novo temo in zbirat razne predloge in pritožbe!
Ta model si sigurno zasluži objavo !
Prispevki iz zadnje številke pa so res bedni in v zadnjih časih me vsakič znova prime da bi se od revije odjavil in prenehal s podpiranjem!
čestitke za lep model!
lp.
Kar se tiče revije Tim bi bilo mogoče dobro odpreti novo temo in zbirat razne predloge in pritožbe!
Ta model si sigurno zasluži objavo !
Prispevki iz zadnje številke pa so res bedni in v zadnjih časih me vsakič znova prime da bi se od revije odjavil in prenehal s podpiranjem!
čestitke za lep model!
lp.
Newton laže!!!
Bjonde padajo hitreje!
Bjonde padajo hitreje!
Dejstvo je, da si takle model zasluži objavo, zato le poskušaj objaviti.
Model mi je všeč, edino nos bi mu osebno naredil malo bolj okrogel.
Sicer pa super reč. Imaš pokrito z tkanino? Starejši modeli dosti bolje izgledajo kriti s tkanino...
Tole sicer ni tema za kritiko TIMa, ampak kakor je rekel MELO, vsakič znova me prime da bi se odjavil. Vedno manj zanimivi članki, letal skoraj ni, sploh pa ne kakih dobrih polscale modelov, kakršnih bi si želel. Še bi lahko našteval, pa saj pravim, to je napačna tema.
Model mi je všeč, edino nos bi mu osebno naredil malo bolj okrogel.
Sicer pa super reč. Imaš pokrito z tkanino? Starejši modeli dosti bolje izgledajo kriti s tkanino...
Tole sicer ni tema za kritiko TIMa, ampak kakor je rekel MELO, vsakič znova me prime da bi se odjavil. Vedno manj zanimivi članki, letal skoraj ni, sploh pa ne kakih dobrih polscale modelov, kakršnih bi si želel. Še bi lahko našteval, pa saj pravim, to je napačna tema.
Ultralajt napisal/-a:Seveda pa me precej mika misel, da bi naredil ta model v večji različici, nekje okoli 2,5 metra razpona, ter z vgrajenimi krilci in zračnimi zavorami, ter ausklinkom v nosu.
Pokrit bi bil s Solartexom, da bi bolj dišal po starem.
Ta model bi bil odlična platforma za vgradnjo mini video kamere v odprt kokpit, ker bi nudil izreden pogled iz letala med letenjem. Sploh pa še, če bi bila kamera usmerjana preko dveh servomotrojev.
LP Mitja
@Zmrzek, Čavka in Jastreb nista slovenski letali. Bili sta narejeni v stari Jugoslaviji.
To bi bilo zares cool , potem bi se videlo na posnetku ko da je pravo letalo in da je bil človek na letalu snemalec , hehe , sijajna zamisel !
Tako bi lahko posneli dukomentarec o kakšnem letalu , samo z modelom !
Ja pardon , sem tudi preveril za čavko in jastreba !
LP MITJA H.
Sam sem na Tim naročen šele 1 leto in od vseh načrtov notri mi je bil uporaben edino Pingo (Roberta Resmana) ki ga tudi pravkar končujem.
Naročil sem se ravno zaradi tega ker dobiš zraven še kak načrt.
Vendar sem do sedaj prišel samo do enega dobrega,ostalo je bilo bolj ali manj sranje,tako da tudi sam nisem več prerpičan koliko časa bom še naročen.Aja, no pa Guppy je bil tudi vredu!
Tako da Ultralight,fino bi bilo če bi nas posladkal v kaki od prihodnjih številk s tvojim fligerjem
Naročil sem se ravno zaradi tega ker dobiš zraven še kak načrt.
Vendar sem do sedaj prišel samo do enega dobrega,ostalo je bilo bolj ali manj sranje,tako da tudi sam nisem več prerpičan koliko časa bom še naročen.Aja, no pa Guppy je bil tudi vredu!
Tako da Ultralight,fino bi bilo če bi nas posladkal v kaki od prihodnjih številk s tvojim fligerjem
@ Offshore :
Ni samo pingo bil dober načrt , ampak tudi guppy , mali akrobatski model , f5j-terra , tudi tisti akrobat extra 300 mislim da ni od muh , pa še iz malo starejših so dobri modeli tisti hlg-ji , pa kanja ( tako sem vsaj slišal zanjo , je nimam ) pa morda še kateri .
@ Ultralajt :
Tudi jaz sem za to da se povečana verzija objavi v timo , samo , da je jaz ne bi mogel letet na pobočju , ker ga v prekmurju ni , bi pa lahko z kolegom naredila še šleparja , pa bi potem šlepal in letel !
P.S sploh nima proti , četudi objaviš malo verzijo , se mi zdi zelo zaminiv !
Ni samo pingo bil dober načrt , ampak tudi guppy , mali akrobatski model , f5j-terra , tudi tisti akrobat extra 300 mislim da ni od muh , pa še iz malo starejših so dobri modeli tisti hlg-ji , pa kanja ( tako sem vsaj slišal zanjo , je nimam ) pa morda še kateri .
@ Ultralajt :
Tudi jaz sem za to da se povečana verzija objavi v timo , samo , da je jaz ne bi mogel letet na pobočju , ker ga v prekmurju ni , bi pa lahko z kolegom naredila še šleparja , pa bi potem šlepal in letel !
P.S sploh nima proti , četudi objaviš malo verzijo , se mi zdi zelo zaminiv !
LP MITJA H.
Fantje, ne smemo se veseliti medvedove kože, preden ga ne ustrelimo.
Namignil sem, da je moja želja narediti povečano različico "Alpenfligerja", vendar ni to tako enostavno, kot samo povečati obstoječi načrt. Pri tako veliki povečavi, je treba marsikaj spremeniti, da je konstrukcija še vedno solidno močna, lahka in da ima model neke sprejemljive letalne lastnosti.
Torej v izdelavo načrta bo treba vložiti enih sto delovnih ur, da bo razdelan do konca z vsemi detalji in potrebnimi informacijami. Da ne omenjam še samo poslikavo postopka izdelave, ki ti vzame dosti časa, ter sestavo navodila za izdelavo s potrebnimi teksti in slikami.
Tako, da bo preteklo še kar nekaj vode, preden bo to zagledalo luč sveta.
Projekte planirane za letos nisem uspel dokončati, Mega Guppy še čaka in njegova je prva prioriteta po novem letu....nujno bi rabil palčke, ki bi čez noč naredili, kar si čez dan izmislim
Skratka, štala....
LP Mitja
Namignil sem, da je moja želja narediti povečano različico "Alpenfligerja", vendar ni to tako enostavno, kot samo povečati obstoječi načrt. Pri tako veliki povečavi, je treba marsikaj spremeniti, da je konstrukcija še vedno solidno močna, lahka in da ima model neke sprejemljive letalne lastnosti.
Torej v izdelavo načrta bo treba vložiti enih sto delovnih ur, da bo razdelan do konca z vsemi detalji in potrebnimi informacijami. Da ne omenjam še samo poslikavo postopka izdelave, ki ti vzame dosti časa, ter sestavo navodila za izdelavo s potrebnimi teksti in slikami.
Tako, da bo preteklo še kar nekaj vode, preden bo to zagledalo luč sveta.
Projekte planirane za letos nisem uspel dokončati, Mega Guppy še čaka in njegova je prva prioriteta po novem letu....nujno bi rabil palčke, ki bi čez noč naredili, kar si čez dan izmislim
Skratka, štala....
LP Mitja
- action man 62
- Razpravljalec
- Prispevkov: 157
- Pridružen: 07 Jan 2006, 23:28
- Kraj: nova horica