EPA Combat
Moderator: Big A
Re: EPA Combat
se je pa raztreščiv
Re: EPA Combat
Debata se lepo razvija. Upam, da bo udeležba na tekmah tudi dobra.
Kot vodja sekcije EPA v Sloveniji za 2012 bi tule podal moja končna mnenja pred tekmami:
1. Za tekme 2012 veljajo EPA COMBAT pravila 2011/2012. Med sezono bomo tekmovalci pridobivali izkušnje in se po sezoni vsedli in predebatirali o možnih spremembah.
2. Vsem bodočim tekmovalcem, ki še nimajo modelov svetujem, da pogledajo modele iz lanske prve in zadnje tekme. Modeli so lahko grajeni (tudi pod 300 g vzletne mase!) in niso nič kaj posebnega.
3.5. Propeler
Uporabljajo se lahko samo komercialno dobavljivi propelerji. Zaradi zagotavljanja varnosti je sodniku dovoljeno izreči prepoved letenja tekmovalcu, ki uporablja na svojem modelu poškodovan propeler.Â
Svetujem, da uporabljajte lahke elektro propelerje (graupner cam carbon, APC E, GWD DD, ipd), ne pa slowfly propelerjev. Fiksno ali prop-saver vpetje je lastna odločitev, vendar svetujem fiksno vpetje - en problem manj.
____
Okoli materiala:
Izmed penastih materialov je EPP najbolj trpežen in priporočljiv. Zaradi lastnosti tega materiala je v bistvu nastal EPA Combat. Tale model zgoraj definitivno ni iz tega materiala. Po nekaj tako zbitih modelih potem ni več zabavno. Res mi je kar malo žal, da nisem vsaj fotodokumentiral "uničevanje" svojega Hackerjevega MIG-3. Mislim, da bi sam material preživel tudi poln šus v tla ali pa tudi čelni trk. Tistih nekaj razpok, se da tako hitro zalepiti s sekundarjem.... jasno pa to ne velja za vso elektroniko ter nosilec motorja, servoročice in vse ostalo kar je ni EPP... .
Kot vodja sekcije EPA v Sloveniji za 2012 bi tule podal moja končna mnenja pred tekmami:
1. Za tekme 2012 veljajo EPA COMBAT pravila 2011/2012. Med sezono bomo tekmovalci pridobivali izkušnje in se po sezoni vsedli in predebatirali o možnih spremembah.
2. Vsem bodočim tekmovalcem, ki še nimajo modelov svetujem, da pogledajo modele iz lanske prve in zadnje tekme. Modeli so lahko grajeni (tudi pod 300 g vzletne mase!) in niso nič kaj posebnega.
3.5. Propeler
Uporabljajo se lahko samo komercialno dobavljivi propelerji. Zaradi zagotavljanja varnosti je sodniku dovoljeno izreči prepoved letenja tekmovalcu, ki uporablja na svojem modelu poškodovan propeler.Â
Svetujem, da uporabljajte lahke elektro propelerje (graupner cam carbon, APC E, GWD DD, ipd), ne pa slowfly propelerjev. Fiksno ali prop-saver vpetje je lastna odločitev, vendar svetujem fiksno vpetje - en problem manj.
____
Okoli materiala:
Izmed penastih materialov je EPP najbolj trpežen in priporočljiv. Zaradi lastnosti tega materiala je v bistvu nastal EPA Combat. Tale model zgoraj definitivno ni iz tega materiala. Po nekaj tako zbitih modelih potem ni več zabavno. Res mi je kar malo žal, da nisem vsaj fotodokumentiral "uničevanje" svojega Hackerjevega MIG-3. Mislim, da bi sam material preživel tudi poln šus v tla ali pa tudi čelni trk. Tistih nekaj razpok, se da tako hitro zalepiti s sekundarjem.... jasno pa to ne velja za vso elektroniko ter nosilec motorja, servoročice in vse ostalo kar je ni EPP... .
www.lipo.si
Re: EPA Combat
Sem šel malo spraševat, kako EPA počnejo drugi.
Dobil sem zanimiv odgovor iz Poljske.
Tam bolj počnejo ESA, ki se od EPA razlikuje predvsem po nekaj večji teži modelov, drugače pa je vse zelo podobno.
Pravijo, da večina tekmovalcev uporablja propelerje GWS, APC in njihove klone, večinoma kupljeno pri Hobbykingu.
Varnostna omejitev je, da je motorna os v celoti pokrita s propelerjem ali z mehkim (gumijastim) spinerjem.
Ni dovoljeno, da bi iz modela štrlel oster kovinski del (os motorja ali oster kovinski spiner).
Po nesreči, ki se zgodila na eni od ESA tekem, so uvedli še dodatne varnostne ukrepe:
Tudi v ESA so čelade obvezne.
Če je tekmovalec drugič preletel varnostno črto, do konca dneva ne sme več leteti (tudi v drugih kategorijah).
Glede uporabe prop saverjev nimajo posebnih pravil, vendar sem na raznih fotkah in filmih videl, da jih kar pogosto uporabljajo...
V mejlu sem dobil tudi zanimiv filmček: http://www.youtube.com/watch?v=nTMp2cgA ... re=related.
lp
Andrej
Dobil sem zanimiv odgovor iz Poljske.
Tam bolj počnejo ESA, ki se od EPA razlikuje predvsem po nekaj večji teži modelov, drugače pa je vse zelo podobno.
Pravijo, da večina tekmovalcev uporablja propelerje GWS, APC in njihove klone, večinoma kupljeno pri Hobbykingu.
Varnostna omejitev je, da je motorna os v celoti pokrita s propelerjem ali z mehkim (gumijastim) spinerjem.
Ni dovoljeno, da bi iz modela štrlel oster kovinski del (os motorja ali oster kovinski spiner).
Po nesreči, ki se zgodila na eni od ESA tekem, so uvedli še dodatne varnostne ukrepe:
Tudi v ESA so čelade obvezne.
Če je tekmovalec drugič preletel varnostno črto, do konca dneva ne sme več leteti (tudi v drugih kategorijah).
Glede uporabe prop saverjev nimajo posebnih pravil, vendar sem na raznih fotkah in filmih videl, da jih kar pogosto uporabljajo...
V mejlu sem dobil tudi zanimiv filmček: http://www.youtube.com/watch?v=nTMp2cgA ... re=related.
lp
Andrej
Re: EPA Combat
Pa je moj prvi epa combat skoraj narejen.. samo še povezave eleronov so za nardit pa regulator, sprejemnik in baterije vstavit jutri pa gre na testni polet.
Do drugega vikenda pa je v planu še backup model če se prvi takoj sesuje
Do drugega vikenda pa je v planu še backup model če se prvi takoj sesuje
- Priponke
-
- rff.jpg (126.37 KiB) Pogledano 5970 krat
Flying Bastard Aircombat squadron
Re: EPA Combat
Čeden model. Čestitke!
Re: EPA Combat
Vid, res lep model! Veliko rezov in uspešnih bojev ti želim!
Informacija za vse EPA Combat navdušence v širši okolici Ljubljane:
viewtopic.php?f=17&t=76856
Informacija za vse EPA Combat navdušence v širši okolici Ljubljane:
viewtopic.php?f=17&t=76856
www.lipo.si
Re: EPA Combat
Zanimiv model, krila je potrebno malo "pristriči"
http://www.der-schweighofer.at/artikel/ ... epp_890_mm
http://www.der-schweighofer.at/artikel/ ... epp_890_mm
www.lipo.si
Re: EPA Combat
Je to ta tehnika izdelave pantov iz uhu por oz activ..
http://www.youtube.com/watch?v=fSE6v9NFRCM
http://www.youtube.com/watch?v=fSE6v9NFRCM
Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..
Re: EPA Combat
Matjaž,
kateri motorček si uporabil?
lp, Dejan
Um je poput padobrana. Radi samo ako je otvoren...
Re: EPA Combat
modelarstvo je ta bol':D/
Re: EPA Combat
Video kako smo v kopru pred letom vadili z modeli iz stirodura sicer ne v merilu za epa combat ker takrat nismo še niti razmišljali o tekmah a način gradnje je bil enak.
Vse kar je vredno ogleda je po 3:35
http://www.youtube.com/watch?v=qclxpL4g8Vo
Vse kar je vredno ogleda je po 3:35
http://www.youtube.com/watch?v=qclxpL4g8Vo
Flying Bastard Aircombat squadron
Re: EPA Combat
Meni pa je prejšnji teden prvič poletel dvomotorni B-25.
Prilagam par slikc in video, ki ga je posnel Srečo.
Ob prvem startu mi je model zategnilo navzdol, vendar sem ga ujel in brez težav strimal. Leti zelo stabilno in se dobro vrti okrog osi. Je pa seveda zaradi velikosti in dveh motorjev nekoliko manj okreten kot enomotorni konkurtenti.
Vzletna teža s polnimi baterijami 2400 mAh je 630 gramov. Uporabljam enake motorje kot na enomotornih modelih in propelerje 8X4, zato pri polnem plinu (24 A) zmore zelo prepričljive vertikale.
slikka 1: https://picasaweb.google.com/lh/photo/Z ... directlink
slika 2: https://picasaweb.google.com/lh/photo/E ... directlink
slika 3: https://picasaweb.google.com/lh/photo/1 ... directlink
film (cca 1 minuta): https://picasaweb.google.com/lh/photo/E ... directlink
lp
Prilagam par slikc in video, ki ga je posnel Srečo.
Ob prvem startu mi je model zategnilo navzdol, vendar sem ga ujel in brez težav strimal. Leti zelo stabilno in se dobro vrti okrog osi. Je pa seveda zaradi velikosti in dveh motorjev nekoliko manj okreten kot enomotorni konkurtenti.
Vzletna teža s polnimi baterijami 2400 mAh je 630 gramov. Uporabljam enake motorje kot na enomotornih modelih in propelerje 8X4, zato pri polnem plinu (24 A) zmore zelo prepričljive vertikale.
slikka 1: https://picasaweb.google.com/lh/photo/Z ... directlink
slika 2: https://picasaweb.google.com/lh/photo/E ... directlink
slika 3: https://picasaweb.google.com/lh/photo/1 ... directlink
film (cca 1 minuta): https://picasaweb.google.com/lh/photo/E ... directlink
lp
- Priponke
-
- _IGP1397_800.jpg (472.3 KiB) Pogledano 5217 krat
Re: EPA Combat
Imam vprašanje glede samogradnje, sem sicer prebral pravilnik pa o debelini profila nisem našel ničesar napisanega...
Je potem dovoljen kakeršen koli profil???
Je potem dovoljen kakeršen koli profil???
No guts no glory!
Re: EPA Combat
Omejitev glede profilov ni, smo pa govorili, kateri profili se obnesejo.nace.m napisal/-a:Imam vprašanje glede samogradnje, sem sicer prebral pravilnik pa o debelini profila nisem našel ničesar napisanega...
Je potem dovoljen kakeršen koli profil???
Si pa omejen z materiali, ki morajo biti penasti in z ojačitvami najmanj 5 cm stran od prednjega roba.
Brez fiberglasa, koroplasta, vezane plošče in tudi balze. Prekrivanje ni dovoljeno.
To je po mojem mneju dovolj velika omejitev, saj krila iz pretankih profilov potem niso dovolj trdna.
Če se pravila krši, se mi ne zdi pošteno do drugih, ki se pravil držijo.
Mislim, da tega ne smemo tolerirati.
Re: EPA Combat
Ok!
Problemi modela so teoretično rešeni...
Sedaj sem pri pogonu... nekako sem si zamislil sledeči pogonski paket...
motor: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Motor.html
krmilnik:http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _BESC.html
Baterija:http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Pack.html
Ker sem v znanju elektro pogonov precej slab beri:(dosedanje znanje izkušnje o pogonu v letalskih modelih os max 25 fx pa ful gas) imam težave predvsem pri izbiri propelerja bi bil tale uredu:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _6pc_.html
Celotna teža pogona pri tem kompletu nanese okoli 160g, to pusti okoli 200-230 g za model+servoti+sprejemnik bi moglo biti kar ok:)
Pa še to da ne pozabim, kateri epp bo pravi 20kg/m3, ali 30kg/m3?
Problemi modela so teoretično rešeni...
Sedaj sem pri pogonu... nekako sem si zamislil sledeči pogonski paket...
motor: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Motor.html
krmilnik:http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _BESC.html
Baterija:http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Pack.html
Ker sem v znanju elektro pogonov precej slab beri:(dosedanje znanje izkušnje o pogonu v letalskih modelih os max 25 fx pa ful gas) imam težave predvsem pri izbiri propelerja bi bil tale uredu:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _6pc_.html
Celotna teža pogona pri tem kompletu nanese okoli 160g, to pusti okoli 200-230 g za model+servoti+sprejemnik bi moglo biti kar ok:)
Pa še to da ne pozabim, kateri epp bo pravi 20kg/m3, ali 30kg/m3?
No guts no glory!
Re: EPA Combat
Setup izgleda OK.nace.m napisal/-a:Ok!
Problemi modela so teoretično rešeni...
Sedaj sem pri pogonu... nekako sem si zamislil sledeči pogonski paket...
motor: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Motor.html
krmilnik:http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _BESC.html
Baterija:http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Pack.html
Ker sem v znanju elektro pogonov precej slab beri:(dosedanje znanje izkušnje o pogonu v letalskih modelih os max 25 fx pa ful gas) imam težave predvsem pri izbiri propelerja bi bil tale uredu:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _6pc_.html
Celotna teža pogona pri tem kompletu nanese okoli 160g, to pusti okoli 200-230 g za model+servoti+sprejemnik bi moglo biti kar ok:)
Pa še to da ne pozabim, kateri epp bo pravi 20kg/m3, ali 30kg/m3?
Baterije in regler poznam in uporabljam.
Motorja ne poznam, bo pa verjetno v redu, ker ustreza vrednost KV, amperaža, moč, teža...
Ni mi pa jasno, zakaj nabavljaš komplet levo in desno sučnih propelerjev. Boš delal dvomotorca?
EPP naj ima 20 kg/m3
Re: EPA Combat
Hvala za odgovor Andrej!
Moram še malo pobrskati izbiro propelerjev, sicer sem hotel vzeti original GWS ampak (oranžne) ampak jih trenutno ni na zalogi...
Tudi te 8x4 so bili edini se mi zdi od kopij gws-a ja je pa res moram dobiti samo desnosučne, dvomotorca pa zaenkrat še ne bo:)
Se mi je pa ob govoru o dvomotorcih porodila zanimiva ideja, je impelerski pogon pri epa combatu dovoljen???
Saj namreč je Me-262 že zelo dolgo na TO DO SEZNAMU:)
Saj bi z dvema impelerjema pa 1m razpona delal kar lepo:) edino z 520 grami bi se blo treba kar potrudit...
Moram še malo pobrskati izbiro propelerjev, sicer sem hotel vzeti original GWS ampak (oranžne) ampak jih trenutno ni na zalogi...
Tudi te 8x4 so bili edini se mi zdi od kopij gws-a ja je pa res moram dobiti samo desnosučne, dvomotorca pa zaenkrat še ne bo:)
Se mi je pa ob govoru o dvomotorcih porodila zanimiva ideja, je impelerski pogon pri epa combatu dovoljen???
Saj namreč je Me-262 že zelo dolgo na TO DO SEZNAMU:)
Saj bi z dvema impelerjema pa 1m razpona delal kar lepo:) edino z 520 grami bi se blo treba kar potrudit...
No guts no glory!
Re: EPA Combat
gws so bolj primerni če boš uporabljal prop saver.
brez njega pa se po mojih izkušnjah bolje obnesejo drugi.
sam za epo uporabljam te propelerje:
so super ampak samo pod pogojem da jih zbalansiraš! vsi potrebujejo približno enako maso na strani kjer piše sf.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _bag_.html
če se ti ne da zgubljat časa z balansiranjem pa vzameš te:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 8x6_E.html
brez njega pa se po mojih izkušnjah bolje obnesejo drugi.
sam za epo uporabljam te propelerje:
so super ampak samo pod pogojem da jih zbalansiraš! vsi potrebujejo približno enako maso na strani kjer piše sf.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _bag_.html
če se ti ne da zgubljat časa z balansiranjem pa vzameš te:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 8x6_E.html
Flying Bastard Aircombat squadron
Re: EPA Combat
Kljub temu kar se piše da je spinner boljši mislim uporabljati prop saver, saj je neprimerno bolj prizanesljiv do motorja in tudi do drugih modelov, ter ob trkih...
Sicer sem mnenja, ker čelada na epa tekmah ni obvezna, bi pomoje moral prop saver biti obvezen...
Kar mam izkušenj z elektrotom ne vidim razloga da bi hitrost trpela zaradi tega, edino pri trkih u zraku je verjetno več možnosti da zadeva odpove, samo pri elektru pa sploh ni problem ponoven polet:)
Sicer sem mnenja, ker čelada na epa tekmah ni obvezna, bi pomoje moral prop saver biti obvezen...
Kar mam izkušenj z elektrotom ne vidim razloga da bi hitrost trpela zaradi tega, edino pri trkih u zraku je verjetno več možnosti da zadeva odpove, samo pri elektru pa sploh ni problem ponoven polet:)
No guts no glory!
Re: EPA Combat
Za test edf-a v epi bom naredil salamanderja(he 162) na tale pogon...
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 99_8W.html
Teža bo verjetno ok samo čas letenja pa bo z 1300mah baterijo vprašljiv...
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 99_8W.html
Teža bo verjetno ok samo čas letenja pa bo z 1300mah baterijo vprašljiv...
No guts no glory!
Re: EPA Combat
vsak ima pač svoje mnenje. meni prop saver ni všeč ker redko deluje dobro pri tako velikih propelerjih... ob vsakem najmanjšem trku bi se vrjetno snel, lahko bi ga snelo že če se ti trak navije okoli osi. če je argument za manj škode, pa saj se vendar gremo combat kjer je logično da prej ali slej škoda na modelih bo.
zelo zanimivo bi bilo res videti kakšen edf na tekmi, imaš pa z takim pogonom manj možnosti odrezati trak, če se ti notri navije pa zna bit kar problem ga spravit ven. Poleg tega ti pogoni ponavadi res vlečejo večji tok in bo težko doseči 7minut. Že pri navadnem pogonu je treba šparati z gasom če je model nekoliko težji.
zelo zanimivo bi bilo res videti kakšen edf na tekmi, imaš pa z takim pogonom manj možnosti odrezati trak, če se ti notri navije pa zna bit kar problem ga spravit ven. Poleg tega ti pogoni ponavadi res vlečejo večji tok in bo težko doseči 7minut. Že pri navadnem pogonu je treba šparati z gasom če je model nekoliko težji.
Flying Bastard Aircombat squadron
Re: EPA Combat
Kakšne barve uporabljate za epp???
Bi bli kakšni akrilni spreji uredu???
Rad bi čim cenejšo varianto, pa useeno obstojno...
LP N
Bi bli kakšni akrilni spreji uredu???
Rad bi čim cenejšo varianto, pa useeno obstojno...
LP N
No guts no glory!
- modelarcina
- Profesor
- Prispevkov: 1038
- Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
- Kraj: kamnik
Re: EPA Combat
Jaz uporabljam navaden akrilni sprej,po odleteni sezoni se barva kaj dosti ni spremenila.
edino model je dobil malo "rjave" barve
lp simon
edino model je dobil malo "rjave" barve
lp simon
www.okarbon.eu
Re: EPA Combat
Kdo uporablja še kakšne druge profile kot E205???
Pa še to, kakšno karbonsko ojačitev date v krilo(dimenzije)???
LP nACE
Pa še to, kakšno karbonsko ojačitev date v krilo(dimenzije)???
LP nACE
No guts no glory!