Elekto v combatu

Bojevanja z modeli letal

Moderator: Big A

Zanima me, ÄŤe ste zainteresirani za "prenovo" pravilnika?

da
86
80%
ne
21
20%
 
Skupaj glasov: 107

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3309
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Ultralajt napisal/-a:In kako kaj stojijo stvari v anketi?
Na katero stran vleče?

(ne vidim rezultata ankete, ker nisem glasoval, saj ne spadam med kombataše...me pa zelo zanima anketa)

LP Mitja
76% : 24%
V prid prenovi pravilnika.
Mipo
Uporabniški avatar
Stormovik
Trgovina
Prispevkov: 389
Pridružen: 24 Jan 2006, 08:40
Kraj: Ptuj

Odgovor Napisal/-a Stormovik »

Moti me to da je v pravilniku elektro že 10let pa se zanj ni "nihče" odločil. Že po tem se lahko sklepa da nekaj ne štima najbolj. Potemtakem se lahko črta del pravilnika,saj tako ali tako ni v uporabi #-o

Sam bom v zelo kratkem času povsem preklopil na elektro,saj se dobrih metanolarjev (beri za combat) žal ne dobi več. V letošnji sezoni sem polomil dva uplinjača,dva izpuha,zvil gred,en motor pa mi je zaribal (v spinerju sem imel nekaj zemlje,ki je nisem videl in ob vžigu motorja je zletela direkt v uplinjač #-o ),da ne govorim o predrtih cevkah,rezervoarjih in pokurjenih svečicah...
Pri elektro sem po 10 konkretnih kreših naredil za 2 eur škode...metanolarje bom uporabljal kako dolgo še jih bom imel na zalogi,kaj pa naj potem,če se jih ne da dobit. Majhno kubaturo je dobesedno povozil brushles čas pa naj reče kdo kar hoče...

Prednost pri poletanju..? Z elektro štartam 3 sekunde prej kaj pa je dovolj ravno za eno samo točko,ki pa je ponavadi nepomembna zaradi velikih razlik...

Prednost glede ugašanja motorja na zavojih..? Metanolar ti dela cel turnus pod približno istimi obrati,teža modela pa se zaradi praznenja rezervoarja počasi manjša v prid tekmovalca. Pri elektro ti zaradi vedno manjše napetosti v celicah obrati do konca turnusa konkretno padejo,teža pa je vedno ista. Model pa leti vedno slabše...

O nekih večjih prednostih in slabostih je težko govoriti..

Potem pa naj bo enakopravno...naj se na elektro dovoli isti propeler kot na 4ccm metanolarju pri istih obratih...saj trenutno če dobro pomislite je enakopravnost nemogoča,če na elektro ni dovoljen tako velik propeler kot na metanolarju,obrati pa so isti.? Treba pa je vedet tudi da v zraku da metanolar veliko več od sebe kot elektro (to bom tudi dokazal s poizkusom ko najdem nekaj časa).

LP Gorazd

Nismo se ojštro vdarli :lol: saj smo v "svobodni" državi in lahko vsak izrazi svoje mnenje. Saj temu je forum namenjen...se mi zdi #-o
"Moč ni v obrambi, pač pa v napadu!!!!!!"
www.balcore.si
Uporabniški avatar
mihasodja
Tekmovalec
Prispevkov: 291
Pridružen: 06 Feb 2005, 12:18
Kraj: Logatec

Odgovor Napisal/-a mihasodja »

Bevcan napisal/-a:Mnogim je znano kako se je sfižila kategorija F5J. Tisti, ki so imeli dovolj gotovine za pošten pogon so obstali ostalim so dali tolažilno kategorijo F5J 75W. Važno je samo to koliko keša vložiš v pogon. Ostat deset minut v zraku po tem ko od modela vidiš samo še pikico pa ni nobena umetnost. Miha bi najbrž rad povedal samo to da nebi rad da se v combatu zgodi isto. A se najbrž zaradi povsem drugačne discipline to ne bo.V končni fazi hitrost modela tu še zdaleč ni vse. Moje mnenje pa je tudi da se naj ne spreminja pravil v zaslugo elektro pogonu. Nekaj pišeš o naravni evoluciji in napredku, v smislu da se kamena doba ni končala ker je zmanjkalo kamenja. Po mojem mnenju bi morala pravila ostati enaka in pač dati času čas in elektro bo prišel v kombat ko bo to pokazal čas. Takrat se boš lahko hvalil da si bil prvi in se muzal ob misli da so se ti v začetku smejali.

Kar se pa tiče izgleda modelov bi se tukaj striktno držal pravil, sicer bo tudi tu evolucija naredila svoje. In WW2 kombat po postal samo kombat (brez ww2) letečih in grdih skropucal.

P.S. Tale p.s. pišem zaradi pisma prismelega na zasebna sporočila.
Če me je gdo narobe razumel o kategoriji F5J majnša obrazložitev. Najprej se je F5J res svižil. A je kategorija F5J 75W zadevo precej umirila in dala možnost tekmovati tudi z nizkimi stroški. A iz kategorije ki bi morala biti samo ena so nastale dve. Ali morda celo kaka več? Menim da bi bilo bolje da bi vsi tekmovali v kategoriji F5J 75W, a verjamem da nekaterim to nebo všeč zaradi lastnega ega. Pa pustimo sedaj kategorijo F5J pri miru v tej temi.
=D> =D> =D> =D>
Uporabniški avatar
mihasodja
Tekmovalec
Prispevkov: 291
Pridružen: 06 Feb 2005, 12:18
Kraj: Logatec

Odgovor Napisal/-a mihasodja »

Hmm...
Ko boste spreminjali pravilnik ( če ga boste) bi lahko dodali da vinjeni piloti ne smejo voziti. Kaj ni na prvem mestu varnost????? [-X Nekateri si zgleda res želijo podobno sceno kot je bila v F5J!!!!
Uporabniški avatar
Stormovik
Trgovina
Prispevkov: 389
Pridružen: 24 Jan 2006, 08:40
Kraj: Ptuj

Odgovor Napisal/-a Stormovik »

=D> lahko pihamo pred in po tekmi #-o treba je še samo določit če je dovoljeno 0,5 promila ali 0,0 #-o #-o #-o

Kam smo prišli #-o
"Moč ni v obrambi, pač pa v napadu!!!!!!"
www.balcore.si
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Izven teme:
Bevcan napisal/-a:Mnogim je znano kako se je sfižila kategorija F5J. Tisti, ki so imeli dovolj gotovine za pošten pogon so obstali ostalim so dali tolažilno kategorijo F5J 75W. Važno je samo to koliko keša vložiš v pogon.


nabavi en pogon in boš videl, da gre 40 m/s v vertikalo z:
- motorjem za manj kot 85 evrov
- reduktorjem za 65 evrov
- reglerjem za 75 evrov
- akujem za 84 evrov
- konkurenčnim doma izdelanim modelom z ceno materiala ter delovnih ur pod 150 evrov
- 5 ali 6 poceni servoti razreda Protech 109B


Naj te ne zavaja propaganda, da so edini primerni dragi F3J modeli. Nasprotno! Mislim, da bodo letos nekonkurenčni.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3309
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Stormovik napisal/-a:Ne vozimo zaradi razbijanja,to je stranski produkt ki se mu je z borbeno vožnjo nemogoče izogniti...saj pravim lepota je za mitinge,tekma pa tekma.
LP
Meni se razbijanje modelov zaradi samega adrenalina ne zdi zabavno. dejstvo je, da se razbijanju da mnogokrat tudi izogniti.
Žal ne morem pozabiti najinega primera z zadnje tekme v Kočevju: bil sem brez traku, na gred motorja se mi je navil odrezani trak trak in model se je vlekel kot smrkelj. Temu navkljub si stalno napadal model, dvakrat sem te opozoril, da ne moreš nič več dobiti na mojem repu in da bo nastala škoda. In potem se je zgodilo neizbežno: dva modela sta zarila. To je bedarija.#-o

Vem, da je model odpisan v trenutku, ko štarta. Ni pa fer razbijati tujih modelov v lastno zabavo. Pa naj bodo elektro ali metanolski.

Mipo,
ki mu je bil všeč kombat na Švedskem, ko je večina letela z motorji 2,5ccm in so bili v zraku modeli najpogostejših bojnih ptic druge svetovne vojne. Sam za "Švicarja" takrat še nisem slišal ne vedel kaj to je. Mustangi, Spiti, Meseršmiti, taki in drugačni mačkoni, Lajtningi so takrat parali nebo. In verjemite mi, da je vse bolj spominjalo na WW2 kot pa na prototipno delavnico.
Priponke
Slovenska eskadrilja leta 1999 na Švedskem.
Slovenska eskadrilja leta 1999 na Švedskem.
eskadrilja-03o.jpg (118.95 KiB) Pogledano 3925 krat
Zadnjič spremenil Mipo, dne 07 Nov 2007, 15:02, skupaj popravljeno 2 krat.
Bevcan
Freak
Prispevkov: 584
Pridružen: 06 Jun 2006, 07:36
Kraj: Vrhnika

Odgovor Napisal/-a Bevcan »

Še nekaj kar se ne tiče štroma ampak izgleda modela, ki se ga jetudi dotaknila ta tema. V vseh resnih športnih panogah so pravila do opreme zelo stroga, Če ma smukač milimeter prekratke smuči bo diskvalificiran in naj mi sedaj gdo trdi da smuk ni adrenalinski šport. V combatu pa ni prav če model nima žic med krili in zaradi tega dobi 10 pik manj. Klinc zaradi mene se lahko postavijo tudi pravila da brez žic med krili sploh ne sme tekmovat. Če pa se mu ne da napelat tistih par cvernov med krili se naj pač sprijaznil s tem da nikoli ne bo prvi. Da ne govorim še o večjem lapsusu v ww2 kjer nekateri modeli niti slučajno ne spominjajo na ww2 avjon. Mislim da Vinske mušice ravno oni so bli pač omenjeni nebi prenehali z kombatom ampak bi pač naredili modele v skladu s pravili. Če pa se nekomu dopusti da krši pravila jih seveda bo. In smučarski skakalci bi si med roke noge in smuči namontirali krila da bi iz Planiške skakalnice leteli do Ljubljane.
Gravitacija je hudič.

LP Primož Iskra
WineFly
Tekmovalec
Prispevkov: 282
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:42
Kraj: Bela krajina

Odgovor Napisal/-a WineFly »

No ja,

ko smo bile Vinske mušice parkrat omenjene, se pa moram javit.

Res da so pravila postavljena in jasna. Res je tudi, da mora vsak pri sebi razčisit zakaj sili v kombat. Za stare mačke vem, da zato, ker uživajo v druženju in drobnih dogodkih ki naredijo dan lep. Koneckoncev tudi adrenalin naredi svoje in po tekmi peljem domov kot Fitipaldi.

Seveda je zadeva zastavljena strogo tehnično in če bi se držali prav vsake pike in vejice v pravilniku, bi disciplina verjetno crknila. Naredimo pač kar v kroničnem pomanjkanju časa in denarja zmoremo in se veselimo SREČANJA. Vse ostalo je v drugem planu.

Nikoli kar se udeležujem tekem, se ni zgodilo, da bi koga pretirano motila čudna barva naših legendarnih MIGov. Dimenzijsko USTREZAJO zahtevam pravilnika, prav tako glede pogona. Vsakemu, ki je "NOT" v kombatu je kristalno jasno, da so ti modeli glede letalnih karakteristik totalen poden. Na žalost je leteč samo še eden, pa še ta ni več za v boj. Nič bat!

Vsak se ima možnost pritožiti in zaradi malenkosti eliminirati nasprotnika že na tleh, :ratata: ampak mi smo borci, ki si jemljemo mero v zraku, kajne? :jumpjump: Šele ko bo nekdo zaradi nespoštovanja pravil v bistveni prednosti pred mano, bo pa tudi mene začelo resno srbeti med ušesi. Pa ne samo mene.

Kar se Gorazda tiče je prav da nam kaže nove poti, da je malo drugačen od ostalih. Tudi v ribniku je krapom dolgčas :zeham: , če ni ščuke notri...

Menim da bo ob dosedanjem tempu razvoja "elektrike" Gorazd in sigurno še kdo, čez leto ali dve popolnoma konkurenčen ali celo superioren metanolarjem tudi brez spremembe pravilnika. Nimam nič proti spremembi, se pa bojim da bodo nova pravila (zaradi razvoja motorjev in akujev), v trenutku ko bodo postala aktualna, že zastarela. Tudi če jih spremenimo takoj, se naslednje leto še ne smejo izvajati, če prav razumem.

Morda pa se lahko dogovorimo "interno" in decembra v praksi preizkusimo, kaj bi pomenila sprememba hoda propa v elektro varianti. Trenutno po mojem prav nič. Poskusimo.

LP, Tom
==============================================================
Drugovi !!! Meni je važno samo jedno, a to su dve stvari: rad, red i disciplina !!!
==============================================================
Uporabniški avatar
mihasodja
Tekmovalec
Prispevkov: 291
Pridružen: 06 Feb 2005, 12:18
Kraj: Logatec

Odgovor Napisal/-a mihasodja »

Mipo napisal/-a:
Stormovik napisal/-a:Ne vozimo zaradi razbijanja,to je stranski produkt ki se mu je z borbeno vožnjo nemogoče izogniti...saj pravim lepota je za mitinge,tekma pa tekma.
LP
Meni se razbijanje modelov zaradi samega adrenalina ne zdi zabavno. dejstvo je, da se razbijanju da mnogokrat tudi izogniti.
Žal ne morem pozabiti najinega primera z zadnje tekme v Kočevju: bil sem brez traku, na gred motorja se mi je navil odrezani trak trak in model se je vlekel kot smrkelj. Temu navkljub si stalno napadal model, dvakrat sem te opozoril, da ne moreš nič več dobiti na mojem repu in da bo nastala škoda. In potem se je zgodilo neizbežno: dva modela sta zarila. To je bedarija.#-o

Vem, da je model odpisan v trenutko, ko štarta. Ni pa fer razbijati tujih modelov v lastno zabavo. Pa naj bodo elektro ali metanolski.

Mipo,
ki mu je bil všeč kombat na Švedskem, ko je večina letela z motorji 2,5ccm in so bili v zraku modeli najpogostejših bojnih ptic druge svetovne vojne. Sam za "Švicarja" takrat še nisem slišal ne vedel kaj to je. Mustangi, Spiti, Meseršmiti, taki in drugačni mačkoni, Lajtningi so takrat parali nebo. In verjemite mi, da je vse bolj spominjalo na WW2 kot pa na prototipno delavnico.
Bravo!!! =D> kar pa se tiče pihanja pred tekmo je pa trenutno Stormovik edini ki bi mu dal to zadevco v usta. In kolikor mi je znano tudi matematike ne obvlada(en rez in en rez sta 2 reza in ne 7 kot jih sam rad napiše)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! #-o
Uporabniški avatar
Stormovik
Trgovina
Prispevkov: 389
Pridružen: 24 Jan 2006, 08:40
Kraj: Ptuj

Odgovor Napisal/-a Stormovik »

No ta je bila pa pod nivojem!!! Tega se nisem hotel lotit na tak način,ampak vseeno! Dragi Mihec,če ti slabo vidiš obstajajo optike ki ti lahko pomagajo z očali ali operacijo vida...koliko trakov si rezal šteje sodnik in ne tekmovalec,prav zato imam raje sodnika iz nasprotnega kluba, da ne bi kdo sanjal o kakih dodatnih rezih.

Treba se bo sprijaznit, da pač eni pijani boljše vozimo od enih treznih...

Najbolj me razpi....di ko se vtikajo v pravilnik tisti,ki ga najbolj kršijo!!!To na spodnji sliki je če se ne motim tvoj model...vzami v roke meter in pravilnik in zellllo dobro premeri,potem si vzami še kako urco za brskanje po netu in poišči miga,ki je bil iste barve kot je tvoj!!!

Večina normalnih combat pilotov smo na tleh prijatelji,v zraku pa "sovražniki",ampak zgleda so eni sovražniki tudi na tleh...mihi,ko boš ti mel model narejen po pravilniku bom jaz letel brez da si za malco privoščim kako pivce ali dve...ti čez zimo pripravi model po vseh pravilih ne le delno,jaz pa grem do božiča na odvajanje #-o

Če se ne da zlepa nič dosečt se da pa "zgrda" .Pokazal vam bom kako se LEGALNO krši pravilnik...
-vzameš model z elektro pogonom z zložljivo eliso 8x5
-ker je vlek premajhen vzameš trokraki nastavek za krake in dodaš en krak ter tako dobiš dodaten vlek (kraki ostanejo 8x5 kot je v pravilniku)
-ker je vlek premajhen vzameš štirikraki nastavek za krake in dodaš še en krak 8x5 in tako povečaš malo vleka (propeler je še vedno 8x5 po pravilniku)
-ker je vlek premajhen dodajaš krake tako dolgo da dobiš dovolj vleka

In na koncu letiš PO PRAVILNIKU z 6 krakim propelerjem 8x5...vleka je po nekaterih izračunih ene pet kil ampak v skladu z našim popolnim pravilnikom #-o #-o #-o

Ker svoje sposobnosti raje kažem v zraku kot na tleh,se bom umaknil iz te "nesmiselne" teme, ki je bila odprta z dobrim namenom, ki pa nekaterim zgleda ni interesanten..

LP Gorazd
Priponke
mig.jpg
mig.jpg (97.85 KiB) Pogledano 3766 krat
"Moč ni v obrambi, pač pa v napadu!!!!!!"
www.balcore.si
Uporabniški avatar
mihasodja
Tekmovalec
Prispevkov: 291
Pridružen: 06 Feb 2005, 12:18
Kraj: Logatec

Odgovor Napisal/-a mihasodja »

Zdravo gospod Gajser!
Moj mig na sliki je v pravilnih merah saj sem si priredil načrt tako da je v merilu 1/12. Res da ni imel zastave na repu vse ostalo pa je popravilniku. Mogoče sem te res malo na oštro napadel vendar smo na zadnji tekmi v tretjem turnusu šteli reze ki pa se nekakor ne ujemajo z napisanim. Ne vem kako ampak vedno je odstopalo pri tebi!
S tem se tudi sam umikam iz teme!!!!!!
WineFly
Tekmovalec
Prispevkov: 282
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:42
Kraj: Bela krajina

Odgovor Napisal/-a WineFly »

Miha,

če se hočeš striktno držati pravilnika, moraš ukrepati na licu mesta, pred ali na koncu tekme. Saj veš kavcija, pritožba, nato pa odločitev vseh pilotov. Takšna debata pa je destruktivna, vsi vidimo kam je pripeljala ... v podjebavanje, kot bi vsak pojedel pol Viagre. Pametno da sta nehala!

Raje nadaljujmo z debato o predlogu.

Pozdrav v Logatec in Ptuj!

LP, Tom
==============================================================
Drugovi !!! Meni je važno samo jedno, a to su dve stvari: rad, red i disciplina !!!
==============================================================
MAGISTER
Freak
Prispevkov: 643
Pridružen: 14 Okt 2005, 20:36
Kraj: Ljubljana-Šentvid (localhost - 192.168.8.20)
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a MAGISTER »

Preprosto prosite moderatorja da pobriše neprimerne poste.
Nič več... :)
REWANGER
Razpravljalec
Prispevkov: 57
Pridružen: 15 Okt 2005, 19:25

Odgovor Napisal/-a REWANGER »

Sam sicer ne tekmujem še.Velik pa spremlam brata na tekmah tako da preveč pametn ne bom.

Samo tisto kar pravjo je res.
Če bi fovšija gorela bi bla Slovenija v plamenih.

Bi pa komentirov tist post o alkoholiziranosti, kokr jest mav spremlam po tekmah se ga nikjer ne pije na veliko.Med samim tekmovanjem pade sem pa tja kšna pijača pije se ga pa ne.Kar se dogaja po tekmi pa tut ni tako hudo.
Bi prosu da ste realni na tekmo se pride zarad zabave in druženja ne pa kot je blo tukej že doskrat rečeno zarad šminkiranja z avijoni saj zaradi relativno visokih hitrosti slej ko prej pristane model v kanti.(pa napisov sem relativno da ne bo kej problemov o hitrosti)

Aja pa še to če boste pravila spreminjal jih spreminjejte postopoma ne pa vse na enkrat da ne bo na konc problemov.pejte počas pa na zihr.
veni vidi vici
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A »

Zaenkrat ne bom brisal neprimernih postov.
Ampak čas je za time out.
Udeležence debate prosim, da svoje sporočilo trikrat preberete, preden ga pošljete na forum. To vam bo dalo čas za razmislek in da iz svojega sporočila izbrišete žaljivke in nepremišljene izjave. So popolnoma neproduktivne.
Le tako bo forum ostal prijetno in poučno branje za množico slovenskih modelarjev. Temu je ta forum tudi namenjen!
OK?

Če se bomo vsi skupaj (z mano vred) držali naslova teme, tudi ne bo nič slabega.

lp

Andrej

PS za Mitjo:
Pod gumbom "glasuj" je še gumb "rezultati ankete". Če ga klikneš, boš videl rezultat glasovanja.


PS za kombataše:
Bliža se čas volitev. Za predloge za spremembe pravil bom odprl drugo temo.
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A »

Big A napisal/-a:Marsikatera modelarska panoga je v preteklosti že imela velike probleme zaradi spreminjanja pravil. Verjamem, da so imeli avtorji sprememb najboljše namene, vendar se stvari kljub najboljšim namenom dostikrat sfižijo........
Da pojasnim:
Pri tem sem mislil na sceno v Ameriki. Tam so kombat razbili na veliko različnih kategorij. Sedaj so nezadovoljni vsi -tudi tisti, ki so spremebe vpeljali. O slovenski F5J ne bom sodil, ker nisem dovolj zraven.
Daniel Lux
Začetnik
Prispevkov: 19
Pridružen: 25 Maj 2006, 12:40
Kraj: Germany

Odgovor Napisal/-a Daniel Lux »

Nice...nice
Daniel Lux
Začetnik
Prispevkov: 19
Pridružen: 25 Maj 2006, 12:40
Kraj: Germany

Odgovor Napisal/-a Daniel Lux »

Hallo Milos,
ich lese hier immer nur was von 8x5 und F3J, sollen das eure neuen E-Regeln werden? Wenn dem so ist seit ihr kräftig auf dem falschen Weg, die Holländer haben ähnliche Regeln, da gibt es aber auch nur einen E-Piloten und der hat in meinen Augen so richtig gar keine Ahnung von E-Antrieben. Ich habe bei den Antrieben sehr viel probiert und die E-Antriebe auf den Prop fest zu machen ist der völlig falsche Weg, bei uns im Verein fliegt eine große DO335V4 (Patrik S.) mit einem 9x4" APC, Drehzahl amBoden knapp unter 16.000 Touren, in der Luft schätze ich aber mal grob die Drehzahl auf über 23.000!! Das Teil geht fast 200 km/h schnell und wäre nach den jetzigen V-Regeln von der Drehzahl und dem Prop her erlaubt. Selber habe ich eine FW152 TA mit einem 8x4" und gut 15.800 Touren ab Boden, damit verblase ich absolut jeden 4ccm.
Ich habe ja bei unseren Regeln in Deutschland kräftig mit gearbeitet und nach einem Jahr sind wir zu dem Schluß gekommen das wir da so gut wie nichts mehr dran ändern wollen, denn wir haben über 30 E-Piloten mit gut fliegenden Modellen die zu denVerbrennern von der Geschwindigkeit und Wendigkeit passen. Wir begrenzen unsere Modelle nur über den Akku, kannst du bei uns im Forum nachlesen. Leider war von euren Leuten keiner bei der EASG in Polen, denn da habe ich mit meinen E-Modellen geflogen und keiner der anwesendenPiloten hat sich über mein Modell beschwert, denn man konnte es nur am Geräusch erkennen, nicht an überlegender Leistung.
GruĂź Daniel
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3309
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Daniel,

thanks for Your contribute to our E-rules. I have translated you letter to Slovene and I am answering in English, because the majority of forum members are capable to read and write in this language.

I am sure that we are all interested to have rules adjusted to international rules or much better: to prepare new ACES rules for E-drives.

Can You give us the links to discussion on the open issues?

Best regards
Miloš
Daniel Lux (prosti prevod: Mipo) napisal/-a:Hallo Milos,

Vedno prebiram prispevke o 8x4 in F3J. Ali se tukaj govori o novih pravilih?
Če je to tako, ste močno na napačni poti. Nizozemci imajo podobna pravila in enega samega E-pilota in ta v mojih očeh nima pojma o E-pogonu.
Sam sem zelo veliko preizkušal E-pogone in menim, da je njihova uskladitev (prilagoditev) na propelerje je popolnoma napačna pot. V našem klubu leti veliki DO335V4 (Patrik S). s propelerjem 9x4 APC. Vrtljaji na tleh so ravno pod 16.000, v zraku pa jih ocenjujem na 23.000!! Model leti skoraj 200 km/h in bi bil po sedanjih pravilih o vrtljajih in propelerju dovoljen. Sam imam FW152 TA z 8x4 in dobrimi 15.800 vrtljaji na tleh in z njim absolutno odpihnem vsakega “štirikubikarja”.

Veliko sem sodeloval pri naših Nemških pravilih in po enem letu smo prišli do zaključka, da so tako dobra, da jih ne bomo več spreminjali. Sedaj imamo več kot 30 e-pilotov z dobro letečimi modeli, ki po hitrosti in okretnosti ustrezajo modelom z metanolskim pogonom. Svoje modele omejujemo samo z akumulatorjem. Več si lahko prebereš na našem forumu.
Na žalost ni bilo nikogar od naših na EASG na Poljskem, tako sem sam letel z E-modelom in nihče od prisotnih pilotov se ni pritoževal čezenj. Prepoznan je bil le po zvoku in ne po večji moči.

Pozdrav Daniel
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3309
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Torej: 79% je pristašev spremembe pravilnika.

Dogovorimo se kakšne naj bodo spremembe. Prosim za oblikovane predloge na temo E-pogona v okviru ACES 1:12 WW2.

Mipo
Daniel Lux
Začetnik
Prispevkov: 19
Pridružen: 25 Maj 2006, 12:40
Kraj: Germany

Odgovor Napisal/-a Daniel Lux »

Hallo Mipo,
shit happens, I wrote an answer, 2 hours..... and now? Such warm air....
I write a new one tomorrow.
Best regards,
Daniel
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3309
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Daniel Lux napisal/-a:Hallo Mipo,
shit happens, I wrote an answer, 2 hours..... and now? Such warm air....
I write a new one tomorrow.
Best regards,
Daniel
Hey,
Usually I am writing long answers in local editor (Notepad, MS Word) than using Copy-Paste to forum. I had the same experiences as You few times and I have learnt something.
Mipo
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Vezano na izbiro motorjev me zanima z kakšnimi hitrostmi se realno ubadate med tekmo? 150 km/h se mi glede na npr. 8x5 prop in največ 16 000 rpm na mestu zdi nedosegljivo visoka številka.

Je že kdo izmeril hitrost modela z trakom?
lp
Sašo
Daniel Lux
Začetnik
Prispevkov: 19
Pridružen: 25 Maj 2006, 12:40
Kraj: Germany

Odgovor Napisal/-a Daniel Lux »

Hallo Mipo,
I have no time to translait, sorry for that.

Die Antriebe, die einen 2,5ccm (.15) Antrieb ersetzen dürfen maximal folgende Akkukapazität einbauen:
37Wh = Beispiel: 3 Zellen zu 3,7V = 11,1V mit Akkukapazitäten von max. 3,333Ah
37Wh = Beispiel2: 4 Zellen zu 3,7V = 14,8V mit max. 2,50Ah

FĂĽr die 3,5ccm Antriebe als Ersatz
50Wh = Beispiel: 3 Zellen zu 3,7V= 11,1V mit max 4,444Ah
50Wh = Beispiel2: 4 Zellen zu 3,7V = 14,8V mit max. 3,378Ah
50Wh = Beispielx: 10 Zellen zu 3,7V = 37V mit max. 1,351Ah

FĂĽr die 4ccm Antriebe als Ersatz
65Wh = Beispiel: 4 Zellen zu 3,7 V= 14,8V mit max 4,444Ah


3.4 Engine performance and propeller
The following table applies for maximum engine performance
and propeller used. The maximum propeller to be used is found
by adding the propeller diameter and pitch (inches).
Engine size/ RPM max/ Sum of Prop. max (inches)
- .15 17.000 12
- .21 16.000 14
- .25 16.000 14
- electro 16.000 13
-.26 4-stroke 13.000 15


This rule is out of order, because most E-Motors don�t work with it, we tested a Sum-No. Of 65, that is the summary of diameter x pitch x RPM max, to kill rockets. But in 2008 is it only a can not a must, because a lot of E-drive works with an RPM under 10.000 and than you must go over 65 to have a fighter with a chance to make a cutt. And also new in 2008 for us is a max Diameter of 10 or 11 inches. More in the next weeks.
Best regards,
Daniel
Odgovori

Vrni se na Combat modeli