Spitfire

Bojevanja z modeli letal

Moderator: Big A

Odgovori
Uporabniški avatar
rbreznik
Tekmovalec
Prispevkov: 354
Pridružen: 15 Avg 2005, 18:47
Kraj: Maribor
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a rbreznik »

Ni nujno da je "nagnjen".
lp Rok
corona 2.4GHz
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3309
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

rbreznik napisal/-a:Ni nujno da je "nagnjen".
Seveda ni nujno. Znižamo pa z nagibom uplinjač in s tem zmanjšamo razliko v višini med šobo v uplinjaču in rezervoarjem. Na prikazani sliki je gladina goriva precej nizko. Sam sem izdelel dva spita, pa sem pri obeh poskrbel, de je bila šoba uplinjača na 75% višine rezervoarja.

Lp
Mipo
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A »

Različni motorji srkajo gorivo iz rezervoarja z različno močjo.
MVVS 3,5 ccm srka dokaj šibko, zato je treba biti pazljiv pri namestitvi rezervoarja in motorja. Podobne težave ima tudi webra 4 ccm in nekateri kitajci.
MVVS 2,5 ccm teh težav nima. Ta motor mi v ostrih zavojih ni nikoli ugašal.
MVVS 2 ccm pa ne poznam.


Motor crkuje pri startih zato, ker pri močnem metu iz roke zaradi pospeška potegne gorivo iz vplinjača nazaj v rezervoar. Motor zakašlja ali crkne, ko je najmanj treba.

Pomaga, če model vržemo bolj nežno. Odkar modele mečem izpod kolena, teh težav nimam: http://aircombat.hosted.modelarji.com/9 ... rt0019.AVI

Pomaga tudi, če v trenutku, ko motor zakašlja, odvzamemo plin in ga takoj nato spet dodamo.

Včasih pa zaleže že to, da za zobček ali dva odpremo glavno iglo.

lp

A
Uporabniški avatar
filius
Freak
Prispevkov: 775
Pridružen: 30 Dec 2006, 11:26

Odgovor Napisal/-a filius »

Big A napisal/-a:Različni motorji srkajo gorivo iz rezervoarja z različno močjo.
MVVS 3,5 ccm srka dokaj šibko, zato je treba biti pazljiv pri namestitvi rezervoarja in motorja. Podobne težave ima tudi webra 4 ccm in nekateri kitajci.
MVVS 2,5 ccm teh težav nima. Ta motor mi v ostrih zavojih ni nikoli ugašal.
MVVS 2 ccm pa ne poznam.


Motor crkuje pri startih zato, ker pri močnem metu iz roke zaradi pospeška potegne gorivo iz vplinjača nazaj v rezervoar. Motor zakašlja ali crkne, ko je najmanj treba.

Pomaga, če model vržemo bolj nežno. Odkar modele mečem izpod kolena, teh težav nimam: http://aircombat.hosted.modelarji.com/9 ... rt0019.AVI

Pomaga tudi, če v trenutku, ko motor zakašlja, odvzamemo plin in ga takoj nato spet dodamo.

Včasih pa zaleže že to, da za zobček ali dva odpremo glavno iglo.

lp

A
Kaj pa če nimaš dovolj močnega motorja da bi model potegnilo "izpod kolena" :evil: #-o :-? :^o
Mladost je norost, ki skače čez jarek tam kjer je most!
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A »

filius napisal/-a:
Big A napisal/-a:Različni motorji srkajo gorivo iz rezervoarja z različno močjo.
MVVS 3,5 ccm srka dokaj šibko, zato je treba biti pazljiv pri namestitvi rezervoarja in motorja. Podobne težave ima tudi webra 4 ccm in nekateri kitajci.
MVVS 2,5 ccm teh težav nima. Ta motor mi v ostrih zavojih ni nikoli ugašal.
MVVS 2 ccm pa ne poznam.


Motor crkuje pri startih zato, ker pri močnem metu iz roke zaradi pospeška potegne gorivo iz vplinjača nazaj v rezervoar. Motor zakašlja ali crkne, ko je najmanj treba.

Pomaga, če model vržemo bolj nežno. Odkar modele mečem izpod kolena, teh težav nimam: http://aircombat.hosted.modelarji.com/9 ... rt0019.AVI

Pomaga tudi, če v trenutku, ko motor zakašlja, odvzamemo plin in ga takoj nato spet dodamo.

Včasih pa zaleže že to, da za zobček ali dva odpremo glavno iglo.

lp

A
Kaj pa če nimaš dovolj močnega motorja da bi model potegnilo "izpod kolena" :evil: #-o :-? :^o
Ja, ja... prešvoh motorji ali pretežki modeli so lahko problem...
V takih primerih pamaga tudi, če si najdeš primerno vzpetinico in modele startaš od tam. Boš imel dovolj višine za nabiranje hitrosti... :D/ :D/ :D/
Če še to ne bo pomagalo, pa ti ne znam več svetovati.

Pa veliko uspeha!

A
pucko2
Začetnik
Prispevkov: 33
Pridružen: 06 Feb 2007, 17:08
Kraj: Radgona

Odgovor Napisal/-a pucko2 »

ja saj jaz mam to zlo švoh motor za ta model. zdaj mom dal gor mwws 3.5
potem pa mora trgat.
p.s. kolko bi šel z tem motorjem pri teži 950g
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Dobro izdelan 950 g model zna biti z MVVS 2,5 ccm hitrejši. Seveda z ustreznim propom (6 x 5 speed prop Graupner) in izven pravil za combat.
Na 3,5 motor natakni APC 6,5x5,5, večji 6,5x6 ga bo že malce dušil.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A »

pucko2 napisal/-a:ja saj jaz mam to zlo švoh motor za ta model. zdaj mom dal gor mwws 3.5
potem pa mora trgat.
p.s. kolko bi šel z tem motorjem pri teži 950g
3,5 ccm motor je nekaj težji od 2,5 ccm, zato boš z večjim motorjem težko prišel pod 1 kg. Če ti bo uspelo, bo super!
S tekmovalnim propelerjem 9X4 se MVVS 3,5 ccm vrti preko 15000 obratov. To je dovolj tudi za modele, ki presegajo težo 1200 gramov. Brez skrbi.

Imam zelo dobre izkušnje s propelerjem 8X4, ki 3,5 zavrti okrog 19000. Ta za tekme ni dovoljen, model pa gre zelo hitro.

Če boš upoševal nasvete Raktivca, pa se ti bo MVVS 3,5 na tleh vrtel med 20000 in 22000 in bo 'za čevlje sezuvat'.

A
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3309
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

raktivec napisal/-a:Dobro izdelan 950 g model zna biti z MVVS 2,5 ccm hitrejši. Seveda z ustreznim propom (6 x 5 speed prop Graupner) in izven pravil za combat.
S propelerjem 6x5 lahko pričakuješ 20.000 vrtljajev, z dobrim motorjem tudi do 22.000. Izgubil pa boš pri zanesljivosti štarta. Ostalo bo le še 65% statičnega vleka. Seveda bodo zato tudi ostri manevri izgubili svoj čar; pospeševanje iz ostrih zavojev bo precej slabše.

Mipo
pucko2
Začetnik
Prispevkov: 33
Pridružen: 06 Feb 2007, 17:08
Kraj: Radgona

Odgovor Napisal/-a pucko2 »

morem probat pa da vidimo sam malo me čas matra. bom mogel za vikend testirat
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

6,5x5,5 se bo vrtel popolnoma enako hitro kot 8x4, ki naj bi bil optimalen prop za 3,5 ccm motor. Malce, pa ne tako kot je videt na prvi pogled bo padel potisk in zelo narasla hitrost.

6x5 se vrti enako hitro kot 7x4, ki je optimalni prop za mvvs 2,5. Sam sem ga na veliko uporabljal na meseršmitu, ki je imel po nekaj kreših maso 1,1 kg, pa je še vedno odlično letel. Vrtel se je tako dobro, da mu večina naključnih opazovalcev ni mogla slediti 7 minut kolikor sem imel goriva. Vsi so ga za trenutek izgubili, ali vsaj spregledali kam je obrnjen.



Pri obeh manjših propih se bo motor ob pikiranju zelo lepo zavrtel in dovolil modelu lepo hitrost.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3309
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Pri isti vloženi moči (340W) se bosta propelerja vrtela nekako takole:

6,5x5,5 22.500 rpm pri 150km/h, vlek 6,8N, oddana moč 284W
8,0x4,0 20.000 rpm pri 120km/h, vlek 7,6N, oddana moč 246W

ali

6,5x5,5 19.600 rpm pri 0km/h, vlek 11,8N, oddana moč 0W (dejansko je vlek precej manjši, ker propeler že "koplje v prazno" - vzgon na kraku je že zdavnaj podrt)
8,0x4,0 17.500 rpm pri 0km/h, vlek 14,7N, oddana moč 0W

Pri oceni ni upoštevana karakteristika moči (momenta) motorja, katere vpliv ni zanemarljiv. Prav tako je le ocenjen zračni upor medela v zraku.

Mipo
pucko2
Začetnik
Prispevkov: 33
Pridružen: 06 Feb 2007, 17:08
Kraj: Radgona

Odgovor Napisal/-a pucko2 »

včeraj sem opravil prvi polet z mojim spitom in doživetje je bilo nepozabno. to je bil moj prvi let z modelom za aircombat. občutek: noge so se mi tresle srce pa razbijalo ko noro. samo leti pa super lepo stabilno pa še minimalna hitrost je dokaj majhna res dober model.
škoda da ni bilo nikogar zraven da bi poslikal
Uporabniški avatar
JureL
Razpravljalec
Prispevkov: 140
Pridružen: 07 Jun 2006, 18:17
Kraj: Lokovica

spitfire

Odgovor Napisal/-a JureL »

=D> =D> =D> =D> =D> Bravo!

Tukaj pa je še slika mojega spita z novim propelerjem. :P

LP
Jure
Priponke
spitfire- rtf.jpg
spitfire- rtf.jpg (47.59 KiB) Pogledano 7724 krat
ane...
Uporabniški avatar
Airman
Začetnik
Prispevkov: 6
Pridružen: 07 Nov 2007, 18:25

Vprašanje

Odgovor Napisal/-a Airman »

Lep pozdrav vsem skupaj!
Prosil bi za par mnenj-informacij glede Spitfirea.Zelo rad bi zgradil ta model ampak ne v combat verziji,ampak malo večjega.Če sem bolj natančen:
-razpon kril 150 cm
-uporabil bi 6,5 ccm Webro
-predvidena teža okoli 2,5 kg (vzletna masa)
Ker nikjer nisem dobil načrta za tako velikost sprašujem kje bi ga lahko dobil ?Je pa še nekaj. Dobil sem načrt za combat verzijo- ta načrt sem povečal za 38%,tako da sem dobil razpon s prejšnjih 93cm na 150 cm
Spremenil bi še trup(da bi bil v preseku ovalen tako kot pri original letalu).
Zanima me če se je kdo tega mogoče že lotil na ta način oziroma če je to smiselno.
Vesel bom vsakršnega odgovora...
FLYING IS FIGHT AGAINST GRAVITY
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A »

pozdravljen,

lepo, da si se lotil gradnje spitfireja. Vendar, če boš načrt povečeval, boš naletel na nekaj problemov.
Kombat spit ima v vsaki polovici krila le pet reber in krilo nima nosilca. Če boš gradil tako velik model, bi bilo dobro, da povečas število reber in vgradiš ramenjačo.
Tudi trup na tem načrtu je zelo preprost - skoraj štirioglat. Pri modelu z 1,5 m bi trup res lahko bil bolj podoben pravemu.

Za tvojo rabo bi bil boljši načrt spita MkXVIII, ki ga je objavil Alex Pedašenko na http://www.profili2.com/eng/ (išči med aircombat modeli)

Lahko si pomagaš tudi s 3D načrti, ki jih dobiš na primer na http://www.airwar.ru/other/draw_fw.html

lp

Andrej
Uporabniški avatar
Airman
Začetnik
Prispevkov: 6
Pridružen: 07 Nov 2007, 18:25

Hvala za odgovor

Odgovor Napisal/-a Airman »

Big A hvala za linka in vse ostalo.Res dobri strani na netu.Torej,glede krila sem že imel v planu''posodobitve'',ker razmak med rebri pri povečavi načrta res postane prevelik.Zanima me še samo tvoje mnenje glede motorja 6,5ccm.Glede na predvideno maso modela je po mojem mnenju dovolj močan
ampak me malo skrbi da bo bolj počasen model,ker se mi profil kril že pri combatu zdi kar debel-za 38% povečan se mi zdi že kar malo preveč robusten.Rad bi videl da bo model karseda hiter in tukaj me skrbi prevelik čelni upor krila.Rad bi si bil na jasnem preden začnem,da ne bom potem preveč razočaran nad vsem skupaj.Ali bo potrebna zamenjava profila,ali bo obstoječi v redu?
Zato se obračam na vas ki imate več izkušenj s tem!
FLYING IS FIGHT AGAINST GRAVITY
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A »

Če se prav spomnim, ima spit na tvojem načrtu profil Clark Y in debelino cca 15%.
Po moje bi bilo bolje, da se odločiš za kakšen polsimetrični profil, da ti ga pri visokih hitrostih ne bo vleklo navzgor. Nekaj o profilih smo že govorili na viewtopic.php?t=8826&start=0
Debelino profila sicer lahko zmanjšaš za par procentov ampak s tem boš izgubil na trdnosti krila ali pa boš moral vgraditi močnejše(težje) nosilce. Pa tudi lastnosti pri minimalnih hitrostih bodo slabše.

Če bi rad imel visoko hitrost, jo boš precej lažje dosegel z močnejšim motorjem kot pa z izbiro profilov (kar poglej, kako so povečevali hitrost lovcev med vojno).
Se pravi - pozabi na 6,5 ccm.
Priporočam na primer Webra 55 GT. Ta motor je pri 9 ccm celo par gramov lažji od 6,5 ccm, vleče pa bolj kot večina 10 ccm motorjev. Z eliso 12X4 in standardnim izpuhom vleče 4,5 kg pri 13720 obratih. Z eliso 13X4 in resonančnim izpuhom pa pri 12760 obratih vleče celo 5,5 kg.

lp

Andrej
Uporabniški avatar
Airman
Začetnik
Prispevkov: 6
Pridružen: 07 Nov 2007, 18:25

Odgovor Napisal/-a Airman »

Hvala za vse nasvete Andrej.Zdaj vem kako se zadeve lotiti.Lp
FLYING IS FIGHT AGAINST GRAVITY
Uporabniški avatar
jure15
Začetnik
Prispevkov: 17
Pridružen: 20 Avg 2007, 17:01

motor

Odgovor Napisal/-a jure15 »

Ne vem kje točno bi lahko postavil to vprašanje. Vendar ker nameravam izdelati model spita se mi zdi primerno da to naredim kar v tej temi :) Kot vidim vsi uporabljate motorje mvvs ali pa os max, zato bi vprašal, če je motor ASP 2,49ccm tudi primeren za tak model ?? Masa:142g Moč: okoli 500W.
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: motor

Odgovor Napisal/-a Big A »

jure15 napisal/-a:Ne vem kje točno bi lahko postavil to vprašanje. Vendar ker nameravam izdelati model spita se mi zdi primerno da to naredim kar v tej temi :) Kot vidim vsi uporabljate motorje mvvs ali pa os max, zato bi vprašal, če je motor ASP 2,49ccm tudi primeren za tak model ?? Masa:142g Moč: okoli 500W.
Imam par teh motorjev, ki jih uporabljam za kombat.
Ti motorji so lažji in šibkejši od mvvs al os cv. Imajo podobne karakteristike kot os la .15.

Menim, da so ti motorji primerni za modele z majhno maso - nekako od 700 do 800-850 gramov. V tem primeru so modeli dovolj hitri, da se na tekmi približno kosajo z močnejšo konkurenco.

Tako težo lahko pri spitfireju dosežemo, če uporabimo manjše baterije in servomotorje in če zelo pazimo pri sami gradnji.

lp
Uporabniški avatar
AnFu
Tekmovalec
Prispevkov: 298
Pridružen: 04 Maj 2007, 14:21
Kraj: Topolšica

Odgovor Napisal/-a AnFu »

Tukaj je čisto kratek posnetek mojega letenja s Spitfire-jem. Je že dokaj star (1mesec). Na govorjenje v ozodju se pa ne ozirajte :lol: .

Še link: http://video.google.com/videoplay?docid ... 3399&hl=en

LP Andraž
Bruc:)
Razpravljalec
Prispevkov: 171
Pridružen: 14 Mar 2005, 14:40
Kraj: Sežana-Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Bruc:) »

Pozdravljeni!

Imam par težav pri gradnji spitfire-ja iz tima:

-kje približno ste drugi locirali servo za višino? To da ga razporedimo glede na ostalo opremo vem, vendar bi prašal kako vi "na papirju" grobo ocenite kje kaj postavit

Narediti mislim malo lepši model (vsekakor ne za zračne boje) z prehodom v krila, lepšim pokrovom, in morda poskušat zgraditi toliko lažji model da bi morda letel na brezkrtačni motor... kako je s tem? bo dovolj hiter?

-enkrat sem zasledil eno stran kjer je gor ogromno prerezov in risb ter slik letal... s tam ste rekli da se lotite delati načrte... lahko še enkrat pošljete link?

hvala za pomoč

lp, boštjan
Smo strojniki, in smo barabe:)
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A »

Bruc:) napisal/-a:...

-enkrat sem zasledil eno stran kjer je gor ogromno prerezov in risb ter slik letal... s tam ste rekli da se lotite delati načrte... lahko še enkrat pošljete link?
.....
viewtopic.php?t=18853
Uporabniški avatar
jure15
Začetnik
Prispevkov: 17
Pridružen: 20 Avg 2007, 17:01

Odgovor Napisal/-a jure15 »

Lep pozdrav,

Končno sem le kupil motor za spita. Motor je ASP .15A, sedaj pa imam vprašanje kako je z gorivom za ta motor ter kakšen propeler naj uporabim?
Je mogoce to gorivo primerno: https://www.cool-pc.org/productdetail.php?prodid=2772

Hvala za nasvete.

P.S: V naslednjih dneh sledi še nekaj slik gradnje modela


LP, Jure
Odgovori

Vrni se na Combat modeli