Spitfire

Bojevanja z modeli letal

Moderator: Big A

Odgovori
Uporabniški avatar
mihasodja
Tekmovalec
Prispevkov: 291
Pridružen: 06 Feb 2005, 12:18
Kraj: Logatec

Odgovor Napisal/-a mihasodja » 18 Avg 2008, 21:45

Zdravo!

To gorivo je primerno, mogoče boš kasneje ugotovil, da bo motor bolje delal na kaj več nitrometana oz. se bo lepše vrtel in se tudi hladili. Lažje bo tudi vžiganje motorja. Propelerji za ta motor pa bi bili:
7x3, 7x4, 7x5 nekje v tem razponu. Moral boš probati sam, da boš dobil idealne obrate ki so v tem primeru okoli 15.000. Proizvajalca ki ti jih priporočam pa sta APC za manjše korake in master airscrew za večjega (7x5)! To pa zato ker so APC propelerji nekoliko težji kot master airscrew!

Lp Miha

Uporabniški avatar
AnFu
Tekmovalec
Prispevkov: 298
Pridružen: 04 Maj 2007, 14:21
Kraj: Topolšica

Odgovor Napisal/-a AnFu » 19 Avg 2008, 07:52

Jaz bi pa vrašal kje vi kopujete te mele (7x5) Master airscrew propelerje, jaz sem že kar nekaj trgovin na internetu pregledal pa jih nisem nikjer zasledil, razen večjih.

Lp Andraž

Uporabniški avatar
mihasodja
Tekmovalec
Prispevkov: 291
Pridružen: 06 Feb 2005, 12:18
Kraj: Logatec

Odgovor Napisal/-a mihasodja » 19 Avg 2008, 08:06

Zdravo!
Propelerje ima na zalogi Q-shop drugače pa jih je potrebno naročiti iz Češke!
Lp

Uporabniški avatar
jure15
Začetnik
Prispevkov: 17
Pridružen: 20 Avg 2007, 17:01

Odgovor Napisal/-a jure15 » 23 Avg 2008, 18:11

Tako, včeraj sem začel z gradnjo modela, do sedaj je nastalo tole...
Priponke
krilo.JPG
krilo.JPG (37.42 KiB) Pogledano 5728 krat
trup-1.JPG
trup-1.JPG (29.98 KiB) Pogledano 5728 krat
trup.JPG
trup.JPG (29.76 KiB) Pogledano 5728 krat

Uporabniški avatar
jure15
Začetnik
Prispevkov: 17
Pridružen: 20 Avg 2007, 17:01

Odgovor Napisal/-a jure15 » 29 Okt 2008, 11:01

Po več kot 2 mesecih premora sem se včeraj ponovno lotil izdelave. Nastalo je to, kar se vidi na sliki :) Sedaj pa imam vprašanje, kam naj vrgadim tank za gorivo. Ali mora biti takoj za požarno steno, tako kot imajo ponavadi vsi, saj tako sem videl, ali mora biti nad težiščem ? Ker je to moj prvi motorni model, še nimam izkušenj s tem in se mi zdi malo čudno zakaj je tank pred težiščem, ali nič ne vpliva nanj?
Hvala za odgovore.
Priponke
Spit1.jpg
Spit1.jpg (47.63 KiB) Pogledano 5186 krat

Uporabniški avatar
KolarModelar
Freak
Prispevkov: 994
Pridružen: 19 Okt 2007, 15:52
Kraj: Letuš
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a KolarModelar » 29 Okt 2008, 11:12

jure15 napisal/-a:Ker je to moj prvi motorni model, še nimam izkušenj s tem
Potem raje ne leti z njim saj je Spitfire za let zahtevno letalo.
Nč bat, sam žgat...

Uporabniški avatar
jure15
Začetnik
Prispevkov: 17
Pridružen: 20 Avg 2007, 17:01

Odgovor Napisal/-a jure15 » 29 Okt 2008, 11:23

Pod oznako motorni sem mislil motor z notranjim izgorevanjem, do sedaj sem letel samo elektro modele. Tudi nizkokrilnike, s podobno krilno obreminitvijo...

Uporabniški avatar
Big A
Profesor
Prispevkov: 1938
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A » 29 Okt 2008, 13:45

jure15 napisal/-a:Po več kot 2 mesecih premora sem se včeraj ponovno lotil izdelave. Nastalo je to, kar se vidi na sliki :) Sedaj pa imam vprašanje, kam naj vrgadim tank za gorivo. Ali mora biti takoj za požarno steno, tako kot imajo ponavadi vsi, saj tako sem videl, ali mora biti nad težiščem ? Ker je to moj prvi motorni model, še nimam izkušenj s tem in se mi zdi malo čudno zakaj je tank pred težiščem, ali nič ne vpliva nanj?
Hvala za odgovore.
Težišče modela se VEDNO določi ob praznem rezervoarju.
70 gramov goriva, ki je nekoliko ddaljeno od težišča, ne vpliva bistveno na letalne karakteristike. Vendar razlike so. Če je model pravilno striman, boš opazil, da model leti bolje proti koncu letenja. Vzrok je manj goriva v rezervoarju. Pač, manjša teža, manjša krilna obremenitev in posledično večja hitrost, boljši manevri in ostale letalne kartakteristike.

Rezervoar poizkusi v model montirati čim bližje motorju. Krajše cevke nudijo gorivu manj upora, v vertikalah se ne izgublja preveč tlaka zaradi višinske razlike med gladino v rezervoarju in grlom vplinjača. Vendar to ni splošno veljavno prepričanje med kombataši.
Nekateri razmišljajo drugače: da je potrebno imeti med rezervoarjem in motorjem dolge cevke - in cevke še dvakrat ali trikrat ovijejo okrog cilindra. Po moje je to brcanje v temo ampak če so prepričani v svoje, kdo bi jim branil?

Black1
Razpravljalec
Prispevkov: 53
Pridružen: 31 Okt 2007, 21:52
Kraj: Murska Sobota

Odgovor Napisal/-a Black1 » 27 Jan 2009, 22:10

Imam eno vprašanje. Na načrtu nisem zasledil zvitja krila, se pravi da se pri gradnji stvar na robu zadaj podloži... Torej, a se to naredi tudi pri spitfire-ju, in če ja, za koliko milimetrov?

Lp Andrej
MK Ftič

Uporabniški avatar
Big A
Profesor
Prispevkov: 1938
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A » 28 Jan 2009, 06:59

Black1 napisal/-a:Imam eno vprašanje. Na načrtu nisem zasledil zvitja krila, se pravi da se pri gradnji stvar na robu zadaj podloži... Torej, a se to naredi tudi pri spitfire-ju, in če ja, za koliko milimetrov?

Lp Andrej
Za dobrih 5 mm.

Black1
Razpravljalec
Prispevkov: 53
Pridružen: 31 Okt 2007, 21:52
Kraj: Murska Sobota

Odgovor Napisal/-a Black1 » 28 Jan 2009, 15:05

hvala za informacijo
MK Ftič

logar
Tekmovalec
Prispevkov: 229
Pridružen: 31 Jul 2007, 16:31
Kraj: Slovenj Gradec

Odgovor Napisal/-a logar » 29 Jul 2009, 14:10

Ima mogoče kdo za prodat tim v katerem je bil ta članek objavlen? Na TZS tega letnika revije nisem zasledil, načrt pa mislim da je št.16 med načrti.

LP ALjaž

Uporabniški avatar
Big A
Profesor
Prispevkov: 1938
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A » 07 Avg 2009, 12:43

KRISTJAN-airman napisal/-a:jaz sem pri svojem BF-109 lepo postopoma lepil z hitrosušečim bleim lepilom za les, centimeter po centimeter in se je lepo zakrivilo. Nisem nič močil balse samo moral sem za usak centimeter ki sem ga zalimal počakati 15-30 minut da se posuši in potem naprej....

KRISTJAN-airman
Začetnik
Prispevkov: 22
Pridružen: 19 Maj 2009, 15:51
Kraj: Cerknica

.......

Odgovor Napisal/-a KRISTJAN-airman » 24 Avg 2009, 09:29

Z mojim BF-109 so bili zaradi zvitja poblemi že ob prvem poletu:D Res da moje letalo ni combat ampak je malce večje, vendar vseeno pri vzletu z roke je bil zelo nestabilen, ravno tako pri pristanku. Potem pa je kolega iz trgovine v Cerknici povedal da se lahko v primeru da zvitje pozabiš narediti, zviješ ailerone, in sicer tako, da bo zunanji rob ailerona zakrivljen navzgor za 5mm od ničelne točke. To sva z očetom naredila s pomočjo fena, ki oddaja visoko temperaturo, in moram priznati da zelo pomaga. Letalo ni več nestabilno lepo pristane brez da bi padel na krilo, in lepo vzleti. To se pozna tudi v zraku, kjer je lepše obvladljiv. Seveda od blizu letalo zgleda malce čudno z zvitimi aileroni, vendar po eni strani je stvar skoraj neopazna.

lep pozdrav
up, up, up ,UP, UP AND AWAYYYY

Brundo123
Začetnik
Prispevkov: 12
Pridružen: 01 Dec 2016, 20:22
Kraj: Kočevje

Re: Spitfire

Odgovor Napisal/-a Brundo123 » 15 Mar 2017, 20:29

Živjo tudi jst sm proti koncu gradnje spitfireja iz tima. In zanima me kako ste izdelali kabino in gobec iz plastike? Mogoče komu leži doma ki ga ne potrebuje?? Če koga zanima lahko prilepimutudi kako sliko :)

pidalc
Tekmovalec
Prispevkov: 307
Pridružen: 12 Mar 2013, 20:26

Re: Spitfire

Odgovor Napisal/-a pidalc » 17 Mar 2017, 06:53

Odlično, prideš na combat ali gradiš le za lastno veselje? =D> =D> =D> :D
Kabino in nos najlaže izdelaš iz plastenke. Najprej narediš model iz stirodurja ali lesa. Pazi, da je kos dovolj velik, da ga ravno še lahko vstaviš v plastenko. Kabina le na eni strani modela, ostalo je zato, ker si omejen z krčenjem plastenke. Nato daš plastenko z vstavljenim modelom kuhat v vrelo vodo, ali pa segrevaš z vročim zrakom. Ko se plastenka povsem prilega kalupu, jo prerežeš po dolžini in obrežeš kabino.
O postopku je bilo že veliko napisanega in tudi kar nekaj slik je na forumu.
Priloži še svoje, me zanima kako ti gre.
Kaj boš uporabil za pogon, elektro ali metanol? Pri elektro verziji moraš požarno steno premakniti nekoliko naprej, ker je motor krajši. Lahko pa narediš distančnike.

Brundo123
Začetnik
Prispevkov: 12
Pridružen: 01 Dec 2016, 20:22
Kraj: Kočevje

Re: Spitfire

Odgovor Napisal/-a Brundo123 » 17 Mar 2017, 08:52

Ja prvotno je bilo mišljeno za combat ampak kej je to moja prvi model in sem malo pretiravu pri ojačitvah sem tudi hitro presegel dovoljeno težo.. In zdej sm še odloču da namesto 2,5cmm bom uporabu 4cmm os max z 9x4 eliso..
Ja glede kalupov sm se pa danes odloču in bom nekej spackau skupej prvi itak ne bo ratu tok da bom probavu dok mi ne uspe... slik pa noče naložit ker presegajo 2MB kaj naj nrdim?

pidalc
Tekmovalec
Prispevkov: 307
Pridružen: 12 Mar 2013, 20:26

Re: Spitfire

Odgovor Napisal/-a pidalc » 17 Mar 2017, 17:49

Slike pomanjšaš z programom Picassa, ali pa jih shraniš v Google album in napišeš link do njih :D

pidalc
Tekmovalec
Prispevkov: 307
Pridružen: 12 Mar 2013, 20:26

Re: Spitfire

Odgovor Napisal/-a pidalc » 17 Apr 2017, 17:10

Poizkusi slike naložiti preko Picassa v Google album in pošlji link. :wink:
Vabljen na tekmo combat tudi če še nimaš gotovo, boš pa gledalec 8-[ ali pa sodnik [-( . Jih močno primankuje :D

bavarmi
Začetnik
Prispevkov: 26
Pridružen: 26 Jan 2012, 14:02

Re: Spitfire

Odgovor Napisal/-a bavarmi » 23 Apr 2017, 18:24

Morda se bodo zdaj odprle fotke? Moj spitfire combat 912g, Graphene 1500mAh, 6S, Yep 40A, 364W z Aeronaut 8X4 CAM. Pilot ima že nekaj izkušenj iz EP-e, upam, da ne bo že v prvi bitki na padalu.

https://photos.google.com/share/AF1QipP ... FSS0pkV1d3

Uporabniški avatar
murva
Tekmovalec
Prispevkov: 361
Pridružen: 10 Feb 2011, 17:42
Kraj: Šempas

Re: Spitfire

Odgovor Napisal/-a murva » 23 Apr 2017, 19:22

=D> =D> =D> =D>
The Rose Squardon / Aircombat Slovenija Slika

Brundo123
Začetnik
Prispevkov: 12
Pridružen: 01 Dec 2016, 20:22
Kraj: Kočevje

Re: Spitfire

Odgovor Napisal/-a Brundo123 » 23 Apr 2017, 19:37

https://goo.gl/photos/KPxZ7or2wfoM729s6
Evo tle je pa še moj.. Trenutno so krila že prekrita.. Slike objavim jutri te slike so stare teden dni...
Sicer nwm če bom se spravil tekmovat bom rajši tekmoval z švicarjem pravjo da je malo bol prijazen za letet.. Upam da bom uspel pridt na tekmo u Koper... kot gledalec seveda :)

pidalc
Tekmovalec
Prispevkov: 307
Pridružen: 12 Mar 2013, 20:26

Re: Spitfire

Odgovor Napisal/-a pidalc » 24 Apr 2017, 03:40

:o :o :o :o :o Bravo, speglano v nulo =D> =D> =D> =D>
Se vidimo v Kopru :D :D :D :D :D

Uporabniški avatar
murva
Tekmovalec
Prispevkov: 361
Pridružen: 10 Feb 2011, 17:42
Kraj: Šempas

Re: Spitfire

Odgovor Napisal/-a murva » 24 Apr 2017, 17:04

Brundo123 napisal/-a:https://goo.gl/photos/KPxZ7or2wfoM729s6
Evo tle je pa še moj.. Trenutno so krila že prekrita.. Slike objavim jutri te slike so stare teden dni...
Sicer nwm če bom se spravil tekmovat bom rajši tekmoval z švicarjem pravjo da je malo bol prijazen za letet.. Upam da bom uspel pridt na tekmo u Koper... kot gledalec seveda :)

zalo lep ampak svetujem ti da tisti stadnarden servo ki ga imaš za višino zamenjaš za nekega 10g ker boš imel čene velike težave z težiščem ker na ta model gre samo 2.5 ccm motor ki je zelo lahek.

LP Matevž
The Rose Squardon / Aircombat Slovenija Slika

Brundo123
Začetnik
Prispevkov: 12
Pridružen: 01 Dec 2016, 20:22
Kraj: Kočevje

Re: Spitfire

Odgovor Napisal/-a Brundo123 » 24 Apr 2017, 18:29

Jst bom dau gor os 4ccm zato sem zadaj tudi dal standard servo... trenutno ma 920g... Težišče pa še nisem preveril.. Mam namen ta tedn ga do konca prekrit potem bom pa šel na finese.. Kar se tiče pa težišča bom pa probal z standard servotov in 4ccm ter srednji servo in 2.5ccm..
Prilagam novejše slike :) :)
https://goo.gl/photos/hNwtfkmozV1EzAmP6

Odgovori

Vrni se na