Priprave

Bojevanja z modeli letal

Moderator: Big A

Odgovori
Uporabniški avatar
Modlar
Tekmovalec
Prispevkov: 315
Pridružen: 02 Jun 2005, 19:50
Kraj: Koroška

Re: Priprave

Odgovor Napisal/-a Modlar » 30 Jul 2020, 20:35

Vi se pa prpravlate kot da nebo nikoli mir :(
Kdor visoko leta - daleč vidi.

Uporabniški avatar
sebo
Razpravljalec
Prispevkov: 132
Pridružen: 13 Okt 2013, 08:59
Kraj: medvode

Re: Priprave

Odgovor Napisal/-a sebo » 30 Jul 2020, 21:12

Hvalabogu da neki ustvarjamo... Pa Lp
pilot Slika

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3106
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Re: Priprave

Odgovor Napisal/-a Mipo » 31 Jul 2020, 06:04

Čestitke za Rato!
Čakamo poročilo s prvih poletov. Posnetek prvega poleta bi bil dobrodošel.

Uporabniški avatar
sebo
Razpravljalec
Prispevkov: 132
Pridružen: 13 Okt 2013, 08:59
Kraj: medvode

Re: Priprave

Odgovor Napisal/-a sebo » 31 Jul 2020, 06:42

Hvala Miloš! Bom sporocil... Bom prosil Andreja ko skupaj sprobamo zadevo da naredi kaksen posnetek.. :D
pilot Slika

Uporabniški avatar
Big A
Profesor
Prispevkov: 1971
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Priprave

Odgovor Napisal/-a Big A » 01 Avg 2020, 17:51

Ni blema Sebo. Drug vikend, če bo vreme. Filmček bo posnel Srečko. Le testno letališče bo treba izbrati.

Pri meni se je popravilo Aviatika sprevrglo v izdelavo popolnoma novega modela.
Delo poteka počasneje, ker uporabljam belo lepilo, pa je treba prišteti čas sušenja pri vsaki fazi gradnje.
Ampak izdelava obeh kril dobro napreduje in s težo sem zelo zadovoljen.
Za prekrivanje sem izbral folijo Oratex antik, ki je ni treba barvati. Je že prišla iz Lindingerja.
Trup in repe sem se odločil izdelati na novo, da bom končno lahko imel model brez dodatnih uteži za pravilno težišče.

Hkrati pa skupaj s Starinom pripravljava kolesa za najina WW1 modela. Obroči in pesta so iz aluminija s špicami iz laksa. Izgledajo seksi :D .
Prvotna zasnova in način izdelave je po zaslugi Tomaža modificiran. Uporabljen je bistveno močnejši laks (0,8 mm ki zdrži več kot 30 kg). Ker ima kolo 40 naper, teoretično napere zdržijo vsaj 500 kg obremenitve, kar je močneje, kot vse druge komponente konstrukcije. Ob izdelavi je uporaba sekundnega lepila za fiksiranje naper opuščena. Mimogrede: Tomosov moped ima 36 naper.
Priponke
Aviatik_krilo.jpg
Aviatik_krilo.jpg (148.39 KiB) Pogledano 180 krat
Aviatik_kolo.jpg
Aviatik_kolo.jpg (119.82 KiB) Pogledano 180 krat

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3106
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Re: Priprave

Odgovor Napisal/-a Mipo » 01 Avg 2020, 18:20

Wau, Andrej! =D> =D> =D>
Kako si centriral obroče?

Uporabniški avatar
Big A
Profesor
Prispevkov: 1971
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Priprave

Odgovor Napisal/-a Big A » 01 Avg 2020, 18:51

Hvala Miloš :)
Kolesa so seveda svojevrsten izziv. Nastala so kot del projekta 'Junkers CL-1'.
O takih kolesih sem našel podatke na nekih ameriških modelarskih spletnih forumih. Pokojni prijatelj Milan me je prepričal, da bi bila taka kolesa super, pa sem se lotil. Treba je imeti stružnico, rezkalnik, delilnik pa še dobršnjo mero potrpežljivosti.
Prvotni obroči so bili izdelani iz več plasti tanke avio šper plošče, pesta pa so bila iz aluminija, kasneje sem izdelal tudi aluminijaste obroče za 10 koles.
Za centriranje kolesa je treba izdelati pripravo, ki pesto in obroč trdno fiksira v pravo lego, potem pa se po receptu (tako kot pri štrikanju) skozi luknje napelje laks. Laks se najprej napelje na eni strani, potem se kolo obrne in napelje še po drugi strani. Za vsako stran je treba imeti laks v enem kosu. Laks ni razrezan za vsako napero posebej.
Na sliki je par koles in priprava za fiksiranje pesta in obroča pri nameščanju naper. Ko je 'feltna' končana, nanjo pritrdimo 'gumo', ki je izdelana iz tesnila z okroglim premerom 10 mm. 'Gumo' je treba temeljito prilepiti s sekundnim lepilom, sicer se hitro sname.
Priponke
Aviatik_sablona za kolo.jpg
Aviatik_sablona za kolo.jpg (92.04 KiB) Pogledano 162 krat

Uporabniški avatar
sebo
Razpravljalec
Prispevkov: 132
Pridružen: 13 Okt 2013, 08:59
Kraj: medvode

Re: Priprave

Odgovor Napisal/-a sebo » 02 Avg 2020, 13:04

Da sporocim Rata je poletela v zrak jo je izpod rok spustil Tomaž :D . Model ima odlicen manever... Mislim da ma radija okoli 6m... Leti podobno kot en malo tezji reppu sam... Noro dobro... Ravno gledam kaj sem na tem modelu spremenil da leti tako dobro... Mogoce ker sem krila stansal iz 13% nace na 10% in zvitje dal namesto 5mm,7mm... Vpadni kot nula.. Brez problema se kosa z ki 61 kawasakijem... Tako da odrezem se ene dva in bo tudi v boju... Tomaž nazalost ni posnel videa tako da to pride naslednjic... Sem noro zadovoljen le veter nesme pihat ker pol pa mas tezave ga zanasat zacne... :)
Priponke
IMG_02082020_135724_(528_x_960_pixel).jpg
IMG_02082020_135724_(528_x_960_pixel).jpg (79.11 KiB) Pogledano 106 krat
IMG_02082020_140310_(528_x_960_pixel).jpg
IMG_02082020_140310_(528_x_960_pixel).jpg (9.82 KiB) Pogledano 106 krat
IMG_02082020_140413_(960_x_540_pixel).jpg
IMG_02082020_140413_(960_x_540_pixel).jpg (17.72 KiB) Pogledano 106 krat
pilot Slika

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3106
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Re: Priprave

Odgovor Napisal/-a Mipo » 02 Avg 2020, 16:01

Big A napisal/-a:
01 Avg 2020, 18:51
Na sliki je par koles in priprava za fiksiranje pesta in obroča pri nameščanju naper. Ko je 'feltna' končana, nanjo pritrdimo 'gumo', ki je izdelana iz tesnila z okroglim premerom 10 mm. 'Gumo' je treba temeljito prilepiti s sekundnim lepilom, sicer se hitro sname.
Klobuk dol in moj najgloblji poklon. To pa je delo vredno vsega spoštovanja.
Miloš

Uporabniški avatar
Big A
Profesor
Prispevkov: 1971
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Priprave

Odgovor Napisal/-a Big A » 02 Avg 2020, 18:58

Sebo, čestitke za uspešne prve polete!

Miloš, hvala za pohvalo.

Tudi meni so kolesa zelo všeč. Taka se tu in tam po svetu da tudi kupiti, ampak so zaradi visoke cene težko dosegljiva.
Zato sem se tudi lotil samogradnje. To ni avtorski projekt, ampak je timsko delo. Navodila sem pridobil s spleta, pomagala pa sta mi tudi prijatelja Milan in Starin.
Prva kolesa so bila testirana celo tekmovalno sezono na Junkersu CL-1. Zdržala so brez poškodb. Žal pa se je eno od koles podrlo kasneje ob rekreacijskem letenju ob ne preveč posrečenem pristanku v visoki travi v Šentvidu pri Stični. Popravilo ni bilo lahko, saj so bile vse luknje zalite s sekundnim lepilom, laks debeline 0,35 mm pa očitno ni bil kos daljši rabi in udarcem. Nova izvedba z debelejšim laksom in brez sekundnega lepila je po moje pomembna izboljšava. Laks bo zdržal dolga leta, pa tudi morebitna popravila bodo lažja. Starin igra tenis, pa ima izkušnje z napenjanjem loparjev. Napere so ravno prav napete.. ne preveč ne premalo :D .

Odgovori

Vrni se na