Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor

Splošna debata o motorjih in modelih z eksplozijskim pogonom

Moderator: Mipo

Uporabniški avatar
peugeot1
Freak
Prispevkov: 725
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:05
Kraj: Selca

Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor

Odgovor Napisal/-a peugeot1 » 09 Jan 2018, 20:41

_NoBoDy_ napisal/-a:
09 Jan 2018, 12:36
Motor meni tudi vžge v prvo, ker je tomos. Motor še nima pravega uplinjača in izpuha, takrat bom videl kako naprej. Resonanca pa nikakor ne pride v poštev, ker to ne bo hitro letalo in ker bi pokvarilo izgled. Imam pa namen probat tudi kaki drug propeler, mora pa biti obvezno lesen zaradi izgleda na ww1 letalu. Na tej mašini in brez resonance pa ne pričakujem več kot 7000rpm
Ja to je potem drugače. Če boš ob teh obratih imel moči dovolj, se pa ni potrebno preveč naprezati. ](*,) :lol:
Lp, Klemen
Ljubezen: ime ji je letenje!!!

Uporabniški avatar
Živnorc
Dr. Modelar
Prispevkov: 3093
Pridružen: 22 Nov 2004, 09:54
Kraj: Kamnik

Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor

Odgovor Napisal/-a Živnorc » 30 Jan 2018, 12:25

...juuuhuuuu...
... po dolgem času malo spet brskam po forumu..... :D

Ti TOMOS UMO 04 ali 06 motorji so šwoh po moči glede na svojo kubaturo in maso, ker so namensko narejeni za škropilnice, črpalke, kosilnice, prekopalnike ali tiste znamenite vlečnice za zimske radosti na snegu.
Vsi timingi portov (pretočni, sesalni izpušni kanali ) so narejeni , da motor dela na največjem navoru na relativno nizkih obratih zaradi vzdržljivosti... ekonomičnosti...itd, ker tisti stroji niso narejeni za dirkanje...ampak za daljšo uporabo.....
.... tako da je smiselno razmisliti (in preskusiti) o več različnih propelerjih.
... ker vidim, da si vešč z modeliranjem in domač v strojništvu, se da za zelo malo denarja narediti reduktor (čisto poceni zobate jermenice in jermen dobiš recimo v TINEX.... M&M.... itd) , da na ta model obesiš velik propeler ( da bo kombatibilen modelu po izgledu... po zvoku ...in povečaš izkoristek motorja/propelerja...itd).
Sesalna "trobenta" je pri takem motorju obvezna..... in dolga naj bo najmanj 4-5 cm.
Blažilne gume so nepotrebne... oz. škodljive, ker povečujejo makrovibracije, motor je precej manj odziven, opleta in trese pri štantgasu in prehodih iz štantgasa na obrate..... zmanjša se moč motorja (sigurno manj za 100-200 obratov/min) ...itd...itd.

Tko.
Malo za razmislek....

LP!

Uroš.
Pridemo tudi na dom...

Lep dan še naprej!
Živnorc.

Uporabniški avatar
_NoBoDy_
Razpravljalec
Prispevkov: 92
Pridružen: 02 Maj 2007, 17:13

Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor

Odgovor Napisal/-a _NoBoDy_ » 30 Jan 2018, 12:39

Ja bi blo za razmislit. Bo treba spet za risalno mizo :wink: Blažilne gume sem pa že odstranil :D

Uporabniški avatar
Živnorc
Dr. Modelar
Prispevkov: 3093
Pridružen: 22 Nov 2004, 09:54
Kraj: Kamnik

Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor

Odgovor Napisal/-a Živnorc » 30 Jan 2018, 12:54

... juhuuu... veselo na delo in vsa čast za tak projekt!!!
... dandanes bi vsi samo vse imeli, brez kakega razmišljanja, ustvarjanja... truda in dela... vse fix-fertik ...in to takoj, pripeljano na dom... pa še zastonj, če bi se dalo... :lol:

... vse pohvale za tak projekt!!!
Pridemo tudi na dom...

Lep dan še naprej!
Živnorc.

Uporabniški avatar
Živnorc
Dr. Modelar
Prispevkov: 3093
Pridružen: 22 Nov 2004, 09:54
Kraj: Kamnik

Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor

Odgovor Napisal/-a Živnorc » 30 Jan 2018, 13:04

... še to:
... zakaj ne resonance?
...resonanca znatno poveča moč in navor motorja, je zelo tiha .....v nasprotju z glasnimi "pitts style" prdečimi auspuhi, ki motorju odvzamejo moč, namesto da bi optimiziral moč motorja.

Ti kar napovem v naprej, da boš verjetno razočaran nad močjo/vlekom motorja, čeprav kot praviš, moči ne rabiš veliko za WWI model.
Kombinacija resonanca/reduktor na takem modelu bi bila (po moji oceni) dobrodošla, ker bi zadušil "prdeči" zvok motorja in bi do izraza prišel zvok propelerja na nižjih obratih....
Model ima zelo veliko motorno haubo z veliko čelno površino.... malo manjšo od propelerja.... tako da bosta gledali čez haubo samo konici propelerja
...

...p.s.
... samo naglas razmišljam... ni treba da upoštevaš moje nasvete.... :D
Pridemo tudi na dom...

Lep dan še naprej!
Živnorc.

Uporabniški avatar
_NoBoDy_
Razpravljalec
Prispevkov: 92
Pridružen: 02 Maj 2007, 17:13

Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor

Odgovor Napisal/-a _NoBoDy_ » 13 Mar 2018, 18:37

nekaj posodobitve..prirobnica za uplinjač
28927942_1683677525004671_1622401531_o_1.jpg
28927942_1683677525004671_1622401531_o_1.jpg (95.7 KiB) Pogledano 1551 krat
28928392_1683677651671325_1980931921_o_2.jpg
28928392_1683677651671325_1980931921_o_2.jpg (111.58 KiB) Pogledano 1551 krat
28939476_1683677705004653_2040663267_o_3.jpg
28939476_1683677705004653_2040663267_o_3.jpg (61.44 KiB) Pogledano 1551 krat

Uporabniški avatar
Živnorc
Dr. Modelar
Prispevkov: 3093
Pridružen: 22 Nov 2004, 09:54
Kraj: Kamnik

Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor

Odgovor Napisal/-a Živnorc » 14 Mar 2018, 11:17

...lepo si naredil nosilec uplinjača! =D>
...VENDAR
...daj vmes debela tesnila (5mm), da se ne prenaša toplota s cilindra na uplinjač, ker ti vroč uplinjač ne bo dobro delal....
... pa silikon tut ne gre dobro z bencinom... :D
Pridemo tudi na dom...

Lep dan še naprej!
Živnorc.

Uporabniški avatar
_NoBoDy_
Razpravljalec
Prispevkov: 92
Pridružen: 02 Maj 2007, 17:13

Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor

Odgovor Napisal/-a _NoBoDy_ » 14 Mar 2018, 17:21

Tesnila so 0.8mm debela na vsaki strani prirobnice + tesnilna masa, kar je čist dovolj. Pri večji debelini rado pride do zvitja prirobnice. Rdeča tesnilna masa od loctite-ta pa se na takih zadevah obnese super..sestavljam mašine z to maso že več kot 10 let in se vedno obnese super, tako na karterju, cilindru, uplinjaču in tudi izpuhu v kombinaciji z tesnilom. Je pa tesnilno površino potrebno očistit z čistilnim sprejem za zavore. Imam primer skuterja, ki sem ga naredil skupaj pred cca. 10 leti z dirkalno predelavo in karter zatesnil samo z to maso pa še danes leti :wink:
Teoretično zadeva res ni najbolj primerna, vendar v praksi deluje, saj masa ni direktno v stiku z bencinom, ker je stisnjena med dvema ploskvama (v stiku je samo debelina nanosa). Za komponente v stiku z bencinom bi se teoretično naj uporabljala črna masa, ki pa ni tako odporna na temperaturo. Prav tako imam slabe izkušnje z njo, v nasprotju z rdečo.

Uporabniški avatar
_NoBoDy_
Razpravljalec
Prispevkov: 92
Pridružen: 02 Maj 2007, 17:13

Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor

Odgovor Napisal/-a _NoBoDy_ » 14 Mar 2018, 18:42

To piše na rdeči silikonski masi:
Loctite® RTV Silicone 5920™ is a premium silicone for turbo-charged or high-performance engines. Sensor-safe, low odor, non-corrosive, low volatility, non-conductive. Superior adhesion and oil resistance. Temperature range -75°F to 700°F intermittent; resists auto and shop fluids and vibration.

Torej bi tudi teoretično moralo delovat :D

Uporabniški avatar
Živnorc
Dr. Modelar
Prispevkov: 3093
Pridružen: 22 Nov 2004, 09:54
Kraj: Kamnik

Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor

Odgovor Napisal/-a Živnorc » 15 Mar 2018, 07:52

... sej bo delalo..
.... hotel sem samo povedati, da zaradi prehoda toplote s cilindra na uplinjač, uplinjač ne deluje optimalno.
Vsi motorji, ki imajo sesalni kanal v cilindru (in s tem uplinjač pritrjen na cilinder) imajo ravno zaradi tega debelo tesnilo, da izolira uplinjač od vročega cilindra. Tako imajo narejeno tudi vsi Tomosi.
Ne me narobe razumeti, nočem ti zbijati volje do dela, če sem ti dal par pripomb..... ravno obratno... če bo šlo kaj narobe pri delovanju motorja, ti bo moj post mogoče pomagal pri odpravi morebitnih težav... :wink:
... kot pravim, vsaka čast za predelavo!
Pridemo tudi na dom...

Lep dan še naprej!
Živnorc.

Uporabniški avatar
_NoBoDy_
Razpravljalec
Prispevkov: 92
Pridružen: 02 Maj 2007, 17:13

Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor

Odgovor Napisal/-a _NoBoDy_ » 15 Mar 2018, 08:05

Me veseli, da nekdo komentira :D ker na tem forumu je zgleda bol zanimivo kaj kdo kupi. Ja glede toplote vem da ni optimalno, vendar mislim, da ne bo problema. Ta motor ima original še tanjšo dihtungo, zraven tega pa še je montiran na škropilnici ki jo nosiš na hrbtu. V mojem primeru bo na letalo, kjer je velik pretok zraka in pomoje nebo problema z hlajenjem (nebi smelo kuhat uplinjača)

JanezP
Tekmovalec
Prispevkov: 203
Pridružen: 03 Dec 2007, 19:30

Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor

Odgovor Napisal/-a JanezP » 15 Mar 2018, 10:19

Zdravo,

berem tole res zanimivo temo. Tisto glede vplinjača in segrevenja je res in bi bilo pametno porezkat in med vplinjač in motor vgraditi ene 5 mm debelo prirobnico iz teflona ali kake podobne plastike, ki bi preprečila segrevanje vplinjača. To med samim delovanjem niti ni problem ker preko njega vstopa hladen zrak pa še dodatno ga hladi bencin ko se v difuzorju razbija v drobne kapljice.
Problem, če ni te izolacije, se pojavi pri poskusu zagona vročega motorja ko se vplinjač zaradi temperaturnega šoka segreje in se gorivo vplini in je zagon otežkočen ali celo nemogoč dokler se motor ne pohladi.

Uporabniški avatar
Živnorc
Dr. Modelar
Prispevkov: 3093
Pridružen: 22 Nov 2004, 09:54
Kraj: Kamnik

Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor

Odgovor Napisal/-a Živnorc » 15 Mar 2018, 10:29

Točno tako.
Kak košček teflona ali kako debelo tesnilo lahko dobiš pri meni.
Pridemo tudi na dom...

Lep dan še naprej!
Živnorc.

Uporabniški avatar
_NoBoDy_
Razpravljalec
Prispevkov: 92
Pridružen: 02 Maj 2007, 17:13

Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor

Odgovor Napisal/-a _NoBoDy_ » 15 Mar 2018, 13:06

Bom videl kako bo ob prvem testu, če bojo problemi ob ponovnem zagonu pa bom zadevo rešil z debelejšim tesnilom.

JanezP
Tekmovalec
Prispevkov: 203
Pridružen: 03 Dec 2007, 19:30

Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor

Odgovor Napisal/-a JanezP » 15 Mar 2018, 14:56

Pa še to, pri tesnenju sesalnega krogotoka se tesnilne mase ne uporabljajo!
- Razlika v tlakih je sorazmeno majhna zato novo brezhibno tesnilo zagotavlja 100% tesnenje.
- Ko zategnemo vijake se tesnilna masa razleze tako navzven kot tudi navznoter in v sesalnem kanalu ustvari ovire ki motijo zračni tok.
- Običajno so v tesnilu tudi kanali ali izvrtine za tlake in je velika nevarnost da jih s tesnilno maso nehote zatesnimo, kar vodi v nepravilno delovanje uplinjača in posledično motorja.

Uporabniški avatar
štajerc
Dr. Modelar
Prispevkov: 2251
Pridružen: 08 Avg 2006, 14:36
Kraj: Ormož

Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor

Odgovor Napisal/-a štajerc » 17 Mar 2018, 12:14

Živnorc napisal/-a:
14 Mar 2018, 11:17
...lepo si naredil nosilec uplinjača! =D>
...VENDAR
...daj vmes debela tesnila (5mm), da se ne prenaša toplota s cilindra na uplinjač, ker ti vroč uplinjač ne bo dobro delal....
... pa silikon tut ne gre dobro z bencinom... :D
Aaa...za to so reduciri iz plastike. Je lani kolegu počila ta plastika na bencinarju :)
Vidiš Uroš, dobro da si spet prišel kaj nazaj pogledat na forum ;)
Štromar ima včasih prav, elektrika pa vedno!

Odgovori

Vrni se na