V čem je skrivnost 4T Motorji - nastavitev

Splošna debata o motorjih in modelih z eksplozijskim pogonom

Moderator: Mipo

Odgovori
sistem
Freak
Prispevkov: 567
Pridružen: 08 Jul 2014, 18:12
Kraj: Okolica Pernice

V čem je skrivnost 4T Motorji - nastavitev

Odgovor Napisal/-a sistem »

Pozdravljeni,

je mogoče kdo tako prijazen in z izkušnjami, da bi mi pomagal nastaviti ventile na Magnum XL 61 4T Motorju?

Zadeva:

Motor je imel občutno kompresijo, ko sem ga zasukal na roko. Želel sem ščistiti ležaje ker so bili vsi zabasani in suhi (motor sem kupil rabljen.) Motor je deloval super 10 .000 RPM (12x7 Propeler) vlek 2,54 Kg.

Sedaj, ko sem ga nazaj sestavil menjal (ležaje) nastavil ventile po postopku iz navodil motor deluje zelo slabo. Ko ga zasučem na roko se čuti zelo mala kompresija.

Na bat v cilindru sem dolil gorivo (glava motorja ni bila nameščena)¸gorivo ni odtekalo cca 1 Uro. Če pokrijem z roko (vrh celindra - brez glave motorja) in zasučem plopeler je velika kompresija.

Na kratko nastavitve ventilov. Bat v čisto zgornji poziciji, odmična gred pikica na zgornji strani poravnana z vodilom ventilov. Nato zračnost ventila 0.05 na rahlo oz. 0,1 na trdo.

Sumim, da niso vredu nastavljeni ventili ali pa tiči zajec v katerem drugem grmu.

Sedaj doseže peak 8000rpm, pa še to ne teče najbolje.

Sem iz okolice Pernice - Lenart, lahko se tudi pripeljem kam. Pripravljen sem tudi plačat za inštrukcije. Ker očitno delam nekaj narobe.

Resnično bi bil hvaležen vsake pomoči.

To je že drugi motor, ki mi dela preglavice. Ja imam 2 ista magnuma in noben mi ne dela več po mojem posegu :(.
Nič bat, samo žgat.
Uporabniški avatar
AlesZ
Dr. Modelar
Prispevkov: 3220
Pridružen: 22 Maj 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana

Re: V čem je skrivnost 4T Motorji - nastavitev

Odgovor Napisal/-a AlesZ »

Verjetno si zgrešil nastavitev faz motorja,oziroma nisi pogledal pri razstavljanju kako je bilo nastavljeno....ne vem za ta motor za OS je takole....
Slika
Slika
sistem
Freak
Prispevkov: 567
Pridružen: 08 Jul 2014, 18:12
Kraj: Okolica Pernice

Re: V čem je skrivnost 4T Motorji - nastavitev

Odgovor Napisal/-a sistem »

Pozdravljen,

hvala za trud. To sliko sem našel tudi jaz. Danes sem poizkusil en zob naprej oz. en zob nazaj in seveda sredina.
Je potrebno pazit, da je pika malo nazaj od sredine, ker potem ko spustiš zobnik v utor se pomakne naprej.

Sedaj dela motor z 12x6 Plopelerjem 9300 rpm. Je to dovolj dobro ali lahko dosežeš s tem motorjem in propelerjem večje obrate in posledično vlek?
Nič bat, samo žgat.
sistem
Freak
Prispevkov: 567
Pridružen: 08 Jul 2014, 18:12
Kraj: Okolica Pernice

Re: V čem je skrivnost 4T Motorji - nastavitev

Odgovor Napisal/-a sistem »

Tako je po večkratnem razstavljanju in sestavljanju in pomoči uporabnikov foruma in googla je tako.

Starejši kitajski motorji (v mojem primeru magnum xl 61) imajo vžig popolno kopijo OS MAX-a tako kot na sliki. Pikica pravokotno na kot ventilov.

Novejši kitajski motorji pa bi naj imeli pikico obrnjeno za 180 stopinj, skrajno v spodnjem robu.

Sedaj mi motor doseže na 12x6 plopelerju Peak 10200 - 10300 RPM.
Zadnjič spremenil sistem, dne 28 Nov 2015, 22:11, skupaj popravljeno 2 krat.
Nič bat, samo žgat.
sistem
Freak
Prispevkov: 567
Pridružen: 08 Jul 2014, 18:12
Kraj: Okolica Pernice

OS MAX FS 70 Surpass II

Odgovor Napisal/-a sistem »

Pozdravljen,

ali ima kdo mogoče OS 4 Taktne motorje in urejate sam nastavitev ventilov in vžig? Jaz sem motor razstavil ščistil ležaj zadnji in seveda nazaj sestavil. Upošteval vžig iz interneta pikica na odmični gredi , oznaka T je poravnana bat je v zgonjem položaju. ventila imata zračnost 0,05 na rahlo in 0,1 na tesno.

težava je da motor ne vžge. Ko pa je vžgal pa dobi samo kakšnih 5000 Rpm in slišno trokira.

Imam OS MAX FS 70 Surpass II. Ne vem kje je na frgazerju igla za Low rpm (The Mixture Control Screw). Je to ta vijak, ko ga vijačiš se pomika sodček za Thortle?

Mislim, da mi motor zaliva.

Po navodilih sem ponastavil obe igli. Zapr gas do konca, nato zavrtel Mixture Control Screw do konca. (tukaj mi potem začne sodček odpirat, nato sem točno 3 obrate odvil.)

The Needle Valve sem tudi zapr in odprl za tri obrate.


Bi mi kdo pregledal motor in nastavil? Očitno nekaj delam narobe. Bi lahko bil frgazen v okvari? Motor sem kupil rablen.

Mi lahko kdo kako pomaga?

Hvala.
Nič bat, samo žgat.
Uporabniški avatar
AlesZ
Dr. Modelar
Prispevkov: 3220
Pridružen: 22 Maj 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana

Re: OS MAX FS 70 Surpass II

Odgovor Napisal/-a AlesZ »

ali ima kdo mogoče OS 4 Taktne motorje in urejate sam nastavitev ventilov in vžig? Jaz sem motor razstavil ščistil ležaj zadnji in seveda nazaj sestavil. Upošteval vžig iz interneta pikica na odmični gredi , oznaka T je poravnana bat je v zgonjem položaju. ventila imata zračnost 0,05 na rahlo in 0,1 na tesno.
imel sem 90 surpasa,ne vem pa več točno kako gre ta tajming.Če se prav spominjam so vmes enkrat nekaj spreminjali tako da je pri nekih motorjih morala biti pikica zgoraj,pri drugih pa spodaj.
Slika
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3304
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Re: OS MAX FS 70 Surpass II

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Pikica je lahko zgoraj ali spodaj. Uporabi pozicijo, ki ti je enostavnejša. Bat bo vedno v GMT, saj je razmerje zasuka glavne gredi proti odmični 2:1. Tako je bat dvakrat v GMT na en zasuk odmične gredi: ko je pika zgoraj in ko je ta spodaj.

Lahko pa mi motor tudi dostaviš, pa ga spravimo v življenje.
Sicer pa sem v zapisu malo višje razumel, da ti nudiš pomoč začetnikom. :D
sistem
Freak
Prispevkov: 567
Pridružen: 08 Jul 2014, 18:12
Kraj: Okolica Pernice

Re: V čem je skrivnost 4T Motorji - nastavitev

Odgovor Napisal/-a sistem »

Pozdravljen.

Po uspesni nastaviti magnuma sem ze mislil, da znam. Bom popravil post.

Kam vam pa lahko dostavim motor? In koliko bi bila cena ?


Res vam bom hvaležen.

L.p. Matija
Nič bat, samo žgat.
sistem
Freak
Prispevkov: 567
Pridružen: 08 Jul 2014, 18:12
Kraj: Okolica Pernice

Re: V čem je skrivnost 4T Motorji - nastavitev

Odgovor Napisal/-a sistem »

Na motorju je bilo potrebno menjati uplinjač zaradi poškodbe navoja. Prav tako zraven motorja ni bila pravilna igla.

Ker pa sem motor razstavljal in ga bom imel za sebe, sem menjal še ležaje in vsa tesnila in vijake. Sedaj je motor kot nov. Timing sem nastavil, da je pikica bila spodaj.

Motor sedaj dela super.

Če bo kdo potreboval kakšen odgovor mu z veseljem pomagam.
Nič bat, samo žgat.
viko
Začetnik
Prispevkov: 9
Pridružen: 16 Sep 2013, 09:16
Kraj: Ljubljana

Re: V čem je skrivnost 4T Motorji - nastavitev

Odgovor Napisal/-a viko »

sistem napisal/-a:Na motorju je bilo potrebno menjati uplinjač zaradi poškodbe navoja. Prav tako zraven motorja ni bila pravilna igla.

Ker pa sem motor razstavljal in ga bom imel za sebe, sem menjal še ležaje in vsa tesnila in vijake. Sedaj je motor kot nov. Timing sem nastavil, da je pikica bila spodaj.

Motor sedaj dela super.

Če bo kdo potreboval kakšen odgovor mu z veseljem pomagam.
Ja potreboval bi informacijo, kje si dobil komplet tesnil in kakšna je bila cena.
viko
Začetnik
Prispevkov: 9
Pridružen: 16 Sep 2013, 09:16
Kraj: Ljubljana

Re: V čem je skrivnost 4T Motorji - nastavitev

Odgovor Napisal/-a viko »

Pri nastavitvi ventilov je pomembno, da jih nastavljamo takrat ko, je bat v zgornji legi. Ker pa se pri štiritaktnemu ciklu to zgodi dvakrat moramo izbrati pravo zgornjo lego bata. Prava zgornja za nastavljanje je tista, pri kateri odmikači ventilov mirujejo če os zavrtimo malo levo in desno. Pri drugi zgornji legi, ki ni primerna za nastavljanje, takoj opazimo igro odmikačev ventilov ko os malo zavtimo v levo ali desno. Tudi ni primerno nastavljati drugega ventila takrat ko je prvi popolnome odprt in obratno. Nastavljamo pri hladnem motorju z velikim občutkom za moment s katerim zategnemo matico
sistem
Freak
Prispevkov: 567
Pridružen: 08 Jul 2014, 18:12
Kraj: Okolica Pernice

Re: V čem je skrivnost 4T Motorji - nastavitev

Odgovor Napisal/-a sistem »

Tako,
viko je opisal 2. največjo skrivnost za vse začetnike, katero GMT izbrati pri nastavitvi ventilov. :)
Nič bat, samo žgat.
Uporabniški avatar
Sprinter60
Tekmovalec
Prispevkov: 307
Pridružen: 27 Dec 2011, 07:30

Re: V čem je skrivnost 4T Motorji - nastavitev

Odgovor Napisal/-a Sprinter60 »

Lep pozdrav

Še ena moja izkušnja z 4 taktarjem ki jo z veseljem delim z vami. Bral sem nekaj spodaj o izgubi kompresije, kar se je tudi meni zgodilo, kar je največktrat vzrok nepravilne nastavitve ventilov ni pa nujno. Sam uporabljam gorivo mešano z ricinusom, znano pa je da to gorivo bolj svinja po motorju, batu, ventilih ipd. Moj motor je starejši, tako da sem najprej pomislil da res ventili niso nastavljeni pravilno, ker bi na kompresiji morali tesniti, pa niso. Ni bilo kaj ko ventile odmontirat, naj povem da je bilo okoli vratu ventila kar precej zažganega olja, pa tudi v ležišču je bilo vse črno. Pri razstavljanju je treba paziti ko odstraniš varovalko, zelo rado kaj kam frcne :) . ko sem vse to lepo očistil inj sestavil...jupiii evo kompresije, motor spet dela kot nov.

Trenutno pa se ubadam z novim motorjem OS FL 70...pri katerem nekaj tolče pri delovanju, Vse sem razdrl pregledal nazaj sestavil motor dela..ampak ne v redu.
Ni lufta na ojnici, še manj na motorni gredi..motor je nov. Poskušal sem glavo malo popustit in glej ga zlomka, tisto zatikanje bata tik pod vrhom je zginilo. Potisnem nazaj..evo spet problem, ko da se bat tik pod vrhom kam zatakne. Pa se sprašujem, je možno da je problem samo v prenizki glavi in bi ena dodatna podložka rešila ta problem..je mora fabriška napaka v tem delu motorja ?..odgovor še iščem...lp
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3304
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Re: V čem je skrivnost 4T Motorji - nastavitev

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Sprinter, ali je sveča prava? Nekatere so daljše in posledice so take, kot jih opisuješ.

LpM
Uporabniški avatar
Sprinter60
Tekmovalec
Prispevkov: 307
Pridružen: 27 Dec 2011, 07:30

Re: V čem je skrivnost 4T Motorji - nastavitev

Odgovor Napisal/-a Sprinter60 »

Miloš ja, svečka je ok, od OS za 4 takt motorje...sem pa potem kar vztrajal z utekavanjem motorja kljub strahu da se bo kej polomilo pa se ni. Po treh pokurjenih rezervarjih goriva se je zadeva udelala in je ok. LP
Odgovori

Vrni se na Splošni pogovori o modelih z eksplozijskim pogonom