Bencinski motor (neznan)
Moderator: Mipo
Bencinski motor (neznan)
Pred kratkim sem dobil motor, ki je neznan in neznane kubature. Nisem poznavalec bencinskih motorjev saj je to moj prvi motor z notranjim izgorevanjem . Na prvi pogled je videti da nekaj manjka... in nasploh me zanima kako ta motor deluje. Kot se že vidi je motor v visoki starosti
Prilagam nekaj slik:
Prilagam nekaj slik:
- Priponke
-
- DSC01977_1.JPG (56.69 KiB) Pogledano 4599 krat
-
- DSC01976_1.JPG (57.83 KiB) Pogledano 4599 krat
-
- DSC01975_1.JPG (45.96 KiB) Pogledano 4599 krat
How hard can it be?
Da! To je dizelski motor brez žarilne svečke. Poganjata ga eter in petrolej. Za mazanje skrbi ricinus. V časih nastanka tega motorja se je uporabljala mešanica 1/1/1, kar pomeni vsake od naštetih komponent ena tretjina.
Uplinjač je na motorju, manjka le del s šobo in iglo za nastavljanje dotoka goriva. Ti motorji imajo uplinjač na zadnji strani, kar jim je zagotavljalo delovanje v obe strani. Krmilnjenje vsesavanja namreč ni preko gredi, pač pa z membranskim ventilom na karterju, ki deluje direktno na podtlak v njem. Temu pa je vseeno v katero smer se motor vrti, odpre se kadar je v karterju podtlak (bat se giblje navzgor).
Kubatura je nekje med 1,5 in 2,5 ccm. Jo pa lahko izmeriš sam. Kljunasto merilo v roke, pa poročaj o meritvah.
Motor se sicer še da spraviti k življenju, vendar le za potešitev radovednosti. Praktične vrednosti za modelarje skoraj nima, kakšen zbiratelj pa bi ga bil vesel.
Poglej še pod: viewtopic.php?t=5035&start=0http://foru ... 35&start=0
Miloš
Uplinjač je na motorju, manjka le del s šobo in iglo za nastavljanje dotoka goriva. Ti motorji imajo uplinjač na zadnji strani, kar jim je zagotavljalo delovanje v obe strani. Krmilnjenje vsesavanja namreč ni preko gredi, pač pa z membranskim ventilom na karterju, ki deluje direktno na podtlak v njem. Temu pa je vseeno v katero smer se motor vrti, odpre se kadar je v karterju podtlak (bat se giblje navzgor).
Kubatura je nekje med 1,5 in 2,5 ccm. Jo pa lahko izmeriš sam. Kljunasto merilo v roke, pa poročaj o meritvah.
Motor se sicer še da spraviti k življenju, vendar le za potešitev radovednosti. Praktične vrednosti za modelarje skoraj nima, kakšen zbiratelj pa bi ga bil vesel.
Poglej še pod: viewtopic.php?t=5035&start=0http://foru ... 35&start=0
Miloš
Se prav de je treba ta motor ročno vžigat na vrvico... kot da bi vžigal kakšno kosilnico?
Fi bata je 14, hod bata pa je 15 mm.
A bi se dal dobit kje kakšno šobo z iglo?
Radovednost dela svoje . Rad bi ga spravu v pogon da vidm kako to dela...
Fi bata je 14, hod bata pa je 15 mm.
A bi se dal dobit kje kakšno šobo z iglo?
Radovednost dela svoje . Rad bi ga spravu v pogon da vidm kako to dela...
- Priponke
-
- Tak je pa notr...
- DSC01985_1.JPG (43.81 KiB) Pogledano 4419 krat
-
- DSC01986_1.JPG (53.7 KiB) Pogledano 4411 krat
-
- DSC01983_1.JPG (48.38 KiB) Pogledano 4411 krat
How hard can it be?
Napaka v moji presoji. Sedaj, ko si pokazal odprt karter, je jasno, da motor nima membranskega ventila, pač pa je krmiljenje dotoka zmesi enako kot na motorjih, ki imajo uplinjač pred cilindrom. Valj (sekundarna gred), ki ima ujem s kolenčasto gredjo ima isto nalogo kot votla gred s prečno odprtino pod uplinjačem na motorjih pogostejše konfiguracije.Mipo napisal/-a: Ti motorji imajo uplinjač na zadnji strani, kar jim je zagotavljalo delovanje v obe strani. Krmilnjenje vsesavanja namreč ni preko gredi, pač pa z membranskim ventilom na karterju, ki deluje direktno na podtlak v njem.
Skrivnost okoli kubature je torej rešena (2,1ccm).
Fantje, kaj vas je obsedlo z vžiganjem letalskih motorjev na vrvico? Ta teden že drugi s to idejo. Tak motor se vžge "na roke", ali pa z zaganjačem! Vsako opletanje z vrvico okoli propelerja je nevarno. Proč s temi idejami. To mislim skrajno resno.
Mipo
Zadnjič spremenil Mipo, dne 20 Feb 2006, 12:34, skupaj popravljeno 1 krat.
Ne. Prst se vtakne v propeler, pa hop po njem. Ko pa vžge, hitro prst ven, prej kot te lopne. Pa čisto resno!gustl napisal/-a:še neki...MIPO napisu si, nej to zadevo vžge na roke...kko pa to zgleda? se spusti po klancu?
Sicer pa ti svetujem, da si najdeš izkušenega modelarja v svoji bližini. Skupaj bosta prej dosegla cilj. Sam, brez izkušenj, lahko narediš škodo sebi, motorju ali komu v bližini.
Mipo
Uuuu tak motor je prnesu enkrat ata iz Rusije. Mislim, da je blo okol leta 84. Pol smo pa mešal petrolej pa eter pa ricinus. In smo lepo tolkel po motorju dokler ni kihnu In to je lahko trajal in trajal in trajal..... Goriv je šprical vsepovsod vžgat pa ni hotu pras..ca
Sam ko je pa to zapel je pa pel na polhno. Ko penjač, dokler je...
In pol sem kot mulc enkrat fasal po prstih in ker ata ni bil zraven mi ga je zakazen skril No skril ga je tko dober, da se ga še do dons ni najdel.
Ja ja to je bil moj prvi stik z motorji z notranjim izgorevanjem.
Kar se pa tiče kurblanja motorja... vsak po svoje. Bistvo je, da se ne bo poškodoval ( in drugih ) pa da motor vžge.
Jaz osebno ga še zmeraj najrajš na roke vržem ( seveda propelor okol ) Če me pa zajebava mu pa zagrozim in samo pokažem štarter pa ga je tko strah da pol zmerej vžge
Sam ko je pa to zapel je pa pel na polhno. Ko penjač, dokler je...
In pol sem kot mulc enkrat fasal po prstih in ker ata ni bil zraven mi ga je zakazen skril No skril ga je tko dober, da se ga še do dons ni najdel.
Ja ja to je bil moj prvi stik z motorji z notranjim izgorevanjem.
Kar se pa tiče kurblanja motorja... vsak po svoje. Bistvo je, da se ne bo poškodoval ( in drugih ) pa da motor vžge.
Jaz osebno ga še zmeraj najrajš na roke vržem ( seveda propelor okol ) Če me pa zajebava mu pa zagrozim in samo pokažem štarter pa ga je tko strah da pol zmerej vžge
S5-DSM
Živjo!
Se spomnem, ko sem bil še v osnovni šoli, je imel kolega COX motorček. Ker je bila to čisto nova stvar, pa nisva imela še nobenih izkušenj, sem tudi jaz "pametnjakovič" prišel na pametno idejo, vžgati motorček na vrvico. Pri propelerju sva namestila kolesce, nanj navila špago in potegnila!! Ja, pa je šel čepek za ojnico skupaj s kosom glavne gredi rakom žvižgat!! Adijo motor!
Še danes mi je žal, ker sem bil takrat preveč "iznajdljiv".
Kaj se je zgodilo? Pri takem načinu vžiga nimamo tiste mehkobe, kot pri vžiganju z roko, ampak je le "surova sila". Če hoče motor usekati nazaj, tega ne more in nastanejo v njem velike obremenitve. Če je motor slučajno zalit (prebogata zmes) bat ne more preko zgornje mrtve točke, saj tekočino ni mogoče stisniti, in ker gred brutalno vrtimo preko vrvice, ni druge, kot da zlomimo ojnico motorja. Boste rekli, kaj pa električni zaganjač? Pri preobremenitvi pa pri zaganjaču pride do zdrsavanja nastavka ki ga tiščimo ob spiner in tako se zmanjša možnost poškodbe motorja.
Res pa je, da takrat (1973) ni bilo toliko informacij in znanja na razpolago za začetnike, ampak ko pa vidim da danes, ko začetnikom ponujaš prave informacije, napotke, navodila in odgovore, pa še vseeno trmoglavijo (mislim na vžiganje z vrvico...ki je te dni zelo "popularno" na forumu) in dvomijo v nasvete izkušenih modelarjev...brr kar zmrazi me, ko berem take in podobne poste!!!
LP Mitja
Se spomnem, ko sem bil še v osnovni šoli, je imel kolega COX motorček. Ker je bila to čisto nova stvar, pa nisva imela še nobenih izkušenj, sem tudi jaz "pametnjakovič" prišel na pametno idejo, vžgati motorček na vrvico. Pri propelerju sva namestila kolesce, nanj navila špago in potegnila!! Ja, pa je šel čepek za ojnico skupaj s kosom glavne gredi rakom žvižgat!! Adijo motor!
Še danes mi je žal, ker sem bil takrat preveč "iznajdljiv".
Kaj se je zgodilo? Pri takem načinu vžiga nimamo tiste mehkobe, kot pri vžiganju z roko, ampak je le "surova sila". Če hoče motor usekati nazaj, tega ne more in nastanejo v njem velike obremenitve. Če je motor slučajno zalit (prebogata zmes) bat ne more preko zgornje mrtve točke, saj tekočino ni mogoče stisniti, in ker gred brutalno vrtimo preko vrvice, ni druge, kot da zlomimo ojnico motorja. Boste rekli, kaj pa električni zaganjač? Pri preobremenitvi pa pri zaganjaču pride do zdrsavanja nastavka ki ga tiščimo ob spiner in tako se zmanjša možnost poškodbe motorja.
Res pa je, da takrat (1973) ni bilo toliko informacij in znanja na razpolago za začetnike, ampak ko pa vidim da danes, ko začetnikom ponujaš prave informacije, napotke, navodila in odgovore, pa še vseeno trmoglavijo (mislim na vžiganje z vrvico...ki je te dni zelo "popularno" na forumu) in dvomijo v nasvete izkušenih modelarjev...brr kar zmrazi me, ko berem take in podobne poste!!!
LP Mitja
Ja imel je federco. Ampak v preveliki vnemi (navkljub navodilom!!) sva jo menda polomila, ker sva jo prevečkrat navila rikverc.
Drugače pa imam jaz na COXe prijetne spomine.
Dandanes mi vžigajo brez problemov, takrat v začetkih, pa je bil uspeh vžiganja obratnosorazmeren s številom (nepovabljenih) opazovalcev
Še sedaj jih imam eno prgišče in jih ne dam za noben denar!
LP Mitja
Drugače pa imam jaz na COXe prijetne spomine.
Dandanes mi vžigajo brez problemov, takrat v začetkih, pa je bil uspeh vžiganja obratnosorazmeren s številom (nepovabljenih) opazovalcev
Še sedaj jih imam eno prgišče in jih ne dam za noben denar!
LP Mitja
- Priponke
-
- COX 0,8ccm.jpg (41.26 KiB) Pogledano 3741 krat
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 20 Feb 2006, 12:32, skupaj popravljeno 2 krat.
Prav posrecen primerek motorja...
Sem najprej pomislil, da ima napajanje preko rotirajocega diska. Takih sem ze kar nekaj videl. Ta je prvi, ki se napaja preko sekundarne osi. Ce bi imel se eno luknjo, bi tekel tudi nazaj.
In verjetno je iz petdesetih in samogradnja. Primerek za na polico. Se lesen prop gor in plastiko prec.
LP
Jest
Sem najprej pomislil, da ima napajanje preko rotirajocega diska. Takih sem ze kar nekaj videl. Ta je prvi, ki se napaja preko sekundarne osi. Ce bi imel se eno luknjo, bi tekel tudi nazaj.
In verjetno je iz petdesetih in samogradnja. Primerek za na polico. Se lesen prop gor in plastiko prec.
LP
Jest